RegioJetu přibylo meziročně přes milion cestujících, dopravce registruje silný zájem o mezinárodní trasy
Lokomotiva TRAXX MS3 RegioJetu a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Společnost Radima Jančury usiluje o získávání dalších spojů na objednávku v otevřených soutěžích.
Největší problém u státního dopravce jak u dopravce tady u nás tak v zahraničí jsou mezinárodní jízdenky. Tady po česku jezdit vlakem od ČD je ještě za dobrou cenu. Ale jakmile cestující chce překročit hranice tak se cena toho jízdného napálí strašně vysoko. Jako řešení jsou sice ty včasné jízdenky. Ale to se musí kupovat dopředu. To nemohou ti dopravci nějak snížit to jízdné alespoň v těch příhraničních oblastech? Soukromí dopravce ten tohle to moc neřeší většinou. Ten si tam nandá výši ceny podle toho kolik tam jede cestujících.
Přihlásil se Regiojetu někdo do výběrového řízení na instalaci ETCS do lokomotiv řady 162 respektive 362?
Ano, na pátý pokus už to vyšlo. 🙂
Na paty pokus vyšla dualizace řady 162, kterou provádí ČMŽO. Ale u ETCS vypsali druhé výběrko s termínem pro podání nabídek 10.01.2025
Ti hloupí cestující vůbec nemají úctu k (modro)šedinám. Žloutenku na ně…
Pěkný výsledky. Stále mě ale mrzí zrušeny vlak do Chorvatska. Letos v září bychom tím zas jeli.
Řídit se mi tam celý den a už vůbec ne noc nechce a teď s malým dítětem už tuplem ne. Vlastní kupé coby hotelový pokoj by byl skvělý.
Jasně, jede to dlouho, ale většinu přes noc.
Přesně tak, tento vlak byl hodně využitý, po zrušení avizovali alespoň náhradu busem do příslušných destinací, nakonec třeba na Istrii absolutně nic.Přitom tam cestuje množství lidí.
Hodně využitý ano, ale jenom tří měsíce v roce. Jakou práci byste měl pro ty vozy po zbývajících 9 měsíců? Docela chápu, že se RegioJet vrhnul na jiný, stabilnější, byznys.
V první letech vlak do Chorvatska vydělával a díky tomu vcelku přežil covid a udělal si slušnou reklamu. Jenže pak byli v Chorvatsku výluky a velké zpoždění a začal každý den jezdit do Přemyšlu celoročně a po vyřazení lehátek po ÖBB v návaznosti na nehodu v Pardubicích, nemá Regiojet pro Chorvatsko dostatek lůžkových vagónů. A nové vagóny zřejmě pár let vzhledemk nákupu jednotek na R9, Ústecký kraj jen tak nebudou.
Zisk z rostoucího byznisu za veřejné peníze naopak znamená, že si budou moct víc troufnout na open-access. Ne hned první roky samozřejmě.
Jenže do roku 2033 je daleko a je pravděpodobné, že do té doby výrazně posílí v dopravě v ČR, kde budou požadovány zpravidla nové jednotky nebo odkup (panteři, pesy). Pak záleží na poměrů zadlužení k majetku, EBITDA a tržbám.
Prvopočáteční rozhodnutí jezdit jen Rijeku přes Slovinsko bylo správné a projevilo se to pozitivně na dochvilnosti. To až potom nápad jezdit Split byl úlet.
Já o tom vím a je mi to jasný. Jen říkám, že je to škoda 🙂
„“nemá Regiojet pro Chorvatsko dostatek lůžkových vagónů.““
RegioJet nemá a ani nikdy nemal ani jediný lôžkový vagón. Všetky jeho vagóny sú ležadlové (=lehátkové). To, že niektoré prezentuje ako lôžkové je iba marketingový podvod na neznalých cestujúcich.
Neznalý cestující vůbec neví o čem mluvíte a kupuje si službu z nabídky.
My tady u Prahy máme takové zařízení, letiště se to jmenuje…
A všiml jste si, že ne všichni bydlí v Praze a nebo kousek od toho letiště? Někomu se prostě hodí nastoupit po trase vlaku v ČR a nejezdit 2 hodiny na letiště tam a pak zas zpátky při návratu a ne všichni chtějí lítat a to ne z ekologických důvodů.
Začal jsem aktivně používat trasu K.Vary – Praha – Čop , a těším se na její prodloužení až do Užhorodu,až Ukrzaliznycja dokončí Evrokoliju z Čopu . A polopenze v lůžkových vozech – večeře a snídaně zdarma, je velice milá, stejně jako neomezená bezplatná konzumace v Praze na Hl.n. v RJ Lounge .
RegioJet nemá a ani nikdy nemal ani jediný lôžkový vagón. Všetky jeho vagóny sú ležadlové (=lehátkové). To, že niektoré prezentuje ako lôžkové je iba marketingový podvod na neznalých cestujúcich.
Necudujem sa zaujmu, nefungujuce prestupy v Puchove a Ostrave/Ziline lakaju ludi na priame vlaky, no a tu je neskory prichod do Kosic resp Prahy v podani CD neatraktivny mimo sezonu. Nehovoriac o cenovej politike.
Regiojet roste a roste a jeho vagóny stárnou a stárnou.
Přesně, Regíny a Honeckery mládnou a mládnou…
Honekry bych už nechal ležet, kolik jich ještě jezdí? Už moc ne, značná část je už v kopřivách nebo pecích, regíny to je horší, ty nám tu budou strašit ještě dlouho
V Pardubickém kraji zatím Honekry obsluhují 99,9%% výkonů ČT – Pardubice – Kolín, než přijdou Panteři z Ústí nad Labem.
Panteři se připravují, tam taky honekry v nejbližší době vymizí, zůstanou zatím pravidelně jen na Sp Z Prahy do Benešova a kolem Ústí než se tam předaj službu žlutým, snad ještě pravobřežka kolem Mělníka sysluje, tam neznám budoucnost, to se přiznám, na Řevnice se mě zdá že turnus je spíš v patrech. Ty hlavní oblasti provozu jako je ferdinandka, IDS kolem Brna, královéhradecko, to už je minulost
Připravují vím, do konce grafikonu 25 by se zde všechny měly objevit, ale vzhledem k nutnosti dosazení ETCS, a dalšího, si myslím, že první Panteři tu nebudou dřív, jak v polovině roku.
No, Honekry budou v Praze jezdit i po prvních dodávkách EMU400. Regíny pochopitelně také přetrvávají, nahrazují 810, které dost mizí.
No škoda, že ČD na to mají jiný názor a my s nimi do Brna musíme jezdit furt…
To je hezká akademická otázka. U nás tyto moderní lazaretní vozy nahradily řadu Bt.
Jenže vedle toho se dodávají nové vlaky po desítkách ročné, takže vozový park ČD zřetelně mládne.
Tak až Regiojet nasadí na R9 nové Pesy Dart a v Ústeckém kraji jednotky od Škody, v Praze bude mít Pesy, v Ústeckem kraji má relativně nové Pesy, na R23 postupně zavádí nové Siriusy, tak problémem budou pouze vlaky IC a R8, kde jsou vagóny. Jinak valná část provozu bude novými jednotkami.
„Valná část provozu“ je pro něj EX1 a mezinárodní linky.
Za Regíny a Honeckery nastupuje náhrada v podání Foxe a Pantera, i když ne všude. To se jaksi u RJ nekoná. Tam to stárne a stárne a dál nic. Pár Elfů to nevytrhne a investice v dálkové dopravě nula.
Ano, přibývají i zpožděné minuty 😂 Kdo chce jezdit mezi štěnicemi, bordelem, prachem a ve vozech z doby Kristovy, tak super.
Máš pravdu. Šukafony samotné i všech možných i nemožných reinkarnací, rakve a hydry, honeckery a koženky snad už budou pomalu končit a s nimi odejdou mastná okna , bordel , špína i prach z té Kristovy doby, přesně jak píšeš. A zpožděných minut se neboj. Otočíme vlak v Kolíně pěkně bez náhrady a substrát ať se do Prahy dostane jak chce. A mimochodem k čistotě. Včera během hodiny měl RJ v Pardubicích čtyři vlaky a všechny byli z venku čistější než rj na Graz 🙂 včetně lokomotivy 🙂
https://www.instagram.com/reel/DEp7t1ZuCjb/?igsh=MTgxcnppbjRyZGdxdQ==
Aaaale. Ten Regiojet je nějakej modrej. Hmmm. 😆 Sakra, a já myslel, že by se to u ooo matky dráhy určitě nestalo. 😋
Tohle vymlátíte prakticky z každé čalouněné sedačky libovolného dopravce.
Kdo to zkusil v Regiojetu, toho evoluce vyřadila před zveřejněním videa.
Zkus to v růžovce na R23 a jestli to přežiješ pochlub se s videem.
Diskuze tradičně plná „kdo by tím jezdil“ „já s tím nejezdím“ „hnus, nikdy“ … a stejně počty cestujících rostou a rostou 😀
Počty cestujících rostou, ale jak moc rostou příjmy? Vlaky do Chrovatska taky jezdily plné, ale nakonec se ukázaly jako nevýhodné, takže zrušeno.
Ty spoje výhodné byly, protože díky nim si mohl v době Covidu a velké krize v dopravě, podržet dost zaměstnanců. V plusu to bylo sice jen lehce, ale bylo.
Neni se cemu divit, kdyz VELMI CASTO maji levnejsi jizdenky jak CD – to pak lidi logicky laka. 🙂
Podobne jako Ryanair s letenkami, ktery byl zvolen nejhorsi aerolinkami v Evrope, a presto ma letedla casto nacpana. 🙂
A není to tím, že když potřebuji letět z bodu A do bodu B a nikdo jiný než Ryanair tam neletí tak musím letět s ním bez ohledu na kvalitu a cenu?
U vetsiny linek ale Ryanair konkurenci ma, min. z Prahy urcite. 🙂 Mate tu Wizz, Easyjet, Eurowings atd. 🙂
Velmi často? V mém případě nikdy. Jeho nejlevnější jízdenka je dražší než ta, kterou kupuju u ČD. 😀
To mohu potvrdit, zejména mezinárodně je RJ dost do drahý
Jo, jenomže RegioJet byl hodnocen jako 2. nejlepší žel. dopravce (a komplet nejlepsi soukromy dopravce) v Evropě 😀 Hloupé přirovnání.
Jistě že rostou, když jinde není zbytí. A těchto tradičních argumentů je dost i u jiných dopravců, což si nijak neodporuje. Hrstka diskutérů zkrátka není statistický vzorek.
Stejně jako jakákoli diskuze o fastfoodech 😀
Skandální…. Ani režijka tam neplatí, hnus tohle. Kdo by tím jezdil? Raději zůstanu doma za pecí.
Dekuji i za ostatni cestujici!
Super. Tak už by se snad mohli konečně začít lépe starat o údržbu. A úklid snad už bude automatický ve všech soupravách a jeho vagonech.
Jistě že přibyli cestující, když jezdí na více trasách. Osobně se mu vyhýbám, protože mi zkrátka jeho politika jakosti a vyjednávání nesedí.
Vy spolu o něčem vyjednáváte? To já si normálně kupuju jízdenku za danou cenu a jedu. Žádné vyjednávání, žádné smlouvání.
Jistě, vyjednává se přeci o botách. Zda budou v rukou za +4kč nebo na nohou za +8kč
Jde snad o to, kdo má lépe obutý vlak? 😀
Já s ním nevyjednávám. Naštěstí. A pokud to opravdu není nevyhnutelně nutné, jezdím z Brna do Ostravy přes Českou Třebovou nebo přes Břeclav.
Tak to se hezky povozíte. Ovšem proti gustu žádný dišputát. I cesta může být cíl.
Je to jen o 40 minut delší. Za tu kvalitu mi to za to stojí. 🙂
Přes Břeclav je to časově na stejno, horší je to spolehlivostí tranzitních EC, ktere musi člověk při této variantě využít
Ještě to jde přes Cheb (tam přes Ústí a zpátky přes Plzeň a Havlíčkův Brod, to se teprve povozíte)
Jde. Ale jelikož si cesty na rozdíl od vás umím plánovat, tak nemám zapotřebí jezdit přes Cheb a Plzeň. 🙂
Vyjednávání je téměř na každé cestě s řidičem nebo stewardem, protože tam pracují zakomplexovaní jedinci, kteří jsou ještě placení nejnižším možným platem.
Na kterých nových trasách začal jezdit za poslední rok? Kromě toho Čopu.
Nejezdí teď nově v Ústeckém kraji?
Kde nově? Článek je o meziročním nárůstu, tedy mezi 2023 a 2024. Tak jsem se ptal na ty nové trasy.
Pak jsem se zmýlil.
Proboha kdo by tím jezdil? Vyjma těch nešťastníků, kteří nemají na auto musí jej srtpět na závazkových linkách
jednou jsem narazil na problém, že jsem byl vykázán z jejich vlaku, protože jsem měl psa. od té doby s tímto vtipem nejezdím. nicméně zajímalo by mě jak to je u státem objednaných spojů. ví někdo jestli tam musí vzít i cestujícího s psím doprovodem?
Samozřejmě, že pes může. V přepravce k tomu určené, nebo bez přepravky s náhubkem v tříde low cost.
Já nedávno narazil na problém, že mě s fotobatohem, který vozím asi 8 let (i busama) nepustil do žlutého busu a ještě mě ten řidič ponižoval a urážel.
Asi nepočítal se situací, že se s ním hádat nebudu a odešel jsem s tím, že mi propadne jízdenka za 500 Kč 😀 (protože i po stížnosti tak nějak nepočítám, že mi za jízdenku peníze vrátěj; a ještě tak trochu počítám, že ten řidič potom ještě tu mojí sedačku prodal podruhé).
Do švestek….
…šest tříd…
Ty jsou prece v provozu od ledna 2012…
Business, Relax, Standard, Low Cost, Lehátka ghetto, Lehátka lepší.
Já tam teda šest tříd vidím, a to na jediném vlaku.
A to ani nepočítám Astru jako speciální podtřídu!
Já vidím, když hodně, tak možná 3
1. Třída – Business
2. Třída – Relax, Standard, Lowcost
A pak akorát lehátka, to že on vydává kupé s méně lehátky za lůžka je spíš jen odrb, který mu zakázat nelze, protože neexistují žádné dané standardy.
Astra je zas jen a pouze druhá třída.
A taky sliboval supermoderní vlaky a než koupil Astry, tak měl jen ojetiny, jako ČD.
Fakt na lůžko/lehátko není nějáká závazná norma?
Ne, bohužel, dříve možná existovaly, ale dnes ne.
Jinak by nemohl tato místa prodávat jako lůžka, přitom nabízí lůžkové verze, přitom nemá jediný lůžkový vůz samé lehátkové.
Což je škoda, je to jasné klamaní zákazníka. Se stejnou logikou můžu salám vydavat za šunku a projde mi to…
Tak když s ním jezdí lidé, kterým je to jedno..
No tak já bych zase mohl namítat, že business v ČD railjetu je vlastně jen jednička a Aee140 se vlastně ani za první třídu považovat nedá.
Jenže ani na jednom z těchto názorů vůbec nezáleží, když to dopravce prodává za odlišnou cenu a zákazníci to kupují.
Když si vyhledám noční spoj RJ, nabídne mi šest různých cen = šest různých tříd.
Však ano, Business v Railjetu je jen Jednička s nějakými službami navíc+ povinnou místenkou. Samozřejmě, když to zákazníci kupují, tak je to jen na nich, že o ten produkt stojí. Evidentně každý máme jiný pohled na význam slova třída. Tudíž když mi ČD nabídnou při cestě do Prahy jízdenku do 1. Třídy, jízdenku Flexi do 2. Třídy akční (nebo jak se to jmenuje teď), pak Flexi základní, One Ticket, a ještě třeba Vlak+Zoo, tak mi nabízí vlastně 5 tříd? Nebo na noční spoji mi nabídne základní mezinárodní, pak Včasnou Evropa, 1. Třídu, Lůžko a Lehátko, kdy se cena vlastně ještě… Číst vice »
Divím se, že tento 15 let vousatý vtip ještě někoho baví
Chyběl mi…
Je to klasika. A dobře dokládá malost odpůrců liberalizace.
Proč malost? K takovému odporu mohou vést různé důvody.
Prohráli a nechtějí to ani po dvanácti letech uznat. Nic víc v tom není. Obecně se dá říci, že liberalizaci přinesla mnoho nových či zánovních vozidel. Pravda, i nějaké značné ojetiny, které jsou ale vesměs o dvacet let mladší než to, co na stejných výkonech nasazovaly ČD. Pro cestujícího jednoznačně výhra.
Neprohráli, jen dostali silného soupeře. A to je dobře.
Tarifní chaos, ojetiny, špína a bordel, drahé jízdné, tarifní chaos… Inu samé výhody 🙂
Synonymu ČD? Pro mne jo,’proto jezdím autem
Kecy, žádná liberalizace, ale dotace, to je to, co hlavně přineslo nová vozidla, jsou linky, kde se nic nesoutěžilo, přesto se tam dostala nová vozidla.
Přesně jste to pojmenoval.