Říčany zrekonstruují přednádraží. Parkoviště dostane název P+R, míst však bude méně než dnes

Vizualizace rekonstrukce prostoru přednádraží. Zdroj: ŘíčanyVizualizace rekonstrukce prostoru přednádraží. Zdroj: Říčany

V současnosti může v okolí nádraží parkovat kolem 130 aut. Po výstavbě P+R parkoviště bude míst jen mírně přes sto.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda

Říčany jsou takové nenasytné klíště, přisáté na Prahu.
Hnusné město bez obchvatu i parkoviště, fízlování kamerami, sobectví, neochota – hlavně že se ten jejich bývalý starosta Hron producíruje v TV.

SP

Proč proboha tahat to p+r parkoviště do intravilánu.
Mezi Říčany a Kolovraty bude železnici křížit D0. V tom místě je na sever od železnice pole.
Co je složitého na tom oplotit a vyštěrkovat (nebo vyasfaltovat, ať se točí peníze) tam plochu 100*100m a přidat žel. zastávku „Praha okruh východ“. Z parkoviště přímé napojení autem na okruh a všechny dálnice, nebo po Černokostelecké do okolních satelitů. Tzn ideální P+R I pro turisty, jak je v Evropě běžné. Za nízké parkovací poplatky by se uživila i bezpečnostní služba, a určitě by si tam někdo otevřel i stánek s kafem, pekárnu apod…

krteček

U každého nádraží v okruhu 30 km okolo Prahy by měl stát parkovací dům o nejméně 250 stáních v režimu P+R a 10 stání před nádražím režimu K+R. S tím, že by 100 stání v parkovacím domě šlo do aukce pro místní, jedna rodina/jedno stání. Zbytek za řekněme 10 Kč/hod., 50 Kč za 12 hod. a 100 Kč za 24 hod.. A posílit městskou dopravu, pokud tam je.

frank

U každého ne . Jsou místa kde je nádraží prakticky v polích nebo na krajích obcí, tam v pohodě ano. Pak jsou místa jako Říčany, Klánovice , Stránčice, Mnichovice , Uhříněves kam se prostě P+R nevejdou a nedávají místním smysl z hlediska zátěže. Ty aukce na parkovací místa si dost dobře nedovedu představit, místní chtějí zadarmiko, protože jsou místní 🙂

VTT

V Říčanech by to v pohodě šlo (na místě bývalého skladiště a rampy, pak na místě toho stavebního dvora nebo co to´je tam, jak jsem dával odkaz, a za cenu pár kroků dál i na druhé straně II/101, kde je dneska jen křoví a jeden strážní domek. Jde o to, že Říčany jsou jediným místem, kde je možné udělat P+R pro lidi jedoucí od Mukařova a obcí podél I/2. V Kolovratech to nejde a Uhříněves už nemá smysl (i když by se tam místo třeba našlo). V Klánovicích by musel padnout kus lesa. V Mnichovicích to fakt nejde, ale ve… Číst vice »

liborzima

Další zbytečně vyhozené peníze, které nepřinesou žádnou přidanou hodnotu oproti stávajícímu stavu. Mimo jiné stejný případ je i Kolín, kde chtějí také stavět nový parkovací dům, který bude mít méně parkovacích míst, než jsou současná parkovací místa u nádraží. Poznámka k redakci – uvádíte zde cenu za parkovací místo v Říčanech, které bude venkovní a srovnáváte ji z cenami za parkovací místo v parkovacích domech, což není porovnatelné. Mně osobně uvedená cena přijde velmi vysoká, protože dojde pouze k úpravě stávající plochy, na které budou realizovány nové zpevněné povrchy. Zase to je o dotacích. Město Říčany nechce zde stavět parkoviště… Číst vice »

Hans N.

Už dnes nestačí 130 míst, proto postavíme parkovací dům se 100 místy a situaci pomůžeme? Aha.
Jistě se tu budou prát hlasy o indukci, redukci atd. Za mě je to promarněná příležitost postavit kapacitní parkoviště, které pomůže současnému stavu.

frank

v článku je jasně napsáno, že to budou parkovací místa na ploše…

218

Postavit parkovací místa na ulici je levnější než podzemní parkovací dům… kdo by to čekal.
(Tím nijak nehodnotím smysluplnost jedné nebo druhé stavby, ale porovnávat ty náklady mi přijde jako nesmysl)

Pavel S.

Obzvlášť, pokud tady se vezme cena za celý prostor přednádraží a jen podělí počtem stání 🙂 Hodnota veřejných prostor nespočívá v tom, kolik na nich lze zaparkovat aut.

ABCD

Dovolím si názor. Praha nechce na svém území auta a nechce ani P+R. Dopravní uzly typu Říčany na svém území také nechtějí, protože jim to indukuje dopravu (od přespolních). Řešení? Buď na P+R rezignovat nebo to svěřit někomu kdo bude řešit téma na úrovni a v zájmu vyššího celku – ideálně celostátně. Ideálně ŘSD a pak mít u po celém území státu síť těchto parkovišť. Dejme tomu okolo Prahy mít 15 takových uzlů po území středočeského kraje a dejme tomu 5 takových míst v každém kraji v ČR Ať to budeuje někdo jako ŘSD (nebo divize v Rámci) nebo SŽ… Číst vice »

ABCD

Neřekl jsem asi jednu věc, kterou jsem měl na mysli, terminály by byly mimo obce, což by znamenalo zřízení nových železničních zastávek „v polích“ pro tyto účely.

218

Celostátně asi ne, to by asi dopadlo tak, že by se postavilo P+R třeba ve Žluticích, protože tam by nikdo neprotestoval. Lepší asi na úrovni kraje nebo nějakého širšího regionu (spolupráce více krajů). Ve SČK by bylo možné volit místa u tratí do Prahy, kde je na to prostor a kapacita. Ideální místo na P+R by bylo podle mě třeba ve Mstěticích, kde je jinak to nádraží celkem k ničemu a silniční dostupnost je dobrá. Možná by se dala vytipovat podobná místa u jiných tratí (namátkou třeba Rostoklaty, Tatce, Vraňany, Unhošť). Bohužel zrovna 221 vede dost „obsazeným“ územím, kde pro… Číst vice »

ABCD

Praha a středočeský kraj v podstatě nemají zájem se dohodnout. Proto by tam nějakým způsobem měl být vyšší element.

Mickey

Místo pro přecházení by bylo vhodnější umístit k průchodu do podchodu, ne ke staniční budově.

Pako

Kdo chce do podchodu tak jde rovnou podchodem a na úroveň přednádražní ulice ani nevystoupá. To je nejméně 95% cestujících. Pro ty, kteří mají z nějakého důvodu potřebu jít do nádražní budovy a vystoupají pěší rampou od ústí podchodu, je pak navrženo MpP přímo proti vyústění pěší cesty do přednádražního prostoru. Průchod mezi nádražními budovami je pak určen především pro zde parkující. A ti si přejdou parkovací komunikaci kdekoliv.

frank

Trocha informací k P+R v okolí, když už se tedy zmínily i Šestajovice, které si zjevně P+R dotaci chtějí stáhnout na projekt radnice a kulturního zařízení. Včera 4/6/2024 měli lokální politici za Městskou část Praha 21 a zástupci místního úřadu pracovní schůzku s IPR a Správou železnic na Újezdské straně nádraží Klánovice. Shodli se, že “ mají na věc stejný pohled“ a vymýšlejí projekt jak na konci ulice Staroklánovické, v travnatém prostoru podél trati vytvořit P+R . Občané v místní diskusi která vznikla, když se tím pochlubili, odhadují, že se tam vleze maximálně 20 aut, místní politici tajemně naznačují, že… Číst vice »

VTT

To jsou celé Říčany. Výhod plynoucích z blízkosti Prahy si rády užívají, ale jak je tu něco, v čem by měly ustoupit (jako třeba povolit parkování i nemístním), tak to ne. To je tak sobecké město, že je to až k neuvěření. Třeba s bytovou výstavbou je to stejné. V takovém místě je logické mít co největší P+R, ale oni skoro čtvrtinu míst uberou. Přitom tam by se těch míst uživilo třeba 500. A místo na ty parkovací domy tam je, třeba u uhříněveského zhlaví za kolejemi, kde je dneska akorát binec. Nebo rovnou zbourat nevyužívanou nádražní budovu (byla nahrazená… Číst vice »

frank

hm, tyhle floskule o sobectví jsem už slyšel tolikrát, že mi lezou krkem. K nádraží vedou 3 úzké ulice ,přitom jedna z nich v režimu pěší zóny a panáček , pravděpodobně z nějakého satelitu od Říčan chce 4x větší parkoviště než tam je. Nemluvě o tom, že P+R v Uhříněvsi poněkud scestná “ myšlénka“, vždyť cesta od Říčan či Kralovic k nádraží Uhříněves je pomalu rychlejší pěšky než autem. Každý boží den tam sleduji kilometrové kolony aut , tak proč k nim nepřidat třeba 500 nebo víc dalších, což ?

VTT

Co vykládáte o Uhříněvsi? Tam by se právě ulevilo tím, že by ta auta parkovala v Říčanech.
K nádraží by se dala postavit cesta od II/101.
To je ono, Říčany si radši udělají pěší zónu i vedle kolejí, kde není vůbec potřeba, cestující používají podchod.
No když od Mukařova, Kostelce atd. nemají cestou žádnou možnost, kam odstavit auto, tak pak není div, že v Uhříněvsi jsou kolony.

frank

cituji vás vážená co to vykládale : “ Přitom tam by se těch míst uživilo třeba 500. A místo na ty parkovací domy tam je, třeba u uhříněveského zhlaví za kolejemi, kde je dneska akorát binec. “ konec citátu. Jen jsem reagoval na vámi zmíněnou Uhříněves …

VTT

A víte, co je uhříněveské zhlaví (říčanského nádraží – o tom byla řeč)?
To jsou ty výhybky v říčanské stanici, přes které se jede, když se odjíždí směrem do Uhříněvsi, tedy +- v místě železničního mostu přes II/101.
Konkrétně mi šlo o místo ohraničené ulicemi K podjezdu, Říčanskou a nádražím.
https://mapy.cz/letecka?q=%C5%98%C3%AD%C4%8Dany&source=muni&id=4202&ds=2&x=14.6607178&y=49.9995179&z=20

frank

tak to se omlouvám, neznám tento železničářský slang, v tom případě berte mou poznámku o Uhříněvsi za bezpředmětnou, tedy vzhledem k vašemu příspěvku, pardon…

Pepa

Já tedy ve vymezeném prostoru žádné místo na parkování nevidím. Nedávno tam vznikl složitou cestou přístup do podchodu. Všude kolem jsou soukromé pozemky. Můžete být se svojí představou konkrétnější?

VTT

Ten je o kus vedle.

Jaroslav

VTT má na mysli prostor bývalého vlečkového nádraží před železničním mostem přes Říčanskou ulici ! Tam by se P+R dům (třeba jako v Benešově) v pohodě vešel a příjezd by byl ulicí Uhelná a K podjezdu. Podchod je vzdálen 300m.

Frantisek X

Kdyby tam z toho směru raději umožnili zajíždět autobusům, to by bylo efektivnější než odkladiště vozů IAD a odrazování lidí od VHD popojížděním narvaných spojů v kolonách až do Uhříněvsi.

Pea z depa

Od Mukařova i Kostelce perfektně funguje PID/MHD. Nechápu idiota co si musí vozit zadek v autě a ještě v drtivé většině jako tzv ,,jednoválec,,

Mickey

jen možná upřesním, že autor myslel uhříněveské zhlaví říčanského nádraží, to je jako směr ne pozice 🙂

frank

ano již jsem pochopil a snad si to budu pamatovat do příštích diskusích, že zhlaví je železničářský výraz

Adam Ř

Uživilo? Kolik si myslíte, že by byl parkovací poplatek?

VTT

Parkovací dům v Benešově stál 100 mil. dotace + 67 mil. z prostředků města a vedení města očekává, že „až bude dům zaplněný, tak se zaplatí“. Takhle jsem to vyčetl v novinách, další detaily (za jak dlouho se zaplatíé, jestli se to týká jen těch 67 mil. nebo i dotace,…) nevím.

frank

no při zvýhodněném parkovném 30 Kč za den a počtu míst 181 to dává 5430 příjem na den a při optimisticky naplněných 365 dnech v roce to dá 1 981 950 Kč ročně mínus náklady na údržbu a proud. Řekněme , že se nějaká místa “ otočí “ vícekrát na méně výhodně 2 hodinové taxe za dvacku , ale to asi zase vyrovnaní 30 minutová stání gratis. To „zaplacení se“ tedy bude trvat velmi velmi dlouho. Obecně vzato to ovšem nevadí, že se to nezaplatí ,je to služba městu aby mu auta nestála všude , navíc Benešovské nádraží je dobře… Číst vice »

Adam Ř

To je na 95% politická lež, respektive ta návratnost bude naprosto mizerná

Ondra

Takže podle Vás by Říčany měly platit něco, co pro ně bude mít minimální užitek a ještě jim to ve městě zvýší provoz? To dává smysl..
Asi využívají výhody plynoucí z blízkosti Prahy, ale v oblasti parkování zrovna moc ne. A nezapomínejme, že Praha taky dostává mnohem vyšší příspěvek ze státního rozpočtu.

Mickey

Jenže ona by se jim tím zlepšila cesta do Prahy. Z Říčan jezdí autem hromada lidí do Prahy.

frank

to záleží i na kapacitě vlaků které tam jsou a nastává i otázka , kolik lidí z Říčan by bylo schopno/ochotno dojít řekněme 1 km na nádraží. Třeba z Masarykova náměstí je to na nádraží 900 metrů pěšky a kilometrová docházka ze všech směrů obsáhne značnou část Říčan. Je otázkou jestli je pro někoho výhodnější jít 15 minut pěšky nebo se “ jeb.at“ autem v koloně do Prahy … Při použití kola je to pak i z nejvzdálenějších bodů Říčan zhruba stejný čas s prstem v nose…

VTT

Jak psal Mickey + mi přijde trochu (trochu dost) chucpe, když takovou logiku používá město, které získalo titul nejlepšího míst ak žití z 90% jen díky tomu, že využívá blízkosti Prahy.
Ono je v lidské společnosti normální, že se nějak spolupracuje.
A to P+R by zvýšilo provoz maximálně tak na silnici od Kostelce (to je zas jen a jen jejich problém, že si Říčany neprolobbovaly nějaký obchvat téhle ulice) a po II/101, kde by to nikomu nevadilo.

frank

Ono nevyužívá blízkost Prahy, Praha k němu prostě nakynula a tak s tím Říčany nějak musí žít. Mimochodem zaujala mě vaše poznámka “ CITUJI : A to P+R by zvýšilo provoz maximálně tak na silnici od Kostelce (to je zas jen a jen jejich problém, že si Říčany neprolobbovaly nějaký obchvat téhle ulice) a po II/101, kde by to nikomu nevadilo. KONEC CITÁTU. Hm , silnice II/101 je dávno přetížená, nevede kolem Říčan ale kolmo na Říčany a je sama o sobě náhradou okruhu . Kudy by jsi tak představoval trasovat obchvat “ téhle ulice od Kostelce“ , což je… Číst vice »

VTT

S tím absolutně nesouhlasím, kvalitu života (a tím i umístění na prvním místě mezi městy v ČR) zásadně olinila blíkost Prahy – dostupnost všech druhů školství, zdravotnictví, kultury… Bez blízkosti Prahy by Říčany byly provinční dírou, po které by neštěkl pes. A další kladný vliv blízkosti Prahy je, že ceny bytů jsou tam příliš vysoké na to, aby tam vznikaly vyloučené lokality. I to byste měli, kdyby Říčany nebyly díky Praze tak atraktivním místem. Tak halt nechte užívat blízkosti Prahy i těm Mukařovákům, Kostelečákům a dalším. Třeba tím, že jim umožníte se dostat na vlak, který tam oni nemají. (A… Číst vice »

VTT

II/101 přetížená je, ale D0 jí uleví. Ale i když je od ní pár baráků severně, většina města je na jihovýchod. Takže jo, řekl bych, že vede okolo a plní funkci obchvatu. (Já bydlím v Benešově, přes Říčany jsem taky nejednou jel, a to nejen vlakem, ale i autem nebo na kole – to po té cyklostezce „do práce na kole“, kterou jste mimochodem v Říčanech taky pěkně zmršili, takže si nenechám jen tak něco nabulíkovat) Obchvat od Kostelce – asi jediná možnost přes lesopark mezi Světice a Říčany (mimochodem, tady by mohlo být P+R u nedokončené zastávky Říčany jih,… Číst vice »

Pepa

Trochu sobeckosti v těch Říčanech opravdu je. Město je nepřátelské i vůči svým vlastním obyvatelům, kteří z libovolného důvodu nemají v občance to správné trvalé bydliště. U znovuzavedeného zpoplatněného parkování je to markantní. Já třeba razím myšlenku bezvýhradné rovnosti v případě parkování. Pokud je někde N míst k parkování, vyznačím je a parkuje max N aut. Jestli zdarma či za poplatek, je na uvážení. Ovšem bez rozdílu, odkud a čí auto je. Plus pokud na takovém místě zaparkuje N+1 auto, dostává automaticky tvrdou pokutu bez výjimky. V takovém uspořádání mají šanci na zaparkování všichni stejnou. A ne, že parkuje ten,… Číst vice »

Zbyněk

Tady je špatně už zadání.
Říčany nemají žádné místo, kde by se daly ukončit autobusy, zejména jedoucí od Kostelce n. Č. l. Tyto pak musí jet až na Háje po přeplněné silnici a podle toho pak dodržování jízdních dob vypadá. A v blízké budoucnosti s 511 to nebude lepší.

VTT

Jenže spojení z Říčan (+ dalších obcí východně od nich) na Jižní město (a k tomu se přibere i obchodní zóna v Průhonicích) je taky potřeba.

Zbyněk

Jistě. To se s tím nijak nevylučuje.
Ale není nutné kolem uhříněveského hřbitova provážet celé kostelecko.

Frantisek X

Nicméně možnost na vlak přestoupit pohodlně už v Říčanech namísto tvrdnutí v kolonách do Uhříněvsi by možná přesvědčila část lidí, aby ty kolony vlastními vozy nedotvářeli. A pokud by se C protáhlo od Hájů do Uhříněvsi a A od Strašnic na Zahradní Město, možná by u toho zůstali i navzdory přestupu navíc.

frank

ten plán metra byl ovšem ne až do Uhříněvsi, ale pouze na sídliště Petrovice zhruba vedle současného hřbitova Petrovice…. Prostorově by se opravdu velký P+R vešel na pole které je hranou cca 150 metrů od nádraží Světice 🙂 Ovšem chtít po automobilistech, aby v průměru chodili něco jako 200 pěšky z parkoviště na peron, to by bylo nářků…