Regulujete něco, co funguje. Pardubickým se nelíbí rozšíření parkovacích zón dál od centra
Parkování v Bezdíčkově ulici v Pardubicích. Foto: Google Street View

Ke změně parkovacích zón dojde od října.

Ke změně parkovacích zón dojde od října.
Peníze a nic než peníze. Všechny podobné aktivity jsou jen cesta k výběru dalších peněz do rozpočtu města, které rozhazuje finance na zbytečné projekty (např. parkovací domy, parkovací místa s čidly obsazenosti atd.atd.). A jak už jsem několikrát na těchto stránkách psal – není v Pardubicích nic chaotičtější než řešení dopravních problémů. Bohužel ani volby to nedokáží změnit, protože je to samý „kamarádíček“ napříč politickým spektrem a pánové si navzájem nehází klacky pod nohy. Je to tradiční „hnus velebností“. Situace která prakticky nemá řešení…
Parkovani v Pardubicich je sileny. Plati se snad uplne vsude…zlatej Hradec
Hmm, jako Hradečák bych to tak neviděl. Ano, v Hradci se platí v určité lokalitě kolem centra. Ale např v Labské II kde se neplatí jsou po ránu vídět auta která hledají volná místa. Takže pokud ráno musíte odjet, může se stát že po návratu už nemáte kde zaparkovat protože všechna místa obsadili dojíždějící.
O nové placené zóně a legalizaci parkovacích míst se ví dlouhé měsíce. Protest se svolá 10 dní před volbami a aktivně ho organizuje kandidát za Motoristy. Sorry jako, nějak nemohu uvěřit, že je to jen náhodná shoda termínů. 🙂
mistní exot Filip Sedlák, co protestuje zásadně proti všemu? 🙂
A proč se občanům neřekne, kolik to hodí kaček ?
Orlové práva dostanou také nové oči. 🙂 https://nasregion.cz/nove-vozidlo-pardubicke-policie-bude-dohlizet-na-spravne-parkovani-416387/?utm_campaign=abtest290_novy_boxik_streamu_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=1537500&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.localbox
On to teda není jen Židov, ale ta první věta článku je geniální:D
Mají Pardubice nějaké odstavné parkoviště na okrajích města, kam vede páteřní MHD, kde za přiměřené náklady nebo (skoro) zadarmo odstavíte auto? Není to služba pro rozumné fungování města? Plošně úplně zakázat auta nebo vybírat nějaké nadsazené parkovne není asi jediná cesta? Mohl by to dělat i soukromník, problém je ta koordinace s MHD, uzemnimi plány, pozemky, tohle se musí dělat dopředu s rozmyslem. Pardubice si hrají na „Prahu“, tak třeba i s P+R na okrajích. Má být zóna celé město. Dubina, Dukla, Polabiny… Rozumné město postupuje vyváženě, omezení to nejhorší, zároveň neudusi, to co je smysluplné. Město není úplně firma,je… Číst vice »
Že by v Pardubicích postupovali nevyváženě proto autům,se bojíte zcela zbytecne.. vyváženě se rozšiřují zóny asi po 15 letech, odvážně o tři ulice dál 😀
A pokud jde o záchytné parkování,musí stačit dva nové parkovací domy přímo v centru..
Mají kasárna na Zborovském. Plánováno je P+R v kasárnách Hůrka (mělo dávno být, buzerplac je tam nevyužitý).
V kasárnách na Zboráku už snad konečně byly započaty stavební práce, parkoviště zmenšeno cca na třetinu.
Na Zborovském to dobudoucna skončí, to je na to příliš v centru. Tam bude cena vysoká.
Hlavně tam bude škola s hřištěm a další zástavba.
Tak pozor!!!
Placené parkovací zóny byly v Pardubicích dávno před Prahou.
Takže si Praha hraje na Pardubice.
Ulice nejsou nafukovací. A nikdy nikdo nepočítal s takovým boomem individuální automobilové dopravy, potažmo lidské lenosti. Kde nepomůže zdravý rozum, tam musí nastoupit regulace. Pokud je nějaká komodita nedostatková (a zároveň zdarma!), logicky nastupuje zpoplatnění.
Problém je, že u nás ten problém s parkovacími místy není, jen město potřebuje zaplnit rozpočet. Primární problém je chaotické zavedení jednosměrek, kdy v některých ulicích je dokonce z obou stran. Z vybraných peněz má jít 25% provize dopravnímu podniku za výběr a 75% na dopravní obslužnost- modernizace zastávek MHD (to si též nikdo nepřeje, dělaly se nedávno nové, ale firma, co je bude měnit bude ráda). Je fajn podpořit politiky když o situaci absolutně nic nevíte
Jednosměrka z obou stran – to jako že na obou koncích ulice je značka Jednosměrná ulice“, takže se tam jezdí obousměrně?
Klíčovou otázkou je, jestli ona komodita (parkovací stání na ulici) je v dotčených ulicích nedostatkové?
Dle rezidentů z dané oblasti asi ne.
Ono to bude trochu jinak. Půlka politiků si na tom udělá kampaň a druhá půlka má zas spřízněné kamárdy ve správných firmách na kontrolu parkování.
Na starých nerevitalizovaných sídlištích určitě je nedostatek, především Drážka, Tesla sever, U pracovny. Mnohá SVJ by si i pozemky okolo domů odkoupila a důstojná parkovací místa vybudovala.
Legálních parkovacích míst je tam nedostatek – ty ulice, jako obousměrné, na to nejsou dostatečně široké. Mezi obrubníky mají 6-7 metrů a tudíž se tam nesmí parkovat, jelikož nezbude požadovaných 2×3 metry pro průjezd.
1200 korun ročně mě nezabije. Ale za ty peníze očekávám zlepšení. Jako zlepšení nevnímám, že se zmenší počet parkovacích míst a vytyčí se neekonomické jednosměrky aby bylo kam ty parkovací místa načmárat. Kdybych jako rezident měl garanci místa k zaparkovaní, tak neřeknu půl slova. Ale nelibí se mi zaplatit 1200 a parkovat „kilometr“ od baráku, protože někteří plnoletí studenti gymnázia musí nutně jezdit do školy autem a rodiče jim budou dávat na to parkování peníze, nebo proto, že dojíždějící jsou líní zaparkovat na skutečném okraji města a jet dál MHD a musí parkovat v širším centru. Když 1200, tak čistě… Číst vice »
Garanci místa máte na vlastním pozemku. Půjde to za 1200?
Zadosti o odkup pozemku od mesta jsme podavali. Kdyz ale o tom rozhoduje nekdo, koho dany problem nepali a rade mesta vyda doporucujici souhlas/nesouhlas podle toho jak se vyspi, tak to je tezke. A co vlastne vy resite? Ze 1200 je za garanci malo? Me zas prijde 1200 moc za tu loterii, kde je sance casto velmi nizka. Proto by se vyplatilo bud nezpoplatnovat, nebude udelat vice ciste rezidentniho parkovani. Navstevnik prijede a zaplati samozrejme jen kdyz zaparkuje, kdy ne, jede jinam. Rezident prijede a u sveho domu nenajde misto, tak jede pryc, ale zaplaceno ma. To neni koser…
Zrovna ty jednosměry by počtu parkovacích míst mohly v mnoha ulicích výrazně pomoct. Jestli je někdo líný ujet o 1 km víc autem, tak to už je fakt na nějakou terapii.
Problém je v tom, že v těch úzkých ulicích se už dřív běžně parkovalo. Byl tam problém se vyhnout třeba s popeláři, občas holt někdo našel odřené auto nebo uražené zrcátko, když se vyhýbání nepovedlo, ale místní to považovali za parkovací místa. Po převedení ulic na jednosměrky jsou ta místa legální, ale držitelé řidičských průkazů mají pocit, že se nic nezměnilo a zavedení jednosměrek je zbytečné.
Díky za vysvětlení. Tohle by si zasloužilo připnout jako hlavní komentář, bohužel takovou funkci tu v diskuzi nemáme.
Neni lenost ujet km navic autem, je hloupe platit 1200 za parkovani u baraku, kdyz tam casto nezaparkuju. A ne, neni reseni neplatit a neparkovat. Reseni je bud platit a mit garanci, nebo nezpoplatnovat.
Bydlím na opačném konci města a o zavedení placené zóny na Židově vím několik měsíců z internetu a z magistrátního tištěného zpravodaje, který chodí do schránek v celém městě. Ti, co nesouhlasí, se mohli ozvat uz dávno. Ale ono se to teď před volbami hodí víc, kdopak že to spamoval diskuze a organizoval protesty na Facebooku…? 😉
P.S. Cyklopruhy v Sakařově jsou výborné pro MHD. Konečně se tam mohou dva trolejbusy bezpečně minout bez rizika, že si odřou lak o zaparkovaná auta.
Primární problém je chaotické zavedení jednosměrek, kdy v některých ulicích je dokonce z obou stran. Z vybraných peněz má jít 25% provize dopravnímu podniku za výběr a 75% na dopravní obslužnost- modernizace zastávek MHD (to si též nikdo nepřeje, dělaly se nedávno nové, ale firma, co je bude měnit bude ráda). Ze včerejšího jednani jasne plyne, že jste další na řadě včetně Dubiny a Polabin
Jakmile k tomu dojde i na Dubině, tak prodám auto a kašlu na to. Copak já, o mě nejde, ale ostatní obyvatelé sídlišť se ozvou. A to mi věřte, to bude řev.
Cyklopruhy v Sakařově jsou výborné, teď mohou lépe vyniknout ty rozbombardované a neudržované chodníky.
Pan Tomáš může jít pěšky a bude to ekologičtější, levnější a vzhledem k zácpám v Pardubicích asi i rychlejší..
(To prodloužení o kilometr snad není ani technický možný, leda by sčítal cestu tam i zpátky)
On to magistrát udělal špatně. Měli nejdřív par měsíců odtahovat špatně zaparkovaná auta a pak místním nabídnout, že převedením ulic na jednosměrky lze některá nelegální parkovací místa zlegalizovat. Myslím, že pak by proti jednosměrkám neprotestoval nikdo.
Kdyby se neustále nezvyšoval počet aut, kdy v ČR je už přes 6,8 miliónů osobních aut. Tak by se toto nemuselo řešit. Ale když si může auto pořídit každá socka a jezdí nám tu staré vraky to je pak těžký. P.S. a to na těch sídlištích a ulicích ještě parkují dodávky podnikatelů.
Obyčejný tahání peněz z kapes obyčejných prostých lidí. Pardubice nejsou milionová aglomerace aby měly parking zóny jinde než v úplném centru.
Pokud to funguje, zdaň to. Když to stále funguje, reguluj to. A když to přestane fungovat, dotuj to.
Místní to nechtějí a říkají že tam není problém. Tak tečka. Nebo to bude násilně tlačit něco na místní co místní nechtěj a něco co má jediní důvod a to uvolnit parkování pro místní ?
Nedává to logiku a doufám že to vezmou soudně, jako celek to utáhnou.
Místní nechtějí platit za odstavení svého auta na veřejném pozemku. Navíc ono „místní“ je většinou pár křiklounů, a vůbec nemusí znamenat většinu obyvatel (obyvateli jsou i děti).
Problém tam je – místní ignorují povinnost nechat na obousměrné komunikaci 2×3 metry. Parkují tam tedy nelegálně. A jedinný způsob jak to vyřešit, ke spokojenosti všech, je změnit ulice na jednosměrky.
Viete o tom, že nie každá obojsmerná komunikácia musí mať 2 pruhy? Existujú aj jednopruhové 9bojsmerné komunikácie s výhybňami.
Odstavujete soukromé vozidlo na pozemku města a musíte dokonce platit?
Lidi platili a platí nemalé daně, a ty silnice byly za jejich daně postaveny i pro tento účel – odstavení jejich povozu. Když vyjdete na chodník v majetku města, taky musíte zaplatit mýtné?
A proč se tedy platí třeba za popelnice, na rozdíl od kterých opravdu není auto základní lidská potřeba.
Ja si teda popelnici musel koupit za vlastni a platim za to, ze mi ji vyprazdni. Takze platim za to, ze vyvazeji odpad, ne za to, ze tam ta popelnice stoji.
A proč by tedy vyvážení nemohlo být plně hrazeno z daní stejně jako parkování jak píše PavelX?
Ne, u popelnic se platí fakticky daň z hlavy. Původcem odpadu občanů je obec, proto může obec zavést poplatek (daň) a využít ho na pokrytí nákladů na systém sběru odpadu. Obvykle takto vybíraný poplatek nestačí na pokrytí nákladů (ani po započtení případných výnosů z tříděného odpadu) a ještě se to dokrývá z jiných příjmů.
Však ano – platíte si za službu odvoz komunálního odpadu. Ale neplatíte si za službu parkování na veřejné komunikaci (což je to meritum věci o kterém je článek).
Někde už smějí být popelnice, jen den před a den po vyvážení na chodníku před domem.
Jde o veřejnou službu. Za některé veřejné služby platíme, někde si připlácíme, jiné jsou „zadarmo“ (placené z daní). JENOM argumentovat „platím vysoké daně“ zkrátka nestačí – znamenalo by to, že třeba MHD nebo parkování v centru má být zdarma, když už platím tak vysoké daně?
(nemám vyhraněný názor jestli se má v Pardubicích zavést pakovné na ulici, v tom místě to nijak neznám. Jen rozporuji vaši argumentaci)
A proč by měli lidé, co třeba auto odstavují na svém pozemku, či nemají auto vůbec platit stejné daně co ti co odstavují auta na veřejném pozemku? Vás argument je ad absurdum, proč pak třeba platit za dálnice když jsou také postaveny z daní. Kdybych si na to parkovací místo postavil treba zahrádku restaurace, taky nebudu muset platit žádný poplatek?
Ad absurdum? No nevidím to v tom.
– Pokud mají na svém pozemku, je to jejich „bonus“. Mají to blíž, za plotem, pod střechou, … Ale nemuseli by.
– Platit za dálnice proto, že jinak byste občany ČR diskriminoval vůči cizincům, když jsou otevřené hranice a může sem po dálnici přijet kdokoliv (a nezaplatil za ní, protože daně v ČR neplatí).
– A silnice není vybudována pro stavbu zahrádek, takže pokud to někdo chce, je logické řešit povolení/správní poplatek/cokoliv.
Jejda vy jste hotový mudrc.
Cizinci v ČR daně platí, stejně jako Češi platí daně v cizině.
Zvykněte si, že se za službu platí. Parkování je jinými slovy pronájem pozemku, který je možné využít daleko lépe. Mohl by tam být strom s lavičkou, záhonek, případně v souvislé řadě cyklostezka. Plaťte tedy za pronájem svých 8 m2, kde chcete parkovat, stejně jako si platíte nájem za byt, ve kterém bydlíte.
Máte pravdu. A úplně stejně může někdo přijít, že pro cyklisty určená stezka zabírá prostor. Jeden kilometr krát šířka dva dejme tomu dva metry to máte 2000 metrů. Jezdím po cyklostezkách rád, ale taky může město přijít s tím, že buduje chodníky a silnice kvůli základnímu zásobování a že tohle je z jejich pohledu nadstandard. Je to o politice. Dnes je politika k cyklistice daleko příznivější než třeba před 30 – 50 lety a nespíš se to nestane, ale argumentovat by tak někdo mohl. Důležitá je samozřejmě intenzita té dopravy. Tam kde za den projede dvacet aut a dvacet cyklistů… Číst vice »
ano, což by platilo, kdyby šlo o vyhrazené místo. Problém je, že jste zpoplatněn aniž by byla jakákoliv garance poskytnuté služby
Za ježdění neplatíte, jen za odstavení vozidla. Ostatně když si dáte křeslo na chodník, budete platit za zábor také a to tam nemusíte sedět dlouhodobě. 😀