Rhätische Bahn vytvořily nový rychlostní rekord na úzkokolejce
Elektrická jednotka Capricorn pro Rhätische Bahn. Foto: Stadler
Dopravce chystá na říjen pokoření dalšího rekordu. Vytvoří nejdelší osobní vlak na světě.
Dopravce chystá na říjen pokoření dalšího rekordu. Vytvoří nejdelší osobní vlak na světě.
hmm…asi mají rovné oblouky…
To chce číst dál než jen nadpis:
„… V tunelu Vereina, který spojuje města Klosters a Sagliains dosáhla souprava Capricorn od Stadler Rail rychlosti 163,02 km/h. …“
Na úzkokolejce v Evropě. V Austrálii se na rozchodu 1067mm jezdí 160 v běžném provozu s klopidly, a rekord je snad 210.
Ja som pred pár rokmi cestoval v Thajsku, kde je takisto metrový rozchod, a vlak na trati Chianhg Mai – Bangkok išiel na niektorých úsekoch 125 km/h. Vzhľadom na to, že sa jedná o pravidelnú linku, má Rhätische Bahn ešte čo doháňať, ak jazdia v pravidelnom provoze len 100 km/h
Jestli jste si všimnul, tak ve Švýcarsku je to samá hora a tím pádem jejich dráhy zrovna mnoho souvisle rovnými úseky neoplývají.
Švýcaři ale na konvenční trati 200 km/h jezdí.
Jak to souvisí z úzkokolejkou?
Že i ve Švýcarsku se najdou roviny, kde nejsou potřeba oblouky malých poloměrů.
Visp-Brig je traťová 145 km/h (dle openrailwaymap) na normálním rozchodu. Metrový rozchod vede v souběhu s touhle tratí.
Haha. Jednak třetina Švýcarska hory nemá, jednak je tam mnoho dost širokých rovných údolí s plochým dnem. Proti tomu jsou české vrchoviny hrůzou.
Třetina území tam nejsou hory? To asi mají poměrně málo hospodářské půdy, že?
Důležitější jsou myslím hektarové výnosy než celková rozloha. Jinak nezapomínejte na to že Švýcarské zemědělství je jiné než České.
Su to frajeri a pedanti. Ked maju dost penazi, mozu robit taketo rekordy.
Na Taiwanu jezdí na 1067mm až 130km/h, to samé v Japonsku. Jde to, ale rozdíl v komfortu je oproti standardnímu rozchodu znatelný.
RhB neomezuje rozchod ale směrové podmínky, se kterýma se v horách nic moc dělat nedá. Až na ten dlouhý tunel na síti prakticky nemají úsek, kde by se rychlosti nad 100km/h vyplatily. To radši lehčí převod a lepší zrychlení do kopce, to přinese víc.
A komu tím prospějete!? Druhé straně?
Tenhle rekord nebude mít na Nábřeží nejlepší reputaci 😂
Metr je pro amatéry. Jen počkejte, až na podzim vrátí na Osoblažku to opravené TUčko. 🙂
Opravene TUcko vytiahne na Osoblazke 160 km/hod.? Ako vtip to nie je zle 🙂
Chtěli jste VRT? Máte ji mít! Opravené TéUčko s Balmy ve 250 km/h. No mají se na co těšit lidi z Osoblahy…
Za tou pětkou měla být čárka …
Pro nechápavce: desetinná čárka.
Proč to čelo připomíná špatně naložený polandball? Ten veprostřed.
https://img.myloview.com/canvas-prints/switzerland-countryball-400-197312387.jpg
Vzhledem k věku té série bych se nedivil záměrné inspiraci.