Rekordní objednávka. SAS kupují u Embraeru 45 letadel E195-E2
Embraer E195-E2 v barvách letecké společnosti SAS. Zdroj: SAS

Součástí kontraktu je i opce na dalších 10 strojů. Dodávky mají začít za dva roky.
Součástí kontraktu je i opce na dalších 10 strojů. Dodávky mají začít za dva roky.
Tak A220 je přeci jen o něco větší stroj s větším doletem než E195, navíc sofistikovanější, takže dražší. Záleží na tom, jak je dopravci plánují nasadit, oba typy mají své přednosti a nevýhody. A220 má navíc asi delší dodací lhůty, na druhou stranu, když SAS provozuje především Airbusy, byla by to logická volba.
No, „větší“… A220-100 je o několik (málo) sedaček menší, a o pár set kilo (necelá tuna) lehčí (MTOW) a že má delší dolet snad doufám není na závadu…
Ale s tou čekačkou to bude pravda. Taky můžou do budoucna plánovat i jiný model z řady E2 než jen tento největší, tam už potom A220 „nedosahuje“…
“kdyz sas provozuje predevsim airbus, byla by to logicka volba” – ani tak moc ne.
airbus a220 je koupeny program od bombardieru (ktery byl dokonceny pred prevzetim airbusem), ktery s radou a32x nema nic moc spolecneho (no dobre, ma sidestick)
z pohledu “logicnosti” ci “commonality flotily” je jedno, jestli to bude embraer nebo a220.
Je to tak, podle mě to tak nechají a sjednotí až v další generaci letadel.
Nevím, nevím. To je opravdu hodně peněz změnit avioniku a řízení. Zatím nic takového vůbec není na stole a řeší se efektivita (pomalost) současné výroby. Odkládají i prodlouženou A220-500.
Spíše to vypadá, že se u nové verze se zaměří na úpravy konstrukce (redesign kompozitního křídla) a možní přidání varianty motoru. https://theaircurrent.com/aircraft-development/the-airbus-a221-begins-to-come-into-focus/
Také asi budou chtít udržet type rating v rámci alespoň této rodiny.
Je to radost sledovat, jak se z krachující aerolinky stává společnost, která nakupuje 45 letadel, oznamuje nové dálkovky (Atlanta, Seattle, Bombaj…), relativně ve velkým rozjíždí hub v Kodani a to nejhorší má evidentně za sebou. Samozřejmě bez vstupu KLM-AF by se tohle nedělo, ale i tak…
Omlouvám se za puntičkářství, ale ve čtvrtém odstavci prosím opravit slovo „nejtižší“… strašně mi to tahá oči. Děkuji.
Opraveno díky
„konkrétně ve verzích A220-100 a A220-300“
Hm, žádná jiná verze než tyto dvě zatím ani neexistuje…
Existuje ešte verzia a220-500 ale ta neopustila papier.
O tom bychom se mohli přít jestli verze která zůstala jen na papíře skutečně „existuje“… třeba ICAO označení nemá.
Takže neexistuje, ale je to možná budoucí varianta. 🙂 Objevila se v ve stádiu prověřování jako A221 (v rámci Airbus logiky A320, A321).
taky si mohli objednat jen jednu verzi…
Samo, takže stačila klidně formulace „v obou verzích“ a bylo…
Pro zasvěcené by jistě stačila formulace „v obou verzích“. Nicméně to jste Vy a pár dalších zapálených, kteří to mají nastudované. Nadto text by s takovouto formulací vypadal poněkud odflákle, jako kdyby si autor chtěl ušetřit psaní několika znaků navíc.
Pro někoho, kdo má povědomí o problematice povrchnější, je jmenování obou verzí mnohem přínosnější. Navíc text vypadá… nenapadá mě lepší slovo než „odborněji“ nebo „více profesionálně“.
Berte prosím v potaz to, že okruh čtenářů tohoto webu je mnohem širší než Váš vesmír do detailu znalých problematiky. 😉
To všechno je pravda, ale nebylo by též výhodné méně zběhlým čtenářům právě nějak zprostředkovat tu informaci že zatím žádné jiné typy A220 ještě neexistují, že tyto dva modely tvoří
řadu celou (a ještě nějakou dobu budou)?
Já se tu prosím nesnažím o nějakou jazykovou puristiku, ale o to že jsem po přečtení této formulace skoro nabýval dojmu že přecejen nějaká další varianta existuje, až mě to přinutilo se přesvědčit že pořád ještě ne…