Rozhodne se v letadlech nevyznam, ale 11mld za dve letadla je celkem dost :). Vzdyt Metro D v Praze se planovalo za 52mld (jen 4,7x vice) a to bude slouzit dalsich 100 let a obslouzi miliony lidi. V tomto porovnani jsou ty letadla fakt draha.
(Chapu, ze to metro bude nakonec stat vic nez se planovalo, ale ty letadla budou nakonec take stat vice nez je planovana cena.)
vlachjan
11 hodin
Ta letadla samotná mají hodnotu někde mězi 130 až 150 miiony eur, to dělá za dva kusy až. cca 7,6 miliard korun. Přídavné vybavení pak skutečně přijde na skoro tolik, co třetí letadlo?
„Kromě samotných letadel a výše zmíněných modulů a speciálního vybavení od výrobce získáme také pozemní vybavení i počáteční dodávky náhradních dílů, spotřebního materiálu a výcvikových zařízení. V rámci zakázky bude také provedeno školení létajícího i pozemního personálu. Součástí je i podpora při provedení vojskových zkoušek.“
Dva kusy jsou skutečně málo a krásně ukazují nesmyslnou logiku armádních nákupů.Menších strojů CASA se nakonec nakoupí 6 kusů,ale protože jsou malé a mají krátký dolet,tak se nakonec ještě přikoupí 2 Embraery.Kdyby někdo používal hlavu,tak místo dodatečného nákupu dvou C-295W se rovnou koupila trojice KC-390.Přitom tenhle letoun už armádě Brazilci nabízeli před lety a protože potřebovali prorazit na evropském trhu,tak nám nabízeli jako bonus i dva malé bizjety zdarma.Kupodivu na tuhle nabídku nikdo nereagoval.
No to není pravda. C-295 obslouží prostě jiné lety a přepravy než C-390. Navýšení jejich počtu byla naprosto rozumná věc a reakce na potřeby armády. Před lety nemohli Brazilci nabízet nic protože do sériové výroby se dostal teprve nedávno. To že česká strana projevila nezávazný zájem při přidělení subdodávek Aeru je věc jiná.
Žádné bizjety nám pokud vím nenabízeli. A i kdyby, tak z hlediska našich zákonů by to stejně ani nešlo přijmout.
Rozhodne se v letadlech nevyznam, ale 11mld za dve letadla je celkem dost :). Vzdyt Metro D v Praze se planovalo za 52mld (jen 4,7x vice) a to bude slouzit dalsich 100 let a obslouzi miliony lidi. V tomto porovnani jsou ty letadla fakt draha.
(Chapu, ze to metro bude nakonec stat vic nez se planovalo, ale ty letadla budou nakonec take stat vice nez je planovana cena.)
Ta letadla samotná mají hodnotu někde mězi 130 až 150 miiony eur, to dělá za dva kusy až. cca 7,6 miliard korun. Přídavné vybavení pak skutečně přijde na skoro tolik, co třetí letadlo?
„Kromě samotných letadel a výše zmíněných modulů a speciálního vybavení od výrobce získáme také pozemní vybavení i počáteční dodávky náhradních dílů, spotřebního materiálu a výcvikových zařízení. V rámci zakázky bude také provedeno školení létajícího i pozemního personálu. Součástí je i podpora při provedení vojskových zkoušek.“
https://mocr.army.cz/assets/informacni-servis/zpravodajstvi/qaa-transportni-letouny-embraer-c-390.pdf
Tu cenu máta odkud?
Defensenews.com, článek z loňského roku o rakouském nákupu stejných letadel. Další zdroje citují částky v podobném rozpětí.
Nádherný letadlo 🙂
Ale to trvalo… Vzhledem k našemu podílu na výrobě jsem čekal dřívější uzavření kontraktu, ale i tak díky za ty dary!
První stroj dorazí už příští rok. To na zapojení českého průmyslu moc nevypadá.
Aero Vodochody vyrábí na C-390 náběžné hrany křídla, zadní části trupu, nákladové rampy a všechny dveře letounu.
Gratulujem k výberu skvelého lietadla
Hlavně se k tomu přikoupit i servis, takže armáda nebude mít servis závislej na rozmarech soukromnika…
„rozmarech soukromnika“
Obvykle stačí za práci zaplatit.
Obrana státu není věc obvyklá… tohle fakt nemůžete myslet vážně…
Embraer je také soukromník, stát má jen 0,3 % akcií.
LOM… ten je státní…
A co jako? Bez výrobce na tom letadle nepovolí ani šroubek.
A nemá náhodou zlatou akcii?
Má.
Dobrá zpráva.
vždyť je to extrémně předražený, tak jaká dobrá zpráva.
Pro naši republičku jsou dva kusy pořád málo. Ale díky bohu za ně… 👍
Z mého pohledu velmi dobrá volba…
Dva kusy jsou skutečně málo a krásně ukazují nesmyslnou logiku armádních nákupů.Menších strojů CASA se nakonec nakoupí 6 kusů,ale protože jsou malé a mají krátký dolet,tak se nakonec ještě přikoupí 2 Embraery.Kdyby někdo používal hlavu,tak místo dodatečného nákupu dvou C-295W se rovnou koupila trojice KC-390.Přitom tenhle letoun už armádě Brazilci nabízeli před lety a protože potřebovali prorazit na evropském trhu,tak nám nabízeli jako bonus i dva malé bizjety zdarma.Kupodivu na tuhle nabídku nikdo nereagoval.
No to není pravda. C-295 obslouží prostě jiné lety a přepravy než C-390. Navýšení jejich počtu byla naprosto rozumná věc a reakce na potřeby armády. Před lety nemohli Brazilci nabízet nic protože do sériové výroby se dostal teprve nedávno. To že česká strana projevila nezávazný zájem při přidělení subdodávek Aeru je věc jiná.
Žádné bizjety nám pokud vím nenabízeli. A i kdyby, tak z hlediska našich zákonů by to stejně ani nešlo přijmout.
Když se kupovaly casy, byla tam jasná snaha se zároveň zbavit hromady nepotřebných L-159. Tak se udělal „výhodný“ obchod…
Řekl internetový maršál, otevřel dalšího lahváče a přepnul na Novu.
To patřilo pod příspěvek, který mezitím zmizel.
Když to nebude stahovat jednotky a nebo lidí z ciziny, tak to může lítat mezi Ostravou, Vary, Budejkami a Brnem!
To je nějaká obcese nebo rovnou obsedantně-kompulzivní porucha? 😉
Víte vůbec jaké létadla AČR vlastní? A co potřebuje?
A vy? 😛
Já třeba ano a např. také vím, že VS chtěly střední transportní letadlo od chvíle kdy se v 94 vyřadila An 12. A co víte Vy?
Reagoval jsem na jeden příspěvek, který redakce smazala.
A já zase na jistého Jaaa, nikoli na Vás.
a to se ptáte koho?
Patrně smazaného příspěvku…
Byla to odpověď na smazaný příspěvek s vulgárním slovem.
Divím se, že když ho smažou tak se odpověď zobrazí,jako zpráva v hlavním vlákně.