Říčany představily nové moderní autobusy Isuzu pro svou MHD. Nahradí Rošera, intervaly se zkrátí
Isuzu Novo Citi Life Class II dopravce ČSAD Benešov pro linky MHD v Říčanech. Foto: ČSAD Benešov

Město představilo nová vozidla na konferenci Future City Tech.
Kolik měst podobné velikosti a počtu obyvatel – cca 17 tisíc občanů je vlastně velikost ne právě mála okresních měst v ČR – má na téměř výhradně jen teritoriu vlastního města (bez nějaké širší aglomerace) tak rozsáhlou MHD, jakou chystají v Říčanech (u Prahy)? Myslím, že vlastní MHD se špičkovou turnusovou potřebou 9 vozidel jen pro obsluhu svého území nemají u nás nejen leckterá podobná či jen o málo menší města, ale někdy ani města či souměstí o dost větší. Říčany by navíc podle mě asi „uživily“ ještě i další zastávku na železnici = u jižní strany města (nejspíš někde… Číst vice »
Jsem příznivcem toho, aby zastávky veřejné dopravy byly co nejblíže lidem, ale nejsem si jist, jestli další zastávka po kilometru by provoz na té trati výrazně nezpomalila a nesnížila kapacitu, když je v okolí navíc převážně individuální výstavba? Pak je otázkou, zda cena toho zpomalení Světice (2 km) – „Říčany-jih“ (1 km) – Říčany, není příliš vysoká proti tomu udělat obyvatelům dobře? R17 odjíždí z hlavního 5 minut před odjezdem S9 a do Benešova přijíždí 4 minuty po příjezdu předchozí S9 a ještě cestou předjíždí zkrácenou S9 do Strančic a R49. Kdyby se S9 o 2 minuty zpomalila zastávkou na… Číst vice »
Myslím, že za to, co ročně vyberou na pokutách z radarů od nepozorných místních řidičů, si mohou bez problémů koupit těch autobusů 20. Říčany s penězi nemají problém.
Za 10-15 let už snad budou i autonomní
Myslím že přezdívka „zrůdička“ je dokonale trefná
Tak oproti Roseram je to stale zlepsenie po vsetkych strankach…
problémem je, že to jezdí v zahrádkářských koloniích, kde je asfalt užší, než je tento autobus.
To je úplně v pohodě. Nebojte se.
Šířka vozidla je zjevně „normální“, protože v interiéru má po obou stranách dvojice sedadel, takže pro nějaké linky budou asi potřeba zvlášť šikovní řidiči, aby se trefovali kam mají. A nebude jin tam smět nikdo ničím překážet.
Rošero má šířku 2350, ISUZU 2435, klasická SORka, IVECO nebo Solaris jsou 2540-2550 mm. Takže proti dosavadním Rošerům +8,5 cm.
A navíc Novo Citi Life byl jediný u nás běžně provozovaný autobus, který dokázal splnit všechny podmínky, které Říčany na autobus měly (kategorie a třída, rozměry, počty cestujících, počty dveří, nízkopodlažnost).