cargo

Rekordní akvizice: United Airlines oznámily nákup 270 letadel od Boeingu i Airbusu

Boeing 737 MAX 9 společnosti United Airlines. Pramen: United AirlinesBoeing 737 MAX 9 společnosti United Airlines. Pramen: United Airlines

Výrazně má vzrůst podíl sedadel v prémiových třídách, což je obecně trend posledních měsíců.

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ted

Otázka je zda to nebylo předčasné… Dneska se zavřelo Rusko, brzy to bude Tunisko a uvažujeme o Egyptě. Nejsme jediný stát kdo začíná řešit uzavírky a dříve nebo později tento trend opět dorazí do Států. Není problém v tom, že na to nemají nyní peníze. Koneckonců dotace od US vlády byli štědré, ale co s těma letadlama budou delat když nebude kam lítat.

Apex

Zásadní objem výkonů letecké dopravy v USA tvoří primárně tuzemské lety, lety do zahraničí mají relativně malý podíl z celkového množství letů a přepravených osob. Proto není případné uzavírání států a omezení zahraničního cestování pro americké společnosti zásadním rizikovým faktorem při úvahách o nákupu nové techniky. Navíc, jak je uvedeno, tato akvizice je hlavně zaměřená na obnovení stávající flotily, i když je plánováno i navýšení kapacit.

Mysel

Rusko ani Tunisko „se nezavřelo“. Jen MZ vydalo další ze série zbytečných a protiprávních nařízení, které soud obratem zruší. A business United fakt není závislý na rozhodnutích MZ ČR – viz letecký provoz v USA.

Ted

Já jsem ale nepsal nic o tom, že US trh je závislej na rozhodnutí MZ, ale na o tom, že si myslím že ten nákup je možná předčasný. Aktuálně se tam litá dobře, ale v době jejich lockdownu je nespasila ani vnitropřeprava a vláda tam musela nalít desítky miliard dolarů. Letecky biz není ani zdaleka za vodou. Hezké shrnutí je na e15 pod názvem Investoři se obávají mutace delta. Kurzy akcií aerolinek, cestovek a hotelů klesají…

Mysel

Na příkladu USA je právě moc hezky vidět, že zájem cestujících je velký. Stačí, když do toho nezasahuje nesmyslně stát. Proto ten příklad s naším MZ. Ale nejsme jediný stát vedený hlupáky. Pak provoz v Evropě vypadá, tak jak vypadá a vede Vás to zbytečně ke zpochybňování plánů United..

Lubox

Akvizice?

Tomas

Ideální doba na nákup … ta letadylka budou za hubičku.

Juraj

Cena bude určite o trochu lepšia než obvykle, ale zase by som nečakal nejaké brutálne výpredaje. Airbus aj Boeing majú slušnú zásobu objednávok a predsa len je situácia iná ako v roku 2001.

Určite ale zajasá americký daňový poplatník, ktorý zadotoval aerolinky desiatkami miliard dolárov v rámci CARES Act. To sa to podniká, keď sa riziká a straty rozpustia vo verejnom rozpočte.

Tomas

Nebyl bych tak pesimistický.

Speciálně ty MAXy budou doslova za hubičku, protože u nich se potkávají hned dvě věci srážející jeho cenu – (dost) pošramocené jméno, a ještě k tomu současná krize.

Juraj

Dáta tvrdia niečo iné: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_737_MAX_orders_and_deliveries
Toto nie je žiadny exodus zákazníkov, pár objednávok ubudlo, ale nie toľko, aby Boeing musel ísť s cenou výrazne dole.