RegioPantery už obsluhují celou linku Praha – Kralupy – Ústí na Labem
RegioPanter v barvách PID. Pramen: ČD
U vlaků Praha – Ústí nad Labem byl zaveden zkušební provoz s dělením souprav v Kralupech nad Vltavou.
U vlaků Praha – Ústí nad Labem byl zaveden zkušební provoz s dělením souprav v Kralupech nad Vltavou.
Vlak pro trpajzlíky či co. Ramena mi přečuhujou a na nohy mi šlape ten přede mnou. A docela slušně protahuje, průvan jako v metru.
Někdy jede už z Prahy jenom jedna jednotka jako např. v pátek na Os 6916. Pak je masakr a stálo se již z Masaryčky.
Me tedy prekvapily na lince S1, ta byva dost natrskana i jako elefant… A taky me prekvapila hlucnost nekterych casti vlaku, oproti napr. flirtu…
Musím říct, že mě překvapilo jak tyto RgioPantery vypadají amatérský vůči FLIRTům. Podvozky jsou širší než skříně, veškerá technologie na střeše je viditelná, rozjezdy i výstrahy u dveří jsou hlučné a dveře s vysouvací rampou pomalé.
V Kpech zmatek, ignorace, prohazují nástupiště do poslední chvíle, pak se tam přerážejí ti co přebíhají ze zadní části do přední s nově nastupujícími, nikde upozornění na zkušební provoz, rozhlas nehlásí nic, asi to utajují. Nabíhají zpoždění, navazující spoje ujíždějí. Ale špína, vajgly a čurbes na tomto nádraží jsou nekonečné.
ŘÍKAL JSEM TO???
V Kralupech se musí někdy přejíždět do nesprávné skupiny, podle toho, kde jednotka, se kterou se bude spojovat stojí. Cestující byli zvyklí do Prahy 3 nástupiště, do Roudnice 2 nástupiště. Cestující přestupující z rychlíku většinou nemuseli do podchodu. Nyní musí, podchod nepobírá všechny lidi, takže to ujíždí a jsou různé zmatky.
Co je to za spam tohle? Příště si to rozmyslete dopředu a shrňte to nejdůležitější, takhle je to k ničemu
Musíte být takový diletant a tapetovat to tu 6 příspěvky?
Je mi jasné, že byste radši jezdil béčky.
Asi nechápete pojem zkušební provoz, až se to vyladí, bude to jezdit bez problémů. O dělení jednotek jsou cestující informováni, tak v čem je problém? Nástupiště si přečtou dnes už i v aplikaci.
A že se to vyladilo v Poříčanech???
Když to vezmu z pohledu jedničky: Elefant má super velké stolky (byť jen 3) a díky velké kapacitě oddílu první třídy jsem tam nikdy nezažil narváno. Plusem je záchod jen pro první třídu. Mínus je neoddělení od druhé třídy pod schůdky, odkud někteří hluční cestující obtěžují. A řádění vandalů, kteří se rozhodli vytunit jedničku svým třídním bojem. Občas také disfunkční klima (buď moc zima, nebo moc horko). Panter má lépe udělané stolky v tom smyslu, že sklopná část se dá blíže k tělu a díky tomu se u notebooku nemusím předklánět. Plusem jsou dveře oddělující oddíl od druhé třídy. Méně… Číst vice »
Při vyšší obsazenosti jedou 2 spojené jednotky, kde každá má svou vlastní první třídu.
Tak hlavně v panteru člověk nemusí předem zjišťovat, na kterém konci ta jednička bude, protože je na obou koncích.
U ČD to byla donedávna čistá loterie, až od letoška to jde vyčíst z aplikace Můj vlak, ale vyžaduje to několik kroků.
Orientaci Ešusů dává i idos, celkem hned.
Po příjezdu do Kralup (od Roudnice) se vlak 20 m sune krokem, potom trochu zrychlí a PRÁSK. Cestující, kteří stojí letí, sice ne na zem, ale mají co dělat, aby nespadli.
Nájezdová rychlost 1km/h kvůli správnému spojení. Za 3 měsíce to všichni budou brát jako samozřejmost. Zkušenost že zahraničí, konkrétně z jihu Moravy.
V Kralupech se ze zadní jednotky nestihnou autobusy. Většina lidí sice vystupuje v Lobečku (Kralupy kulturní dům) ale z toho důvodu zaplní přední jednotku.
Cestující, kteří jedou pouze do Kralup, se nacpou do přední jednotky, pokud někdo jede dál, a chce sedět, musí do zadní a v Kralupech přestoupit. Další cestující se do první jednotky nacpou nedobrovolně v Holešovicích, protože zadní jednotka je mimo nástupiště.
1. Zvyknou si.
2. Naučí se.
3. Holešovice zastávka to má za pár.
Nejhorší vozidla, která kdy jezdila. Pištění, řvaní signalizace. Celou dobu, co to stojí ve stanici, se střídá „HÓŘÍ HÓŘÍ, a TRAMTADADÁ. Dveře, než se otevřou, za tu dobu se u 451 i zavřou a vlak odjíždí. Hlavně, že to má na střeše čerpadlo. Tornádo umělo taky jezdit na střídavé soustavě a čerpadlo nepotřebovalo.
Mohl by ses pro dnešek už konečně vypnout ? To jsou hrozné slinty..
Přijeď se podívat.
Nestačily Poříčany? Muselo to vydržet celý rok, protože byl napsaný grafikon. Hned další rok to zmizelo. „Přejděte si do té první jednotky“ Další cesta do Prahy ve stoje. „Všichni si vystupte, nastoupíte až budou jednotky rozpojené“ A podobné hlášky. Asi bude nejlepší dát na linku 370 kloubové autobusy a 30 minutový interval, než TOHLE.
No nevím co je nového na spojování a rozpojování regiopanteru v provozu s cestujícími. Možná je to pro některé diskutující daleka cizina, ale v Brně jsme toto praktikovali běžně. Teda ještě před nákupem jednotek Moravia. A najíždění a rozpojování probíhalo jak na regiopanterech, tak na Interpanterech. A i s cestujícími.
S ibalginama je to úplně to samé. Akorát nerozumím tomu, proč musí cestující vyčkat na rozpojení. Lepší je systém, který se praktikuje u nás na jihu. Prostě zastavím, vypustím lidi a trhám až na odjezd. Vyhnu se tím riziku, že mě nervózní cestující udělá něco s dveřma…
Cestující nemusí čekat na nic, v Kralupech to funguje stejně jako u vás na jihu. To jen některé věci v článku neodpovídají realitě… 🙂
Jinými slovy to co jsem napsal z doby, kdy jsi byl na 4. Stavědle a já jezdil pro ČD na hlavním. Dokonce jsme tehdy zkoušeli spojení 2 panterů v oblouku. Samozřejmě v plném provozu s cestujícími 😁 a ono to překvapivě fungovalo.
A přesně jak píšeš. Navíc ve chvíli, kdy tu soupravu trhám, tak musímit uvnitř strojvedoucího (no nemusím, ale je to výrazně jednodušší). Stejně tak spojení. Je to rychlejší než před odjezdem.
Však před výlukou se taky trhaly v Krpoli
Není to pravda, už v 70 a 80 letech se v pracovní dny spojoval jeden vlak v Celakovicich. Prvni pantak přijel jako Sv od Prahy , přikuploval se k němu druhý co přijel z Lyse a oba pokračovaly do Vysocan.
Takže poprvé za 50 let (žabitlam) kdy v ČR máme automatické spřahlo tak se využije jeho potencionál?
Dokonce 60 let od výroby prvního žabotlamu
Jakože City Elefanty se ve stanicích jako Úvaly a Český Brod nikdy nerozpojovaly?
V článku se píše: „… spojování a rozpojování tohoto typu vlaků“ Typ vlaků tedy autor věty nechápe tak široce, aby City Elefanty považoval za stejný typ.
To byla ale reakce na automatické spřáhlo z dob žabotlamů. To také asi není stejný typ vlaků jako panter.
Scharfenberg, jak na Žabotlamu, tak na Regioněco
Typově to je pořád Scharfenberg a teoreticky by mělo jít spojit žabáka s panterem mechanicky a snad i pneumaticky, ale určitě ne elektricky a datově.
Jo jde to mechanicky . V Chebu vozí přes myčku Pantery motorák od PESY- Shark.
za běžného provozu v polovině trasy? jestli ano, tak můj komentář je tedy zcestný
myslel jsem to tak že v polovině trasy se jednotky rozpojí s cestujicími
Zažil jsem rozpojování elefantů linky S7 na hl. n. – bohužel jsem to zjistil tak, že jsem se pohodlně usadil a vzápětí jsem byl vyhnán, že na Český Brod pokračuje jen ten vpředu.
Zaprvé: Je to potenciál, ne potencionál. A za druhé: U pražských elefantů se snad tak nikdy nečinilo?
Nejhorší na tom je, že ÚJČ připouští i možnost použití varianty potencionál, ačkoliv je to naprostý nesmysl. Nejspíš na ÚJČ podlehli tlaku jakési dezolátské hovorové formy českého jazyka :-).
Na ÚJČ ale přece nikdo nevymýšlí, jak se bude mluvit Česky. Tam se popisuje, jak lidi mluví. A kdyby lidi začali červené řikat modrá, můžou se jazykoví puristi stavět na hlavu jak chtějí, jazyk se prostě vyvíjí a pokud potencionál je uživateli chápán stejně jako potenciál, tak to prostě efektivně znamená to samé, ať už je původ slova sebenesmyslnější. Ostatně děje se to v řeči v podstatě pořád. Dneska už taky přece nešukáme po světnici a když, tak většinou za zavřenými dveřmi 😉
Kdyby jen popisovali a nevymýšleli, tak už konečně připustí „-ej“ (zelenej, vejlet, …), vokno, vocas, apod. Leckde to bylo i součástí oficiálních místních názvů (Vejhybka na Kladně, Volšany tehdy u Prahy). Stejně tak by asi popsali „aby jsme“ místo „abychom“, apod.
A u způsobu zápisu, zejména y/i také určují, nikoli popisují.
Není to spíše „potenciál“? Viz https://www.pravopisne.cz/2010/10/potencial-x-potencional/
Doufám, že ešusy z U4/S4 aspoň budou provozovány na S7 do Řevnic, aby odtamtud zmizela Bdmtee a Bdmteeo bez klimatizace.
Tak to si asi ještě počkáte, syslografy aspoň jedou. Tyhle elefanty pošlou do mezer, kde nejede nic.
A aspoň v tom syslu klima je. Pokud má tedy i funkční dveře kterými do něj můžu nastoupit…
Ano, ešusy se přesunuly na S7, nikoli však místo syslografů, ale místo dosud často nejezdících jednotek, díky čemuž se zde daří více dodržovat zdvojování souprav.
Vyzkoušel jsem si jízdu dvojpanterem jen kousek po Praze, a zaujalo mě, že na Holešovicích zastávce se dalo vystupovat jen z přední jednotky. Ono to bylo i hlášeno vlakovým rozhlasem, ale až *po* odjezdu z Podbaby, takže v tu chvíli už cestující nemohli nic dělat. V panice se nahrnuli k předním dveřím zadní jednotky, ale nic platné, stejně byli nedobrovolně odvezeni na Masaryčku. Tohle se moc nepovedlo, byť chápu, že je provoz zkušební, ale bylo to na běžné lince.
To není ani tak kvůli zkušebnímu provozu, ale kvůli dočasné zastávce s krátkým nástupištěm.
Souhlasím, to hlášení je úplně špatně
No tak to ani tak moc nesouvisí se zkušebním provozem, ale se stavbou v Bubnech, kdy na Holešovicích zastávce zůstal už jen krátký perón a s dokončením Buben se zastávka zcela zruší, zároveň na S4 jezdily Elefanty vždy sólo (oproti dvojici Panterů), takže problém s krátkým nástupištěm nikdy nebyl.
Hlášeno po odjezdu… a tak si tady žijem. Už jenom chybí odvolání ministra dopravy, že tohle nepohlídal. 😀
V soupravě běží hlášení o nemožnosti výstupu ze zadní jednotky už od Roztok
Tak nejspíš už to opravili nebo to byla jednorázová chyba. Každopádně já jel že Sedlece a před Podbabou to nehlásilo určitě, a soudě dle reakci spolucestujících nebyla chyba na mém přijímači.
A ono tam nelze, byť nelegálně, výstupní dveře otevřít nozově (a samozřejmě tím způsobit průšvih)?
Axel a jeho 165. pokus o proniknutí do diskuze. Tentokrát chvíli úspěšný.
Axeli, jsi už trapný.
Axeli, zase jsi vysadil prášky ?
„Zadní část vlaku v Kralupech končí v Kralupech, kde musejí cestující vyčkat s výstupem/nástupem až na rozpojení/spojení obou částí vlaku.“
Prosím? Na nic se zde nečeká, přijede spojený vlak z Prahy, lidi normálně vystoupí a přední část pak pokračuje dále, zadní zůstává na místě. Cestující na nic vyčkávat nemusí.
Není tím myšleno, že se dveře odblokují až po rozdělení souprav?
Tak jsem to také z článku pochopil ale ve skutečnosti to asi tak není.
Takhle jsem to z článku právě taky pochopil, ale takto to v Kralupech nefunguje.
V rámci IDS-JMK bylo rozpojování a spojování i s cestujícími na některých spojích obvyklé. Tedy před tím, než si kraj pořídil moderní stroje a v Brně bylo dislokovaných pouze několik regiopanteru. Takže nic nového pod sluncem.
Co to má za logiku, čekat s výstupem na rozpojení soupravy?
To chcete hýbat soupravou při otevřených dveřích a vystupujících lidech???????
Ne. Prostě lidí vystoupí, nastoupí, zavřou se dveře, zadní souprava se zabrzdí a přední souprava se odpojí.
V Nymburce se přece v po-pá také poměrně často spojuje a rozpojuje jednotka, která končí/začíná v Nymburce s jednotkou, která jede z Prahy/Kolína. Na absolutní počet to ale sečtené nemám. 🙂
Píše se tam „tohoto typu vozidel“ – takže myslí jen pantery, nikoliv elefanty :-
Jouda neumí číst.
A pořád nestíhají kvůli pomalým dveřím a schůdkům jízdní doby pro 471?
– Věci se prostě mění…
– A proč vždycky k horšímu?
Buď těžká nadsázka, nebo výplod vzpomínkového optimismu 🙂
Ozzákova replika ze seriálu comeback, kde mu zavřeli oblíbenou hospodu a udělali z toho prodejnu smažených kuřat…
A jo vlastně, na to jsem už zapomněl, omlouvám se za nepochopení vtipu 🙂
Jezdím na S4 denně, ale nevšiml jsem si, že by v porovnání s „dobou elefantovou“ nějak narostla zpoždění. Ale je fakt, že ten schůdek je leckdy zbytečný. Nešlo by to nastavit tak, že by se vysouval jen selektivně tam, kde je to potřeba?
Já spíš nechápu, proč je tak pomalej
To taky nechápu.
No jde o bezpečnost, na rychlost pohybu a detekci případné překážky, pro bezpečnost starých, dětí a nevidomých. A s tím ochráníme i blbce a ožraly, ty holt musíme eliminovat jinde 😀
To je ale ukazka klasicke drazni neefektivity. Vlaky jsou uz tak pomale kvuli tratim a pak se to okoreni pomalymi dvermi. Jeden by rekl ze jsou to jenom vteriny, jenze to prenasobte 2x otevrit zavrit, poctem nacestnych zastavek a pak zjistite, ze pomale dvere uplne s prehledem smazou vyhodu vyssi max rychlosti oproti elefantu.
Opravdu pomalým tratím- Praha – Ústí až 160 km/h… Což Elefanty jet nemohly, Pantery ano, na dlouhých úsecích mezi stanicemi se 140 jezdilo a jezdí. S4 používám denně. A zdá se mi, že rozjezdy mají živější, než 471, tak těch pár vteřin opravdu nehraje roli.
Dveře jsou naprosto v pohodě. Ono i u elefantu se to trochu liší podle toho, kterou ze tří verzí otevírání to zrovna má.
Panter má lepší dynamiku jízdy, takže žádná tragedie se nekoná.