Rekola vyjela poprvé do ciziny. Zkouší prorazit ve Finsku

Rekola ve městě Vaasa. Foto: Vít JežekRekola ve městě Vaasa. Foto: Vít Ježek

Průkopník sdílených kol v Česku, společnost Rekola, poprvé začal nabízet svá růžová kola v zahraničí. Od konce srpna s nimi

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miropiro

K tomuto jen gratuluji. Je obdivuhodné, kam se dopracovali. Z původně studentského projektu, kdy jsem o nich psal v diplomové práci o možnostech realizace bikesharingového systému a tehdy mi přišlo, že se dost hledají, že dlouhodobě jim stávající model fungovat nemůže, se nyní stal projekt, který expanduje do ciziny.

Petr 766

Bez dotací by byli dávno v háji. To je jediný smysl tohoto nesmyslného „podnikání“ a půjčovny – obyčejná komerční neúspěšná služba, která si hraje na sdílení (což není). Nebýt kamarádá na radnici v Brně a pár velkých firem, které potřebují někam ulít peníze kvůli optimalizaci, už je dávno po nich. Podobně carsharingy.

železničář v důchodu

Já sice na kole nejezdím, ale sleduji, že „růžová kola“ dost využívána jsou (aspoň v Praze) – ekonomiku (a možnou potřebu dotací) té služby posoudit sice neumím, protože o ní nic nevím, ale jako nezúčastněný pozorovatel mohu konstatovat, že z pohledu uživatelů to asi docela funguje.

Martin Š.

To není pravda, nestojí to na dotacích! Oni mají soukromé investory včetně podnikatel z Mall.cz (Odřej Fryc) či Hello Bank. To, že občas Rekolům přispěje nějaké město, aby tam Rekola rozšířili není špatné – dávají to v rámci nějakého dotačního programu.

Zkrátka, ty dotace některé jsou, ale je jich velmi málo (př. Praha).

T

Vidim ze podnikatel ani ekonom nejste. Naklady na tyto kola jsou minimalni a jednoduse ze zaplatej z trzby pouziti. Reknete si kolik takove kolo stoji nove… 5000kc? To se jim vrati za kolik dni, a jak dlouho kolo vydrzi? Veskere opravy uzivatel oznami pres aplikaci, a oprava je nekdy vymena dilu coz je asi 300kc + mzda a naklady osoby ktery kola udrzuje pro firmu.