RegioJetu připlul z Číny do Evropy poslední Sirius, už je v Česku. Za pozdní nasazení ho čeká pokuta
Vykládka třetí jednotky Sirius v Brémách. Foto: Martin Drube
Třetí jednotka začne jezdit na rychlících mezi Kolínem a Ústím nad Labem.
Zajímalo by mě zda se v Číně s jednotkou něco dělo nebo zda to tam stálo 3 roky v kopřivách a čekalo se zda to sešrotují hned nebo to chlapci tu a tam nahodili a zda se na jednotce „doladili“ dětské nemoci projevující se na jednotkách 001 a 002. Protože pokud tomu tak nebylo tak měsíc na nahození do života bude asi hodně odvážná teorie.
A rezervace se už nebudou označovat ani tak, že se aspoň rozdělí prostor, kde nějaké být mohou a kde ne, nebo už bude RJ procházet, že na to dlabe úplně? Stejně jako odlišení 1. a 2. třídy (v tarifu PID se jaksi nic nepíše o nějakých písmenných označeních tříd, když „2“ je napsaná na celém vlaku…). Stejně jako Wifi asi byla v podmínkách jen jako položka a už se zapomnělo říct, že se k ní musí dát připojit a že tam má být přístup na internet. Ale co chtít od MD, které čím dál víc vůbec neřeší, co na vlacích… Číst vice »
Gumové požadavky splní cokoliv? V tom případě je čas odkoupit maďarské InterPici! 😀
I jako tramvaj to vypada dost bidne.
tramvaj, protože na tramvaj se musí kupovat lístek?
Máte na začátku věty chybu!
Jo jednu. Ale té radosti, co udělá…
Tak mi pošlete bludišťáka. O jednoho jsem včera přišel.
Jednotky stojí za h…o. Už při testování byly samé negativa už jak v komfortu pro cestující, tak technické parametry a nefunkční WiFi…
Ten interier je něco odporného. Vítejte v liberalizaci.. Smlouva je splněna :). Pro Čechy asi „dobrý“. Když se člověk podívá na OBB, Trenitaliu.. Tak…
Velmi mi to připomíná anglické soukromé vlaky. Taky takové..
Že všichni odpůrci liberalizace vytahují Treniatalli, jako by v Itálli liberalizace neexistovala.
Mimohcodem, co sedačky v 810? Li be ra li za ce??
Přičemž dcera od Trenitalie vlastní mj. DLB (vč. její české odnože). 🙂
Nejen to, dopravců je tam několik a čas od času se tady ubjeví článek, že nějaký soukromník kupuje loko od CZ Loko. Ale najednou totální ignorace…
Ty hejty na design jsou docela v rozporu s jinými diskuzemi, kde jiným přišlo úplně v pohodě, že mě do Německa jezdit vkak s míň vagóny a bez klimatizace – že si to mají Němci přebrat a všichni že jsou rádi, že aspoň nějak v uličce dojedou. No a najednou nová souprava s klimou vadí. Jo není to úplně pro pupíky, ale k dobýtčaku to má taky dost daleko. Na tuzemskou linku na 1-2h max je to krok dopředu. A pak, pořád to jezdí za cizí peníze – za dotace.
Asi by přišel o prémie i o vánoční stromeček, kdyby tím jel.
Což o to.. Sirius.. Ale ta loď, ze které ho vykládají. To je panečku něco :O .
Nejsem odborník ale když tak koukám na ty fotky…počítal někdo s tím že Evropan má poněkud jiné rozměry než průměrný číňan? 🙄
Nepočítal 😁
V ničem se to neliší třeba od Interpanterů. Ten interiér je navíc polský, ne čínský.
Neřešíme teď ten experiment na stojáka, tam se rezervace stejně neprodávají.
Sedačky jsou nižší (hlavové opěrky mám v ramenou) a rozteče jsou taky menší než u interpanterů, tam se vejdu tak, aby jsem koleny nepodepíral sedačku předemnou. Nevím, kde jste na tuto informaci přišel.
Kdo napíše „aby jsem“ si lepší sedačky nezaslouží.
Kdo umí akorát kritizovat gramatiku, aniž by konstruktivně přispěl do diskuze, si nezaslouží prostor pro svůj názor 🙂
Jazykové okénko si strč do někam,
tady seš na dopravním webu a né na FB skupině milujeme český jazyk.
S metrem osmdesátpět jsem ve dvojce neměl problém, ani když proti mě seděl kolega, žádné boxování o místo na nohy nebylo. Trochu na prd je fakt, že některé sedačky jsou u „sloupku“ z výhledu z okna máte prd. Pak jsem zkusil jedničku, jo je trochu problém nasoukat nohy do té ohrádky bez omlácení, ale jinak je sedadlo velice pohodlné. Co mi vysloveně vadilo bylo kvílení tyristorů (či co to bylo) při vyšších rychlostech.
Vtipné je, že když jsem v Kolíně přestoupil z této nové soupravy do Interpanteru na Svitavě, tak to bylo jak z Mercedesu do Oktávky. Házelo to, tvrdé sedačky, dost rozdíl. A to jsem seděl na stejném místě v soupravě. Holt není nad vlastní zkušenost.
Počítá se pouze počet sedaček málem. Jakých to už je.. Soutěže jsou super..
Tak bude to jezdit na dotace, co by jako chtěli? Další reinkarnaci 810?
Myslíte ty sedačky?
To není o rozměrech postav, čínský soudruh nikde chybu neudělal, toto se ted zkouší nasazovat dokonce i v letadlech.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ekonomicka-trida-sedadla-stani-vestoje-letadlo.A190409_092101_eko-doprava_svob
Jak bude asi řešit zálohy, když má jen tři jednotky.
Že by stejně jako doposud, tedy 162+klasika? Občas něco odveze i Pesa, v budoucnu možná panter.
Přesně tak
Proto nakonec RJ objednal nakonec o jeden delší panter místo kratšího
Záloha je pro RJ sprosté slovo
Kolik by dnes stála sériově vyráběná souprava?
To se musíte zeptat v Číně.
RJ děkuje LE za dodání jednotek na skoro zlatém podnosu……skvělá práce vedení LE, gratulace.
Na druhou stranu se LE vůbec nedivím. Už jsem s tím jel a na koridoru by to bylo opravdu pro ostudu.
Na takovouhle vedlejší linku za mě přijatelné.
Ano máte pravdu,lepší jezdit 5 stejnosměrnýma jednotka které už mají přes deset….to je hluboká myšlenka. Za nějaký čas už bude jen pravidelná trasa Bohumín-Hranice a zpět
Co?
Konverze z Přerova do hranic na 25KW….
A já jsem si myslel, že móda W místo V je dávno pryč. Takže žádné 25KW, ale 25kV 😉
Takže jedno písmenko rozhoduje o obsahu příspěvku. Gratulace, dostanete poštou vánočního bludišťáka
Jsou tam hned 3 chyby:
– chybí mezera mezi hodnotou a jednotkou
– kilo je s malým, je to předpoda
– pan Volta a pan Watt by byli neradi, kdyby si je lidé pletli.
A y přez třy chybi je obsah přýzpěvcu jasní, že? Prostě 25KW stejnosměr
Stejnosměr opravdu ne.
Tak to by byl teda hustý stejnosměr. Pže dneska bývají stejnosměry 3 kV nebo 1,5 kV, pokud máte tramvaj, bude to ještě míň
Spřýdafyna!
Nezlobte se na mě, ale na vašem místě bych místo reakce, kterou jste použil raději zaleszl 3 metry pod zem. Váš příspěvek z Vás dělá totálního analfabeta. Na diskuze na Novinkách to asi stačit bude, ale do diskuze s technicky vzdělanými lidmi už se prosím nepouštějte.
Máte ve vašem příspěvku taky chybu a nerozmazávám to. Prostě překlep, ale pointu chápu. Papa
Však pak už to má jezdit jenom v Polsku, pro český trh si bude muset Leoš najít něco nového
Mají naplánovanou dualizaci, snad na konci roku 2027 mají mít Flirty 3 kV a
25 kV
Papa nevydrželo ani půl dne?
Také jsem s tím jel a nějak nechápu, co konkrétně tam je pro ostudu a ještě k tomu na koridoru? Na koridor smí jen leštěnky nebo erste class či jaký jiný šotodůvod vás napadá?
A pak taky Regionova. Protože je žlutá, ale správný odstín!
A co modrá Regionova ?
Tak ta je ještě luxusnější! 😛
A co Leo express asi s tím nebyl spokojen
To se musíte ptát vlastníků. U něj mě spíš zaráží, že od té doby nový nákup jednotek neřeší, ba ani úpravu těch stávajících.
Ale jooo, slavné ETCS, nové sedačky v economy a i internet posílil.
Nevím jestli je to šotodůvod ale ve Vámi zmíněné třídě má tento vlak poměrně zajímavě řešený interiér, potuď dobře.
Ten se nicméně vyznačuje úzkým přístupem k sedačkám u okna, stolkem překážejícím kolenu na sedačce u stanoviště a hlavně velmi otravnou hlučností. Dále pak jsou patrné dílenské nedodělky, ty už ale byly popsány v předchozím článku.
Abych ale nehaněl, na chudobřežku je to za mě moc příjemné (hlavně při RJ nastavené ceně) ale do Ostravy bych v tom jet nechtěl. Hlavně kvůli tomu nepříjemnému hluku.
Ano to hučení tyristorů v první třídě je velmi nepříjemné, to souhlas. Plus výše popisuji, že vyšší osoby mají problém se nasoukat do té přihrádky na nohy. Teď mě napadá, že podobně otravné to musí být na druhém konci vlaku u druhé hnací části. Kategorii IC nebo EC bych s tím neprovozoval, ale na rychlíky tohoto typu je to více než dostatečné.
Přesně tak, plně s Vámi souhlasím.
Paštikář ukázal spolehlivost Číňanů. Objednal, platil zálohy, ciirc čekal než zkrachuje a prachy doplatí někdo majetnější(refne nebo žluťák), pak teprve dodal. Nevím jestli jiný dopravce bude chtít kupovat tímhle stylem.
Leoexpress hlavně ukázal totální nesoudnost, když si myslel, že úplně novou jednotku zvládnou schválit za půl roku, rok (jak neustále vehemntně tvrdil). I evropským zaběhnutým výrobcům to může trvat roky (třeba NIM express od Škodovky 8 let, nemluvě o takových projektech jako byl FV-Dosto, který taky 8 let a pořád to nebylo dobré). LE ruply nervy už po roce a půl, což je tam nějak naprosté minimu pro varianty z již existující rodiny vozidel. Pro RegioJet byla spása, že CRRC dotáhl schvalování ve své režii i když pro vozidla neměl klienta. Jak je vidět, bylo to dobré rozhodnutí, on už… Číst vice »
Možná jste spíš chtěl napsat, že se nedivíte Renfe.
Ne, nechtěla
Ty nápisy. 😀 Zákaz skládky. To nemá chybu. Jinak je strašný, že dovážíme vlaky.
Tak je nedovážej, když s tím máš takový problém. A jestli mluvíš jménem obyvatel a firem ČR – předpokládám, že stejně tě pohoršuje, když české firmy prodávají své výrobky na zahraničních trzích. Nebo snad dvojí metr?
Každý normální stát podporuje svůj průmysl, protože ví, že se to vyplatí.
A žádný normální stát nebrání firmám a lidem v tom, aby si kupovali zahraniční zboží. Protože ví, že by se ti obrátilo proti „jeho“ exportérům.
Ostatně mám dojem, že státem vlastněné firmy a instituce, jakož i veřejní objednavatelé, podporují domácí průmysl až dost. On taky přepálený protekcionismus může těm protežovaným firmám nakonec ublížit.
No, v případě čínských výrobků (vlaky, IT, elektro vozy) ta situacr bohužel není úplně standardní, například neplatí možnost svobodného přístupu na čínský trh, subvence státu jsou nezmapovatelné, a každá firma musí ze zákona se podvolit vůli vlády a tajných služeb, takže veškerá data z provozu (it, auta, které mají kamery, vlaky) lze považovat za zneužitá. Takže ne, tady neplatí běžné ekonomické poučky.
Je pravda, že Čína není standardní země, standardní obchodní partner. Pokud ČR nebo kdokoliv jiný nazná, že chce regulovat vzájemný obchod nad rámec dnešní situace, prosím. Nicméně dnes je možné ty vlaky do Evropy dovézt a legálně uvést do provozu. Jak se bude situace vyvíjet v příštích letech netuším, ale momentálně mě čínská železniční vozidla v Evropě nijak neděsí.
Jo, do Čîny toho vozíme spoustu. A Čína vůbec dovoz neomezuje.
Nevyplatí. Pak to dopadne jak už to dopadlo. Škodovka umí jen elektrický jednotky a většina jich končí na domácím trhu. Jak má výrobce svoje jistý, tak mu to škodí, protože na něj není tlak, aby se zlepšoval a snažil se něco vyvinout. A taková obměna jako poslední roky u ČD taky nepotrvá věčně. Pak to skončí tak, že nebude mít co dělat, přijdou problémy, …
A to už raději nemluvme o tom jak by se domácí (tedy, kyperský… vlastně nizozemský) výrobce zachoval v takovémto případě – svůj problém by díky magickému právnímu oddělení přenesl na zákazníka takže ten by dostal vlak co umí míň než bylo slíbeno, za poloviční příplatek navíc. Číňan to místo toho zapsal do kolonky ztráty a vlak prodal se slevou konkurenci…
Můžu vám natuty zaručit kterou možnost preferují dopravci. Holt, karma je zdarma, a křivárna (i když z ní právníci udělali zákonnou) se potáhne dlouho…
Jasně. Dotovaný dovoz zničí domácî výrobu, jak se stalo u X odvětví a naposled ničí automobilový průmysl. Super přínos pro nás.
Komu se to vyplatí? Jenom tomu podporovanému výrobci, a to ještě za peníze daňových poplatníků. Nejste vy z Agrofertu?
I státu. Protože domácí výroba se rovná peníze do rozpočtu. Z dovozu stát nemá nic.
Vlaky dovážíme odjakživa. Stejně tak odjakživa dovážíme autobusy, auta, letadla, spotřební elektroniku, potraviny, oblečení atd., atd. A jiné věci vyvážíme. Máte s tím nějaký problém?
Karosy se vyráběly kde ?
Ikarus?
Jen doplňkově. Většinu dopravy dělaly Karosy.
Doplněk? No nevím, kde jste vyrůstal Vy, ale OStrava + Havířov kde jsem vyrůstal já to doplněk nebyl ani náhodou. Když jela KArosa, všichni jsme to slavili.
Jižní a Střední Čechy.
My na lince Praha Mělník Štětí ne, protože když přijela Karosa místo kloubáku, tak půlka lidí zůstala na zastávce… A do další Karosy zbývala půl hodina a Ikarusu hodina. O zábavu bylo postaráno. A na Bulovce se jenom mávalo z oken.
Vysoké Mýto..a stále se vyrábí bohužel pod značkou Iveco
Máte SOR. Chtěl bych vidět, jak by se pod značkou Karosa vyráběly v takovém množství jako Iveco dnes. To exportuje do celé Evropy i dál. A jak dopadl Ikarus.
Ano. Vždyť taky píši minulý čas
Ano, dřív to byly lokomotivy z Florisdorfu, po obou světových válkách tady zůstaly zahraniční (BR 52), za studené války Sergeje a vozy z NDR… Bobina byla licenční a tramvaj T1 taky.
Je smutné když Jindřich, národovec průmyslový, nezná historii vlastního státu.
je rozdíl jestli dovážíme špičkové západní výrobky, a nebo čínský šunt a podporujeme jejich zlodějny technologií a otrocké práce
Čínským šuntem máte na mysli jednotky od nějvětšího světového výrobce železničních vozidel, který umí takové rychlovlaky, na které i Japonci s Němcema a Francouzema koukají se závistí?
Že koukají se závistí – všetko sú to odkopírované technológie firmy Siemens… Vždy vedia len výborne kopírovať, to je celé…
Tenhle čínský pokus není vlak
Místo Vectronů byste chtěl například tahat vlaky čím? Předem děkuji za odpověď.
Škodovka neumí lokomotivy ? Jestli ne, tak ani v Evropě není nikdo, že musíme tahat sem čínské poklady ?
Smazáno pro tupost uživatele.
Nějaké důkazy o korupci, nebo jen lhaní vydávané za názor?
Takže rada 162 u RJ nekončí, pouze nebude jezdit IC ale R23 jeste bude
Končí. Bude z ní 362, už se o tom tady taky psalo.
Takže 1.1. Uvidíme na R23 uz 362?
To stihnou za 3 tydny přestavět i 162???
Ne.
Ne.
No tak vidíte 162 jeste v roce 2025 jezdit budou
No tak asi skládací metr, přeměřit schod a vyfotit i s tím metrem.
Jedny dveře skutečně +-550 mm nad TK jsou.
Ano. Tahle debata je jakási … původní přispěvatel si vybral dveře, které tak nízko nejsou a vztáhl to na celý vlak. Z chybného předpokladu vyvodil rovnou rozsudek. Docela chápu redakci, že nechtějí odstartovat hoax, a tak to probrali… smutné, že museli.
A stejně samé mínusy. Vláčkaři zde nemají vůbec žádnou soudnost a sebezpytování. Ani na Vánoce. S takovýmito lidmi tu žijeme.
V jednom z prostředních dílů jsou dveře, které splňují stanovené parametry. Ostatni dveře jsou vyšší.
Máte plnou pravdu, jsou to třetí dveře na tomhle průjezdu kolem peronu. Erik85 by se měl omluvit.
https://www.youtube.com/watch?v=RZMcuN83Zt0&t=515s
Tak toto rozhodně není 780 mm.
Třeba zde: https://railway-news.com/leo-express-receives-first-sirius-emu-from-crrc/ píšou o nástupní hraně 600mm.
Takže jednotky dopluly na All Houston, pak je přeložili na tlačný člun a z toho je někde vylodili na pevninu kde je nakolejili/smobtovali? Jen mě zajímá, co to nakolejení vlastně obnáší. Vozidla se přepravují na podvozcích? Vůbec netuším jak taková přeprava probíhá.
Tak nevím jestli si děláte srandu, nebo co. Nakolejení je, že se přesune na koleje aby mohla nějak odjet, nebo spíše celá souprava byla odtažena lokomotivou do depa kde se dál zprovozní. A ještě se dál dodělá.
neumíte číst, nebo co? proč bych si měl dělat srandu? prostě jsou termíny jejichž význam přesně neznám a tak se zeptám. viděl jsem přepravovat lokomotivy na podvalech po silnici jak na podvozcích, tak bez podvozku. tak mě zajímalo jak se přepravuje vlak na lodi. od toho snad zde snad forum je.
Jo, přepravují se už na podvozcích. Nakolejení je přenesení na koleje.
Občerstvení je k dispozici ve třídě / tarifu Standard (2.tř) a Business (1.tř)
Vidíte, dokonce i číňan ví, že záchodky se nedělají červené, s rudými prkýnky.
Zajímá mě, za jak dlouho se to rozpadne, když je to z Číny
U Regiojetu, který kašle na údržbu to bude brzy… 😉
A vědí to přesně a najisto, jakože vozy z Astry jsou rekonstrukce starých vozů z Francie a že Jančura bude provozovat Moravie v JMK.
Už zase chlastáte? 😀
Neberte drogy 😁
Vás příspěvek nechápu.
Siriusy RegioJet docela na téhle lince zachránily. Fakt by mě zajímalo, s čím nízkopodlažním by tam jezdil kdyby se tahle nečekaná možnost nenaskytla.
Regiojet za tímto účelem koupil (tuším 10) patrových vozů po DB s nízkopodlažním vstupem. Sirius je samozřejmě elegantnější řešení.
A od doby co je dovezl do ČR, je nikdo neviděl. A zajímalo by, jestli vůbec kdy uvidí.
Někde asi budou, snad se nevypařily.
On je v ČR snad jen jeden tusim,, jinak by si jih uz nekdo vsiml, jedne v Měcholupech ze by staly spolecne s těmi z komarna
Minišatů at tedy napíšou kde ty vozy jsou, když jsou tak chytří
Do ČR se dovezl jen 1 z 10 (14 původně plánovaných)
Docela dlouho byly za hostivari na jeho vlecce, kde chce stavet depo. Jestli tam jsou jeste, tezko rict.
To jsou ty z Komárna, ne ty pro R23
Smazáno pro tupost uživatele.
Proč by do toho nějaký politik šťoural?
Elegantnější zcela určitě. Jen je trochu problém v Ústí západ s délkou perónu. Zejména, pokud je tam zároveň na vedlejší koleji Pesa.
Vejde se, jen to není pro vlakvedoucí úplně komfortní, je to hodně v oblouku