Renovace tramvaje K2 z Bratislavy pro Prahu pokročila, v Brně již vyjela z lakovny
První článek tramvaje K2 po vyjetí z lakovny (srpen 2022). Foto: DPMB
Kompletní oprava vozu má skončit do konce roku, DPP tramvaj nasadí na retrolinku.
Hlavně musí po příjezdu otočit napájecí polaritu, jinak jim v Praze po připojení shoří. V Brně je totiž záporný pól v troleji, tak to musí po odzkoušení otočit už tam nebo aspoň říci Pražákům, aby si to otočili oni.
Na tretej fotke mi nesedí výrez pre podvozok za 1. dverami. Tak som to na K2 v živote nevidel. Ani 8133 to tak nemala, ani iné K2:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/23/%C4%8CKD-Tatra-K2-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/5827/8133-v-inverznom-n%C3%A1tere
https://imhd.sk/ba/galeria-media/43936/8133-Vozov%C5%88a-Kras%C5%88any
Vie niekto viac prečo to tam je?
Já si myslím, že jste se stal obětí optického klamu. Tramvaj má zaoblený okraj výřezu, viz
https://i3.cn.cz/15/1465391771_P201606080640501.jpg
ale při pohledu šikmo zepředu je ten výřez už schovaný za sloupek dveří, který je vysunutý trochu před již dovnitř se ohýbající podběhy
https://twitter.com/_tvcr_/status/1445309117904662530
… který je vysunutý před již dovnitř se trochu ohýbající podběhy
To je úděs, se s tím patlat víc jak rok. Hlavní část z té 9ti milionové sumy bude nejspíš za blokování brněnských opravárenských kapacit 🙂
Tramvaje T3 a K2 jsou sestřičky, ale nechápu Prahu a DPP že pořizují jako bohaté hl.m. ojeté K2…. Stejně se změní jako vždy vedení Prahy a politika v Praze… Takže další primátor řekne dost s T3 a K2 a vypíše výběrové řízení na nové…. Nejprve bych se zamyslel být Prahou sobě že změna politiky a primátora přinese i zánik legend T3/K2 v DPP…… Já být DPMB,DPO tak daruji raději do Liberce T3 a všechny dosud nepředělané K2…. Styl mix T3/K2 Liberec by bylo dobré…. PRAHA má nadbytek T3, Plzeň má zas K3 takže šup do Liberce
Tak nový K2 se dneska poměrně těžko shání. A navíc Praha bere jen jednu. A proč by měl Liberec mít starý vraky ?
Četl jste vůbec článek?
DPP neshání žádné ojeté K2. DPP koupilo jeden jediný kus K2, a to z důvodů muzejních – bude to provozuschopný exponát.
Co to jako je.
Chlastal jsem hodne, ale to to, fakt nedávám.
Bratislavská tramvaj vyrobená v Praze na Smíchově, bude rekonstruovaná v Brně aby se nasadila na Retrolinku v Praze.
Čistě z logického pohledu ti co tyto vozy vyráběl ve Smíchově jsou už dávno v důchodu nebo poddrnem (není to myšleno zle prostě fakt).
No a pražské ústřední dílny nejsou schopné dělat ani wany tak jak by si poradili s vozem který vůbec neznají?
Jediní dva provozovatelé K2 v ČR je Brno a Ostrava a tím že Ostrava už dílny nemá je Brno jediná logická volba.
A není to spíš proto, že dílny v Praze nestíhají, zatímco v Brně, přinejmenším dle vedení DP a jejich angažmá ve výrobě „draků“, kapacita je? Nebo je na těch K2, z hlediska velké prohlídky či jak se to nazývá, něco zásadně jinak, než na T3?
Těžko říct ale rozhodně nemůžete říct že se v Brně dělají jen EVO2 je taky mimo. Na poměry velikosti dílen si myslím že to vytížení je to zhruba na stejno.
Já jsem někde řekl, že v Brně dělají jen draky?
V Brně je to taky na hraně, nejsou jak lidi tak už ani prostory nestačí
Bo je to Ešče jinak.
Brno nabídlo celkovou cenu 9 Mega.
Nejnižší.
Lhostejno, že už je 2x přešvihlá….
Rozdílů mezi T3 a K2 je tolik, že rozhodně dává smysl svěřit renovaci někomu kdo má s K2 dlouholeté zkušenosti a kdo už jednu K2 relativně nedávno renovoval.
Je to krása a bude ještě větší, až to bude hotoví. Pamatuju tyhle tramvaje ještě jako kluk z provozu v Bratislavě. Jako návštěvníci z Prahy, kde jezdily jen spřažené dvouvozové, jsme se vždycky těšili, jak se povozíme v kloubu tramvaje.
Tak jste měli jezdit Ikarusem ;- )
Jo, ten jsme měli taky rádi, ale nebyla to prostě tramvaj 🙂
a z drazdan se taky neco koupi? 🙂
T4 už v Praze máme; chtělo by to Gothu z ČKD, ale pochybuju, že je nějaká na prodej 🙂
V Liberci už nejni ?
Nevím, zas tolik to nesleduju. Spíš jsem byl pod dojem toho, že ze všech tramvají tohoto střihu byly ty z ČKD relativně nepočetné. Ale fakt jen nepodložená domněnka.
T4 v Liberci stále je.
A pokud vím tak maj i Gothu T2D z ČKD. Akorát je trošku obraná.
A tady je krásně vidět ta zoufalost dílen. Rozpojená K2 je akorát na přesuvnu a cokoliv delšího je problém. Tady už to měli dávno srovnat se zemí a postavit něco co bude nachystaný i na nový a delší vozy.
Je to skanzen pro údržbu T2/T3 o tom žádná, ale ve své podstatě na těžkou údržbu to bude fungovat vždycky. Spíš by byla potřeba druhá hala kde by probíhala montáž po lakovně
Jak je to s podvozky? V Bratislavě je úzký rozchod, v Praze normální.
Podvozků pod K2 je v Brně víc než dost.
Krajní podvozky jsou stejné jako u T3, prostřední je bezmotorový, spíš je otázka, jestli je v Praze a v Brně stejný profil okolku, v Brně a Ostravě je železniční, nicméně si podvozky oba DP mění, takže asi žádný problém. A u nás jsou tuším už jen podvozky normální, 1435 mm.