Dopravci Infrastruktura Železnice

Rekonstrukce na tratích na Liberecku zkomplikují cestu vlakem, začínají tři výluky

Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Rekonstrukce na železničních tratích zkomplikují cestování na Liberecku. Už od úterý nahradí autobusy vlakové spoje z Liberce do Mníšku, Frýdlantu nebo Jindřichovic pod Smrkem. Výluka tam potrvá čtyři týdny. Pracovat se ale bude také na trati mezi Frýdlantem a Raspenavou nebo na trase z Liberce na Hrádek nad Nisou.

V úterý začne výluka na trati z Liberce do Mníšku, pracovat se bude na úseku dlouhém 5,6 kilometru. V úseku stavebníci vymění betonové pražce z roku 1974 za nové betonové pražce s pružným upevněním. „Zároveň se strojně pročistí kolejové lože v celém profilu,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Vyměněny budou také nynější kolejnice. Opravy podle Firiebové čekají i nástupiště ve Stráži nad Nisou a v Krásné Studánce a výluky pracovníci využijí také k opravě konstrukce a odvodnění na osmi přejezdech. Práce by měly skončit 23. srpna.

Ještě o den delší bude výluka na trase z Frýdlantu do Jindřichovic pod Smrkem. Důvodem je oprava železničních přejezdů v Kodešově ulici ve Frýdlantu. Práce navazují na rekonstrukci Kodešovy ulice, která začala v polovině července. Na projektu za 75 milionů korun se podílejí Liberecký kraj, město Frýdlant a Frýdlantská vodárenská společnost, pracovat se tam bude tři roky. „Díky dohodě na zapojení Správy železnic jsme na projektu ušetřili zhruba pět milionů korun, opravu přejezdů bychom jinak museli zaplatit sami,“ řekl ČTK frýdlantský starosta Dan Ramzer (ODS).

Kvůli rekonstrukci mostu bude od středy 29. července výluka na trati z Frýdlantu na Raspenavu. Práce by tam měly skončit 17. srpna. Oprava mostu zastaví od 3. srpna také provoz na trase z Liberce přes Chrastavu do Hrádku nad Nisou. Opravovat se bude most v Machníně u Liberce, výluku využije správa i k demolici silničního nadjezdu u Chotyně. Práce na trase by měly podle Friebové skončit do 1. září.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MlB

Tam to je taky rozkopané každý rok… velice „efektivní“ opravování.

Jindra

Pokud se nepletu, v roce 2018 se stavěl nový most v Krásné Studánce. Výluka byla tehdy také měsíc. Opravdu nebylo možné úsek Stráž n. N. – Mníšek udělat už tehdy?

Vojtěch

Budou potom vlaky jezdit rychleji?

Jakub

Rychlostníky budou mít stejné ale troufám si tvrdit, že budou. Ubydou drobné defekty a zvlněné kolejnice, takže bude lepší adheze a vzroste efektivita zrychlování a zastavování.

PetrB

Pane Sůra, trošku si rýpnu, snad se Vás to nedotkne, není Machín u Liberce, ale Liberec-Machín. Machnín je místní částí města Liberce.

Sitgestravel

To nemuze jako Liberecak vedet.

Vašek

železniční stanice se jmenuje Machnín. Nikoliv Libere-Machnín

Jiří Kocurek

„Práce navazují na rekonstrukci Kodešovy ulice, která začala v polovině července. … pracovat se tam bude tři roky.“
Uff, co všecko je v té ulici uložené? Tři roky je hrozně dlouhá doba.

Sitgestravel

V Liberci bezne. Pravni rok se to rozkope a vymeni trubky, druhy rok se to zasype a treti rok asfalt a jeste si na radnici libuji, jak to slo rychle. Kde to zijeme???$$$@@@###!!!

Jerry

Banánová republika Kocourkov.

ondrys

Až na to, že je řeč o Frýdlantu a že ani nemáš páru o tom, jak to tam bude probíhat.

malý bobeš

Citujete cca měsíc starou verzi výlukového rozkazu… Data jsou jinak (v „zákrytu“) – a jako cestující bych přivítal informace o NAD v celém výběžku …

Sitgestravel

A Liberec – C.Lipa modernizaci na VRT planuje Speava zeleznic kdy?

Kirak

Nikdy

Pavel

demolici silničního nadjezdu u Chotyně ? To budou stavět nový ? To stihnou do konce srpna ?

Martin

Ten se bude jen bourat, k ničemu stejně neslouží.

Jerry

To se nezvyši traťová rychlost; když už tam mění pražce a kolejnice?

Lektor

Jak by se výměnou pražců a kolejnic mohla zvýšit rychlost?

Jerry

Znám úseky kde se zvýšila rychlost ..

Sitgestravel

Ne, proc by mela? Snad si nemyslite, ze by v 21. stoleti mely vlaky jezdit rychleji nez 50 km /h. Aspon strojvudci stihnou zabrzdit, kdyz prehlednou cervenou nebo praskne drat od zabezpeceni.

Jerry

Sarkasmus

Jiří Kocurek

Těžko odhalitelný. Ale je pravou, že kdyby se měla s každou výměnou kolejnic zvýšít rychlost alespoň o 10 km/h, tak se v Bezprání jezdí už aspoň 150 km/h.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO