Renesance lokálky. AŽD chce vrátit na Švestkovou dráhu každodenní provoz

Lokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD PrahaLokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD Praha

Trať mezi Lovosicemi a Mostem může být už za rok ukázkou vzkříšení vlaků na některých již odepsaných tratích. Společnost AŽD

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Je viděl, že když se chce… Je úctyhodné, jak se AŽD s láskou stará o svou regionální trať a opět ji probouzí k životu. Kéž by tento přístup byl i třeba u SŽDC. Jen za západní Čechy by mi možná nestačily prsty na rukou, kdybych měl počítat tratě, na které se kašle.

Michal

AŽD má tu výhodu, že sedí na pytli prachů odjinud. On když jeden přejezd stojí stejně jako stavba vily, tak se to machruje… 🙂

Jiří

Držím jim palce at jim to vyjde. Sam tomu moc velkou naději nedávám. Ta trať je hodně rozbitá a jestli čas jízdy chtějí zkrátit o 20 minut, než je nyní, tak musí předělat celou trať

všd

Trať je hodně rozbitá, ale AŽD do ní investuje. A vzhledem k délce tratě si myslím, že při použití vhodných vozidel by těch 53 minut jízdní doby bylo reálných. Spíš přemýšlím, proč nenasadí rozumnější vozidlo na trať Most-Žatec, ideálně kdyby byl elektrický Stadler nebo sólo Panter. Potenciál tam je, i když je nádraží trochu z ruky v Žatci i v Mostě. Nebo jiná kapitola Chomutov-Žatec. Postavili tam zastávku Droužkovice, která se nepoužívá, protože by 814 nestíhaly jízdní doby…

Elb

Tak sypat prachy do průmyslových vleček 19.století a doufat v obnovení provozu by rozhodně nastávat nemělo, o dost efektivnější by bylo vynaložené prostředky investovat do nějaké pomalu umírající regionálky, jako je např trať do Slavonic, kde je potenciál ne velký růst a modernizace se tam konat bude, tohle je ale spíš vyjímka..

Michal

No „potenciál na velký růst“ se intenzivně podporuje dvacetiminutovými pobyty v Telči a přestupem v Kostelci. Tady bych dříve než modernizací začal tím, že si někdo začne kromě tašky a svačiny nosit do práce i mozek…

Tomáš Záruba

Takhle by to mělo vypadat všude.
Objednatel dopravy vystaví nějaké neudržované lokálce s příšernými parametry vysvědčení „neprospěla“ z hlediska, zda může být přínosem pro regionální dopravu v oblasti. A majitel reaguje snahou zvýšit její konkurenceschopnost, aby objednatele přesvědčil. Výsledek (s trochou štěstí) = obnovený / zachovaný provoz se zkrácením jízdních dob nebo jiným zlepšením pro cestující.

Ten_z_Bíliny

Jestli jim to klapne, tak se tam pak z Mostu svezu na vinobraní ☺️