RegioJet může nasadit na rychlíky podél Labe jednotky PID, čeká na třetího Siriuse
Jednotka Pesa Elf.eu pro PID. Foto: RegioJet

Praha s nasazením jednotek pro PID souhlasila jen v turnusově méně vytížené dny.
Praha s nasazením jednotek pro PID souhlasila jen v turnusově méně vytížené dny.
To by me zajimalo, co by vymysleli, kdyby ty Siriusy shodou okolnosti nejely kolem. No, asi nic…
Byl plán řadit do stávajících souprav jeden exDB patrový vůz s nízkopodlažním vstupem.
Ja vim. Ale pry nekde reznou v koprivach.
Dovezl se jen jeden, zbytek se nakonec nekoupil
Jenže RJ koupil patrové vozy bez nízkopodlažního vstupu, s dveřmi nad podvozky.
To neni pravda
Napoví prosím někdo, proč musí třetí Sirius do schvalování, když dva už jsou v provozu? Jedná se o jiný typ? 🧐
Nejde o schvalování typu, ale především technicko-bezpečnostní zkoušku (TBZ), ta musí být u každého vozidla.
Víme, kde je problém, že ta jednotka ještě neprošla TBZ ?
Musím říct, že jsem tu čest se Siriusem jednou měl. Na každé zastávce nešly otevřít dveře.
Navíc to má neuvěřitelně nepohodlné sezení, z toho normálně bolí prdel.
Jestli nebude problem ve tve prdeli
To ty plusy znamenají, že jste v tom všichni již jeli, nešly vám otevírat dveře a bolela vás všechny prdel ? A nebo jste všichni zaměstnanci českých drach ?
Mě se dveře otevíraly normálně, prdel otlačenou nemám.
Možná je to tím, že jezdíte zadarmo první třídou a na normální sedačky nejste už zvyklí.
Bože, do čeho všeho se dají ČD zatáhnout… Takže každému se musí tento vlak povinně líbit, protože jej provozuje RJ (a mínus ani plus jsem nedal, protože soupravu jsem viděl asi dvakrát zvenku, takže ji těžko můžu hodnotit)?
Jak dlouho potrvá to papírování pro ten 3 vlak? Na zkušebně už je dlouho.
DU to ma na stole pres mesic. Ale poztracela se razitka pri stehovani. Prohra, no…
Původně měla být jednotka nasazená na přelomu ledna a února. Otázka je, jestli byl problém s dokumentací nebo nějaký technický problém, který dosud neumožnil absolvování TBZ zkoušky.
Aspoň že jezdí – nebylo to to tak dávno co tam nejezdil, protože neměl lokomotivy a případně jeho vagóny, protože Split mu byl bližší
No z Úval do Prahy ten šejdíř ještě nejezdí….
Totéž byla R8, 3-4 vozové soupravy, případně jedna celá chybějící a sekery v Ostrave 30min hned na odjezdu
Cini, co mu smlouva umoznuje.
Touto logikou mu umožňuje i linku vůbec nejezdit, pokud má třeba pro vozidla na měsíc nějaký lepší kšeft.
Když do ČR dorazily první PID Pesy, říkal jsem si, kdy je asi tak uvidím na R23. Tipoval jsem třeba na podzim na nějaký nouzový záskok. A ejhle. Ono ještě ani nevyjely v Praze a už se tam s nima počítá. 😀 Doufám, že se z toho ministerstvo poučí pro vypisování budoucích tendrů a jasně stanoví alokované zálohy pro každou linku, aby si cestující vždy na stejné lince nemusel točit ruletou, čím pojede.
U rychlíkové linky, kde potřebujete pro provoz jen pár kusů souprav/jednotek se těžko stanovuje pevná záloha. Ono je to totiž drahé a dopravce, pokud by to byla stejná (nová) jednotka si dá do nákladů odpisy a objednavatel to platí. Stejně tak, když bude jako záloha jedna souprava/jednotka, protože to normálně stačí, tak pokud bude nahrazovat soupravu/jednotku, která prochází pravidelnou opravou a do toho má jiná závadu/nehodu, tak stejně dopravce vytáhne to, co zrovna má k dispozici.
Neboli je rozumné soutěžit větší provozní soubory. Viz též diskutovaná S34 s dvěma vozy (za normálu), které víc stojí než jedou, což přispívá k vysokým nákladům (i pokud by byla smlouva korektně vysoutěžena, bylo by to drahý).
Pokud v souvislosti s celostátně dotovanými vlaky (mimo oba koridory) používáte slovo „rozum“, tak jak to souvisí s dotacemi a daňovými úlevami pro R23?
Vždyť ani jedna jediná koruna dotace na maličkokapacitní vlaky na R23 a na samotnou trať R23 vůbec nedává smysl.
S tím samozřejmě souhlasím. Větší provozní soubory by měly být výhodnější pro objednavatele i pro dopravce. A v některých případech by bylo i vhodné, kdyby se na jednom provozním souboru dohodlo více objednavatelů… tedy více krajů nebo kraj a stát. Pořád je co zlepšovat.
Třeba v tomto případě (R23) je vzhledem k rozsahu otázkou, zda to má být vůbec rychlíková linka? Zda by to neměl být spěšňák obsluhovaný z Kolína třívozovými Pantery 640.2 ČD (PID) nebo z Ústí stejnými vozidly Regiojetu (DÚK)?
Jasně, EMU á la panter by té lince naprosto vyhovovalo. Mohla by to být součást severočeské „elektrické páteře“, s finančním podílem Středočeského kraje. Podobné „rychlíky“ přes Krnov přejdou z ministerstva pod kraje, tak třeba tento trend dorazí i na R23, místo ministerského low costu.
A pokuty nikde. Neplnění smlouvy v takovém rozsahu má vést k jejímu vypovězení a zařazení firmy na černou listinu.
jojo je to bizár. 4 měsíce neplní a oni mu ještě dovolí vozidla co si platí použít u jiného objednatele. Opravdu bizár.
Ten jiný objednatel (ROPID) za ně nebude platit, když budou jezdit jinde, takže mu to vlastně ušetří.
Evidentně nechápete jak funguje závazková doprava. RJ si Pesy dal do svého finančního modelu pro Prahu, Praha mu platí odpisy a bude mu platit i vyvazovací opravy a on bude točit kilometry pro někoho jiného…chápete už?
Nečtěte jen titulek, perex a diskusi. Zkuste i článek, třeba 3. odstavec, poslední věta.
Takže by ty jednotky jinak vždy v sobotu prodal a v pondělí koupil zpátky ?
Ty jednotky by musely v nákladech tak či onak
Můžeš si ten článek přečíst až do konce?
Za prvé si netýkáme a za druhé o pokutách pro RJ ani zmíňka.
Fakt Vám doporučuji stejně jako pan Kubrt číst články až do konce.
Bohužel MD dává pokuty symbolické čili nelze čekat nějákou závratnou sumu
Tady jde o pokuty, které dá Praha. (Moc velké asi ne, když ČD baví misto šestivozovky Elefanta jezdit třívozovkou v lepším případě Elefanta, někdy v podobě eso-honecker-eso, KŽC baví Mravence nahrazovat solo šukafonem, …)
Realita v plnění smlouvy nasazením Siriusů je ještě menší. V lednu jezdil pouze jeden Sirius 17 dní, v únoru jezdil jeden celkem 10 dní a březen je na tom nejlépe zatím s pěti dny. Máme čtvrtou sezónu R23 v podání Regiojetu a člověk má pravidelný důvod k úsměvu. Už jsme tu xx krát zažili jedno nebo dvouvozové soupravy, retro jízdy s bobinami, několik záskoků v podobě jednotek 628 a v lepším případě 655. K tomu se přidávají nezajištěné NAD v případě mimořádností, špatnou informovanost v případě mimořádností, řazení znečištěných vozů se špatnou údržbou (úklidem). Ale je pravda, že šotouši z… Číst vice »
Mám velmi negativní zkušenost. Jel jsem jen jednou ME-UL a vlak byl odřeknut bez náhrady. Následně jsme využili OS ČD. Díky pozdějšímu příjezdu do UL další komplikace v cestě …
No vidite, tak prece jsme uz ten zapad v necem dohnali. Odreknuti vlaku bez nahrady je bezny nemecky standart.
tohle jsou všechno věci, které ve výběrovém řízení nejsou „vidět“..hlavní je, že stát ušetřil.. tím neříkám, že se má bagrovat ČD, ale je potřeba ty výběrka ještě hodně doladit, aby se i tyhle věci více promítaly..nejen cena
A taky následně vymáhat plnění smluvních podmínek a ne dělat mrtvého brouka, jak to v minulosti Ministerstvo dopravy praktikovalo.
Praktikuje pořád. Jinak by uz RJ byl s pokutama mínusu 😀
Nezaplacení spoje + pokuta by mělo dohromady dát víc, než stojí výjezd zálohy.
U vlaků sice není na trhu tak jasno jako u autobusu (strejc s Karosou za taxikaření chce 200 za kilometr, adhoc vlak nikdo nenabídne, ale odhadnout se to dá).
ano to je druhá věc a pokuty musí být citelné, nikoliv že se dopravcům vyplatí se z neplnění vykoupit..tím zase nemsyslím úplně likvidační, ale často se dopravci opravdu vyplatilo neplnit a zaplatit pokutu, protože to vyšlo levněji než plnit.. a to je pak fakt bizár..
Jenom dotaz, co tam jezdilo před Jančurou? Byl to opravdu takový propad dolů?
AB + Bdtee + Sysel 🙂 Jde hlavně o to, že výběrové řízení mělo mimo jiné za účel i zlepšit kvalitu služeb, k čemuž prostě nedošlo,. Resp. došlo jen v teoretické rovině. Ano, Regiojet nasazuje ex. EC vozy, ovšem v jakém stavu? Proč jezdí dvouvozové, nebo kratší soupravy zejména v létě? Dost často proto, že nefungují ve žlutých secondhand vozech klimatizace. Možnost vyvětrání není. Stejně tak mám zkušenost i s nefunkčním topením naopak v zimě. Vnitřní všudepřítomný povlak mastné špíny, sedačky, které poslední údržbu viděly v německém depu. Zásuvky 230V byly ve dvou vozech ze tří i před tím. Nízkopodlažnost… Číst vice »
S tím že ten sysel tam poslední rok nebo dva už nejezdil, takže s tou klimatizací a informačním systémem to také nebylo slavné, resp. nijaké. Ale určitě nedocházelo k tolika náhradám motorákem nebo odřeknutím spoje.
Určitě to propad není, jezdily tu ČD, lokomotiva 163 a tři vozy, jeden s částí 1. třídy, vše vysokopodlažní.
Zase tak velký ne, ale já myslím, že ve vyspělé zemi by se měly věci zlepšovat, ne zhoršovat.
Bohužel nástupem RJ na dotované rychlíky šla kvalita dolů a nikoli naopak
O kolik sedaček neplní tato třívozová PESA požadavek MD na soupravy na R23? Zase by mohli přihlédnout k tomu, že díky všem nástupním dveřím ve výšce 550 mm to ty požadavky překračuje 🙂
Počet sedaček ve smlouvě neni podstatný, jednotky jdou spojit. Jinak tyto údaje, na které se ptáte, jsou veřejné a až si patřičnou smlouvu dohledáte, tak dejte vědět
Aha, špatně jsem to pochopil ve smyslu že PESA požadavky smlouvy neplní. A proto mě napadl počet sedaček jako možný důvod. Ale ono to bylo myšleno tak, že RJ to dosud neplní protože nemá tři Siriusy.
Plní: 175 vs 231
Tuším že to sedí přesně R23 je kapacita 175
Pesa je Emu 180, takze to sedi +/-
Škoda že to aspoň z těch Úval nejede na Nymburk a Poděbrady přes Poříčany tam kde koleje nejsou využívané 🙁
Nezdá se mi, že by přes Sadskou a dále mezi Nymburkem a Poříčany nebyly využívané koleje – zaprvé tama všude jezdí nákladní vlaky a přes Sadskou ráno v PD osobní po 30 min v každém směru jinak po hodině. Uvědomte si, že přes Sadskou vede jen jednokolejka a na pravobřežce kolem Nymburka chce SŽ dlouho přidávat 3.kolej, ale jsou problémy to projednat zejména v Piděbradech a pak na to získat penize a to ty úseky potřebuji celkovou rekonstrukcí a stanice plnou peronozaci.
Hledám to v aplikacích a píše to jen Hlavní nádraží – Úvaly což je stejné jako Elefanty. Bude to opraveno a začne to konečně jezdit Vršovice – – Hlavní – Úvaly aby to mělo přidanou hodnotu alespoň v tom přímém spojení když už to nejezdí po lepší trase přes Zahradní město?
Z Vršovic budou jezdit jen přes víkend, v pracovní dny z Hlavniho
Ne.
Pardon, špatně.
Vršovice jen o víkendu.
Stejné jako Elefanty to není, ty z Úval jezdí od nového jízdního řádu pouze na Masarykovo nádraží a spojení s Hlavním tak chybí, ale velká škoda, že to nebude jezdit do Vršovic i ve všední dny, mám pocit, že to bylo slibováno…
Kolik je turnusova potřeba PID jednotek, 3 nebo 4?
O víkendu?
Myslíš ty RJ výkony v PID? O víkendu dvě na S49 a dvě na S61. V pracovní dni 3+3.
Už to někde najdu v jízdním řádu?
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/172897705/k011.pdf/1d61064e-7cbb-46f4-b400-caeebcbedeb8
Trochu bokem, ale proč vlastně ta druhá městská linka má jezdit Úvaly – Libeň – Vršovice, a ne Úvaly – Zahradní Město – Vršovice? Vím že tam chtějí ještě postavit nějaké zastávky, ale šlo by to zatím i bez nich. Klientelu by si to jistě našlo, zvlášť jestli by v Úvalech/Běchovicích byly zajištěné přípoje od Kolína. Dojíždět dneska od Kolína někam do oblasti Edenu je utrpení.
Je to fakt na hlavu! i bez zastávek by to dávalo jak píšete větší smysl a nepřetěžovalo trať
Nízká kapacita v Malešicích a podle objednatele slabá poptávka z Běchovic na Zahradní Město.
To druhé bez konkrétních dat těžko soudit, část lidí od Úval nepochybně potřebuje na Chodov/Pankrác/k Edenu a toto by bylo dobré spojení, ale taky je pravda, že není moc kde rozumně obracet. Na Zahradním Městě a na Edenu to nejde, Vršovice jsou už teď na hraně a pokračování na Smíchov je teď úplně mimo.
A nemohli by jezdit od Z.Mesta pres Kacerov do Branika? Tim smerem je uplne tragicky spojeni…
Ono je dobré se podívat na kolejové uspořádání Běchovic. Pak zjistíte, že možné zastávky pro tuto linku jsou pouze Úvaly, Klánovice, ZM, Eden, Vršovice a Hl.n.
To není pravda. Dle kolejového uspořádání by obsloužit šly Běchovice i Běchovice-střed.
V Běchovicích-střed ale jen nástupiště ve směru z Prahy. Což je na houby.
Takže to znamená, že kromě nových zastávek bude nutné ještě překopat Běchovice, aby ta linka mohla vyjet?
Ano. Musí vzniknout nová zastávka Běchovice střed vycházející z nákladního obvodu.
Pro Martin: na něco jako jízdy proti správnému směru v případě tak vytíženého úseku prostě zapomeňte. Nejde to.
Bechovice bude treba predelat kvuli VRT casem. Do te doby by bylo nejlepsi tu ostudu pro osobni dopravu zrusit, ale nestalo se, no.
Bechovice stred se predelavat jako takove nemusi, nova nastupiste na „nakladnich“ koleji by byla navic a nezasahovala do tech stavajicich.
Třetí jednotka se připravuje na technicko-bezpečnostní zkoušku a pokud to vyjde, do měsíce by měla vyjet.
V jednotkach je jídlo řešeno donáškou stewarda?
Nevím, nezajímá mě to a netuším, jakou to má spojitost s mým komentářem.
Jenom jsem předal dnešní informace rovnou od zdroje, tj. Jančura a jeho poradce.
Občerstvení je jen pro 1. třídu
To uz me napada lepsi reseni, v kazde souprave automat na obcerstveni,… a neni to dnes nic neobvykleho…