Jet to dokáže, ale vy byste si troufl ve viditelně poškozeném vozidle vozit cestující? Navíc u novějších vozidel je konstrukce řešena jinak než u starších a leckde nelze jen tak vyříznout poškozené místo a navařit nové plechy. Navenek marginální poškození může znamenat zrušení vozidla a naopak.
Proč tolik mínusů? Tak snad nedává smysl na plně elektrizovanou trať nasazovat motorovou jednotku, ještě k tomu takovou, která má extrémně velkou spotřebu nafty a tudíž i vysoké emise. Dvoučlánkový panter je provozně mnohem levnější, než regioshark. Tohle byl skutečně jeden z největších nesmyslů v KV kraji, který tu nastal.
A ne, to že občas nějaký vlak zajede na KV dolní, není důvod ani obhajoba toho, aby to celé až do Mariánek jezdil shark. Ten kousek se dá obstarat buď jiným vlakem, MHD, nebo i pěšky (z jednoho nádraží na druhé je to 10 minut).
Nu, do toho kopce v KV možná i ano. Protože 1) proč by se tam tahaly dráty a 2) osobní průtah přes dolní nechceme, máme už přece silnici, tam se spotřebuje paliva beztak ještě více.
Na všech stavbách ve švýcarsku nejdřív vybudují ochranné stěny a ty slouží v průběhu stavby jako ochrana vlaků před pracovními stroji a postupy. U nás jsem to ještě nikdy neviděl, zato jsem viděl už nespočet srážek vlaků s pracovními stroji.
Vždycky si říkám, že už mě na železnici nemůže nic překvapit a… 🙂
Jiřik
1 rok
To je ta zásadní nevýhoda předražených pasažérských mašinek, že se nemůžou vyhnout stavebnímu stroji. Kdyby je nahradili deseti autobusy, ty by se bagru vyhnuly úplně bez problémů. 😉
Když jsme u toho, nikdy nezapomenu na nasranou hlášku Jury Kotase (se kterým jsem jeden rok sdílel pokoj na koleji VŠDS): Zase jsem musel jet ve vagóně!!! (když ho fíra nepustil na stanoviště).
Co ty jsi zase za kuriozitu?Takovou pitomost může vyplodit fakt jenom chorej mozek…Srovnej kapacitu jedné jednotky 844 s kapacitou autobusu,potom spotřebu a vyjde ti jasně,že tvůj návrh je naprostá blbost.A jestli jsi si jen dělal srandu,tak pro tebe už slušných slov nemám..
Vojtech
1 rok
Předpokládáme manažerské rozhodnutí že jednotka není pojištěná. Kde jsme to na to se slyšeli ? Pendolino ?
To je vzdy zajimavy podnet do diskuze. Jedni trvdi, ze nic pojistene neni, protoze vlaky jsou drahe a pojistky nasledne umerne tomu. Pak se prece ale v pojisteni take zohlednuje pravdepodobnost, ze vozidlo bude v nejakem intervalu casu poskozeno ci uplne zniceno. Stale tu cteme o bezpecnosti zeleznice, ale kdyz si vezmu kdy napr. zminena pendolina byla uz „roztrsikana namaderu“ a nebo ruzne vazne poskozena a to jezdi na tech nejlepe zabezpecenych tratich, tak mi to prijde vlastne bezpecnost nic moc a to ze to nikdo pojistit nechce a nebo draho se vubec nedivim.
Pozor, je v tom ještě jedna věc.
Pojištění spočívá v tom, že se řekněme tisíc lidí složí na toho jednoho, kdo měl smůlu.
Má-li ale majitel tisíc strojů, tak je úplně jedno, jestli se těch tisíc tisícin prožene přes pojišťovnu nebo zůstanou na běžném účtu.
To sice předpokládáte správně, ovšem to, že se na toto musí nutně vztahovat, to už předpokládáte špatně :))
Leda samozrejmě že by se s ním srazil na přejezdu či spadl na koleje ze svahu při jízdě po silnici.
Tak pokud bagr není pojištěný na toto, pak holt jeho majitel zaplatí bagrem způsobenou nehodu ze svého.. (předpokládám zde vinu na jeho straně, že neměl co dělat v kolejišti).
Přesně tak, musí mít pojistku na takové případy, jako je třeba načnutí plynového potrubí, datového kabelu, elektrického kabelu a podobně. Někdy to bývá i podmínka vstupu do výběrovéhoé řízení.
Zde jde o pojistku toho, kdo to způsobil…
Proč by škodu měly platit České dráhy? Vám, když do Vás někdo narazí, připadá normální, že škodu budete platit z vašeho havarijního pojištění? Asi těžko, že?
Logické to není, nicméně pojistná plnění zastropovaná a tak třeba ČD za nehodu s kamionem ve studénce celou částku na opravu Pendolina od pojišťovny nedostaly.
Pojišťuje se dům, protože když vám shoří, tak nebudete mít kde bydlet. Když se vám rozbije mobil, tak si obratem koupíte nový (byť třeba místo iPhone za 30 000 Kč Aligatora za 1500 Kč). Ona sice lokomotiva stojí 100 MKč, ale z pohledu ČD je to pořád jen ten mobil (a nepříjemnost, která naštve ale nezrujnuje).
Spočítejte s, kolik by stálo pojištění pendolím za dobu jejich provozování. Pak si spočítejte sumu všech škod na pendolínech. Pak ještě sečtěte všechna plnění za škody na pendolinech. Když to celé spočítáte tak možná pochopíte proč se vlaky nepojištují.
No když jedete autem po ulici a bezdomovec se rozhodne tu ulici přejít mimo přechod a se svým ukradeným nákupním vozíkem ve kterém má svůj majetek vstoupí náhle do vozovky, ze které pojistky půjde plnění škody na Vašem autě?
Ale prdlajz, pojedete kolem výkopu a jeden z kopáčů se zažene lopatou a vysklí vám boční okna. A nepomůže jim lopaty zakázat, aby to museli nabírat holýma rukama – to kdyby si někdo stěžoval, že bagr je moc přetechnizovaný a místo něj má být 10 kopáčů.
V podstatě se nerentuje cca od desítek vozidel ve flotile. Tam pak může být náklad na pojistku ekvivalentem jedné havárky středního až vyššího rozsahu ročně.
Kde jsou ty podrobnosti???
Chudák bagr, takhle si to valí po kolejích a najednou prásk! A trefí ho žralok…🤭
No, v informovanost v Mariánkách byla dneska zhruba na té úrovni… Ještě že to zprůjezdnili jakž takž rychle.
Proč má vlak zpoždění? Protože bagr.
Tomu říkají výrazně poškozená? Rozmlácená okna dokážoou vyměnit hned, nárazník vymění a s trochou pomačkaných plechů to jet dokáže.
A v Áčkách to nabídnou jako nebouraný. Až se mi něco rozbije v bytě, zavolám ti,ty Ferdo (pardon, spíš Pytlíku).
Okna se musí objednat..minulé na to stál saryk skoro měsíc.musi se celá jednotka prohlédnout..atd.
Jet to dokáže, ale vy byste si troufl ve viditelně poškozeném vozidle vozit cestující? Navíc u novějších vozidel je konstrukce řešena jinak než u starších a leckde nelze jen tak vyříznout poškozené místo a navařit nové plechy. Navenek marginální poškození může znamenat zrušení vozidla a naopak.
A to je ten pokrok…
To by se u parní lokomotivy stát nemohlo, že by po drobném poškožení explodoval kotel. Nebo ano, vždyť při rozjedu vyletěly jenom dva nýty z 10 tisíc.
Když se fíra a cestující přestanou považovat za vyměnitelný deformační zóny, tak je to špatně ? Vozidlo má ochránit cestující, ne sebe.
Ehm, nakladač?
Manipulátor.
Teď to konečně vypadá jako žralok. 🙂
A copak dělal bagr v kolejišti, když tam projíždí vlaky? 🙏😂👋
Výluka části kolejiště.
Číhal na žraloka….
proč na trati, kde jsou dráty jezdí jednotka na naftu???
V době, kdy se ty vlaky kupovaly, byly motorové jednotky levnější, než elektrické. Krom toho, část výkonů je na neelektrifikovaných tratích.
Potože zajíždí i na tratě neelektrizované.
Proč tolik mínusů? Tak snad nedává smysl na plně elektrizovanou trať nasazovat motorovou jednotku, ještě k tomu takovou, která má extrémně velkou spotřebu nafty a tudíž i vysoké emise. Dvoučlánkový panter je provozně mnohem levnější, než regioshark. Tohle byl skutečně jeden z největších nesmyslů v KV kraji, který tu nastal.
A ne, to že občas nějaký vlak zajede na KV dolní, není důvod ani obhajoba toho, aby to celé až do Mariánek jezdil shark. Ten kousek se dá obstarat buď jiným vlakem, MHD, nebo i pěšky (z jednoho nádraží na druhé je to 10 minut).
Však se připravuje výběrko, že tam budou jezdit EMU 160.
To je mýtus že má žralok extrémní spotřebu.
Nu, do toho kopce v KV možná i ano. Protože 1) proč by se tam tahaly dráty a 2) osobní průtah přes dolní nechceme, máme už přece silnici, tam se spotřebuje paliva beztak ještě více.
Takže zase za to může žebřiňák, že napřed vymysleli kolo a až potom železnici. Celoplanetární skipnutí trvající již 5000 let.
No mně v plzeňské dílně říkali něco jiného. Srovnávali to s 842 + 054.
Díky tobě už víme, co je levnější, ty ferdo :))
Na všech stavbách ve švýcarsku nejdřív vybudují ochranné stěny a ty slouží v průběhu stavby jako ochrana vlaků před pracovními stroji a postupy. U nás jsem to ještě nikdy neviděl, zato jsem viděl už nespočet srážek vlaků s pracovními stroji.
Bagr byl teda drážní nebo silniční?
Umím číst, jen nevím, jestli tomu mám věřit…
Uz celkem 18 hodin byl klid. Jsem si rikal , ze je to divny …
„Šefe, mně se asi něco nepovedlo“
Vždycky si říkám, že už mě na železnici nemůže nic překvapit a… 🙂
To je ta zásadní nevýhoda předražených pasažérských mašinek, že se nemůžou vyhnout stavebnímu stroji. Kdyby je nahradili deseti autobusy, ty by se bagru vyhnuly úplně bez problémů. 😉
Axel už drž hubu.A bezpečnost je asi zadarmo?
Šmarjápanno, to jste si nikdo nevšiml toho sarkastického smajlíku? Že Axela paroduji?
Když o něm vůbec nebudete psát, uděláte mnohem líp.
Haha..ale s takových věcí si prdel neděláme.
Ne. První, čeho si lidi všimli a mnohým se u toho zastavilo srdce, byly mašinky. Mohl bys mít žaloby za újmu na zdraví, na toto téma se nežertuje 🙂
Vagón s kupé pro řidiče mě fascinuje doteď.
Když jsme u toho, nikdy nezapomenu na nasranou hlášku Jury Kotase (se kterým jsem jeden rok sdílel pokoj na koleji VŠDS): Zase jsem musel jet ve vagóně!!! (když ho fíra nepustil na stanoviště).
Co ty jsi zase za kuriozitu?Takovou pitomost může vyplodit fakt jenom chorej mozek…Srovnej kapacitu jedné jednotky 844 s kapacitou autobusu,potom spotřebu a vyjde ti jasně,že tvůj návrh je naprostá blbost.A jestli jsi si jen dělal srandu,tak pro tebe už slušných slov nemám..
Předpokládáme manažerské rozhodnutí že jednotka není pojištěná. Kde jsme to na to se slyšeli ? Pendolino ?
To je vzdy zajimavy podnet do diskuze. Jedni trvdi, ze nic pojistene neni, protoze vlaky jsou drahe a pojistky nasledne umerne tomu. Pak se prece ale v pojisteni take zohlednuje pravdepodobnost, ze vozidlo bude v nejakem intervalu casu poskozeno ci uplne zniceno. Stale tu cteme o bezpecnosti zeleznice, ale kdyz si vezmu kdy napr. zminena pendolina byla uz „roztrsikana namaderu“ a nebo ruzne vazne poskozena a to jezdi na tech nejlepe zabezpecenych tratich, tak mi to prijde vlastne bezpecnost nic moc a to ze to nikdo pojistit nechce a nebo draho se vubec nedivim.
Pozor, je v tom ještě jedna věc.
Pojištění spočívá v tom, že se řekněme tisíc lidí složí na toho jednoho, kdo měl smůlu.
Má-li ale majitel tisíc strojů, tak je úplně jedno, jestli se těch tisíc tisícin prožene přes pojišťovnu nebo zůstanou na běžném účtu.
Jedno to není, pojišťovně by navíc musel zaplatit „přiměřený zisk“.
Proč by měla být jednotka pojištěná? Pojištěný je zajisté bagr, to snad při předpokladu zavinění že strany jeho obsluhy stačí.
A jste si jistý že to byla chyba obsluhy bagru? Vypadá to, že přejezd tam není, takže asi dělal v kolejišti. Viníků zde může být poměrně hodně
Nojo, takový žralok snadno vyskočí z koleje provozované na vyloučenou :-)))
Kdo někdy dělal práce v koleji tak ví, kde je vina. Sorry, pouhých 35 let praxe.
A proto vjelo pendolino do nářadí, že? Protože 5′ před zahájením výluky si to na kolej nachystáme, to už nic nestihne přeci projet. Tohle jste myslel?
a proč by měl být bagr pojištěný? třeba se jeho majitel taky manažersky rozhodl že to není třeba…
V tom případě možnou škodu zaplatí ze své kapsy.
Předpokládám, že u bagru (jakožto silničního vozidla) je zřízeno minimálně povinné ručení :))
To sice předpokládáte správně, ovšem to, že se na toto musí nutně vztahovat, to už předpokládáte špatně :))
Leda samozrejmě že by se s ním srazil na přejezdu či spadl na koleje ze svahu při jízdě po silnici.
Jestli nechápeš rozdíl mezi havarijním pojištěním a pojištěním odpovědnosti z provozu vozidla, nemá cenu odpovídat.
No hlavně bych řekl, že práce v kolejišti či obecně na stavbě neni pokryta povinným ručením pro silniční provoz.
Otazka je jak je pojisteny, povinne ruceni se urcite nevztahuje na skody zpusobene vozidlem mimo verejne komunikace. Na to jsou uplne jine pojistky.
Tak pokud bagr není pojištěný na toto, pak holt jeho majitel zaplatí bagrem způsobenou nehodu ze svého.. (předpokládám zde vinu na jeho straně, že neměl co dělat v kolejišti).
No já bych zase předpokláadal, že tam měl co dělat, že tam pracoval.
Jistě, já taky netvrdím, že to bylo povinné ručení. Ale majitel bude mít pojištění odpovědnosti zajisté sjednané.
Přesně tak, musí mít pojistku na takové případy, jako je třeba načnutí plynového potrubí, datového kabelu, elektrického kabelu a podobně. Někdy to bývá i podmínka vstupu do výběrovéhoé řízení.
Zde jde o pojistku toho, kdo to způsobil…
Proč by škodu měly platit České dráhy? Vám, když do Vás někdo narazí, připadá normální, že škodu budete platit z vašeho havarijního pojištění? Asi těžko, že?
Logické to není, nicméně pojistná plnění zastropovaná a tak třeba ČD za nehodu s kamionem ve studénce celou částku na opravu Pendolina od pojišťovny nedostaly.
Pojišťuje se dům, protože když vám shoří, tak nebudete mít kde bydlet. Když se vám rozbije mobil, tak si obratem koupíte nový (byť třeba místo iPhone za 30 000 Kč Aligatora za 1500 Kč). Ona sice lokomotiva stojí 100 MKč, ale z pohledu ČD je to pořád jen ten mobil (a nepříjemnost, která naštve ale nezrujnuje).
No a díky tomuto přístupu mám rozflákané Pendolino ani to nezaplatí protože buď se pojistím na cenu kterou to fakt stojí a nebo to snad ani nemá cenu
Spočítejte s, kolik by stálo pojištění pendolím za dobu jejich provozování. Pak si spočítejte sumu všech škod na pendolínech. Pak ještě sečtěte všechna plnění za škody na pendolinech. Když to celé spočítáte tak možná pochopíte proč se vlaky nepojištují.
A kolik by stálo pojištění pendolin?
Staňte se výše postaveným pojišťovákem a možná budete moci spočítat nabídku. Jinak je Váš dotaz jen výkřik do tmy, nikdo neví odpověď.
Mohly jej nárokovat od viníka. Ale pokud je viník švorc, tak z jalové krávy tele nedostanete.
No když jedete autem po ulici a bezdomovec se rozhodne tu ulici přejít mimo přechod a se svým ukradeným nákupním vozíkem ve kterém má svůj majetek vstoupí náhle do vozovky, ze které pojistky půjde plnění škody na Vašem autě?
Ale prdlajz, pojedete kolem výkopu a jeden z kopáčů se zažene lopatou a vysklí vám boční okna.
A nepomůže jim lopaty zakázat, aby to museli nabírat holýma rukama – to kdyby si někdo stěžoval, že bagr je moc přetechnizovaný a místo něj má být 10 kopáčů.
Tomu vlaku se dohromady nic nestalo. Dá se nový plast, nová skla a na pár místech se přebrousí kasle.
Sice malá škoda, ale tak dva měsíce si žralok nezajezdí, což je škoda.
A kdo zaplatí,že žralok nebude
Nejsem studovaný ekonom, ale přijde mi, že u firmy velikosti ČD pojištění nedává moc smysl.
Holt jsou lidi, co si pletou pojišťovnu s charitou. Bohužel i ti mají přístup sem do diskuze 🙂
V podstatě se nerentuje cca od desítek vozidel ve flotile. Tam pak může být náklad na pojistku ekvivalentem jedné havárky středního až vyššího rozsahu ročně.
Jsem to zase nasral hodně lidí. Ekonomiku pojištění znám, ale