RegioShark se srazil u Chebu s bagrem v kolejišti, jednotka je výrazně poškozená

Jednotka 844 po srážce s bagrem u Chebu. Foto: České dráhyJednotka 844 po srážce s bagrem u Chebu. Foto: České dráhy

Při nehodě nebyl nikdo zraněn.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Most

Kde jsou ty podrobnosti???

Honza

Chudák bagr, takhle si to valí po kolejích a najednou prásk! A trefí ho žralok…🤭

jfp

No, v informovanost v Mariánkách byla dneska zhruba na té úrovni… Ještě že to zprůjezdnili jakž takž rychle.
Proč má vlak zpoždění? Protože bagr.

krystof.bohm1

Tomu říkají výrazně poškozená? Rozmlácená okna dokážoou vyměnit hned, nárazník vymění a s trochou pomačkaných plechů to jet dokáže.

Původní Aleš

A v Áčkách to nabídnou jako nebouraný. Až se mi něco rozbije v bytě, zavolám ti,ty Ferdo (pardon, spíš Pytlíku).

Zeryk

Okna se musí objednat..minulé na to stál saryk skoro měsíc.musi se celá jednotka prohlédnout..atd.

Lesan

Jet to dokáže, ale vy byste si troufl ve viditelně poškozeném vozidle vozit cestující? Navíc u novějších vozidel je konstrukce řešena jinak než u starších a leckde nelze jen tak vyříznout poškozené místo a navařit nové plechy. Navenek marginální poškození může znamenat zrušení vozidla a naopak.

Frantisek

A to je ten pokrok…

Jiří Kocurek

To by se u parní lokomotivy stát nemohlo, že by po drobném poškožení explodoval kotel. Nebo ano, vždyť při rozjedu vyletěly jenom dva nýty z 10 tisíc.

PvvS

Když se fíra a cestující přestanou považovat za vyměnitelný deformační zóny, tak je to špatně ? Vozidlo má ochránit cestující, ne sebe.

Ondřej 2

Ehm, nakladač?

Rossec

Manipulátor.

Šejdr

Teď to konečně vypadá jako žralok. 🙂

Rarach

A copak dělal bagr v kolejišti, když tam projíždí vlaky? 🙏😂👋

F. K.

Výluka části kolejiště.

BND 30

Číhal na žraloka….

libor

proč na trati, kde jsou dráty jezdí jednotka na naftu???

Kubrt

V době, kdy se ty vlaky kupovaly, byly motorové jednotky levnější, než elektrické. Krom toho, část výkonů je na neelektrifikovaných tratích.

F. K.

Potože zajíždí i na tratě neelektrizované.

Jelen

Proč tolik mínusů? Tak snad nedává smysl na plně elektrizovanou trať nasazovat motorovou jednotku, ještě k tomu takovou, která má extrémně velkou spotřebu nafty a tudíž i vysoké emise. Dvoučlánkový panter je provozně mnohem levnější, než regioshark. Tohle byl skutečně jeden z největších nesmyslů v KV kraji, který tu nastal.

A ne, to že občas nějaký vlak zajede na KV dolní, není důvod ani obhajoba toho, aby to celé až do Mariánek jezdil shark. Ten kousek se dá obstarat buď jiným vlakem, MHD, nebo i pěšky (z jednoho nádraží na druhé je to 10 minut).

Anonym ze severu

Však se připravuje výběrko, že tam budou jezdit EMU 160.

Zeryk

To je mýtus že má žralok extrémní spotřebu.

Frantisek

Nu, do toho kopce v KV možná i ano. Protože 1) proč by se tam tahaly dráty a 2) osobní průtah přes dolní nechceme, máme už přece silnici, tam se spotřebuje paliva beztak ještě více.

Jiří Kocurek

Takže zase za to může žebřiňák, že napřed vymysleli kolo a až potom železnici. Celoplanetární skipnutí trvající již 5000 let.

vbb

No mně v plzeňské dílně říkali něco jiného. Srovnávali to s 842 + 054.

Lomb

Díky tobě už víme, co je levnější, ty ferdo :))

David

Na všech stavbách ve švýcarsku nejdřív vybudují ochranné stěny a ty slouží v průběhu stavby jako ochrana vlaků před pracovními stroji a postupy. U nás jsem to ještě nikdy neviděl, zato jsem viděl už nespočet srážek vlaků s pracovními stroji.

Jan

Bagr byl teda drážní nebo silniční?

Jan

Umím číst, jen nevím, jestli tomu mám věřit…

HonzaH

Uz celkem 18 hodin byl klid. Jsem si rikal , ze je to divny …

Studý Chudent

„Šefe, mně se asi něco nepovedlo“

Jyřýk

Vždycky si říkám, že už mě na železnici nemůže nic překvapit a… 🙂

Jiřik

To je ta zásadní nevýhoda předražených pasažérských mašinek, že se nemůžou vyhnout stavebnímu stroji. Kdyby je nahradili deseti autobusy, ty by se bagru vyhnuly úplně bez problémů. 😉

Zeryk

Axel už drž hubu.A bezpečnost je asi zadarmo?

Jiřik

Šmarjápanno, to jste si nikdo nevšiml toho sarkastického smajlíku? Že Axela paroduji?

Joe

Když o něm vůbec nebudete psát, uděláte mnohem líp.

Zeryk

Haha..ale s takových věcí si prdel neděláme.

Původní Aleš

Ne. První, čeho si lidi všimli a mnohým se u toho zastavilo srdce, byly mašinky. Mohl bys mít žaloby za újmu na zdraví, na toto téma se nežertuje 🙂

Knížecí rada

Vagón s kupé pro řidiče mě fascinuje doteď.

Původní Aleš

Když jsme u toho, nikdy nezapomenu na nasranou hlášku Jury Kotase (se kterým jsem jeden rok sdílel pokoj na koleji VŠDS): Zase jsem musel jet ve vagóně!!! (když ho fíra nepustil na stanoviště).

Krizak201

Co ty jsi zase za kuriozitu?Takovou pitomost může vyplodit fakt jenom chorej mozek…Srovnej kapacitu jedné jednotky 844 s kapacitou autobusu,potom spotřebu a vyjde ti jasně,že tvůj návrh je naprostá blbost.A jestli jsi si jen dělal srandu,tak pro tebe už slušných slov nemám..

Vojtech

Předpokládáme manažerské rozhodnutí že jednotka není pojištěná. Kde jsme to na to se slyšeli ? Pendolino ?

JiP

To je vzdy zajimavy podnet do diskuze. Jedni trvdi, ze nic pojistene neni, protoze vlaky jsou drahe a pojistky nasledne umerne tomu. Pak se prece ale v pojisteni take zohlednuje pravdepodobnost, ze vozidlo bude v nejakem intervalu casu poskozeno ci uplne zniceno. Stale tu cteme o bezpecnosti zeleznice, ale kdyz si vezmu kdy napr. zminena pendolina byla uz „roztrsikana namaderu“ a nebo ruzne vazne poskozena a to jezdi na tech nejlepe zabezpecenych tratich, tak mi to prijde vlastne bezpecnost nic moc a to ze to nikdo pojistit nechce a nebo draho se vubec nedivim.

Lapil Z.

Pozor, je v tom ještě jedna věc.
Pojištění spočívá v tom, že se řekněme tisíc lidí složí na toho jednoho, kdo měl smůlu.
Má-li ale majitel tisíc strojů, tak je úplně jedno, jestli se těch tisíc tisícin prožene přes pojišťovnu nebo zůstanou na běžném účtu.

jonáš

Jedno to není, pojišťovně by navíc musel zaplatit „přiměřený zisk“.

Kernteriér

Proč by měla být jednotka pojištěná? Pojištěný je zajisté bagr, to snad při předpokladu zavinění že strany jeho obsluhy stačí.

TomášM

A jste si jistý že to byla chyba obsluhy bagru? Vypadá to, že přejezd tam není, takže asi dělal v kolejišti. Viníků zde může být poměrně hodně

F. K.

Nojo, takový žralok snadno vyskočí z koleje provozované na vyloučenou :-)))

Bartoloměj

Kdo někdy dělal práce v koleji tak ví, kde je vina. Sorry, pouhých 35 let praxe.

Petr

A proto vjelo pendolino do nářadí, že? Protože 5′ před zahájením výluky si to na kolej nachystáme, to už nic nestihne přeci projet. Tohle jste myslel?

ABC

a proč by měl být bagr pojištěný? třeba se jeho majitel taky manažersky rozhodl že to není třeba…

Kubrt

V tom případě možnou škodu zaplatí ze své kapsy.

Ondra

Předpokládám, že u bagru (jakožto silničního vozidla) je zřízeno minimálně povinné ručení :))

ABC

To sice předpokládáte správně, ovšem to, že se na toto musí nutně vztahovat, to už předpokládáte špatně :))
Leda samozrejmě že by se s ním srazil na přejezdu či spadl na koleje ze svahu při jízdě po silnici.

Kernteriér

Jestli nechápeš rozdíl mezi havarijním pojištěním a pojištěním odpovědnosti z provozu vozidla, nemá cenu odpovídat.

jonáš

No hlavně bych řekl, že práce v kolejišti či obecně na stavbě neni pokryta povinným ručením pro silniční provoz.

JiP

Otazka je jak je pojisteny, povinne ruceni se urcite nevztahuje na skody zpusobene vozidlem mimo verejne komunikace. Na to jsou uplne jine pojistky.

mgr.pavel

Tak pokud bagr není pojištěný na toto, pak holt jeho majitel zaplatí bagrem způsobenou nehodu ze svého.. (předpokládám zde vinu na jeho straně, že neměl co dělat v kolejišti).

Jiří Kocurek

No já bych zase předpokláadal, že tam měl co dělat, že tam pracoval.

Kernteriér

Jistě, já taky netvrdím, že to bylo povinné ručení. Ale majitel bude mít pojištění odpovědnosti zajisté sjednané.

BND 30

Přesně tak, musí mít pojistku na takové případy, jako je třeba načnutí plynového potrubí, datového kabelu, elektrického kabelu a podobně. Někdy to bývá i podmínka vstupu do výběrovéhoé řízení.

Petr Šimral

Zde jde o pojistku toho, kdo to způsobil…
Proč by škodu měly platit České dráhy? Vám, když do Vás někdo narazí, připadá normální, že škodu budete platit z vašeho havarijního pojištění? Asi těžko, že?

David

Logické to není, nicméně pojistná plnění zastropovaná a tak třeba ČD za nehodu s kamionem ve studénce celou částku na opravu Pendolina od pojišťovny nedostaly.

Modré zábradlí

Pojišťuje se dům, protože když vám shoří, tak nebudete mít kde bydlet. Když se vám rozbije mobil, tak si obratem koupíte nový (byť třeba místo iPhone za 30 000 Kč Aligatora za 1500 Kč). Ona sice lokomotiva stojí 100 MKč, ale z pohledu ČD je to pořád jen ten mobil (a nepříjemnost, která naštve ale nezrujnuje).

Vojtech

No a díky tomuto přístupu mám rozflákané Pendolino ani to nezaplatí protože buď se pojistím na cenu kterou to fakt stojí a nebo to snad ani nemá cenu

Petr

Spočítejte s, kolik by stálo pojištění pendolím za dobu jejich provozování. Pak si spočítejte sumu všech škod na pendolínech. Pak ještě sečtěte všechna plnění za škody na pendolinech. Když to celé spočítáte tak možná pochopíte proč se vlaky nepojištují.

Kubrt

A kolik by stálo pojištění pendolin?

Původní Aleš

Staňte se výše postaveným pojišťovákem a možná budete moci spočítat nabídku. Jinak je Váš dotaz jen výkřik do tmy, nikdo neví odpověď.

Původní Aleš

Mohly jej nárokovat od viníka. Ale pokud je viník švorc, tak z jalové krávy tele nedostanete.

Původní Aleš

No když jedete autem po ulici a bezdomovec se rozhodne tu ulici přejít mimo přechod a se svým ukradeným nákupním vozíkem ve kterém má svůj majetek vstoupí náhle do vozovky, ze které pojistky půjde plnění škody na Vašem autě?

Jiří Kocurek

Ale prdlajz, pojedete kolem výkopu a jeden z kopáčů se zažene lopatou a vysklí vám boční okna.
A nepomůže jim lopaty zakázat, aby to museli nabírat holýma rukama – to kdyby si někdo stěžoval, že bagr je moc přetechnizovaný a místo něj má být 10 kopáčů.

Cestovatel z Vysočiny

Tomu vlaku se dohromady nic nestalo. Dá se nový plast, nová skla a na pár místech se přebrousí kasle.

Martin

Sice malá škoda, ale tak dva měsíce si žralok nezajezdí, což je škoda.

Vojtech

A kdo zaplatí,že žralok nebude

babilon

Nejsem studovaný ekonom, ale přijde mi, že u firmy velikosti ČD pojištění nedává moc smysl.

Původní Aleš

Holt jsou lidi, co si pletou pojišťovnu s charitou. Bohužel i ti mají přístup sem do diskuze 🙂

jonáš

V podstatě se nerentuje cca od desítek vozidel ve flotile. Tam pak může být náklad na pojistku ekvivalentem jedné havárky středního až vyššího rozsahu ročně.

Vojtech

Jsem to zase nasral hodně lidí. Ekonomiku pojištění znám, ale