regio-vlak

RegioJetu připlul z Číny do Evropy poslední Sirius, už je v Česku. Za pozdní nasazení ho čeká pokuta

Vykládka třetí jednotky Sirius v Brémách. Foto: Martin DrubeVykládka třetí jednotky Sirius v Brémách. Foto: Martin Drube

Třetí jednotka začne jezdit na rychlících mezi Kolínem a Ústím nad Labem.

Odebírat
Upozornit na
guest
134 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda V.

Zajímalo by mě zda se v Číně s jednotkou něco dělo nebo zda to tam stálo 3 roky v kopřivách a čekalo se zda to sešrotují hned nebo to chlapci tu a tam nahodili a zda se na jednotce „doladili“ dětské nemoci projevující se na jednotkách 001 a 002. Protože pokud tomu tak nebylo tak měsíc na nahození do života bude asi hodně odvážná teorie.

Modrofob

A rezervace se už nebudou označovat ani tak, že se aspoň rozdělí prostor, kde nějaké být mohou a kde ne, nebo už bude RJ procházet, že na to dlabe úplně? Stejně jako odlišení 1. a 2. třídy (v tarifu PID se jaksi nic nepíše o nějakých písmenných označeních tříd, když „2“ je napsaná na celém vlaku…). Stejně jako Wifi asi byla v podmínkách jen jako položka a už se zapomnělo říct, že se k ní musí dát připojit a že tam má být přístup na internet. Ale co chtít od MD, které čím dál víc vůbec neřeší, co na vlacích… Číst vice »

Jiří Kocurek

Gumové požadavky splní cokoliv? V tom případě je čas odkoupit maďarské InterPici! 😀

StonyCZ

I jako tramvaj to vypada dost bidne.

Jiří Kocurek

tramvaj, protože na tramvaj se musí kupovat lístek?

Daddy

Máte na začátku věty chybu!

Jiří Kocurek

Jo jednu. Ale té radosti, co udělá…

Daddy

Tak mi pošlete bludišťáka. O jednoho jsem včera přišel.

Dawe

Jednotky stojí za h…o. Už při testování byly samé negativa už jak v komfortu pro cestující, tak technické parametry a nefunkční WiFi…

franta

Ten interier je něco odporného. Vítejte v liberalizaci.. Smlouva je splněna :). Pro Čechy asi „dobrý“. Když se člověk podívá na OBB, Trenitaliu.. Tak…
Velmi mi to připomíná anglické soukromé vlaky. Taky takové..

Jiří Kocurek

Že všichni odpůrci liberalizace vytahují Treniatalli, jako by v Itálli liberalizace neexistovala.

Mimohcodem, co sedačky v 810? Li be ra li za ce??

xyz

Přičemž dcera od Trenitalie vlastní mj. DLB (vč. její české odnože). 🙂

Jiří Kocurek

Nejen to, dopravců je tam několik a čas od času se tady ubjeví článek, že nějaký soukromník kupuje loko od CZ Loko. Ale najednou totální ignorace…

František

Ty hejty na design jsou docela v rozporu s jinými diskuzemi, kde jiným přišlo úplně v pohodě, že mě do Německa jezdit vkak s míň vagóny a bez klimatizace – že si to mají Němci přebrat a všichni že jsou rádi, že aspoň nějak v uličce dojedou. No a najednou nová souprava s klimou vadí. Jo není to úplně pro pupíky, ale k dobýtčaku to má taky dost daleko. Na tuzemskou linku na 1-2h max je to krok dopředu. A pak, pořád to jezdí za cizí peníze – za dotace.

Jiří Kocurek

Asi by přišel o prémie i o vánoční stromeček, kdyby tím jel.

Joker

Což o to.. Sirius.. Ale ta loď, ze které ho vykládají. To je panečku něco :O .

Tealc

Nejsem odborník ale když tak koukám na ty fotky…počítal někdo s tím že Evropan má poněkud jiné rozměry než průměrný číňan? 🙄

Hask

Nepočítal 😁

Juraj

V ničem se to neliší třeba od Interpanterů. Ten interiér je navíc polský, ne čínský.
Neřešíme teď ten experiment na stojáka, tam se rezervace stejně neprodávají.

micat1

Sedačky jsou nižší (hlavové opěrky mám v ramenou) a rozteče jsou taky menší než u interpanterů, tam se vejdu tak, aby jsem koleny nepodepíral sedačku předemnou. Nevím, kde jste na tuto informaci přišel.

Daniel Jablonecký

Kdo napíše „aby jsem“ si lepší sedačky nezaslouží.

micat1

Kdo umí akorát kritizovat gramatiku, aniž by konstruktivně přispěl do diskuze, si nezaslouží prostor pro svůj názor 🙂

Kozor24

Jazykové okénko si strč do někam,
tady seš na dopravním webu a né na FB skupině milujeme český jazyk.

Joe

S metrem osmdesátpět jsem ve dvojce neměl problém, ani když proti mě seděl kolega, žádné boxování o místo na nohy nebylo. Trochu na prd je fakt, že některé sedačky jsou u „sloupku“ z výhledu z okna máte prd. Pak jsem zkusil jedničku, jo je trochu problém nasoukat nohy do té ohrádky bez omlácení, ale jinak je sedadlo velice pohodlné. Co mi vysloveně vadilo bylo kvílení tyristorů (či co to bylo) při vyšších rychlostech.

jouda

Vtipné je, že když jsem v Kolíně přestoupil z této nové soupravy do Interpanteru na Svitavě, tak to bylo jak z Mercedesu do Oktávky. Házelo to, tvrdé sedačky, dost rozdíl. A to jsem seděl na stejném místě v soupravě. Holt není nad vlastní zkušenost.

franta

Počítá se pouze počet sedaček málem. Jakých to už je.. Soutěže jsou super..

David

Tak bude to jezdit na dotace, co by jako chtěli? Další reinkarnaci 810?

Honza1616

Myslíte ty sedačky?
To není o rozměrech postav, čínský soudruh nikde chybu neudělal, toto se ted zkouší nasazovat dokonce i v letadlech.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ekonomicka-trida-sedadla-stani-vestoje-letadlo.A190409_092101_eko-doprava_svob

Patrik vlak

Jak bude asi řešit zálohy, když má jen tři jednotky.

Kubrt

Že by stejně jako doposud, tedy 162+klasika? Občas něco odveze i Pesa, v budoucnu možná panter.

Avlaky

Přesně tak

Avlaky

Proto nakonec RJ objednal nakonec o jeden delší panter místo kratšího

Dfg

Záloha je pro RJ sprosté slovo

marcel.stancl

Kolik by dnes stála sériově vyráběná souprava?

Daniel Jablonecký

To se musíte zeptat v Číně.

Daddy

RJ děkuje LE za dodání jednotek na skoro zlatém podnosu……skvělá práce vedení LE, gratulace.

Beny

Na druhou stranu se LE vůbec nedivím. Už jsem s tím jel a na koridoru by to bylo opravdu pro ostudu.
Na takovouhle vedlejší linku za mě přijatelné.

Daddy

Ano máte pravdu,lepší jezdit 5 stejnosměrnýma jednotka které už mají přes deset….to je hluboká myšlenka. Za nějaký čas už bude jen pravidelná trasa Bohumín-Hranice a zpět

Hask

Co?

Daddy

Konverze z Přerova do hranic na 25KW….

Radim Škopec

A já jsem si myslel, že móda W místo V je dávno pryč. Takže žádné 25KW, ale 25kV 😉

Daddy

Takže jedno písmenko rozhoduje o obsahu příspěvku. Gratulace, dostanete poštou vánočního bludišťáka

Jiří Kocurek

Jsou tam hned 3 chyby:
– chybí mezera mezi hodnotou a jednotkou
– kilo je s malým, je to předpoda
– pan Volta a pan Watt by byli neradi, kdyby si je lidé pletli.

Daddy

A y přez třy chybi je obsah přýzpěvcu jasní, že? Prostě 25KW stejnosměr

Joe

Stejnosměr opravdu ne.

Hoermalmeister

Tak to by byl teda hustý stejnosměr. Pže dneska bývají stejnosměry 3 kV nebo 1,5 kV, pokud máte tramvaj, bude to ještě míň

Jiří Kocurek

Spřýdafyna!

rumpeak

Nezlobte se na mě, ale na vašem místě bych místo reakce, kterou jste použil raději zaleszl 3 metry pod zem. Váš příspěvek z Vás dělá totálního analfabeta. Na diskuze na Novinkách to asi stačit bude, ale do diskuze s technicky vzdělanými lidmi už se prosím nepouštějte.

Daddy

Máte ve vašem příspěvku taky chybu a nerozmazávám to. Prostě překlep, ale pointu chápu. Papa

Hoermalmeister

Však pak už to má jezdit jenom v Polsku, pro český trh si bude muset Leoš najít něco nového

Daddy

Mají naplánovanou dualizaci, snad na konci roku 2027 mají mít Flirty 3 kV a
25 kV

Chronosphere

Papa nevydrželo ani půl dne?

Joe

Také jsem s tím jel a nějak nechápu, co konkrétně tam je pro ostudu a ještě k tomu na koridoru? Na koridor smí jen leštěnky nebo erste class či jaký jiný šotodůvod vás napadá?

Jiří Kocurek

A pak taky Regionova. Protože je žlutá, ale správný odstín!

Někdo

A co modrá Regionova ?

Jiří Kocurek

Tak ta je ještě luxusnější! 😛

Hask

A co Leo express asi s tím nebyl spokojen

Joe

To se musíte ptát vlastníků. U něj mě spíš zaráží, že od té doby nový nákup jednotek neřeší, ba ani úpravu těch stávajících.

Daddy

Ale jooo, slavné ETCS, nové sedačky v economy a i internet posílil.

Beny

Nevím jestli je to šotodůvod ale ve Vámi zmíněné třídě má tento vlak poměrně zajímavě řešený interiér, potuď dobře.

Ten se nicméně vyznačuje úzkým přístupem k sedačkám u okna, stolkem překážejícím kolenu na sedačce u stanoviště a hlavně velmi otravnou hlučností. Dále pak jsou patrné dílenské nedodělky, ty už ale byly popsány v předchozím článku.

Abych ale nehaněl, na chudobřežku je to za mě moc příjemné (hlavně při RJ nastavené ceně) ale do Ostravy bych v tom jet nechtěl. Hlavně kvůli tomu nepříjemnému hluku.

Joe

Ano to hučení tyristorů v první třídě je velmi nepříjemné, to souhlas. Plus výše popisuji, že vyšší osoby mají problém se nasoukat do té přihrádky na nohy. Teď mě napadá, že podobně otravné to musí být na druhém konci vlaku u druhé hnací části. Kategorii IC nebo EC bych s tím neprovozoval, ale na rychlíky tohoto typu je to více než dostatečné.

Beny

Přesně tak, plně s Vámi souhlasím.

Leinad

Paštikář ukázal spolehlivost Číňanů. Objednal, platil zálohy, ciirc čekal než zkrachuje a prachy doplatí někdo majetnější(refne nebo žluťák), pak teprve dodal. Nevím jestli jiný dopravce bude chtít kupovat tímhle stylem.

Y.K.

Leoexpress hlavně ukázal totální nesoudnost, když si myslel, že úplně novou jednotku zvládnou schválit za půl roku, rok (jak neustále vehemntně tvrdil). I evropským zaběhnutým výrobcům to může trvat roky (třeba NIM express od Škodovky 8 let, nemluvě o takových projektech jako byl FV-Dosto, který taky 8 let a pořád to nebylo dobré). LE ruply nervy už po roce a půl, což je tam nějak naprosté minimu pro varianty z již existující rodiny vozidel. Pro RegioJet byla spása, že CRRC dotáhl schvalování ve své režii i když pro vozidla neměl klienta. Jak je vidět, bylo to dobré rozhodnutí, on už… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Možná jste spíš chtěl napsat, že se nedivíte Renfe.

Beny

Ne, nechtěla

Jindřich Štěpánek

Ty nápisy. 😀 Zákaz skládky. To nemá chybu. Jinak je strašný, že dovážíme vlaky.

Kubrt

Tak je nedovážej, když s tím máš takový problém. A jestli mluvíš jménem obyvatel a firem ČR – předpokládám, že stejně tě pohoršuje, když české firmy prodávají své výrobky na zahraničních trzích. Nebo snad dvojí metr?

Jindřich Štěpánek

Každý normální stát podporuje svůj průmysl, protože ví, že se to vyplatí.

Kubrt

A žádný normální stát nebrání firmám a lidem v tom, aby si kupovali zahraniční zboží. Protože ví, že by se ti obrátilo proti „jeho“ exportérům.
Ostatně mám dojem, že státem vlastněné firmy a instituce, jakož i veřejní objednavatelé, podporují domácí průmysl až dost. On taky přepálený protekcionismus může těm protežovaným firmám nakonec ublížit.

Martin Lér

No, v případě čínských výrobků (vlaky, IT, elektro vozy) ta situacr bohužel není úplně standardní, například neplatí možnost svobodného přístupu na čínský trh, subvence státu jsou nezmapovatelné, a každá firma musí ze zákona se podvolit vůli vlády a tajných služeb, takže veškerá data z provozu (it, auta, které mají kamery, vlaky) lze považovat za zneužitá. Takže ne, tady neplatí běžné ekonomické poučky.

Kubrt

Je pravda, že Čína není standardní země, standardní obchodní partner. Pokud ČR nebo kdokoliv jiný nazná, že chce regulovat vzájemný obchod nad rámec dnešní situace, prosím. Nicméně dnes je možné ty vlaky do Evropy dovézt a legálně uvést do provozu. Jak se bude situace vyvíjet v příštích letech netuším, ale momentálně mě čínská železniční vozidla v Evropě nijak neděsí.

Jindřich Štěpánek

Jo, do Čîny toho vozíme spoustu. A Čína vůbec dovoz neomezuje.

Gajda

Nevyplatí. Pak to dopadne jak už to dopadlo. Škodovka umí jen elektrický jednotky a většina jich končí na domácím trhu. Jak má výrobce svoje jistý, tak mu to škodí, protože na něj není tlak, aby se zlepšoval a snažil se něco vyvinout. A taková obměna jako poslední roky u ČD taky nepotrvá věčně. Pak to skončí tak, že nebude mít co dělat, přijdou problémy, …

SYN

A to už raději nemluvme o tom jak by se domácí (tedy, kyperský… vlastně nizozemský) výrobce zachoval v takovémto případě – svůj problém by díky magickému právnímu oddělení přenesl na zákazníka takže ten by dostal vlak co umí míň než bylo slíbeno, za poloviční příplatek navíc. Číňan to místo toho zapsal do kolonky ztráty a vlak prodal se slevou konkurenci…
Můžu vám natuty zaručit kterou možnost preferují dopravci. Holt, karma je zdarma, a křivárna (i když z ní právníci udělali zákonnou) se potáhne dlouho…

Jindřich Štěpánek

Jasně. Dotovaný dovoz zničí domácî výrobu, jak se stalo u X odvětví a naposled ničí automobilový průmysl. Super přínos pro nás.

Daniel Jablonecký

Komu se to vyplatí? Jenom tomu podporovanému výrobci, a to ještě za peníze daňových poplatníků. Nejste vy z Agrofertu?

Jindřich Štěpánek

I státu. Protože domácí výroba se rovná peníze do rozpočtu. Z dovozu stát nemá nic.

Průvodce původní Aleš

Vlaky dovážíme odjakživa. Stejně tak odjakživa dovážíme autobusy, auta, letadla, spotřební elektroniku, potraviny, oblečení atd., atd. A jiné věci vyvážíme. Máte s tím nějaký problém?

Jindřich Štěpánek

Karosy se vyráběly kde ?

Jiří Kocurek

Ikarus?

Jindřich Štěpánek

Jen doplňkově. Většinu dopravy dělaly Karosy.

rumpeak

Doplněk? No nevím, kde jste vyrůstal Vy, ale OStrava + Havířov kde jsem vyrůstal já to doplněk nebyl ani náhodou. Když jela KArosa, všichni jsme to slavili.

Jindřich Štěpánek

Jižní a Střední Čechy.

Martin

My na lince Praha Mělník Štětí ne, protože když přijela Karosa místo kloubáku, tak půlka lidí zůstala na zastávce… A do další Karosy zbývala půl hodina a Ikarusu hodina. O zábavu bylo postaráno. A na Bulovce se jenom mávalo z oken.

Hask

Vysoké Mýto..a stále se vyrábí bohužel pod značkou Iveco

Sáček

Máte SOR. Chtěl bych vidět, jak by se pod značkou Karosa vyráběly v takovém množství jako Iveco dnes. To exportuje do celé Evropy i dál. A jak dopadl Ikarus.

Jindřich Štěpánek

Ano. Vždyť taky píši minulý čas

Jiří Kocurek

Ano, dřív to byly lokomotivy z Florisdorfu, po obou světových válkách tady zůstaly zahraniční (BR 52), za studené války Sergeje a vozy z NDR… Bobina byla licenční a tramvaj T1 taky.

Je smutné když Jindřich, národovec průmyslový, nezná historii vlastního státu.

Pavel

je rozdíl jestli dovážíme špičkové západní výrobky, a nebo čínský šunt a podporujeme jejich zlodějny technologií a otrocké práce

rumpeak

Čínským šuntem máte na mysli jednotky od nějvětšího světového výrobce železničních vozidel, který umí takové rychlovlaky, na které i Japonci s Němcema a Francouzema koukají se závistí?

PeterK

Že koukají se závistí – všetko sú to odkopírované technológie firmy Siemens… Vždy vedia len výborne kopírovať, to je celé…

Hask

Tenhle čínský pokus není vlak

rumpeak

Místo Vectronů byste chtěl například tahat vlaky čím? Předem děkuji za odpověď.

Jindřich Štěpánek

Škodovka neumí lokomotivy ? Jestli ne, tak ani v Evropě není nikdo, že musíme tahat sem čínské poklady ?

Simecka

Smazáno pro tupost uživatele.

Kubrt

Nějaké důkazy o korupci, nebo jen lhaní vydávané za názor?

Avlaky

Takže rada 162 u RJ nekončí, pouze nebude jezdit IC ale R23 jeste bude

Daniel Jablonecký

Končí. Bude z ní 362, už se o tom tady taky psalo.

Avlaky

Takže 1.1. Uvidíme na R23 uz 362?

To stihnou za 3 tydny přestavět i 162???

Daniel Jablonecký

Ne.
Ne.

Avlaky

No tak vidíte 162 jeste v roce 2025 jezdit budou

Jiří Kocurek

No tak asi skládací metr, přeměřit schod a vyfotit i s tím metrem.

Lars

Jedny dveře skutečně +-550 mm nad TK jsou.

Jiří Kocurek

Ano. Tahle debata je jakási … původní přispěvatel si vybral dveře, které tak nízko nejsou a vztáhl to na celý vlak. Z chybného předpokladu vyvodil rovnou rozsudek. Docela chápu redakci, že nechtějí odstartovat hoax, a tak to probrali… smutné, že museli.

Sáček

A stejně samé mínusy. Vláčkaři zde nemají vůbec žádnou soudnost a sebezpytování. Ani na Vánoce. S takovýmito lidmi tu žijeme.

noerf

V jednom z prostředních dílů jsou dveře, které splňují stanovené parametry. Ostatni dveře jsou vyšší.

Jiří Kocurek

Máte plnou pravdu, jsou to třetí dveře na tomhle průjezdu kolem peronu. Erik85 by se měl omluvit.

https://www.youtube.com/watch?v=RZMcuN83Zt0&t=515s

Kubrt

Tak toto rozhodně není 780 mm.

Ruzian1

Třeba zde: https://railway-news.com/leo-express-receives-first-sirius-emu-from-crrc/ píšou o nástupní hraně 600mm.

janikk

Takže jednotky dopluly na All Houston, pak je přeložili na tlačný člun a z toho je někde vylodili na pevninu kde je nakolejili/smobtovali? Jen mě zajímá, co to nakolejení vlastně obnáší. Vozidla se přepravují na podvozcích? Vůbec netuším jak taková přeprava probíhá.

Jiří

Tak nevím jestli si děláte srandu, nebo co. Nakolejení je, že se přesune na koleje aby mohla nějak odjet, nebo spíše celá souprava byla odtažena lokomotivou do depa kde se dál zprovozní. A ještě se dál dodělá.

janikk

neumíte číst, nebo co? proč bych si měl dělat srandu? prostě jsou termíny jejichž význam přesně neznám a tak se zeptám. viděl jsem přepravovat lokomotivy na podvalech po silnici jak na podvozcích, tak bez podvozku. tak mě zajímalo jak se přepravuje vlak na lodi. od toho snad zde snad forum je.

Peeetr

Jo, přepravují se už na podvozcích. Nakolejení je přenesení na koleje.

Filip

Občerstvení je k dispozici ve třídě / tarifu Standard (2.tř) a Business (1.tř)

Sáček

Vidíte, dokonce i číňan ví, že záchodky se nedělají červené, s rudými prkýnky.

Tobiáš Brázda

Zajímá mě, za jak dlouho se to rozpadne, když je to z Číny

JirkaJJ

U Regiojetu, který kašle na údržbu to bude brzy… 😉

Jiří Kocurek

A vědí to přesně a najisto, jakože vozy z Astry jsou rekonstrukce starých vozů z Francie a že Jančura bude provozovat Moravie v JMK.

Lukáš

Už zase chlastáte? 😀

Hask

Neberte drogy 😁

Někdo

Vás příspěvek nechápu.

Geralt

Siriusy RegioJet docela na téhle lince zachránily. Fakt by mě zajímalo, s čím nízkopodlažním by tam jezdil kdyby se tahle nečekaná možnost nenaskytla.

Kubrt

Regiojet za tímto účelem koupil (tuším 10) patrových vozů po DB s nízkopodlažním vstupem. Sirius je samozřejmě elegantnější řešení.

Joe

A od doby co je dovezl do ČR, je nikdo neviděl. A zajímalo by, jestli vůbec kdy uvidí.

Kubrt

Někde asi budou, snad se nevypařily.

Avlaky

On je v ČR snad jen jeden tusim,, jinak by si jih uz nekdo vsiml, jedne v Měcholupech ze by staly spolecne s těmi z komarna

Avlaky

Minišatů at tedy napíšou kde ty vozy jsou, když jsou tak chytří

Do ČR se dovezl jen 1 z 10 (14 původně plánovaných)

Tobias

Docela dlouho byly za hostivari na jeho vlecce, kde chce stavet depo. Jestli tam jsou jeste, tezko rict.

Avlaky

To jsou ty z Komárna, ne ty pro R23

Simecka

Smazáno pro tupost uživatele.

Kubrt

Proč by do toho nějaký politik šťoural?

František Plášek

Elegantnější zcela určitě. Jen je trochu problém v Ústí západ s délkou perónu. Zejména, pokud je tam zároveň na vedlejší koleji Pesa.

Ústečan

Vejde se, jen to není pro vlakvedoucí úplně komfortní, je to hodně v oblouku