RegioJetu připlul z Číny do Evropy poslední Sirius, už je v Česku. Za pozdní nasazení ho čeká pokuta

Vykládka třetí jednotky Sirius v Brémách. Foto: Martin DrubeVykládka třetí jednotky Sirius v Brémách. Foto: Martin Drube

Třetí jednotka začne jezdit na rychlících mezi Kolínem a Ústím nad Labem.

Odebírat
Upozornit na
guest
71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

Což o to.. Sirius.. Ale ta loď, ze které ho vykládají. To je panečku něco :O .

Tealc

Nejsem odborník ale když tak koukám na ty fotky…počítal někdo s tím že Evropan má poněkud jiné rozměry než průměrný číňan? 🙄

Hask

Nepočítal 😁

Juraj

V ničem se to neliší třeba od Interpanterů. Ten interiér je navíc polský, ne čínský.
Neřešíme teď ten experiment na stojáka, tam se rezervace stejně neprodávají.

micat1

Sedačky jsou nižší (hlavové opěrky mám v ramenou) a rozteče jsou taky menší než u interpanterů, tam se vejdu tak, aby jsem koleny nepodepíral sedačku předemnou. Nevím, kde jste na tuto informaci přišel.

Patrik vlak

Jak bude asi řešit zálohy, když má jen tři jednotky.

Kubrt

Že by stejně jako doposud, tedy 162+klasika? Občas něco odveze i Pesa, v budoucnu možná panter.

marcel.stancl

Kolik by dnes stála sériově vyráběná souprava?

Daddy

RJ děkuje LE za dodání jednotek na skoro zlatém podnosu……skvělá práce vedení LE, gratulace.

Beny

Na druhou stranu se LE vůbec nedivím. Už jsem s tím jel a na koridoru by to bylo opravdu pro ostudu.
Na takovouhle vedlejší linku za mě přijatelné.

Daddy

Ano máte pravdu,lepší jezdit 5 stejnosměrnýma jednotka které už mají přes deset….to je hluboká myšlenka. Za nějaký čas už bude jen pravidelná trasa Bohumín-Hranice a zpět

Hask

Co?

Daddy

Konverze z Přerova do hranic na 25KW….

Radim Škopec

A já jsem si myslel, že móda W místo V je dávno pryč. Takže žádné 25KW, ale 25kV 😉

Daddy

Takže jedno písmenko rozhoduje o obsahu příspěvku. Gratulace, dostanete poštou vánočního bludišťáka

Joe

Také jsem s tím jel a nějak nechápu, co konkrétně tam je pro ostudu a ještě k tomu na koridoru? Na koridor smí jen leštěnky nebo erste class či jaký jiný šotodůvod vás napadá?

Jiří Kocurek

A pak taky Regionova. Protože je žlutá, ale správný odstín!

Hask

A co Leo express asi s tím nebyl spokojen

Leinad

Paštikář ukázal spolehlivost Číňanů. Objednal, platil zálohy, ciirc čekal než zkrachuje a prachy doplatí někdo majetnější(refne nebo žluťák), pak teprve dodal. Nevím jestli jiný dopravce bude chtít kupovat tímhle stylem.

Y.K.

Leoexpress hlavně ukázal totální nesoudnost, když si myslel, že úplně novou jednotku zvládnou schválit za půl roku, rok (jak neustále vehemntně tvrdil). I evropským zaběhnutým výrobcům to může trvat roky (třeba NIM express od Škodovky 8 let, nemluvě o takových projektech jako byl FV-Dosto, který taky 8 let a pořád to nebylo dobré). LE ruply nervy už po roce a půl, což je tam nějak naprosté minimu pro varianty z již existující rodiny vozidel. Pro RegioJet byla spása, že CRRC dotáhl schvalování ve své režii i když pro vozidla neměl klienta. Jak je vidět, bylo to dobré rozhodnutí, on už… Číst vice »

Jindřich Štěpánek

Ty nápisy. 😀 Zákaz skládky. To nemá chybu. Jinak je strašný, že dovážíme vlaky.

Kubrt

Tak je nedovážej, když s tím máš takový problém. A jestli mluvíš jménem obyvatel a firem ČR – předpokládám, že stejně tě pohoršuje, když české firmy prodávají své výrobky na zahraničních trzích. Nebo snad dvojí metr?

Jindřich Štěpánek

Každý normální stát podporuje svůj průmysl, protože ví, že se to vyplatí.

Kubrt

A žádný normální stát nebrání firmám a lidem v tom, aby si kupovali zahraniční zboží. Protože ví, že by se ti obrátilo proti „jeho“ exportérům.
Ostatně mám dojem, že státem vlastněné firmy a instituce, jakož i veřejní objednavatelé, podporují domácí průmysl až dost. On taky přepálený protekcionismus může těm protežovaným firmám nakonec ublížit.

Martin Lér

No, v případě čínských výrobků (vlaky, IT, elektro vozy) ta situacr bohužel není úplně standardní, například neplatí možnost svobodného přístupu na čínský trh, subvence státu jsou nezmapovatelné, a každá firma musí ze zákona se podvolit vůli vlády a tajných služeb, takže veškerá data z provozu (it, auta, které mají kamery, vlaky) lze považovat za zneužitá. Takže ne, tady neplatí běžné ekonomické poučky.

Kubrt

Je pravda, že Čína není standardní země, standardní obchodní partner. Pokud ČR nebo kdokoliv jiný nazná, že chce regulovat vzájemný obchod nad rámec dnešní situace, prosím. Nicméně dnes je možné ty vlaky do Evropy dovézt a legálně uvést do provozu. Jak se bude situace vyvíjet v příštích letech netuším, ale momentálně mě čínská železniční vozidla v Evropě nijak neděsí.

Jindřich Štěpánek

Jo, do Čîny toho vozíme spoustu. A Čína vůbec dovoz neomezuje.

Gajda

Nevyplatí. Pak to dopadne jak už to dopadlo. Škodovka umí jen elektrický jednotky a většina jich končí na domácím trhu. Jak má výrobce svoje jistý, tak mu to škodí, protože na něj není tlak, aby se zlepšoval a snažil se něco vyvinout. A taková obměna jako poslední roky u ČD taky nepotrvá věčně. Pak to skončí tak, že nebude mít co dělat, přijdou problémy, …

Průvodce původní Aleš

Vlaky dovážíme odjakživa. Stejně tak odjakživa dovážíme autobusy, auta, letadla, spotřební elektroniku, potraviny, oblečení atd., atd. A jiné věci vyvážíme. Máte s tím nějaký problém?

Jindřich Štěpánek

Karosy se vyráběly kde ?

Jiří Kocurek

Ikarus?

Jindřich Štěpánek

Jen doplňkově. Většinu dopravy dělaly Karosy.

Hask

Vysoké Mýto..a stále se vyrábí bohužel pod značkou Iveco

Sáček

Máte SOR. Chtěl bych vidět, jak by se pod značkou Karosa vyráběly v takovém množství jako Iveco dnes. To exportuje do celé Evropy i dál. A jak dopadl Ikarus.

Jiří Kocurek

Ano, dřív to byly lokomotivy z Florisdorfu, po obou světových válkách tady zůstaly zahraniční (BR 52), za studené války Sergeje a vozy z NDR… Bobina byla licenční a tramvaj T1 taky.

Je smutné když Jindřich, národovec průmyslový, nezná historii vlastního státu.

Pavel

je rozdíl jestli dovážíme špičkové západní výrobky, a nebo čínský šunt a podporujeme jejich zlodějny technologií a otrocké práce

Hask

Tenhle čínský pokus není vlak

Simecka

Smazáno pro tupost uživatele.

Kubrt

Nějaké důkazy o korupci, nebo jen lhaní vydávané za názor?

Avlaky

Takže rada 162 u RJ nekončí, pouze nebude jezdit IC ale R23 jeste bude

Jiří Kocurek

No tak asi skládací metr, přeměřit schod a vyfotit i s tím metrem.

Lars

Jedny dveře skutečně +-550 mm nad TK jsou.

Jiří Kocurek

Ano. Tahle debata je jakási … původní přispěvatel si vybral dveře, které tak nízko nejsou a vztáhl to na celý vlak. Z chybného předpokladu vyvodil rovnou rozsudek. Docela chápu redakci, že nechtějí odstartovat hoax, a tak to probrali… smutné, že museli.

Sáček

A stejně samé mínusy. Vláčkaři zde nemají vůbec žádnou soudnost a sebezpytování. Ani na Vánoce. S takovýmito lidmi tu žijeme.

noerf

V jednom z prostředních dílů jsou dveře, které splňují stanovené parametry. Ostatni dveře jsou vyšší.

Jiří Kocurek

Máte plnou pravdu, jsou to třetí dveře na tomhle průjezdu kolem peronu. Erik85 by se měl omluvit.

https://www.youtube.com/watch?v=RZMcuN83Zt0&t=515s

Kubrt

Tak toto rozhodně není 780 mm.

Ruzian1

Třeba zde: https://railway-news.com/leo-express-receives-first-sirius-emu-from-crrc/ píšou o nástupní hraně 600mm.

janikk

Takže jednotky dopluly na All Houston, pak je přeložili na tlačný člun a z toho je někde vylodili na pevninu kde je nakolejili/smobtovali? Jen mě zajímá, co to nakolejení vlastně obnáší. Vozidla se přepravují na podvozcích? Vůbec netuším jak taková přeprava probíhá.

Jiří

Tak nevím jestli si děláte srandu, nebo co. Nakolejení je, že se přesune na koleje aby mohla nějak odjet, nebo spíše celá souprava byla odtažena lokomotivou do depa kde se dál zprovozní. A ještě se dál dodělá.

janikk

neumíte číst, nebo co? proč bych si měl dělat srandu? prostě jsou termíny jejichž význam přesně neznám a tak se zeptám. viděl jsem přepravovat lokomotivy na podvalech po silnici jak na podvozcích, tak bez podvozku. tak mě zajímalo jak se přepravuje vlak na lodi. od toho snad zde snad forum je.

Peeetr

Jo, přepravují se už na podvozcích. Nakolejení je přenesení na koleje.

Filip

Občerstvení je k dispozici ve třídě / tarifu Standard (2.tř) a Business (1.tř)

Sáček

Vidíte, dokonce i číňan ví, že záchodky se nedělají červené, s rudými prkýnky.

Tobiáš Brázda

Zajímá mě, za jak dlouho se to rozpadne, když je to z Číny

JirkaJJ

U Regiojetu, který kašle na údržbu to bude brzy… 😉

Jiří Kocurek

A vědí to přesně a najisto, jakože vozy z Astry jsou rekonstrukce starých vozů z Francie a že Jančura bude provozovat Moravie v JMK.

Lukáš

Už zase chlastáte? 😀

Hask

Neberte drogy 😁

Někdo

Vás příspěvek nechápu.

Geralt

Siriusy RegioJet docela na téhle lince zachránily. Fakt by mě zajímalo, s čím nízkopodlažním by tam jezdil kdyby se tahle nečekaná možnost nenaskytla.

Kubrt

Regiojet za tímto účelem koupil (tuším 10) patrových vozů po DB s nízkopodlažním vstupem. Sirius je samozřejmě elegantnější řešení.

Joe

A od doby co je dovezl do ČR, je nikdo neviděl. A zajímalo by, jestli vůbec kdy uvidí.

Kubrt

Někde asi budou, snad se nevypařily.

Avlaky

On je v ČR snad jen jeden tusim,, jinak by si jih uz nekdo vsiml, jedne v Měcholupech ze by staly spolecne s těmi z komarna

Avlaky

Minišatů at tedy napíšou kde ty vozy jsou, když jsou tak chytří

Do ČR se dovezl jen 1 z 10 (14 původně plánovaných)

Tobias

Docela dlouho byly za hostivari na jeho vlecce, kde chce stavet depo. Jestli tam jsou jeste, tezko rict.

Simecka

Smazáno pro tupost uživatele.

Kubrt

Proč by do toho nějaký politik šťoural?

František Plášek

Elegantnější zcela určitě. Jen je trochu problém v Ústí západ s délkou perónu. Zejména, pokud je tam zároveň na vedlejší koleji Pesa.

Ústečan

Vejde se, jen to není pro vlakvedoucí úplně komfortní, je to hodně v oblouku