Hurá konečně jsme se dočkali. Já abych nemusel zde přestupovat nyní raději využiji zastávku Karolina a projdu přes OC Karolina na ÚAN. Co tak trošku nechápu je zaslepení toho podchodu, lidi tak budou muset přecházet docela přes rušnou silnici.
Dojde k zaslepení toho dlouhého podchodu k OC Karolina (k bývalému UANu), na dnešní autobusové nádraží se dostanete výstupem na zastávce MHD UAN
Radovan č.
1 hodina
Podle mě,by to stačilo opravit.Když už konečně začaly jezdit trolejbusy z Náměstí Republiky,zase musí do něčeho vrtat,aby to cestujícím znepříjemnili.Nedivme se proto,že lidi jezdí raději autem.Tam by se mělo investovat a přidat více spojů.Kdysi jezdily tramvaje ve špičce 3-5 minut.
„Nedivme se, že lidi raději volí auto..“ Tak to určitě souvisí s naprosto nutnou opravou otřesného středověkého zanedbaného veřejného prostoru.. Tam je jediná chyba, že nedojde ke koncepčnímu absolutnímu řešení celého toho prostoru, tedy tak, aby se do něj nemuselo dalších 30 let rýpnout. Plánovaná rekonstrukce je právě že jen kosmetická nutnost..
Chleba Nakup
2 hodin
Každá minuta na Náměstí Republiky je utrpením minimálně pro zrak a čich. Smrdutý podchod je zlatým hřebem. Pokud to zmizí v propadlišti dějin, budu rád.
JirkaK
2 hodin
Ostravě už z mého názoru nic nepomůže a setrvalý odliv obyvatel je jasným signálem. Vždyť je to město pro půl milionu lidí a aktuálně tam žije 284 t obyvatel, tendence klesající.
Přirozená věc všude na světě v podobných regionech. Kdysi lidi s rozvojem těžby a těžkého průmyslu masově přicházeli, s útlumem zase odcházejí. Velkým městům v Porúří trvalo půl století, než se odliv obyvatel zastavil.
Jirka
3 hodin
Hlavně pak hlídat ty kentusaky co jsou nahoře i dole….Jinak,uz aby to bylo.Neni to ideální,ale lepší jak drátem do oka
Karl vB.
5 hodin
Pod pojmem „náměstí“ si představuju obestavěnou, nebo jinak pohledově ohraničenou, plochu v centru města.
Myslím, že slovní spojení „přestupní uzel“, nebo „poj… křižovatka“ toto místo v Ostravě vystihují mnohem trefněji, než pro toto naprosto nepřípadný pojem náměstí.
Další příklad, kde to vypadá, že vy stačila údržba toho stávajícího, aby to bylo mnohme hezčí, než ta vizualizovaná nuda. A jistě by ta údžba byla za zlomek ceny celkové přestavby.
Ona tahle „přestavba“ vlastně pouhá údržba toho stávajícího je. Připadá mi, že se nakonec plánují dělat prakticky jenom věci, které jsou nutně potřeba aby ty mosty nespadly, a aby tam vůbec mohli chodit lidé.
Je to takové zakonzervování původního (a podle mě dlouhodobě nevyhovujícího) stavu, a to ještě se současným zhoršením dopravní situace pro MHD (zrušením jednoho nástupiště) a pro lidi (zkrácením podchodů)
V čem je snížení počtu nástupišť ze 3 na 2, jak je tomu všude jinde, horší? Rozhodně to bude přehlednější, stačí vám vědět, jestli jedete z centra nebo do centra. A navíc podle vizualizace bude umožněný úrovňový přechod mezi nástupišti přes koleje, takže přestup mezi směry bude tak o 2 minuty rychlejší, než běháním po podchodech.
Hurá konečně jsme se dočkali. Já abych nemusel zde přestupovat nyní raději využiji zastávku Karolina a projdu přes OC Karolina na ÚAN. Co tak trošku nechápu je zaslepení toho podchodu, lidi tak budou muset přecházet docela přes rušnou silnici.
Dojde k zaslepení toho dlouhého podchodu k OC Karolina (k bývalému UANu), na dnešní autobusové nádraží se dostanete výstupem na zastávce MHD UAN
Podle mě,by to stačilo opravit.Když už konečně začaly jezdit trolejbusy z Náměstí Republiky,zase musí do něčeho vrtat,aby to cestujícím znepříjemnili.Nedivme se proto,že lidi jezdí raději autem.Tam by se mělo investovat a přidat více spojů.Kdysi jezdily tramvaje ve špičce 3-5 minut.
„Nedivme se, že lidi raději volí auto..“ Tak to určitě souvisí s naprosto nutnou opravou otřesného středověkého zanedbaného veřejného prostoru.. Tam je jediná chyba, že nedojde ke koncepčnímu absolutnímu řešení celého toho prostoru, tedy tak, aby se do něj nemuselo dalších 30 let rýpnout. Plánovaná rekonstrukce je právě že jen kosmetická nutnost..
Každá minuta na Náměstí Republiky je utrpením minimálně pro zrak a čich. Smrdutý podchod je zlatým hřebem. Pokud to zmizí v propadlišti dějin, budu rád.
Ostravě už z mého názoru nic nepomůže a setrvalý odliv obyvatel je jasným signálem. Vždyť je to město pro půl milionu lidí a aktuálně tam žije 284 t obyvatel, tendence klesající.
starých lidí…
Přirozená věc všude na světě v podobných regionech. Kdysi lidi s rozvojem těžby a těžkého průmyslu masově přicházeli, s útlumem zase odcházejí. Velkým městům v Porúří trvalo půl století, než se odliv obyvatel zastavil.
Hlavně pak hlídat ty kentusaky co jsou nahoře i dole….Jinak,uz aby to bylo.Neni to ideální,ale lepší jak drátem do oka
Pod pojmem „náměstí“ si představuju obestavěnou, nebo jinak pohledově ohraničenou, plochu v centru města.
Myslím, že slovní spojení „přestupní uzel“, nebo „poj… křižovatka“ toto místo v Ostravě vystihují mnohem trefněji, než pro toto naprosto nepřípadný pojem náměstí.
Náměstí to bylo kdysi no. Jinak souhlasim.
No PR v akci. Kdyby se řeklo, že opravuji zástavky na Frýdlánských mostech, tak nevyzní tak honostně jako revitalizace naměstí
Abych nebyl nespravedlivý musím doplnit, že v tom Ostrava není sama.
Toto je například současný Arnulf-Klett-Platz ve Stuttgartu.
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/media.media.d36fd1fd-bd12-4bc4-a789-c836ba2d440d.original1024.jpg
Jako oblíbené staveniště bylo toto „náměstí“ už v roce 1975.
https://www.youtube.com/watch?v=gee8q7rWJac
Další příklad, kde to vypadá, že vy stačila údržba toho stávajícího, aby to bylo mnohme hezčí, než ta vizualizovaná nuda. A jistě by ta údžba byla za zlomek ceny celkové přestavby.
Ona tahle „přestavba“ vlastně pouhá údržba toho stávajícího je. Připadá mi, že se nakonec plánují dělat prakticky jenom věci, které jsou nutně potřeba aby ty mosty nespadly, a aby tam vůbec mohli chodit lidé.
Je to takové zakonzervování původního (a podle mě dlouhodobě nevyhovujícího) stavu, a to ještě se současným zhoršením dopravní situace pro MHD (zrušením jednoho nástupiště) a pro lidi (zkrácením podchodů)
V čem je snížení počtu nástupišť ze 3 na 2, jak je tomu všude jinde, horší? Rozhodně to bude přehlednější, stačí vám vědět, jestli jedete z centra nebo do centra. A navíc podle vizualizace bude umožněný úrovňový přechod mezi nástupišti přes koleje, takže přestup mezi směry bude tak o 2 minuty rychlejší, než běháním po podchodech.