Rekordní trolejbusová zakázka pro Solaris. Dodá 112 vozidel do Janova
Solaris Trollino 18. Foto: Solaris
Pro Solaris jde o největší zakázku na kloubové trolejbusy v historii.
Pro Solaris jde o největší zakázku na kloubové trolejbusy v historii.
Líbí se mi myšlenka dát si nějaký letopočet jakožto cíl pro bezemisní veřejnou dopravu. Docela by mě zajímalo, zda se tímto směrem dívá i jakékoliv město v Česku. Ještě jsem v našich luzích a hájích jakoukoli deklaraci neslyšel.
Tak k čemu, když je to dané zákonem.
Absolutně na nulu je to nebezpečný nesmysl, který by třeba jen v oblastech odpadů extrémně zved poplatky domácnostem.
Pěkný socialistický závazek na snížení počtu městských naftových vozidel o 80%, je „pěkný“. Ale chudý východ EU bude mít velmi drahé problémy s tím do budoucna plnit už i dnes přijaté zákony EU, zvláště když takový půměrný nákup jednoho nového autobusu skočí z minulých 5 milonů Kč na dnes viděných 10-15 milionů.
Pan Xapadlo ale hovoří o deklaraci – „dát si nějaký letopočet“. A to jistě může.
A nebojte, ten papír se sám nevznítí, když to na něj napíšete. On to snese.
Když jsem byl naposled v Janově, ještě tam jezdily i starý italský autobusy s vypletenejma sedačkama. Už v kombinaci s novejma a klimatizovanejma. Nicméně se posunuli krásně vpřed.
Kdopak dodává elektrovýzbroj ?
Sustainable bus píše, že Škoda, ale jinde jsem to nedohledal.
Zase Škoda by se s tím si myslím pochlubila na sociálních sítích.
Viděl bych to spíše na Kiepe, ale uvidíme.
Kiepe to nebude.
„Solaris již do Janova dodal 30 nových elektrobusů, nyní se rozhodl objednat i trolejbusy.“
Trochu se tu pomotali dodavatel s objednavatelem.