Rekord: Dopravci v září požádali o kompenzace za slevy ve výši 578 milionů
Cestující FlixBusu. Autor: FlixBus
Září přineslo nový rekord ve výdajích státu na slevy v dopravě. Celkem dopravci vyfakturovali ministerstvu dopravy přes 578 milionů korun.
7 miliard ročně za slevy. To by byla rychlodráha na letiště za chvíli. Ale spousta staveb nezačne příští rok protože rozpočet na tyto stavby byl redukován, aby se mohly vyplácet dotace na slevy kamarádům podnikatelům v dopravě a zároveň si udělat volební kampaň ANO za státní peníze. Tomu se říká myslím POPULISMUS
a na co rychlodraha? Dnesni pensisti (cti KSC clenove pred 30 lety) chteji jezdit na vylety a nejlepe gratis. Oni jezdi nejradsi na nemecke zamky a hrady. A na to letiste nepotrebujou. ani dalnice nebot stejne auto nikdy nepochopili
Miliony vyhozené z okna… Proč??? Však my si ty peníze vezmem jinde, milý pracující občane. Zdražení chlastu, cigaret… Co bude dalšího?
Chlast a cigarety nechť se zdražují raketovým tempem. To mi opravdu vůbec nevadí. Kouření a nasávání opravdu nepovažuji za nezbytné k existenci. Kdo si chce ožírat rypák, ať si to zaplatí.
neva vsude okolo uz stoji chlast min nez v CZ. takze se zase bude pasovat a podvadet. Ale co chtit na jedne strane stoji Benes na druhe Ziizka a pod nima je Nabrezi stalinisty Ludwiga swobody
jaký pašování?? Jste upad? a co volný pohyb zboží po EU?
Za těch 600 mega mohli doudyni dostávat pěkných pár stovek k duchodu. Asi by jim to pomohlo vic. Ale nikdo jim to nenabídl.
Nebo rodiny s detmi ci samozivitele…
anebo zaplatit vsechny exekuce co si cesi udelali. At udela Vlada neco pro lidi ne?
Vlada by predevsim mela omezit tenhle socialismus a co nejvice penez nechat primo lidem…
Zrušit slevy, dotace, kompenzace, či jak to kdo nazývá, a snížit lidem daně, aby si mohli koupit, co chou dle svého uvážení.
Můj názor je pořád stejný. Tyto slevy jsou nepochopitelný luxus. Podle toho, kolik na to jde peněz, jsme velmi bohatý stát. Nebo velice blbí plátci daní. A to v době, kdy je hodně řečí o tom, že např. učitelé požadují růst platů a stát na to údajně nemá….. Ale má, jen ty peníze vyhazuje oknem do hamižných kapes VŠECH dopravců. A k důchodcům…. S těmi mám jako cestující taky své zkušenosti, jsou to mistři světa ve ztěžování si na cokoliv…..To bych mohl vyprávět…..
Cca 6mld. kazdy rok? Jestli je to zhruba 500mil./mes…
Takové, jedná paní povídala, si nechte pro sebe. Tady uvádějte pravdu a ne to,co si jen myslíte. Jezdím s autobusem a vím,,na jaké slevy kdo má u mně nárok. Takové tvrzení, že v rámci ODIS slevy neplatí nebo že jezdí všichni důchodci jezdí v Ostravě zadarmo si nechte pro ty,co budou s vámi čekat před supermarketem netrpělivě s vozíkem, než otevřou. Ti nervózní důchodci vám to určitě uvěří. Ale fakta jsou jiná
Těm slečnám bych to kompenzoval až do rána.
😀 asi byste nebyl sám! 😀
A důchodci si tuto slevu řádně hlídají. Jednou nastoupil cestující a platil elektronickou peněženkou. Já se spletl o jednu zastávku a díky tomu mu to z té peněženky stáhlo místo 2,50 o 30 haléřů více. Začal se rozčilovat, že jsem ho okradl a že ať se to příště nestane. Navrhl jsem mu, že mu dám korunu ze svého. Šel raději pryč
Proč o lidech z těch skupin píšete jako kdyby využívali služeb zadarmo? Vždyť přeci také platí.
Tomu říkáte platí? Místo třeba 15 Kč 3 Kč. Kdo si myslíte, že asi doplatí ten rozdíl 12 Kč? My z našich daní z peněz které mohly být využité např. na organizace jako je třeba Klokánek. Ono totiž ty spolky, které se starají o postižené lidi pak musí pořádat různé žebravé akce, jako nyní začnou adventní koncerty jen proto, že od státu nedostávají dost peněz a bez těchto akcí by museli ukončit svou činnost. Už se vzpamatujte a začněte přemýšlet hlavou a ne prdeli. Dotovat dopravu za studiem, prosím. Ale proč dotovat i cesty za zábavou a opojením o víkendu… Číst vice »
Melete nesmysly. Po Ostravě babišovy slevy neplatí v žádné lince ODIS. Leda byste dojížděl dálkovou linkou mimo IDS.
Kde jste na to přišel, že na linkách ODIS neplatí žádné Babišové slevy? Linka 555,tedy Bohumín- Ostrava doposud nepoužívá tarif časových jízdenek,ale kilometrový, dokud nezačne platit výběrové řízení pro Hlučínsko II. Takže tam platí slevy stanovené vládou. Tak tu laskavě nelžete.
Babisovy slevy platí na všechny linky mimo MHD. Slevy v MHD,popripade úplně zadarmo (Havířov) , si platí jednotliva města. Takze napr jako důchodce si můžete jezdit po Havirovu a Ove zadarmo(platí to město), ale jakmile pojedete mezi těmito mesty tak platíte 25% z ceny (Babis)
Zapomněl jste však dodat, že zadarmo po třeba Ostravě můžete jezdit,ale až od 70 let. Babišovy slevy jsou však od 65 let. Takže laskavě uveďte informace na pravou míru.
Já to uvedl jako příklad. Dále např. v Havířově jezdí zadarmo důchodci od 65 let a „děti“ do 18 let. Ta vaše linka 555 je nějáká specialita, dle jízdního řádu by tam měl platit normálně tarif ODIS.
Není to specialita. Prostě tato linka patří z nějakých záhadných důvodu pod Hlučínsko, ačkoliv v životě s ním neměla nic společného. Tam se prostě prodlužovalo výběrové řízení, které až konečně letos bylo vyřešené a začne platit od června příštího roku. A pánové se prostě rozhodli zachovat klasický ceník,dokud se nebude jezdit dle výběrovky. Je to vlastně jediná linka v Bohumíně, který tento ceník má. Všechny ostatní už mají tarif ODIS, protože patří do výběrovky pro orlovsko a Karvinsko
Jaký blázen by ale platil 16, když může platit čtyři? Vy asi máte na rozhazování. Taky Vám ten život začne pohasínat a budete muset do důchodu.
Přesně, o svém konci nikdo slyšet nechce. Jen a jen samé mínusy.
Tak to je brutal . Po starejch rakouskejch tratich a par kilometrech bolsewickejch dalnic jezdi statisice normaliz.kolaborantu. Vzdyt dnesni pensisti jsou ten moralni hnus z 80.let… Ale jsme v cesku ,,,pro stesti postbolsanu se udela vsechno. At to stoji co to stoji.
Konecne nabrezi Ludwiga Svobody jasne ukazuje kdo tu ma slovo
Ty jsi peknej tchurak!
normalne bych te ignoroval. ze jsi primitiv to je jasny. Ale ze budes mit tolik plus. Jo cesi.. Bestialität Brutalität
Od začátku jsem proti těmto slevám. Jsou to peníze z našich daní, které mohly být využité na prospěšnější účely a ne proto, aby studenti jezdili o víkendu za zábavou. Často jako řidič autobusu vidím, že stejně to,co ušetřili na jízdném,propili. Takže vláda nepřímo podporuje alkoholismus. A krom toho se ty slevy projevují u nás v autobusech tek, že většina cestujících jsou studenti a důchodci a normální pracující ubývají, protože se zhoršil komfort dopravy a jízdné pro ně je drahé. Takže čím dál tím víc pracujících jezdí auty. Jsem pro zrušení těchto slev. K ničemu dobrému to nepřispělo. Spíš bych volil… Číst vice »
mladi to propijou nebo profetujou. Stary komunisti jezdi po nemeckych pamatkach a vzpominaji na pifko za 2,5 CZK
Teda vyvodit ze slev na jízném to, že vláda podporuje alkoholismus, to už chce značnou dávku bezbřehé fantazie, bez urážky 😀 A podložíte prosím statistikami, jak se projevil úbytek pracujících ve veřejné dopravě ? Dolžíte o informace, jaké spoje jako řidič jezdíte? Docela by mě to pro analytické účely zajímalo, protože to, co tu popisujete jde úplně mimo veškerá dostupná data.Slevy sice navýšily počet cestujících, ale rozhodně ne tak, aby se výrazným způsobem snížil konfort(pětiprocentní nárost rozhodně není nic dramatického a většinou ho jednoduše ani nesjte schopen zaregistrovat).Takže prosím o doložení fakt, které by aspon částečně doložily to, o čem… Číst vice »
Neprekrucujte co bylo psáno jinak. Vláda NEPRIMO podporuje alkoholismus. A proč fantazie? Když za jinak nemennych okolností ušetřené peníze použije jen a jen na alkohol, tak proč by takto vláda ten alkoholismus nemohla podporovat?
Jedná se o regiony, kde nefunguje integrace, do měst je daleko a obyčejné jízdné je tu opravdu drahé. Tak jezdí jen ta určitá skupina. Nasedněte na vlak nebo autobus a uvidíte.
tak ono Ostravsko je region Razovity…
Nebo pod úrovní současných důchodů. Soudím tedy podle sebe.
Musíte srovnávat srovnatelné.Průměrnou mzdu s průměrný důchodem,minimální mzdu s minimálním důchodem.Průměrný důchod je asi 38 procent průměrného platu.Zršíte-li slevu,stane se jízdné pro důchodce násobně dražší.
Průměrný (i mediánový) důchod (13408 Kč) činí přinejhorším 60 % čisté mediánové mzdy (22142 Kč ve 2. čtvrtletí 2019), a to jsem ještě zanedbal další obvykle nemalé náklady spojené s výkonem zaměstnání (např. doprava).
Porovnávat minimální důchod s minimální mzdou (11266 Kč po odečtení odvodů) je již úplný nonsens, neboť minimální důchod (4040 Kč) se týká OSVČ s minimálními odvody, nezaměstnaných, OBZP apod.
Musíte srovnávat srovnatelné.
Můžete, prosím, zveřejnit, jaké číslo berete jako průměrný důchod a jaké pro průměrný plat?
a teď si představte, kolik peněz z našich daní „sežerou“ dotace na zemědělce. To je ještě větší „balík“ než slevy na cestovném…Alkoholismus vláda vykompenzuje zvýšením daní na chlast a cigára….
To se dalo očekávat… Důvod je v článku krásně zmíněn- kdy jindy, než v září si studenti kupují dlouhodobé PID a jiné kupony a traťové jízdenky ? Čekal jsem upřímně o dost vyšší číslo, ve srovnání s letním(zejména červencovým) značným poklesem se jedná o relativně(což zdůrazňuji vzhledem k celému tomuto nesmyslnému systému slev) nízké a snesitelné číslo…
Další tunel.Jako soláry. Zrušte všechny dotace všeho a nechte lidem peníze!
Takhle paušálně bych to nehlásal. Mohli bychom pak také zrušit obce, okresy, kraje, státy a lidské společenství vůbec. Je ostatně spousta věcí, které by se bez inicializace nějakou pobídkou nerozběhly, a které vyrovnávají jiná, penězi nekompenzovaná úskalí našeho soužití. Vždy je ovšem potřeba – ideálně demokratickým konsenzem alespoň v zásadě uvědomělých lidí – stanovit vhodnost a míru, to asi bez debat.
Dotace musi byt. Napr. Decin a dosidlenci jako Foldyna by se z toho Moral. a ekonomickeho sajrajtu sami nedostali. Ale davat jen tem co potrebuji,. Ne celemu stadu.
Jako Schweiz.. prachy dostanes az kdyz nemas nic. Ani auto…To je spravedlivost a dustojnost.
To se nám to Švejku hoduje, když nám lidé půjčují 🙂
Před mnoha lety jsem jako student měl slevu 50% na cestu z bydliště do místa školy. Ovšem vyřízení průkazky každoročně vyžadovalo aspoň dvě cesty za plné jízdné.
Zajímalo by mne porovnání v relativních číslech na jednotku výkonu … na počet přepravených osob, oskm a vlkm.
dobrý pocit, přispět chlapcům s i-pady na cestu za zábavou ( ve velkoprostoru nešlo přeslechnout )
přispíváte někomu úplně jinýmu…
Vy jste z novinek ? 😀 Tyhle řeči se obvykle vyskytují u článků o uprchlících 🙂
Nechutné vyhazování peněz daňových poplatníků z okna …
V rámci podpory cestování veřejnou dopravou a její udržitelnosti je to společensky akceptovatelné.
Není. Katastrofa je to především z pedagogických důvodů, vyroste generace co si bude myslet že doprava je něco, co padá z nebe zdarma.
Nebo skoro zdarma. To se ještě vymstí….:(
Doprava „zdarma“ je na Slovensku, tam to nedomysleli. Ačkoli souhlasím, že 50% sleva by studentům stačila a mohlo by místo 75% slevy dojít k celkovému zlevnění pro všechny třeba o 20%, jelikož veřejná doprava je ve srovnání s cestou autem mnohdy nekonkurenceschopná – zvlášť když nelze využít akční jízdné, tarif IDS nebo když cestuje více než jedna osoba.
Vymstí se to ve chvíli kdy student ztratí nárok na slevu a 4-násobek za tutéž službu už rozhodně platit nebude, když za „tak velké peníze“ už může jezdit skoro autem…
Tady ale nejde a nikdy nešlo o podporu cestování veřejnou dopravou. Tady jde jen a pouze o hlasy pro Bureše, nic víc.
Pro některé je to pořád málo. Nedávno jsem slyšel dva studentíky kolem 16 let, kteří si stěžovali na to, že na Slovensku by to měli zdarma. 😯
Babiše volí především lidé středního věku a důchodci. Studentů, kteří volí Babiše, je minimum, přesto jeho slevy nejvíc využívají oni.
Studenti nejsou blbší než B. Ten taky využil a čerpal.
Cilene kupovani hlasu u nejmene podporujicich volicu…
To doufám, že mezi studenty se najde jen málo takových, kdo by byli schopni tu existenci volit. Ale přes tyto nadějné studenty Bureš míří na jejich rodiče i prarodiče.
Ne, není … podpora cestování veřejnou dopravou vypadá například takto: https://zdopravy.cz/301-miliard-do-zeleznice-svycari-schvalili-jizdni-rad-jak-se-stat-jeste-vetsi-vlakovou-velmoci-37383/ Tam ten vlak potom využívají všichni, protože je to výhodné a pohodlné. U nás jej za chvilku budou využívat pouze studenti a důchodci, protože je to levné. Ostatní ne, protože je to pro ně plné, nepohodlné, pomalé a staré díky tomu, že se cpou prachy do kompenzací za první dvě skupiny. Navíc ani jen netušíte v jak velké míře se studentské průkazy falšují a kolik třicátníků (zejména opálené pleti) ve vlacích tvrdí, že jim je 14 a tedy nemusí mít žádný průkaz a průvodčí jej po něm nesmí chtít.… Číst vice »
Slevy v takové míře rozhodně akceptovatelné nejsou. Ať mají studenti slevu, ale ne 75%. My jízdné nemáme všeobecně drahé a nějakých 25% by bohatě stačilo.
Pro udržitelnost a podporu veřejné dopravy je mnohem důležitější investovat do zlepšování tratí a nákupu moderních vozidel. Takhle projídat peníze, které by šlo investovat do železnice je prostě nesmysl hodný agenta Bureše.
Výše slevy je sama o sobě zcela irelevantní veličinou. Problém je někde úplně jinde, a to v naprosto nedomyšleném (nebo naopak až moc dobře promyšleném) systému, kterým se vypočítává, kolik peněz dostanou dopravci.
Jsou to peníze, které dostanou dopravci, takže ve výsledku slevy, díky nimž jsou spoje lépe využité, přispívají právě k tomu, aby mohli investovat do moderních vozidel. Nikdo nebude kupovat nové vlaky, které by jezdily poloprázdné, totéž se týká autobusové dopravy, která léta postupně upadala ve smyslu přepravních výkonů.
Až vyrostou, tak zjistí kolik vlastně ta jízdenka stojí pro běžného smrtelníka a na socku plnou důchodců se vykašlou. Podpora veřejné dopravy vypadá jinak.
A pak jedete do práce a vlak je plný důchodců. Ve špičce by se mělo platit, mimo špičku nechť je sleva.