RegioSprinter z nehody u Křemže čeká šrotace, GWTR si přivezl náhradní
Společnost GW Train Regio se rozhodla definitivně poslat do šrotu jednotku RegioSprinter, která byla poničena při letošní květnové nehodě. Místo
Společnost GW Train Regio se rozhodla definitivně poslat do šrotu jednotku RegioSprinter, která byla poničena při letošní květnové nehodě. Místo ní si firma přivezla z německé Rurtalbahn další jednotku řady 654, která se má dostat do provozu v prvním čtvrtletí příštího roku.
„Rozsah poškození byl takový, že se nevyplatilo vlak už znovu opravit. Použijeme z něj jen náhradní díly,“ řekl předseda představenstva Peter Bosáček.
GW Train už minulý týden převezl z Německa do České Třebové další jednotku RegioSprinter. V CZ LOKO bude tři měsíce probíhat kompletní modernizace jednotky do standardů požadovaných Jihočeským krajem. Největší změnou je například instalace toalety. Pro železniční fanoušky jsou RegioSprintery i vlakem, kde mohou nejlépe sledovat trať. Stanoviště strojvedoucího není nijak kryté, takže výhledu nic nebrání. Vlaky by měl být hotový do čtyř měsíců.
Jednotky vyrobilo Duewag v sérii pouhých 39 kusů, GW Train jich má v provozu 15 a je tak největším provozovatelem.
Výpadek jedné jednotky z nehody nahradil GW Train Regio mimo jiné nákupem Regionovy od Železnice Desná. Kvůli vysokému počtu cestujících musel dopravce v létě nasazovat na pošumavské lokálky více souprav, než kraj požadoval.