Rekonstrukce Negrelliho viaduktu finišuje, už má koleje
Více než dva roky trvající rekonstrukce Negrelliho viaduktu míří do svého závěru. Na mostě jsou už kompletně položeny koleje, připravují
Více než dva roky trvající rekonstrukce Negrelliho viaduktu míří do svého závěru. Na mostě jsou už kompletně položeny koleje, připravují se první zatěžovací zkoušky. Pravidelný provoz se má na most vrátit 1. června.
„Je dokončena pokládka kolejí včetně napojení do Masarykovo nádraží. Proběhlo podbíjení i svařování kolejí,“ řekla mluvčí Strabagu Edita Novotná. Strabag získal zakázku na rekonstrukci ve sdružení s firmami Hochtief a Avers. Během pátku proběhla montáž bran trakčního vedení a montáž trakce, současně se provádí pokládka kabelizace k zabezpečovacímu zařízení.
Strabag chystá na příští týden provedení zatěžovacích zkoušek na mostu přes Křižíkovu ulici a mostu mezi horní a dolní částí autobusového nádraží Florenc. „Na podvozky bude naloženo závaží. S těmito nastrojenými podvozky se najede na mosty a dole pod mostem se bude provádět měření průhybů či deformací konstrukcí. Měření bude provádět Kloknerův ústav a měření na mostě nad Křižíkovou ulicí proběhne za částečné uzavírky jízdních pruhů pod mostem,“ upřesnila Novotná.
Cena rekonstrukce stoupla z původních 1,045 miliardy korun na 1,379 miliardy korun. Důvodem byl v řadě případů horší stav, než předpokládal projekt.