Rekonstrukce lanovky na Petřín se blíží. Vymění se většina trati, práce potrvají rok

Míjení lanovky na Petřín podle vítězného návrhu. Foto: Anna Marešová DesignersMíjení lanovky na Petřín podle vítězného návrhu. Foto: Anna Marešová Designers

Dopravní podnik vypsal zakázku na celkovou opravu tělesa trati. Je ve špatném stavu.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M474003

Citace z publikac Lanovkou opět na Petřín, a roku 1985: I kdyby se sesul celý Petřín, lanovka zůstame a může jezdit.

hroch.obojzivelny

To už bude v době trvání mého života třetí pokus o trať na Petřín. Nepřijde mi úplně běžné, aby se stavba tohoto druhu musela kompletně stavět znova tak často. Buď jsou v tom svahu tak obrovsky složité podmínky, nebo se opakuje nějaká chyba…?

Poručík Mazurek

V podloží břidlice a na povrchu zvětralé sutě, které se pomalu sesouvají dolů. Zjednodušeně řečeno: celý svah velmi pomalu sjíždí dolů na Újezd. To opravdu není prostředí, kde by člověk chtěl dělat liniovou stavbu, která se nesmí hnout ani o milimetr.

Kubrt

Petřín je geologicky dost složitý, je tam hodně vody, pramenů, horniny se rozpadají a sunou se dolů. Historicky se tam kutal pískovec, takže jsou tam různé staré štoly..

Jakub P

Pokud pri rocni rekonstrukci temer cele trati zaroven nezridej bezbarierovy pristup k lanovce, je jednoznacne, ze soucasne vedeni DPP nepatri do tohoto stoleti.

MP22

Větší kapacita po odstranění kabin strojvedoucího je fajn, dle mého názoru ale mělo dojít k prodloužení vozů ještě o nějaké dva tři metry, aby se dosáhlo kapacity větší alespoň o 50 %. Ty fronty dole v sezónu jsou hrozné a tohle by pomohlo.

Kuba - Dopravní videa.cz

A vyjde to vzhledem k délce nástupišť, poloměrům oblouků, délce křížení apod.?

Spíš by dávalo smysl zkrátit interval, což by po snížení nákladů na obsluhu mohlo i vyjít. Ideálně nějak dynamicky podle aktuální poptávky.

Jakub P

Nastupiste maji pokud si dobre pamatuju metr dva rezervu a i kdyby ne, trat se bude cela predelavat, takze by se dala i prodlouzit, to same prodlouzeni krizeni, polomer oblouku, kdyby to bylo treba (ale ty jsou tam velmi mirne, zdaleka nejvyraznejsi oblouk dela ta vyhybna uprostred).

Jakub P

Jo, ke zkrácení intervalů doufejme modernizací technologie dojde taky, ale to prodloužení by se IMO hodilo i tak.

Frantisek X

To by se ale musely „prodloužit“ i budovy, ne? Nebo z nich vybourat dispečerská stanoviště.

Geralt

Ale strojvedoucí/průvodčí tam bude strašit pořád. Vítejte v 21. století.

Pán jeskyně

Mně se u spojení tradičního a moderního vzhledu vybaví spíše velmi povedené vozy lanovky v Grazu.