Španělské dráhy Renfe finišují jednání o koupi poloviny Leo Express. I kvůli rychlovlakům
Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE
Pro španělské státní dráhy má být nákup Leo Express cestou k zahraniční expanzi.
No přijde mi zajímavé že když jeho koupi uvažovali ČD tak se všude jaký je to nesmysl a oni by ho opravdu rádi koupili ti Španělé ale já bych do koupi Leoše opravdu nešel. Do Jančury by to smysl mělo. Kolik je taková vyvolávací cena Leoše ?
Renfe jde i o zkušenosti ve středoevropské ŽD a o licence. Obojí ČD mají. Můj názor
němělo by Renfe raději koupit ČD, protože svou neschopností zbavit se šukafonů a ještě je neefektivně modernizovat budou ztrátové dokud nekrachnou úplně. Zrovna Leo není špatný dopravce , to Vám potvrdí například lidé z Letohradska, kde jezdí už druhým rokem a došlo tam k výraznému posunu k lepšímu oproti ČD. Za což patří dík i panu Netolickému, který, narozdíl od soudružky Jermanové a soudruha Komínka, dbá o komfort cestujících a zachoval se jako chlap tím, že ČD s 810, se kterými je poslal do patřičných míst a vypískal je odtamtuď. Konečně i lidé z Letohradu mají moderní vozidla. Ještě by… Číst vice »
Šukafonů ČD dlouhodobě ubývá, mj. proto, že část objednatelů již ani takováto vozidla nepřipouští do všech či většiny jimi objednávaných výkonů. Tzn. i bez prodeje ČD do rukou RENFE se tak děje.
Také upozorním, že s šukafony na pravidelných spojích jezdí i KŽC či GWTR.
Ale RegioJet ani Leo express šukafony nemá, což znamená, že nejsou potřebné ani výhodné
Luboši jen pro tvoji informací. Díky panu hejtmanovi lidé z Letohradská si nepolepšil, jak píšeš, ale naopak pohoršili. ČD by tam nasazovaly nové Pantery a Sharky. To jsi jaksi opomněl napsat. Takže by pod dráty nejezdily motorové jednotky. A jestli, jak se o tom již začíná uvažovat, vláda zavede při jízdě motorové trakce na elektrifikované trati specielní poplatek, aby dopravci byli motivováni od tohoto upustit, bude to občany Pardubického kraje stát i nemalé peníze. Měl by jsi tu svoji nenávist k 810 trochu krotit. Pak píšeš nesmysly.
A kde by ČD vzali tolik žraloků panterů najednou ? Viz nové rychlíky do Liberce.
Proč by to mělo občany stát nemalé peníze? ČD tam jezdili pod dráty s 810,814 i 854. Rozhodně lepší Lint pod dráty než šukafon pod dráty…
Luboši Ludva píše o plánovaných poplatcích pro jizdu dieslu pod dráty. Zarputilče neobjektivní.
Možná by bylo lepší, kdyby ČD nenasazovaly RegioSharky na spěšňáky z Chebu do Plzně. Pak by je teoreticky mohly nabízet jinde.
proto jsou ve výrobě elektrické jednotky pro PK a KK kraj
mohli tam ČD prozatím jezdit s elektrickou soupravou
Taková Pesa Elf 2 by nebyla špatná
Chcete mi říct, že Linty jsou horší než Honeckery, Regiomouse a Regionovy ?
„ČD by tam nasazovaly nové Pantery a Sharky.“
Rozhodně ne od 12/2019, protože to by je nestihly pořídit (ledaže by je sebraly odjinud).
Mimochodem tím pádem by pořád existoval nesmyslný přestup v Lichkově, který tímto konečně odpadl.
“ vláda zavede při jízdě motorové trakce na elektrifikované trati specielní poplatek, aby dopravci byli motivováni od tohoto upustit“
Tak to aby ČD např. mezi Plzní a Ejpovicemi či mezi Šakvicemi a Břeclaví (a na mnoha dalších místech) začaly sbírat penízky do kasičky. 🙂
xyz: přestup v Lichkově odpadl i s ČD po roce 2014, ale pak přišlo nové vedení kraje (které poté vybralo Lea), kterému se nelíbilo že ČD jezdí pod dráty, a tak se zavedly přestupy v Lichkově
Rozhodně ne od 12/2019 – tak by to bylo třeba do roku 2023, to už je jedno.
Hele Ludvo a ty žraloky (do kterých by se přesedalo v poli v Lichkově) by ČD vytáhli z klobouku? A ty pantery taky? Nebo by teď někde jinde jezdila honneckerova pomsta?
pokud vím, tak v roce 2023 mají ČD odebrat 23 nebo kolik Pes
To se těším!
no, hodně štěstí…ale pro renfe asi ta porce leo dluhu je zaplatítelna
nebo se rozdělí a dluhy zůstanou v nějaký prázdný schránce 🙂
asi i to by šlo provést…jen nevím, zda tohle by renfe provádělo. přece jenom to není úplně bez rizika a administrativa s tím spojená může být odrázující…
i renfe musí postupovat s péčí řádného hospodáře 🙂
profesně se pohybuju v insolvencich a přeměně společnosti v podstatě nejde odporovat. takze teoreticky to určitě jde (obecně vzato)…jen v tomto případě bude asi problém aby jakákoliv část firmy měla pozitivní ekvitu…pokud vyjde jakákoliv záporná, tak si myslím, že to nejde.
jo, kdyby koupili tu dcerku co jezdí s dieselem pod dráty, pak by to bylo něco jiného…
A časem se tu objeví i vlaky třeba od CAF a budou společně jezdit s CRRC a Stadlery. A trochu se poprat s Jančurákem v tom tržním souboji.
No jo no. Já jsem bohužel přestal jezdit vlakem úplně. Představa že vedle mě bude sedět další český kovidiot s rýmečkou (kovidem). Netrasovaný, nekaranténový a ještě roznášejicí. Mě zcela odrazuje.
Vidíte, já znám (často přes někoho) asi 200 lidí, co prodělali COVID a všichni to chytnuli v práci, rodině, od kamarádů nebo ve škole. Paradoxně to byli často lidé, co bojkotovali VHD a kamenné obchody. Jestli se jejich riziko lehce nepřeceňuje, viz také výzkumy například Jihokorejců…
Výzkumy jihokorejců bych jako relevantní bral jen opatrně, to je úplně jiná situace než v naší kotlině. S tou dopravou je to těžké, někde to vyšlo jako snížení rizika, někde ne, něco se dá dočíst (v citovaných studiích) tady, kde naleznete i výrazně relevantnější data: https://boundedlyrational.substack.com/p/co-k-mainistreamov-vzkum-o-efektivit
Renfe to dala na své stránky, tak to vypadá, že už je to celkem daleko: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe/comunicacion/renfe-al-dia /sala-de-prensa/Renfe-entrada-capital-leo-express
lépe: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe/comunicacion/renfe-al-dia/sala-de-prensa/Renfe-entrada-capital-leo-express
Fandím každému soukromému dopravci.
Lidé, kteří vykoupí oboru a nově ji uzavřou pro veřejnost, aby ukázali, že jsou něco víc, moji favorité ale nejsou.
Takže problémů a odprodeje této firmy nelituju tolik.
Navíc si myslím, že by to mohlo přinést něco dalšího zajímavého pro vývoj železnice.
Ano Španělské státní dráhy jsou vyloženě soukromý dopravce. Musí vás děsit, když vidíte Komínkovu DSÚK.
Soukromý dopravce stejně jako Ariva.
Už vidím ty bombastické články jak „LE“ v zády s RENFE konkuruje DB/SNCF na trati Kolín (nad Rýnem) – Paříž. V duchu hesla když vy u nás na nás tak my u Vás na Vás.
Už to vidím…oblíbený nápis na odjezdové tabuli „Spoj zrušen“…
Chápu že nemají peníze,ale je škoda, když se česká firma prodává..
Leošek neměl nikdy vážný úmysl provozovat železniční dopravu. Pouze chtěl založit nějakou firmu na cokoli, namlsat investory a střelit ji.
Akorát že v tomto případě přestřelil on a nebýt papínka-paštikáře, který ho dlouhá léta držel nad vodou, tak po LE už léta ani pes neštěkl…
Tolik zloby a nenávisti v několika větach… A co jste v životě dokázal vy?
Zas tolik zloby, co píšete, tam nevidím. Spíš jen konstatování skutečné situace. A jen tak mimochodem, co dokázal pan Novotný ? Podle mě také nic moc. Jen utratit spoustu tatínkových milionů a dovést firmu ke krachu. A ještě si to ani neumí přiznat a vinu svaluje na někoho jiného.
Leošek,… namlsat…, papínek-paštikář… To si myslím, že stačí na to, aby mi bylo jasné, že Ludva tou firmou a těmi lidmi pohrdá. Těžko říct, jestli je to proto, že se mu jako podnikateli skvělé daří a nebo proto, že je to lůzr, který si podobnými větami a expresivními výrazy léčí svoje mindráky.
leosek – ironie, namlsat – expresívní vyjádření, papinek- pastikar – ironie, možná lehce nevkusna…
nevím co na tom je tak špatně…
Nenávist, nebo výsměch, slušné ani inteligentní to není.
celkem slušně vyjádřený názor, kde je tam za zloba a nenávist… pokud toto považujete za zlobny příspěvek, tak je jakákoliv diskuze nad rámec prikyvovani není možná…
Většinou takhle reagují vševědové, kteří od začátku věděli, že do roka zkrachuje a půjde od válu, hurá! Většinou jsou to nepřejícní lidé, kteří kozu nechtějí a budou skákat radostí, když sousedova zcepení.
podívejte, každý mluví jinak. urážlivé to nebylo.
každopádně rozhodnutí, že bude mít jednosystemove jednotky, byla IMHO blbost. to si myslím, že lze konstatovat i bez nutnosti být úspěšným podnikatelem…
A jakou úspěšnou firmu v životě jste rozjel sám? Nemyslím si, že to Leoš dělá úplně dobře, ale alespoň se snaží a železniční dopravu skutečně provozuje, což přiznejme si, dokáže v Evropě jen málokdo.
a nebo aspoň nějakou na cokoli co úspěšně prodal namlsaným investorům? 🙂
nemyslím si, že se k něčemu může vyjadřovat jen někdo lepší v daném oboru…
jistě že může, ale musí počítat s tím že podle toho bude hodnocena i relevance
jasně, ale je spousta lidí, co nikde a nikdy nepodnikaji, ale různé věci řídí i bez vlastnictví firmy, rozumí vykazum, analýze aj….a jejich názor je mnohdy relevantnejsi než být úspěšným prodejcem počítačů…
RENFE jsou státní. Takže LE tím pádem už nebude zlým soukromníkem vyzobávajícím rozinky a rýžujícím zisk, ale hodným státním dopravcem, kterému jde o blaho občanů? 🙂
No a také to ale hatí ta “ na sto procent pravdivá tvrzení “ , že státní moloch je špatný a nemá šanci v konkurenci skvěle řízených soukromých firem. Situace v Evropě zatím svědčí spíše o opaku.
Např. DLB v Bavorsku, že?
Ale budou vyzobávat rozinky stejně jako fuj-fuj Arriva a ty správně modří je určitě správně vytrestaj třeba napatláním vajíčkové pomazánky na kliky, jako předvedli v prosinci v Liberci.
Ale no tak samozřejmě, že budou vyzobávat :-). Je to přirozené. Nikdo, když si může vybrat, nezačne podnikat v tom co prodělává, ale v těch rozinkách. Ty jsi asi ještě nepochopil, že špatně je to, že vyzobávat může jen někdo a někdo ne. ČDC to jednou zkusilo a ministr dopravy jim to zatrhnul. Někdo si jen vyzobává a někdo musí oddřít všechno. To je špatně , ty nerovné podmínky.
Ehm oddřít. Ony ty ČD nejezdí ty tratě zadarmo, dostávají za to zaplaceno. A pokud to chtějí položit, tak soukromníci určitě rádi převezmou nové tratě.
Myslíš, že převezmou obsluhu lokálek, naberou spoustu nového personálu, posunovače , vozmistry a pod. Že si budou platit seřazovací nádraží pořídí si zálohy na posun atd? A že i pak budou schopni cenou konkurovat těm ostatním, co si budou jen vozit uceléné vlaky přes celou republiku?
Tak řešil jsem primárně osobku, tam se mluví o vyzobávání rozinek. U nákladu fakt nevím, ale soukromníků tam je dost. Jo, vozí často ucelené vlaky, ale nevím, jak je u nákladů daná obslužnost a kdo za to ČDC platí nad rámec zákazníků.
Taky jí má ČDC mohutně dotovanou formou slevy z poplatku za JVZ. Mmch, když se uvažovalo o omezení / zrušení JVZ tak kvičeli pouze odbory, majiteli by to nevadilo, ale na to jsme už u Ludvy zvyklí, že lže a nevidí si do huby.
Nikdy jsem tady nelhal tak se prober. A to že začínáš urážet jen dokazuje že jsem měl asi pravdu. To dělá každý komu dojdou argumenty a těch ty máš pokaždé hodně málo.
Nemluvit pravdu nebo úmyslně zavádět je stejné jako lhát . Děti za to mají dostat na zadek
Nikdy jsem ani úmyslně nezaváděl. ČDC skutečně chtělo přestat s přepravou JVZ, protože to je nevýhodné a mohlo by lépe konkurovat, ale MD jim to nedovolilo, takže oni prostě jen vyzobávat ty rozinky a vozit jako soukromníci jen výhodné ucelené vlaky prostě nemohou. To ví moc dobře i Švestka, že to tak bylo.
Já psal ale jasně, že ČDC to zkusilo, ne ČD.
Zrovna u nás už dávno zajišťují ZDO na spoustě lokálek jiní dopravci než ČD, lépe a levněji. Pokud jsi minulý týden nespadl z marsu, tak jsi pouze hlupák, který o problematice nic neví.
Tak hlavně v tom co prodělává začne podnikat jenom idiot. A těžko to dělají ČD, který mají všecgny výkony zaplacený a do Ostravy jsou přece těžce ziskový.
Stejně je to absurdní. Státním dopravcům se obecně nikde po finanční stránce příliš nedaří. Ale přesto mají na to expandovat a kupovat dopravce v jiných zemích ? Španělsko jako země na tom není po finanční stránce příliš dobře a i přes to zafinancuje nákup cizího dopravce , který má sídlo x tisíc kilometrů od španělských hranic ? Kdyby se jednalo o soukromý subjekt , řeknu OK. Ale státní ?? Má stát vůbec podnikat ??
Jestli ona to není součást „kreativního“ účetnictví v souvislosti s lokální neschopností administrativy modré armády? Co není moje, o to se nestarám.
Za me to ani jinak dopadnout nemohlo, pokud by byznys LE nechtel polozit sam. Dnes uz nevlastni ani vlaky, hodne nadnesene jde rict, ze se jedna o UBER na kolejich a to je ze jej koupila firma, ktera se skrz licence chce dostat na jiny trh je pochopitelne. Vlastne za me se jedna o jediny duvod proc by do LE mel nekdo vstoupit. Co se tyce RegioJetu, tak u nej vidim budoucnost jinou. RJ se stane nejvetsi soukromym zeleznicnim dopravcem minimalne v cele Evrope. Je to zpusobene i tim, jakou mame polohu v ramci Evropy. Taky i tim, ze stale… Číst vice »
A není jednodušší a levnější si o tu licenci prostě zažádat?
Levnější možná ano a jednodušší fakt ne. Dostat se na cizí železnici vážně trvá. Navíc kupujete toho mnohem více. 1. Know-how lowcost dopravce. 2. máte ke umořit své zisky, takže nemusíte platit tak vysoké daně. V dnešní světe cena není jediné kritérium. 3. Kupujete znalost místních středoevropských poměrů. 4, Kupujete okamžitý vstup do Německa a Polska, Česka, Slovenska takže na trh o 140t obyvatel a to nepočítám ruch Ukrajinců, kteří k nám jezdí pracovat. Než by jste se nový dopravce zorientovali vše by jej to nemalé peníze a nesmíme zapomenout na čas, který potřebujete na zorientování se na místním trhu.… Číst vice »
Jestli Renfe koupí většinu LeoExpressu, tak to bude pravděpodobně konec čínských vlaků. Španělé mají svého výrobce.
Jednotky skončí někde na Balkáně. Srbsko, Makedonie a tak.
a ten jejich výrobce má něco schváleno pro ČR?
Ten čínský snad ano?
Ale LE není a nebude Renfe….. LE bude muset mít nízké náklady (tedy i levnější vlaky), aby Renfe generoval zisky. Proto je možná i varianta, že Renfe si na LE odzkouší kvalitu čínských vlaků a pokud budou provozně a nákladově OK, může je zařadit i do své flotily…
1. Píšete z cesty, dle článku se jedná o polovině, ne o většině.
2. Pro jakoukoliv firmu je důležité hledat a zkoušet, jak více, lépe, rychleji a levněji.
Uměl bych si živě predstavit linku do Barcelony přímo z Prahy 🥰
Já bych to viděl na linku z Prahy až do Malagy… proč troškařit…
Se SMARTWINGS.
Leo má vždy velké plány. Vidím to na Malaga – Moskva s podvozky China ala talgo
Opravte mne jestli se mýlím, ale není ve Španělsku větší rozchod? 🙂 čím byste chtěl tuto linku provozovat??
Holt by tam RENFE musely nechat dodat jednotky typu Talgo, které se umějí „přerozchodovat“ během několika okamžiků. 🙂
Jestli by LE chtel jezdit az na Ukrajinu, mohli by Spanele na hranici Polska a Ukrajiny prosadit patricne zarizeni pro prerozchodovani Talga. Ale realne asi tezkko. Preci jen Polaci se k tomuto ucelu snazi tlacit svuj system SUW 2000.
https://en.wikipedia.org/wiki/SUW_2000
Do Barcelony vede z francouzskeho Perpignanu standardni rozchod v podobe VRT. A jinak v Spanelsku jsou VRT v standardnim rozchodu.
Do budoucna přežijí jen velcí hráči. RGJ si časem taky někdo velký koupí, to je jen otázka času. A jak dopadnou ČD záleží dost na vlastníkovi ale zatím mu moc nepomáhá v porovnání okolních států a jimi vlastněných dopravců.
RegioJet nikdo kupovat nebude, časem bude kupovat jiné.
ČD čeká privatizace, je třeba splnit tři podmínky dluhy 80 mld. a strop sejim dál nebude pučovat, podíl na českém trhu pod 50% a bude po globální fin. krizi probíhat hluboká recese, státy se budou muset přebytečného balastu zbavit, aby umořily části dluhů. Horizont deset let.
A čím pak můžete svoje tvrzení podložit? 🙂
ČD ale hlavně nikdy nezaniknou, to by si stát ani nemohl dovolit. Navíc je tzv. dojnou krávou proti konkurenci, tzv. 💯 %privatizace ČD nikdy nehrozí.
Přece si stát nepodkope nohy.
dojnou krávou nejspíš pro mnohé jsou, ale majitel to asi nebude 🙂
Tak teď uvidíme, jak nezaniknou ČSA. Na železnici jdou věci holt trochu pomaleji.
ČNP, ČSA, ČSAD… proč myslíte, že u ČD to bude jinak?
Zapomněl si na legendární Českou poštu.
U těch dojde dřív trpělivost než dopis . Dnes zrušit a zítra si nikdo nevzpomene
pomlouvac, nenávistné plivani.
Vy tomuhle státu ještě věříte? Co jiného než podkopávání vlastních nohou poslední rok dělá?
Až Radim Jančura zestárne a přestane ho bavit honit si ego, třeba bude Regiojet na prodej.
Je otázka , zda má děti. A zda děti o Regiojet a dopravu projevují zájem. Pokud ano , poté na prodej nebude…
mno, obávám se, že by prodej CD zesplatnil jejich dluhopisy. takze uz jen proto nikdy nenastane
Zbožné přání které doufejme ale i pochybuju že by nastalo 🙂
Regiojet zatím není na prodej a nemyslím si, že v dohledné době bude. Jedná se o poměrně ziskovou společnost, která v rámci možností organicky roste. A zvětší části tvoří tržby z provozu nedotovaných linek a majitel hlavně nemá důvod prodávat. Navíc jako nestátní dopravce zase tak malí není. U LE jsou podstatné licence na tratě v Evropě, které zajímají Renfe zřejmě nejvíce. Co se týče budoucnosti ČD rozhodne o jejich úspěšnosti, jak dokáží uspět v následujících 10 – 15 letech ve výběrových řízeních. V roce 2023, respektive od tohoto roku budou výběrová řízení na dopravce povinná a nebude možnost přímého… Číst vice »
Pane noerf, co zase ty hrubky ? Procvičit si pravopis by neuškodilo. RJ je poměrně zisková společnost, píšete. No zisková? Dluží kam se podívá, zadlužený až po střechu, nemá ani na zaplacení za dopravní cestu a nebýt státní záruky nemohl by si ani koupit těch pár ojetin z Německa. Opravdu zisková společnost. Dopadne jako Leo a dopadnou tak všechny malé soukromé společnosti v Evropě. Jinak to dopadnout nemůže. Již při přijímání posledního železničního balíčku, se na to poukazovalo, že zůstane v čele Evropě jen pár těch nejsilnějších hráčů. RJ bude rád, když tu zadluženou společnost bude ochoten někdo koupit.
Do švestek!
Na švestky bych to nesváděl. Ten konec bude takový, díky dopravní politice EU. To jsou zákony trhu. A může si za to pan Jančura částečně i sám, svoji podnikatelskou strategii. Myslel si, že se mu podaří to samé, co v autobusové dopravě. Nasadit podnákladové ceny, tím zničit konkurenci a využít pak monopol. To se mu ale nepovedlo a díky své cenové politice teď není dost silný a odolný proti velikým národním “ dravcům “ . Nemá na trhu šanci.
Kdysi se o Metransu taky říkalo že je garážovka.
Dnes je největší soukromý nákladní dopravce v Evropě.
Až se stát rozhodne přestat dotovat velkou část dálkových vlaků, budou asi mnozí velice překvapeni.
Kterou velikou část máte na mysli? Jak prohlásil i pan Jančura, u nás se bez dotací dá jezdit jen na hlavním tahu do Ostravy. Tak to by asi u nás ostatní dálková železniční doprava skončila.
Ona taky skončí…
1 expresní a 2 rychlíkové linky by byly okamžitě zrušeny. A na konci by mezi Prahou hl.n. a Kolínem jezdilo 96 párů vlaků denně (Os, R, Ex). Dovedete si představit toho prostoru pro náklady?…
Ohledně pravopisu s vámi souhlasím. V některých příspěvcích používají diskutující nesprávné koncovky sloves v množném čísle (např. byli – byly).
Pravidla jsou jednoduchá:
1. V množ. čísle mužského rodu životného píšeme vždy měkké i. Př.: TI Strojvůdci čekali….
2. V množ. čísle mužského rodu neživotného píšeme vždy tvrdé y. Př.: TY Vlaky jely…
3. V množ. čísle ženského rodu píšeme vždy tvrdé y. Př.: TY Dráhy dostaly…
4. V množ. čísle středního rodu píšeme vždy a. Př.: TA Dvojkolí byla.…
Omlouvám se, že tento příspěvek není k tématu dopravy, ale zdejší diskuse se přesto týká.
Pane Ludvo, RJ je rozhodně ziskovější než ČD, které mají většinu příjmu garantovanou…
A já někde tvrdil, že by ČD nemohly dopadnout také tak? To záleží na jejich majiteli. Ten zatím dělá vše pro to, aby to tak dopadlo. A jen tak mimochodem, o kvalitě firmy nejlépe svědčí to, jak ji důvěřují banky. RJ by bez státní záruky nikde půjčku nedostal.
A ČD ano? :)))
ČD státní záruku EGAP programu COVID plus nečerpá. alespoň co vím. jsem si poměrně jist, že banky aktuálně nebudou mít v oblibě ani ČD ani RJ. až uvidíte loňská čísla, pochopíte.
to že je jeden v zumpe nevylučuje, že tam spadne i druhý. zumpy jsou obvykle dosti prostorne
Je trochu rozdíl mezi splatností faktur a generováním zisku. A zadluženost Regiojetu je jednak kryta majetkem (vagóny, lokomotivy, atd.) A zadlužení je nižší než úroveň tržeb z roku 2019. Pro porovnání zadlužení ČD je vyšší než roční obrat z osobní dopravy (tržby z jízdenek a od objednatelů).
bože, to je demagogie jak od prodejce hrncu …
zkrácené: CASH IS THE KING
skoro všechny firmy krachují na nedostatek hotovosti, ne na zápornou ekvitu.
a ECB dokonce zakazuje brát výrobní aktiva jako odecitatelne pro tvorbu OP. proc asi? protože když je prodáte, tak zavirate business. a back-leasing? ano, krátkodobé řešení. ale to ta aktiva nesmíte už mít zastavena.
PS: ty kejkle s precenovanim starých vagónu na víc než je před 10lety koupil…to ani nekomentuju. je to na hranici státem trestane aktivity
Ale ČD nemá jen tržby z jízdenek a od objednavatelů.Má i případný zisk svých dceřinných společností,(CD-C,Železniční zkušební okruh,Telematika atd..)
A premie budou vysssi,ze pane odborari….
poslední výkazy RJ jsou z roku 2018. takze bych k té ziskovosti raději nic neříkal…tohle je zase zbožné přání, že?
a vzhledem ke známým dluhům (bondy, úvěry CS) má nejspíš debt to ebitda v high risk pásmu.
pro pořádek, CD na tom bude stejně či hůř.
Divím se, že se tu ještě neobjevila „zaručená“ informace o koupi Arrivy Agrofertem, která se lavinovitě šíří mezi zaměstananci železničních společností po zemích českých:o)
😉 Btw, Bureš se spíš chystá koupit jeden ze dvou řetězců supermarketů na trhu, ale naposled mu do toho majitelé hodili vidle, protože se ještě rozhodli, že český trh má perspektivu a zatím ho nehodlají opouštět, jako jiné státy 😉
Nějaké bližší info?
Jeden ze dvou? My tu máme jenom dva řetezce?
Nejspíš by v úvahu připadalo Tesco, které opustilo Polsko a kde se mluvilo o opuštění Maďarska. A co zbývá pak? Globus jede jen hypermarkety, Lidl/Kaufland a Penny/Billa se asi pryč nechystaj. Albert to by bylo slušné sousto. Možná Norma, která není nejmenší ale prakticky o ní není moc slyšet.
Tak ono je třeba rozlišovat prodej ve smyslu odchodu zakladatele z úspěšného projektu, a prodej ve smyslu nepřátelského převzetí nebo prostě prodej z nouze. Je klidně možný, že jednou RGJ Jančura prodá a bude mít pěkný důchod, nebo třeba získané prostředky použije na jiné podnikání.
Ale nějak si nemyslím, že by RGJ hrozil osud Lea, to fakt spíš bude RGJ kupovat někoho jiného.
Naopak RJ bude expandovat a kupovat dalsi a CD by si zaslouzily privatizaci
Arriva má DB, které ji krmí, a Leo bude mít Renfe.Ti nejhorší dopravci tudíž přežijí u závazkových smluv, už to tak bude
Tak hlavně že tím pádem nebude docházet k (některými osobami kritizovanému) odlivu zisků do zahraničí, když naopak ze zahraničí do Česka poteče to (finanční) „krmení“. :-.)
😀 To bude jak s uprchlíky – chtějí nám brát práci a nechtějí pracovat.
Jiste, machometani na socialnich davkach jsou ideal.
Mimochodem, vsiml jste si, ze jak Leo tak Jancura jezdi z dotaci. Ta dotace se jmenuje kompenzace slev jizdneho.
Na tuto “dotaci” však jezdí všichni dopravci.
Přilepšení to bezpochyby je ale rozhodující není u žádného vlakového nebo autobusového dopravce.
Jezdí samozřejmě všichni dopravci, ale ti slušní aspoň v minulosti nikdy halasně nevytrubovali, že oni přece žádné dotace nepotřebují, a že jezdit jinak než „na vlastní triko“ je špatně.
Jiní dopravci jen halasně vytrubovali že to nejsou žádné dotace ale platba za objednanou službu 🙂 A za služby se platí, vy přece taky platíte u svého pekaře, ne.
Pořád mícháte vše dohromady.
Jízda v závazku není dotace – je to služba.
Kompenzace jízdného také není dotace.
Dotace ale ČD v minulosti dostávaly přímo ze státního rozpočtu a sanovaly tím obrovské ztráty. Když to bylo zatrhnuto, začal stát ČD dotovat skrytě (předražené prodeje různého majetku ČD Správě železnic), protože to EU zakázala také, snaží se teď ČD státu prodávat dceřinné společnosti.
Jo jasně, zákonný nárok na proplácení zákonem nařízených slev by se měl nechat jenom pro ČD… A nebo mají děcka jezdit za plné jízdé do školy.
Sice jim tu školu stát nařídil zákonem, ale určitě je to komplot soukromých dopravců, kteří překecali Marii Terezii.
Když dostávaly ČD ty dotace,byl to jeden podnik,nedostával kompenzace za konkrétní spoje od krajů,kompenzace za slevy pro důchodce a mládež…Místo toho dostával přímo ze státního rozpočtu „dotace“.
Dnes jde přímo ze státního rozpočtu „dotace“ okolo 10 miliard Správě železnic,dalších asi 15 miliard platí kraje dopravcům za objednané služby,dalších 6 miliard jde na kompenzace státem nařízených slev.
Tak třeba na tyto kompenzace pravděpodobně jezdí obskurní dopravce KPT Rail svojí úžasnou autobusovou linku Budějce – Brno, s kterou v podstatě nikdy nikdo nejel, ale jezdí na vlastní riziko. Dokonce jí začali provozovat až v době lockdownů. Ale je třeba také doplnit, že teď už asi týden nejezdí, když se nesmí překračovat hranice okresů.
Jančura v jednom rozhovoru kdysi sám výrazně řekl, že bez dotací to nejde. V tu chvíli jsem si tenkrát udělal obrázek svůj na kšeftnema
Hezky jste ten rozpor v českých hlavičkách popsal. 🙂
To byl velký hype tak před pěti lety. Že každý druhý migrant je doktor nebo inženýr. Nějak ta teorie časem zapadla 🙂
Takže DB má Arrivu proto, aby do ní i přes peníze od státu či krajů mohla dosypávat peníze? 😂
Stát vymlacuje rodiny o některé starší členy na krchov, vymlacuje business. Nikde žádné kompenzace za napáchané škody strategie BEST in covid. Nedivím se, že k mání bude za hubičku kde co.
No jen, aby se v 2. pololetí neroztrhl pytel s arbitrážemi. Jak je známo Bureše přiměje k jednání jen silný protivník, s těmi slabými si vytírá ….el.
5 let bude slabejch, jen průmysl, Agrofert a montovný zahraničních firem měly stopro ochranu…
Zrovna LEOŠ byl na hraně krachu od samého začátku své existence. To co ho dobu zachraňovalo byly studentské slevy, které zneužíval.
A o toto zneužívání bych mu podporu ponížil. Klidně ať ji dostane, ale pamatovat na to, jak se zachoval on, když měl možnost.
Hmm pravda. Na druhou stranu Leoš pravidla skutečně neporušil, pouze obešel.
Podobně to dělá RGJ (značení tříd).
Bordel je podle mě v tom, že když se o podobnou věc pokusilo ČD, tak bylo hned praštěno přes prsty a tím to přestalo.
Správně by měli být hned praštěni přes prsty všichni. To se bohužel nestalo.
Ani nezneužil, ani neobešel. Fungoval podle nedomyšlených pravidel, které ministerium kvůli Babišovi narychlo vydalo. Stejně tak si svoje našel RegioJet i České dráhy. Všechny tři způsoby, jak maximalizovat výtěžnost kompenzací byly poměrně rychle vyřešeny. – proti LE byl nastavený strop na úroveň jízdného SJT – proti RJ byla nastavena akceptace nejnižší přepravní třídy ve vlaku, aktuálně se v Relax a Business nařízené slevy neprodávají – proti ČD bylo nastavené pravidlo, že se nekompenzuje proti imaginárnímu obyč. jízdnému, ale obvyklé cenové úrovni na trase (podobný trik za starých slev dělalo LE a taky mu to přestalo poměrně rychle u Ministerstva dopravy… Číst vice »
No jasně. To jsem v podstatě říkal.
Troufnu si pořád tvrdit, že jde o obcházení pravidel. Ale tady jde skutečně jen o slovíčkaření.
To co jsem se skutečně snažil říct je, že mě překvapilo jak rychle bylo toto zatrhnuto ČD, ale jak moc dlouho trvalo než to někdo zatrhnul Leošovi….
Nemáte pravdu, Relax i Standard na studentskou slevu RegioJet stále prodává, zkuste si to.. Business se neprodával na ISIC nikdy, protože to je značeno jako 1. třída. Relax, Standard a Lowcost je všechno 2. třída.
A je to tak zcela v pořádku. Ono kde byli tito „bijci“ proti slevám, když to fungovalo postaru – tj. sleva na dítě byla i v první třídě 50%.
Pak se to zrušilo a místo toho zavedl nesmysl 75% pro daleko víc skupin.
Jaké značení tříd? I u ČD jezdí ve dvojce mraky různých vagonů s různým komfortem a službami a nikdo to neřeší?
ale za stejně jízdné…to je ten rozdíl….
A jak se zachoval Bureš když měl možnost, není to nahodu to samé?
Kdybych měl vyjmenovávat všechny nemorální prospěcháře, tak týden nedělám nic jiného a stejně bych na spoustu zapomněl. Především je to tady server o dopravě a ne politice. Naštěstí, zatím.
Ještě čekám, kdy tady zase někdo vytáhne „drakonické exemplární tresty“ 😁
Ehm. zneužívá, cashback platí pořád. Akorát senióři nejezdí bo korona a študenzi se napíchnou online
Tak tu budou kokršpanělé.
Už se těším 🙂
Nula děleno dvěma je…
Není to nutně nula. Je to skvělá platforma pro rozjetí byznysu, vezměte si Škodovku – odkoupila cizího výrobce, který posloužil jako skvělá platforma pro inovaci, se kterou Škoda sklízí jeden úspěch za druhým. Cizí dopravce koupí LE, nastaví směřování společnosti a bude investovat do toho, aby společnost využívala svého potenciálu jezdit u nás a v sousedních státech krom AT. Rozhodně je to jednodušší, než si zakládat nějakou zcela novou společnost, tzv. „na zelené louce“. Ještě jeden příklad – na e-shopech s jídlem či lepších restaurací si můžete koupit prakticky hotové jídlo – těstoviny, sýr, omáčku. Můžete si vybrat, zda si… Číst vice »
Divím se, že radši nepočkali na insolvenci.
Tak spise, jestli takovych cekatelu neni vice.
Nákup firmy až v insolvenci by mohl snížit výhodnost dalšího využívání její obchodní značky – a kvůli ničemu jinému do toho Španělé určitě neinvestují.
tak investují kvůli licenci nebo obchodní značce 🙂
Firma bez ľudí nemá hodnotu. Myslím si že schopní ľudia začnú hneď na začiatku insolvencie odchádzať za prácou inam. Nebudú čakať či príde alebo nepríde spasiteľ. Začnite vy podnikať v španielsku s nejakým podnikom v insolvencii…. Najväčšou hodnotou firmy sú ľudia.
V tomto případě bych řekl, že největší hodnotou této firmy jsou licence, a to zejména ta německá.