lot
Dopravci Lidé Železnice

Revoluce: Chybujícím strojvedoucím se budou odebírat licence

Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Revoluční novinka umožní státu odebírat strojvedoucím licence za opakované chyby.

Čeští strojvedoucí budou moci v budoucnu přijít o licenci mnohem snadněji než dnes. Ministerstvo dopravy připraví novelu zákonu o drahách, která to umožní. Na dnešní tiskové konferenci po jednání skupiny, která řeší bezpečnost na železnici, to uvedl ministr dopravy Karel Havlíček.

„Je to revoluční věc. Licence bude pozastavena nebo odebrána, když například strojvedoucí opakovaně nebude respektovat návěstidlo,“ uvedl ministr. Zdůraznil, že chyba se musí stát opakovaně. Šéf Drážního úřadu Jiří Kolář dodal, že strojvedoucí přijde o licenci například i v případě požití alkoholu.

„Dnes je licence majetkem strojvedoucího a lze ji odebrat jen ve velmi specifických případech,“ uvedl Kolář. Tyto případy jsou v zásadě dva: zdravotní nezpůsobilost a odsouzení za úmyslný trestný čin. Nově by to mělo podle zástupců resortu dopravy u strojvedoucích fungovat podobně jako u řidičů. Termín zavedení novinky nicméně neuvedli.

Mnohem dříve má být na železnici zaveden systém Monitoringu licence strojvedoucích (MLS), který už je v novele zákona, která leží ve sněmovně. O zavedení systému, který by měl hlídat dodržování doby odpočinku, se mluví v tuzemsku dlouhá léta. Podle Havlíčka by novela měla začít platit v září. „Budeme mít přesně zmapováno, kdo kdy jel,“ řekl ministr. Havlíček chce upravit i nařízení vlády o odpočinku strojvedoucích tak, aby se do minimální šestihodinové délky odpočinku nezapočítávala cesta na lůžko a zpět.

191 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Testarossa

Stačí strojvedoucí pořádně zaplatit a zrušit nesmyslné směny, kdy je v práci 16 hodin a zaplacených je 9.

Tomášfuk

Takhle brečí, že mají strojvůdců málo a ještě je budou stresovat tím, že jim budou odebírat license. To mi nedává smysl. Potrestat viníka je na místě. Ale víc by slušelo, zamezit nehodovosti z lidského pochybení technickým řešením, které by eliminovalo lidské selhání. Myslím, že technika na tolik pokročila, že by to neměl být neřešitelný problém. A finance do bezpečnosti by neměly být problémem. Třeba ubráním na odměnách různých manažerů, kteří jsou mnohdy k ničemu jen zabírají odborníkům místa a stojí moc peněz.

X 1

Re. Revoluční novinka umožní státu odebírat strojvedoucím licence za opakované chyby. A kradnoucím politikům se budou utínat ruce? Ne, fakt je to blbost. 99% odborné veřejnosti v ČR i zahraničí, veřejně deklarují, že na vině je jednoznačně neexistence FUNKČNÍHO Vlakového zabezpečovače, tudíž viníky jsou jen a pouze Ministerstvo dopravy a Správa železnic. Princip trestu ve formě restriktivních opatření postihující jen provozní personál dopravce a zároveň jakkoliv vyviňující z daného procesu personál Správy Železnic a Ministerstva Dopravy je zcestný a v mezinárodním kontextu vyznívá naprosto směšně. Ano, je to bohužel tak. Aby se úředníci Min. Dopravy a SŽ zřekly jakékoliv zodpovědnosti… Číst vice »

Miloš

K zamezení nehod na české železnici se nabízí řešení: A) lepší zabezpečení tratí – – na hlavní tratě stačilo by PZB jako v Německu (ETCS dle mě je prakticky totéž, jen xkrát dražší), – na vedlejší frekventované radioblok – na vedlejší s malou frekvencí, kde se točí třeba jedna 810 postačí D2/D3 vylepšené návěstidly. nebo B) zlepšení pracovních podmínek pro strojvedoucí – kratší norma pracovní doby – je vědecky prokázané, že práce na více než 30 hodin týdně (u lidí nad 55 let je to dokonce 25 hod/týdně) škodí zdraví a upadá koncentrace na práci, která je u strojvedoucího požadována… Číst vice »

Daniel Mach

Proč vám tam chybí zákaz práce strojvedoucího pro více zaměstnavatelů? To co navrhujete nevylepší ty situace, které se poslední měsíc řeší.

Fíra

Jen tak dál. Strojvedoucí už jsou takhle dost ve stesu tak jim ještě naložíme! Jak se dalo čekat opět jen represe a na druhé straně kosmetika. V západních zemích je prac doba max 30 hodin týdně u nás 36.Větsina směn dělených či přerušených. Tzn. 36 zaplacených a 15 zadarno. V 6 ti hodinách si dojdi na nocležnu kde se najíš, vysprchuješ, vyspíš, nasnídáš se a zas jedeš. Odbory jdou zaměstnavateli na ruku. Že je to jinak už si dnes myslí jen lidé co ve vedení odborů sedí a o práci vědí prd. A jak to dopadne? Za sebe mohu říct… Číst vice »

Miloš

ono co vím, tak asi záleží na místě působení, tento týden jsem mluvil se strojvedoucím, který dělá 4×12 bez noclehů a přerušení a pak má 4 dny volna.

Trochu je problém, že každý strojvedoucí má jinou představu, někdo radši kratší, někdo delší směny. Ale přerušení a noclehy by bylo potřeba omezit na minimum

Miloš

Ne že bych chtěl hájit soukromníky, ale:
Strojvedoucí u soukromníka má směny normální, u ČD je díra v práci vic než dělník v montovně v KLDR.
Stav vozidel u soukromníka je špičkový, u ČD se fíra bojí, co se mu rozpadne pod rukama.
U soukromníka se fíra vydělá klidně 40-50 tisíc, u ČD je to 30 hrubého.

A to i přesto, že ČD mají dražší jízdné.

S ČD jezdím rád, ale v tohle jsou horší než Terezín či Jáchymov.

Pirátka

Revoluční řešení odebírat licenci strojvedoucího za provozní přestupky postrádá právní logiku! Licence strojvedoucího je pouhým dokladem o všeobecné odborné způsobilosti (znalost základů elektrotechniky či legislativního minima), o udržované způsobilosti zdravotní a o ovládaní jazyka dané země EU. Do všeobecných znalostí však nepatří dopravní předpisy provozovatelů drah a drážní dopravy. Např. odjede-li strojvedoucí z dopravny bez svolení dirigujícího dispečera, porušil tím interní předpis SŽ D3 a možná ještě internější PND3, což spadá do zvláštní odborné způsobilosti, která se prokazuje osvědčením strojvedoucího. Měl by být okamžitě odebrán spíše tento doklad! Jestliže bude strojvedoucí zdráv a disponovat patřičnými znalostmi podle přílohy č. 1… Číst vice »

Dominik

Je to paradoxní, že se při opakovaném vydání licence musí znova na psychotesty, jestliže například celých 10 let jezdil bez nehod dotyčný, či žádnou nezavinil. Tohle by se opravdu změnit mělo.
Ne licence je kartička k ničemu, je to jen nesmyslný byrokratický úkon, samozřejmě hezky zpoplatněn (kolek), klidně ji zrušit a všude vrátit způsobilost k řízení HV.

Pirátka

Proč tedy chodit na periodické zdravotní prohlídky, když během 2 let strojvedoucí jezdí bez nehod? Psychotesty nejsou samospasitelné, ale svoje opodstatnění si za tu dobu v dopravě našly. Mladý organismus dobře reaguje na zátěžové úkoly, to se s přibývajícími roky zhoršuje. Naopak osobnostní testy vlivem životních zkušeností mohou dopadnout lépe. Ti co zvládají stres a mají správnou psychohygienu, nemusí se bát! Pokud však skladba směn u některého dopravce připomíná nasazení v pracovním táboře, které jedinec ve svém volnu odbourává alkoholem, tak to za 10 let prostě psycholog pozná! To není trestání strojvedoucích, to je určitá prevence, aby činnost strojvedoucího vykonávali… Číst vice »

Mračoun

V obecné rovině asi každý uzná, že ne každý může být lékařem, učitelem, vědcem, řidičem autobusu, strojvedoucím, … I na řízení osobního auta je potřeba vlohy, jenže za volanty aut jsou lidé, kteří tam nepatří a jsou permanentním nebezpečím pro své okolí, ale mají na to právo… Patrně to s psychotesty dopadne jak v silniční dopravě. Dle zkušeností mého bývalého kolegy (ex-policista, velké zkušenosti s řízením autobusu, apod.) si žádný soukromý psycholog nedovolí vyhodit uchazeče o posudek. Udělal by to několikrát a už by k němu nikdo nepřišel. Takže se to dělá pragmatičtěji. Místo např. na 5 let má psychologický… Číst vice »

Pirátka

Souhlasím, ale to už se jedná názorovou asociaci. Já jsem pouze napsala, že pravidelné psychotesty by se v době častého selhávaní lidského faktoru rušit neměly! Váš komentář pak popisuje úroveň dopravně psychologických vyšetření u nás. To je, jako kdybych řekla, nerušme u motorových vozidel pravidelné technické kontroly, aby na silnicích nejezdil šrot a oponent ihned začal argumentovat, že případně podplacený technik ten šrot na silnici stejně pustí…
Rozviňte sám tedy diskuzi nad úrovní dopravních psychologů. Pokud se z nich globálně stali obchodníci svědčí to opět o systémové chybě na úrovni Ministerstva dopravy, protože to je akredituje!

Mašinka

Tak je to spravne, tak to ma byt! Stejně to ti fírové dělají proto, aby uškodili Havlíčkovi.“Kampáááň“!!

michal šedivý

Revoluce: nechybujícím strojvedoucím se budou přidávat peníze !

Miloš

U soukromníků možná ale u ČD ne

Oldřich Sládek

Zajímavá diskuse. Já jsem na té bezpečnostní komisi ministra Havlíčka osobně v pátek byl a s návrhem pozastavit nebo odebrat licenci po opakovaném prohřešku strojvedoucího souhlasili i rovněž přítomní šéfové FS.

Vin

re – opakovaný prohřešek … chtělo by to definici kolikrát … asi se myslí 2x
ps – v jednom tuším australském dokumentu jsem viděl a slyšel že má strojvedoucí hranici tresných bodů … a když je překročí tak končí nebo …. těch bodů bylo 55

ps2 – samozřejmě že všichni my znalí víme že problém není v jednotlivých chybách strojvedoucích, ale v systemu … jezdit jako urvaný vagon až 13 hodin … a potom přestávka jen 6 hodin není rozhodně na úrovni 21. století a odchodu do důchodu v 65 letech … to je prostě kapitalistická otročina

Petr Šimral

To já s tím souhlasím taky. Ale chybí mi u toho i to b), tedy odpisy bodů a tak podobně. Nicméně na rozdíl od silnice DI i DU celou dobu data o jednotlivých osobách způsobující MU léta mají, ale nebyli schopni ani vymyslet, jak informovat dopravce o tom, že jinde se ten dotyčný již několikrát podepsal a on se tím nepochlubí a předchozí zaměstnavatel také ne. Přitom by stačilo dát na web jeden seznam: Licence CZ 71 2011 1119 15.4.2012 – nerespektování návěstí pro elektrický provoz 16.8.2014 – projeté Sc 1 v žst. XXX 15.1.2015 – projeté Sc 108 v… Číst vice »

Pirátka

Co na to GDPR? A víte, kdo bude mít naprosto čistý rejstřík? Držitelé licencí, kteří nejezdí nebo jezdí minimálně (jako, že si odskočí od manažerské práce jednou za rok pro potěšení osahat brzdič). Kdybych byla dopravcem, bála bych se i jedinců s čistým rejstříkem.

Kedul

to je facka do pranice..akorát že za 40 let práce strojvedoucího neznám případ, kdy by někdo projel návěstidlo 2x…

Daniel Mach

No někteří bohužel nedostali druhou šanci.

asdfg

Já znám jednoho co stihl stůj projet 2x během půl roku, u obou to byla nepozornost. Přehlédnutá předvjezd a rozsvícení odjezdového návěstidla, nikoliv však cesťáku, který projel.

Petr Šimral

Já ano. Bohužel i čtyřikrát, než z toho byla hromada…

Kosmik

Pracovní doba má být 8 hodinová s půl hodinovou přestávkou. Cokoliv nad toto je hazardování. Je 21 století mobily a auta jsou už samozřejmostí takže by se to nějak dalo poskládat.

Dominik

To by udělalo tak hrozné turnusy, hlavně by byl člověk furt v práci, to raději 3 dvanáctky jak 5 osmiček.

Miloš

Za to současné turnusy jsou terno.

Nejde o dvanáctky, ale o celkovou délku. 230 hodin měsíčně (z toho placených je 155) rozhodně není standard 21.století, a už vůbec ne na západě, ke kterému se tolik hlasíme.

Jinak směn 3×12 a 4 dny volno na dráze fakt nedocílíte.

Dominik

Já neříkám, že jsou skvělé, ale než zkracovat šichty, tak se podívat na skladbu směn. Zkrácení by akorát turnusy ještě víc rozházelo. A osobně jsem poslední 2 měsíce v práci v průměru 3 – 4 dny za týden, s délkou směn mezi 10 – 13 hodinami v průměru.

Miloš

takže to je: 4×13 = 52. A to je lepší, než 5×8 = 40 ? Pro zaměstavatele možná, ale ne pro fíru.

kolecko

Vážený Kosmonaute, to by se naopak ještě zhoršilo, když by v 8h byla 30min přestávka. Nyní ta přestávka je třeba už po 2h a pokud ne, tak po 6h, pak je třeba i hodinová. Už vidím, jak by někdo jel někam 3h, tam by měl 30min a jel 3h zpět…V případě Prahy by s tím ešusem musel dojet až do Chebu.

Miloš

V čem jsou současné turnusy lepší

Xyz

skor som prekvapeny, ze toto neplati uz davno, to je asi ako zavadzat v roku 2020 moznost odoberania vodicakov za opakovane vazne porusovanie pravidiel

Tomáš

Výborní nápad jak zlikvidovat železnici následně i ekonomiku

Miloš

Však to je cíl kapitalismu

Tomáš

Spíš totálně zlikvidovat České dráhy co nedokázali privatizovat 90 letech

K.S.

To je řešení neřešení. Ano na jednu stranu to jakože „nebezpečného“ strojvedoucího z tratě stáhne, ano vypadá to že se vláda stará, ale reálně? Reálně to neřeší problémy, které ať se na to podíváme jak chceme povedou k naprosto nedostatečnému stavu infrastruktury. Ať už je to její zabezpečení, nebo nízká rychlost a kapacita což v důsledku vede na vysokou personální náročnost a dlouhé směny. Což zase povede chtě nechtě k vyčerpání a chybování a z toho pak budou mimořádnosti. (I když se chce napsat že dnes je mimořádnost že není mimořádnost)

Pražák

V něčem máte jistě pravdu, ale ten návrh má třeba umožnit odebrat licenci člověku, který na mašinu vlezl pod vlivem. A to je chyba jen toho konkrétního člověka a takový na lokomotivu nepatří.

Miloš

A který strojvedoucí si dovolí jít do služby pod vlivem alkoholu ?

Oskar

Opět tento stát ukazuje, jak si váží poctivě a tvrdě pracujících. Nikdo si nedokáže představit onu zátěž na hlavu při přesčasech. Není divu, že se občas pozdě zareaguje na návěstidlo. Železnice není městská křižovatka. Většinou je to právě strojvedoucí, kdo to na zranění v případě nehody odnese nejvíc. O případech doživotních následků nebo smrti asi netřeba dlouho mluvit. Hlavně, že máme slevy 75%, ale to, že by někdo pracujícím poctivě zaplatil, neexistuje. Za nehodu u Perninku může strojvedoucí, protože si neuvědomil, že je státní svátek a jízdní řád se mění. Proč musí znát strojvedoucí jízdní řády zpaměti, když máme rok… Číst vice »

Daniel Mach

Nehoda v Perninku se stala v úterý 7. července 2020. To žádný státní svátek nebyl.

Daniel Mach

Ten minus je za to, že si myslíte, že úterý byl svátek -:)

Spravedlnost

Tohle mělo být zavedeno už dávno.

Dominik

Je to potřeba dělat takto složitě, i ČD a ČDC (nevím jak jinde) se chodí minimálně na přezkoušení, chodilo se i na chvíli do dílen, ale to nevím, jestli to nezrušily . Tak co to takto zavést povinně u všech dopravců? Při jakékoliv zaviněné MU stáhnout z mašiny (ne jak někteří menší, kde nechali fíru dojet), případně dílny a přezkoušení z předpisů. Ono je obecně zvláštní, že chtějí brát licence za něco, co pro její získání není skoro potřeba, důležitější je technika a částečně legislativa, ale třeba D1 se v kurzu VOZ bere spíš okrajově. Ano k tomu by se… Číst vice »

MiKi

Správně soudruhu, připojuji se k vašemu návrhu a rozšiřuji jej i na řidiče. Projedeš stopku, nedáš přednost na přechodu pro chodce ? Okamžitě nastoupiš pracovat k technickým službám města/vesnice kde jsi svůj prohřešek spáchal. A samozřejmě přijdeš o řidičák.

asdfr

Mate na mysli ten bodovy system, ktory funguje pre vodicov v CR ?

https://www.az-pneu.sk/clanky/bodovy-system-funguje-v-CR-uz-trinasty-rok-ako-si-mozu-ceski-vodici-odpisat-trestne-body

Po nazbierani 12 bodov za priestupky rok bez vodicaku a potom pokial chce soferovat, tak preskusanie ktore obsahuje to iste co je potrebne splnit pri ziskani vodicaku.

Gogo

Monitoring licence strojvedoucích (MLS) chtělo MD už kdysi spustit, ale tehdy to shodil jakýsi soukromý dopravce skrz GDPR protože zavedením MLSu bude spousta soukromníků bez strojvedoucích.

AlaskaRaillroad

Příliš se soustředí na samotné strojvedoucí, ale nějak si nechtějí připustit, že se na tom podílí jimi nepřímo podporovaný systém. Mnoho MU typu projeté návěstidlo a následně říznutá výhybka se stává při výlukách, kterých je nehorázné množství, protože řada bývalých vedoucích pracovníků ČD/SŽ má soukromé stavební firmy. Tím nezpochybňuji že opravy jsou třeba, ale není možné aby každý měsíc na stejném místě byla nějaká výluka. Ať už broušení jazyků na výhybkách, sváry lomů, čištění bláťáku, měsíc na to třeba nové RZZ. Hned vedle zas reko přejezdu.

Gogo

MD zase objevuje kolo, směna max 13 hod. a přerušení min 6 hod. platí už dnes viz citace z platné kolektivní smlouvy: Článek 9 – Směna 1. Délka stanovené směny nesmí překročit 12 hodin. Délka stanovené směny zaměstnanců, na které se vztahuje NV 589/2006 Sb., nesmí přesáhnout 13 hodin. V případě, že součástí směny je režijní jízda, může délka směny činit nejvýše 15 hodin. Celková doba od plánovaného nástupu do plánovaného ukončení směn nesmí překročit 15 hodin přičemž doba výkonu práce nesmí přesáhnout 13 hodin. Je-li součástí směny režijní jízda, nesmí doba výkonu práce přesáhnout 15 hodin. Doba rozdělení směny,… Číst vice »

Vin

Ano … Havlíček to včera na tisk. konferenci asi z neznalosti v podstatě jen zopakoval …. 🙁

ps: těch 6 hodin je neuvěřitelná prasečina … a pokud je ještě zapracována do turnusu … :-(( … nicméně jako maximum bych 1x měsíčně někde na ubytovně „přespal“.

MiKi

Jenže, oni plánovači do těch 6 hodin zahrnují i cestu na/z ubytovny, veškeré biologické potřeby. Takže reálně máš na spánek 4 hodiny…..

Petra

Ono jde také o to jak se těch 6 hodin stráví. Kdysi byla jedna směna kde o pár minut nevycházel nárok na postel a dřepělo se půl noci na židli. To se pak dobře jezdí

Mandy

A co tam kde kol. smlouva není? Pošlou tě 2 hod. rg. a potom 13 hod. jezdíš , potom máš 6 hod. přerušení s lůžkem/ třeba přes den/ a uděláš to samé, 2 hod. rg a 13 hod. jízdy a vše je ok.

Martin 2

Vážení diskutující, co čekáte od ministra, který nikdy nespí. Že přizná, že to nezvládá? To by byla chyba systému a to přece nikdy není. Nezmění se vůbec nic, jenom se bude možná přísněji trestat. Ale čas ukáže, protože už třeba nebude koho trestat. Takový bordel co je na železnici dnes, nikdy nebyl. A kdo na české železnici pracuje ví, o čem píšu. +-120 dopravců, kdo jim dal licenci, Franta s Podolí? Bohužel od této vlády nečekám nic dobrého. Kde jsou ty Andrejovi sny, když spí…

Martin 2

Omlouvám se, ještě jsem zapomněl na naprosto nepřehledné a na vzájem si rozporující předpisy.

kolecko

Tak hlavně že to zde na webu papouškují jako novinku.

Pirátka

Franta z Podolí ne, ale Fanta z výzkumáku a Kodýmáč z úřadu pro spravedlivé přidělování kapacity.

Urban Transport Lover

Absolutní souhlas s připravovanou novelou:
– odebrání licence – aspoň se toho xindlu zbavíme
– absoluttní kontrol kdo, kdy, kde a jak dlouho
– do odpočinku 6 hodin se nezapočítá cesta do postele – mo mělo by to být aspoň 8…

Dominik

Zprasí to turnusy, to ať se raději podívají na skladbu turnusů (například: noční 12 – další den nástup v 1 ráno – a třetí den denní 12. Když budu mít jednou za týden zkrácený odpočinek a 6 hodin, tak to přežiju, když bude rozumná skladba turnusů.

kolecko

To je zase článek…ještě tam schází jak objevil Ameriku, směna 13h + rg, odpočinek po 6h…atd. což je normálně i nyní.
Tak ať licenci sebere, místo vlaků po 10 min v Praze pojedou vlaky po 30 min a bude klid. Myslím, že to mnozí uvítají.

Vin

Velká blbost v provozu je ten krátký obrat v koncových stanicích …. třebas jen 7 minut v Břeclavi (vlak má říd. vůz) …. = všechno je ve stresu, zpožděni vlaku se přenese na zpáteční vlak a člověk si ani nemůže odskočit ….
Osobně bych navrhoval min. 20 minut.

Vlk

Který blb vymyslel to s tou licencí ?
S tím bych souhlasil, kdyby ta naše slavná vláda začala u sebe, to už by nebyl jediný ministr ve vládě.
Chybu může udělat každý v jakém koliv odvětví a na tomto základě dotičného hned tímto způsobem odsoudí ?
To nechápu !

Brzdič zániku

FS

Vašek

Co si pan ministr myslí, kolikrát že za profesní život strojvedoucí ,, Nerespektuje návěstidlo“? Každý týden 2x?

Petr Šimral

Každý den nejméně jednou. Ale ta lokomotiva musí být bílá…

Urban Transport Lover

pryč s takovejma – právě těch se musí železnice zbavit!!!!

LKW

jj, např. dávat slyšitelnou návěst Pozor po dobu nejméně dvou sekund v noci v intravilánu… Nedáš, nerespektuješ návěstidlo a sundaj tě z mašiny odebráním licence. Chuťovka, že 🙁

Dominik

Proto já se chovám alibisticky a v kteroukoliv dobu poctivě před všemi přejezdy houkám.

Robil

Pane ministře , Vy nejste ministr, ani osel, Vy jste Vúl!!!

Urban Transport Lover

áááááá potrefená husa se vždycky ozve – hodně brzo skončíš… to je dobře!

Petra

Vlastní zkušenost?

Petr

Nechci vubec zpochybnovat praci skupiny, jen mne napada nekolik otazek. Stalo se v kratkem case nekolik nehod, pochybeni, prusvihu. Ackoliv neni vysetrovani uzavreno, muze u casti z nich vypadat, ze pochybil strojvedouci. Sice mne to stve, ale dobre. Nebudem se schovavat-fira to asi pokazil a jako vinik bude potrestany, odsouzeny. A ted se zeptam, co ta druha pulka nehod, o ktere se nemluvi a zavinil ji pravdepodobne nekdo jiny? Chybu neudelal dopravce, zamerne nepisu jaky….. Tam bude odsouzeny kdo? Proc uz nezazni, ze to nebylo vinou strojvedouciho, spise treba dokazal lecos zachranit nebo minimalizovat skodu-zminujete to nekde? Podekoval mu za… Číst vice »

Jerry

Lépe bych to nenapsal..ještě se neví kdo za to může ale už SME vyhodili ..opatření .. hlavně že se dělá něco.havlicek neodstoupí.vykolejeni v maleskach se zametotlo pod koberec..Tišnov uvidíme.

Spravedlnost

Máme rovnou firmu tleskat jak v letadle? Uklizecce taky tleskate, pokud ovedet svou praci? Kolem strojvedoucich se ma točit svět, oni jsou jeho střed?

Dominik

Licence je k ničemu, tu klidně zrušit, vždyť defakto nic neumožňuje, je to jen kus byrokracie, kterou si unie vymyslela. Dřív stačilo jen osvědčení o způsobilosti k řízení hnacího vozidla (dnes platné na vlečkách). A odebírala by se ZOZ místo toho.

Petr Šimral

ZOZ se odebírá tak jako tak. Jejím odebráním vám prostě dopravce odebral povolení chodit k němu do práce. Licence je opravdu k ničemu, nic kromě vstupenky do kolejiště neřeší, ale chcete snad, aby DÚ dělal něco více? Někam ten stát pustit musíme, tak to je nejméně bolavé…
Píši to jako soukromá osoba, nikoliv jako vedoucí zaměstnanec dopravce nebo člen nějakého spolku.

Dominik

To už záleží na dopravci, některý Vás pošle do dílen a jiný Vás po MU klidně nechá jet dál.

Vašek

Dříve mi stačil ,,Provozní záznam“ a jezdil jsem po celé republice.

Petr Šimral

Zatímco mě kolega výpravčí, se kterým jsem bydlel léta na stejném patře v paneláku oznámil 23.5.1998 ve 23:00, že už nejsem jeho kolegou a protože mrzlo (to by dnes nikdo nepochopil), tak jemně upozornil, že všechny vozy, které budou dne 24.5.1998 na vlaku 17000 ve 4:00 musí být označeny novým dopravcem přesně podle smlouvy, jinak neodjedou. Víte, jak ty samolepky v mrazu nešly nalepit? No, byly tam… I kdybych měl skočit do Akrylky pro kontejner disperze 🙂

Petr Šimral

A my, soukrommí fírové u sebe vozili kartu seznání (Ti s větším seznáním mapu…) a každý výpravčí měl právo si nás zastavit a zkontrolovat (bohužel často zažito). Od ČD jsem odešel v roce 1998 k Viamontu…

helena

na silnici a na zeleznici je rozdil v tonazi ale vlak ma prednost pred vsim co je v ceste s nakladakem se da jeste nekdy vyhnout jak dovoli situace nesnasim ty co kritizujou a nikdy si neskusili ani jedno

helena

udelejte to jak u kamionu a hotovo

helena

udelejte max 9 hodin pracvni den

Vencl

Tahle přísnost se opravdu vyplatí! Jen aby měl zachvilku kdo řídit. Tuhle přísnost bych v tomto případě uplatnil ve všech firmách a podnicích a zachvilku nebude mít kdo dělat.

Moudry Cynik

Sebrat papiry za opakovnou jizdu pod vlivem je prisnost?

helena

na masine si ani nedovolis kapku,zajimalo by me jestli jsi ridic z povolani ze kritizujes

Leinad

Proč se zavádí MLS s úplně novou normou? Nestačilo by ze silniční dopravy vzít AETR, dát požadavek že tachograf na nových mašinách musí umět psát na kartu.

Moudry Cynik

Ja zasnu. Ocekaval jsem, ze se tu vsichni shodnou a reknou konecne, ale nazor, ze strojvedoucich je malo, tak jim obcas nakou tu cervenou odpustime, at nas ma kdo vozit tu je tak castej, ze se asi zacnu bat jezdit vlakem.

Lol Phirae

Co jako konečně? Ta represe vůbec neřeší problém, PROČ ten strojvedoucí tu červenou projel… Oni to vážně nedělají schválně. Tam jsme „vybodovali“ pár desítek/set strojvedoucích, hmmm… a co jako dál krom toho, že zbytek bude přetížen přesčasy? Jak se tím vyřešila ta příčina, a co se udělalo pro snížení následků takových chyb? Aha, nic… no tak hlavně že máme tu sebranou licenci. Bezva.

Moudry Cynik

Porad nevidim rozdil, mezi strojvedoucim, kterej projede cervenou na draze a kamionakm, kterej vjede na cervenou na prejezd.

Lol Phirae

To je smutné. Primární rozdíl je především v tom, že ten kamioňák to dělá v drtivé většině případů naprosto úmyslně. Tedy když už pominu takové „detaily“, jako že drážní předpisy umožňují jet „proti červené“ – po zastavení – a teď se musím zamyslet nad tím
– proč to umožňují (kapacita tratě vyčerpána)
– jestli jsou nastavené podmínky a postupy, za kterých toto umožňují, nastaveny rozumně (IMHO ne)
– jestli je zabezpečení na takové úrovni, aby zamezilo následkům chyb v případě, že je tento postup využit (zcela evidentně ne)

Takže jsme nevyřešili vůbec nic, ale hlavně, že „konečně“!!!!

Moudry Cynik

A jak se da ject na cervenou neumyslne? Jako ze se ten fira na semafor ani nekoukne? A v cem je to pak jiny proti tomu, kdyz se kamionak nekoukne, jestli nekdo neprechazi a prejede deti ze skolky?

Lol Phirae

Tady máte např. jeden poznatek (Brno hl.n. 5. 3. 2019, 23 zraněných): „V době před zrušením výpravy vlaku s přepravou cestujících z prostoru určeného pro výstup a nástup cestujících návěstí Odjezd danou výpravčím k obdobným mimořádným událostem prakticky nedocházelo, protože do postupů před uvedením vlaku do pohybu byl zapojen další člověk – výpravčí. Jeho absence v procesu výpravy (postupů před odjezdem) vlaku nebyla nahrazena žádným technickým řešením, tedy původní stav, kdy k nedovolené jízdě vlaku ze stanice musely pochybit 2 osoby, byl zredukován na pouze jednoho člověka, tedy jedna bezpečností pojistka byla z procesu výpravy vlaku vyjmuta, a to bez… Číst vice »

Moudry Cynik

To je jak flasinet. Ten kamionak snad ma na kazdy krizovatce a prejezdu vypravciho? Nebo ocekavame, ze kamionak je intelektual, kterej to zvlasne sam, zatimco fira jednodusak, kterej potrebuje kontrolora?

Lol Phirae

Ano, jste jak otravný flašinet. Sbohem.

Gwann

Odjet proti Stůj že stanice, to je jistě veliký průšvih.

Ale nedobrzdit o pár metrů před navesti stůj, když je zabrzdna vzdálenost ve stovkách metrů, to zase tak strašný zločin není.

Frantisek

1. Kamioňák vidi na delku sve soupravy. Strojvedouci velmi často ne. Viz treba Brno.
2.Kamion vozi zboží strojvedouci ČD vozí lidi,kteří dokážou neuvěřitelné věci. Takze i z hlediska bezpecnosti by ten výpravčí byl neco platny.

Ladislav Harvánek

Opět nemáte pravdu, do procesu výpravy vlaku jsou zapojeni i další pracovníci – vlaková četa. Jinak ale výprava vlaku výpravčím své výhody určitě měla (dobíhající cestující v době, kdy už vlaková četa uzavřela dveře vlaku a už neměla možnost tuhle okolnost řešit. Výpravčí měl vždy možnost zasáhnout a vlak zastavit, byť třeba už strojvedoucí byl na opačné straně.

Paddy

Jsem strojvedoucí a několikrát měsíčně mě vlaková četa vypraví aniž bych jim dal výzvu a nebyla ještě postavená vlaková cesta. Oni vždy na návěstidlo nevidí a automaticky výpravu provedou…

Paja

Můžete uvést sociologický průzkum podle kterého vám vyšlo, že kamioňáci projíždí červenou schválně zatímco mašinférové omylem?

Petr Šimral

To sice nemohu, ale pro příklad nemusím chodit daleko.
95% kamióňáků překračuje povolenou rychlost zcela vědomě a Ti, kteří mají opravdu omezovač na 80 km/h mají na návěsu nálepku „Promiň kámo, mě to fakt rychleji nejede“.
Vědomé překročení rychlosti na železnici je naprostou výjimkou…

medical_examiner

Už proto, že MIREL…

Petr Šimral

Ale prdlajs. Když si na Mirelu nastavím u vlaku se stanovenou rychlostí 100 km/h rychlost 140 km/h, tam mi v tom nikdo nezabrání. Když se rozhodnu, že na osmdesátku nebudu ze stovky brzdit, tak mi v tom taky MIREL nezabrání…

Ladislav Harvánek

Až na to, že při překročení stanovené rychlosti může vlak vykolejit s dost závažnými následky.

Petr Šimral

To sice Láďo ano, ale zabezpečovač mi v tom nezabrání a to byl původní smysl mého příspěvku…

Ladislav Harvánek

Tyhle problémy jsou řešeny předpisem. I případy, kdy je dovoleno pokračovat v jízdě proti návěsti „Stůj“ na návěstidle. U návěstidla na autobloku (u ostatních návěstidel platí trochu jiná a přísnější pravidla) se může stát, že svítí červená jako zákaz jízdy i z jiných důvodů než obsazení následujícího traťového oddílu vlakem (porucha zabezpečovacího zařízení) a výpravčí by nejspíš musel zamknout kancelář a vydat se na trať, aby strojvedoucímu dovolil (předepsaným způsobem) další jízdu. Což by časově mohlo být dost náročné. Proto po zastavení může strojvedoucí pokračovat v další jízdě sníženou rychlostí (40 km/hod) a s pohotovostí zastavit před případnou překážkou. To… Číst vice »

Dominik

Podle rozhledu se může až 100 km/h, ale který blázen, by tak měl, že.

MiKi

Rozdíl je v zásadě v tom, že strojvedoucí to neudělá schválně. Kdežto řídící červená světla na přejezdu ignorují záměrně.

Kalina

Pokud návěst projede a důvodem bude shledána nezaviněná technická závada, zcela jistě to nebude důvod k odebrání licence, stejný přístup jako v jiných případech. Postihovány jsou chyby z vlastní viny.

Gwann

Musí se rozlišovat co projede…
Zdá jede proti stůj od peronu nebo prostě nedobrzdi…o dva metry…

Až se budou rušit vlaky kvůlinedostatku personálu, to bude řevu od priznivcu drakonickych trestu…

Leina

Ještě bych rozlišil – nedobrzdí padáčka = hlavní vina výpravčího, tomu trest. Projel normálně výstrahu a nedobrzdil – fíry chyba i když menší než rozjezd.

Petra

Nebojte přesčasy nebudou, protože až protlačí to snížení víkendových příplatků i za doby čekání, tak přesčasy ještě s tou buzerací bude chtít dělat jenom cvok.

Petr Šimral

Ale samozřejmě. že přesčasy budou. Protože jste si dávno předtím nabrali půjčky podle předchozího platu bez rezervy, tak jich teď naboucháte 2x tolik, ale bude to na Dohodu…

Petra

Nemám ani jednu…a už se moc těším, jak za těchto podmínek budou jezdit lidi 40 km tam a 40 zpět vykrejvat na jiný tratě …

Petr Šimral

Tak to Vám gratuluji a doufám, že to udržíte…

Jiří Kocurek

Drakonické represe nefungovaly nikdy. Asi se o tom musí znova přesvědčit, že příliš utažený šroub praskne.

A Opravdu budou mít zmapováno kdo kdy jel? Když bude přes víkendy jezdit s dodávkou…

Kalina

O drakonických represích zde není zmínka. A že po opakovaných závažných chybách a ohrožení nebo dokonce poškození zdraví a životů, si dotyčný bude muset zkoušky zopakovat, měla být dávno naprostá samozřejmost.

Petr Šimral

Však to taky samozřejmost je. Ale ne na DÚ, protože vydávání licence je jen jedna a to ta jednodušší část. Na tu vám stačí tři týdny kurz, naučit se otázky a zkouška na DÚ. Vůbec jste ještě neviděli lokomotivu, vůbec jste ještě neřešili dopravu.

Leinad

Navíc u některých dopravců to tak funguje. Kdo zlobí, jde do depa spravovat mašiny a nedostane se na trať. V podstatě se sníží povinnost dopravce hlídat si lidi, silničnímu dopravci se může jeho řidič vybodovat.

Negattor

Podle vašeho komentáře to vypadá, že práce na opravách je práce pro vrahy.
Na dílně to není zase tak špatné.

Viki

Tak jestli jsem to správně pochopil,tak teď,když je licence majetkem strojvedoucího,tak nemůže o ní přijít ani,když je mu naměřen alkohol?

Petra

Čtěte znova, s porozuměním – to je právě ten jeden ze dvou případů, kdy mu být odebrána může

Petr Šimral

Dnes prakticky ne. U dopravce nafouká, ten ho vyhodí a on se může ucházet o místo u jiného dopravce…

Moudry Cynik

Hm tak zasek v Chocni. Kvuli nepriznivymu pocasi.

bohyn

koho to zajima?

Zrzek

Nechci nic říkat, ale když všichni udělají opakovanou chybu a přijdou o licenci v krátkém čase, stát bude donucen předělat zákon jinak se jim systém zhroutí. Za měsíc dva nesežene nikdo 4000 strojvedoucích. Politická reprezentace, když ji teče do bod, okamžitě předělá zákon nebo udělá výjimku. Viz. STK a prodloužení doby řízení v silniční dopravě v době korona víru. Uchopit to za správný konec a politici jsou schopni dělat výjimky nebo novely během okamžiku.

Petr Šimral

Ročně je v ČR projeto cca 150 návěstidel. Když to příští rok projede znova těch samých 150 strojvedoucích, kolik se jich vyboduje? 4000? Zapněte mozek…

Zrzek

Tohle bylo myšleno čistě jen jak dvousečná zbraň může každá represe být. Dobře vím kolik návěstidel je umístěno v takových místech, že jsou zakryty např. střechami nástupišť (v obloucích) a k projetí dojde už jen z důvodu, že i když strojvedoucí zareaguje správně nemá šanci zastavit včas.

Petr Šimral

A projedete ho dvakrát za sebou v jednom roce? Pokud ano, máte buď neuvěřitelnou smůlu a nebo tam nemáte co dělat…

Leinad

Prodloužení STK bylo jenom protože se zavřely kontrolní stanice.

Zrzek

A jak dlouho byly zavřené? Na jaký rozptyl platí výjimka? Dokdy se musí STK absolvovat? A dle nařízení 561/2001( ten rok si nejsem jistý) se najednou mohlo řídit 10h denně jednou týdně 11 a ve 2 týdnech měly některé státy dokonce 120h řízení. Povinný denní odpočinek se najednou zkrátil na 9h. Tím chci jen naznačit, že zákonodárci, když jim teče do bot, jsou schopni věci které vymyslí zahodit a dovolit něco jiného. Nemám na mysli někoho konkrétního, oni jsou všichni stejní.

pejan

ANOidní debili, to je mor na železnici… Už je líp!

karel

Debil jsi ty…

pejan

Vezmi si koblihu, ANOidní osle

Vrabec na střeše

Aha, tak to je to slibované lepší zabezpečení. Ještě by mohli zakázat strojvedoucím se v práci unavit.

Jiří Kocurek

Zabezpečení Damoklovým mečem. Jak geniální. Doufejme, že si to ministr vyzkouší sám na sobě, než to pošle do parlamentu.
Připomíná mi to dopravního experta Humla. Parkovací zóny jsou jeho dítě. A jak se vztekal, když mu odtáhli auto.

medical_examiner

Stejné parkovací zóny se ale mohou stát účinnou zbraní v boji za větší cestování vlakem.
Když totiž jedete vlakem, nemusíte řešit kde a za kolik, pokud vůbec…zaparkujete..

Hanzi

Spíš se divím že tohle dávno nefunguje, tak snadno jako se přijde o řidičák se přijde i o licenci. Nebo je jiný důvod protěžování řidičů vlaků?

Lol Phirae

Lidé dělají chyby. Nelze se tomu vyhnout. Strach z represe v případě neúmyslných chyb má negativní vliv na bezpečnost, protože vede k zatajování takovýchto případů – v takovém případě samozřejmě nelze řešit ani příčinu, ani opatření, jak následky těchto případných chyb eliminovat nebo aspoň minimalizovat. Pochopili to v letectví, pochopili to i leckde jinde, bohužel posedlost represí se u nás ze silniční dopravy přesouvá i jinam. Podívejte se na silnice – nefunguje to.

Moudry Cynik

Takze vjeti kamionu pred vlak ve Studence a Uhrinevsi j taky proste neumyslna chyba, ktery se stavaj a Polak se Srbem by meli byt propusteni?

Lol Phirae

Nepochybně nikoliv, děkujeme za pitomý „příklad“.

Jiří Kocurek

Nikoliv, to byl nedbalostní trestný čin. A jestli je to přestupek nebo trestný čin záleží na následcích.

Moudry Cynik

Jako ze je to vlastne takova loterka a stejna nedbalost je bud zlocin, kdyz se tam nekdo priplete, nebo malickost za kterou by se nemelo trestat, kdyz ma vinik stesticko a dopadne to dobre?

Lol Phirae

Prosím vás, ta nedbalost je vztahuje k zavinění ve vztahu ke znakům (skutkové podstatě) trestného činu uvedeným v trestním zákoně – tedy „vydá lidi v nebezpečí smrti nebo těžké újmy na zdraví nebo cizí majetek v nebezpečí škody velkého rozsahu“. To, že ti pitomci za volantem na přejezd na červenou vjeli vědomě a úmyslně, dosud nikdo nezpochybnil, ani oni sami – např. onen umělec ze Studénky se k tomu vyjádřil takto: „Tvrdil, že vjezd na koleje mu umožňovaly zvednuté závory. To, že už půl minuty blikala červená světla, nepovažoval za důvod zastavit. Podle svých slov se vždy řídil výhradně závorami.“… Číst vice »

Leinad

Ano, výše trestu záleží na úmyslu/míře nedbalosti i na následku.
K té loterce, když pachatel ví dopředu že se nemůže nic stát, tak se mu taky prokazuje materiální aspekt.

Lol Phirae

Ono v některých případech (např. bublající bahno čerpající povinnou přestávku mezi závorami v Uhříněvsi) nelze o loterii z hlediska následku hovořit.

Tuzemák

No to samé lze stočit i na silniční dopravu. Proč by dráha měla mít vyjímku? Ujíždění od nehod, honičky s PČR ze strachu, radarová šikana, sbíraní řidičáku za alkohol blízký fiziologické hranici…apod. Lidé dělají chyby i na silnici se ráno jen tak nikdo nevzbudí a neřekne si jdu zabíjet. Jen ta guerrillová válka proti řidičům (třeba i profesionálům) na silnici ze záhadných důvodů nikomu nevadí. Teda až na řidiče samotné. Ti kteří by k tomu měli mít co říci, jsou většinou ukřičeni, maminkami hrajícich si dětí na silnici, místo na pískovišti. Naopak na tom dotyčný politik sbírá snadné politické body.… Číst vice »

Lol Phirae

Nemám pocit, že bych tvrdil, že to, co se dělá v silniční dopravě, je správné.

Tuzemák

Dávám to spíše jako takové doplnění Vás a „Hanzi“.

Kalina

Bez existence sankcí by jakákoliv pravidla a zákony neměly smysl. Sankce se týkají zjevně nezodpovědných a lehkovážných a tak je to naprosto v pořádku, zvlášť jedná-li se o bezpečnost.

Jiří Kocurek

Přednost má ten, kdo vystupuje z výtahu. Ale není za to pokuta, takže to nikdo nedodržuje.

Leinad

Porušení vede ke stísnění prostoru a ke zdržení.

Petr Šimral

Opakování závažných událostí u strojvedoucích je zcela výjimečné. Za svou praxi znám asi tři strojvedoucí, kteří by se dokázali „vybodovat“. Pravda, u jednoho z nich by „bodový“ systém zajistil nevznik závažné nehody.
Takže jsem toho názoru, že bodový systém u strojvedoucích nemůže přinést více, než svou náročností na zpracování a úředničinu ztratí. Vždyť dnes ani DÚ není schopen řešit zdravotní způsobilost a řeší papírové nedostatky z roku 2017 (že některý z lékařů neposlal protokol). A v tomto systému chcete zavádět body?

Petr Šimral

To ani ne. Ale dopravci mají své bezpečnostní systémy a reagují podle nich. Není třeba do toho tahat stát.
A strojvedoucích, kterým se tak nějak povede ochcat systém a současně často jezdí na červenou je naprosté minimum, proti silnici to bude prakticky neměřitelný poměr.
Našel jsem jednu starou statistiku, která mluví o vybodování cca 5 000 řidičů ročně: https://www.12bodu.cz/statistiky-vybodovanych-ridicu.html

666

Je velice snadné zde mávat represivním systém na silnici v ČR, který je hlavně zaměřen na maximalizaci finačního zisku a umělou výrobou pirátů.

Bylo by naivni čekat, že vysoký manažer významného dopravce bude lobovat za zpřísnění dohledu nad jeho společností.

IGCT

Havlíček je guma. Jak tohle může zastávat tak důležitou pozici…?? Opravdu intelekt houpacího koně. Tímto se tomu koňovi ještě omlouvám za urážku

medical_examiner

A tomu koňovi zkuste navrhnout, ať se stane docentem ekonomie na ČZU.
A uvidíme, kdo bude rychlejší…

MildaIV

Ekonomka je škola pro parazity.

Lol Phirae

Ano, pan ministr je odborník. Z nedávného závěru vyšetřování MU Chodová Planá: “ Příkladem nesprávného vnímání a aplikace Kultury bezpečnosti v rámci systému zajišťování bezpečnosti tak může být i znění vnitřního předpisu provozovatele dráhy, v němž je jako jeden z postupů pro předcházení rizik vedena represe.“

http://www.dicr.cz/setreni-pricin-vykolejeni-vlaku-ukazalo-slabinu-v-predavani

MildaIV

Odborník na všechno. Všude byl a všemu rozumí. Ještě budeme s láskou vzpomínat na Ťoka….

Hejl

,,…aby se do minimální šestihodinové délky odpočinku nezapočítávala cesta na lůžko a zpět.“ To se nikdy nepočítalo, takže jednu věc už má hotovou. Spíš tam není započítána hygiena.

Kalina

Taková praxe se měla aplikovat dávno, stejně jako u řidičů. Není žádný důvod, aby na železnici byla benevolence k přestupkům a chybám ohrožujícím životy.

michal

Jojo, kdyby jste věděl.. Radši se vraťte na silnici.

Karlos

za každou nehodu bych spíše vyhodil někoho ze SŽDC

medical_examiner

To souhlasím. Alespoň si v budoucnu nikdo nevšimne zrušení…

kulica

To jako třeba za to co se stalo nedávno v Jihlavě by jste vyhodil někoho ze SŽ?
Hmmm … to nemyslíte vážně že ne?

Miloš

V roce 2023 bude revoluce – strojvedoucí budou za chyby popravováni a jejich děti nebudou smět studovat.
ČD z ušetřených peněz přispějí na obnovu tábora na souostroví Gulag.

Kalina

Něco takového není zmíněno, ani že ztráta licence by měla být doživotní. Jen strojvedouví bude muset zkoušku ze znalosti předpisů zopakovat, stejně jako řidiči, kterým je za chyby odebráno oprávnění.

Anonym ze severu

Já teda ze slov Havlíčka (z tý tiskovky) pochopil, že už by těm fírům tu licenci nejraději nevracel, ale nevím, co bude v novele.

Dominik

Například u ČD či ČDC (nevím, jak je to jinde) se chodí na přezkoušení už teď, takže jaký rozdíl? Takže by spíš stačilo zavést tuto povinnost pro všechny dopravce, způsobil jsi MU, takže dílny a přezkoušení. Navíc v praxi je pro získání licence důležitější technika, jak předpisy, D1 se v kurzu VOZ bere okrajově, takže to je taky paradox, chtějí brát licenci za porušení předpisů, přitom pro její získání nebyla ta znalost, zas tak důležitá.

Miloš

Jenže jiní dopravci si umí svých strojvedoucích skutečně vážit a nepracují pod tlakem a s x hodinama přerušení

Miloš

to přijde nebojte. Vlastně už to tu je, ona práce fíry u ČD a ČD-C je prakticky takový nenápadný koncentrák.

A pokud nějaký fíra jednou přijde o licenci, půjde v klidu dělat do fabriky a na nějakou dráhu se zvysoka vys..e

ABC

doufám že k tomu bude i pokuta 75 000 jako se navrhuje na silnicích

Bpee

Výborně, hotovo, vyřešeno. Lidí je nadbytek, strojvedoucí jezdí jako prasata a na červenou často naschvál….. výborné řešení, konečně BUDE LÍP! :-))))

Bpee

A troška upřímnosti – proč tam nezaznělo, že ze zákone se strojvedoucím bude za práci počítat nástup v depu/na dispečinku a konec v depu/na dispečinku, tedy bez nějakých přerušení, během kterých stejně v práci je a domů odejít nemůže? Dopravcům to přece může být jedno, pokud to bude nařizovat/vyžadovat zákon, tak si holt od zákazníků budou účtovat více, ale nebude potřeba řešit, že po dvanáctihodinové směně, kde dostane strojvedoucí proplaceno pět hodin práce, půjde dalších dvanáct hodin jezdit jinam…

švestka

Konečně!

Tuzemák

Z dovolením přidám i odkaz na onu havlíčkovu tiskovku, ať je to pod jedním vláknem.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10101491767-studio-ct24/220411058270814/

Koro

Tiskovka jen pro silne povahy

Van Houten

Pan docent Havlíček teda jede… 🙂

medical_examiner

Na vlně své nekompetentnosti?

Moudry Cynik

Jsm jen obycejnej cestunici, ale ze odebrani licence za opakovany jezdeni na cervenou nebo pod vlivem je revolucni napad z roku 2020 o zeleznici dost vypovida. Zrovna sedim ve vlaku, zatim ziv a zdrav a jen s 11 minutama zpozdeni, na to jak to dneska v Praze zase vypada docela uspech. Tak at to plati i v pet v Brne.

ModráGuma

A čímpak jedete?

ModráGuma

Podle některých by vám jedním dopravcem hrozilo větší nebezpečí.

medical_examiner

Jako žlutohnůj v 11h dopoledne…

Petr Šimral

A k tomu tam pan Kolář uvedl, že za nesplnění podmínek MLSu budou trestat dopravce.

ABC

za přetížený kamión či nedodržení přestávek trestají dopravce na silnici už dávno

Petr Šimral

Jenže my nemáme možnost zjistit, pro koho strojvedoucí pracuje, protože tuto databázi nám úřady nezpřístupní.
Nemáme přístup ani k tomu, abychom podle čísla licence mohli zkontrolovat, kolik Doplňkových osvědčení má strojvedoucí vydáno.
Přetížený vůz nebo nedodržení odpočinku v jedné směně samozřejmě není problém, děje se i dnes.

Osoba odborně nezpůsobilá

MLS je v rozporu s TSI, to snad na odboru kompatibility Úřadu vlády vědí.
Jak MLS řeší situaci (naposledy tento týden Jihlava), kdy strojvedoucím je osoba, která jinak vykonává jiný druh práce? Nijak.
Jak MLS řeší situaci, kdy strojvedoucí nebude celý den jezdit s vlakem, ale jen s posunovým dílem (x-tá záloha)? Nijak.
Jak MLS řeší výkon práce pro jiného dopravce v jiném státě? Nijak.
Na MLS mi vadí to, že to vůbec nic neřeší, přičemž tato skutečnost je zjevná na první pohled. Bohužel.
Ve výsledku se bude jednat pouze o administrativní zátěž, která opět k ničemu nepovede.

Pe.tr

Místo rychloměrných pásků nebo co to tam máte digitální kartu a je. Na silnici je větší konkurence a taky můžeš jezdit pro více dopravců . Máš kartu a je . Digitální tacho stojí oproti analogu co byl dřív dvacetinásobek , v případě poruchy nesmí být oprava ale osazen digitál . Udělat technickou na vlaky , stanovit technická kriteria včetně emisí a skončí všechny vraky . Řidič zodpovídá za věci , které kolikrát nemůže ani zajistit a na dráze nezodpovídá ani sám za sebe ? To je na odevzdání občanky .

Zrzek

Místo analogu se dá zase analog. Rod praxe.

Martin11

Máme tam už skoro všude elektronické rychloměry pro vaši představu.jestli vám to něco vůbec říká.

medical_examiner

I autopilot není úplně nereálný. Současnému předchůdci se říká AVV.