Renesance vleček pokračuje. Na Šumavě vzkřísili další, letos jich přibylo pět
Po více než sedmi letech projel nákladní vlak na vlečce Nová Pec.
Velká poptávka po přepravě dřeva, zejména po kůrovcové kalamitě, přináší obnovu některých zaniklých vleček. Důvodem je poptávka po přepravě dřeva po železnici a nedostatek nakládových míst.
Loni došlo podle dat Drážního úřadu k obnovení celkem šesti vleček, renesance pokračuje i letos. Zatím posledním případem je 1,5 kilometru dlouhá vlečka dřevoskladu Nová Pec, kde projel vlak po více než šesti letech.
Šumavské dřevo naložené na celkem 25 plošinových vozech řady Sgs zamířilo na pilu v tyrolském Wörglu. Vlečka je v majetku Správy Národního parku Šumava, provozovatelem vlečky je společnost CityRail.
Vlečka byla zrušena v roce 2016, nyní došlo k její obnově. Díky dobrému stavu železničního svršku nebyly potřeba žádné velké opravy. Jako první na znovuobnovenou vlečku zavítala lokomotiva Herkules 223.158. S dalšími přepravami dřeva se počítá ještě v listopadu po skončení měsíc trvající výluky trati směrem na České Budějovice.
Vlečka do nově vybudovaného dřevoskladu byla vystavěna v roce 1958 zároveň s přeložkou trati Černá v Pošumaví – Želnava (resp. Nová Pec) po napuštění Lipenské přehrady jako náhrada již dříve existující vlečky vedoucí až k původnímu korytu Vltavy, kde bylo situováno překladiště dřeva ze šumavských lesů.
Podle dat Drážního úřadu došlo letos k obnově celkem čtyř vleček a postavení jedné nové. Kromě Nové Pece jde ještě o vlečku Delta Jindřichův Hradec, Vojenskou vlečku č. 2 v Bučovicích a a ADW Agro v Krahulově. Nová je vlečka na Pilu Štětí, kde probíhá zkušební provoz. Kompletní seznam všech vleček je na stránkách Drážního úřadu.