RegioJetu připlul z Číny do Evropy poslední Sirius, už je v Česku. Za pozdní nasazení ho čeká pokuta
Vykládka třetí jednotky Sirius v Brémách. Foto: Martin Drube
Třetí jednotka začne jezdit na rychlících mezi Kolínem a Ústím nad Labem.
Což o to.. Sirius.. Ale ta loď, ze které ho vykládají. To je panečku něco :O .
Nejsem odborník ale když tak koukám na ty fotky…počítal někdo s tím že Evropan má poněkud jiné rozměry než průměrný číňan? 🙄
Nepočítal 😁
V ničem se to neliší třeba od Interpanterů. Ten interiér je navíc polský, ne čínský.
Neřešíme teď ten experiment na stojáka, tam se rezervace stejně neprodávají.
Sedačky jsou nižší (hlavové opěrky mám v ramenou) a rozteče jsou taky menší než u interpanterů, tam se vejdu tak, aby jsem koleny nepodepíral sedačku předemnou. Nevím, kde jste na tuto informaci přišel.
Jak bude asi řešit zálohy, když má jen tři jednotky.
Že by stejně jako doposud, tedy 162+klasika? Občas něco odveze i Pesa, v budoucnu možná panter.
Kolik by dnes stála sériově vyráběná souprava?
RJ děkuje LE za dodání jednotek na skoro zlatém podnosu……skvělá práce vedení LE, gratulace.
Na druhou stranu se LE vůbec nedivím. Už jsem s tím jel a na koridoru by to bylo opravdu pro ostudu.
Na takovouhle vedlejší linku za mě přijatelné.
Ano máte pravdu,lepší jezdit 5 stejnosměrnýma jednotka které už mají přes deset….to je hluboká myšlenka. Za nějaký čas už bude jen pravidelná trasa Bohumín-Hranice a zpět
Co?
Konverze z Přerova do hranic na 25KW….
A já jsem si myslel, že móda W místo V je dávno pryč. Takže žádné 25KW, ale 25kV 😉
Takže jedno písmenko rozhoduje o obsahu příspěvku. Gratulace, dostanete poštou vánočního bludišťáka
Také jsem s tím jel a nějak nechápu, co konkrétně tam je pro ostudu a ještě k tomu na koridoru? Na koridor smí jen leštěnky nebo erste class či jaký jiný šotodůvod vás napadá?
A pak taky Regionova. Protože je žlutá, ale správný odstín!
A co Leo express asi s tím nebyl spokojen
Paštikář ukázal spolehlivost Číňanů. Objednal, platil zálohy, ciirc čekal než zkrachuje a prachy doplatí někdo majetnější(refne nebo žluťák), pak teprve dodal. Nevím jestli jiný dopravce bude chtít kupovat tímhle stylem.
Leoexpress hlavně ukázal totální nesoudnost, když si myslel, že úplně novou jednotku zvládnou schválit za půl roku, rok (jak neustále vehemntně tvrdil). I evropským zaběhnutým výrobcům to může trvat roky (třeba NIM express od Škodovky 8 let, nemluvě o takových projektech jako byl FV-Dosto, který taky 8 let a pořád to nebylo dobré). LE ruply nervy už po roce a půl, což je tam nějak naprosté minimu pro varianty z již existující rodiny vozidel. Pro RegioJet byla spása, že CRRC dotáhl schvalování ve své režii i když pro vozidla neměl klienta. Jak je vidět, bylo to dobré rozhodnutí, on už… Číst vice »
Ty nápisy. 😀 Zákaz skládky. To nemá chybu. Jinak je strašný, že dovážíme vlaky.
Tak je nedovážej, když s tím máš takový problém. A jestli mluvíš jménem obyvatel a firem ČR – předpokládám, že stejně tě pohoršuje, když české firmy prodávají své výrobky na zahraničních trzích. Nebo snad dvojí metr?
Každý normální stát podporuje svůj průmysl, protože ví, že se to vyplatí.
A žádný normální stát nebrání firmám a lidem v tom, aby si kupovali zahraniční zboží. Protože ví, že by se ti obrátilo proti „jeho“ exportérům.
Ostatně mám dojem, že státem vlastněné firmy a instituce, jakož i veřejní objednavatelé, podporují domácí průmysl až dost. On taky přepálený protekcionismus může těm protežovaným firmám nakonec ublížit.
No, v případě čínských výrobků (vlaky, IT, elektro vozy) ta situacr bohužel není úplně standardní, například neplatí možnost svobodného přístupu na čínský trh, subvence státu jsou nezmapovatelné, a každá firma musí ze zákona se podvolit vůli vlády a tajných služeb, takže veškerá data z provozu (it, auta, které mají kamery, vlaky) lze považovat za zneužitá. Takže ne, tady neplatí běžné ekonomické poučky.
Je pravda, že Čína není standardní země, standardní obchodní partner. Pokud ČR nebo kdokoliv jiný nazná, že chce regulovat vzájemný obchod nad rámec dnešní situace, prosím. Nicméně dnes je možné ty vlaky do Evropy dovézt a legálně uvést do provozu. Jak se bude situace vyvíjet v příštích letech netuším, ale momentálně mě čínská železniční vozidla v Evropě nijak neděsí.
Jo, do Čîny toho vozíme spoustu. A Čína vůbec dovoz neomezuje.
Nevyplatí. Pak to dopadne jak už to dopadlo. Škodovka umí jen elektrický jednotky a většina jich končí na domácím trhu. Jak má výrobce svoje jistý, tak mu to škodí, protože na něj není tlak, aby se zlepšoval a snažil se něco vyvinout. A taková obměna jako poslední roky u ČD taky nepotrvá věčně. Pak to skončí tak, že nebude mít co dělat, přijdou problémy, …
Vlaky dovážíme odjakživa. Stejně tak odjakživa dovážíme autobusy, auta, letadla, spotřební elektroniku, potraviny, oblečení atd., atd. A jiné věci vyvážíme. Máte s tím nějaký problém?
Karosy se vyráběly kde ?
Ikarus?
Jen doplňkově. Většinu dopravy dělaly Karosy.
Vysoké Mýto..a stále se vyrábí bohužel pod značkou Iveco
Máte SOR. Chtěl bych vidět, jak by se pod značkou Karosa vyráběly v takovém množství jako Iveco dnes. To exportuje do celé Evropy i dál. A jak dopadl Ikarus.
Ano, dřív to byly lokomotivy z Florisdorfu, po obou světových válkách tady zůstaly zahraniční (BR 52), za studené války Sergeje a vozy z NDR… Bobina byla licenční a tramvaj T1 taky.
Je smutné když Jindřich, národovec průmyslový, nezná historii vlastního státu.
je rozdíl jestli dovážíme špičkové západní výrobky, a nebo čínský šunt a podporujeme jejich zlodějny technologií a otrocké práce
Tenhle čínský pokus není vlak
Smazáno pro tupost uživatele.
Nějaké důkazy o korupci, nebo jen lhaní vydávané za názor?
Takže rada 162 u RJ nekončí, pouze nebude jezdit IC ale R23 jeste bude
No tak asi skládací metr, přeměřit schod a vyfotit i s tím metrem.
Jedny dveře skutečně +-550 mm nad TK jsou.
Ano. Tahle debata je jakási … původní přispěvatel si vybral dveře, které tak nízko nejsou a vztáhl to na celý vlak. Z chybného předpokladu vyvodil rovnou rozsudek. Docela chápu redakci, že nechtějí odstartovat hoax, a tak to probrali… smutné, že museli.
A stejně samé mínusy. Vláčkaři zde nemají vůbec žádnou soudnost a sebezpytování. Ani na Vánoce. S takovýmito lidmi tu žijeme.
V jednom z prostředních dílů jsou dveře, které splňují stanovené parametry. Ostatni dveře jsou vyšší.
Máte plnou pravdu, jsou to třetí dveře na tomhle průjezdu kolem peronu. Erik85 by se měl omluvit.
https://www.youtube.com/watch?v=RZMcuN83Zt0&t=515s
Tak toto rozhodně není 780 mm.
Třeba zde: https://railway-news.com/leo-express-receives-first-sirius-emu-from-crrc/ píšou o nástupní hraně 600mm.
Takže jednotky dopluly na All Houston, pak je přeložili na tlačný člun a z toho je někde vylodili na pevninu kde je nakolejili/smobtovali? Jen mě zajímá, co to nakolejení vlastně obnáší. Vozidla se přepravují na podvozcích? Vůbec netuším jak taková přeprava probíhá.
Tak nevím jestli si děláte srandu, nebo co. Nakolejení je, že se přesune na koleje aby mohla nějak odjet, nebo spíše celá souprava byla odtažena lokomotivou do depa kde se dál zprovozní. A ještě se dál dodělá.
neumíte číst, nebo co? proč bych si měl dělat srandu? prostě jsou termíny jejichž význam přesně neznám a tak se zeptám. viděl jsem přepravovat lokomotivy na podvalech po silnici jak na podvozcích, tak bez podvozku. tak mě zajímalo jak se přepravuje vlak na lodi. od toho snad zde snad forum je.
Jo, přepravují se už na podvozcích. Nakolejení je přenesení na koleje.
Občerstvení je k dispozici ve třídě / tarifu Standard (2.tř) a Business (1.tř)
Vidíte, dokonce i číňan ví, že záchodky se nedělají červené, s rudými prkýnky.
Zajímá mě, za jak dlouho se to rozpadne, když je to z Číny
U Regiojetu, který kašle na údržbu to bude brzy… 😉
A vědí to přesně a najisto, jakože vozy z Astry jsou rekonstrukce starých vozů z Francie a že Jančura bude provozovat Moravie v JMK.
Už zase chlastáte? 😀
Neberte drogy 😁
Vás příspěvek nechápu.
Siriusy RegioJet docela na téhle lince zachránily. Fakt by mě zajímalo, s čím nízkopodlažním by tam jezdil kdyby se tahle nečekaná možnost nenaskytla.
Regiojet za tímto účelem koupil (tuším 10) patrových vozů po DB s nízkopodlažním vstupem. Sirius je samozřejmě elegantnější řešení.
A od doby co je dovezl do ČR, je nikdo neviděl. A zajímalo by, jestli vůbec kdy uvidí.
Někde asi budou, snad se nevypařily.
On je v ČR snad jen jeden tusim,, jinak by si jih uz nekdo vsiml, jedne v Měcholupech ze by staly spolecne s těmi z komarna
Minišatů at tedy napíšou kde ty vozy jsou, když jsou tak chytří
Do ČR se dovezl jen 1 z 10 (14 původně plánovaných)
Docela dlouho byly za hostivari na jeho vlecce, kde chce stavet depo. Jestli tam jsou jeste, tezko rict.
Smazáno pro tupost uživatele.
Proč by do toho nějaký politik šťoural?
Elegantnější zcela určitě. Jen je trochu problém v Ústí západ s délkou perónu. Zejména, pokud je tam zároveň na vedlejší koleji Pesa.
Vejde se, jen to není pro vlakvedoucí úplně komfortní, je to hodně v oblouku