Rekordní objednávka. SAS kupují u Embraeru 45 letadel E195-E2

Embraer E195-E2 v barvách letecké společnosti SAS. Zdroj: SASEmbraer E195-E2 v barvách letecké společnosti SAS. Zdroj: SAS

Součástí kontraktu je i opce na dalších 10 strojů. Dodávky mají začít za dva roky.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokotomy

Tak A220 je přeci jen o něco větší stroj s větším doletem než E195, navíc sofistikovanější, takže dražší. Záleží na tom, jak je dopravci plánují nasadit, oba typy mají své přednosti a nevýhody. A220 má navíc asi delší dodací lhůty, na druhou stranu, když SAS provozuje především Airbusy, byla by to logická volba.

SYN

No, „větší“… A220-100 je o několik (málo) sedaček menší, a o pár set kilo (necelá tuna) lehčí (MTOW) a že má delší dolet snad doufám není na závadu…
Ale s tou čekačkou to bude pravda. Taky můžou do budoucna plánovat i jiný model z řady E2 než jen tento největší, tam už potom A220 „nedosahuje“…

Air Traveller

“kdyz sas provozuje predevsim airbus, byla by to logicka volba” – ani tak moc ne.

airbus a220 je koupeny program od bombardieru (ktery byl dokonceny pred prevzetim airbusem), ktery s radou a32x nema nic moc spolecneho (no dobre, ma sidestick)

z pohledu “logicnosti” ci “commonality flotily” je jedno, jestli to bude embraer nebo a220.

lvy

Je to tak, podle mě to tak nechají a sjednotí až v další generaci letadel.

Jakub

Je to radost sledovat, jak se z krachující aerolinky stává společnost, která nakupuje 45 letadel, oznamuje nové dálkovky (Atlanta, Seattle, Bombaj…), relativně ve velkým rozjíždí hub v Kodani a to nejhorší má evidentně za sebou. Samozřejmě bez vstupu KLM-AF by se tohle nedělo, ale i tak…

vlcacisko

Omlouvám se za puntičkářství, ale ve čtvrtém odstavci prosím opravit slovo „nejtižší“… strašně mi to tahá oči. Děkuji.

SYN

„konkrétně ve verzích A220-100 a A220-300“
Hm, žádná jiná verze než tyto dvě zatím ani neexistuje…

Otik

Existuje ešte verzia a220-500 ale ta neopustila papier.

SYN

O tom bychom se mohli přít jestli verze která zůstala jen na papíře skutečně „existuje“… třeba ICAO označení nemá.

SYN

Samo, takže stačila klidně formulace „v obou verzích“ a bylo…