cargo

Regionovy 2.0. České dráhy nasazují první jednotky 814 s wi-fi a zásuvkami

Jednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan SůraJednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan Sůra

Typické vozidlo pro české regionální tratě, jednotky řady 814 nazvané Regionova, prochází postupně velkou proměnou. Na více než stovce z

Typické vozidlo pro české regionální tratě, jednotky řady 814 nazvané Regionova, prochází postupně velkou proměnou. Na více než stovce z nich České dráhy instalují elektrické zásuvky, informační systém i wi-fi.

První z jednotek jsou již v provozu, jak ukazují snímky ze sociálních sítí. „V současné době jsou například 3 vozidla již dodána do Střediska údržby v Rakovníku, odkud obsluhují tamní výkony ve směru Praha, Kralupy nad Vltavou a Beroun,“ upřesnila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Modernizace jednotek, které vznikly z motorových vozů 810 a České dráhy za ně utratily přes 6 miliard korun, přichází osm let od chvíle, kdy dopravce převzal poslední z nich. Úpravy vyplývají ze smluv na dopravní obslužnost. „Rozsah úprav je v jednotlivých krajích různý podle jejich požadavků. Nejčastěji jde o doplnění elektrických zásuvek 230 V 50 Hz pro dobíjení přenosné elektroniky, palubní sítě wi-fi a doplnění informačního systému o další vnitřní a vnější informační panely,“ dodala Rajnochová.

Úpravami projde zhruba stovka dvouvozových Regionov řady 814 a devět třívozových řady 814.2. Probíhat bude až do roku 2027. Kromě vnitřního vybavení prochází i změnou laku na korporátní modro-bílou barvu.

„Aktuálně jsou dokončeny první jednotky. Konkrétně se jedná o 8 vozidel a další jsou rozpracovaná. Jejich finální dislokace bude v krajích Olomouckém, Středočeském, Královéhradeckém, Moravskoslezském, Pardubickém, Jihočeském a na Vysočině,“ dodala Rajnochová.

Připravují se i další úpravy starších vozidel, například motorových vozů 810, elektrických jednotek 471 a dalších regionálních vozidel.

Tagy 814 České dráhy Regionova Top
171 komentářů