Rhätische Bahn vytvořily nový rychlostní rekord na úzkokolejce

Elektrická jednotka Capricorn pro Rhätische Bahn. Foto: StadlerElektrická jednotka Capricorn pro Rhätische Bahn. Foto: Stadler

Dopravce chystá na říjen pokoření dalšího rekordu. Vytvoří nejdelší osobní vlak na světě.

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

hmm…asi mají rovné oblouky…

Jakub

To chce číst dál než jen nadpis:
„… V tunelu Vereina, který spojuje města Klosters a Sagliains dosáhla souprava Capricorn od Stadler Rail rychlosti 163,02 km/h. …“

Vojtěch Suchan

Na úzkokolejce v Evropě. V Austrálii se na rozchodu 1067mm jezdí 160 v běžném provozu s klopidly, a rekord je snad 210.

Peter

Ja som pred pár rokmi cestoval v Thajsku, kde je takisto metrový rozchod, a vlak na trati Chianhg Mai – Bangkok išiel na niektorých úsekoch 125 km/h. Vzhľadom na to, že sa jedná o pravidelnú linku, má Rhätische Bahn ešte čo doháňať, ak jazdia v pravidelnom provoze len 100 km/h

Ondřej

Jestli jste si všimnul, tak ve Švýcarsku je to samá hora a tím pádem jejich dráhy zrovna mnoho souvisle rovnými úseky neoplývají.

Jiří Kocurek

Švýcaři ale na konvenční trati 200 km/h jezdí.

Ondřej

Jak to souvisí z úzkokolejkou?

Jiří Kocurek

Že i ve Švýcarsku se najdou roviny, kde nejsou potřeba oblouky malých poloměrů.
Visp-Brig je traťová 145 km/h (dle openrailwaymap) na normálním rozchodu. Metrový rozchod vede v souběhu s touhle tratí.

Qěcy

Haha. Jednak třetina Švýcarska hory nemá, jednak je tam mnoho dost širokých rovných údolí s plochým dnem. Proti tomu jsou české vrchoviny hrůzou.

Ondřej

Třetina území tam nejsou hory? To asi mají poměrně málo hospodářské půdy, že?

K.S.

Důležitější jsou myslím hektarové výnosy než celková rozloha. Jinak nezapomínejte na to že Švýcarské zemědělství je jiné než České.

PeterC.

Su to frajeri a pedanti. Ked maju dost penazi, mozu robit taketo rekordy.

Jan

Na Taiwanu jezdí na 1067mm až 130km/h, to samé v Japonsku. Jde to, ale rozdíl v komfortu je oproti standardnímu rozchodu znatelný.
RhB neomezuje rozchod ale směrové podmínky, se kterýma se v horách nic moc dělat nedá. Až na ten dlouhý tunel na síti prakticky nemají úsek, kde by se rychlosti nad 100km/h vyplatily. To radši lehčí převod a lepší zrychlení do kopce, to přinese víc.

BND 30

A komu tím prospějete!? Druhé straně?

Tenhle rekord nebude mít na Nábřeží nejlepší reputaci 😂

Bobek

Metr je pro amatéry. Jen počkejte, až na podzim vrátí na Osoblažku to opravené TUčko. 🙂

PeterC.

Opravene TUcko vytiahne na Osoblazke 160 km/hod.? Ako vtip to nie je zle 🙂

Marana_CZE

Chtěli jste VRT? Máte ji mít! Opravené TéUčko s Balmy ve 250 km/h. No mají se na co těšit lidi z Osoblahy…

Jakub

Za tou pětkou měla být čárka …

Sherlock

Pro nechápavce: desetinná čárka.

Jiří Kocurek

Proč to čelo připomíná špatně naložený polandball? Ten veprostřed.

https://img.myloview.com/canvas-prints/switzerland-countryball-400-197312387.jpg

K.S.

Vzhledem k věku té série bych se nedivil záměrné inspiraci.