Reklamy na auta budou muset ve Francii od března doplňovat ekologické slogany
Auta v Paříží. Foto: Transport and Environment
Reklamu doplní texty doporučující veřejnou dopravu či chůzi pěšky.
Reklamu doplní texty doporučující veřejnou dopravu či chůzi pěšky.
Myslím si, že nejvíce by používání aut zredukovalo povinné přezkoušení řidičáku co 5-10 let. Sice by narostl počet úředníků (už to nedělají policisti), ale ostatním by se ulevilo.
Samozřejmě se to nelíbí ani autolobby (víc bouraček a majitelů ŘP je pro ně lepší), ani politikům (byt´ ty spíš někdo vozí).
„Na krátké cesty dejte přednost chůzi“ … tak to je snad jasné, že do garáže nebo k tomu autu půjdu pěšky.
Ve vizuální reklamě lze jít dál, prostě její součástí bude příchod k vozu a nasednutí do něj … když se to skloubí s nějakou pěknou ženskou a ne moc dlouhou sukní, tak to může být jedině ku prospěchu věci:-).
A u té spolujízdy se nabízí nepřeberná škála možností;-))).
Jinak tedy idiocie naší tzv. západní civilizace fakt nezná mezí a ta analogie s dávným Římem už opravdu sedí jak pozadí na hrnec.
Francie – hrobník Evropy. Nemecko – pomocník s lopatou. Plná huba ekologie a pak hrají fotbal v prosinci, vyhřívaný trávník, osvětlení (protože ve dne se nevytříská tolik peněz v TV práv), to samé další sporty – je to asi 2 týdny, co do Drážďan navezli tuny a tuny sněhu, aby v okolní zeleni mohli běžkovat; nyní turné 4 můstků taky v předjaří s navezeným sněhem (a jako pravý zimní sport s keramickou nájezdovou stupou na můstku). Ale zkuste říct „diesel euro 6d“ – jste vyvrhel… 🙁
😀
návrh je asi bejkarna, v lepším případě pro zasmati, v horším k vzteku.
ale úroveň diskuze níže…ta potrhla ekvivalence svobody, individuality s autem…to je pro změnu taky hodně k zamyšlení.
s tímto jajinkovskym sebeckym přístupem se asi moc daleko nedostaneme…
Cit: „Francie už podobný přístup v roce 2007 zavedla u příliš slaných, sladkých a mastných potravin, kdy se snažila propagovat zdravý životní styl“… Docela by mě zajímalo vyhodnocení této kampaně a její „úspěch“ za téměř 15 let… Zda to vůbec mělo nějaký dopad nebo je to jen buzerazce výrobců těch produktů, které vrchnost zrovna považuje za nezdravé/nevhodné/nemoderní… A doufám, že tato aktuální se naprosto mine účinkem, ne snad proto, že by bylo úplně moudré jezdit 500 m pro cigára autem (ruku na srdce, komu se to nestalo…?), ale protože odmítám ze sebe nechat dělat nesvéprávnou osobu, které musí každý krok… Číst vice »
Dříve nebo později každá snaha o převýchovu a vytvoření „nového, lepšího člověka“ skončí totalitou. Protože v určitém momentu „zlepšovatelé“ zjistí, že po dobrém to dál nepůjde, ale nebudou ochotní se zastavit.
Doufám že to platí i pro reklamy na elektromobily, která jsou stejně neekologické jako klasická auta. Energie k rozpohybování hromady železa kvůli jednomu 80 kg člověka je potřeba pořád stejně, a je jedno jestli se vezme z benzínu nebo elektrárny.
V podstatě se to dá vztahnout na jakoukoliv dopravu a tvrdit že je nějaká doprava ekologická je pokrytectví.
Jako jo. Jenmže třeba autobusy „musí“ jezdit v nějakých intervalech (dejme tomu hodina), aby byla zajištěna ZDO – a jestli do toho autobusu pak přisedne pár lidí, nějak zásadně ty emise nezvýší.
Tak nám zakázali kouřit na veřejnosti, teď jezdit autem. Kdy přijde na řadu sex?
Kde se prosím píše o zákazu jízdy autem? Nikde v textu nic takového nevidím. Vy ano?
Hloupého trkni, chytrému napověz či jak se to říká.
Můj příspěvek se vztahoval na to pomalé ukrajování svobody lidem. Ano, direktivně nikdo auta nezakázal, ale je nad slunce jasné k čemu tyhle kroky směřuji…
Oni nám ty auta nezakáží, ale budou to znepříjemňovat jak jen to půjde.
A co by tim ty vlady ziskaly?
A volili bychom pak ty strany které to podporují?
A víte, že vaše svoboda končí tam, kde začíná svoboda toho druhého. Žádná svoboda ničit lidem životy, byť nepřímo, neexistuje.
http://www.1000vecicomeserou.cz/324-svoboda-jednoho-konci-tam-kde-zacina-svoboda-druheho/
Kde je konkrétně v textu věta o zákazu jízdy autem?
Kouření na veřejnosti je bezohlednost. Smrďte si doma.
Znám lidi, co kilometr na zastávku jezdí autem. TO jsou pošuci…
Jsou. Ale proti hlouposti nic nezmůžeme.
To auto jim jistě poděkuje.
Kilometr už je kousek cesty!
Pokud to není ZTP osoba, tak 10-15 minut pěšky. Škoda benzínu.
takže mají jet celou cestu autem, chápu tu připomínku správně?
Už nějakou dobu je zřejmé, že ekologie se vytratila a byla nahrazena ekologismem šitým na míru zpovykaným „woke culture“ aktivistům, jejichž vlhký sen je kriminalizace osobní přepravy, kotlů na dřevo a konzumace živočišných produktů. Cíl je, aby se na automobilismus nahlíželo jako na neřesti, alkohol, cigarety nebo drogy. Prostě ekoteror.
Legendární hlášku „Melonenpartei. Außen grün, innen rot“ (melounová strana, zvenku zelená, uvnitř rudá) pronesl o německých zelených Franz Josef Strauß někdy v polovině osmdesátých let.
Ono na tom něco bude. Němečtí Zelení vyrostli z tzv. „mírového hnutí“, což zní vnešeně a ušlechtile, ale byla to ve skutečnosti pátá kolona, kterou si na Západě vydržoval SSSR. Třeba jejich bývalý šéf Joschka Fischer se demonstrací tohoto hnutí účastnil často.
(omlouám se za politickou vložku)
Mně se to také subjektivně nelíbí, ale každému kdo není úplný idiot musí být jasné, že současný životní styl západní populace je do budoucna neudržitelný a něco se dělat musí. A čím později ten radikální řez přijde, tím víc to bude bolet.
Neudržitelné bude až programové zchudnutí většiny lidí, jehož důsledkem bude stagnace společnosti, omezení mobility a nenávist k aktivistům zeleného druhu. Vyspělé technologie si totiž může dovolit jen bohatá společnost. To samé platí i pro jejich vynalezání-včetně těch zelených. Takže s omezováním blahobytu lidí a výkřiky typu :“Dost bylo smrádku a teplíčka bych byl opatrný.“
promiňte, ale jakým pokrokem je topit si doma na 26C a vozit si zadek autem, protože mi to usetri 20 minut denně…(údajně). stejně tak není pokrokem měnit nabytek po pár letech ani vyházet oblečení co dva tři roky. ani vyhazovat potraviny.
jenže když si nedáme říct ani v těchto základních věcech…pak nám hrozí nějací pachatelé dobra, kteří se nezakecaji…
Víte, oni lidé s nízkou životní úrovní moc času na vědu, ekologii a volání po humanitě nemají. Řeší totiž existenční věci. Srovnejte pokrok zemí, které považujete za „rozbácané“ a zemí, které podle Vás žijí skromně a bezemisně. Uvidíte, že např. :počítače nebo kosmické lodě se vynalezly v, podle Vás, „plýtvajících“ zemích a nikoliv např. v Botswaně nebo Zimbabwe, kde se žije totálně zeleně. Snažím se říct, že na automobilismus je nabalená spousta věcí od strojírenství, chemického průmyslu až po mobilitu osob. Ve všech zmíněných věcech se dá podnikat a to zase rozvíjí jiné sektory, které generují bohatství, které umožňuje vynalézat… Číst vice »
pracovní den mám rozvržený na minuty. víš, co je to 2×20 min? a co se svými penězi dělám, po tom ti nic není. jestli je budu vyhazovat z okna, dělat si doma saunu, kupovat co rok nový nábytek, nebo každý měsíc obnovovat šatník, je jen moje věc. co takhle si uvědomit, že dokud bude cesta vlakem z 30km vzdáleného města do Prahy trvat hodinu a půl oproti půlhodině autem, tak lidi budou vždy zcela logicky preferovat auto? Nehledě na úroveň těch vlaků a každodenní nespolehlivost spojů. Moderní vlaky, rychlé spojení, spolehlivé spojení bez zpoždění a ručím za to, že lidé… Číst vice »
Tady nejde o chudobu nebo blahobyt ale o to že za 150 let možná dřív možná později na téhle planetě třeba žádní savci nebudou a bude to tu vypadat jako v carbonu kdy vznikalo uhlí.
To, co říkáte je na úrovni chiliastických proroctví středověku. Neexistuje způsob, jak to dokázat. Viz např. článek z webu „oenergetice“, kde se píše: Když v roce 1970 – na sté Leninovy narozeniny – levicoví aktivisté vyhlásili první Den Země, předpovídali planetě strašnou budoucnost. Varovali, že pokud soudruhům nepředáme moc a peníze, zle to s námi dopadne. Řadu příkladů uvádí Ronald Bailey v rozsáhlém článku „Earth Day Then and Now“ (Reason, 2000): Harvardský biolog George Wald odhadoval, že „civilizace zanikne během 15 až 30 let, pokud nebudeme ihned řešit problémy, jimž lidstvo čelí.“ „Prožíváme ekologickou krizi, která ohrožuje přežití tohoto národa… Číst vice »
Nevim jestli článek který sesmolil pan Kremlík mužem brát vážně.
Tak ale provoz aut je škodlivý, o tom snad nemusíme debatovat. Otázka je, co s tím. Zatím se jaksi nic nedělá.
To je věčný zápas mezi osobní svobodou a zodpovědností vůči společnosti. Přístupy, které zastávají krajní z obou postojů známe: je to jednak ideologie, že jednotlivec neznamená nic a naprostou přednost mají zájmy celku (takový přístup je vlastní zejména východní Asii, a to už po stovky, ba i tisíce let), jednak je to ideologie individualistické sobeckosti, která upřednostňuje vrtochy jednotlivce před společenskou zodpovědností (takový přístup je charakteristický pro evropskou civilizaci a nejvíc se nyní uplatňuje paradoxně v postkomunistických státech). Každá z obou krajností má své zápory a je jasné, že nejlepší je najít nějaký vyvážený stav mezi tím. Jenže ten se… Číst vice »
„Tudíž je hloupé se hledání zlaté střední cesty vysmívat.“
Podepisuji. Nicméně pozor na existenci třetích, čtvrtých, entých cest, takže velice opatrně s těmi regulacemi s celospolečenským dopadem.
Ve Francii měli jednu dobu zákon, který zakazoval meteority, přesněji padat kamení z oblohy. Meteority si ho nečetly. (to pro odlehčení)
Auta stojí, vlaky taky
Ještě mě tak napadá – když zrovna budou francouzští pracovníci veřejné dopravy (železnice či MHD) stávkovat (což u nich je často), tak to – dle toho sloganu – mají lidé (zejména na větší vzdálenosti či v nepříznivém počasí, kdy nepřichází v úvahu jízdní kolo coby alternativa) vyřešit jak jinak než autem? 🙂
aby pak stíhali prodej žlutých vest
Pěšky, 30 km půjdete 5 hodin, pak půjdete 5 hodin zpátky. Regulátor to netuší, protože sám to má přece kousek na elektrokoloběžce. A podle něj to mají úplně všichni stejně, regulátorovi připadá nemožné, že by někdo měl jiný život.
Regulátor se především bude chovat podle hesla „Rules for thee but not for me“. Zkušenosti mluví jasně.
30Km za 5 hodin? To je celkem slušný kalup. To počítejte ještě po cestě tam nějakou dobu odpočinku.
Těmhle těch 30 km rozhodně netrvalo ujít za 5 hodin
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/chlapcum-na-prostejovsku-ujel-autobus-30-kilometru-putovali-mrazivou-noci-40382333#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart&dop_req_id=8g3nnUjFVs1-202112291948&dop_id=40382333
A to těch 30 km bylo tak 22-25 podle toho, kudy to přesně brali.
A v tom článku se o vaší variante něco píše nebo to tam vidíte jen vy?
Já tam čtu toto:…
Reklama na motorová vozidla bude nově muset obsahovat jedno z následujících sdělení: „Na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole“, „Myslete na spolujízdu“ nebo „Ve všední dny jezděte veřejnou dopravou“….
Jestli jste si náhodou něco nemyslel, nedomyslel a pak vymyslel.
Ten třetí slogan odpovídá tomu, co jsem napsal.
Plus dodávám, že první slogan platí právě jen pro ty kratší cesty (+ ne za nepříznivého počasí či v případě chůze při přesunu mezi městy/obcemi) a druhý slogan má také své limity, zejména právě v řidčeji osídlených oblastech.
Další příklad toho jak se Evropa snaží odrovnat vlastní ekonomiku. A přitom Auta jsou jedna z hodně mála věcí, kde EU je nejlepší na světě… Tohle je úplně na palici… :/
Souhlasím. Každý kdo využívá automobil je ten, kdo plní státní pokladnu (daně, poplatky, pokuty…)a podílí se na zaměstnanosti (náhradní díly, servis, paliva, kontroly..) a to po celou životnost vozu. Jenže tohle si lidé neuvědomují.
Souhlasím, ale takhle jsem to úplně nemyslel. Ono pokud se u všeho pozastavíme a řekneme si „ale vždyť xxy nebudou mít co žrát“. Tak to nikam nepovede.
Mě spíš děsí, že takhle Francie (a vlastně celá EU) poškodí své výrobce aut. Ve výsledku je pak jenom předběhne konkurence ze zahraničí. Já jsem si docela jistý, že za chvíli tu bude hromada Čínských automobilů všude. Volvo je jen skromný začátek…
Rozumím. Já jen chtěl říci, že člověk smýšlející tímto směrem si auto z Číny kupovat nebude stejně jako brambory z Německa a k nepotřebuje k takovému rozhodnutí reklamy. Už se těším, jak na sádle bude za chvíli varování, že cholesterol škodí a prasata prdí a proto je sádlo vysoce škodlivé a neekologické.
S tím sádlem to tak (bez toho upozornění na obalu( už i bylo a s máslem taky. Že jsou zlo. Pak zase že ne. A časem zase určo budou. A pak budou zase vzaty na milost.
To je takový koloběh boje za vyšší dobro. To vždycky stojí za h…o a dopadá stejně.
Na jednu stranu je tady Bastiat a petice výrobců svíček. Na stranu druhou nikdo nezakázal petrolejky. Jen žárovky.
A také plní cesty svíčkama, křížkama, emisemi a hřbitovy hrobama (v ČR víc než 500 hrobů ročně), dětská hřiště parkovacím stáním. To si také lidé bohužel neuvědomují.
Stejně tak by se podílel na zaměstnanosti kdyby používal MHD či kola a zároveň by omezil spoustu externalit, které vysávají státní pokladnu. Znečištění, nehody, údržba silnic, … https://twitter.com/janhynek/status/1476194028177739782?t=T_ipk118qOdX4jXruaPghw&s=19dy
Zatímco Japonci, Korejci a Američani jsou úplné nuly. Chudáci v Estonsku, Chorvatsku, Finsku. Fakt se začínám bát o ekonomiku Finska. Dle oficiálních statistik v roce 2010 vyrobili jen 6 500 aut za celý rok. Někdo by jim to měl zajet říct, že už určitě jsou těsně před krachem ekonomiky. Jen tak mimochodem, my máme to štěstí, že tu máme české firmy: skupinu Škoda Transportation s miliardovými zakázkami, AŽD Praha s vývojem autonomních vlaků, Třinecké železárny jako elitního výrobce kolejnic. Asi bych se o českou ekonomiku vůbec nebál. Německá Škoda, korejský Huyidai i francouzko-japonský TPCA si ze svými zisky můžou jít… Číst vice »
Co to plácáte, člověče? 🙂
Napadají mne některá další hesla, kterými by šlo reklamy obohatit 😊
„Kdo nepracuje – ať neřídí!“
„Je čas, soudruzi, skoncovat s benzínem!“
„Ekologickou cestou k dalšímu rozvoji naší socialistické vlasti!“
„Není místo pro řidiče!“
„Povaleči od volantu – na kolo a do trikotu!“
To „na kolo“ je dobrý. To bylo ve středověku docela populární.
Omyl. Tak to rozhodně nebylo. Ne „na kolo“, ale „do kola“. A pěkně vplést. Přivázat někoho na kolo by nebyl žádný trest.
Mějte na paměti na kolegy od dráhy, kteří také jezdí do práce autem, když hážete všecky řiditě na mučidla. Mohli byste se dopustit smrtelné chyby – zabít železnici.
Nemyslel jsem nic konkrétního. Reagoval jsem jen na to, zda ve středověku bylo používané na a nebo do.
Nehodlal jsem bazírovat na detailech, ale zvědavost mi nedala a … „Při druhé variantě, používané hlavně ve Francii, byl odsouzenec přivázán za ruce a nohy k podepřenému loukoťovému kolu. Kat mu poté palicí nebo železnou tyčí přerazil nejprve končetiny a nakonec zlomil vaz. Kolo s rozlámaným tělem pak bylo rovněž vystaveno. “
Tolik teta wiky:-).
Ale třeba vám to furt přijde jako pohoda jazz;-P.
Nelíbílo by se Vám víc tohle?
„Přejeď si svého cyklistu!“
„Rozplázní dítě před školou i s aktovkou!“
„Když není kde, parkuj na trávě nebo pískovišti.“
„Parkování na chodníku zadarmo a pro všechny.“
„K čertu s hasičema, ohně se bojí jenom srab!“
škoda že ty slogany jsou nesouvisející výkřiky zoufalství – například ten pátý a druhý jsou jen hrou na city….. PS – když není flek, parkuju i na trávě – na pískovišti ne
Nelíbilo, vadí mi všechny extrémy. 🍉
Jako první myšlenka při čtení toho článku mi probleskla hlavou reklamní kampaň na „hypermarket“ Český sen – „Nejezděte“/“Netlačte se“ atd. 🙂
Pak mohli tvůrci té kampaně tvrdit „my jsme vás varovali“.
Tak asi největší smysl by mělo, aby reklamy vůbec nebyly. Ten, kdo auto chce koupit jí stejně nepotřebuje a ten kdo ho kupovat nebude je reklamou jen obtěžován. Potom nemusí být žádné ekologické slogany. Je to stejné jako u cigaret nebo alkoholu. Hnusné varování na každé krabičce, ale kolik činí z jednoho i druhého spotřební daň? A mimochodem reklamy na cigarety jsou zakázané již dlouho a neznamená to, že by lidé kouřit přestali.
Možná je to proto, že nikotin je návyková látka.
A automobilů žádné návykové látky nejsou.
Znám pár aut, které návykové jsou. 😃
Což většinou nebude masová produkce užívaná k denním potřebám.
Ale nadneseně se dá říct, že chleba je návykový.
Tak jde o to, co si kdo koupí. Spoustu lidí baví i auto, které užívají na normální ježdění.
Jo, pozítří to už bude 18 let, co jsem se u té reportáže o škodlivosti (návykovost, navádění ke kriminalitě + bezprostřední příčina úmrtí) chlebu válel smíchy, když ji dávali v Silvestrovských televizních novinách TV Nova. Pamatuji si to dodnes skoro nazpaměť.
Když člověk zjistí při některých cestách že automobil dokáže ušetřit spoustu času tak nechce jinak.
A někdy je to vzhledem k tomu, kde člověk bydlí nutnost. Tohle pochopil i EP kdy lidé z oblastí kde auto nutně potřebují budou mít úlevy a ještě jim budou poskytovány příspěvky na rozdíl od lidí z měst.
A jak se bude rozlišovat, kde je auto nutnost a kde ne?
To už nechte na EP. Ti to mají „vymyšlené“. Typicky se může jednat o oblasti, kam nevede železnice a autobus jede pouze několikrát za den a jestě k tomu „kolem zeměkoule“.
Co třeba vesnice, kam jezdí 7 párů autobusů v pracovní dny, 3 páry o víkendu (v nemožných časech) a vlak je 2km daleko po lesní cestě do kopce?
(Tam občas jezdím, a to většínou autem.)
Uliční výbor, okresní tajemník a neúplatný úřad, na kterém se nevyskytují lidé s touhou po pomstě na neznámých lidech mluvící o ohleduplnosti.
To by tak hralo, jeste by si to mistni lide mezi sebou nejak upytlikovali a jezdili si autem.
Takhle bychom ten blahobyt nevybudovali!
Na to musime zridit extra ourad. Mimo CR, hezky celounijni.
Voni by si to totiz ti Cesi zase nejak osvejkovali.
Kdepak, na lid musi byt prisnost. A na chude vychodoevropany obzvlast.
I pouhé řízení může být návykové stejně jako rychlost, která podporuje vznik adrenalinu a tento mnoho lidí patrně potřebuje.
Jasně, řízení třeba po Praze je fakt návykové:-))). Tak možná na lexaurin …
A ještě dodatek: Kouření i řízení automobilu dříve či později vede k poškození zdraví a může způsobit trvalou invaliditu a nebo smrt.
V ČR je 6.000.000 ridičů. Zemře 600 ročně. Za 10.000 let tedy zemře každý řidič.
A také zabije několik nevinných dětí, žen a seniorů, kteří s autem nemají nic společného.
každý z těch 6 milionů ne – to asi fakt zkuste zopáknout matematiku pro 2 stupeň –
a nezapomeň na koťátka a štěnátka!
To znamená, že řízení prodlužuje život ještě víc než COVID.
Chorobný návyk na automobily má většina obyvatelstva.
Progresivní technologické firmy klasické (neefektivní) reklamy skutečně nemají a přitom patří k nejúspěšnějším (Tesla, Google…), mají efektivní marketing postavený především na inovativních technologiích a emocích.
Reklama neříká „kupte si auto“, ale „kupte si toto/naše auto“.
Člověk používající mozek reklamu nepotřebuje. Koupí si to, co bude splňovat jeho požadavky. A často ani nebude kupovat nové výrobky a bude se snažit opečovávat staré, protože ty nové stojí často za …..starou bačkoru.
No takhle, počet kuřáků od roku 2014 klesá. A nejvíce klesá ve věkové skupině 15-24 let z nějakých 45% na necelých 25% (2019). Samozřejmě, že korelace není kauzalita, ale nějaký náznak toho, že stávající protikuřácká opatření fungují, tu je.
Fotka špičky na pařížském Boulevard Périphérique u každé reklamy by byla asi účinnější, ale něčím se holt začít musí.
Jestliže opatření platí pro celou Francii, včetně venkovských oblastí, pak by fotka z centra Paříže byla poněkud zavádějící, resp. pro obyvatele venkovských oblastí vlastně mimoběžná.
Aneb proč nemají v Zámrsku Metro a lanovku. A v Kelči nejsou 4 nádraží, ve Vyšším Brodě nejezdí tramvaj… a dá se pokračovat do nekonečna.
Furt je to aspoň realita, narozdíl od těch „Malrboro country“ měst a silniček v reklamách na auta, kde je ostatních aut vždycky jen pár (pokud vůbec jsou), všechno se automaticky rozestupuje a uhýbá z cesty, nikdy se nehledá volné parkovací místo, ale vždy se zaparkuje přímo před vchodem (a nikdy v sektoru 59XZ).
A kdyby se to s tou pohádkou z reklam zprůměrovalo, možná by se to obvyklé situaci na silnicích a ulicích aspoň blížilo…
Fotka ucpané křižovatky v Praze opravu nepomůže v pohraničí či na vysočině, kdo dojíždí do práce přes 10 km a v Praze byl 2x v životě. Autobusem 1x vlakem taky 1x.
/i>Ale jo, lidí jsou líní, zakažme výtahy, V ČR jsou větší kopce než nějakých 30 metrů do vejšky, jako 10podlažní věžák.
To jsou pošuci
Melouni – pod zelenou slupkou rudé jádro.
A když jsou přezrálí, tak jádro hnědé.