Řidič kamionu, který způsobil srážku s vlakem v Uhříněvsi, řídil téměř 20 hodin bez přestávky
CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: Drážní inspekce
Drážní inspekce zveřejnila závěrečnou zprávu z vyšetřování loňské nehody kamionu s jednotkou CityElefant na přejezdu v Praze-Uhříněvsi. Vyšetřování ukázalo, že
Řeší se, jestli ho zaměstnavatel do přesčasového ježdění nutil (ať už přímo či nepřímo)?
Přivydělával si k důchodu. Prducha nedonutíš, jídlo a bydlení zaplatí z penze. Ale je fakt, že by se policie mohla na tuhle firmu zaměřit.
To je prostě naše chyba v ČR, že kamion v roce 2020 kempuje 3:30 minut v kolejišti.. A žádný senzor nebo kamera ho nezastaví. U takového přejezdu, kde není díky protihlukovým stěnám nic vidět. A je to naprosto neřešitelné. Díky protihlukové stěně nejspíš nelze informovat strojvůdce lidsky během podél tratě. Zvedat závory nebo opisovat číslo přejezdu může jen sebevrah. A stejně se to nestihne.
Je to pořád dokola. Jak by asi dopadl naráz expresu v plné traťové rychlosti? To, že jel řidič dlouhou dobu je výmluva, která mu jen prihorsi. Začít udělovat DOŽIVOTNÍ zákazy řízení vozidel a namísto závor vysouvací hrabě s ostrými trny. Provinilec si na nich prorazí obě přední pneumatiky a pro příště si dá sakramentsky bacha!!!
„Provinilec si na nich prorazí obě přední pneumatiky“, zastaví, a návěs nechá na přejezdu…
Opravdu skvělé řešení!
Spíš celou zvedací desku (sklopnou od přejezdu), tak aby se tomuto zamezilo.
Takže co jsem pochopil, klíčovým výsledkem šetření Drážní inspekce je, že se teď vnitřní strany závor budou hromadně přemalovávat na maskovací khaki zeleň nebo antratitovou čerň a doplňovat nápisem „proraž mě, sloužím všem“! Což mi připomíná dávné doby, kdy závorová břevna byla černobílá a naši pravověrní železničáři (ani nevím, jestli už českoslovenští nebo ještě rakousko-uherští) se zuby nehty bránili mezinárodním doporučením, aby ta břevna byla červenobílá, s neprůstřelným zdůvodněním, že u trati nesmí být nic červeného, co by evokovalo zákaz, resp. bylo zaměnitelné s červenou barvou semaforu. (Vysvětlení pro pravověrné nádražáky: semafor je to proměnné návěstidlo, co se vynoří za… Číst vice »
Ještě je chyba „řidič mě“. Měl, né? Probůh, přečtěte si to po sobě. Hezký den. PS : U březen jsem se zasmál.
Autor článku má tu výhodu, že svoje chyby může opravit ihned poté, co si jich všimne nebo ho někdo upozorní. My diskutéři jsme na tom hůř – když se překlepneme, spleteme nebo nám dodatečně dojde, že náš přispěvek je trapný, musíme to ustát.
/osobní vlak během uzavření přejezdu zastavil v nedaleké zastávce Kolovraty./
Tak proč se rozjížděl? 1) Co takhle mít na přejezdech kamery a detekovat překážky? 2) Nikdo ze svědků nikam nevolal?
ad1) A máte nějaký funkční spolehlivý systém? (klidně i ze světa)
V japonsku to je standard. Senzory se vyvíjí z mikrovlnných do dnes LiDarů a jiné inteligentní detekce.
https://www.kintetsu.jp/kouhou/anzenhoukoku/sa_operation.html
v japonsku je standart byt nekolik let v praci necerpat dovolenou.
To je nová verze „a v Americe bijou černochy“?
Akorát tu nemáme mentalitu Japonců. Co se stane, když tam někdo před ten senzor něco strčí?
Bohužel neumím rozsypaný čaj, takže si třeba nepřečtu jak, kdy a kolikrát to měří, jak je to zapojeno do PZZ a TZZ.
Nepopírám, že vývoj jde kupředu. Uvidíme, až to AŽD k nám do republiky přitáhne.
Stane se to, že bude detekovat překážku na přejezdu. 🙂 Každá železnice v Japonsku to má trochu jinak (a že jich tam je), to odkazované je Kintetsu, veliká soukromá železnice a shrnují to tam tak, že do konce roku 2019 měli detekcí vybavené všechny přejezdy do jednoho. Používají buď radarový paprskový systém nebo chytrou plošnou detekci překážky na přejezdu. Některé železnice mají informaci o překážce přenášenou do ATP, jinde se používají čistě přejezdová návěstidla a je to na strojvedoucím, aby zastavil. Dále je na každém přejezdu tlačítko pro nouzové zastavení vlaku (ano, to si kdekoliv mimo Japonsko moc neumím představit).… Číst vice »
Tak princip detekce bych chápal. Od jaké velikosti objektu posílají stop signál? Jak dlouho se tam ten objekt musí zdržet? (ona to bude kombinace s předchozí překážkou) A jak ATP reaguje na tuto informaci, když ji dostane? O kolik víc je spouštěcí obvod, oproti tomu, kdyby ta detekce nebyla? O kolik se prodlužuje uzavření přejezdu? Vzhledem k tomu, že to maj jen na úzkém rozchodě, tak jaká je maximální rychlost na takovém přejezdu? 130 nebo míň? Tak tlačítka asi na stejném principu máme v metru, za rozbitným sklíčkem aby to někdo nezmáčkl omylem. A si to bude i pod kamerovým… Číst vice »
Nemusíme chodit až do Japonska. Stačí kousek za Děčín do Kurort Rathen, přejezdy jsou tam sledované radarem a pokud není přejezd volný, nejde postavit návěstidlo, které je před ním, do polohy dovolující jízdu. Jen my Češi vždy vymýšlíme vymyšlené a hledáme třetí neprobádanou cestu.
Což znamená, že v okamžiku sklopení závor nemůže být vlak kousek před přejezdem, ale kousek před předvěstí onoho nepostaveného návěstidla. Tj. kilometr před přejezdem.
A teď si to nasimulovat, jak dlouho z hodiny bude přejezd vůbec otevřený. A ve finále nějaký chytrák přijde na to, že ten senzor bude uměle zaclánět, aby mohl v klidu přejít, což se mu možná několikrát povede, než ho z kamerového záznamu identifikují..
To jste pochopil špatně. Ten senzor nebrání v zavření přejezdu, ten senzor naopak sděluje vlaku, že na zavřeném přejezdu něco je. Určitě mají nastavenou citlivost tak, aby to nereagovalo na krátká přerušení (někdo tam přebíhá, proletí pták nebo papír). Má to brát situace vyloženě ohrožující vlak, tedy zejména uvízlé vozidlo.
Y.K.Je to jak píšete.
Alibabo, budete se možná divit, ale v Německu nikdo zavřené přejezdy nepřebíhá. Možná vyjímečně čeští turisté. Ale ani ti si většinou nedovolí.
Os může být klidně i v zastávce za předvěstí 😀
Přesně tak.
A je to schválené do našeho ZZ? Jinak viz Vbb.
K vašemu poslednímu bodu: Kam byste chtěl volat? U spousty přejezdů je vlak jedoucí traťovou rychlostí na přejezdu do dvaceti vteřin.
A urgentní operativní hlášení řeší naše modrogumní organizace, zejména ta, jejíž zkratka nesmí být vyslovena, obvykle do 30 dnů hlavičkovým papírem z právního oddělení, místo aby to přeposlali příslušnému útvaru a do půl hodiny pak odpověděli, že je vyřešeno . 🙂
V tomto případě to bylo tři minuty. Jo po přečtení zprávy DI vidím, že se tím zabývá (kameraman prý neměl točit, měl volat).
Řidič v loňském roce způsobil nehodu při hrubém porušení legislativy. Škoda v plné výši do dnešního dne není uhrazena a rozsudek není pravomocný. Jdu se podívat na najbližší hraniční přechod (aktuálně Nová Bystřice), jestli na příjezdu do státu je napsáno Česká republika, Absurdistán nebo Kocourkov.
Je nějakej rozdíl v tom, když řidič jede 20 hodin z Tramtárie do Tramtárie a nebo denně pendluje s výlukovým autobusem od rána od čtyr hodin do půlnoci ? O výlukách běžná praxe, ucelenou hodinovou pauzu to bys těžko pohledal.
Bývávalo. Dnes je doba již jiná a málo kdo si to dovolí, mimo jiné samotné ČD na tohle dělají po sérii průserů kontroly.
Je to rozdíl: řidič kamionu je méně unavený z jízdy po dálnici, než řidič busu co pendluje.
Bohužel, děje se obojí.
Spíš naopak, ne?
Proč naopak?
Jezdil jsem obojí a rozhodně více únavné je poskakování busem než jízda po dálnici.
To já zase znám pár lidí, kteří když jednou někam na druhý konec republiky nebo do sousedního státu a cítí, že by jim mohla hrozit únava, tak se radši vydají zajímavější a delší cestou přes kopce a vesnice, protože jízda po dálnici je ze své podstaty uspávací (pokud se tam člověk nezabaví hrou na Fitipaldiho).
Může mi někdo z oboru vysvětlit, co je závorových březen ???? ( dostat proražením závorových březen:)
Ony to jsou závory jen v březnu. 😂
Očekával bych jistou sebereflexi, místo těch věčných chyb. Ach jo, kam se ztratila ta opravdová novinařina.
Eriku, kolego laskavý, zřejmě jste nikdy neposlal sms s překlepem, ani vám opravný software nikdy neudělal podobnou „lumpárničku“. Navrhuji Vás hned v příští vládě na ministra všeho, jeden superministr byl pan Havlíček, vy jej zajisté překonáte.
Erare humanorum est.
Ketchupe, rozlišuji SMS kámošovi a oficiální článek, který budou číst stovky lidí. Pan redaktor i pan srbský řidič udělali chybu, jenže jedna je pro zasmání a druhá naštěstí jen za 50 melounů. V příštím životě budu redaktor, nebo politrukolok.(Pro šťouraly, to poslední slovo je tak schvááálně).
To je fakt smůla, když vám do cíle chybí pár stovek metrů. Jinak nejsem si úplně jist, ale mám za to, v že po silnici, o které jel, je zákaz vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny.
Nečtěte jen titulky a pokud možno si přečtěte i Závěrečnou zprávu.
Řidič vyjel někde od Kútů ve 2:00 po devítihodinovém odpočinku a cestou měl ještě tři hodinové pauzy.
To, že někdy v týdnu předtím jel 20 hodin nepřetržitě (to bych chtěl tedy vidět) nemá s nehodou žádnou souvislost.
Je to zase jen palcový titulek pro udržení sledovanosti, že pane Sůra?
I když máte dnes narozeniny, není třeba neustále hledat senzace…
To co píšete, nevím jak vylučuje to, co jsem napsal já. I kdyby jel jenom hodinu, nic to nemění na tom, že byl jen kousek od cíle a že tam, kde byl, zřejmě neměl s takovým autem co dělat.
Rozhodně nebyl kousek od cíle, protože nejel do Uhřiněvsi, ale do Berlína. A to byste se v té Závěrečné zprávě taky dočetl.
A co dělal na přejezdu v Uhříněvsi, kam se dostanete po silnici, kde se stěží vejdou dvě auta vedle sebe?
Bloudil…
Což je mimochodem taky v té závěrečné zprávě DI
V tomto článku jsem nic o tom, že řidič vyjel od Kút nenašel. Proč to tam není? Stejně jako se v něm píše o cestě kamionu až do Berlína, nikoliv několik stovek metrů. Nerozumím tomu.
To, ze vyjel ve dve rano od Kut a delal prestavky je v te zprave v jeho vypovedi, coz se neda brat jako spolehliva informace (minimalne jeho popis fungovani prejezdu v Srbsku podle zpravy moc neodpovida realite). U tech zaznamu z tachografu vcetne tech skoro 20 hodin jizdy je ta zprava imo nejasna – nerika jestli to bylo ten den, den predtim nebo jeste driv.
Všichni borci jezdící na metransu ví, že ta silnice je osazena zákazem jenom ze strany z Uhříněvsi, z D1 se dá uhnout na Nupaky a přes Benice do Uhříněvsi, zakázová značka na NA tam není (leda že by ji tam od září přidali…). V dobách nekonecnejch kolon na příjezdu do Prahy minulý rok jediná možná legální objížďka.
Všichni borci jezdící na Metransu podepisují závazně povolené přístupové trasy k terminálu a pokud z nich uhnou a jsou zjištěni, tak si pro Metrans už nezajezdí.
Jezdím pravidelně třeba po silnici Uhři – Fr. Diviše – Pitkovice – Průhonice a s naprostou jistotou tam kontejnery nepotkáte. Jiných kamiónů tam ale „zabloudí“ poměrně mnoho.
Totéž cesta přes Benice.
Ty doporučení zní rozumně, zdá se, že dráha se inspiruje v letectví – hlavně se poučit.
Přesně to samé mě taky napadlo. Smutný je, že tohle někoho napadlo až teď.
No ono to někoho nenapadlo až teď. Smutné je, že doporučení neznamená, že se něco takového zavede. Železnice je ultra-konzervativní obor a i něco tak jednoduchého jako natřít závory jinou barvou může být velký problém – protože se to tak nikdy nedělalo.
Tím nechci shazovat ty, kteří se o změny k lepšímu (nebo jakékoliv změny obecně) snaží.
Ono s číslováním přejezdů se čekalo až na průšvih (Vraňany a nádražák nechápající čemu fízl říká „hlavní trať“)
Nojo, ale v jaké řeči to upozornění na břevno napsat? Polsky, srbsky, ukrajinsky, rusky, turecky, srbochorvatsky,…………To aby měla ta závora 50 metrů. (Anglicky jich umí hrstka).
DI doporučuje nějaký piktogram. Jaký, to nevím, někdo ho asi musí napřed vymyslet.
Nevím, proč zrovna inspirovala letectvím. Problém železnice je spíš její trvalá podfinancovanost a její přehlcení nekonečnými počty stále se opakujících projektů a studií.
Byl to stachanovec.
A?
Ne, byl to jenom debil
To se nevylučuje, právě naopak…
Já bych spíš řekl, že příliš věřil navigaci.
Kterou měl nastavenou pro cyklisty s preferencí „romantická trasa“.
V Srbsku byla zfilmována černočerná komedie „Deník strojvůdce“, která otevřeně popisuje problémy uvíznutých aut na přejezdu. Nejenom Srb by se měl kouknout, co na přejezdu nedělat, aby přežil.
Dennik strojvudce je skor film o strojvodcoch…..
Je to přejezd smrti. Iveta Bartošová by mohla vyprávět. Vlastně už nemohla.
Proč přejezd smrti a co to má společného s Bartošovou ? Tu tam Rychtář přivázal za nohu ke koleji ,nebo co?Její neštastný osud je katastrofa ,ale zde se řeší přejezdy.Přejezdy mohou být zabezpečené jak chtějí ,ale pokud na něj vjede debil tak nepomůže nic.Sakra pouhá fyzika 5 třídy ZŠ ,ten vlak prostě na fleku nezastaví a pokud uváznu mezi závorama a mám kamion ,tak ta prkýnka zlámu jak třísky aniž si ten kamion poškodím a sem pryč ,zase jen prostá logika .Jinak když vidím co dokáží vytvořit řidiči ,ale i chodci v Praze při provozu tramvají ,tak nestačím zírat ,oni… Číst vice »
Ve správě od DI se píše, že důchod má, ale že si k němu přivydělává.
Spíš mě fascinuje, kudy že to jel? To měl asi v navigaci nastavenou „nejkratší cestu“. Tady to vypadá taky jako důsledek nedostavěnosti D0 v této části obchvatu Prahy.
A bylo by to po D0 kratší? Pochybuji.
Tak hlavně by to bylo pohodlnější a méně náročnější na navigaci, nemusel by bloudit kdejakýma uličkama.
Z Kut do Berlína s navigací pro nákladní vozidla? Nějak se mi to nedaří ani cyklonavigaci přimět k tomu, aby za optimální považovala Benice-Uhříněves.
“ pouhá fyzika 5 třídy ZŠ“
Kam ten svět spěje! My měli fyziku až v 7. třídě. Inu, pokrok nezastavíš.
Bartošová nezemřela na tom přejezdu, ale až cca 250 metrů za ním (ve směru od Prahy).
Bartošová: no alkohol + psychycký problémy + „štěstí na partnery“ to je mizerná kombinace.
Psychycký, jo?
Jak tohlto souvisí s Bartošovou? To, že skočila pod vlak zrovna tady je jen shoda okolností. Skočit pod vlak můžete v podstatě kdekoli.
spis se tam dokymacela, nez skocila….ela toho v sobe v tu dobu dost
Srbský řidič je velkým fanouškem I.B. Její písničky poslouchá při jízdě. A protože si v kabině pustil její dlouhohrající desku, dokázal na její písně dojet ze Srbska až k místu jejího skonu. Tady na něj ovšem dopadla nostalgie a smutek. Zasnil se a zstavel svůj vůz blízko pomníčku. Navíc mu právě hrála Ivetina píseň „Nesmí se stát“. A tady se při tónech tesknivého hitu se projevila horší znalost češtiny a chybný překlad. Dobře rozměl pouze výrazu „stát“. A přestože ho Iveta v písni jasně vyzývala k opuštění přejedu s fungující výstrahou, zůstal stát. Fatální omyl! Bohužel tato část se do… Číst vice »