RegioPantery už obsluhují celou linku Praha – Kralupy – Ústí na Labem

RegioPanter v barvách PID. Pramen: ČDRegioPanter v barvách PID. Pramen: ČD

U vlaků Praha – Ústí nad Labem byl zaveden zkušební provoz s dělením souprav v Kralupech nad Vltavou.

České dráhy zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter (640.2) na celé lince S4/U4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem – Lovosice – Ústí nad Labem. Dosud jezdily jen na zkráceném rameni Praha – Kralupy. Podle ČD nabízejí nové vlaky alternativu k pravidelným kolonám na dálnici D8.

„Je to dobrá zpráva pro cestující. Středočeský kraj přestává být skanzenem veřejné dopravy a díky spolupráci s Českými drahami můžeme cestujícím nabídnout komfort hodný 21. století,“ uvedl středočeský radní pro dopravu Petr Borecký. Středočeský kraj objednává celou ústeckou linku.

RegioPantery v barvách Pražské integrované dopravy (PID) nyní obsluhují téměř všechny spoje na lince S4/U4, a to jak v krátkém rameni Praha – Kralupy nad Vltavou, tak na celém více než stokilometrovém rameni Praha – Ústí nad Labem. Navíc zajišťují také regionální spoje mezi Ústím nad Labem a Roudnicí nad Labem.

U vlaků Praha – Ústí nad Labem byl zaveden zkušební provoz s dělením souprav v Kralupech nad Vltavou. Při odjezdu z Prahy jede v celé trase přední část vlaku. Zadní část vlaku v Kralupech končí v Kralupech, kde musejí cestující vyčkat s výstupem/nástupem až na rozpojení/spojení obou částí vlaku.

Spojování a rozpojování jednotek RegioPanter přímo v provozu na pravidelných spojích se na této lince nyní zkouší a od nového jízdního řádu by se mělo stát běžnou realitou. Je to podle ČD poprvé v pravidelném provozu, kdy ke spojování a rozpojování tohoto typu vlaků dochází v běžném provozu v tak velké míře a přímo v nácestné stanici vlaku.

V rámci plánovaných oběhů se aktuálně objevují nové vlaky také na dvou párech osobních vlaků do Benešova u Prahy a na jednom páru vlaků do Kolína. V rámci oběhů souprav v letošním jízdním řádu se na některých spojích na trati Praha – Kralupy nad Vltavou objevují stále i jednotky CityElefant.

Aktuálně je v PID denně nasazeno 12 jednotek RegioPanter. Další rozšíření provozu RegioPanterů nastane na začátku listopadu na lince R41 Praha – Kutná Hora. Celkem do Prahy a okolí míří 22 jednotek řady 640.2, které rozšíří kapacitu příměstských vlaků v souhrnu o 4 950 míst k sezení.

Tagy České dráhy PID
22 komentářů