Revitalizace důležitého dopravního uzlu náměstí Republiky v Ostravě začne na jaře

Přestupní uzel Náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: Google EarthPřestupní uzel Náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: Google Earth

Práce vyjdou na 370 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LukHo

Hurá konečně jsme se dočkali. Já abych nemusel zde přestupovat nyní raději využiji zastávku Karolina a projdu přes OC Karolina na ÚAN. Co tak trošku nechápu je zaslepení toho podchodu, lidi tak budou muset přecházet docela přes rušnou silnici.

Petr

Dojde k zaslepení toho dlouhého podchodu k OC Karolina (k bývalému UANu), na dnešní autobusové nádraží se dostanete výstupem na zastávce MHD UAN

Radovan č.

Podle mě,by to stačilo opravit.Když už konečně začaly jezdit trolejbusy z Náměstí Republiky,zase musí do něčeho vrtat,aby to cestujícím znepříjemnili.Nedivme se proto,že lidi jezdí raději autem.Tam by se mělo investovat a přidat více spojů.Kdysi jezdily tramvaje ve špičce 3-5 minut.

Luděk

„Nedivme se, že lidi raději volí auto..“ Tak to určitě souvisí s naprosto nutnou opravou otřesného středověkého zanedbaného veřejného prostoru.. Tam je jediná chyba, že nedojde ke koncepčnímu absolutnímu řešení celého toho prostoru, tedy tak, aby se do něj nemuselo dalších 30 let rýpnout. Plánovaná rekonstrukce je právě že jen kosmetická nutnost..

Chleba Nakup

Každá minuta na Náměstí Republiky je utrpením minimálně pro zrak a čich. Smrdutý podchod je zlatým hřebem. Pokud to zmizí v propadlišti dějin, budu rád.

JirkaK

Ostravě už z mého názoru nic nepomůže a setrvalý odliv obyvatel je jasným signálem. Vždyť je to město pro půl milionu lidí a aktuálně tam žije 284 t obyvatel, tendence klesající.

peter

starých lidí…

Slosor

Přirozená věc všude na světě v podobných regionech. Kdysi lidi s rozvojem těžby a těžkého průmyslu masově přicházeli, s útlumem zase odcházejí. Velkým městům v Porúří trvalo půl století, než se odliv obyvatel zastavil.

Jirka

Hlavně pak hlídat ty kentusaky co jsou nahoře i dole….Jinak,uz aby to bylo.Neni to ideální,ale lepší jak drátem do oka

Karl vB.

Pod pojmem „náměstí“ si představuju obestavěnou, nebo jinak pohledově ohraničenou, plochu v centru města.
Myslím, že slovní spojení „přestupní uzel“, nebo „poj… křižovatka“ toto místo v Ostravě vystihují mnohem trefněji, než pro toto naprosto nepřípadný pojem náměstí.

Permonik

Náměstí to bylo kdysi no. Jinak souhlasim.

No PR v akci. Kdyby se řeklo, že opravuji zástavky na Frýdlánských mostech, tak nevyzní tak honostně jako revitalizace naměstí

Karl vB.

Abych nebyl nespravedlivý musím doplnit, že v tom Ostrava není sama.
Toto je například současný Arnulf-Klett-Platz ve Stuttgartu.
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/media.media.d36fd1fd-bd12-4bc4-a789-c836ba2d440d.original1024.jpg

Karl vB.

Jako oblíbené staveniště bylo toto „náměstí“ už v roce 1975.
https://www.youtube.com/watch?v=gee8q7rWJac

Tomáš

Další příklad, kde to vypadá, že vy stačila údržba toho stávajícího, aby to bylo mnohme hezčí, než ta vizualizovaná nuda. A jistě by ta údžba byla za zlomek ceny celkové přestavby.

Radek M.

Ona tahle „přestavba“ vlastně pouhá údržba toho stávajícího je. Připadá mi, že se nakonec plánují dělat prakticky jenom věci, které jsou nutně potřeba aby ty mosty nespadly, a aby tam vůbec mohli chodit lidé.
Je to takové zakonzervování původního (a podle mě dlouhodobě nevyhovujícího) stavu, a to ještě se současným zhoršením dopravní situace pro MHD (zrušením jednoho nástupiště) a pro lidi (zkrácením podchodů)

Zbyněk

V čem je snížení počtu nástupišť ze 3 na 2, jak je tomu všude jinde, horší? Rozhodně to bude přehlednější, stačí vám vědět, jestli jedete z centra nebo do centra. A navíc podle vizualizace bude umožněný úrovňový přechod mezi nástupišti přes koleje, takže přestup mezi směry bude tak o 2 minuty rychlejší, než běháním po podchodech.