Reportáž: Cesta expresem do Bavor jako zkouška nervů

Vlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraVlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Jediným zdrojem informací je venku pokuřující posunovač. Už desítky minut tvrdí, že do tří minut se rozjedeme.

180 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

Neděle 17.12. také dosti podobný scénář, takže ani pod novým názvem se zlepšení nekoná 😀 Budiž omluvou, že za náraz lodi do mostní konstrukce v Regensburgu dráhy nemohly, ale za 1ks náhradního autobusu pro celý expres už by vinu nést mohly. Informace zmatečné nebo spíš nulové.
Cesta tam – zpoždění cca 2h, cesta zpět cca 45min a samozřejmě ve Schwandorfu přestup.

Jiří Kokrhel

Akorát, že uz se to nejmenuje Západní expres, ale Bavorský expres

Krtek

jistě jste článek četl až do konce, že…

Honza F.

Před rokem v pátek odpoledne to byl zážitek (ze Schwandorfu do ČR), ikdyž v 1. třídě, tak to byl Bierzug/Beertrane – ten den Lufthansa místo letecky poslala lidi i s velkými kufry tímto vlakem (na nich štítky z letadla), vč. party mladých hodně opilých američanů, kteří cestou už v Bavorsku hodně hlasitě zpívali, polehávali, kde se dalo a popíjeli, německá průvodčí a potom i česká raději nevylejzaly, chodby polité, zbytky jídla…. – na stížnost německá společnost to hodila na ČD, ti zpětně na Němce. Spolucestující říkal, že často v pátek odpoledne tímto vlakem jezdí mladí do ČR a alkoholový víkend… Číst vice »

Pavel Hacker

Dne 6. září měla končit výluka mezi Cham a Schwandorf ale pokračovala i 7. 9. Z Plzně jsme jeli autobusem po D5 a pak do Schwandorf, vlak na nás nečekal a museli jsme pokračovat RB do Regensburgu, na první výměně průvodčí hlásila: Vlak do Mnichova je na 4. nástupišti. Když jsme přijeli k nástupišti, tak hlásila: Vlak do Mnichova odjel. Dalším RB jsme jeli do Freisingu, kde jsme měli zabukovaný hotel. Celou cestu z Schwandorfu do Freisingu jsme stáli na jedné noze mezi bicykly a dalšími zavazadly. Dne 22. září v 11:08 vlak Alex do Freisingu nepřijel, ve 13:08 zase… Číst vice »

Josef Pešek

Největší problémy začaly před nějakým tím rokem zavedením 2 hodinového taktu.
Byl bych pro opětovné zavedení taktu čtyřhodinového.
Dále bych byl pro, aby v Německu tyto vlaky provozoval jiný dopravce, DB Regio, ÖBB….
A aby na tyto vlaky byly nasazeny stejné soupravy zajišťující stále stejné služby a komfort. Nejlépe Interjet ČD, ale to asi moc sním.
Pak je potřeba zajistit garantovanou jizdní dobu a prioritu vlaků. Policejní kontroly vykonávat v jedoucím vlaku v úseku Furth-Cham, když to nebude stačit, tak Domažlice-Cham.

gwann

4hod takt. Super. A co jen v sude utery a prestupny rok?

Michal M

Ptáte se dobře – plný 4 hodinový takt ale jen ve dnech školního vyučování.

Václav Petrů

Souhlas. Čtyřhodina by stačila. Deset vozů a je to. Ale spíš by pomohlo, kdyby si v Bavorsku uvědomili, co, jak a na čem provozujou. Klidně dvouhodina, ale nehledat třikrát za den provozní lokomotivu či vozy, namalovat grafikon tak, aby to na tý jednokolejce vyšlo, tj. seškrtat osobáky apod. No a ano, kontroly vykonávat za jízdy.

ahank

V Bavorsku jsou tyto vlaky provozovány jako regionální expresy (obdoba Sp u nás), a proto tomu odpovídá i eventuální servis (zálohy, řazení vozů atd.) To jen u nás si hrajeme na mezistátní EC (a bylo to zahrnuto v objednávce státu), ačkoliv tomu neodpovídají parametry tratě na obou stranách hranice a myslíme si, že i Němci mají zájem o toto mezinárodní spojení.

Karensky

Měl jsem tu čest dvakrát. A stačilo.. Existence podobně komplikované šarády s mašinama atd je jasná cesta do pekel

martin

Je to přesně tak, jak je psáno a je to neskutečná ostuda ČR, že vypravuje do DE takové stará vlaky.
Hlavně, že na stránkách ČD je napsáno bez přestupu, nechápu, kde berou tu drzost.
Je to opravdu cesta jen pro odvážné.

gwann

Bez prestupu to je. Ze si Nemci cast na svem uzemi tak zprznili s jeste vybrali alex jako dopravce, za to CD fakt nemuze

Dispečer

Plácáte nesmysly… Přestupy ve Schwandorfu je práce Alexu, tedy dopravce v Německu. České vozy jsou v relativně dobrém stavu, problém je jenom s vozy VGB, které jsou původem z Itálie a jsou podudržované ..

Daniel Jablonecký

Vozy ČD jsou tím lepším, co na tom vlaku jezdí.

Erik85

Od neděle se již ve Schwandorfu vlaky na Prahu/Hof nesporují/nerozpojují ne? Tudíž by mělo dojít ke značnému zvýšení spolehlivosti.

Ech

Měl jsem stejný předpoklad.

Ale reportáž toto předpokládané zvýšení dochvilnosti vyvrátila.

Bohužel.

Yason

Od té doby, co už nejsi na stavědle, tak se to i u nás zlepšilo.

Ech

Proč věcně diskutovat s lidmi Vaší vyjímečné úrovně?

Doložte, co tvrdíte.

Prozatím Vy svým projevem zaslouženě patříte do kategorie „LHÁŘ“.

MHD

Podívej se Axeli na svůj typický příspěvek. Mylný předpoklad a na něm stavíš nereálnou teorii.
Takže si zameť před vlastním prahem, než budeš obviňovat že lhaní.

Ech

?

IMVP

reportaz je ze soboty, tedy z platnosti stareho grafikonu. spise by mne zajimal nazor nekoho, kdo jel od nedele, zda se alespon trochu zmenilo..

Ech

Mě zmátlo, že článek vyšel v neděli.

Nicméně máte pravdu, přehlédnul jsem, že v textu je uvedeno „sobota“.

Omlouvám se za mystifikaci. A prosím redakci o smazání mého výše uvedeného komentáře, neboť byl založen na nedorozumění = špatně jsem to pochopil. Omlouvám se.

Tomāš

Proč to nepřejmenovali rovnou na Schwandorfský expres?

MHD

Je to nejhorší vlak české železniční sítě a divím se, že s provozovatelem mají objednavatelé takovou svatou trpělivost.

Radim

Možná, ale podle mne mu dost konkuruje linka Ex1

MHD

To ani omylem. V EX1 máte jistotu že dojedete do cílové stanice a řazení se také příliš neodchyluje. A když už se odchýlí, zůstane alespoň správný počet vozů.

Radim

Ok, uznávám…

Daniel Jablonecký

Nejhorší? A kolik toho máte nacestováno?

MHD

Místo osobního útoku můžete uvést případ, který mě trumfne. Jsem na něj upřímně zvědavý 🙂

Václav Petrů

Pokaždé, když někde někdo sepíše, jak jel kamkoliv „Mnichovákem“, rád si počtu. Neb se vždy od srdce zasměju.

senior

No, to mně je z toho, co se dočtu, častospíše smutno …

danaceks

Normálně bývá přístup k nějakým modernizacím laxní z naší strany, ale v tomto případě zklamali na plné čáře z bavorské strany. A vykašlat se na značnou část spoje stylem “nám se nechce” a vymluvit se na zpoždění taky není ideální. Lepší později a stále přímo než nikdy…

praktik

Možná tam nastala podobná situace (a ještě se z ní nevybabrali), jaká byla i u nás po „rozkulačení“ unitární železnice a příchodu prvních dravých nestátních dopravců na českou železnici – ostatně ani u nás hodně z té vzájemné řevnivosti ještě zcela nepominulo a následky se projevují i teď.

Tomāš

To jsem takhle jel na služební cestu z Prahy do Štrasburku vlakem. Plán: 2 přestupy, poklidně vypadající jízda Praha – Mnichov – Stuttgart – Štrasburk (EC/ALX – ICE – TGV), odjezd 9:38, příjezd cca 20:00, a to i s cca 2h rezervami na přestupy. Realita: 6 přestupů: Praha – Schwandorf – Regensburg – Mnichov – Stuttgart – Karlsruhe – Appenweier – Štrasburk (EC – RE – RE – ICE – RE – RE – Os?). Odjezd 9:38, Příjezd 00:15 dalšího dne. Jednak se rozpadlo spojení ALEXem, jednak byly zpožděné snad všechny vlaky po cestě. Dorazil jsem posledním motoráčkem pro výrostky… Číst vice »

Tomáš R.

Ještě bych k tomu dodal, že vůz ABbmdz společnosti DLB, který je do souprav těchto expresů řazen, je asi nejhorší myslitelný vůz 1. třídy, který vůbec existuje. Jednak jsou ty staré vozy, které zjevně kdysi byly kuřácké, stále cítit kouřem a jednak fakt netuším, kdo vymyslel, aby za tenkou přepážkou kupé 1. třídy byl oddíl pro cestující s dětmi. Protože v 1. třídě si nic jiného, než uřvané dítě lítající po vagónu, nepřejete. Když jsem tím jel naposledy, tak bylo ještě nefunkční WC s podlahou pokrytou jakousi tekutinou a rozmotaným toaletním papírem. Než jet tímhle, tak rozhodně raději počkat na… Číst vice »

Ech

Osobně si myslím, že dojde k importu starších vagonů a Inter-/Rail-/ComfortJety firmy ČD budou jezdit na bohatších trzích, např. v Německu.

Také je otázkou zda-li na rychlíkových linkách jako např. Plzeň-ČB nebo Praha-HK nezačnou jezdit tzv. přípojné vagony z nevyužitých vlaků 854, 843
Např. https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdtn756,_757_%C4%8CD

Protože státní kasa musí šetřit. A např. dotace na R11B ČB-Jihlava-Brno je zcela naprosto šíleně vysoká.

Pedro72

Vlak z Prahy do Řezna: 297 km, oficiálně 4:06 a bez přestupu, fakticky kdo ví?
Z Brna do Řezna, 555 km, oficiálně 5:11 s přestupem z Rj na ICE ve Vídni, fakticky jsem to jel onehdá za 5:20.
Na ja, bydlet na lontu u Vídně se vyplatí nejen pokud jde o létání. Jenom ten vlak nesmí přijet z Prahy se zpožděním 😉

marek hudec

z vlastni zkusenosti bych potvrdil ve clanku zminene – ze jet timhle je za trest – – paradoxne jedina vyjimka byla, kdyz jsme jeli z Domazlic do PLzne behem vyluky DO-FiW, takze souprava stala v Domazlicich a odjela na cas…autobusy NAD z Nemecka totiz paralelne jely az do Plzne

Mikitrabi

Bylo to vtipné, bohužel pravdivé. Zkoušel jsem jezdit služebně do Mnichova vlakem. Vzdal jsem to. Jezdím autem a mám po problémech. Smutné zjištění ve sjednocené „rádoby zelené“ Evropě!
Pěkné svátky všem
MT

Jan Limburský

Jednou jsem na tento vlak (poslední do čr) čekal v Mnichově a vlak nepřijel. Když jsem volal na info linku tak prý si mám zaplatit hotel, vlak byl otočen dříve. Stávající dopravce tuhle linku pouze degraduje. Alexu zrušit uplně a linku dát přímo pod ČD.

VTT

Tady pomůže asi jen to, že si přiznáme, že současné našponované jízdní doby jsou nereálné. A jízdní doba se prodlouží – asi by nejvíc pomohlo mít aspoň půl hodiny pobyt ve Furthu. I za cenu toho, že se rozhodí přípoje cestou.

Hans N.

A přesto tu najdeme ty, kteří nám i u této trasy za slova „pojedeme radši autobusem nebo autem“ dají mínus.

Já vím, cesta je cíl, kdo by spěchal, času dost, hlavně když to dojede a tak.

Ať žije S3!

Problém je v tom, že ono to nedojede.

MHD

Absolvováno před měsícem, totéž v bledě modrém. Je to hrozná blamáž, když do Mnichova nedojde žádný z vlaků.
DLB loni dostala přes prsty od BVG a slíbila zálohu v Plzni. Nyní rozhodně v Plzni žádná záloha není.
Mimochodem, minulý týden byl taky super. Všechny vozy DLB odstavený v Plzni jako nezpůsobilé a do „Mnichova“ se jezdilo jen vozy ČD. Takže dvouvozové mezinárodní expresy.

Radim

😀

Laborec425

Mám popisovat každou svojí víkendovou cestu vlakem po české republice? Tady je prostě rozdíl, že v Německu se tohle nedělo, teď děje, ale přestane se dít. Zde se absurdní a šílené situace generují tisíce. Pořád dokola.. a je jich čím dál více. Např. tento víkend: Přijíždí Jižní expres do ČB v pátek ve dvě hodiny odpoledne, tzn. největší špička a frekvence cestujících. Všichni, co měli jízdenku a místenku první třídy jdou k prvnímu vozu, ale první třída není a my jediní co mají nejdražší jízdenku a místenky stojíme na chodbičce starého kupátkového vozu. Průvodčí nikde a po příchodu nám vydává… Číst vice »

Lesan

Dle čeho soudíte, že se to v Německu přestane dít? Dle mého sledování to nevypadá, že by se trend problémů vylepšoval.

Ondra

Se vším souhlas, ale tady je řeč o tom, že vlaky jsou pravidelně v části trasy bez milosti odřeknuté. To mi teda přijde ještě o level větší problém, nejet vůbec vs nemít místo.

IMVP

Cestu zpět potvrzuji, cestu tam jsem absolvoval o dvě hodiny později následovně: 9:00 – příjezd do Plzně 9:11 – hlášení – vlak bude opožděn asi o 30 minut, důvodem chybějící lokomotiva 9:45 – přijíždí protisměr s lokomotivou 10:05 – odjezd směr Schwandorf 11:15-11:45 celní a pasová kontrola Furth im Wald 12:15 – příjezd Schwandorf 12:20 – hlášení silně zmatenou paní průvodčí s Bavorským dialektem jmenující různé přípoje s dodatkem, že náš vlak pojede dále až ve 13:07 z důvod chybějící lokomotivy. Španělská skupinka cestujících se podivuje, co se to děje – .hlášení pouze německy. Pohled na jízdní řád ukazuje odjezd… Číst vice »

Kamil Maršálek

Není to tak dlouho, co v Plzni byla jedna lok.Siemens v záloze. Jestli to není ta, co je už několik let s rozbitou kabinou v Domažlicích 😬 Pravda, v celkové srandě z jízdy se ta chybějící lok. v Plzni asi ztratí.

bydleni_fanousci.0t

“Strojvedoucí projevuje snahu o vměstnání dalších cestujících, avšak po zjištění, že i v 1. třídě je asi 2,5 krát více osob, než je kapacita, snahu vzdává. “

Strojvedoucí pěkné riskuje pořádný flastr/vězení, pokud se stane jakákoliv nehoda se zraněním/smrtí. Ale aspoň že zachraňuje momentální situaci…

sotous
marek hudec

5x 2 trida, 1x jednicka + plnotucny jidelak…

Laborec425

Pamatuju si dovolenou na Babyloně asi v roce 1989 a potom 1990. Chodili jsme koukat na tyhle vlaky a mávat a snít o tom, do jaké neznámé a bohaté ciziny odjíždí 🙂

Miroslav Sláma

Krásně popsano a je vidět, že název expres je jenom jméno. Jediné rozumné spojení do Německa je na trati Praha Berlín.

Ech

Plus z Chebu směr Norimberk. Nicméně u této linky došlo ke zhoršení, doufejme pouze dočasnému

jan.fiferna

Jel jsme min. měsíc z Norimberku do Prahy přes Cheb, v Německu hezká krajina a v ČR čisté nové vagony, na čas, paráda (o rok dříve z Norimberku přes Schwandorf, Alexou dále to bylo za trest i v 1. třídě, tolik špíny – od opilejch cestujících – to se nevidí, a hluku také). Dopravce Alex dělá ostudu ČD.

gwann

Motorak Vejprty Cranzahl taky neni marny

janpasler

Když jedu na vánoční trhy, chci si dát třeba svařák nebo punč.

Herold

Jeden svarak po příjezdu na trhy se vstřebá než dorazíte zpátky do ČR

panpan21

Skvěle napsané, humorné, i když „smutné“. Díky za postřehy!

Maces

Po letním cestování vlakem v Německu musím potvrdit že je to katastrofa. V Bavorsku jsme si přivstali, abychom stihli první osobák do Berchtesgadenu, abychom pak čekali 1h30 na nástupišti protože první 3 osobáky zrušili bez udání důvodu. Když jsme se ptali průvodčí na zpožděnku nebo podobný doklad, tak se nám vysmála a myslela si že nejsme normální. Samozřejmě na kterýkoliv přestup v uzlech jsme mohli zapomenout, jelikož skoro všechny naše spoje přijely do stanice s min. 20min zpoždění. Nefungující wc nebo dveře jsou asi taky standardem…

jan.fiferna

Jo, Němci říkají, že poslední dobou se DB hodně zhoršily co se týče spolehlivosti.

Karlos

Může někdo fundovaný napsat co je příčinou, že vlak končí i třeba s malým zpožděním ve Schwandorfu? Moc děkuji.

Josef Pešek

Chybějící lokomotivy, chybějící strojvedoucí (kdo by jako dělal u takové pochybné firmy jako Länderbahn). Strojvedoucí ČD vlak vozí až do Schwandorfu. Jinak by ty vlaky končily už ve Furthu.

Karlos

Ví někdo fundovaný, proč ten vlak končí často ve Schwandorfu?
Vždyť ta souprava pak musí chybět na obratu z Mnichova? Už se to děje hodně dlouho. Navíc ten vlak je placen BEGem až do Mnichova? Může se někdo o problému rozepsat? Moc děkuji.

Zbynek

Nechybi, misto ni do skoncivsiho GVD jela cast z Hofu, ktera se jen nespojila s prazskou casti.

IMVP

Ani to občas nebylo – v létě jsem 2x zažil, že vlak ve 14.24 či tak nějak z Mnichova byl zrušen (otočili soupravu kvůli zpoždění již někde cestou ve Freissingu). Na informacích mi pak vytiskli fahrplan s nutností jet až posledním spojem v +-16:24 (nepamatuji si přesnou minutu odjezdu).

Karlos

Díky

Lesan

Zpožďovala by se ta část vlaku, která z ČR nejede. A vzhledem k častým zpoždění české části je zřejmě snaha tu „svoji“ vnitro část ze SAD pořád nezasekávat. Pokud do Mnichova česká část nedojede, tak zas začíná v SAD. Na poslání zpožděné české části ze až do Mnichova jako samostatný vlak není mašina.

Karlos

Díky

Juraj

Když to tak čtu a spojím si to s vlastními zkušenostmi, nemohu se ubránit velmi kontroverzní otázce, zda takové spojení vůbec má cenu provozovat.

Na české straně to pravidelně bourá fungování Ex6 z Plzně do Prahy, na Německé straně to leckdy vůbec nedojede a jako celek je to výrazně pomalejší než bus. Svou klientelu to očividně má, ale u mnoha cestujících z toho zůstává nepříjemná pachuť.

Klabavátor

Myslím, že to spojení má cenu, protože i přes ty všechny klacky pod nohy poptávka po něm je. Dost často naopak vidím problém v nedostatečné kapacitě. V sezóně (tj. léto, svátky, bierfesty) by se aspoň jeden vůz navíc v celé trase hodil. Mimo sezónu asi stačí takhle

J.K.

Nemá to cenu. Pokud by to jela jedna jednotka (nebo souprava) v celé trase, pak je to něco jiného.
Lepit reálně 4 různé spoje do virtuálního vlaku Praha – Mnichov , který tam stejně nedojede, je pitomost. Lidi se cítí podvedení právem

Jan Novotný

Chybí mi tu ještě informace, že mezi Plzní a Regensburgem prakticky není signál, o wifi ani nemluvě (která je beztak omezená na 500MB/zařízení a den). Pokusit se na cestě z Prahy do Mnichova nedej bože třeba pracovat je s takovým signálem nadlidský úkol. To, že je hlavní trasa na Mnichov ze třetiny neelektrifikovaná, to už je jen smutná třešnička na dortu…

Josef Pešek

Zvláště v kontextu, že München – Regensburg začal elektrický provoz v roce 1927.

kamil

Takové jednání na straně DB je zcela běžné, že ve Schwandorfu se zcela vytratí vlak jedoucí do Mnichova a víc DB nezajímá. To se neděje vyjímečně, ale zcela pravidelně. Je ale na české straně, že takovo německou prasárnu jim trpí. Převážnými cestujícími ve vlaku ALEX jsou Češi. Již jenom, když je zpožděn v Plzni vlak Alex z Mnichova, tak se toto zpoždění promítne do vlaku ALEX z Plzně do Mnichova, protože ten je závislý na přepřaženi lokomotivy ALEX z Mnichova na Alex do Mnichova. A Českým drahám je to fuk. Je to o tom, za co nás ti Němci mají.… Číst vice »

Lada

DB mají s tímto vlakem společného asi tolik co SNCF

Petr Herbrik

Tak to se velmi mýlíte, Češi přes hranice v Mnichovácích tvoří nevýraznou menšinu. Naprostá většina mezinárodních cestujících jsou různobarevní cizinci (převážně Indové nebo aspoň tak vypadají) a pak němečtí studenti, často opilí a spící (asi je to jedinej způsob, jak kvalitu tohoto spojení přežít bez psychické újmy). A krom prvních a posledních vlaků jsou spoje velmi vytížené. Je bohužel smutnou pravdou, že v Německu tyto rychlíky mají nejmenší prioritu a jsou považovány za takovej místní spěšňák a podle toho se k němu i chovají. Doby prestižních ECček se dvěma brejlovci a vzornou kvalitou jsou bohužel dávno pryč. Němci tuhle trasu… Číst vice »

Crystalclear

Máte naprostou pravdu. Většina přeshraničních cestujících je na trase Mnichov-Praha, buď skupiny mladých na levnou pitku do Prahy, nebo nízkonákladoví turisté ze třetích zemí, kteří jedou objevovat v několika dnech vícero měst střední Evropy, jako Mnichov a Prahu.

Laborec425

Ze třetích zemí? Mám dojem, že turisté sem přijíždějící jsou ze zemí, které dávno první i druhé země předehnali. Jak přemýšlením, tak ekonomikou.

senior

A ještě jste, Domažličáku, měl zdůraznit, že na té současné mizérii má velký podíl MD ČR, protože to zavrtávání se do análů Bavorům a jejich privátnímu dopravci fungujícímu pod italskou kuratelou není ani zdaleka pouze nějaký výmysl ČD, jež na dopad toho komplotu naopak od počátku doplácejí (minimálně svou už i tak nevalnou pověstí).

Ať žije S3!

Děkujeme za krásnou reportáž, hned jsem dnes i vyzkoušel a nezklamalo. Sexy Bavorský expres 356, začneme rovnou na smíchově. „Dámy a pánové, z důvodu neschopnosti kolegů z Neměcka fungují jen dvě toalety v celém vlaku.” No nic, co už. Jedeme na čas, přijíždíme do stanice Furth im Wald. Nastupuje policie, vše dobrý, odjezd +4 minuty zpoždění. V tom se ale ozve hlášení. Dozvídáme se, že vlak ve Schwandorfu končí, prý máme zpoždění (NESKUTEČNÉ 4 MINUTY!). Ve Schwandorfu tedy celý expres vystoupí a nervózně přešlapujeme na peróně. Po 20 minutách se magicky zjeví sunující souprava a jedem. Nesvítí se, netopí, ale… Číst vice »

Konečně

Proč vlastně do Plzně nakonec nejezdí OBB se svými Herkuly? Mělo jít o dočasnou smlouvu stejně jako u linky do Hofu, kterou převzali DB.

Mirek

A vy se divíte na jedné straně máte nejmenovaný stát, který se o veřejnou hromadnou dopravu začal zajímat v roce 2013, tedy v době, kdy Strakovu akademii obývala vláda odborníků a na druhé máte stát, kterému se čím dál tím více propadá spolehlivost a úroveň mezinárodních spojů, kde za poslední půl rok byli min. 3 zaměstnanecké stávky

pozor

Tuhle anabázi jsem zažil už začátkem června cestou do Ulmu a dál přes Mnichov. Už v Praze až do doby odjezdu nikdo nevěděl z kterého nástupiště to bude a jestli ten vlak už třeba z některého zrovna neodjíždí. Pak se objevilo 1J. Česky umím, tedy jsem vytušil, že jih. Ovšem na nástupišti toto označení JIH nikde nebylo. Jeli jsme hned, takže zpoždění jen 15 minut. Ve vlaku mi bylo oznámeno, že můj vagon do Německa pokračovat nebude. V Plzni zdržení asi hodinu, samozřejmě nás pak ve Schwandorfu bez předchozího varování z vlaku vypustili – že máme pokračovat přestupama v Regensburgu… Číst vice »

Lesan

Posilový vůz v úseku Praha-Plzeň je u některých spojů pravidelně, označen tak bývá, takže je potřeba to zkouknout. Že je ale jinak ta linka tragédie, to schvaluji.

Milan Mörtl

No,tomu se až nechce věřit.Já tamtudy nejezdím, do Německa vůbec,s výjimkou GWTR Sokolov – Mehlteuer, ale od Westu bych tohle opravdu nečekal. Německo bývalo synonymem slova kvalita,v potravinách tomu tak i je,ale dopravu mají tedy katastrofální. Ale pozor – i levnější , 49€ monatlich. Ve vlacích VgB GWTR tu jízdenku i appku propagují . Mé zkušenosti z Ukrajiny, i z této válečné, jsou dobré, tam vlaky i na 1 400 km dlouhé trati Užhorod – Charkov dojedou včas, 10 až 20 minut rozdílu při 26 hodinové jízdě není vůbec znát. Jak by asi dopadl ten Západní Expres na této trati?… Číst vice »

Klara

Právě jsme absolvovali víkendový pobyt v Brně. Před měsícem jsme nakoupili výhodné inzerovane rodinné jizdenky včetně mistenek na trase Beroun-Brno s přestupem v Praze. Plan vzal za své hned na nádraží v Beroune, kdy se objevilo zpoždění vic než 20 minut a my vedeli, ze vybrany spoj do Brna nestihneme. Byla nase chyba,jsme jsme spoléhali na e-shop ČD a koupili nabízené spojení. Den pred odjezdem jsme se snažili situaci předvídat a pocitat s případným zpožděním,tak jsme se informovali na infolince Českých drah,jaké mame možnosti v pripade zpoždění,propadnutí mistenek apod.V praxi ani jedna rada nebyla použitelná. Vyjeli jsme se zpožděním z… Číst vice »

Vvvt

On se někdo spoléhá na to, že pojede Berounka včas? Pokaždé když tím jedu, tak minimálně 10 minut zpoždění má. Na cestě beroun Plzeň volím raději osobák.

Stráťa

Každý běžný cestující? Přesně ten co běžně jezdí autem a po takové zkušenosti tím autem rozhodně jezdit nepřestane.

Lesan

Ten, kdo jezdí pravidelně, zkušenost má. Ale náhodný cestující tak nějak předpokládá, že když to eshop dopravce nabídne, tak to bude použitelné. Leda při hledání přes idos může napovědět ta kolonka „Odjezd bývá opožděn“, při jejímž rozkliku je vidět historie zpoždění za pár dní…

Radim

Zpoždění se dá najít na více místech. Ale je pravda, že aplikace ČD tam tuto informaci nemá, napsal jsem jim tam podnět, třeba to tam přidají v nějaké další verzi

Lesan

Byla by to zajímavá funkce, ale nemyslím si, že by to prošlo – vrhlo by to špatné světlo na vlastní produkty dopravce, a to není vhod. Idos je „neutrální“.

Klara

Nepoužitelné.V sobotu jeste probíhala vyluka osobních vlaku na této trase.Některé jezdili dokonce kyvadlove,nebo je nahrazují prave rychlíky.

Juraj

Tohle samozřejmě naštve a nechci to nijak obhajovat.
Pokud je ale cestující ochoten vzít to do vlastních rukou, tak je nejlepší rovnou si pořídit v aplikaci nové místenky (placené) a po cestě pak ty původní vyreklamovat u ČD. Mám to úspěšně vyzkoušeno několikrát, vše elektronicky bez jediného telefonátu.

Klara

O této možnosti jsme vedeli,ale vzhledem k preplnenosti vlaků nebylo co z mistenek kupovat.
To bychom dorazili o puldne později a jeste bychom se museli rozdělit.

Kamil Maršálek

Jak souvisí Vaše slohová práce s článkem? Západní / Bavorský expres v Berouně nestaví. A u něj jsou lidi rádi, že vůbec dojedou.

Jedete přes půl republiky s více spoji a rozhodí vás zpoždění jednoho spoje o 20 minut? Kdyby vlaky v Praze čekali na všechny přijíždící vláčky ze zpožděním, tak neodjedou nikdy.

Chápu, že jedete-li vlakem jednou za čas, mohlo vás to překvapit. Ale nechat si dostatek času mezi přestupy je základ.

MilanSima

Je pravdou, že u těch večerních spojů z Německa na Prahu jsou zpoždění na denním pořádku. Především u vlaku č. 363 nejsou téměř hodinové sekery nic neobvyklého.

X 1

To by jsi se divil. Tam se teď dějí věci. 🙂

Jarda

Ten alex mi připomíná úplně nás trilex, ale v barvach arrivy.

Anonym

Taky je to jedna firma…

Mirek

A pěkně prodělečná EB se jich přeci zbavovaki

Pavel

Jsem pravidelný cestující na této trase v obou směrech a tohle spojení jde tak od desíti k pěti, že již raději volím osobní vlaky. A nejsem sám. Naprostá katastrofa. Schwandorf kapitola sama o sobě, dále změny řazení, nefungující toalety, nefungující rezervační systém, chaos v označení vozů, absolutně nedostatečná kapacita. Je to ostuda. Alex má prý smlouvu do 2027, no potěš pánbůh.

Jan Novotný

Ta kapacita je úplná katastrofa, vagony jsou úplně plné a když sem tam nějaký spoj otočí už ve Schwandorfu, lidi si sedí i na klíně, aby se dva vlaky vešly so jednoho… přitom přidat nějaké byť staré vagóny by neměl být takový problém – radši sedět na kožence než 5 hodin stát…

Lesan

Přidat staré vagony není možné – bylo řešeno (např. aspoň vnitro úsek posílit vozy Bdtee276, tedy sice vozy bez klimy a s otevíracími okny, ale se zásuvkami, použitelnými sedadly, kotouči a Vmax 140) a odpovědí bylo, že toto nejsou vozy dostatečné kvality, takže nic nebude. Jo, všichni cestující radši postojí, než sedět v něčem co nevypadá nově, nebo nedej bože sedět v béčku.

Josef Pešek

Postřehy z dnešního Regensburgu: Odstavené soupravy Alexu, které dnešním dnem skončily na trati do Hofu (všech 12 patráků v jedné lajně) a Taurusy Beacon/MRCE, které používá DB Regio (?). Doufám, že ta příšerná firma Länderbahn jednou skončí i na rychlících do Prahy. Někdo tu vzpomíná ve této diskuzi ve zlém na BEG: Další hnus humus jezdí v podání BRB München-Salzburg.

Ech

Myslíte, že ty vagony budou koupeny do ČR nějakou firmou? Např. na R8 Ostrava-Brno? Nebo na R15 PHA-ÚnL-Cheb namísto InterJetů, aby IJ mohly do Německa?

Lesan

Podobná patra koupil RJ pro R23, ale zatím nevyjely, mj. je problém s nekompatibilitou topné soustavy s „našimi“ vozy.

Petr Jetelina

München-Salzburg jezdí Stadlery. Co je na tom špatného?

Josef Pešek

Neúdržba. Funkční 1-2 záchody, zbytek dlouhodobě uzamknut. Fungující WC velmi zapáchající. Častá zpoždění, kvůli policejním kontrolám na hranici nebo nedostatku personálu.

Jarda V.

vzpomínám na tu mojí cestu z Budějovic do Mnichova. Znalí místních poměrů v době kdy to kolem Berouna bylo v té nejlepší parádě a občas se jezdilo i přes Vráž jsem zvolil zeleného gumokola FlixBus s přímou linkou, tenkrát zvanou Unesco (Zlín – Mnichov), začal jsem plánovat ubytování, říkám si, odjezd ve dvě a v šest v Mnichově to bude pohoda, ejhle, spoj zrušen, nabídnuta mi byla cesta přes Prahu 18:30 z Budejic a 05:45 v Mnichově nebo s přestupem a hodinu a půl čekání v Linci 0:00 z Budějek a 6 ráno v Mnichově, obě jsem zavrhnul a vzal… Číst vice »

Vojtěch

Hehe, já vlaky rád a v rámci nějakých rozumných mezí tahám celou rodinu pokud možno vlakem či jinou veřejnou dopravou. Má to ale jednu výjimku a tou je tohle spojení, což tedy autor, který je nejspíše taky z Plzně, musel vědět dopředu, protože to ví každý, kdo někdy prošel plzeňským nádražím a viděl tabuli se zpožděním. Tohle je spojení pro zoufalce a masochisty, normální lidi jezdí do Bavorska autem, v Regensburgu jsou za hodinu a půl a mají pokoj, a ještě to po cestě vezmou kolem nějakého obchoďáku s nuttelou 😁 To samé Norimberk, přijedu, nechám auto u metra a… Číst vice »

Plecháč

Norimberk nicméně i s tím přestupem v Chebu má použitelnější spojení z Plzně. S dvojitým přestupem to ale teď bude horší…

Jan Novotný

Bohužel tohle spojení je jediná možnost, jak se během dne dostat do Itálie (přes Linec je to se 3 přestupy a přes Vídeň se to stihnout nedá) – takže pokud má být nějaký odliv cestujících z letadel a aut do vlaků, tahle linka je zejména pro ČR poměrně klíčová…

Jan Sůra

Radši tři přestupy než touhle trasou:-)

Michal M

Doporučuju zvážit i variantu půlnočního flixu z Prahy do Mnichova + první retro OeBB-DB rychlík směr Benátky.
Jinak je to samozřejmě 30 let po pádu železné opony naprostá katastrofa a velká škoda, že DMB se nepovedlo ufinancovat…

Jelen

A pak že je Německo oproti nám ve všem napřed…

Karl vB.

Jak tak pozoruji, tak zážitky „za hranicemi všedních dnů“ lze načerpat nejen s Čedokem doma (jak před 40 lety neustále slibovala jedna reklama), ale jak vidno, i dnes s DB. https://www.auktiva.cz/data/1/1420000/1429998/1.jpg Ve srovnání s tímto akčním stylem cestování vlakem, je stres důchodce vyvolaný otázkou: kde v Regensburgu najdu volné parkovací místo pro moje auto, skoro vlídným pohlazením. Pokud by se našel někdo ochotný, kdo by udělal pokusného chrousta s návštěvou vánočních trhů vlakem např. v Krakově, Drážďanech, nebo ve Vídní, bylo by to zajímavé porovnání. Pan Petrovský se náhodou nikam nechystá? PS: Na tu Vídeň (přes Velenice/ Gmünd) bych měl… Číst vice »

hopa

jestli mohu slouzit, ve vidni na adventnich trzich jsem byl vlakem vcera. https://2i.cz/i/eAhyD skoro se stydim napsat, ze to probehlo az podezrele nudne. protoze jsem bojacny turista, volil jsem cestu railjetem ktery do vidne dovezl minutu zpozdeni a nazpet do pardubic nabral diky infrastrukture deset. to je asi jedina uznatelna a vcelku zbytecne hnidopiska kritika, kterou mohu smerem k cele ceste vznest, protoze jinak to byla skutecne reklama na pohodlnou jizdu vlakem.

Richmond

Drážďany vlakem jsou celkem na pohodu.

Ondra

Krakov vlakem (tam s Leo expresem, zpět ČD) také bez problémů. Na cestě zpět bylo asi tak půlhodinové zpoždění.

Karl vB.

Děkuji účastníkům „hopa“, „Richmond“ i „Ondra“ za to, že zareagovali na můj podnět a světe div se, dokonce přinesli vcelku příznivé informace z ostatních „vánočně – trhových“ destinací.
Zřejmě by pomohlo, kdyby na „směr Bayern“ byla nasazena poněkud radikálnější léčba, než jen nějaké to dvoustranné memorandum, bůh ví, už kolikáté v řadě.
Vzhledem k tomu, že státní kasy na obou stranách hranice jsou vybrakované a tento směr ani pro jednu stranu není prioritou, zůstane asi jen u zbožného přání
V dohledné budoucnosti bude asi jistější, se na tomto směru spolehnout raději na auto, nebo bus, než na vlak.

hopa

Rado se stalo. mam cely report sepsany i k sobe na web a vyjde pristi tyden. S chuti si tady ctu popsane cesty, v podani p. Petrovskeho nebo p. Sury s detmi, jakozto i komentare ctenaru, kteri maji rozsahle zkusenosti (co jak odkud kam) . Zajimave je, jak se lidi dokazi vcitit do ruznych neplanovanych komplikaci, ktere obcas vlak vycaruje a pravdepodobne chapou, ze nekdy ta karta doopravdy nejde.

182-097

Krakow vyzkoušen v sobotu na otočku na trhy. Chtel jsem taky pro jednou jet vlakem a odpočinout si od řízení. Jeli jsme až z Chalupek, aby nebylo potřeba kupovat mezinárodní jízdné a taky se tam dá slušně zaparkovat. Půl hodiny jsme čekali na zpožděný rychlík z Bohumína (přípoj z Prahy nabral zpoždění na výlukách cestou). Jízdenku jsme si sice koupili několik dní dopředu ale místa už všechny byly obsazeny. Z Chalupek souprava A+BDs+B+B skoro prázdná, od Gliwic už jsme se museli přesunout na chodbičku a zbytek cesty trávili namačkani na stojáka, nebo se snažili někam posadit aby nas opět po… Číst vice »

Petra

No v Krakově jsme byli před týdnem, v pátek tam IC104, asi hodinka zpoždění, to je celkem ok, nazpátek v neděli IC105, zpoždění 6 hodin, ujel nám i poslední přípoj, tož tak… Ale hlavně, že jsme dojeli…

a8n

Už máme po železničářském novém roce, takže SŽ už mohla přiznat, že první stavba 180 bude nejdřív v roce 2026, při troše štěstí tedy hned po dokončení druhé stavby.

hedonism.bot

Co začaly hraniční kontroly, tak jde celý jízdní řád do háje vcelku pravidelně – osobáky oberpfalzbahn nemají problém, ale pravidelných +15´ u všech rychlíků znamená rozpad taktu a hlavně naprosté nestíhání na výhybnách – normálně přijel vlak od Regensburgu, křižovalo se v Bodenwöhr a soupravu od Prahy převzala mašina od Hofu a vlaková od Plzně měla prostoj něco přes hodinu a plusminus se občas ještě kolem depa v SAD motala další 223 se záložní soupravou. Když je ale zpoždění přes půl hodiny, tak vlaky od Hofu logicky nemohly čekat a vidle do toho hodil fakt, že takové zpoždění si veze… Číst vice »

Izvornjak

Podoba policejních kontrol na Západním/Bavorském expresu je urážka celé schengenské dohody. Ano, Německo má ještě čtyři měsíce právo kontroly provádět, ač si o tom myslím svoje, ale proč nemají aspoň trochu rozumnější podobu jako na většině silnic?! Tzn. namátkové nebo v případě podezření. Když jsem jel expresem posledně, kontrolovali úplně každého a ještě strojově četli všechny doklady. K už i tak 20minutovému zpoždění to udělalo dalších +15, a to šla kontrola hladce. Nejhorší dálková linka ze všech!

Ví někdo, jak to teď chodí v Berlinerech?

Pete

Zrovna na této trati ty kontroly ve Furth byly snad vždy, od roku 2017 se mi ještě nestalo, že by tam kontrola nebyla, někdy kontrolovali jen doklady a někdy prohlíželi i zavazadla. V Berlineru mám zkušenost že většinou jen projdou soupravou a doklady kontrolují namátkově

Klabavátor

Střídalo se to. Byly namátkové na uprchlíky, pak byly důsledné na kovid, pak důsledné na Ukrajince bez biometrických pasů, pak začali kontrolovat za jízdy, pak chvíli nebylo nic, jeden čas také byly tématem prohlídek nože a psychotropní látky. Momentální stav neznám.

X 1

Ad. EC Berliner. V Bad Schandau přistoupí einsatzgruppe Bundespolizei a během jízdy projdou celou soupravu. Kdo se jim nezdá, tomu udělají echt filcung. Celkem často si v Dresden Hbf z vlaku vytáhnou pár “černých” pasažérů. Normálních cestujících si vesměs nevšímají. POZOR! Nevyplatí se během průchodu Německé policejní hlídky “držkovat”. Byl jsem v jídeláku svědkem jak Český 150 kilový flastenec s rodinou a přáteli u piva, nadával na Fialovu drahotu a jak jsou v Německu a Polsku kevnější nákupy. Při průchodu hlídky celkem nahlas tyto nazval jako Gestapo. Nejdříve udivené pohledy všech zúčastněných, včetně hlídky a asi od Pirny ležel na… Číst vice »

Fsp

Ja ja. Maul halten und weiter dienen!

Izvornjak

Díky! To zní přece jenom trochu civilizovaněji a citlivěji k železničnímu provozu. Až na pána s gestapem – ten úplně civilizovaný zrovna nebyl.

VTT

V Beerlinerech je výhoda, že v Bad Schandau nastupuje obvykle celkem málo cestujících, tak se dá kontrolovat až k Drážďanům. Spíš by mě zajímalo, jak je to teď v Žitavě. Ví někdo?

Izvornjak

Přes Žitavu jsem jel od půlky října jednou… a Polizei žádná!

Jirka Sponar

Na silnici „do centra“ přes Porajów většinou stojí Polizei na hraničním mostě, ale zastavují asi jen vyloženě podezřelá auta. Jinak koukají zvenku a jede se kolem nich krokem, ale plynule.

mimochodem

Joo, hranicni kontroly jsou super a moooc by mne zajimaly nejake statistiky. Kuprikladu kontrola na nejmenovanem silnicnim prechodu spociva v tom, ze na prechodu je omezeni rychlosti na 10 km/h, na miste fakt extremne silne svetlo viditelne od kruhace (ono to teda jinak nejde, ale kdokoliv soudnej by to v ten moment na tom kruhaci otocil a zkusil to jindy, ze). A tato kontrola pribiha toliko pohledem do osobaku a pripadne zastaveni je, uhm, dle barvy pleti (ze kvuli tomu nejeci nejaka neziskovka 🙂 ). Akorat dodavky maji kontrolu se zastavenim jistou. Tedy, pokud tam kuci zrovna jsou. Jsou casy,… Číst vice »

Laborec425

Nejste ten nadávač z jídelního vozu, co řval na tu kontrolu „gestapo“?

Jonáš

Podle mě je viník jednoznačně Fiala. Tohle by se za Babiše nestalo, za jeho vlády jsme tady měli ráj na zemi. I covid 19 Babiš zvládl jako jeden z nejlepších na světě, o tom není taktéž pochyb.

X 1

🙂 🙂 🙂

Michal M

Hehe, náš expres jednou v létě 21 vytuhnul v Chamu a lokomotiva jela zachraňovat uvízlého ragulina na nákladu se dřevem. Zpoždění bylo tak velké, že nemělo cenu pokračovat a prostě jsme jeli dalším vlakem o dvě hodiny později.
Ten BEG budou opravdu borci k pohledání…

X 1

BEG je objednavatel dopravy v Bavorsku. Co s tím má společného?

Plecháč

Když se bavíme o dopravě v Bavorsku, tak objednatel dopravy v Bavorsku s tím má společného asi tak úplně všechno…

Ares

Ministerstvo dopravy bohužel dlouhodobě naprosto selhává.

Michal

Jaký vliv má naše ministerstvo dopravy na dění v Bavorsku? 🤔

Konečně

Třeba myslel Bavorské ministerstvo dopravy.

VTT

No tak MD může sdělit Bavorákům, že buď si honem rychle udělají pořádek nebo budou ty vlaky rozseknuté třeba v Domažlicích nebo Furthu, přičemž česká část nebude na německou čekat.

Ech

Obávám se, že pro české Ministerstvo dopravy je prioritou, aby bylo přímé spojení z Prahy do Domažlic, a aby to moc nestálo, tj. ať vlak do domažlických končin platí jízdným výletuchtiví do zahraničí.

Např. do sousedního okresního města (Tachov) není přímé dálkové spojení do Prahy, nepletu-li se. Podobně třebas Strakonice, Prachatice.

Čili cílem je aspoň něco, ale aby to moc nestálo (stačí se podívat kolik si ČD řeklo za podobnou elektricko-dieslovou linku R10)

Jan Novotný

Tak pokud vím, Bavorské MD od nového jízdního řadu Alexu odebralo ten spoj do Hofu a jezdí to někdo jiný… určitě by nebylo těžké najít náhradu i na Prahu-Mnichov – DB to sice s díky odmítly před lety, ale podle všeho se jim nemůže dařit tak špatně, když jsou ty vlaky permanentně narvané a ještě se tam uživí Jančura s autobusy…

bydleni_fanousci.0t

To by chtělo ale sebevědomí vůči Bavorákům. V MD (a na jiných ministerstvech) je tam spíš přip…pardon podřízenost…je to na západě, Německé je lepší…

FenyAMG

Mno, chtěli jsme jet do Regenu vlakem, po téhle reportáži s chutí zaplatím za benzin do auta a…

J.K

…a ušetříte čas i peníze.:)

král j

A hlavně nervy.

Michal

Regen je úplně jiná trať s úplně jinými vlaky 😀 A při stavu silnic kolem Železné Rudy takhle v zimě vám zlomyslně popřeju, ať si tu cestu užijete a ať vás hraniční kontrola moc netrápí 😀

FenyAMG

Myšlen Regensburg, samozřejmě 🙂

Twix

Jestli je to Regen a ne Regensburg, jde o jinou trasu. Nezůstanete stát na peronu ve Schwandorfu ale v Železné Rudě 🙂

mimochodem

Tam je aspon hezka nemecka hospoda primo na nadrazi.
A vubec, nez do Regenu, to je pristi vikend lepsi vystoupit o zastavku driv (Bettmannsage) a dojit si peso smer Schweinhutt na Vanoce v lese.

Pravda, loni navecer tam byl fakt extremni pretlak lidi, mozna to bylo tim, jak skoncila hra na covid. Jinak prave vyjma obrovskyho mnozstvi navstevniku tomu vubec nebylo co vytknout.

vondra

V raichu mají bordel

J.K.

No a odedneška se ve Schwandorfu už nic nespojuje a aspoň jeden z asi tak 5 velkých problémů zmizí – takže aspoň že tak, ne?

A jestli příští rok začne modernizace kolem Nýřan, tak to zase bude na pár let v busech stejně…

J_V

Nekdejsim zapadnim expresum z/do Mnichova je nejlepe se vyhnout. Zpozdeni, nefunkcni wifi, obcas nezarazena 1.trida…
Stranky plzenskeho organizatora IDPK jsou silene, absolutne neprehledne, jedine pozitivni je, ze vetsinou vystacim s Muj vlak.

FenyAMG

V čem jsou stránky IDPK nepřehledné, nebo co Vám na nich chybí?

J_V

Nahore chybi lista pro rychle volby (docela dobre funkcni je napr. PID.cz). Maji optimalizovane stranky i pro chytre telefony. Na IDPK jsou neprehledne informace o tarifu. Tarifni kalkulator vypada slozite,najdu si radeji informaci v idos.cz nebo na Muj vlak. Je pomala odezva,kdyz chcete na IDPK vyhledat spojeni, na telefonu se slozite voli zastavky (az s urcitym zpozdenim se po napsani prvnich pismen stanice rozbali nabidka, pismo je zbytecne velke a narozdil od idosu se nenabidnou nejdulezitejsi stanice/zastavky v onom meste-napr.misto Plzen Terminal nebo Plzen Sady petatricatniku je na prvnich mistech treba Plzen Adelova). Chybi nabidka „pres“. Lepsi by bylo „outsourcovat“… Číst vice »

Klattau

Celý IDPK mi přijde špatně funkční. Někdy jezdím po kraji s rodinou s tarifem IDPK. Ve vlaku nikdy není žádný problém se síťovou či úsekovou jízdenkou -průvodčí vidí, kam jedeme. V autobusech před přiložením QR kódu řidič chce vědět, kam jedete – někdy to přitom nevíte hned, třeba nevíte, jestli stihnete přestup nebo se rozhodnete až cestou, přitom máte síťovou jízdenku, takže by mu to mělo být jedno. Odbavení je strašně zdlouhavé, ve výchozí zastávce trvá někdy i pět-deset minut, když jede plný bus. IDPK si nedokáže pohlídat kvalitu vlaků, ta je mezi Plzní a Prahou šílená, až na interjety.… Číst vice »

Jan Sůra

Vlaky mezi Plzní a Prahou jsou v objednávce MD.

Klattau

Pokud to kraj bere takhle, tak je to alibismus, většina z R16 pokračuje do Klatov nebo Ž. Rudy v závazku kraje. Vlaky jezdí běžně s nedostatečnou kapacitou, kraji by toto přece nemělo být jedno.

Jan Sůra

Smlouva je mezi MD a ČD.

Lesan

Některé R16 tuším doobjednává P-kraj – Sp Rokycany-Klatovy a zahuštění intervalů na 1h, minimálně v části trasy (to sem třeba doplní někdo další). Kdyby důsledně hlídal kvalitu souprav na těch Sp, tak budou aspoň minimálně tři R16 soupravy v cajku, protože je oběh propojen.

Michal

A co byste si na těch stránkách přál najít? A jak to souvisí s vlaky Praha – Mnichov, které objednává a platí ministerstvo?

J_V

Pral bych si na strankach mit viditelny odkaz na vyhledani spojeni-nekde nahore. V techto vlacich plati tarif IDPK a proto by nekde mely byt snadno dosazitelne informace o moznostech jejich vyuziti.

ante

Že jdu tak okolo.. .

Napíklad jsem si tam tuhle přál najít jak zaplatit v šukafonu Chrást – Doubravka kartou nebo v hotovosti a zároveň nemuset bouchat na fíru nebo jet načerno, jak tomu želbohu již několikrát nakonec bylo.

Nakonec co už, daně platim jako vůl celej život, tak proč ne trochu sportu.

Tom Matto

Tak si nainstalujte aplikaci Virtualni karta (nechapu proc zrovna tenhle nazev, je to aplikace IDPK). Tam kartou normalne zaplatite, navic pak jizdenka plati pro plzenskiu MHD.

ante

Jedu tim cca. dvakrát, třikrát do roka, vždy stylem že odejdu z ráno Doubravky třeba do Holoubkova a zpátky jedu vlakem. Dám si do kapsy dvě stovky nebo kartu a jdu. Dobrý, koupím lístek u průvodčího. Ale pokud jdu někam za Chrást (nebo třeba směrem na Plešnici), v 81x.x průvodčí nechodějí.

Zkouše jsem tu aplikaci jak říkáte instalovat – bohužel skončilo to nějakým erorem, asi to má pravděpodobně nějaký problém jak s mým dumbphonem, tak s notebookem.

Pako

Panebože to je ostuda! A nikdo zodpovědný za tuhle ubohost nejde do tepláčků nebo aspoň ze své tučně placené židličky.

Anonymní alkoholik

Do tepláčků asi úplně ne. Žádný trestný čin se tu nestal. 😀 Ale souhlas. 😀

Ech

Nechápu, proč se rozčilujete jde-li o trampoty během cesty na území Bavorska, kde tento vlak není žádným „mezinárodním expresem“, nýbrž skorovšude zastavujícím „regional expresem“.

Samozřejmě, že i v Německu používají pro některé vlaky označení „Euro City“ tj. EC, ale Bavorský expres mezi ně nepatří
https://de.wikipedia.org/wiki/EuroCity#Qualit%C3%A4tskriterien

vondra

Trapný a zbytečný axel

VTT

A jako když je to RE, tak tam může být bordel?

Ech

Samozřejmě, že vadí nepořádek i arogantní neinformování pasažérů a další „zábavičky“ popsané v článku.

Nicméně když spočinete zrakem na celé vlákno, tak jsem reagoval na předřečníka, který se dožadoval trestu vězením pro dotační úřad (nevím který jestli bavorský či český)… cituji „do tepláčků“ . A proto jsem považoval za nutné „zklidnit přehnané vášně“.

Neboť řešením je vyprdnout se na Bavorský expres, když nedošlo k odstranění zpoždění ani po dnešní změně (už se vlak od Plzně na cestě do Mnichova ve Schwandorfu nespojuje s vlakem od Hofu)