Já Nextbike využívám rád, ale u nás na sídlišti Ládví je kol poskrovnu. Hádám, že to může být polohou na kopci, kdy se lidem spíš vyplatí si půjčit a sjet někam dolů, než naopak. Vlastně nevím, jak má přesuny kol Nextbike interně vyřešené, jestli je na kopce příležitostně nějak převáží? Každopádně teď v zimě je kupodivu kol i u nás dost, to zas na léto odletí do teplých krajin.
looking4bucho
2 měsíců
Propojeni s Litackou na 2x15min je za me naprosta parada. Jasne, neni to pro kazdyho, ale je videt ze zakazniky si to najde i zime. Myslim ze pocatecni anarchii s vracenim se dari postupne resit i kdyz hotovo jeste urcite neni. I kdyz zasadni rozdil nevidim, od doby co Rekola zrusila povinnost kolo pri vraceni fotit, preferuji Rekola – pocitove jsou lehci, obratnejsi a 3 rychlosti mi staci. Navic tech 6 rychlosti se mi zda ze casteji blbne, ale to muze byt nahoda.
Já začínal na rekolech. Je mi sympatické, že vznikly z pražské lokální iniciativy. Dneska když si můžu vybrat, tak jedu na nextbiku. Rekola, ačkoli jsou lehčí, mají jednu zásadní nevýhodu. Sedlo nejde kvůli krátké sedlovce dát pořádně nahoru. Přijde mi, že od 180 cm výšky se na tom už musí jet nepohodlně. No a já mám ještě o dost centimetrů víc:)
Každopádně obě firmy poskytují v kombinaci s lítačkou skvělou službu!
Minulý rok přibyla kola která už mají sedlovku vyšší. Jen nedokážu říci, kolik jich bylo a tak je to trochu loterie. Nicméně na to Rekola už myslí a časem po obměně vozového parku to bude snad vyřešeno 🙂
O problému víme, v dalších várkách nových kol už jsou sedlovky dostatečně vysoké.
Honza z Rekol (186cm 😃)
sh11
2 měsíců
Proč jsou v Budějovicích jen Rekola a ne i Nextbike? Zdá se mi, že růžová flotila za poslední roky v ČB hodně upadá. Přítomnost konkurence by je možná trochu zvedla na nohy.
V Brně to funguje s dotací jen během sezóny. Pokud se peníze vyčerpají, má město Brno právo to ukončit. Loni to, myslím, ukončili, o pár dnů dříve. Systém však dál funguje.
V Přerově to fungovalo tak, že když došli městu peníze na „sdílená“ kola, tak to „zasponzorovala společnost Olpran která je vlastníkem Next Biku. 🙂 Aby nemuseli stahovat kola tak to vyfutrovali prachama o který podojili jiný města, a aby to nevypadalo tak blbě tak to udělali přes matku Olpran…. 🙂
Nextbike: výsledek hospodaření po zdanění za rok 2023 + 7.536.000,- Kč.
Zdroj justice.cz – sbírka listin – UZ 2023.
Bez dotace měst by Nextbike i další v plusu nebyli.
Jak píše Motýl Emanuel – tržby za rok 2023 měl nextbike 73 mil. při zisku 7,5 mil.
Bez dotací od radnic by to umřelo na nedostatek financí.
Na Kladně má být v provozu 120 kol (to uvádí město, nextbike uvádí 170) a město ze svého rozpočtu na to v roce 2024 plánovalo vydat 8,0 mil. Kč z městské kasy. K tomu platby od uživatelů za použití + verifikačního poplatku pro nové uživatele v Kladně na 300 Kč.
Karel
2 měsíců
Já NextBike využivám, ale bohužel velmi sporadicky. Využival bych je mnoho násobně více, kdyby kola, převažely, jak se i zavázaly magistratu (nebo DPP, nevim s kym maji smlouvu). V 90% případů, když chci kolo použit tam není. Třeba na IPaku jsem za několik let našel kolo pouze 2x.
Nahoře na kopcích je jich vždy méně. Zrovna na I.P se fakt blbě jede od Vltavy nakole, protože Praha 2 úspěšně blokuje jakékoli bezpečné, legální a poholdné řešení jak nahoru vystoupat. Také by to mohla v budoucnu vyřešit flotila elektrokol, kdyby na ně Praha vypsala lepší podmínky.
Pokud zůstane jedinou možnou cestou na I.P. od Vltavy Ječná, tak nepomůžou ani elektrokola. Jet na kole Ječnou nahoru s auty je jen pro opravdové fajnšmekry.
Já Nextbike využívám rád, ale u nás na sídlišti Ládví je kol poskrovnu. Hádám, že to může být polohou na kopci, kdy se lidem spíš vyplatí si půjčit a sjet někam dolů, než naopak. Vlastně nevím, jak má přesuny kol Nextbike interně vyřešené, jestli je na kopce příležitostně nějak převáží? Každopádně teď v zimě je kupodivu kol i u nás dost, to zas na léto odletí do teplých krajin.
Propojeni s Litackou na 2x15min je za me naprosta parada. Jasne, neni to pro kazdyho, ale je videt ze zakazniky si to najde i zime. Myslim ze pocatecni anarchii s vracenim se dari postupne resit i kdyz hotovo jeste urcite neni. I kdyz zasadni rozdil nevidim, od doby co Rekola zrusila povinnost kolo pri vraceni fotit, preferuji Rekola – pocitove jsou lehci, obratnejsi a 3 rychlosti mi staci. Navic tech 6 rychlosti se mi zda ze casteji blbne, ale to muze byt nahoda.
jj já jsem začal taky s Nexbikama ale přesedlal jsem na rekola, jsou mnohem lehčí a lépe se mi na nich jede
Já začínal na rekolech. Je mi sympatické, že vznikly z pražské lokální iniciativy. Dneska když si můžu vybrat, tak jedu na nextbiku. Rekola, ačkoli jsou lehčí, mají jednu zásadní nevýhodu. Sedlo nejde kvůli krátké sedlovce dát pořádně nahoru. Přijde mi, že od 180 cm výšky se na tom už musí jet nepohodlně. No a já mám ještě o dost centimetrů víc:)
Každopádně obě firmy poskytují v kombinaci s lítačkou skvělou službu!
Přesně tak, i u Nextbike bych potřeboval trochu větší rozsah nastavení, Rekola jsou pro mě v podstatě jak dětská hračka,
Minulý rok přibyla kola která už mají sedlovku vyšší. Jen nedokážu říci, kolik jich bylo a tak je to trochu loterie. Nicméně na to Rekola už myslí a časem po obměně vozového parku to bude snad vyřešeno 🙂
Souhlas, rekla jsou pro deti a lidi maleho vzrustu, jizda na nich je za trest, ale kdyz neni na vyber, nepohrdnu ani jim, nicmene radost nemam:D
O problému víme, v dalších várkách nových kol už jsou sedlovky dostatečně vysoké.
Honza z Rekol (186cm 😃)
Proč jsou v Budějovicích jen Rekola a ne i Nextbike? Zdá se mi, že růžová flotila za poslední roky v ČB hodně upadá. Přítomnost konkurence by je možná trochu zvedla na nohy.
Zeptejte se zastupitelů v ČB.
Během února dojde k výměně kol za nová, s městem spolupracujeme. Honza z Rekol
Růžová kola jsou lepší, zvlášť v CB kde nejsou kopce. Lehčí svižnější. Mam najeto na obojím hodně, včetně Rekol primo v CB
Záleží, co si město zaplatí. Bez dotací by to bohužel fungovalo asi jen v Praze a Brně.
V Brně to funguje s dotací jen během sezóny. Pokud se peníze vyčerpají, má město Brno právo to ukončit. Loni to, myslím, ukončili, o pár dnů dříve. Systém však dál funguje.
V Přerově to fungovalo tak, že když došli městu peníze na „sdílená“ kola, tak to „zasponzorovala společnost Olpran která je vlastníkem Next Biku. 🙂 Aby nemuseli stahovat kola tak to vyfutrovali prachama o který podojili jiný města, a aby to nevypadalo tak blbě tak to udělali přes matku Olpran…. 🙂
Spolenost Olpran, kter je vlastnikem nextbike? Co hulite? https://en.wikipedia.org/wiki/Nextbike
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=1024320&typ=PLATNY&sp=H4sIAAAAAAAAAKtWykvMTU0JSCwCUiWpRcVKVtHVStmplUpWQJmq1DIlHaWyxJzSVBA%252FtaIkKTM7%250D%250AVak2thYA4XYhkTgAAAA%253D%250D%250A
Ony to ČB dotují?
Během února dojde k výměně kol za nová. Honza z Rekol
Super věc, nicméně úplně si netroufnu do městského provozu půjčit kolo a vyrazit bez helmy. Ano vím, mohu si v batůžku nosit svou.
A je celej tenhle projekt i přes dotace od měst v plusu?
Nextbike: výsledek hospodaření po zdanění za rok 2023 + 7.536.000,- Kč.
Zdroj justice.cz – sbírka listin – UZ 2023.
Bez dotace měst by Nextbike i další v plusu nebyli.
Jak píše Motýl Emanuel – tržby za rok 2023 měl nextbike 73 mil. při zisku 7,5 mil.
Bez dotací od radnic by to umřelo na nedostatek financí.
Na Kladně má být v provozu 120 kol (to uvádí město, nextbike uvádí 170) a město ze svého rozpočtu na to v roce 2024 plánovalo vydat 8,0 mil. Kč z městské kasy. K tomu platby od uživatelů za použití + verifikačního poplatku pro nové uživatele v Kladně na 300 Kč.
Já NextBike využivám, ale bohužel velmi sporadicky. Využival bych je mnoho násobně více, kdyby kola, převažely, jak se i zavázaly magistratu (nebo DPP, nevim s kym maji smlouvu). V 90% případů, když chci kolo použit tam není. Třeba na IPaku jsem za několik let našel kolo pouze 2x.
Nahoře na kopcích je jich vždy méně. Zrovna na I.P se fakt blbě jede od Vltavy nakole, protože Praha 2 úspěšně blokuje jakékoli bezpečné, legální a poholdné řešení jak nahoru vystoupat. Také by to mohla v budoucnu vyřešit flotila elektrokol, kdyby na ně Praha vypsala lepší podmínky.
Pokud zůstane jedinou možnou cestou na I.P. od Vltavy Ječná, tak nepomůžou ani elektrokola. Jet na kole Ječnou nahoru s auty je jen pro opravdové fajnšmekry.
Přesně tak.
Na P3 začali intenzivně dovážet. Asi přátelská MČ udělá své, oproti brm brm P2