Regionovy 2.0. České dráhy nasazují první jednotky 814 s wi-fi a zásuvkami
Jednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan Sůra
Typické vozidlo pro české regionální tratě, jednotky řady 814 nazvané Regionova, prochází postupně velkou proměnou. Na více než stovce z
Dokud se bude soutěžit na nejnižší cenu (s jedinými kritérii částečná nízkopodlažnost, zásuvky a wifi) a jízdní doba v jízdním řádu se bude udržovat z dob dávno minulých nereflektující potenciál opravených tratí a výkonnějších vozidel, budou Regionovy stále přítomné na našich tratích. Nová vozidla nikdo zjevně v nezávislé trakci platit nechce, tak každý nabízí takovou ojetinu, kterou má k dispozici či ji sežene dostatečně rychle. Za necelý rok mezi uzavřením smlouvy a vyjetím nikdo nic nového nesežene a bez smlouvy si nikdo nové jednotky do zásoby nekoupí. Navíc se smlouva uzavírá na 10 let a jednotka má životnost minimálně 20-30… Číst vice »
Až dožijou šukafony a regionovy, hodně lokálek zanikne z důvodu nerentabilnosti. Nové vozidlo se prostě nezaplatí, nebo spíše objednavatrl ho nezaplatí . Všichni by chtěli krásné nové klimatizované soupravy, ale kde na to kraje vzít? A ojeté motorové jednotky ze západní evropy jaksi dochází .
Vystizne, ony ty trate jsou na odpis uz ted. Vlakem nejezdi denne ani 10% lidi a v oblastech, kde je socka zajistena lokalkami, to nejspis nebudou ani 2%. Nekde mozna ani to 1%.
Asi z toho máš radost, viď?
Vsak sú v tom aj jeho dane.
Jak dlouho ještě budeme moci jezdit po jednom v jednovalci?7z10 ti aut jsou jednoválce…
Cituji: „prochází postupně velkou proměnou“… Dovolte abych se zasmál.
Pokud si do svého auta koupím autorádio s DVD přehrávačem a navigací a přikoupím měnič z 12V na 230V, tak budu moci využívat o něco více možností dnešního světa, ale auto zůstane pořád stejným krámem, jako bylo…
Velkou proměnu u 814/914 si představuji úplně jinak – zejména zkvalitnění komfortu jízdy – tedy vylepšení pojezdu. Dále funkční a kvalitní klimatizace / vytápění…
Ten pojezd se dá vylepšit nejlépe nákupem nového vozidla s lepším podvozkem. Ono to vyjde i levněji, než předělávat Škodu 1203 na moderní sanitní vůz. Kupříkladu.
Ona Regionova (ani 810) zase tak špatný chod nemá. Problém je v tom, že nejezdí po koridorech, ale po lokálkách, které jsou mnohdy v různém stupni rozpadu.
Kdyby lokálky, stav není dobrý i na hlavních tratích, mimo koridory a to se tam dělají každý rok několika týdenní výluky 🙁
810 nemá špatný chod? S tím strašným dvoukvaltem z Pragy??? nemá sílu ani rychlost…. Jediný včem opravdu vynikala je množství….
A jak jinak si představujete přenos výkonu u takovéhleho motoráku aby to bylo v tehdejší poplatné době levné?
Taky by mě zajímalo, jak se vyplatila modernizace 810 v slovenském podání, kdy to předělali na elektrický přenos a pohání obě nápravy?
Dopadlo to blbě.Další přestavby byly již jiné.812 podobný pohon,jako Regionova,813 také + řídící vůz.
Opravdu nemá, jezdil jsem s tím, a sólo motor má docela dobrý odpich a i ta Praga 2M70 je dobrá, nikdy se mi nestalo, že by mě zradila, vždy jsem dojel, jen jednou se stalo, že začala zlobit automatika, tak jsem přešel na ruku a jelo se krásně dál.
810 a Regionova mají výborný chod do té doby, než se pohnou.
Jezdím s 814 docela často a furt nemůžu přijít na to, proč ji šotolid tak strašně nenávidí.
není to o oblíbenosti nebo nenávist. Ve svý době to byla pecka na našich kolejích.
Problém je že to bylo už tehdy „nozový řešení“ prostě revitalizave dosluhujícího stroje. A po době se uvažuje o revitalizaci revitalizované=ho… Z pohledu nových strojů je to kočkopes. Ne zrovna šťastně řešený pohon, kdy se vibrace (hluk) přenáší do skříně. Hnaný první dvojkolí, což s sebou přináší problémy při jízde při zhoršených adhezních podmínkách. Díky koncepci pojezdu dost silný a hlučný „jevy“ při průjezdu obloukem. Ano jezdit se tím dá. Je to lepší svezení jak starou 810/811. nicméně je to stroj notně „za zenitem“
810 po modernizaci je lepší než 814
Chtěl jsem si číst. V tomhle to nejde, hlava i text poskakuje přepříliš. Ve Žralokovi pohoda. Podotýkám na téže trati.
Kdybyste byl co k čemu, máte koupenou audioknihu a kvalitní sluchátka s útlumem vnějšího hluku alespoň 30dB. Pak by to bylo v pohodě.
Záleží kde ta 814 jezdí
Jen bych chtěl upozornit zdejší odborníky,že díky Regionovám je udržován provoz na mnoha tratích,kde je nízké vytížení a bez nich už by tam byl zastaven provoz.Náhrada 250 Regionov by stála okolo 20 miliard Kč,proto je nebudou nahrazovat nové vlaky ,ale vyřazené soupravy z bohatších států,nebo bude provoz zastaven.
Tak a teď si hned odečtěme/přičteme z 20 mld 6 mld, za vytvoření těchto křápů a dalších odhadem 2 mld ? za opětovné napatlání barvou a doplnění měničů+wifi. Dostaneme se na částku (se zanedbáním inflace): a) 28 mld celkové ceny za neustálé flikování této hrůzy z 80.let až tak někam k roku 2037 b) 12 mld (20-6-2=12) za nové jednotky, při rozprostření do úseku 20 let, 10let by klidně bylo již za námi- to i za jiné ceny a na 10let co mají ČD jisté další smlouvy, nám vychází 0,6mld/rok (12/20) c) AUTOBUS + ušetřených 12 až 28 mld na… Číst vice »
Zlate auto, nez jet timhle drncajicim srotem, kde si ani nesmite sundat rousku. Ale potrefene husy jiste budou argumentovat stoleckem a wc a ucpanou D1. 😀
No já stolečky v autě mám taky, takže už jen to WC… D1 není v souběhu se jmenovanými lokálkami… takže v pohodě!
To říká někdo, kdo zná vlak akorát z obrázku? Někdo, kdo si vozí akorát prdel v autě ave vlaku v životě neseděl?
Ne, nebudu argumentovat ani stolečkem, ani WC a ani ucpanou D1. Jsou podstatnější argumenty… Co třeba nějaká ekologie, poku dotyčný nemá třeba elektromobil? Co nějaká podpora veřejné dopravy? Stačí sledovat zprávy, jak to na silnicích vypadá, kolik lidí ročně umírá na silnicích…
A tak bychom mohli pokračovat…
Tak to reknete te naproste vetsine lidi, co jezdi autem, ze maji jet sockou. Vlaky nepouziva ani 10% lidi a ty vase lokalky mozna ani 1% lidi co v oblastech vyskytu lokalek cestuji. Tim zadnou ekokogii nevytrhnete, kdyz vozite 3 lidi ve vlacku se spotrebou 75 litru na 100. Ekologictejsi by bylo jim zaplatit i taxi. A mumichodem, verejna doprava je i autobus a kdyz pomineme ze je proti vlaku mnohem levnejsi, tak jeho spotreba malikdy prekroci 30 na 100. Smutne jak priznivci vlacku kaslou na ekologii, jen aby si udrzeli vlacek na vylet.
Není lepší psát ověřená fakta, než jen jen vlastní pocity ?
Přesně tak. Kdyby se dotyčný tím vlakem občas svezl, sám by viděl, kolik lidí tam jezdí… Evidentně v životě nezažil nacpanou uličku cestujícími, naskládaná zavazadla na WC až po strop, přeplněné nástupiště tak, že se do už do vlaku nevejde… Toto je holá realita, kterou jsem několikrát žažil na vlastní kůži. A to asi neudělá ono zmiňované „ani ne 1% lidí“, že?
To mluvite o rychlicich do Tabora a vyzdvihujete to jako jejich prednost, nebo nam vykladate o lokalce z Rakovnika do Kralovic, kvuli jejimuz dotovani vypadajity rychliky takto a kdo muze jede do toho Tabora autem a ne preplnenym socrychlikem? Pekne jste si nabehl na vlastni vidle.
To nemluvím ani o rychlících do Tábora, ani o lokálce Rakovník – Kralovice. To mluvím obecně. Samozřejmě každý, kdo jezdí vlakem, uzná, že takovýto diskomfort už dnes nebývá, vzhledem ke konkurenci, čímž se cestující rozdělili mezi několik dopravců. Z toho plyne, že pohodlí a komfort ve vlaku je podstatně lepší, než sedět srolovaný v autě, nemoct se pomalu hnout a ještě k tomu se soustředit na řízení… A přišly na to už i spousty manažerů či podnikatelů, kteří zjistili, že během cesty vlakem, místo řízení, udělají spoustu práce. Tím samozřejmě nepopírám to, že i auto má své výhody a jsou… Číst vice »
A proto naprosta vetsina lidi jezdi autem, nebot soukrome prostredi, radio, kufr a cistota, kde vim kdo tam sedel predemnou. V neposledni rade to jede kdy chteji a nez vy se vubec vypakujete na nadrazi jsem v cili nebo v puli cesty. A deti mate pod kontrolou. Ale pobavil jste, sotopredstavy o autech jsou usmevne. Uzijte si protahovani v rousce ve vlaku, ja si zase rad slapnu na plyn a zatocim volantem. A zkuste to v tom vlaku bez dotaci, mne take nikdo neprispiva na jizdu autem.
Naopak, my všichni a neznám důvod, proč by tomu tak mělo být!
No a to co píšete je jeden z mnoha důvodů, proč jedu autem.
Nechtěl byste si změnit Nick…odpůrce vlaků by mi nevadil,toho respektuji,ale kombinace vašich příspěvků a u toho výraz odborník….sorry,ale vypadá to blbě.
Dik za nazor.
Ta věc má už dávno vozit duše politiků v těch nejhlubších peklech.
Jak se to vyjadřujete soudruh! Tyto stroje přežili několik Sovětských ofenzív.
No právě
Si fakt myslí, že když tam bude wifi, že oblbnou lidi, že se jedná o moderní vozidlo? Toto je možná dobrý, když se jede na výlet, ale na časté ježdění neeee (tedy je to lepší než 810, ale zázrak to není). Toto mělo směřovat do šrotu a na zálohy a ne k rekonstrukci. Neříkám, že vždy nové je lepší než staré (sám mám auto 20let staré), ale tyto původem nákladní vozy nemají na kolejích v roce 2020 co dělat….hold podpora IAD
O jakých nákladních vozech mluvíte?
Motorové vozy M152 byly od začátku vyvíjeny jako náhrada M131.
Opravdu, že jsem se nemohl dočkat. Kdyby raději za ty peníze dosadili další WC do motorového vozu. To by bylo užitečné a mělo smysl na rozdíl od WIFI atd.
A kam byste ho umístil? Na stanoviště strojvedoucího?
za poplatek 5000 🙂
810 má dvě stanoviště a WC se tam vejde 😀
Však do toho motoru se snadno dá umístit. Pouze o 4 sedačky méně.
A to je takový problém dojít do řidičáku?
A bylo by to na úkor kapacity, cestující jistě nudou nadšeni, a hlavně by to sebralo spíš 8 sedaček, než jen 4.
Na lokálkách jsou dvě WC zbytečný luxus a zvyšování nákladů. Uvědomte si, že že hlavní výhodou Regionov je nízká cena a to provoz zachraňuje.
Čtete po sobě – co tvrdíte? Provoz Regionov je levný???
Pan Janata nic takového nepíše. Ten problém je asi u vás.
Už jste zažil porouchaný nebo znečistěný ten jeden záchod? Přeji vám pak příjemnou jízdu. On si organismus často nedá poručit. Prostě ta příroda se chová jinak než myšlení a teorie některých lidí.
Většinou je jízdní doba kratší než 60 minut. Podobně jako u tramvaje nebo u reginálního autobusu.
Jestli je někdo prostatik, budiž, nedá se svítit. Jestli někdo za půl hodiny jde 3x protože za půl hodiny jízdy vysosnul 5 piv, tak nemá chlastat.
Mezi Jičínem a Hradcem jezdí už minimálně od prosince se zásuvkami.
Komarek: Tj až děsivé… Kde se jen ten pokrok zastaví….
„Je sobota 3. května roku 2127. Stojíme na nástupišti neznámé železniční stanice, ke kterému práv přijíždí náš vlak, tvořený motorovou jednotkou řady 818, alias RegioNova verze 12.8. Brzy skřípou, motor vříská a desetiletý chlapec se diví, co se to před ním objevuje. Otec mu začal vysvětlovat, že předchůdcem tohoto velmi moderního vozidla, tedy motorovým vozem řady 810, jezdil už jeho pra pra pra pra dědeček v roce 2020. Celý svět lítá do kosmu, lidstvo osídlilo planetu Mars, do práce místo lidí chodí roboti… ale v český národ stále zůstává věrný nesmrtelným, x-krát upraveným a modernizovaným motorovým původně motorovým vozům řady… Číst vice »
…a rok předtím byly dvě jednotky z předchozí řady 817, alias RegioNova verze 12.7, upraveny na MVTV, aby posílily prostředky SEE, protože se očekávalo, že už se rozběhne naplno konverze DC–>AC
Ne ne, konverze se nekoná. Naopak, v následujících letech (cca 2128 – 2131) bude probíhat deelektrifikace některých tratí. Z tohoto důvodu je již na zkušebním okruhu ve Velimi, společně s 15ti tisícím vyrobeným čtyř systémovým vylepšeným Vectronem nejnovější generace, zbrusu nová osmi vozová jednotka 818.2 „InterNova“ pro dálkovou dopravu. Ta se skládá z 5ti vozů druhé třídy, dvou vozů 1. třídy a jednoho vozu restauračního. Poprvé u modernizací vozů ř. 810 byl použit elektrický přenos výkonu a maximální rychlost byla z dosavadních 80ti km/h zvýšena na neuvěřitelných 100 km/h. Každý sudý vůz v jednotce je hnací, tedy uspořádání náprav celé… Číst vice »
Pokusím se Ve stejnou dobu takřka stejně starý bratranec ono chlapce nasedá v Praze do tramvaje T3PLF mark 21 a diví se proč tam jsou ty schody. Tatínek mu vysvětluje, že první verzi tohoto supermoderního vozidla jezdil už jeho pra pra pra pra pra dědeček koncem 50 let minulého století. A že se jedná o naprosto dokonalou tramvaj, kterou každý na světě i Marsu zná, kvůli níž jezdí do Prahy desítky milionů turistů, kteří by jinak nepřijeli a města, která přešla v minulosti na jiné způsoby veřejné dopravy jako je maglev atd. si dnes rvou vlasy a Praze a Liberci… Číst vice »
Ano. Při spojování dvou jednotek dojde k 15′ zpoždění, protože tyto spolu odmítají komunikovati!
A můžou za to počítače. Zasr. dygytál! Telefonát z Nokie 3310 na poslední model Lenovo Fedora Phone je stále bezproblémový.
„Je sobota 3. května 2100, náš Gulag z wifinou slaví 70 let….chodícím ozářeným mrtvolám jej úplně jedno kam jedou, čím jedou, proč jedou, do 810 je bezpečně navádí signály proudící do jejich čipů z mikrovlnného záření sítě 8G“
Není to ale jen tak nějaká obyčejná RegioNova; přijíždí čtyřvozová souprava (Ao’1′ + 1′ 1′ + 1′ 1′ + Ao‘ 1′) 818.001-8, která pod svou nadčasovou karoserií evokující svěží dynamiku ukrývá ještě původní motory Liaz Tedom ML640SE, oba zapsané již roku 2094 na seznam světového kulturního dědictví UNESCO. Tento vůz, dříve čtyřvozová 817.002-6 pochází původně z historické první RegioNovy 814.001-4 a vozu 814.201-0, které se v říjnu 2085 srazily při posunu ve stanici Praha Ruzyně Letiště den po jejím slavnostním otevření a před tím ještě jako vozy 810 v létě 2004 na Strakonicku. Tento vůz za dobu své existence najezdil… Číst vice »
Christian, tak honosný název, pro takový vrak. Kdyby při „rekonstrukci“ v 21. století dodali, jako na soukromník na Šumavě, aspoň tu blbou klimu. Tomu se dá říct aspoň trochu rekonstrukce. Stejně ale tohle mělo už dávno projít přes vysokou pec. To mají být pro Jihočeský kraj asi ty „nové“ motorové jednotky?! Hlavně že to tady zase dostali na deset let! Opravdu zlatý auta a autobusy. Upřímně lituji těch, co v tom zase budou muset trpět dalších xy let. Se Šukafonem na věčné časy a vstříc desáté pětiletce….
!!!Strčte si už konečně tyhle střepy do *rdele!!!!
Takže když dám do mlýna z 16. století Klímu, jedná se o rekonstrukci? 🤔
K čemu klimu? Na místní tratě ideální vozidlo a levné. Chcete-li něco lepšího, pak si to musíte zaplatit a hlavně někdo musí opravdu něoc pořádného a kvalitního vyrábět. Na trhu nic takového není.
Na co klimu a pod. věci? Vždyť zetka jsou taky vlastně supr-čupr a na co si ti kaštani vlastně furt stěžují!? Cokoliv je lepší než tyto šroty! Regiokřápy už měly být dávno přetaveny v něco užitečnějšího, třeba ve sponky na papír. Myslím si, že peněz se do Černé Díry sype ročně dost. Miniálně bylo i dost času, na to aby dráhy konečně postupně tyto střepy vyřadily a zadaly soutěže na nové motorové jednotky, né pořád dokola flikovaly tohle vozidlo. Bylo na to dobrých minulých deset let + dalších deset let na dalších krajích mají jistých i dnes. Jestli na správné… Číst vice »
Jo, Pesa, Siemens i Stadler zkrachovali, protože konkurovat Regiošuku se nedá.
Není a nebude, protože už dneska každý nádražák ví, že Stadler je šrot, dobrý jen jako tramvaj. A to ikdyby se u Stadlera postavili na nohy a ten motorák dodali nový. Furt to bude starý ojetý šrot. Především pro obdivovatele Zázraku z Parsu.
Dělají to v Pars, ČMŽO nebo v DPOV?
Na trati Prostějov – Dzbel jezdí už minimálně měsíc a půl. Hleděl jsem na tu nálepku wifi jak puk :-D.
Ano, v olomouckém kraji už jezdí skoro 2 měsíce se zásuvkami. Avšak teď asi přišel čas na převratnou medializací.
Nikoliv. K nálepce konečně přidali i tu WiFi.
Co teprv, když jsem hleděl na nálepku wifi v Hydře na Kladensku 😀
Když čtu titulek vybavuje se mi Bílková věta z Pelíšků: „Bude to stačit?“ 🤔
Pardon, má být Bolkova
Chápu správně, že se (jistě ne) za malý peníz vůz přelakuje, doplní se „pět“ zásuvek, wifi… A před uvedením do provozu se slavnostně stříhají pásky a probíhá nutný ceremoniál s poplácáním po zádech, že to je vozidlo pro 21.století?
Jakožto cestujícího nemaje chytrý telefon mne wifi fakt nezajímá. Co třeba klimatizace, pohodlnější sedačky, revitalizace WC, modernizace pojezdu, elektrický ovládání vnitřních dveří…?
Tak na posuvné (ještě k tomu elektricky ovládané) dveře tam moc místa není a doma taky máte všude šoupačky nebo v čem Vám ty klasické dveře vadí?
Třeba mě osobně klimatizace ve vlacích spíš vadí, často mě z ní slzí oči (možná špatná údržba) a bolí hlava v létě (špatné nastavení, venku 30 ve voze 18 – 20).
Pravda sedačky by mohly být lepší, ale třeba v Railjetech jsou ty sedačky ještě horší, a to je dálkový spoj.
To byl jen výčet věcí, který běžného cestujícího zajímavjí víc, než novej lak nebo zásuvka (tedy – proti nim samozřejmě nic, ale proč v regionálním vlaku, kde strávím tak málo času, že se mi telefon stejně ani nedobije, pokud vůbec se k té zásuvce dostanu?). Pokud něco lze pro zákazníka, tak pak by se to udělat mělo. Neznám přesně technické řešení elektricky ovládaných dveří, doma mám jenom šoupačky ovládané manuálně, tj. nevím, kolik místa zabere elektrifikace a motorek, ale předpokládám, že kdyby se chtělo, šlo by to. Jistě, jsou důležitější věci, třeba ta klima (to, co popisujete, bude spíše údržou… Číst vice »
Tak on ještě existuje někdo, kdo nemá chytrý telefon… A jak si kupujete lístky na dráhu, bus, večeři nebo nákup jídla?
Můžete hádat, třikrát. prostě tak, jako každý normální člověk, který se ještě nezblázn il.
Za peníze, nebo kartou…
Byť mám Blackberry, stejně si telefonem lísty nekupuju. To je údivu, žejo!
K nákupu jízdenek, večeře nebo jídla telefon nepotřebuju. Dokonce ani k zábavě nebo plnění manželské smlouvy. A to ani v době virusu, když je zákaz vystrčení čumáku z baráku. On ten telefon je sice možná pohodlný, ale určitě člověka nespasí. Já si radši vezmu batoh na záda a do toho kšeftu pro rohlík zajdu.
Roste tu pomalu skupina lidí, kteří bez svítící placičky v rukou, trvale onlíne v síti, okamžitě zahynou… :-)) Měli jsem tu dobu brnozovou, kamennou, železnou a nyní máme patrně dobu aplikační. Bez patřičkého aplikátoru vybavenému spoustou aplikací již mnozí nejsou schopni samostatného života. Svítící placička stává se jistým druhem symbionta….
Podle průzkumu, který jsem četl začátkem tohoto roku: 96 % lidí v ČR má mobilní telefon, z toho 27 % má pouze tlačítkový.
Obdivuji se a klaním se těm 4%. Já bych ten telefon dodnes také neměl, ale dostal jsem ho dárkem, prostě mně byl vnucen.
Nejlepší finální dislokace by bylo železniční vrakoviště v České třebové.
Jako cyklistovi mi více vyhovuje 914 než Regiosprinter.
Jako cyklista jezdí na kole!
Když vás baví jezdit jen „okolo komína“ tak prosím…
Dyt uz to jezdi tak 3 tejdny
Probíhat bude až do roku 2027
Aby do té doby 814 vůbec vydržely
Vydrží. Je to nesmrtelný držák stroj , navíc v novém , krásném , modrém laku . Tyto stroje jsou sotva na začátku kariéry , vychytali se drobné provozní drobnosti a osvědčili se . Za padesát let dáme novou přední masku , ještě lepší světla a nic nebrání vstupu tohoto nepřekonatelného výrobku do dalšího milénia. A to jako bonus budou mít po repasy po roce 2068 až sedm zásuvek a jednu roztrojku . Navíc holky z úklidu říkali , že je budou uklízel každý měsíc . Kurňa , co si jako cestující mám víc přát .
Naučit se češtinu…
Snad jedině Hurvínka (M131)
Jediným problémem je poměrně vysoká hlučnost a neexistence dvounápravových podvozků A také to, že při rekonstrukci se podařilo u některých sedadel nelícovat s okny. A to ba se napravit dalo, zejména tu hlučnost. Na novém svršku to jezdí klidně.Jinak vyhoovující.
A vám nestačí jednonápravový podvozek?
Stačí, ale ta jízda není tak dobrá. Chápu však, že se šlo hlavně po rychlém a levném vylepšení vozidla. Podle toho to dopadlo. Ale takto to je vždy a funguje to v této zemi trvale. A nejen u železnice. Prostě se šetří ať to stojí, co to stojí a nakonec i ta tzv. konkurence s těmi ojetinami, ve kterých se jezdí mizerně je totéž. A to nové, co se objevilo rovněž žádná sláva, navíc za dost velké peníze. Takže to chce z gruntu zcela jiné řešení. Ale o tom mluvíme pořád dokola. Dokud se nezmění koncepce dopravy ve státě, přesněji… Číst vice »
„Takže to chce z gruntu zcela jiné řešení. “
A to je jaké?Vyrobit nějaké pohodlné vozy (např. Bmz) na lokálky za pár korun i s pohonem?Je úsměvné,jak chce každý luxusní konfort za pár korun.Takový pohodlný vůz je 2x dražší,než ta Regionova a to ještě nemá pohon.
Žádná koncepce to nezmění.
Jsou motoráky, které mají taky jednonápravový podvozek a přitom nemají jízdní vlastnosti zetky…
Souhlas, na to se v diskusi zapomíná, lak to posunul hodně napřed.
Víte, co znamená slovo milénium? A víte, kdy další milénium začíná? Napovím: 1.1.3001.
No přesně . Bude to verze 163.1 . A v každém druhém století přidají zásuvku
,,probíhat bude až do roku 2027,, – aby do té doby 814 vydržely
Takže se natřou, doplní se tam ty nejméně důležitý ale nejsnáze a nejlevněji poříditelnáý věci (zásuvka, WiFi) na důležitý věci se nehrábně a bude se poplácávat po ramenou.
Klima neni a nebude
Pojezd zůstává hnaná 1 první náprava
Motor a celý pohon stále stejně hlučnej
Motor sam o sobe by nebyl tolik hlucnej kdyby tam byla poradna izolace
To je to, co by mne zajímalo a odpověď jsem od nikoho nedostal. Co se tam změnilo? I ta původní 810 byla tišší a klidnější! To by se mělo řešit přednostně.
Třeba vypružení. 810 má duplexní vypružení a 814 už ne. Celkově je 810 kvalitnější.
Pokud víte, kdyby to ponechali, bylo by to o tolik dražší nebo proč se to změnilo? To srovnání jízdy 810 a 814 je víc než překvapující. Já bych očekával, že ta rekonstrukce naopak bude lepší než samotná 810. Stal se opak.
Vypružení a podvozek má 810 a 814 stejné.Mají jednonápravové podvozky na závěskách a šroubové pružiny primárního vypružení.Kde chodíte na taková moudra,že 810 má „duplexní vypružení a 814 už né“?
Stačí se na ně pořádně podívat. 😉😉 A určitě o tom něco vím, na obou řadách jezdím mimo další.
1) izolace
2) jinak řešený zavěšení motoru – ony se tam dost nešťastně ty vibrace nesou ko ponstrukci (rámu) a pak to „řve“ celou plochou podlahy a skříně
Opět dotaz. Proč se to tak řešilo? Copak to nikdo nepředpokládal a po pár rekonstrukcích, když se to zjistilo se to mohlo změnit. Tedy proč se to nestalo? Ví to někdo?
Cokoliv z popsaného se dá rozumně vyřešit leda koupí nové jednotky.
Mylslí, že jakékoliv modernizace je vyhazování peněz. Je to koncepčně absolutně překonaný pojezd, znovu to rekonstuovat je prostě nesmysl. Pořídit nové stroje je jediné řešení. To leštění starých strojů a jejich věčný „přelakovávání“ je slepá ulička vývoje. Jo v době svého vzniku to byl velký posun proti 810/811, nyní již jsou hodně „za horizontem“.
Nové stroje vyžadují více peněz a více SÚ (těch ale naopak ubývá). Jinak si myslím že momentálně modernizované 810 jsou na tom lépe než 814
Není to slepá ulička, naopak, jsou jistě před námi další a další a nové a nové korporátní barvy. …..
A kdo to tam dá…(peníze na nové stroje)?
zdeva: záleží na zadavateli. Je pravda, že v některých krajích jsou (budou) nové elektrické jednotky Škoda, Pesa, ale v dieslové jednotky zatím nikdo ve výběrových (poptávkových) řízeních nepožadoval. Momochodem ČD již intenzivně nové dieslové jednotky soutěží, ale kdy bude výsledek je ve hvězdách.
810 a spol jsou do jisté míry nenahradditelné hlavně velikosti a náklady (jezdí za kýbl nafty).
no co se spotřeby týče není 810 bůhvíco. Malou spotřebu to má jen relativné – má to mizernou dynamiku a taky rychlost neoslní. Ono z toho liazu s 2 stupňovou převodovkou toho vymačkat moc nelze…
Spotřeba je opravdu nízká, tedy pokud je vozidlo a motor v pořádku. Zajímal jsem se o to, byla neochota (i od soukromých dopravců )to sdělit. Po rozhovorech i s projektanty to vychází v rozpětí 25 – 50 l/100 km. To rozpětí právě proto, že nebyla ochota moc to zveřejnit a odhadovalo se to z různých dat.
Ta spotřeba je taková.A přená hodnota není neochota,ale velmi záleží na provozních podmínkách(stoupání,počet zastávek,rychlost,zda tahá i vlek…)
Regionova má spotřebu jen o trochu vyšší i když stále tahá „řidičák“,protože má lepší aerodynamiku a hlavně čtyřstupňovou převodovku místo dvoustupňové u 810.
Ani v době vzniku to nebyla výhra.
Bohužel, nutnost, když se do železnice nechtělo a nechce investovat.
Vzhledem k tomu jakým směrem v EU směřuje vývoj techniky, tak ať raději modernizují něco, co sice není dvakrát moderní, ale je to ještě tak nějak spolehlivé
No když to objednatelům stačí tak ano. Proč by ČD kupovali nové když lacino upraví staré a jede se dál. Není důvod když není požadavek. Tady je vidět co je dnes důležité. V žádné nové objednávce vozidel nechybí požadavek na WiFi a zásuvky. Strašně důležité ve vlaku co jede do hodiny. Co by si ti lidé počali bez WiFi tu hodinu museli by se koukat z okna nebo se spolu bavit.
A mají pořád to strašně sezení…nohy na nohy
Sedadla i sezení právě dobré. Chválabohu, že tu nejsou ta sedadla za sebou! Nevím, ale já jsem nikdy s nohami problém neměl – tedy ani toho protisedícího. Samozřejmě, není problém zvětšit odstup sedadel, ale pak klesne kapacita. Chce to někdo? Marné by to nebylo, stačila by šířka 180 – 190 cm a byl by to luxus a pro 1. třídu 200 – 220 cm.
Tak co já jezdím každý ráno sukafonem v Najbrt barvě tak má extra solo 4 sedačky v jedné řadě… takže okna už nepasuji kde mají být atd… kdyby to byly dvousedacky který se potkají uprostřed kde bude dvě 4 sedačky…ono mít dvou 4 sedačky je kravina, protože kdo potřebuje něco udělat na počítači tak vic ocení ty dvou sedačky
Sice v JMK se kupují elektrické jednotky, což výrazně zlepší komfort cestování, ale to pouze pro 2 příměstské linky. Motorová trakce je ale stále velmi zastaralá, nechápu, proč se aspoň tyto RegioNovy sem na Jižní Moravu nepodívají..
Jakože celkem snesitelné modernizované jednotky 854 s tichým motorem Caterpillar, nahradit otřesnými hlučnými regionovami ? Děkuji nechci.
Presne tak. Sice se do toho vylezt je skoro horolezecky vykon, ale aspon to jede. Regionova je smejd bez ohledu na to jestli tam wifi je ci nikoliv.
V Jihomoravském kraji nikde nejezdí RegioNovy? 😀
Jezdí, proč se ptáte?
Protože si pán myslel, že chci 854 nahradit RegioNovy. To rozhodně ne.
Ono to není o typu motoru, ale o jeho zabudování do stroje a taky o přenosu výkonu. Vibrace (hluk) jsou sviňa a u regionov je původem hluku dost něšťastné zavěšení komponent pohonu do vlastního rámu stroje.
Regionovy jezdí v JMK hlavně na relacích Znojmo – Budějovice, Náměšť – Brno, Skalice – Boskovice, Tišnov – Bystřice, Hodonín – Veselí a některé přímé spoje z Brna. To by bylo, aby se aspoň pár z nich nerekonstruovalo. Spíš by se wifi hodila do vozů 854 a 842.
Klimatizace pořád nebude 🙁
Tak, ale aspoň drobné zlepšení komfortu cestování.
Klima bude, ale až ve verzi RegioNova 814 3.0. Což odpovídá rokům 2039-2044. 🙂
Zkrátka, Šukafon 810 FOREVER.
To už dostane šukafon nové číslo, třeba 815.
Kdepak, to až s verzí 814 verze 9.9😄 Takže ještě cca dalších 87 let je to v pohodě!
Holt šukafon byl chytře vyroben.
Myslím, že ze všeho nejvíc by potřebovaly klimatizaci. Tohle je taky hezké, ale spíš kosmetické zlepšení.
Souhlas, navíc to nejsou dálkové spoje, kde zásuvky a Wifi dávají mnohem větší smysl. V létě by ale bylo 1000x užitečnější, kdyby se v tomhle dalo jet 10 minut v kuse bez toho, aniž by byl člověk totálně splavený.
Klimatizace je hezká jen do doby, než se porouchá. Osobně jsem to zažil několikrát na mezinárodních rychlíkách, nemožnost otevřít okna, teplota venku okolo 35 °C, vevnitř vozu pomalu 40 °C. Vlakvedoucí lidem rozdávala aspoň vodu, aby se těch 5 hodin do cíle aspoň nějak vydrželo. Na každé stanici prodloužení pobytu z důvodu vydýchaní cestujících venku. Ne, děkuji. Klimatizaci nikdo nechce a ať radši jdou otevírat okna, aby mohl kolovat vzduch.
Klimatizace se nevylučuje s otevíracími okny, aspoň nouzovými.
A jak souvisí klima a okna? ono je bezpodmíněčně nutné do klimatizovaných prostor montovat neotevíratelný okna?
Že by mi něco uniklo?
Když by se to udělalo stejně jako u GWTR, akorát by se tam dala výkonnější klima Regíny by stačily dalších aspoň 15 let. Mezitím by škoda ve spolupráci s Pars nova mohly pro účely ČD vymyslet motorové/CNG/nebo vodíkové jednotky.
Koukám, že vodík je teď stejná modla jako před dvěma roky elektrika…
Totálně blbost.
Souhlasím, že by stát měl zadat výrobu jednotek našim výrobcům podle našich potřeb a zkušeností . Tím s e také koénečně zase stát i v tomto soběstačnými namísto nesmyslných dovozů odkudkoliv. Tím i prospět zajištění zaměstnanosti a zvýšení řemeslné a technické vzdělanosti namísto naprosto nepotřebných pochybných profesí, kde je potřeba jen kšeftovat, kecat, ale nic netvořit a nad ničím nepřemýšlet.
Než se vodík masivně rozšíří, bude to ještě trvat. Jsou s ním poněkud trable…
Klimatizaci nikdo nechce…. A proto se vůbec nemontují do aut a do budov; kdo by se rád nevyčvachtal ve vlastním potu s kolegově smradu.
No pokud se kolega občas osprchuje tak se smrad nekoná. On pot v podstatě enní cítit. Cítit je, až když se v tom potu namnoží breberky…. tj denně sprcha a zpocení nesmrdí…
Při správném nastavení je možná klimatizace dobrá, ale bohužel často je ve vlaku špatně nastavena a při 30 stupních venku je ve voze sotva 20, což je sice zpočátku možná příjemné, ale po chvíli začne bolet hlava.
Nejen to, hlavním problémem je zajištění její nezávadnosti a zamezit průniku virů a bakterií do prostoru vozu. Není to legrace, musí se to hodně hlídat a něco to stojí.
Ona klim anějak vyrábí viry?
Ne, ale ti, co v tom jezdí. To je ale dotaz!
A neschopnost ji správně nastavit/udržovat je důvodem ji tam nedávat?
To samozřejmě není důvod, ji nedávat (i když z čistě subjektivního hlediska, nemám klimatizaci rád, po zkušenostech). Ale při správném nastavení klimatizace, tedy při 30 stupních venku by uvnitř mělo být 23 – 25 stupňů, rozdíl teplot by neměl být 5 – 7 stupňů, si kaštan bude stěžovat, že je uvnitř vedro, takže pak to je opravdu kontraproduktivní. Je to stejné, jako když v zimě někdo nastoupí do vytopeného vlaku a otevře okno, místo aby si svlékl bundu/mikinu.
A jak řešíte zimu, taky rozdíl teplot 5÷7°C, jak propaguujete? venku -15°C ve vlaku -10°C?
Tak v zimě to je něco jiného. V zimě se mi ještě nestalo, že by mě bolela hlava, jelikož ve vlaku bylo 18 a venku -10, ale v létě jsou větší rozdíly škodlivé, to se všeobecně ví.
Prosím zkuste popsat tu škodlivost v létě a neškodlivost v zimně. Nechápu rozdíl prostor A studený, prostor B teplý. Člověk přejde z prostoru do prostoru.
Možnost vysychání očí vedoucí k jejich pálení, bolesti hlavy, zatuhlých krčních svalů, vysušené kůže, angíny, nachlazení krku, zhoršení astmatu a podobně vlivem cirkulujícího vzduchu nastaveného mnohdy na extrémně nízké teploty oproti vnějšímu prostředí.
V zimě venku taky hrozí ofouknutí, když bude foukat silný vítr, ale jsme nato oblečeni, ale když v létě přijdete z 30 stupňů do prostor, který má 18, je prostě špatně, viz. výše uvedené důvody.
Na to musí mít ale vozidlo motorický výkon. U 814 se obávám 🤔, že by to bylo jízda NEBO klima. Nikoliv jízda A klima.
Ale to vyhovuje! klima bude běžet jen v zastávkách, ty jsou stejně každých 500m a zajistí se tak setrvalé otáčky motoru, což se projeví v ochraně prostředí. Stabilní otáčky jsou super pro motor i přírodu. Takže by se mohli po dalším repasu jmenovat Bioregioznova!
Při tom ploužení po vedlejších tratích rychlostí 50-70 km/h stahovací okna stačí. V 80 už to je hukot, ale dá se s tím žít. Absence klimy mě v tomhle případě neuráží, v autě si jí taky na krátké cesty nepouštím. Hlavní je, aby to dlouho netrčelo někde v polích. Ohledně pojezdu a pohonu to je samozřejmě pekáč.
Jediné rozumné je to, že tu jsou otvíravá okna. na co škodlivou klimatizaci, navíc drahou. Na ty rychlosti na místní tratě plně vyhovující.
Mně se líbí, jak nějakej ouřada vždycky rozhodne, že to takhle stačí, že je to dobrý a ten samej ouřada pak začne vykřikovat, že musíme dostat víc lidí z aut do vlaků. Dneska už i to nejjednodušší auto vypadá líp než tahle vytuněná regionova, tak si aspoň nelžeme do kapsy.
Tak lhaní do kapsy spočívá i v tom, že máme peníze na nejjednodušší nové auto. Nemáme, proto průměrné stáří aut je kolem 15 let a u drtivé části se provádí jen nejnutnější údržba. Doplnění a čištění klimatizací je často nad rozpočet provozovatele.
Protože provoz 810 a 814 s klimatizací by se prodražil natolik, že by se několik tratí mohlo uzavřít rovnou, což by vedlo opět k podpoře IAD