Regulujete něco, co funguje. Pardubickým se nelíbí rozšíření parkovacích zón dál od centra
Parkování v Bezdíčkově ulici v Pardubicích. Foto: Google Street View

Ke změně parkovacích zón dojde od října.
Ke změně parkovacích zón dojde od října.
Mají Pardubice nějaké odstavné parkoviště na okrajích města, kam vede páteřní MHD, kde za přiměřené náklady nebo (skoro) zadarmo odstavíte auto? Není to služba pro rozumné fungování města? Plošně úplně zakázat auta nebo vybírat nějaké nadsazené parkovne není asi jediná cesta? Mohl by to dělat i soukromník, problém je ta koordinace s MHD, uzemnimi plány, pozemky, tohle se musí dělat dopředu s rozmyslem. Pardubice si hrají na „Prahu“, tak třeba i s P+R na okrajích. Má být zóna celé město. Dubina, Dukla, Polabiny… Rozumné město postupuje vyváženě, omezení to nejhorší, zároveň neudusi, to co je smysluplné. Město není úplně firma,je… Číst vice »
Ulice nejsou nafukovací. A nikdy nikdo nepočítal s takovým boomem individuální automobilové dopravy, potažmo lidské lenosti. Kde nepomůže zdravý rozum, tam musí nastoupit regulace. Pokud je nějaká komodita nedostatková (a zároveň zdarma!), logicky nastupuje zpoplatnění.
Klíčovou otázkou je, jestli ona komodita (parkovací stání na ulici) je v dotčených ulicích nedostatkové?
Dle rezidentů z dané oblasti asi ne.
1200 korun ročně mě nezabije. Ale za ty peníze očekávám zlepšení. Jako zlepšení nevnímám, že se zmenší počet parkovacích míst a vytyčí se neekonomické jednosměrky aby bylo kam ty parkovací místa načmárat. Kdybych jako rezident měl garanci místa k zaparkovaní, tak neřeknu půl slova. Ale nelibí se mi zaplatit 1200 a parkovat „kilometr“ od baráku, protože někteří plnoletí studenti gymnázia musí nutně jezdit do školy autem a rodiče jim budou dávat na to parkování peníze, nebo proto, že dojíždějící jsou líní zaparkovat na skutečném okraji města a jet dál MHD a musí parkovat v širším centru. Když 1200, tak čistě… Číst vice »
Garanci místa máte na vlastním pozemku. Půjde to za 1200?
Zrovna ty jednosměry by počtu parkovacích míst mohly v mnoha ulicích výrazně pomoct. Jestli je někdo líný ujet o 1 km víc autem, tak to už je fakt na nějakou terapii.
Bydlím na opačném konci města a o zavedení placené zóny na Židově vím několik měsíců z internetu a z magistrátního tištěného zpravodaje, který chodí do schránek v celém městě. Ti, co nesouhlasí, se mohli ozvat uz dávno. Ale ono se to teď před volbami hodí víc, kdopak že to spamoval diskuze a organizoval protesty na Facebooku…? 😉
P.S. Cyklopruhy v Sakařově jsou výborné pro MHD. Konečně se tam mohou dva trolejbusy bezpečně minout bez rizika, že si odřou lak o zaparkovaná auta.
Primární problém je chaotické zavedení jednosměrek, kdy v některých ulicích je dokonce z obou stran. Z vybraných peněz má jít 25% provize dopravnímu podniku za výběr a 75% na dopravní obslužnost- modernizace zastávek MHD (to si též nikdo nepřeje, dělaly se nedávno nové, ale firma, co je bude měnit bude ráda). Ze včerejšího jednani jasne plyne, že jste další na řadě včetně Dubiny a Polabin
Pan Tomáš může jít pěšky a bude to ekologičtější, levnější a vzhledem k zácpám v Pardubicích asi i rychlejší..
(To prodloužení o kilometr snad není ani technický možný, leda by sčítal cestu tam i zpátky)
On to magistrát udělal špatně. Měli nejdřív par měsíců odtahovat špatně zaparkovaná auta a pak místním nabídnout, že převedením ulic na jednosměrky lze některá nelegální parkovací místa zlegalizovat. Myslím, že pak by proti jednosměrkám neprotestoval nikdo.
Kdyby se neustále nezvyšoval počet aut, kdy v ČR je už přes 6,8 miliónů osobních aut. Tak by se toto nemuselo řešit. Ale když si může auto pořídit každá socka a jezdí nám tu staré vraky to je pak těžký. P.S. a to na těch sídlištích a ulicích ještě parkují dodávky podnikatelů.
Obyčejný tahání peněz z kapes obyčejných prostých lidí. Pardubice nejsou milionová aglomerace aby měly parking zóny jinde než v úplném centru.
Pokud to funguje, zdaň to. Když to stále funguje, reguluj to. A když to přestane fungovat, dotuj to.
Místní to nechtějí a říkají že tam není problém. Tak tečka. Nebo to bude násilně tlačit něco na místní co místní nechtěj a něco co má jediní důvod a to uvolnit parkování pro místní ?
Nedává to logiku a doufám že to vezmou soudně, jako celek to utáhnou.
Místní nechtějí platit za odstavení svého auta na veřejném pozemku. Navíc ono „místní“ je většinou pár křiklounů, a vůbec nemusí znamenat většinu obyvatel (obyvateli jsou i děti).
Odstavujete soukromé vozidlo na pozemku města a musíte dokonce platit?
Lidi platili a platí nemalé daně, a ty silnice byly za jejich daně postaveny i pro tento účel – odstavení jejich povozu. Když vyjdete na chodník v majetku města, taky musíte zaplatit mýtné?
A proč se tedy platí třeba za popelnice, na rozdíl od kterých opravdu není auto základní lidská potřeba.
Ja si teda popelnici musel koupit za vlastni a platim za to, ze mi ji vyprazdni. Takze platim za to, ze vyvazeji odpad, ne za to, ze tam ta popelnice stoji.
A proč by tedy vyvážení nemohlo být plně hrazeno z daní stejně jako parkování jak píše PavelX?
Ne, u popelnic se platí fakticky daň z hlavy. Původcem odpadu občanů je obec, proto může obec zavést poplatek (daň) a využít ho na pokrytí nákladů na systém sběru odpadu. Obvykle takto vybíraný poplatek nestačí na pokrytí nákladů (ani po započtení případných výnosů z tříděného odpadu) a ještě se to dokrývá z jiných příjmů.
Však ano – platíte si za službu odvoz komunálního odpadu. Ale neplatíte si za službu parkování na veřejné komunikaci (což je to meritum věci o kterém je článek).
Jde o veřejnou službu. Za některé veřejné služby platíme, někde si připlácíme, jiné jsou „zadarmo“ (placené z daní). JENOM argumentovat „platím vysoké daně“ zkrátka nestačí – znamenalo by to, že třeba MHD nebo parkování v centru má být zdarma, když už platím tak vysoké daně?
(nemám vyhraněný názor jestli se má v Pardubicích zavést pakovné na ulici, v tom místě to nijak neznám. Jen rozporuji vaši argumentaci)
A proč by měli lidé, co třeba auto odstavují na svém pozemku, či nemají auto vůbec platit stejné daně co ti co odstavují auta na veřejném pozemku? Vás argument je ad absurdum, proč pak třeba platit za dálnice když jsou také postaveny z daní. Kdybych si na to parkovací místo postavil treba zahrádku restaurace, taky nebudu muset platit žádný poplatek?
Ad absurdum? No nevidím to v tom.
– Pokud mají na svém pozemku, je to jejich „bonus“. Mají to blíž, za plotem, pod střechou, … Ale nemuseli by.
– Platit za dálnice proto, že jinak byste občany ČR diskriminoval vůči cizincům, když jsou otevřené hranice a může sem po dálnici přijet kdokoliv (a nezaplatil za ní, protože daně v ČR neplatí).
– A silnice není vybudována pro stavbu zahrádek, takže pokud to někdo chce, je logické řešit povolení/správní poplatek/cokoliv.
Jejda vy jste hotový mudrc.
Cizinci v ČR daně platí, stejně jako Češi platí daně v cizině.