Rekonstrukce přejezdu v Olomouci si vyžádá výluku a objížďku na měsíc. Autobusy pojedou jinudy

Novosadský přejezd, Olomouc. Foto: Tomáš Kašpařík, Mapy.czNovosadský přejezd, Olomouc. Foto: Tomáš Kašpařík, Mapy.cz

Správa železnic opraví přejezd na olomoucké periferii.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slávek

Tak v prvé řadě: správa železnic nic neopraví. Za prvé na to nemá schopné lidi a za druhé, určiti firmu.

V druhé řadě: osobně se mi zdá přidání závor a oprava toho přejezdu zbytečně zdlouhavá.

Odpovíme se po západě, takže by to mohlo být tak do 10-12 dnů hotovo, včetně gum, asfaltu, žab.zar a závor.

X 1

Tento konkrétní přejezd splňuje všechny aspekty na zrušení a nahrazení podjezdem. S tím, že železniční zastávka budoucí dvoukolejné tratě by byla přímo na mostě, s možností oboustranného přístupu.

Bob

Obávám se, že podjezd by tam nešel udělat. Ze strany od města (severu) na něj není prostor, je tam hned křižovatka s ulicí Slavonínskou. Čili aby se to tam vešlo, musel by být sjezd do podjezdu směrem od města velice prudký padák.

Lenka

No já nevím, ale uzavírek v Olomouci je nějak moc😡všude zavřené a nikde žádný pohyb.A ten kdo to vymyslel, tak, líta letadlem. Už je to jak v Brně hnus 😡

hank

No sláva. Ten přejezd je nebezpečný a měl se řešit už dávno.

PeDazOl

Dovolím si ten článek poopravit a doplnit pomocí odkazu. Dojde k osazení závor, úprav chodníků a úprav jízdních pruhů na silnici. Žádné zdvojkolejení se provádět nebude, to bude provedeno až při velké rekonstrukci, včetně nového mostu přes Moravu poblíž. Uzavírka je plánována na 1 měsíc z výše uvedených důvodů. Dopravní situace na tomto přejezdu už je nepřehledná a neúnosná z bezpečnostních důvodů. Není osazen závorami a jsou přes něj vedeny de facto 3 jízdní pruhy a 2 chodníky a to vše 50 metrů od frekventovaného propojení ulic s nepřehlednou křižovatkou. projíždí tudy rychlíky a chodci mnohdy nerespektují signalizaci. Vlak ve… Číst vice »

Milan

Nemáte detaily jak to bude termínově ta velká rekonstrukce?

TnM

Ten přejezd je sice modernizacni investici na trati Olomouc-Prostejov, se samotnou modernizaci co se odsunula na rok 2030 ma ale pramalo spolecneho. To se pak zase bude kopat a nove vystrazniky a zavory skonci buhvikde. Podobne jako nástupiště zastávky Nove Sady komplet nove vybudovane pred ca. 2 lety a s modernizaci trati ktera probehne snad driv jak za 10 let bude tato zastavka uplne presunuta.
Sprava železnic je dira na prachy. Jsou tu trate co se rozpadaji a zaviraji a pak tu jsou nesmyslne investice do spratelenych dodavatelu, ktere se za par let zas budou rozkopavat.

PeDazOl

Momentální úprava se provádí především na žádost PČR kvůli zvýšení bezpečnosti přejezdu, nemá s rekonstrukcemi nic společného. Ale proč se neprovedla při výluce a přestavbě nástupiště 2 roky zpět ví jen SŽ…

Petr

A opatření s odklonem linky 920500 v podstatě zkopírováno odsud:

https://www.idsok.cz/vyluky/uplna-uzavirka-silnice-ii-435-ul-dolni-novosadska-v-olomouci/

MHD

Podle dřívějších plánů mělo zdvojkolejnění odstartovat příští rok. Bylo to odsunuto. A místo toho se dělá přejezd, který se mohl dělat na čisto pro dvě koleje.
Na Olomouckém OŘ by měl za tohle někdo letět na dlažbu. A třeba i za tu měnírnu na 3kV.

MHD

Opět musím pochválit SŽ za dokonalou koordinaci s ostatními stavbami. Od 14.8.do 10/2023 probíhá uzavírka silnice mezi Blatcem a Vrbátky. Takže NAD bude muset jet objížďkou přes Český Dub. Místo 4,5 km to bude 13. Pak je jasné, proč přípoje nebudou čekat.

Dos22

Jojo, za nekoordinaci může SŽ, a ŘSD nic? Ono ŘSD se jistě snažilo, přímo SŽ prosili aby to lépe zkoordinovali a SŽ natruc, ne a ne.

MHD

Tohle je místní komunikace, nejkratší spojnice mezi dvěma zastávkami na této trati.

Dos22

A proto za nekoordinaci může jen SŽ?
Nebo ostatní stavby nemusí nic, a když se to nezkoordinuje, tak za to může jen dráha?

A napadlo Vás, že to třeba jindy nešlo? Protože SŽ přeci nemá jiných výluk (jinou údržbu, atd…) a neustále kontrolují, zda se vedle něco nekoná.

Jediné řešení by bylo společný systém, kam by se naházeli dopravní omezení, a ten by mohl upozornit, že třeba správce silnice plánuje na tehdy a tehdy omezení, a to samé by alert vyskočil i správci silnice, že zas SŽ plánuje nějakou výluku. A buďto se podaří najít průnik nebo nepodaří.

Jiří Kocurek

„správce silnice plánuje“

Říká se tomu vyjadřovačky, jsou potřeba i k „pitomé“ vodovodní přípojce. Správcem II/435 (zavřený přejezd) a té trojky je ta samá SÚS. A pro SÚS rovněž platí, že má i jiné akce.

Jóo kdyby si spolu sedli nad ročním plánem výluk… Přejezd patří Dráze (SŽ) i s tím asfaltem, že?

Dos22

A myslíte, že draha neplánuje?
Dělají se dlouhodobé, střednědobé a krátkodobé plány, nebo si snad myslíte, že z fleku řeknou, tak příští úterý zde uděláme výluku?

Samozřejmě, to by šlo, ale není tedy chyba na obou stranách, že se tak neděje?

Jiří Kocurek

„A myslíte, že draha neplánuje?“

Když píšu o ročním plánu výluk, tak o něm asi vím, ne?

Jiří Kocurek

No tak z panelky zahnout vpravo a vydat se po stopách Zetorových. https://mapy.cz/s/hujukaguzu

Pozor: Silnice se v zimě v létě neudržuje.

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/fegekozaze

ŘSD s tím má společného jenom to, že se ta zavřená trojka dá objet po dálnici. Jeto záležitost krajské SÚS a SŽ

PeDazOl

Silnice v tomto úseku patří kraji, s tím nemá ŘSD co dělat, maximálně se k tomu vyjadřuje kvůli objízdným trasám ve stylu, ano objížďka tudy je možná.

Marek

Dub nad Moravou, ne Český Dub

MHD

A pardon. Jasně, Dub nad Moravou.

Šalina na Špilas

„Náplní stavby bude především zdvoukolejnění v úseku Olomouc-Nové Sady – Kraličky a celková rekonstrukce trati spojená se zvýšením rychlosti do 145 km/h,“ uvádí na svém webu Správa železnic.“
Znamená to, že SŽ přejezd bude připravovat rovnou dvoukolejný? Zdvoukolejnění má proběhnout podle jejich webu ve třicátých letech.

Projektant

Nevím, jaký je aktuální vývoj, ale podle studie proveditelnosti se má přejezd nahradit podjezdem. V místě dnešní zastávky bude výhybka a začátek zdvoukolejnění, nástupiště se přesune směrem k Prostějovu a bude ostrovní, přístupné z podjezdu šikmým chodníkem.

Gajda

Sice to asi nebude top trať i po modernizaci, nicméně 50 tisícovej Prostějov by si podle mě zasloužil alespoň jeden lepší (řazeny alespoň Bmz) přímej vlak ráno do Prahy a večer z ní.
Teď by to navíc nemuselo ani nic stát, jako kompenzace za všechno co ČD v Olomouckém kraji nedodržují.

Dos22

Jakou má spojitost dodržování řazení, atd… Na krajských spojích a přímé vlakové spojení do Prahy?
Rychlíky totiž obvykle objednává stát (MD).

Koleno

To by musel začal konat kraj dle sankcí dle smluv s ČD. V Olomouckém kraji je jeden z nejhorších počinů ČD napříč celou ČR. Jinde se kraje začaly chovat dle smluv, tedy nejhorší šroty, vozy šup do Olomouce, kde to tolik nevadí, nestěžují si, podle toho vypadá. Nezvládnuté ECM, v opravách nemají šanci to hasit. Každé ráno dlouhý seznam v žst Olomouc hl.n. ohledně mimořádností, neustálých záměn jednotek, hdv oproti plánu. Něco přijede do stanice a nepokračuje, kam by mělo, dispečer ČD pořádně neví, lidé do soupravy a ven ze soupravy, občas opravdu chaos, chudáci lidé. ETCS vlaky na Uničov… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Jinde se kraje začaly chovat dle smluv, tedy nejhorší šroty“

Moment, podle smluv se snad mají chovat ČD či jiný dopravce.

Milan

Když si vzpomenu na ty žabotlamy 🙂 máte recht

Modré zábradlí

Jednou denně odkudkoliv do Vídně už tu bylo. Zaplať pánbůh se to přes systém náhodných výstřelů pomalu přesouvá k taktu.