Rekordní rok airBaltic. Provozní šéf Martin Sedlacký ve firmě po osmi letech překvapivě končí
Stý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: Airbus
Lotyšský státní dopravce airBaltic loni poprvé překonal hranici pěti milionů přepravených cestujících. V meziročním porovnání jejich počet stoupl o 22
Je úsmevné sledovať úspechy leteckých spoločností cez nárast počtu cestujúcich.. De facto na prepravu každého jedného cestujúceho musel niekto doplatiť tučný balík EUR.. Air Baltic je sa v podstate dostala do podobných problémov ako toho času Sky Europe. Kým lietali so starými lietadlami, ako tak to držali.. nové lietadlá však vyžadujú obrovské investície a nákaldy pričom ich efektivita sa ukáže až pri plne obsadenom a dobre zaplatenom lietadle.. ten trh však Air Baltic nemá a ani nebude mať.. počet cestujúcich, ktorý by si priplatili za letenky, len kvôli tomu, že letia v nových lietadlách je obmedzený..
Presne to je ten problem.Ekonomicky a aj turisticky pomerne slabsia oblast v porovnani so zbytkom EU.Crstujuci nie su ochotni platit za letenky.
Dokud se do Pobaltí nedostanete rozumně rychle železnicí a zbývají v podstatě jen velmi dlouhé cesty autobusy, pak letecké spojení těch (mimochodem i pro turisty velmi zajímavých, byť hodně „placatých“) zemí se střední a západní Evropou rozhodně smysl mít bude, takže jde jen o nalezení rozumného kompromisu pro ceny letenek, aby je cestující byli ještě ochotni v žádoucím počtu platit a letadla létala dostatečně vytížená.
Len na tych tratiach do pobaltia lieta aj konkurencia ,ktora je schopna poskytnut este lepsie cenu leteniek.
za mně je to momentálně jedna z nejlepších evropských aerolinek. loni jsem s nimi dvakrát letěl na služební cestu a byl jsem natolik spokojen, že jsme si je pak vybral i na letní dovolenou… přeji jim hodně úspěchů i do dalších let. a Martinovi Sedlackému taktéž!
Tak nějak mě nenapadá, jak se s nimi dá letět na letní dovolenou, pokud člověk neletí do Rigy (vycházím z toho, že letíte z ČR). Resp. určitě to jde, ale proč by to člověk dělal?
Takhle ziskat pana Sedlackého do ČSA/Smartwings, to by bylo terno!
tak to nehrozí. To Roman Vik nepřipustí.
Ví proč. Nejspíš by to byl začátek jeho konce. Vika, pochopitelně.
Problém R.Vika je jeho sebestřednost. Kdyby si najal skutečného odborníka na leteckou dopravu, někoho kdo tomu opravdu rozumí a umí, mohly být ty aerolinky, které spoluvlastní úplně někde jinde. Ale to neprůchozí přes jeho ego.
Strategické rozhodnutí.
Dste je jeden problem , ktory bol uz aj opatrne medializovany a to ocakavana pomerne vysoka strata za rok 2019
Je normálne že keď máš nové lietadlá môžeš chtiac nechtiac skončiť v mínuse. Tak ako v prípade Norwegian I stačí upraviť linky a otvoriť húb mimo Litvy, Lotyšská a Estónska napríklad v SR alebo SL. V jeho prípade skôr dostal zaujímavejšiu ponuky od konkurencie. Neplánuje ísť ČSA ?
Nie asi sa nechysta, ale ta strata je asi skor o inom.A bazy sa urcite v tych krajinach nechystaju otvorit))))