RegioJetu hořel na okraji Vídně autobus z Prahy do Říma, poslal náhradní

Autobus RegioJetu po požáru. Foto: Stadt Wien FeuhrwehrAutobus RegioJetu po požáru. Foto: Stadt Wien Feuhrwehr

Požár vznikl po zablokování kola.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Observer

Autobus měl na lince poruchu, tak si cestující museli přestoupit do jiného, který byl v pořádku. To je opravdu titulková zpráva léta!!!

Jarda

Regiojetu se ty busy sypou, zlatej flix, když to má nastartovaný regiojet tak to zní jak když se sype železářství, zato u flixu je to na pohodu, regiojet už kolikrát přitáhli na odtahovce.
Na tyhle mega dálky je ady letadlo, zákaz litat se týká pouze ukajiny.

martin

joudo

Jarda

co je tu flix, tak pokud jedu z lbc do prahy a jedu soukromníkem, tak jedině flix, RJ má už hodně „vylítaný ptáky“ je to znát, už zase ho přitáhli na odtahovce, dokonce jsou v tak dezolátním stavu, že je nesmění chcípnout, protože v lbc na busáku parkují snad permanentně v nastartovaném stavu, asi by je potom nedokázali nastartovat nebo nevím, ale pokaždé tam stojí nastartované, flix je parkuje chcípnuté, zatímco u rj vidět zaparkovaný chcípnutý bus je skoro zázrak.

Pavel B.

No chtít ušetřit decilitr nafty za cenu toho, že bus nebude při nástupu cestujících dobře vychlazený (v zimě vytopený) mi nepřijde jako něco super.

Jiří 3

Je možné, že by ta pneumatika za jízdy explodovala a tím se zablokovala kola?

Jiří Kocurek

Je možné, že se vyhřálo a zablokovalo ložisko.

Pája

Podobnou závadu nikdy předem nejde úplně vyloučit. A rozsypané ložisko nebo kouslá brzda dokážou divy. Buďme rádi, že ten vůz nezůstal někde v tunelu.Takhle je to sice nepříjemné a bylo zpoždění, ale pan řidič neváhal. Palec nahoru. Zážitkem a přestupem do náhradního vozu ta epizoda pro cestující naštěstí dobře skončila.

bkv

Když se autobusu zasekne motorová brzda na tom nejblbějším místě… https://www.youtube.com/watch?v=_SJlbi3WofY

BR 01 512

Stane se

ABC

Nad propastí!

MHD

Už tě dlouho pozoruju. Nad propastí je tvé mentální zdraví. Ani celou větu dohromady nedáš.

PetrN

„Do švestek“ 🙂

Leoš Konečný

Do švestek možná vydrží ještě tvoje poslední mozková buňka

Kajak

Již delší dobu jsou autobusy RJ na hraně životnosti,nové vozy v nedohlednu ,jestli vůbec někdy vyjedou…Vlaky a hotely jsou upřednostněny.Situace je zoufalá!

PetrN

No nevím, jejich busy jezdím docela často a nikdy jsem nezaznamenal, že by byly ve špatném stavu. Navíc toto je jediný incident za dlouhou dobu. Jako zoufalou bych jejich situaci rozhodně nenazýval, pořád mají vozy v daleko lepším stavu než naprostá většina dopravcu.

Johnny Cash

Kde? Flix má modernější busy a v Plzeňském kraji jezdí všude nové busy od Arrivy. Leda dopravci pro osobní nepravidelnou dopravu, které živí školní zájezdy a výluky na železnici.

PetrN

Pokud to berete ze všech autodopravců, tak stačí kouknout, co jezdí v rámci pražské MHD v režii některých soukromých dopravců 😀

Leoš Konečný

Flixhnus že má lepší busy? Tak Flix hlavně žádné busy nemá a ty krámy co jezdí se RJ nevyrovnají ani omylem

Viki

Flix je frenčíz víme? Jako mekáč kfc atp. Jezdí pod ním desítky dopravců. A busy se musí měnit po 3 letech nebo 1 mil km podle toho co nastane dříve. Regio je má na 6 let a víc bez omezení km, takže je vše jasné kdo má šroty.

Martin Uxa

Po 3 letech? Kecy…

Pavel B.

A to je jako špatně, že si firma dokáže udržet autobusy ve slušném stavu 6 let a nezničí je za 3 roky?

Viki

A ty lezeš zespoda a děláš před jízdou kontrolu a nebo usuzuješ jak vypadá zvenku a zevnitř? 😁

Leoš Konečný

Je to tak

KIV

Také jezdím s jejich busy. Konkrétně na lince Pha-CK. Sedávám na sedadlech 1-4. Tedy odposlechnu co řidiči říkají/telefonují, vidím na palubní desce nájezdy 1,3-1,5M km, mám vlastní zážitky (otevření zadních dveří za jízdy, v zimě nefunkční ventilátory ofuku předního skla – to bylo IMHO na odebrání TK apod.)
Ze žluté flotily se stal low cost v tom nejhorším slova smyslu. Opět jen IMHO: Váš optimizmus pramení z neznalosti.

Pavel B.

Jo, tyhle co sedí „na balkoně“ a naslouchají mají všichni řidiči busů moc rádi… 1,5 milionu najetých po dálnicích není u dálkoého busu žádný problém, reálně z hlediska opotřebení je to méně, než polovina km u městského. A drobné závady se stávají, je na řidiči, zda s ní dokáže bezpečně dojet nebo ji bude opravovat na cestě. Vždy rozhoduje bezpečnost. A její nositel (pod hrozbou osmi let za obecné ohrožení) je řidič, ne cestující.

KIV

Nevím zda nás mají řidiči rádi nebo ne. Ale jsme jejich cestující, sedíme občas cca 1m od jejich hlavy a musí počítat že pokud si vyměňují invektivy s dispečingem, tak si vyposlechneme jejich stesky. Také nevím zda je drobná závada když řidič co cca 5 minut zajíždí k autobusovým zastávkám u cesty a otírá sklo, aby vůbec viděl kam jede. Pokud zastávka nebyla, řičič prostě začal utírat sklo za jízdy. Vystupoval jsem v CB a tam řidič při výstupu rozhlasem žádal cestující aby si stěžovali (fakticky ho podpořili). Jako drobnou závadu beru, zhruba něco jako před měsícem, kdy v autobuse… Číst vice »

Divák

To mi chcete říct, že že sedačky cestujícího vidíte na tachometru počítadlo ujetých kilometrů?

Pavel B.

Na tachometru ne, ale na tachografu to vidět jde. Bohužel…

KIV

Fakt z cca 1.5 m nepřečtete cca dvoucentimetrové číslice? Nehledě na to že většinou jsou dablované na displeji „vedle rádia“. Omlouvám se, nevím co to je za zařízení, tak jsem použil tuto zkratku.

jarda V.

Aha a ty dvoupatrové Setry v uspořádání 2+1 jsou ty co svět neviděl.

Jiří Kocurek

A Irizary z roku 2020 jsou co?

Leoš Konečný

Vážený pane, na lince do Říma jezdí Irizar i8 ev 325 což je nejnovějši stroj z poslední dodávk v roce 2019 takže nevím o čem mluvíte. To se prostě může stát. Autobusy RJ jsou nejspolehlivější z dopravců a autobusy jsou dost bezpečné

Viki

Pane, nejspolehlivější dopravce a technický stav není to samé.

VojtaDrevik

Co to bylo za typ? A je opravitelný?

BND 30

Pokud ho dají třeba do Áček….tak je 🙂

***** Petr

Mechanická závada lze standartně opravit zbytek stříkne či rozleští. Náboj, ložisko či koncový převod a normálně to pojede ať ten podvozek je Volvo či Scania. Naštěstí poslední a ne řiditelná náprava.

Viki

Jistě že je poslední náprava řiditelná a 1:2 k přední.

Leoš Konečný

Irizar i8 Scania z poslední dodávky a proč by se kolo nedalo opravit???