Rekonstrukce tramvajové trati v Ječné získala povolení. Počká se však na Václavák
Tramvajová trať, Ječná ulice, Praha. Pramen: Zdopravy.cz

Trať byla naposledy ve větší míře rekonstruována v roce 1984.
Trať byla naposledy ve větší míře rekonstruována v roce 1984.
A proč nechodit v centru pěšky? Však jsou zastávky všech linek pomalu co 150 metrů. 🤷♀️ Pořád si někdo na něco stěžuje,ale nikdo pro to nic neudělá. 🤔 Prostě je to potřeba opravit, když už to odsloužilo a tím pádem jsou prostě komplikace.🤷♀️ Pořád tady někdo na něco nadává. 🙈
Kľudne si ma kameňujte, ale tu v centre by som bol za každý kúsok zelene rád – a tá Ječná, to by bol pekný úsek trate na zatrávnenie.
Ja viem, že tam každú chvíľu poletujú sanitky dolu na Karlák, ale aj tak. Veď tu sú dva pruhy „nahor“, vedľa v Žitné tri „dolu“.
Jediny reseni pro Jecnou a Zitnou je podzemní vedeni silnice, stejne je 99% tranzit. Cena kolem 2 miliard. Na povrchu jeden pruh pro auta 30km/h. Casto cestuji po svete tak muzu porovnat, jak jsme v tomhle sto let za opicema.
No právě, to je řešení z minulého století. Poměrně nefunkční.
A jak si představujete zaústění takového úseku? Zajímají mě oba konce
Jasně a budete se tam potkávat s metrem ne? 😂
To ne, ještě by tam vyhrabali ten Leninův odkaz, o kterém se tvrdilo, že je v Ječný.
Odpověděl jste si sám. Byl by to pěkný úsek na zatravnění, ale poletují tam sanitky v obou směrech a směrem dolů občas i hasiči ze stanice v Sokolské. Žitná je sice třípruhová, ale ty pruhy jsou úzké a hasiči i sanitky by v ní stáli v kolonách.
Copak sanitky, za rohem ještě hnízdí hasiči, já bych to zrovna tady nechal pojížděné. Snad to není moc kamenné. 🙂
Jinak je to z poloviny zase o údržbě, tak třetina rabátek je prázdných. S nějakou obnovou zeleně se počítá, ale hlavně by to dneska asi chtělo zavlažování.
Super zpráva. Už se těším, až bude i rekonstrukce Ječné hotová.
Když jsme u toho, co se počítá jako začátek stavby?
Kdyby třeba bylo zdržení s Václavákem a DPP by nestíhal, stačilo by vykopat jeden panel, trochu to tam pohrabat a prohlásit to za začátek stavby, zatímco s velkou rekonstrukcí se bude vyčkávat na zprovoznění objízdné trasy?
Cokoliv, co je předmětem povolení. Takže stačí začít, já nevím, s posunem obrub.
Učitě se dá zažádat i o případné prodloužení, ale ne mockrát.
Ještě je i spoj přes Nusle a Vršovice 🙂
Mno ale ten to nezvládne
Tam je kritické místo Otakarova, i když jsem úplně nikdy nechápal proč, neboť provoz je tam stejný jako jinde a preference pro tramvaje tam taky je.
Ale každá tramvaj mezi IPP a nábřežím musí tou křižovatkou projet 2x a kolem bloku oba směry po stejné koleji.
Na křižovatce BělehradskáxKřesomyslova/Otakarova chybí odbočení z Křesomyslovy do Bělehradské, takže při výluce musí linky z Karláku/Palačáku na Tylák jezdit kolečkem přes Synkáč. Když ke 4 standardním linkám Jamrtálem přidáte 4 linky z Ječné (10, 16 a 22, která je za dvě) máte to ve špičce tramvaj každou minutu, ale tou křižovatkou půlka z nich projíždí kvůli kolečku přes Synkáč 2x a ještě směrem z Bělehradské mají 2 levá odbočení. To ta křižovatka nemá šanci dát. Kvůli preferenci tramvají se tam začnou štosovat od Vltavy auta, která zablokují Jaromírovu do Vršovic. Zastávka Divadlo na Fidlovačce DC je jen na 2xT3, takže… Číst vice »
A to tam ještě nemáte čtyřku, šestku, třiadvacítku a přes Synkáč se ještě motá jedenáctka!
A přes Letnou a pod Letnou … možná podle autora tyto spojnice už nejsou v centru … v centru je totiž téměř vše zrušené, zbyl jen průtah Malou Stranou se spojkou na Staré Město.
Tak hlavně aby tam nezúžili silnici a byly tam dostatečně široké dva pruhy jinak tam vytvoří kolaps
Jasně, bez aut by nám Praha zkolabovala. Správné řešení pro Ječnou ulici by přitom byl jeden průběžný pruh a jeden neprůběžný odbočovací.
To ale potom stála Resslova, Jiráskův most, Hořejší nábřeží, Strakonická minimálně od Lihovaru, Vltavská, Ostrovského, Radlická, Plzeňská, Duškova… Zablokuje to autobus 167 na Knížecí, tramvaj 7 do Radlic, autobusy městské i příměstské na Smíchovské nádraží a linky 176 a 148 směrem na Karlák.
Jak tak koukám to máte dobře zmáknuté,kdy jak co v Praze jezdí. 🙂 Takže počítám pracovník DPP a samozřejmě nic ve zlém,ba naopak. 😊
Zatímco teď to tam frčí jako na dálnici?
To je divné, dva roky jsme se tam pohyboval denně a moc plynulé mi to tedy nepřišlo. Když zrovna nebylo plno, tak to tam vždy nějaký mamlas projel naplno, aby po sto metrech opět stál na semaforu.
Záplava dalších trakčních sloupů. Samozřejmě černých.
Zelené by byly lepší? Nebo červené?
Zapomněl jste zmínit, že projíždějící tramvaje budou místním ubírat kyslík, jak si stěžovali vám podobní z Prahy 6. V kontextu Ječné ulice by to bylo převelice pikantní!
To s těmi „jen dvěma“ spojnicemi mi nějak nesedí. Vždyť ještě existuje spojení po Nábřeží kapitána Jaroše a přes Letnou.
Píšou, že „v centru“ jsou jenom dvě
Píšou v centru, které zřejmě vymezují dle hradeb
Nechápu. Jak chcete objet Ječnou přes Letnou?
A to Lazarská–Vodičkova–Senovážné náměstí nie je práve spojenie v smere východ–západ a má paralelu po nábreží. To už potom skôr zo Senovážného náměstí okolo Hlaváku na Olšanské náměstí. Ďalšie spojnice sú potom buď z centra príliš ďaleko (Výstaviště–Ke Stírce–Palmovka), alebo naviac nemajú kapacitu (Nusle), alebo sú v súčasnosti zbúrané (Libeňský most).
A vynechal som Karlín, ale ako všetky trasy cez Palmovku, nič-moc na cestu niekam na UDDP, alebo Hostivař.
To nějak časově nevychází ne? Povolení platí dva roky a Václavák bude hotový v létě 27…
V době platnosti povolení stačí začít stavbu, pak už se časová limitace neuplatňuje.
Celkem bych očekával, že takhle nějak to DP plánuje.
Jak to ale budou dělat bez omezení provozu tramvají?
Možná čekali delší bouři ve sklenici vody.
Zastávka Štěpánská „z centra“ je který směr? Na východ nebo na západ?
Na východ. Centrum je Lazarská, pokud se nepletu 🙂
Proč by zrovna Lazarská měla být považována za centrum?
Protože tam jezdí nejvíc linek. A navíc je tam centrální přestupní bod nočních linek.
Do kopce. (K čemu by v opačném směru bylo zábradlí?)
Díky za vysvětlení.
Díky zábradlí jsem sivto tak i myslel. Nicméně i tak si myslím, že pro popis směru jízdy by zejména v Ječné ulici bylo vhodnější použít světové strany namísto neurčitého z/do centra. Já sice bydlím skoro v Lazarské, za centrum to ale úplně nepovažuji. Pro mne principiálně Staroměstské náměstí, a když už by to muselo být na Novém Městě, tak Václavské.
Asi DPP nepřijde „nahoru/dolů“ dost odborné (a jak vidíme, poněkud „gatekeeperské“).