Problém daného místa a blízkého okolí je, že mnoho projektů zde bylo v průběhu historie i současnosti začato, postaveno jen z části a nedokončeno. Věčné provizórium trvající tak dlouho, že si na něj lidí zvyklí a za chvíli už bude památkově chráněno.
Chybí 400 metrů plnohodnotného propojení mezi Místeckou a Cihelní.
Chybí prodloužení podchodu že Stodolní. Podchod je jen pod železnicí, není dotažen západním směrem až za Místeckou ulici.
Chybí estakáda prodlužující Frýdlantské mosty s ulicí Na Karolíně a tudíž přes ni dále na Frýdeckou.
DavidK
3 měsíců
Upřímně… Sorry, ale oproti některým zdejším, kterým se líbí alespoň nějaká částečná rekonstrukce, mně to přijde jako naprosto nesmyslný a nelogický krok. Ten prostor je totiž naprosto špatný úplně celý, a jestliže proběhne tahle rádoby rekonstrukce, tak to bude ve výsledku jen znamenat, že se na to dalších minimálně 20-30 let ani nesáhne… A, a to prostě zamrzí a vlastně to krásně ilustruje jeden z faktů, proč i já chci z Ostravy pryč. Ta nedotaženost, nekomplexnost z toho křičí na míle daleko.
Filip
3 měsíců
Jojo zrušení koleje na porubu jejíž směr se přesune na stejnou kolej s kolejí na Dubinu bude pecka až se to hSra
duch
3 měsíců
Plánuje se někdy do tohoto uzlu integrovat i vlaková doprava? Sice zastávky jsou mimo – stodolní a střed – přesto tam je možnost přestupu.
Přesně, proč z toho neudělat terminál se snadným přestupem na Ostrava – střed, Ostrava – Stodolní. Ale šel bych ještě dál, a to ty pár set metrů vzdálené železniční zastávky sloučit do jedné přímo pod mosty
Vlak tam je už dnes, běžně přestupuji z Frýdlantských mostů od tramvaje na nádraží Střed. Chodník je sice trochu klikatý, ale časově to bude pořád o chlup rychlejší než třeba ze Svinova nahoru na tramvaj na mostě.
kober
3 měsíců
Bariéra v centru se rekonstruuje a bude to o kousek hezčí bariéra. Ostrava je bohužel město bariér, ať už je to Nám. Republiky, Rudná, nebo Místecká. Jít momentálně pěšky od Krajského úřadu do centra je zážitek jak z průmyslové revoluce.
Bohužel by bylo potřeba, aby v Ostravě žilo alespoň těch původních 350 tisíc lidé a zahustila se hlavně v centru, což se výhledově má stát za Novou Karolínou, ale je to málo…
Málo peněz … minimálně dva dopravní koridory, které těžce rozsekly kontinuitu města (Místecká/Cingrova se souběžnou železniční tratí, plus Bohumínská/Frýdecká) by z urbanistického hlediska patřily do tunelu aspoň v rozsahu od Českobratrské až někam k budoucí čtvrti Žofinka. Tím by to město dostalo příležitost srůst.
Ale to by bylo tak za 10 miliard a ty nedostaneme/neseženeme.
Neříkám, že je to úplně totéž, ale kdyby místo té silnice a trati byla řeka, taky bychom volali po jejím zatunelování? Nebo bychom se s ní naučili žít a průchodnost bychom řešili třeba prostřednictvím mostů?
Měli bychom zatunelovat Ostravici a nechat srůst Moravskou a Slezskou?
Co tím chci říct je, že ano, ty bariéry existují a ano, na jejich ideální vyřešení je málo peněz (přičemž myslím si, že i těch 10 mld by bylo málo). Proč raději neuvažovat nad tím, jak ty bariery překlenout s realistickými prostředky, třeba úpravami a výstavbou dalších lávek
„Málo peněz…“
Vskutku? Pokud pro město Ostrava není problém pořídit pro primátora Dohnala (ODS) jako služební auto Audi A8 Long za více než 3 mil. Kč, s odůvodněním, aby mohl důstojně representovat, tak jsou řeči o nedostatku peněz pouze na úrovni nevěrohodných plků pro oblbnutí veřejnosti. https://www.lidovky.cz/nazory/ostrava-papalasstvi-vozovy-park-samosprava-primator-jan-dohnal-ods-spolu.A241217_145552_ln_nazory_lgs
Doufám, že se někdo nebude operovat tím, že za ty 3 mil. Kč by se toho moc nepostavilo.
Jde totiž především o styl uvažování a aroganci, která se za pár měsíců v pohodě zúročí a nezabrání tomu ani omlazené usmívající se ksichty na bilbordech.
Hmm, a kde má vlastně současná Ostrava centrum?
Nemyslím tím historické budovy, ale opravdu střed (těžiště dané polohou a množstvím obyvatel). Tipnul bych, že to vyjde někam na pomezí Marijánek a Vítkovic.
Stávající centrum je pak pro spoustu lidí jen nezajímavá periferie někde na severovýchodním okraji.
Zlámalík
3 měsíců
Silnici pod zem, nahoře tramvaj a chodník. Už jsem to psal tady dřív, tohle dopravní peklo nemá v centru co dělat, oproti němu je magistrála u Muzea oázou divoké přírody.
Silnice by ale musela jít pod zem tak někde od Poděbradovy a vycházet zpátky na povrch nejdříve u Bozděchovy, tedy 800 metrů hloubeného tunelu, kromě jiného pod dvoukolejnou železniční tratí a „dálnicí“. V místě, kde je dlouhodobě problém se spodní vodou a s metanem. Ne že by to nešlo, ale ta částka by byla řádově někde jinde.
Alternativa je prostě dostavět Místeckou, Porážkovou a Severní spoj, čímž zatížení Frýdlantských mostů drasticky klesne. Ostatně ty jmenované stavby by se musely předem postavit i kdybychom opravdu ty mosty chtěli překopat na tunely, protože jinak by se doprava v centru sesypala.
Ono… Dát vše pod zem taky nemusí být úplně ideální. Úplně v pohodě by tady mohl být most, „jako tam je nyní“, ovšem ne tak velká zrůdnost, ovšem most, který by principiálně nebyl bariérou, nýbrž skvělým infrastrukturním prckem ve městě… To, co tam je nyní je ohavnost, a nejhorší na tom je, že ona tahle „rekonstrukce“ ve výsledku vůbec nic nevyřeší… Opět a znovu se Náměstí Republiky řeší jen „povrchově“, nikoliv více globálně.
Juraj
3 měsíců
Předesílám, že jsem za jakoukoli revitalizaci rád. Před časem jsem tudy vedl zahraniční kolegy a zanechalo to opravdu hluboký dojem.
Možná je trochu škoda, že fakt si nikdo netroufne ten prostor humanizovat natolik, aby ten podchod nebyl nutný, protože pro pěší/cestující MHD je to pořád určitá bariéra a zdržení; navíc nově daleko dražší na údržbu a provoz. Ale třeba někdy v budoucnu.
Jak říkám, nechci tím a priori kopat do snahy udělat aspoň něco.
Ovšem… To „alespoň něco“ právě pohřbiloo s tím prostorem dělat cokoli více na dalších 20-30 let.
Filip
3 měsíců
Pořád vám přijde málo ? Jezdí 1,10 co 5 minut interval…2,6 jezdí podobně…8 co 5 někdy i méně minut… přestaňte být laskavě zhýčkaní a buďte rádi za to co je…co by mohly povídat jinde kde nefunguje ani něco jako noční provoz 🙈
„Nedivme se, že lidi raději volí auto..“ Tak to určitě souvisí s naprosto nutnou opravou otřesného středověkého zanedbaného veřejného prostoru.. Tam je jediná chyba, že nedojde ke koncepčnímu absolutnímu řešení celého toho prostoru, tedy tak, aby se do něj nemuselo dalších 30 let rýpnout. Plánovaná rekonstrukce je právě že jen kosmetická nutnost..
LukHo
3 měsíců
Hurá konečně jsme se dočkali. Já abych nemusel zde přestupovat nyní raději využiji zastávku Karolina a projdu přes OC Karolina na ÚAN. Co tak trošku nechápu je zaslepení toho podchodu, lidi tak budou muset přecházet docela přes rušnou silnici.
Každá minuta na Náměstí Republiky je utrpením minimálně pro zrak a čich. Smrdutý podchod je zlatým hřebem. Pokud to zmizí v propadlišti dějin, budu rád.
Ostravě už z mého názoru nic nepomůže a setrvalý odliv obyvatel je jasným signálem. Vždyť je to město pro půl milionu lidí a aktuálně tam žije 284 t obyvatel, tendence klesající.
Přirozená věc všude na světě v podobných regionech. Kdysi lidi s rozvojem těžby a těžkého průmyslu masově přicházeli, s útlumem zase odcházejí. Velkým městům v Porúří trvalo půl století, než se odliv obyvatel zastavil.
Nicméně Ostrava už dávno nejsou jen doly a hutě, a naopak v roli regionálního centra by měla posilovat stejně, jako roste Brno.
Taky to město za posledních dvacet let, co tam jezdím, hodně prokouklo, ale stále tomu hodně chybí. Co slýchám od místních, zatím Ostrava nedokáže držet krok s nároky na kvalitu života, a ten veřejný prostor je jeden dílek v této skládačce.
Samozřejmě, že počet obyvatel poklesl, protože byl předimenzován. A když skončil těžký průmysl, tak odchod obyvatel byl logický… Jenže, Ostrava má nový, silný potenciál, řadu rozvojových projektů, jak v bydlení, tak podnikání (např. IT, zeleň, revitalizace veřejného prostoru…)… Ten posun k lepšímu a nové perspektivě je skutečně pozorovatelný…
A jaký potenciál? Je to město duchů kde nic není. Jediné čeho je město plné jsou pochybné existence.
Jirka
3 měsíců
Hlavně pak hlídat ty kentusaky co jsou nahoře i dole….Jinak,uz aby to bylo.Neni to ideální,ale lepší jak drátem do oka
Karl vB.
3 měsíců
Pod pojmem „náměstí“ si představuju obestavěnou, nebo jinak pohledově ohraničenou, plochu v centru města.
Myslím, že slovní spojení „přestupní uzel“, nebo „poj… křižovatka“ toto místo v Ostravě vystihují mnohem trefněji, než pro toto naprosto nepřípadný pojem náměstí.
Ono třeba Vítězné náměstí v Dejvicích také moc aspekty náměstí nedisponuje, je to prakticky jen velká křižovatka
Tomáš
3 měsíců
Další příklad, kde to vypadá, že vy stačila údržba toho stávajícího, aby to bylo mnohme hezčí, než ta vizualizovaná nuda. A jistě by ta údžba byla za zlomek ceny celkové přestavby.
Ona tahle „přestavba“ vlastně pouhá údržba toho stávajícího je. Připadá mi, že se nakonec plánují dělat prakticky jenom věci, které jsou nutně potřeba aby ty mosty nespadly, a aby tam vůbec mohli chodit lidé.
Je to takové zakonzervování původního (a podle mě dlouhodobě nevyhovujícího) stavu, a to ještě se současným zhoršením dopravní situace pro MHD (zrušením jednoho nástupiště) a pro lidi (zkrácením podchodů)
V čem je snížení počtu nástupišť ze 3 na 2, jak je tomu všude jinde, horší? Rozhodně to bude přehlednější, stačí vám vědět, jestli jedete z centra nebo do centra. A navíc podle vizualizace bude umožněný úrovňový přechod mezi nástupišti přes koleje, takže přestup mezi směry bude tak o 2 minuty rychlejší, než běháním po podchodech.
Horší je to v tom, že pokud jede za sebou tramvaj jedoucí rovně i do odbočky, tak si musí s ohledem na přestavování výhybek udržovat rozestup a čekat než předchozí tramvaj bezpečně projede křižovatku. Proto tam taky byly ty nástupiště byly tři.
Z tohohle hlediska hodně lidí s hrůzou v očích sledovalo výstavbu zastávky Karolina, kde je situace stejná. A naštěstí se obavy nepotvrdily, což byl hlavní impulz pro tuhle redukci na Náměstí Republiky. Nicméně je férové poznamenat, že pozorné oko si právě na Karolině občasných problémů všimne.
Problém daného místa a blízkého okolí je, že mnoho projektů zde bylo v průběhu historie i současnosti začato, postaveno jen z části a nedokončeno. Věčné provizórium trvající tak dlouho, že si na něj lidí zvyklí a za chvíli už bude památkově chráněno.
Chybí 400 metrů plnohodnotného propojení mezi Místeckou a Cihelní.
Chybí prodloužení podchodu že Stodolní. Podchod je jen pod železnicí, není dotažen západním směrem až za Místeckou ulici.
Chybí estakáda prodlužující Frýdlantské mosty s ulicí Na Karolíně a tudíž přes ni dále na Frýdeckou.
Upřímně… Sorry, ale oproti některým zdejším, kterým se líbí alespoň nějaká částečná rekonstrukce, mně to přijde jako naprosto nesmyslný a nelogický krok. Ten prostor je totiž naprosto špatný úplně celý, a jestliže proběhne tahle rádoby rekonstrukce, tak to bude ve výsledku jen znamenat, že se na to dalších minimálně 20-30 let ani nesáhne… A, a to prostě zamrzí a vlastně to krásně ilustruje jeden z faktů, proč i já chci z Ostravy pryč. Ta nedotaženost, nekomplexnost z toho křičí na míle daleko.
Jojo zrušení koleje na porubu jejíž směr se přesune na stejnou kolej s kolejí na Dubinu bude pecka až se to hSra
Plánuje se někdy do tohoto uzlu integrovat i vlaková doprava? Sice zastávky jsou mimo – stodolní a střed – přesto tam je možnost přestupu.
Přesně, proč z toho neudělat terminál se snadným přestupem na Ostrava – střed, Ostrava – Stodolní. Ale šel bych ještě dál, a to ty pár set metrů vzdálené železniční zastávky sloučit do jedné přímo pod mosty
Vlak tam je už dnes, běžně přestupuji z Frýdlantských mostů od tramvaje na nádraží Střed. Chodník je sice trochu klikatý, ale časově to bude pořád o chlup rychlejší než třeba ze Svinova nahoru na tramvaj na mostě.
Bariéra v centru se rekonstruuje a bude to o kousek hezčí bariéra. Ostrava je bohužel město bariér, ať už je to Nám. Republiky, Rudná, nebo Místecká. Jít momentálně pěšky od Krajského úřadu do centra je zážitek jak z průmyslové revoluce.
Bohužel by bylo potřeba, aby v Ostravě žilo alespoň těch původních 350 tisíc lidé a zahustila se hlavně v centru, což se výhledově má stát za Novou Karolínou, ale je to málo…
Málo peněz … minimálně dva dopravní koridory, které těžce rozsekly kontinuitu města (Místecká/Cingrova se souběžnou železniční tratí, plus Bohumínská/Frýdecká) by z urbanistického hlediska patřily do tunelu aspoň v rozsahu od Českobratrské až někam k budoucí čtvrti Žofinka. Tím by to město dostalo příležitost srůst.
Ale to by bylo tak za 10 miliard a ty nedostaneme/neseženeme.
Věřím, že Žofinka centrum zase o trochu oživí…
Neříkám, že je to úplně totéž, ale kdyby místo té silnice a trati byla řeka, taky bychom volali po jejím zatunelování? Nebo bychom se s ní naučili žít a průchodnost bychom řešili třeba prostřednictvím mostů?
Měli bychom zatunelovat Ostravici a nechat srůst Moravskou a Slezskou?
Co tím chci říct je, že ano, ty bariéry existují a ano, na jejich ideální vyřešení je málo peněz (přičemž myslím si, že i těch 10 mld by bylo málo). Proč raději neuvažovat nad tím, jak ty bariery překlenout s realistickými prostředky, třeba úpravami a výstavbou dalších lávek
Řeka neprodukuje dopravní hluk a vypadá o hodně líp…
Nejde jen o bariéru v území, ale i o to, jak tyto komunikace v samotném centru města kazí život občanům.
„Málo peněz…“
Vskutku? Pokud pro město Ostrava není problém pořídit pro primátora Dohnala (ODS) jako služební auto Audi A8 Long za více než 3 mil. Kč, s odůvodněním, aby mohl důstojně representovat, tak jsou řeči o nedostatku peněz pouze na úrovni nevěrohodných plků pro oblbnutí veřejnosti.
https://www.lidovky.cz/nazory/ostrava-papalasstvi-vozovy-park-samosprava-primator-jan-dohnal-ods-spolu.A241217_145552_ln_nazory_lgs
Doufám, že se někdo nebude operovat tím, že za ty 3 mil. Kč by se toho moc nepostavilo.
Jde totiž především o styl uvažování a aroganci, která se za pár měsíců v pohodě zúročí a nezabrání tomu ani omlazené usmívající se ksichty na bilbordech.
Hmm, a kde má vlastně současná Ostrava centrum?
Nemyslím tím historické budovy, ale opravdu střed (těžiště dané polohou a množstvím obyvatel). Tipnul bych, že to vyjde někam na pomezí Marijánek a Vítkovic.
Stávající centrum je pak pro spoustu lidí jen nezajímavá periferie někde na severovýchodním okraji.
Silnici pod zem, nahoře tramvaj a chodník. Už jsem to psal tady dřív, tohle dopravní peklo nemá v centru co dělat, oproti němu je magistrála u Muzea oázou divoké přírody.
Silnice by ale musela jít pod zem tak někde od Poděbradovy a vycházet zpátky na povrch nejdříve u Bozděchovy, tedy 800 metrů hloubeného tunelu, kromě jiného pod dvoukolejnou železniční tratí a „dálnicí“. V místě, kde je dlouhodobě problém se spodní vodou a s metanem. Ne že by to nešlo, ale ta částka by byla řádově někde jinde.
Alternativa je prostě dostavět Místeckou, Porážkovou a Severní spoj, čímž zatížení Frýdlantských mostů drasticky klesne. Ostatně ty jmenované stavby by se musely předem postavit i kdybychom opravdu ty mosty chtěli překopat na tunely, protože jinak by se doprava v centru sesypala.
Ono… Dát vše pod zem taky nemusí být úplně ideální. Úplně v pohodě by tady mohl být most, „jako tam je nyní“, ovšem ne tak velká zrůdnost, ovšem most, který by principiálně nebyl bariérou, nýbrž skvělým infrastrukturním prckem ve městě… To, co tam je nyní je ohavnost, a nejhorší na tom je, že ona tahle „rekonstrukce“ ve výsledku vůbec nic nevyřeší… Opět a znovu se Náměstí Republiky řeší jen „povrchově“, nikoliv více globálně.
Předesílám, že jsem za jakoukoli revitalizaci rád. Před časem jsem tudy vedl zahraniční kolegy a zanechalo to opravdu hluboký dojem.
Možná je trochu škoda, že fakt si nikdo netroufne ten prostor humanizovat natolik, aby ten podchod nebyl nutný, protože pro pěší/cestující MHD je to pořád určitá bariéra a zdržení; navíc nově daleko dražší na údržbu a provoz. Ale třeba někdy v budoucnu.
Jak říkám, nechci tím a priori kopat do snahy udělat aspoň něco.
Ovšem… To „alespoň něco“ právě pohřbiloo s tím prostorem dělat cokoli více na dalších 20-30 let.
Pořád vám přijde málo ? Jezdí 1,10 co 5 minut interval…2,6 jezdí podobně…8 co 5 někdy i méně minut… přestaňte být laskavě zhýčkaní a buďte rádi za to co je…co by mohly povídat jinde kde nefunguje ani něco jako noční provoz 🙈
To není zhýčkanost , ale rozežranost…!!!
„Nedivme se, že lidi raději volí auto..“ Tak to určitě souvisí s naprosto nutnou opravou otřesného středověkého zanedbaného veřejného prostoru.. Tam je jediná chyba, že nedojde ke koncepčnímu absolutnímu řešení celého toho prostoru, tedy tak, aby se do něj nemuselo dalších 30 let rýpnout. Plánovaná rekonstrukce je právě že jen kosmetická nutnost..
Hurá konečně jsme se dočkali. Já abych nemusel zde přestupovat nyní raději využiji zastávku Karolina a projdu přes OC Karolina na ÚAN. Co tak trošku nechápu je zaslepení toho podchodu, lidi tak budou muset přecházet docela přes rušnou silnici.
Dojde k zaslepení toho dlouhého podchodu k OC Karolina (k bývalému UANu), na dnešní autobusové nádraží se dostanete výstupem na zastávce MHD UAN
Jako kdyby teď nepřecházeli.
Každá minuta na Náměstí Republiky je utrpením minimálně pro zrak a čich. Smrdutý podchod je zlatým hřebem. Pokud to zmizí v propadlišti dějin, budu rád.
nezmizí, jen to přemalujou
tohle není rekonstrukce, ale prodlužovaná agónie
Ostravě už z mého názoru nic nepomůže a setrvalý odliv obyvatel je jasným signálem. Vždyť je to město pro půl milionu lidí a aktuálně tam žije 284 t obyvatel, tendence klesající.
starých lidí…
Přirozená věc všude na světě v podobných regionech. Kdysi lidi s rozvojem těžby a těžkého průmyslu masově přicházeli, s útlumem zase odcházejí. Velkým městům v Porúří trvalo půl století, než se odliv obyvatel zastavil.
Nicméně Ostrava už dávno nejsou jen doly a hutě, a naopak v roli regionálního centra by měla posilovat stejně, jako roste Brno.
Taky to město za posledních dvacet let, co tam jezdím, hodně prokouklo, ale stále tomu hodně chybí. Co slýchám od místních, zatím Ostrava nedokáže držet krok s nároky na kvalitu života, a ten veřejný prostor je jeden dílek v této skládačce.
Samozřejmě, že počet obyvatel poklesl, protože byl předimenzován. A když skončil těžký průmysl, tak odchod obyvatel byl logický… Jenže, Ostrava má nový, silný potenciál, řadu rozvojových projektů, jak v bydlení, tak podnikání (např. IT, zeleň, revitalizace veřejného prostoru…)… Ten posun k lepšímu a nové perspektivě je skutečně pozorovatelný…
A jaký potenciál? Je to město duchů kde nic není. Jediné čeho je město plné jsou pochybné existence.
Hlavně pak hlídat ty kentusaky co jsou nahoře i dole….Jinak,uz aby to bylo.Neni to ideální,ale lepší jak drátem do oka
Pod pojmem „náměstí“ si představuju obestavěnou, nebo jinak pohledově ohraničenou, plochu v centru města.
Myslím, že slovní spojení „přestupní uzel“, nebo „poj… křižovatka“ toto místo v Ostravě vystihují mnohem trefněji, než pro toto naprosto nepřípadný pojem náměstí.
Náměstí to bylo kdysi no. Jinak souhlasim.
No PR v akci. Kdyby se řeklo, že opravuji zástavky na Frýdlánských mostech, tak nevyzní tak honostně jako revitalizace naměstí
Abych nebyl nespravedlivý musím doplnit, že v tom Ostrava není sama.
Toto je například současný Arnulf-Klett-Platz ve Stuttgartu.
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/media.media.d36fd1fd-bd12-4bc4-a789-c836ba2d440d.original1024.jpg
Jako oblíbené staveniště bylo toto „náměstí“ už v roce 1975.
https://www.youtube.com/watch?v=gee8q7rWJac
Tomkovo náměstí v Brně je na tom obdobně.
Ono třeba Vítězné náměstí v Dejvicích také moc aspekty náměstí nedisponuje, je to prakticky jen velká křižovatka
Další příklad, kde to vypadá, že vy stačila údržba toho stávajícího, aby to bylo mnohme hezčí, než ta vizualizovaná nuda. A jistě by ta údžba byla za zlomek ceny celkové přestavby.
Ona tahle „přestavba“ vlastně pouhá údržba toho stávajícího je. Připadá mi, že se nakonec plánují dělat prakticky jenom věci, které jsou nutně potřeba aby ty mosty nespadly, a aby tam vůbec mohli chodit lidé.
Je to takové zakonzervování původního (a podle mě dlouhodobě nevyhovujícího) stavu, a to ještě se současným zhoršením dopravní situace pro MHD (zrušením jednoho nástupiště) a pro lidi (zkrácením podchodů)
V čem je snížení počtu nástupišť ze 3 na 2, jak je tomu všude jinde, horší? Rozhodně to bude přehlednější, stačí vám vědět, jestli jedete z centra nebo do centra. A navíc podle vizualizace bude umožněný úrovňový přechod mezi nástupišti přes koleje, takže přestup mezi směry bude tak o 2 minuty rychlejší, než běháním po podchodech.
Horší je to v tom, že pokud jede za sebou tramvaj jedoucí rovně i do odbočky, tak si musí s ohledem na přestavování výhybek udržovat rozestup a čekat než předchozí tramvaj bezpečně projede křižovatku. Proto tam taky byly ty nástupiště byly tři.
Z tohohle hlediska hodně lidí s hrůzou v očích sledovalo výstavbu zastávky Karolina, kde je situace stejná. A naštěstí se obavy nepotvrdily, což byl hlavní impulz pro tuhle redukci na Náměstí Republiky. Nicméně je férové poznamenat, že pozorné oko si právě na Karolině občasných problémů všimne.