Reorganizace ČSA skončila, firma splnila podstatné části plánu včetně uhrazení části dluhů
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Dosavadní podíly akcionářů reorganizací zanikly.
Dosavadní podíly akcionářů reorganizací zanikly.
Přišel jsem si přečíst názory odborníků
Ano, ČSA. Ty to zvládneš. Jsi legenda. Fandím jim všema deseti.
Že by konečně začali létat do víc, než tří destinací?😀
Nějak mě napadá, co bude teď. Dvě letadla ČSA teď dřou na charterech Smartu, prakticky žádné linky nemají.
Někde se psalo, že ze začátku budou létat s Acmi pronájmy
ACMI pronájmy jsou krátkodobé řešení, i když při pronájmu od QS asi budou mít lepší podmínky. Ale stejně budou muset hledat optimálnější způsob fungování. Platit pronajem někde mezi 2500-3000 $ za hodinu plus všechny další provozní náklady není dlouhodobě udržitelné.
Podle informací co byly v reorganizační plánu si příští rok pronajmou minimálně 4ks A220
Tak ono to bude finančně bezpečnější. Když teď obrací každý milion, tak zřejmě jedou na jistotu s chartery Smartwings a ne síť linek se spoustou nejistot rizik (se dvěma letadly stejně moc velké divadlo hrát nejde).
Nicméně po uhrazení dluhů by jim mohlo zůstat více peněz na resuscitaci provozu. Uvidíme.
Hlavně v průběhu insolvence není možné dělat něco, co by vytvářelo další ztrátu, proto je těžké rozlétat další linky.
Do budoucna to muze byt obdobny. CSA muze klidne nabizet 30 destinaci, ale letadlo bude Smartwings nebo i uplne od jine aerolinky, ktere si Smartwings pronajme. Cestujici bude prekvapen, ale to tak vsechno
fascinuje me, ze ma nekdo porad potrebu rozlisovat mezi flotilou tvs a csa.
i kdyz jsou to dve spolecnosti, tak flotilu je stejne nutno vnimat jako jeden celek. letadla tvs litala na linkach csa davno pred tim, nez se to cele dostalo do srabu.
Tak teď jsou ČSA od SW oddělené víc než byly. Samozřejmě spojují je čeští majitelé, ale SW jako takové teď ČSA neovládají (a tedy ani Číňani). Rozhodně teda nelze mluvit o jedné flotile, byť tam může být úzká komerční spolupráce.
zas bych to neprozival tolik … csa sice nevlastni smarti, ale vlastni je primo majitele smartu, takze ono to ve finale bude prast jako uhod 😉
Vaše jednostranné názory pro Smart Wings jsou přinejmenším úsměvné.
Porovnávat dva výrobce, dva typy letadel a úroveň posádek je asi jako porovnávat jabka s hruškama.
Ano jsou to dvě odlišné flotily. Neříkám že nějaká je lepší či horší.
Nevím, za co si kolega, nejspíš insider, vysloužil mínusy. Že řídí pánové CSA a Smartwings jako jednu flotilu platí už hodně dlouho.
A popravdě trochu doufám, že mají pánové nějaký vykutálený plán, jak postupně převést do ČSA víc a víc aktivit, a vyprázdnit Číňani spoluvlastnenou společnost SW…
Asi jsem snílek, ale představte si obnovenou ČSA, která má síť linek a původní SW, které jede v podstatě jen ACMI na letadla, co ČSA potřebuje jen na sezónu.
To Vám bylo asi 5 let tipuji.
Že by kvůli KFF otevřeli týdenní linku PRG – KVL 🙂
Pardon, překlep. Má být KLV.
Nebylo lepsi/levnejsi nechat CSA padnout? Nez do toho zase nalevat miliony CZK?
Nechte to na těch, co do toho ty miliony nalévají. My to nejsme.
Nejsou to vaše miliony, ale vaše zbytečná starost.
A uvedomujete si, ze za insolvenci staly nejake pravnicke i fyzicke osoby, ktere to stalo nekolik stovek tisic az milionu na ztrate? Kterou budou muset ted nekde najit a zahojit se? Insolvence je kradez za bileho dne veritelum. A jestli si nekdo mysli, ze CSA v tomto tvrdem konkurencim boji nevygeneruje ztratu, tak je velmi naivni.
Tak to člověk, který vidí maximálně na tři kroky před sebe nikdy nepochopí. Toto je jen vítězství dlužníka co vyje*al s věřitelem a bonusově se zbavil banky.
Nevím, jak by věřitel vydělal na tom, kdyby ČSA padly navěky…
Nikoliv, tomu se říká „lepší vrabec v hrsti než holub na střeše“. Věřitel raději podrží dlužníka, aby dostal alespoň něco, než ukončení činnosti, rozprodej žádného majetku, tedy nic z toho.
a znovu – jsou to vase penize? nejsou.
pokud bude csa znovu ve ztrate? no a co – platite to? ne, neplatite
nechte smartwingsu a simanemu, co se svymi penezi bude delat.
Řekl zaměstnanec TVS.
Stát narozdíl od jiných zemí do ČSA za koronaviru nic nenalil, a proto teď mají ostatní dopravci konkurenční výhodu. Peníze do toho nalije soukromý vlastník..
Tak u nás bylo nepopulární a politicky neprůchodné pomáhat miliardářům. Přece tu kolikrát zaznělo, že má Šimáně prodat svoje Porsche aby pomohl firmě.
Hlavně, že každý jiný kdo natáhl ruku ty peníze dostal. Absolutní pokřivení trhu. A v letecké dopravě dvojnásob. Nefunkční stávkující moloch jménem AirFrance-KLM přežil, Alitalia skoro taky (vlastně úplně jen pod novým jménem), …
Tvl takže se zase budeme bavit o tomhle?
To je asi jako argumentovat, že v Německu je minimální mzda 12€, a tady jen 4.
Hmm, chceš li německou minimální, tak bez pracovat do Německa…