Rekordní trolejbusová zakázka pro Solaris. Dodá 112 vozidel do Janova
Solaris Trollino 18. Foto: Solaris
Pro Solaris jde o největší zakázku na kloubové trolejbusy v historii.
Pro Solaris jde o největší zakázku na kloubové trolejbusy v historii.
Líbí se mi myšlenka dát si nějaký letopočet jakožto cíl pro bezemisní veřejnou dopravu. Docela by mě zajímalo, zda se tímto směrem dívá i jakékoliv město v Česku. Ještě jsem v našich luzích a hájích jakoukoli deklaraci neslyšel.
Tak k čemu, když je to dané zákonem.
Absolutně na nulu je to nebezpečný nesmysl, který by třeba jen v oblastech odpadů extrémně zved poplatky domácnostem.
Pěkný socialistický závazek na snížení počtu městských naftových vozidel o 80%, je „pěkný“. Ale chudý východ EU bude mít velmi drahé problémy s tím do budoucna plnit už i dnes přijaté zákony EU, zvláště když takový půměrný nákup jednoho nového autobusu skočí z minulých 5 milonů Kč na dnes viděných 10-15 milionů.
Pan Xapadlo ale hovoří o deklaraci – „dát si nějaký letopočet“. A to jistě může.
A nebojte, ten papír se sám nevznítí, když to na něj napíšete. On to snese.
Když jsem byl naposled v Janově, ještě tam jezdily i starý italský autobusy s vypletenejma sedačkama. Už v kombinaci s novejma a klimatizovanejma. Nicméně se posunuli krásně vpřed.
Kdopak dodává elektrovýzbroj ?
Sustainable bus píše, že Škoda, ale jinde jsem to nedohledal.
Zase Škoda by se s tím si myslím pochlubila na sociálních sítích.
Viděl bych to spíše na Kiepe, ale uvidíme.
Buď Kiepe nebo Medcom
Kiepe to nebude.
„Solaris již do Janova dodal 30 nových elektrobusů, nyní se rozhodl objednat i trolejbusy.“
Trochu se tu pomotali dodavatel s objednavatelem.