RegioJet znovu řeší velká zpoždění u vlaků do Chorvatska
Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vlaky z Ogulinu do Splitu nahrazují autobusy, aby se eliminovalo zpoždění na příjezdu.
Vlaky z Ogulinu do Splitu nahrazují autobusy, aby se eliminovalo zpoždění na příjezdu.
Zrovna teď pojedeme busem ze Splitu do Ogulinu. 6 hodin. Nevím, kam dáme ty tašky, které se nám tak krásně (jsme 3) vešly do zaplaceného celého spaciho kupé. Radši bych jel o 6 hodin déle ve vlastním kupé než tohle.
Co prodloužit jízdní dobu?
Jízdní doby jsou dostatečně dlouhé, resp. „vatované“. S tím, co se děje nemůže dopravce dělat vůbec, ale opravdu vůbec NIC. V sobotu 16.7. měl vlak 1220 při vstupu do Maďarska + 49, Rusovce + 10, Kúty zastavil s náskokem 9 minut, Lanžhot Grenze náskok 5 minut, v Kolíně + 15 (pobyt Břeclav, Brno, Havlíčkův Brod + 5), na HLN + 9 …, na Smíchově společném náskok 1 minuta … V sobotu 16.7. odjel vlak 1221 ze Zagrebu v 7:13 + 1.50, do Ogulinu dojel 9:04 + 1.18; z Ogulinu odjel v 9:46 + 1.51 – čekal na odhlášku za zpožděným… Číst vice »
Když se nevejde obrat do 24 hodin, tak by potřebovali další dvě soupravy navíc, a kde by je vzali?
Kde dělí ty soupravy? Stále v Ogulinu? Protože když si dám na webu RJ info o zpoždění, tak mi to už v Záhřebu hlásí směr Rijeka a směr Split různé časy zpoždění…
Ano, stále v Ogulinu
Ano, z Ogulinu pokračuje přední část jako vlak 1702 do Rijeky, zpět se vrací pod číslem 1703. Plánovaný odjezd z Ogulinu do Rijeky v 8:12, do Splitu 7:55.
Realita je ovšem zcela jiná.
Opět i letos. Minulý rok jsem absolvoval a na cestě zpět s pětihodinovým zpožděním. Příště bych volil žlutý autobus, ten je ve Splitu a dost hodin dříve.
Absolvoval jsem trasu když to jely naposledy ČD. Pochopil jsem, že u Chorvatů je +60 norma. Do Splitu jsme přijeli s 50 minutami navíc, což v kontextu zní luxusně. Na příjezdu do Prahy +4 minuty. Ve vlaku vše fungovalo, čisto, pohoda. Pouze při cestě zpět nešla v části trasy klima kvůli přerušenému kabelu uprostřed soupravy. Rád si to někdy zopakuji. Ovšem asi ne s RJ. Tuší tady někdo, jak jsou na tom ZSSK a ÖBB? Už v porovnání videí RJ a ZSSK je ten rozdíl kvality znatelný (https://www.youtube.com/watch?v=sSwdiTjYi3Y) Obratové časy jsou prostě šibeniční. A jak už tady „zaznělo“ chtělo by… Číst vice »
13.7. Adria 1204 dojela do Splitu 10:08 + 116,
EN 1153 z Bratislavy / Vídně do Splitu 11:08 + 75,
1221 z Prahy ve Splitu v 14:51 + 68
Takže žlutý vlak „relativně“ nejlépe …
No znatelný je rozdíl už jen cesta na Slovensko mezi ČD a RJ o spacích vozech nemluvě,to jsou nebe a dudy,jak se říká (RJ=tragédie)
V minulém roce jsme tu cestu absolvovali tam i zpět. I přes velké zpoždění cca 7 hodin musím pochválit RegioJet, že udělali vše proto, aby své závazky vůči cestujícím splnili. Sice také jsme z Ogulinu museli pokračovat autobusem. Přestup proběhl hladce, a autobus byl ve finále ku prospěchu věci, protože výrazně zkrátil zpoždění – odhaduji o tři hodiny. V době, kdy bychom teprve vlakem dorazili do Splitu jsme už byli v cílové destinaci Drveniku. Zpět jsme jeli zpožděně ze Splitu, protože vlak už přijel cca 4 hodiny zpožděný. V každém případě největším viníkem jsou Maďaři, protože zdržování celníků bylo otřesné,… Číst vice »
„A maďarští železničáři to samé. Stáli jsme u každé vrby, osobní vlaky měly přednost ….“ Vám, jako českému cestujícímu, by se na jednokolejné tratí líbilo, aby váš vlak dostal zpoždění kvůli „jakémusi zpožděnému výletnímu vlaku“ zahraničního dopravce ? Plánovaná trasa Budapešť – Gyékenyes (ve dvou různých variantách) probíhala v noci, kdy žádné vlaky nejely. Nicméně v okamžiku, kdy vlak pojede zpožděný, tak přednost dostanou pravidelné vlaky MÁV (H-Start) / GySEV před vlaky „zahraničního soukromého dopravce jedoucího na licenci jiného maďarského dopravce“. Obdobně současná noční trasa přes Maďarsko nekoliduje s osobními vlaky, takže i při zpoždění projedou v noci vlaky 1220/1221… Číst vice »
Tak proč nejezdí přes Rakousko a Maďarsku se nevyhne?
Tak proč nejezdí přes Rakousko a Maďarsku se nevyhne??
Aby bylo o čem vést učenou disputaci : Data ze 14./15.7. 1220 – Lanžhot Grenze 10:19 + 53, HLN 14:25 + 55; cesta přes Nymburk + 2 minuty 1221 – HLN 16:51 + 13, Lanžhot Grenze (přes Pečky-Velim) 21:09 + 40; Koprivnica Grenze 5:00 + 82, Zagreb Gl. kolodvor příjezd 7:03 + 116, aktuálně Draganiči 7:50 + 72 1220 ze Splitu 16:48 + 75, odpadlo křižování v Solinu (5527), v Primorskim Dolacu (5509), Malovan 19:25 + 16 (odpadlo křižování se zpožděným ICN 523 – přeneseno do Gračacu), Ogulin na příjezdu 21:53 + 1. Koprivnica Grenze 2:27 + 26 (výstup do… Číst vice »
Krasny výčet. Jen řešíte něco co neresi ani většina lidí v tom vlaku. Nejedou do prace ale na dovolenou , připoj zajištěn, nic neujede . A většina s tím počítá. Jediný rozdíl je ze odpoledne se ri lidi budou koupat a ty sedět u compu a datlovat .
Já prosím neřeším nic, pouze tlumočím časové údaje – nedělám advokáta žlutému dopravci – kolik z toho zavinil svojí nedbalostí žlutý dopravce ? Pomalé jízdy nejsou vinou dopravce, jiná věc je, že vlak RJ – 15 vozů o hmotnosti přes 850 tun – nabírá na PJ větší zpoždění než poloviční maďarská / slovenská souprava. Ogulin – Split je to jen 7 vozů, srovnatelně s „konkurencí“ … Na přejezdech jsou „dvacítky“ přísně dodržované … Řekněme, že očekávané zpoždění ze Splitu se řeší již za jízdy za Havlíčkovým Brodem sesbíráním použitých lůžkovin, aby se na Smíchově „jen“ pytle vyložily, posbírá se odpad… Číst vice »
Kde se, prosím, dají tato data stáhnout? Hledal jsem polohu vlaku, ale našel jen pro CZ a SK. V Maďarsku jsem v jejich mapě vůbec RJ neviděl a pro Chorvatsko jsem nenašel vůbec nic…
Pro Chorvatsko jsem našel polohu zde:
http://vred.hzinfra.hr/hzinfo/default.asp?Category=hzinfo&Service=tpvl&SCREEN=1
Ale nevím jak je to spolehlivé, protože mi to dnes ukazovalo vlak 1221 až do Splitu ačkoliv na stránce dopravní situace (https://www.hzpp.hr/stanje-u-prometu-2?p=467) měli u stejného vlaku uvedu náhradní dopravu z Ogulinu…
Na dovolené v Omiši, jsme se vloni potkali s bývalými sousedy. Oni autem, my žlutým vlakem. Odjížděli jsme cca stejně (+- hodina) a když my čekali na přestup v Ogulinu, oni už mířili od Hatí k domovu..díky už nikdy více
Tak jsi měl jet na kole. Jeli jsme s kamarádem z troubek do Prostějova a zatímco on přestupoval na modrý vlak v Olomouci ja už tam byl. 😀😀😀
§8
Kto ho nepozná, nech necestuje vlakom. Váš Jančurák.
Takovéto vulgarity jsou už daleko za hranou. Doufám, že správce zasáhne. 🙏
Normálně se mi tak říká… V RJ se o něm jinak nemluví…
A jak by o něm měli mluvit – jako o jeho majitelské milosti, jeho majitelské výsosti nebo pánovi … nebo o Radimovi …
Jak ho asi nazývali ve škole spolužáci …
Jaké vulgarity, vy jste byl vychován v církevní škole u ctihodných sester jeptišek …
To jste asi neslyšel vyjadřování dětí školou povinných …
Ospravedlňujem sa. Ak to niekoho pobúrilo, tak prosím o zmazanie môjho príspevku. Zjavne mám odlišnú slovnú zásobu, ktorú považujem za vulgárnu a ktorú by som si tu nedovolil napísať. Slovo ktoré som použil som považoval iba za neslušné, ale nie vyslovene vulgárne. Ešte raz, ospravdelňujem sa.
On asi není hlavní problém se slovem, které vy Slováci a třeba Italové používáte tam, co my Češi volujeme. Ale v tom, že vulgárně a urážlivě komolíte příjmení nějakého člověka.
Pobuřovat to může akorát absolventy církevní školy ….
Dneska za mnou pribeh syn, ze Dominik rek ho*no. Jsem sice rad, ze mam na dnesni pomery slusny dite, ale moje reakce byla Nezaluje se. Myslim, ze pro dospelyho diskutujiciho to plati jeste vic, nez pro sestilety dite. Na druhou stranu co cekat v zemi, kde k udavani vyzyva vladni web.
To je trochu něco jiného, než záměrně komolit něčí jméno, aby výsledkem byla dost ostrá vulgarita, nemyslíte?
Strážce mravní čistoty se ozval. .
Máte pravdu, ale já bych to trošku odlehčil.
Tuhle jsem jel po dálnici a nevěřil jsem vlastním očím – potkal jsem kamion tohoto dopravce: 🙂
https://transporti-curak.hr/vozni-park/
Tohle je o nicem. Snad se doprava zlepsi ( i kdyz zdrazi) pristi rok pres Prahu Tabor Budejovice Linz, az se otevre novy koridor…
on přes Rakousko jezdit nebude
To Vám řekl osobně? Uvědomte si, že Regiojet vytvořil úspěšný a žádaný low cost produkt. Poté rozšířený a vymkl se jim z rukou. Už moc low cost není: platí autobusovým dopravcům za NAD a cestujícím vrací hodně peněz. Myslíte, že kdyby platil rakouské infra místo maďarské a stihl bez problémů oběhy, že to bude dražší,než NAD+kompenzace?
Letos mu těch pár minut nestojí za Rakouský poplatky, ale kdo ví co vybere až bude přímá cesta. 🙂
Pak samozřejmě kromě času Praha-Split má cestující z mezizastávek, Budějovice nejsou Brno.
A co tak konkrétní datum, abychom si to upřesnili ….
Já mám podrobnou statistiku jízdy vlaků 1221/1220. Byl jsem účasten první jízdy, tudíž jsem si vedl podrobný vlakopis celé cesty tam i zpět. Kontrola ze strany maďarské pasovky úděsná … soudruh můj OP přes chytrou mašinku kontroloval asi dvě minuty …. za teoretického předpokladu, že ve voze je 40 osob, bude taková kontrola trvat 80 minut …. nebude, protože na jeden vůz je několik kontrolorů současně, ale ti se přesunují z vozu do vozu. Těch pasováků jsem tam více jak 10 nenapočítal … Co tak důležitého hledají ? To si snad myslí, že žlutým Jadranem budou prchat z Maďarska do… Číst vice »
Dnešní 1005 má „pouhých 50 minut“ a už končí ve Svinově. U něj se poslední dobou vůbec nedá spolehnout, že dojede z výchozí do cílové stanice. Místo toho to raději jezdí někde uprostřed. Pochybuji že za ním 1007 se 40 minutami dojede do Havířova.
1007 s 51 minutami taky bude končit na Svinově. Jinak nemá někdo zážitek jak to reálně funguje pokud chci jet z Havířova a ten vlak mimořádně začíná na Svinově? Jezdí busy nebo nechají napospas?
Asi nepočítal s tím, že mu SŽ nachystá
překážkovouopičí dráhu.Jako všem jiným dopravcům… a každý z nich to pojímá jinak…
Někteří se ČR už začaly rovnou vyhýbat 🙂
Jinak teda triangl Přerov-Prosenice-Brodek podle Grappu: 2 zelené, 1 žlutý, 3 červené a 1 fialový. Naštěstní dneska nikam nejedu. Pevné nervy všem, co musí.
Je umožněna přeprava vlakem ČD na jízdenku RJ…
Nechaji napospas. V Ostravena hlanim zahlasi ze si mate pohnout do Svinova vlastnimi silami. To se u CD nikdy nestalo
Radim má docela kliku, že při údržbě vozů nakonec nejezdí ten Hamburk v kooperaci DB. To by mu Německá četa v Děčíně odstavila každý druhý vlak. Němci se s tím nemažou, nejde klima ve více vozech, nebo WC, nejedeme. Však soupravy MÁV to odnesly letos již taky několikrát a i ČD souprava měla smůlu.
Split je jeho boj, jeho reklama a jeho peníze. Když to lidem vyhovuje a je to stále vyprodaný, tak není třeba se snažit.
tak tam to prostě jede na cenu + větší pohodlí než bus (lze spát), bohužel služby na špičkové úrovni od toho čekat nelze, na druhou stranu je vidět, že se snaží to alespoň v rámci možností zlepšovat, ale že by přidal soupravu, aby byl čas na servis, to nehrozí
Cestování do HR tímto způsobem je pro ty, co mají moře času a téméř žádné požadavky na kulturu cestování. Této cílové skupině to vyhoví asi slušně, jinak je to nehodné gentlemana.
ono to zas takovýho času nesebere, autem je člověk nevyspalej, takže to dohání jinde a busem je ta kultura cestování ještě horší a oproti tomu nepohodlí, to není zas o tolik rychlejší, samozřejmě letadlu to nekonkuruje, ale busům ano a tam ten vlak má více pozitiv i za cenu delší cesty
A měl volno?
Ne. Volno měli ti cestující. Proto načali ty zásoby na cestu.
Tak pokud neměl volno na návěstidle, tak jet nemohl.
To je snad natolik logicky a jasný, že to nestojí za poznámku tady v diskusi…
Volno by dostal, až by nahlásil pohotovost k odjezdu.
Chápu, to naštve. Jestliže jsem si zaplatil s rodinnou kupé ve vlaku a místo toho dostanu tři sedačky v autobusu… Doufám, že pan dopravce poskytuje za toto výrazné snížení komfortu také výraznou finanční kompenzaci.
To bych fakt chtěl vidět 😀 😀 kompenzace u RJ, nooo
Polovinu jizdneho, tedy jednu cestu zadarmo. My to tak loni měli kvuli te nehode u Krizevci. Klobouk dolu pred nimi, jak jsou schopni to operativne zsjistit…
Myslíte jako Regiojet ? Na webu HŽPP je informace o tom, že 1221/1220 jedou BUSmo někdy kolem 9.00 a to přitom není vlak určený pro vnitrostátní přepravu nebo dokonce den předem ….
Tak Jančura to bude zkoušet pořád. Nyní chce v Dolních Měcholupech v Praze stavět obří depo s lakovnou, obrobnou a ubytovnou. Obec k tomu mlčí…
Přes rakousko by to bylo asi rychlejší.
To asi jo. Ale za jakou cenu?
Nebylo, onehdá nafasoval vlak 1153 z Bratislavy přes 3 hodiny někde mezi Grazem a Dobovou ….
Nebojte, podnikavec Jančura nám ještě ukáže.
To není jen do Chorvatska, spoje Olomouc Praha a zpět nabírají taky zpoždění. Takže opravdu pomalu přecházím ke konkurenci
Spoje Praha – (cokoliv na Moravě) nabírá zpoždění hlavně díky SŽ, dopravci za to až tak nemohou. I když to, že na konečných RJ a LE nestíhají obraty (ČD většinou ano a nebo pošle náhradní soupravu) je věcí dopravce.
Pendolino běžně nestíhá v Ostravě obrat… Pro rentabilnost komerčních vlaků nemůžete mít na každé straně 2 hodiny rezervu…
KdyžČD nestíhá obrat vyhodí kaštana v Kolíně. I v 11 večer. I babičku s dítětem.
Konkrétní případ? Dost pochybuji o vyhození na mráz v Kolíně v 11 v noci, kdy víceméně už nic moc nejede a nemá se na co obracet … a kdyby ano, určitě byla zavedena náhradní přeprava … pokud tam babka zůstala, bude to na 99,9 % její problém.
Před cca dvěma dny to samé udělal Jančura v Kolíně také 😀
Tak to dle mých zkušeností kecate
Co to je za výrok? Co když má pán jiné zkušenosti? Já jsem třeba předloni zažil v ČT v jedenáct večer, že zpožděný vlak na Brno dále nepokračoval, páč mašinfírovi přetekla maximální délka směny . Všechno ven, čekalo se na další vlak. Takže lidi pak v Brně nestihli rozjezd v jednu, ale to nevadí, další jel v dvě. Pravda, naštěstí se mi nikdo nepodbízel nekvalitní kávou, ani mě nenutil jet nepohodlným autobusem.
takže nenechali vás přes noc v Kolíně ani Třebové. a už vůbec ne kvůli obratu, ale jelo se dalším vlakem.
a mimochodem v případě přetečení max. doby jízdy strojvedoucího by to Jančura udělal prosím jak?
prostě whataboutismus a manipulace s fakty
Jančura někoho nechal přes noc v Kolíně? Kdo tu manipuluje s fakty? Reagoval jsem na váš výrok ‘dle mých zkušeností kecáte‘ – snažíte se dokazovat nepravdivost výroku ‚v Praze prší ‚ výrokem ‚v Brně svítí slunce‘. Prostě někdo může mít jinou zkušenost. Přidal jsem svoji konkrétní dohledatelnou zkušenost, ale ta se vám nehodí do krámu. Co by udělal Jančura v případě přetečení max. doby jízdy strojvedoucího nevím, vím jenom, že jakákoliv varianta by byla podle vás špatně.
Myslíte že byste si troufl poslat s touto zkušeností vlakem dítě s tím že ho na konečné vyzvednou?
Ne, ale to bych neriskoval tak nějak obecne
Asi tak deset let zpět syn měl busem nehodu u přibora. Vše vyřešil Jančura taxíkem a než přijel káva na pumpě. Pretazeni smeny ae mi nestalo. I při MU mě vždy dovezl být po čase a busem.
Strojvedoucí / jeho zaměstnavatel si nestanovil maximální délku směny a strojvedoucí / zaměstnavatel nebude riskovat sankci – pokutě o níž sní Ministerstvo dopravy / Drážní úřad …. Kdyby nebyla tahle – prosím za prominutí – primitivní BUZERACE, nic neřešící, tak by normálně jel strojvedoucí dál … Jsem „bohužel“ pamětníkem doby, kdy by pražského strojvedoucího nenapadlo, že to u osobáku / rychlíku „zamkne“ po 12 hodinách, zatímco u nákladů se to dělalo denně a nikdo to nebral jako něco špatného. Stejně tak pražského strojvedoucího nenapadlo dělat „psí kusy“, když se kvůli mimořádnosti muselo jet odklonem po trati, kterou „neznal“ a pilot… Číst vice »
Dovolil bych si podotknout, že na poměry v kotlince je Illy nadprůměrná káva. Jsem hodně zmlsaný, ale espresso Illy ve vlacích RJ vypiju. Radši bych něco třeba od Coffeesource, ale buďme realisti při zemi.
Tak to teda nekecam. Za 10 minut jel railjet a ani ho ne zastavili aby ty lidi pobral. Pruvodci jen rekla: Pani, ta souprava už měla byt v Hradci Kralove. ( Předtim stali 2 hodiny na trati protože před nima hořela lokomotiva.)
Mělo to pane Gwanne nakonec šťastný konec. Ještě jelo cosi zpožděného od Vsetína takže se do Prahy dostali.
Stěžujte si u ministra dopravy pana KUPKY, že jeho předchůdci nevyřešili „z moci úřední“ možnost použití vlaku jiného dopravce, obracejte se na své poslance, svého senátora (mají zákonodárnou iniciativu pro změnu zákona o dráhách), aby zákon stanovil povinnost přepravit cestující z vlaku jiného dopravce v případě mimořádnosti – samozřejmě bezplatně, ať si to dopravci zúčtují mezi sebou ….
Jednalo se o stejneho dopravce. Ma modre vozy i uniformy
ČD většinou ano a nebo pošle náhradní soupravu
Opravdu??? A kdy jste to naposledy u ČD zažil?
… všem mínusářům děkuji za konkrétní příklady toho, kdy se ČD postaraly 🙂
Ja jo. Zrušení vlaku bez náhrady a musel jsem se postarat sám 🤣
Stalo se to třeba před 14 dny ve čtvrtek 30. 6. na Krakonoši 931 v 16.08 z hlavního. Zůstal viset v Poříčanech, potom ho z důvodu neprůjezdnosti Sadské táhli do Oseka přes Kolín. V HK by měl cca +100, takže v jeho čase byla z HK do TU vypravena náhradní souprava, Hradečan ukončil jízdu v HK a cestující směr Jaroměř, NA, TU přepravil následující Krakonoš 933 nebo spojili soupravy, to už nevím. Ale ano, nebývá to zvykem.
Děkuji zejména za poslední větu. Sám jsem to párkrát taky zažil, nicméně zdaleka převažují případy, kdy se náhrada nekonala. Tudíž bych si dovolil tvrdit, že se to u modrého obvykle nestává (resp. stává se výjimečně). Z tohoto hlediska mi přijde přístup žlutého v případě, o němž je článek, lepší. To však nebrání škarohlídům tvrdit ‚nejenom, že s problémy počítal, ten pacholek se na ně i připravil!‘ No to by se ČD fakt asi nestalo.
Todle je slušný bizar, místo aby si koupili letenku do Španělska za litr a za 2hodky být v Barceloně se kodrcaji 20hodin do Chorvatska.
Bizar jsou tyhle letenkoidni prispevky pod kazdym clankem o tomto tematu.
Ono je vtipné, když se někdo snaží ostatním vnutit jeho správný pohled na svět (ostatní je bizár). Přitom ten lístek nestojí „litr“, ale „tři litry“ (a to jen s 5 kg zavazadlem) a existuje mnoho ať už objektivních či subjektivních důvodů, proč někdo nechce letět letadlem. Ale má smysl se o tom bavit? …
K cemu je nekomu letenka do Barcelony, kdyz chce do Chorvatska?
Protože je „levná“. 🙂
Ono už vůbec to, že lidi ještě stále jezdí do toho předraženého Chorvatska je divné… Je spousta daleko levnějších destinací u moře… Ale co, když tam někdo chce jet, jeho věc, ne?
A které?
Protože se tam burani z Česka relativně domluví, můžou si tam dát každý večer 8 škopků, chovat se tam jak idioti a ještě se tvářit,jací jsou drsnaci. To by jim ale v Itálii nebo Španělsku nikdo nesehrál.
Neboj vezmou si víc šniclů a májek 🤣
Např.? A prosím s konkrétními příklady.
Naprostý souhlas. Ve svých 45 letech jsem v Chorvatsku poprvé, protože si to kluk vyprosil. Ale už mě tu znovu nikdy neuvidí. Nastavená cenová hladina absolutně neodpovídá poskytovaným službám s infrastruktuře. Hnusné zanedbané pláže bez jakýchkoliv veřejných služeb, ani blbá sprcha na opláchnutí po koupání v moři. Když už se najde nějaká atrakce pro děti, tak je předražená a omšelá, stejně jako většina věcí tady. Zlatá severní Itálie, tam lze opravdu strávit příjemnou dovolenou s dětmi. Ohledně Chorvatska jsem se jenom na vlastní kůži přesvědčil o tom, že sem musí jezdit velmi specifická skupina. A vlakem už vůbec…
Rozhodně je to tak. Já jednou byl na Kanárech a byla tam pláž co se mi nelíbila, byla tam jedna blbá hospoda kde mi nechutnalo a sprcha tam taky nebyla.
Tak jsem se na to vykašlal a prvním letadlem letěl domů. Přece je úplně jasné, že tak jak vypadá jedna pláž vypadá úplně celá země.
Velmi specifická skupina – 3 miliony Čechů. Co by tedy byla obecná skupina? 9,5 milionů Čechů?
Nejen Češi, my měli loni na hotelu spoustu Francouzů a Němců. Běžné jsou rovněž značky na autech z Nizozemí a Belgie.
A samozřejmě Rakušáci … ale podle Panormaixe tam jezdí jen úzká skupina lidí : – D
Prostě když člověk vidí jednu pláž, je třeba odsoudit i ty ostatní stovky kilometrů pobřeží : – D
3 miliony to nejsou, podle oficiálních údajů kolem 800 tisíc, neoficiálně se uvažuje s milionem. Ale i tak je 1/10 populace ČR, což je hodně velká specifická skupina…
3 miliony Čechů. Však to sedí. Většinou voliči Ano, SPD, komančů a socanů.
A ti rakusaci Němci Norové atd to jsou taky voliči SPD a ANO?
Chybí Vám nejen rozhled ale i nadhled pane.
To řeším i s mojí paní. Byli jsme ve Francii,Španělsku i Itálii ale ona to tu má ráda. Sluzby minimální, ceny stejne ale asi tu miluje ty sutry . Naše holky to tu chtějí taky ale syn to vidí jako já. Na výlety jezdíme stejně a I ve mestech je systém slabší jak v západní Evropě. Tu odpověď bych tak chtěl znát, sle nemám ji . Leda že by chtěly ukázat za uni uklízet lip jak zde. To ale zase takový problém není 🤣
To teda vidím přesně opačně, pokud se severní Itálií myslí cokoli na straně Jadranu. Pláže dlouhý kilometry, bez kouska stínu, paneláková architektura, ty hotely taky nic extra a že by to bylo nějak zásadně levnější, to jsem si taky nevšiml.
Uznal bych to u Ligurie, kde to ale bez diskuse vyjde mnohem dráž.
A pokud chcete v HR slušné služby, zkuste něco z Valamaru. Nicméně to už je cenově jako kdybyste jel do podobného resortu v Itálii nebo Španělsku (ale stojí to za ty peníze).
Ve Splitu, cca 10 minut chůze od nádraží je možnost krásného koupání … nezměnilo se to od roku 1990 …
Řešení této otázky velmi záleží na vstupních parametrech, kdy peníze jsou jen jedním z nich. Například máte-li školní děti, je reálný červenec a srpen, možná ještě dejme tomu posledních 14 dnů v červnu, když už v té škole stejně nic nedělají. Ve většině těch opravdu jižních destinací je v tuto dobu ukrutné vedro, v srpnu navíc ještě k tomu davy. HR a severní Itálie jsou vlastně jediné přímořské destinace, kde bývá ještě jakžtakž snesitelně, možná ještě některé řecké ostrovy a Kanáry, to už ale bývá dražší a je nutno létat, což letos při těch historkách, co se všude píšou letos… Číst vice »
👍
Mimo jiné je to o tom, moci se domluvit česky / slovanským esperantem ….
sice predrazeme chorvatsko … ale ono je nekde levneji?
Tak ona ta situace na letištích taky není zrovna optimální.
Ona by ta situace na letištích nebyla tak zlá, kdyby půlka turistů nebyli s prominutím debilové. Každý si 100x může přečíst co smí a nesmí a pak se stejně půlka lidí na kontrole hádá a tahá v kabelkách to, co nemá. Kontroly se pak neskutečně zdržují a vlečou. U letů, kdy jsou odbavená zavazadla tohle nechápu už vůbec.
Když vím co do letadla můžu a umím zapojit mozek, tak mě kontrola netrvala nikdy déle jak pár vteřin.
A proč by měli jet do Barcelony, když třeba španělsky neumí, zatímco česky / slovanským esperantem se domluví v Chorvatsku … mimo jiné, ve vlaku se jim – na rozdíl od letiště kufry nezatoulají, nemusí řešit nadváhu a které letadlo dopravuje jízdní kola ….
Takže pan Jančura za účelem co nejnižší ceny tak zoptimalizoval obraty, až to v daných zemích není mnohdy realne vyjezdit…a výsledkem je polovičata služba…místo kupé až na místo…iks hodin v NAD.
Inu, kdo chce kam…ať s tím počítá a nedivi se
R 899 Jan Perner aktuálně v Pardubicích, 25 minut žpoždění.
IC 575 Metropol aktuálně v Leštině, 40 minut zpoždění.
A to je 3/4 na jednu v noci, provoz minimální. Jestli mají v Maďarsku i Chorvatsku podobné výlu(p)ky jako česká SŽ, tak potřebujete zajít do věštírny v Delfách.
Ale že je Dobrá správa…zločinecka organizace a banditi na HR-HU hranicích opruzaci superzpomaleni, to už ví dávno.
Tudíž s tím má počítat při plánování obratu…ne že bude zákonitě vznikla zpoždění přenášet furt dal a dal…respektive je krátit přes NAD.
Ono to totiž tím, že tu NAD má dohodnutou, vypadá tak, že s tím trochu i kalkuloval. Možná to vyjde levněji než další souprava/méně vlaku…
PS: jak hezky SZ plánuje výluky si mezi Statlem a Praglem užívám hodně často…takže vím…
Pane, vy nejste moc ostrá tužka viďte? On nemá NAD, on má nasmluvněné autobusy co mu vozí lidi z letovisek na vlak do Splitu, Ogulinu a Rijeky. Takže ten bus prostě přesměruje a bus neskončí ve Splitu ale až v Ogulinu.
jasně a těch busů stačí úplně stejně a jistě na něj čekají bůh ví jak dlouho před očekávaným odjezdem ze splitu…protože co kdyby tam dojeli dřív….
prostě musel počítat s tím, že to nastane a že si takhle bude řešit obraty…..
vy ostrá tužko….
Nesmysl – NAD začíná v Ogulinu dopoledne a jede se na otoč ….
O NAD se informuje na http://www.hzpp.hr až v den jízdy ….
V noci výluky v Maďarsku nejsou … Maďarsko se projede za cca 3 hodiny.
Gyékenyes 4:15, Rajka 7:22 …. Rajka 22:52, Gyékenyes 3:05, včetně dobrání / odvěsu motorové přípřeže ….
Jazdí konkurenčný vlak ZSSK/OBB za normálnu cenu, ktorý jazdí pomerne včas. Je to potom už na zákazníkovi či uprednostní cenu, alebo kvalitu. Kto si chce nechať za 20 eur vŕtať do kolena je vítaný na palube Regiojetu 🙂
Chorvatský banditi je pak sedřou z kůže, tak musejí šetřit. Ať si to užijí a neremcají. Já bych tam nechtěl ani zadarmo.
Že odjezd z Bratislavy nebo Vídně každému v ČR nevyhovuje Vás nenapadlo?
Problem taky je, ze nakup jizdenky bratislava-split neni pro cechy uplne user friendly. Na tom by meli trochu zapracovat.
Myslim bratislava-split s obb.
Já to nevymámil ani na mezinárodce v Košicích. Prý prodej blokován…🙁
Jestli vůbec chtějí zákazníky z ČR, pro nejednoho slováka „čehúně“.
Zákazník jako zákazník. Ale jestli je vyprodáno, nemusí se tím trápit.
To je sice pěkné, ale ten vlak ZSSK nejede z Prahy.
To sice nejede, ale může sloužit jako jakýsi benchmark, že. Viděl jsem z toho nějaké video a přišlo mi to celkem v pohodě.
Dalších 20 € stojí doprava do Bratislavy a musíte přestupovat s dovolenkovou výbavou (a možná i několikrát, záleží odkud jedete). Motivace mohou mít lidé různé.
Ano, jezdí, ale 2x týdně. RJ jezdí denně.
S pomalými jízdami a buzerací na hranicích HU / HR nic neuděláte. Příští rok by mělo být Chorvatsko v „schengenském prostoru“, pak odpadne trapná buzerace ….
S tím shengenem si nejsem jist. Chtějí platit eurem
aktuálně RJ 1021 na odjezdu z prahy 60 minutová sekyra, do doby něž si neukousli tolik výkonů tak byl servis na úrovni a +- stíhali obraty, teď katastrofa ktará mě pomalu ale jistě vrací k ČD
ČD dnes R896 ze Starého Města 4.02 v Praze 10 min po osmé.
To je taky výkon že?
1. R896 přijel dnes do Prahy v 8:07, tedy s 15 minutami zpoždění, kdy až do Peček jel víceméně včas. Když už chcete hejtovat, alespoň zkuste něco co se nedá snadno ověřit.
2. Porovnávat 15 minut zpoždění v cílové stanici, které vzniklo díky výluce a 60 minut ve výchozí, které je způsobené jen vinou technologie dopravce? Vy musíte být vskutku velký myslitel 🙂
Vy víte, že +60 na hlaváku je způsobeno jen vinou technologie dopravce? Včera Krakonoš 927 odjezd z hlavního +25 minut. Souprava tam byla. Byla připravená k odjezdu, ale protože mimořádně nejel přes Poříčany, ale přes Lysou, čekal na hlavním. To je taky vina technologie dopravce?
Ale ten vlak že Starace jistě není zpožděn kvůli příliš ostrému obratu, ze vy jeden….
Ps: ty Otrokovice, Přerov, Bezpráví, Pardubice a Poricany jsou vizitka Dobře správy
Otrokovice jsou vizitka toho, kdo tam nestáhl sběrač. A to byla černá tramvaj.
Alibisticky ano. Prakticky DB Netz umí nulová pole, nebaví je všude dávat stahovačky a nehody vždycky házet na dopravce.
Házet na triko dopravce zpoždění cca 15 min. v cílové stanici po projetí čtyř výluk a jedné mimořádnosti je hodno odborníka a velkého znalce.
v praze jede všechno všude do půl hodiny
já mám ráno přestupovat v Liptovském Mikuláši na autobus v 5:50, jestli mi ujede(poslední dny vždy 90 min sekyra) tak tam budu čekat do 14:00 na další :)))))
Drahy veci kvalitni bejt nemusej, levny nemuzou. To plati u jidla, elektroniky i v doprave.
Každý rok nějaký problém, každý rok více prodaných jízdenek….Tak kde je problém? V masochismu cestujících? Z mě zkušenosti s RJ ve vnitro doprava bych na takovou cestu nenastoupil ani zadarmo, sorry jako.
Vidíte, já to jel zatím dvakrát a rád pojedu potřetí 🙂
Socialne slabej, alkoholik, masochista nebo kombinace?
Zrovna jsem v Chorvatsku. Do vlaku bylo vyprodano tak jsem dal týden v Alpách a teď jsem zde potkal lidi , co jeli minulý rok rj s tím ze někdo ve skupině řval že vlak je hnus nikdy atd. Po letošní zkušenosti s busem hádejte jak se sem chystají příští rok . A mají rozhodnuto že zpátky do vlaku
to by me zajimalo, co z toho vyctu vystihuje vas.
Naprosto trefna poznámka…
Budete urcite vsechno z toho 😀
Za mlada bych to bral. Sebere partu kámošu a kámošek, nakoupíte piva u personálu a prokecáte cestu ve vlaku u piva, neřešíte zpoždění, je vám jedno, kdy dojedete, protože si tu cestu užíváte. Teď bych však už určo volil letadlo, pro svůj duševní klid.
Tak nejak by som to vnímal aj ja, keby Regiojet tu pohodovú cestu vlakom s pivom neskončil o 6 hodín skôr a nevyklopil ľudí do autobusu. Zaplatíte si extra za komfort vo vlaku a nakoniec máte budíček o piatej ráno a aj tak idete autobusu.
Pokud jedete BUSmo z Ogulinu do Splitu, tak nemáte budíček v 5.00, protože v tu dobu nebude vlak ani v Zagrebu, ale někde za státní hranici ….
Plánovaný pobyt v Zagrebu je 5:07 – 5:20, zpravidla tam dojedete – jako např. dnes v 7:29 + 126
A pak vám nepřijetí kufr do cílové destinace.
Nějaké divné kouzlo. Mnohdy obdobně oslneni…jako koblihou.
CD jsou mnohdy na tečku…ale proč obdobně fuckupy zlutakovi prochází bez povšimnutí…a ještě ho mnozí haji…to fakt nepochopím.
Asi to kafe a dortík dělají divy….
Jeste budete na tu koblihu v dobrem vzpominat 😉
Nebudu, nebojte 😉 na Best in COVID a další pěkně průšvihy našeho milého Bureše se zapomenout neda
Hlavně že nezapomínají ti, kterým Best in Co od zachránil podnikání,živnost nebo život. Hloupé kdy na tom nezmění.
Možná je to tím,že se on i personál starají na hranu svých možností. Kdo má auto nebo rezijku tímto nepojede ake pokud někdo řeší bus vs vlak tak v tom množství i turistů to vyproda. Navíc bus vás tu výkopne pred sestou a do dvou lezite na kufrech v horku. Nástup vypada tak ze ve dve opustis hotel a cekas zase venku . Včera třeba do devíti vecer protože je nabiral bus co jede turné po pobřeží. Věřte mi. Že dve hodiny zpoždění na dovolené fakticky nic neznamenaji a kd#bx měl rj jeďte jeden podobné fungující vlak tak ho uživí… Číst vice »
Tak já jako zákazník RJ byl hrubé nespokojen. 3 že 4 cest nějaký dost podstatný problém…jejich…a personál za to nemohl ani s tím nic nemohl udělat.
Takže…u mne z hlediska spolehlivosti dodání očekávané služby…CD.
PS: nejsem fanoušek vozu B249 natož Bd256 (či co je to za cislo)…ale vím do čeho jdu a podle toho se zaridim
Ty sroubujes dohromady běžné linky a dovolenky vlak do Chorvatska. To je úplně jina liga a minimální počet lidí pravidelne cestujících vlakem max na přimeste jezdí rj běžné v komerci. Z většiny dvs rozdílné světy. Řeší tu z různých důvodů autobus nebo vlak . Kdo si vybírá z těchto variant má relativne jasno. A to bych řekl že spíš ru řeší první tři dny kulturní šok z ubytování než dopravu. Ale to bude pod tvoji rozlišovací schopnost , čísla vsgonu nikoho nezajímají. Jen čistota a služby. 😀
Aha, takze nedodržování podmínek na jedné komerční lince je zcela irelevantní k bordelu na jiné komerční lince či lince v závazků téhož dopravce…
Neděláme vy někde na státním úřadě? Ta logika tomu odpovídá….
Ne. Vysvětlují abys pochopil že vnímání lidi co tím jedou je spíše v rovině zajezdoveho budu než běžné linky. Nastopis a vystoupis v cílové destinací a jen si tě jako medvěda přehodit. Nemusíš se o nic starat a víš že se tam dostanes. Jestli o hodinu dřív nebo později tu opravdu řeší minimum lidi. A to mají tatínek i s otvírání dveří. Půlka z nich nebyla ve vlaku dvacet let ale na CD vlaky a cesty do skoly a práce před tím opravdu vzpomínají. Kdo ví kolik lidí naučily ČD jezdit srotem kolem komína. A to že se cd zlepšily… Číst vice »
Proč by s tím nejel ten, kdo má režijku ?
Režijkáři tím vlakem běžně jezdí ….
Tvl vlak na fip do Chorvatska s fipkou zkoušel a neklaplo to. Aby to finance vyslo mohl by s tím jet i rezijkou jen by nemohla platit a naopak by si cestu musel zaplatit. Takže vidím že cd by to nedali ani jednu sezonu 😀 a asi tím dost těžko jezdí když sem cd primo nejezdi vůbec 😀
Asi ano. Dobrý marketing. A taky chybí srovnání. Bednárik vlaky do Chorvatska sice sliboval, ale nic z toho neuskutečnil. Takže RJ v podstatě nemá z ČR k moři konkurenci.
Je zde silne podezření, proč cd vlaky na podobných linkách nebudou fungovat…a to rezijky…pak je půl vlaku s Rezijkou a tím se to vše stává zcela nerentabilni.
Což není obhajoba cd ale vysvětlení (mozne)
To jde vyřešit jako čisté komerční spoj bez uznávání výhod. Na první sezonu než nastoupí odbory 🤣
Sliboval, sliboval … zkuste si vysledovat pohyb těch vlaků v úseku Koprivnica Grenze / Savski Marof Grenze – Split a dostanete reálný obrázek o provozních možnostech té trati … Ono tam sice relativně „nic“ nejezdí, ale stačí 20 minut zpožděné klopidlo, aby se celý JŘ rozbil na kousky …
To jsou zase lži jak od Babiše.
Minule měl v Břeclavi vlak DO Splitu 120 min. Opakuji DO Splitu…
Hlavní je se vylhat ze své neschopnosti.
A dneska 80 min. na odjezdu z Prahy. Ale dost možná právě kvůli těm problémům o kterých mluví, společně s tím, že ani na jednom konci trasy nemají časovou rezervu. Zpoždění vzniklé v Chorvatsku se přes ten ostrý obrat v Praze opět vrátí do Chorvatska jak bumerang.
Přesně tak, optimalizovali obraty tak, že to není reálné vyjezdit
Kecáte = dneska > tedy „včera 13.7.“ odjel z HLN v 17:46 + 41.
12.7. (kdybyste tvrdil, že jste se spletl) odjel z HLN 16:43 + 5.
Pepan radeji lzi od Fialy a Rakusana 😀
Tak nevím, co tím chcete říct, ale že je Bureš ultralhar…stačí jen akce přísaha na životy děti…beru jako opakovaně dokazany fakt.
V každé slušně zemi by po tomhle šel od valu. Protože po tomhle už musíte v jeho případě kontrolovat i kolikateho je…ani v tom mu nelze verit
Minule = konkrétní datum ????
Do švestek!
Nad propastí!
Uz je to trapne… 🙂
Za své bezva služby nezkrachuje.
Ale že mu tk prochází…mne nepřestává udivovat.
Mne stacila 2krat po sobě nefunkční klima v businessu a nikdy vice
Vzhledem k tvým komentářům moc tomuto nevěřím. Jezdím s RJ od vstupu na dráhu cca 50 cest ročně a nefunkční klidu jsem zazil jednou. Přestěhuje te a mas i slevu na kredit. Tím nepochybuji pokles kvality a po covidu to ještě nestihl vrátit. ČD ja jejich kvalitu sme tu zažili všichni a I přes jejich vzestup a RJ pokles jsou to stále dva rozdílné světy. A to je RJ low cost přesto zvedl kulturu cestování o ligu výš.
tak husy jsme spolu nepásli.
a ano, možná jsem měl smůlu. ale třetí možnost v byznysu nedostal….nehodlám opět naštvanému šéfovi vysvětlovat proč jedeme praha vídeň v sauně.
mám cca 100-150 jízd ručně minimálně…a nejhorší hrůzy v % úspěšnosti jsem viděl u RJ. mohla to být náhoda, amz je fakt super kočárek, ale musí mu fungovat klimoška.
ale jezděte si tam, kdo chcete, když si myslíte, že to je dobrý a to ono….já vám bránit nebudu
Tak když s tím nechceš jezdit proč se tím tolik zabývas ? I ten stroj má zřejmě duši , odpor vycítí a přizpůsobí se 😀😀😀
Nevěřím, že ten, kdo volí tento nízkonákladový punk nepočítá s jistým „nepohodlím“.
Kdo očekává TOP, je naivka nebo blázen, protože už z principu věci (kvantita vozového parku, ostré obraty,…) to je krajně nepravděpodobné.
Ne každý čte zdopravy atd.
Samotný nápad jet na dovolenou bez cestovky, obyčejnou linkou, to vyžaduje trochu punku. Ale asi někdo očekával vlak (a ne bus)
To není o čtení Zdopravy, ale selském rozumu.
Za málo peněz, málo muziky.
Podstatou těchto spojů je hlavně vůbec dojet.
To není o selském rozumu. Jak si někdo selským rozumem vydedukuje že Jančura má tam či onde ostré obraty ?? Někdo kdo není praštenej kolejnicí?
Tak já s cestovkou nikde nebyl asi 20 let. A to jsem konzervativní, velmi rizika dbaly jedinec…
Na posledných asi 300 dovolenkách som bol „obyčajnou linkou“ bez cestovky, to naozaj nie je žiadna veda. Akurát si treba zvoliť normálneho spoľahlivého dopravcu.
a odkud jste vyjížděl? 🙂
Tak zdopravy tu nečte snad nikdo. Jančura zprostředkovává mraky pobytu. Dovolená je jeho portal
Ty obraty nikomu krom prastencu odsud či z kačka a podobných webu…nedojdou
Když lidi nejsou schopni ani pochopit grapp a jak z něj odvodit pravděpodobně neohlasene zpoždění, tak nemůžete cekat, že jim tohle dojde
GRAPP je vám v Chorvatsku celkem k ničemu …
Denně jsou tu časy odlišné, jak na odjezdu PHA, tak na dojezdu SPLIT.
I když jedete z Ogulinu včas, ze Splitu se zpoždění dožene.
12.7. Split – Ogulin BUSmo, HLN 13:38 + 5, Smíchov společné včas 14:01 ..
V tom nelze hledat logiku …
Tak to jste úplně mimo. V těch reklamách na tuhle linku se nerika nic o tom že jde o nějakou dobrodružnou cestu se všemi možnými problémy (nefunkční klima a WC, bus místo vlaku atd). S tím do toho skutečně nikdo nejde, takže to že pak někdo nadává je zcela pochopitelne. Totiž lidé asi tuší že jde o nizkonakladovku ale pod tím si spíše představí že jídlo nebude jak v grandhotelu a koupelna ve vlaku asi nebude mít vanu a pozlacené kohoutky. Celé je to o tom že si kupujete nějakou službu za nějakou cenu. A logicky očekáváte že ta služba… Číst vice »
V pondělí jely odpolední vlaky RJ z Prahy do Brna s 2 a vícehodinovou sekerou. Zajímavé bylo, že souběžné vlaky ČD jely víceméně na čas. Na Maďary/Chorvaty bych to fakt vždycky neházel.
Tak si udělejte sledku pohybu vlaku v Chorvatsku. Maďarsko projedete za něco málo přes 3 hodiny, včetně dobrání / odvěsu přípřeže …
Dám příklad: Ostrava – Split v podání regiojetu skoro 21 hod. cesta za nejlevnější cenu 1209 Kč.
Já letěl minulý týden Katowice – Split s Wizz, celková doba z Ostravy přes Katowice do Splitu 4:25 za cenu 1100 Kč.
Nechápu kdo dobrovolně podstupuje takový masochismus navíc kde je docela velká šance, že nebude fungovat klimatizace a o dost větší šance než v letecké dopravě, že dojde k velkému zpoždění.
Good luck všem kdo se na takovou cestu chystají.
Buzerace na letišti a sardinkárna v letadle? Takhle si dovolenou opravdu nepředstavuju.
Sardinkarna na hodinu, nebo celý den v hajzlu? Letadlo, volím si tebe!
To paštikářům a řízkařům nevysvětlíš 🤣
Já chápu, že někdo letadlo nedává. Chápu, že někdo pojme cestu jako mejdan. Ale tím mé chápání končí.
Ve vlaku je k mání teplá a chutná mňamka.
Přesně tak, dnešní svět je přesně takhle černobílý jak popisujete! Máme tu jen dvě skupiny obyvatel: 1) ti co bydlí hned u letiště a v žabkách a se šnorchlem v ruce přejdou od branky domu do odbavovací haly a za hodinu skáčou prakticky přímo z letadla do moře a: 2) totální ubožáci co celý rok kupují paštiky v akci aby pak vyrazili na předem jasne nepohodlnou a příšernou cestu někam pod stan u moře. Žádný jiný názor ani možnost se nepřipouští. Zkrátka letím letadlem jsem borec co ví všechno nejlíp a všichni ostatní jsou blbci co celou dovolenou žerou jen… Číst vice »
Jezdil jsem Normandii autem na jeden zatah. Ted to kvuli malymu litam do Parize, tam hotel a druhej den vlakem do Caen. Druha varainta mnohem pohodlnejsi, vcetne letecky casti.
Vy asi nepatříte k těm, co přišli na ruzyňské letiště podle doporučení 2,5 h předem, ale stejně nestihli let, protože otevřeli gate jen krátce předem a vůbec nestíhali odbavení?
To bych musel do Parize pres Londyn a to me zatim nenapadlo.
Fakt nepiště o něčem, o čem jste si ani neobtěžoval přečíst zpárvu.
Tenhle problém je pouze pro lety mimo Schengenský prostor, z důvodu toho, jak je stavebně řešený Terminál 1.
A pak si tam půjčite auto ? Nebo jak se tam pohybujete ?
Víte co je sardinkárna? Sedět v kupé pro 6 osob 20 hodin, tohle je sardinkárna a totální peklo. Shodou okolností jsem jel Nightjetem z Feldkirchu do Vídně v neděli, cesta jen 9 hodin a přísahám, že tohle už nikdy nechci zažít. Navíc to byl ÖBB, kde by měla být kvalita vyšší než u Regiojetu.
A o žádné buzeraci na letišti nevím, pokud člověk ví jak projit přes security tak Vám žádná buzerace nehrozí.
Vy jste fajnovka, v roce 1990 jsme si chrochtali blahem, když jsme jeli v rakouské dvojce z Vídně do Zürichu nočním EN 466 (či jaké to bylo číslo) Wiener Walzer v 6 v kupé …. Jezdilo do někdy mezi 21.00 a 22.00 z Westbahnhofu a v Zürichu buď v 6:40 nebo 7:40.
Podobný vlak jezdil z Grazu / Villachu a ve Feldkirchu se spojovaly ….
Žlutý dopravce má vozy od ÖBB nebo DB ….
A v tom vlaku se sedí 6 lidí v kupé 20 hodin? Nebo jsou tam lehátkové vozy, kde se leží, hm? Takže faul.
Na sedačku přes noc jsem jezdil naposledy ve dvaceti, od té doby jaksi mám na to si připlatit.
A na letišti prostě buzerace je. Pokud vám přijde normální vyzouvat se a nechat se šacovat při každé cestě, nechat si cizíma lidma hrabat do osobních věcí, tak dobře vám tak. Tohle je hluboce pod moji důstojnost, nejsem ničí onuce.
I kdyby to byla buzerace, tak jsem na místě z Ovy se vším všudy tak za max. 7 h, za tu dobu jsem vlakem v 1/3 cesty. Neříkám, že vlak nemá výhody, pro lidi, co se vyloženě bojí létání, nebo pro partu mladých, co to ve vlaku prokecají u piva, je to super. Nicméně pokud to stojí srovnatelně, tak mi nikdo nevnutí, že jet den vlakem je lepší než 7 h v letadle…
Vám třeba ne, ale 7 hodin v letadle? To je tolerovatelné pro cestu přes Atlantik, ne pro cestu k nejbližšímu moři…
Stejně vám psychologicky cesta letadlem do Chorvatska zabere celý den (nebydlíte na letišti a ani hotel tam není), takže to honění minut fakt nechápu.
Každej jsme jinej, jezděte si jak chcete kam chcete, ale nenuťte to ostatním.
Jo a lehátkove kupé, tot téměř palác…
Jako…nedělejte že sebe kaspara
To někde tvrdím? 🙂
Lebo v tom autobuse určite sardinkáreň nebola, čo? 🙂
O autobuse píšu kde? 🙂
Já bych se Žluťákem do Chorvatska nejel právě proto, že mne pak nutí do sardinkárny jménem bus (a pak taky proto, že do Chorvatska s úrovní jejich služeb fakt ne).
To jsou teda starosti.
Někdo chce jet vlakem někdo letadlem a jiný autem. Někdo bydlí v paneláku někdo v rodinném domku. Někdo jezdí na horském kole někdo na silničním. Někdo si dá k obědu řízek a někdo smažák…
Ať si každý dělá kdo co chce. Nechápu kde se pořád bere ta potřeba komentovat životy jiných.
Jsou lidi, kteří si dobrovolně zvolí takovou cestu a pak píšou hejty, nadávají a stěžují si, že bylo zpoždění, že museli jet busem déle než bylo v plánu, že například nefungovala klimatizace, že nefungovala toaleta, že nedostali svůj croissant a já nevím co všechno, tak kvůli tomu byl můj příspěvek.
Nevím co Vám přijde divného na tom že si nekdo zaplatí cestu která má trvat nějakou délku a má mít nějakou kvalitu a ta cesta pak trvá déle a tu kvalitu nemá? Nevidím nic špatného na tom že si někdo stěžuje na to že nedostal to co si zaplatil. Kdyby ti lidé psali že to bylo úplně na houby protože si zaplatili 20h cesty klimatizovaným vlakem a pak nadavali že jeli 20h vlakem s klimatizací tak Vás postoj chápu. Ale to se evidentně neděje.
třeba lidé, kteří se bojí létat? byť to není většina zákazníků, také jsou takový
Někteří se bojí, jiní to mají nedoporučené od lékaře.
I cesta může být cíl? Pro mě je to poznávací výlet po tratích liduprázdných balkánských hor, kam se za normálních okolností asi jen tak nepodívám. A na konci cesta ještě čeká moře… Inu, pro někoho horror, pro druhého win-win 🙂
Přesně tak, jízda osobním vlakem v Rumunsku / Bulharsku / Srbsku je často pozoruhodná, z letadla nebo R to člověk nevidí. Pro mnohé fajnové jedince něco otřesného, pro jiného labužnická lahůdka ….
No, loni jsem to absolvoval a od tý doby mám alergii na žlutou. Jeli jsme parta cyklistů. Což do letadla zrovna není. Ale příplatek 500 za kolo a spaní po cestě nám přišel fajn. Dokud jsme kola nerozebírali, aby je řidič mohl narvat na hromadu do busu. A pak zmeškali 2 trajekty. A cestou zpátky nám rovnou řidič oznámil, že kola prostě nebere, tečka. Všem vřele doporučuju sedět v busu s kolenama pod bradou, mít kola v uličce, protože už se prostě jinam nevešly. A doufat, že kolem 4 ráno si lehne v kupé na lůžko, co už má zaplacený… Číst vice »
Tak to jste měli bohužel smůlu, ale od toho je tam „žlutý“ stevard, který by koloproblém měl řešit …
Rozhodně si ve 4.00 nelehnete na lůžko, pokud má vlak jet ve 22:24 z Ogulinu ….
Vám přijde jedno kupé ve čtyřech jako masochismus? OK, Váš názor. Podotýkám, že rozhodně nepatřím k fanouškům RJ.
A je to tady, dalsi letadlovy prispevek 😀 Tyhle diskuse se uz fakt neoplati cist 😀
Tak my jeli loni autem, podle mapy.cz to mělo trvat necelých 11 hodin. Trvalo to 12. Z domu do hotelu. Letecky by mě to trvalo nejméně 8 hodin a to ještě nevím jak bych se dostal z letiště do hotelu (nejspíš nějakým tágem nebo hotelovou dopravou za mrak peněz). Vlak chtěl zkusit manželka, ale to jsem zamítl (přestože vlakem jezdím rád a noční vlaky jsou na takovou cestu super) protože jsem odmítl jet z Ogulinu 2,5 hodiny autobusem. A viděl jsem, že cestovky nabízí i letecky zájezd do stejného hotelu kam jedeme, se stejnými službami, ale o 20 tisíc dráž… Číst vice »
Ve vlaku neřešíte váhu velikost báglu … Přepravuje Wizz taky kola ?
Nikdo vás nenechává procházet bezpečnostním rámem, můžete si vzít do vlaku kudlu dlouhou 30 cm … v letadle vás s tím vyhodí …
Letos se s rodinou nezúčastním, musel jsem (opět) odložit tělo do špitálu. Zpoždění je nepříjemné, bus místo vlaku taky nepotěší. Ale v zájmu objektivity uznávám, že pohraniční kontroly ovlivnit nemůže a vlastně ani nesmí. Infrastruktura je další věc. Taky uznávám, že tímhle spojem našel Radim díru na trhu. Co díru – kráter. Částečně prospat cestu na dovolenou je fakt nejlepší.
Tak délku kontroly neovlivní, ale délku předepsaného pobytu v pohraniční stanici(nebo první za) klidně může.
Jo díra na trhu to je 🙂 ČD neuměly prodat jízdu do Chorvatska.
Tak jestli to dobře chápu, tak jak Chorvatsko vstoupí do shengenu, tak tohle zmizí. To znamená, že příští rok by to mohlo být už celkem stabilní a použitelný. Nebo se pletu?
Kráter na trhu … jen mi je záhadou proč autovlak do Splitu zdaleka takový úspěch neměl. Jistě je tam řada faktorů, od cenové politiky ČD atd. ale třeba pro mě by ten autovlak lákadlo bylo.
Ale měl, vy jste jím před cca 18 lety někdy jel …
.. a nebylo by dobré s rizikem zdržení na hranicích v konstrukci jízdního řádu tak nějak počítat ?
Obzvlášť jde-li o Maďara….. zažil jsem cestou ze Srbska busem. Cca 2 hodiny podvečerního čekání na ospalé poloprázdné celnici na vjezdu do H, kdy se nic nedělo, a následný pokyn a 10 minut zběžná kontrola pasů….a hotovo. Prý padla…. nejspíš šlo i tady o bakšiš. Nikdo nedal. Rozdali jsme ho už jižněji….
Radim by musel nasadit více souprav, aby se stihly obracet, v tom je ten problém.
A to by stálo peníze a proto by musel zdražit jízdenky.
Musel a nemusel, ono jde o to, provázat alespoň část soupravy s oběhem „Košice / Przemysl“ ….
V tom je totiž skrytá ta třetí souprava …. Od Košic / Polska se pojede do Splitu, od Splitu se pojede do Košic a Polska a do Splitu se nepojede 16:38, ale o hodinu / dvě dříve …. stejně tak ze Splitu / Rijeky o hodinu / dvě později …
Nedá, je tam plánovaný pobyt. Jenže vlak má 15 vozů, takže to trvá déle a Maďar tam lidi nepřidá.
Zrovna 10.7. ráno dostala ADRIA 1205 v Koprivnici + 72 minuty na dispozici – čekalo se až odjede z Gyékenyes zpožděný 1221 (5:48 + 128).
Maďar si dva vlaky s kontrolou do stanice nevezme, co kdyby v to druhém, který se taky musí po obou stranách hlídat, cestoval nějaký mezinárodně hledaný terorista …
Clovek si nevybere. Lowcostovej vlak se muze zmenit ve zpozdenej polobus zrovna tak, jako vam muzou zrusit par hodin pred odletem let, na kterej mate letenku v byznys classu.
Zaplatíte si súkromné kupé vo vlaku a dostanete 6 hodín v autobuse. O triedu lepší dopravca a nie že nie…
Do toho fakt že ten vlak sa dva mesiace točí prakticky nonstop a počas obratu sa nestíha spraviť skoro nič z toho čo treba. Absolútna tragédia.
Proste by měl jezdit jen 3 krát týdne aby do cílové stanice vlak dojel, byl uklizen a připraven na cestu zpět.
Nebo nasadit více souprav.
Výsledkem obojího by byla vyšší cena – klidně dvojnásobná.
No jo, se stejným množstvím souprav a posádek by ujel jenom polovinu spojů. 😀
Ale ujel by to reálně, nemusel by tolik platit za NAD.
Ale on ty autobusy stejně platí, protože mu rozváží lidi od vlaku do letovisek.
Neplatí …. Ogulin – Split – Ogulin jsou jiné busy než rozvoz ze Splitu ….
Rozhodně ne dvojnásobná. Neplatí se jen amortizace. Platí se za průjezd infra, za zaměstnance, za trakční energii…
Ale také se platí za soupravu navíc, pokud by jii vůbec někde splašil.
Ale ta souprava sestává z vozů RJ.
To je pouze organizační změna oběhu vozů stojících celý den na Smíchově … Prostě muselo by se více posunovat … nic víc, nic míň … chápu, že na Smíchově se dost blbě posunuje.
A pak to chce jezdit z Prahy dříve a do Prahy naopak později …
Další věc je, trasa přes Maďarsko, v noci, kdy nic nejede / s ničím se nekřižuje se to zvládá za 3 hodiny a pár drobných …
Posunovat? Ten vagon nemá proběh, údržbu a především vlastní posádku?
Jak je to vlastně s kompenzacemi, vrací RJ na této relaci něco, nebo je to jen šikovný marketing? Pokud ano a všem dle zpoždění, asi to taky je pro ně celkem citelná ztráta?
Pokud je zpoždění, tak vrací. Akorát v podmínkách píšou, že to proběhne automaticky. Ale z mé zkušenosti vždycky až po profouknutí datové schránky… Loni i letos stejně. Nad 2 hodiny 50%. Ve špičku stojí kupé lehce pod 8000. To už je docela pálka polovinu vracet. Takže taky jsem uvažoval, jestli opravdu nestojí za to mít třetí soupravu, aby se v průběhu týdne dalo začít od nuly…
Tohle není o ekonomice, ale o PR.
Jen nafta z Ogulinu do Splitu přijde na nějakých nejméně 1000 litrů – kolik reálně „KENNEDY“ žere netuším, počítal jsem to podle metodiky ČD, kdyby jen litr za 40 (ale to je hypotetické) tak při uvažovaných 250 osobách zaplatí cestující za naftu 160 Kč … počet míst uvedený na voze neodpovídá skutečnému obsazení – v kupé pro 6 sedicích jsou jen 4 lehátka, část kupat je vyhrazena pro služební účely ….
A kde jsou ostatní náklady …
Tohle nemá cenu řešit ….
Mně dali za čtyřhodinový zpoždění z Bratislavy kulový.
Tak omluva, pro jistotu jsem to ještě zkontroloval a mám 100 % zpátky.
I když se jezdilo OBDEN, točila stále jedna a táž souprava. Pouze se tu a tam vyřadil vůz s vadnou klimou ….
Je to nepříjemné. Samozřejmě.
Ale zařídit NAD a snažit se co nejvíce aspoň časově to regulovat. To se cení. I vzhledem k tomu co se uvádí v článku. Za mě palec nahoru…
Tak si to projeďte. Vřele doporučuji, není nad vlastní zkušenost. Byla to fakt tragédie, i když se personál snažil ze všech sil.
A čo na tom bola tragédia? Že sa cestovalo po chorvátskej diaľnici v klimatizovanom autobuse? Alebo teda popíšte viac….
Chorvatska dálnice a klimatizace to má být jako nějaký pozitivní zážitek na celý život o kterém budete s nadšením vykládat známým? 😀
Několik hodin zpoždění, k tomu pár hodin v buse bez klimy místo lehátka v klimatizovaném vlaku však tím zážitkem bezesporu je.
Nedodržení uzavřené smlouvy ze strany dopravce?
V čem ? NAD není v rozporu s uzavřenou přepravní smlouvou. Naopak, NAD Ogulin – Split trvá časově kratší dobu než jízda vlakem.
Vlak 7:55 – 13:43.
Zkrátka, kdo chce mít nezapomenutelný zážitek už z cesty na- z dovolené, nechť jede s RJ vlakem do Chorvatska.
Já jsem si booknul MÁV (kvůli InterRail) a myslím, že to o moc lepší nebude 🙂
Záleží na štěstí … Onehdá dojela Adria 1204 do Splitu s největším zpožděním, dokonce jí předjel 1153 z Bratislavy / Vídně ….
A těm, kteří nechtějí nebo nemohou se vláčet až do Chorvatska, můžeme s klidným svědomím doporučit vyzkoušet například cestu mezi Prahou a Moravou.
Praha – Brno 😀
RGJ si chce evidentně pokazit jméno u cestujících
To se ještě dá? Myslím, že si to pokazili nefunkčními vlaky (klimatizace, servis atd.) už v předchozích letech v Česku. Bohužel.
Hraniční buzerace je naštěstí letos naposled, protože Chorvatsko vstupuje do Schengenu. Ale aspoň to mělo výhody, že slušní Češi mohli v pár hodinové frontě zavzpomínat na zlaté časy před sjednocenou Evropou.
Na rozdíl od vstupu do eurozóny není vstup do Schengenu schválen. Uvidíme na podzim.
Do příštího června „času dost“ ….
Bohužel Chorvatsko, Rumunsko a Bulharsko do Schengenu nikdy nevstoupí, kolik let už píší, že možná za rok… Naopak spíš přibudou kontroly uvnitř Schengenu. Je to smutné, ale sjednocená Evropa je utopie.
Vždyť od přístího roku má být chorvatsko součástí schengenu a ty kontroly odpadnou.
Zdroj? Zatím vstup Chorvatska do Schengenu neodsouhlasila ani jedna ze zemí Schengenu. Vzhledem k dlouhotrvající migrační krizi a obrovské délce chorvatské hranice směrem k ne-EU zemím je schválení nepravděpodobné. Např. na hranici Slovinsko-Rakousko trvají hraniční kontroly nepřetržitě již několik let, a to jsou obě země v Schengenu.
Na hranici Slovinsko – Rakousko jsou hraniční kontroly? Vážně? Že jsem přes ty hranice v uplynulých 2 letech několikrát jel a nikdy mne nikdo nekontroloval a ani jsem neviděl nikoho, kdo by kontroloval.
Ano. Rakušáci si dali na hranici ze Slovinska STOPku a všichni tam musí zastavit. Ale třeba loni kontrolovali jen COVID pasy a to ještě ne u aut, u kterých podle značky usoudili, že budou jen tranzitovat.
ale jo .. i pred covidem tam kontrolovali . jel jsem tam parkrat … a fakt zastavovali.
V posledních 3 týdnech průjezd tam i zpět a nikdo nic nekontroloval. Nicméně na cestě do Rakouska se tam přibržduje k těm budkám, kde ale nikdo nic nechtěl.
Na německo-rakouské hranici ve Walserbergu a Kufsteinu taky.
Schengen a Eurozona sú dve veci. Zatial vstupujú do Eurozony a budu mat Euro. Vy v Čechách by ste už tiež mohli vojsť do Eurozóny, Česká koruna je anachronizmus. Dtto forint aj zloty. Nemci aj Francúzi sa dávno vzdali svojich mien, nevidím dôvod udržovať Kč.
Naštěstí to nezáleží na vašich dojmech…
Kurs CHF – EURO:
https://www.finanzen.net/devisen/euro-schweizer_franken/chart
Kurs CZK – EURO:
https://www.finanzen.net/devisen/schweizer_franken-tschechische_krone-kurs
Jo, tak proto jezdí Slováci vydělávat do ČR koruny? ….
Až bude 1€ = 5 Kč, tak budu mít rád € ….
Bohužel nikoli. Chrovatsko nevstupuje do schengenu, ale do eurozony.
Co se schengenu týká, tak tam je zatím výhled 2024 .. a to jeste kdo vi jestli.
Kvalitka. Ake za ty prachy to jde, nelze čekat nic lepšího…
Snadná pomoc:Stačí mít ve Splitu jednu soupravu navíc, tzn tu co prijede nechat na následující den. A pro další roky upravit grafikon
A tu druhou soupravu promítnout do ceny jízdného. Tím se odstraní i problém, že mu tam lezou lidi.
A platit tu druhou soupravu bude kdo?
ALE kdepak, stačí upravit oběhy vozů v relaci Košice / Polsko (Przemyšl) a relace SPLIT / RIJEKA a máte třetí soupravu. Jenže potřebujete jet z Prahy dříve, abyste mohl ve Splitu bezpečně na fekálky na odstavném (stihnou to za hodinu) a pak později jak ze Splitu a Rijeky a samozřejmě dostat potřebnou kapacitu dráhy, abyste s ničím moc nekřižoval. Na té jednokolejce se zázraky dělat nedají, ono tam sice „NIC“ nejezdí, ale i to NIC se 20 minutami ze Splitu – klopidlo 1522 čekající na zpožděné klopidlo 523 vám to pěkně naboří …
Koupili si lehátko a sedí na zadku v autobuse. Neměl by RegioJet vracet rozdíl mezi cenou jízdného ta sezení a cenou za lehátko?
Co byste chtěl? Je to Balkán. Zážitková dovolená. K autentickému zážitku už chybí jen aby vám při stížnosti dal ex-jugo průvodčí do držky.
Nebo chtěl úplatek
U HŽ, MŽ či Srbské železnice bych to i bral, ale cestující jedou vlakem, který zajišťuje český podnikatel. Asi tedy má rád balkánské manýry.
Samozřejmě.
Loni mi vrátili za cestu busem do Záhřebu půlku jízdného… Not bad
Ve dne lehátko nepotřebujete, stejně ho musíte sklopit, aby další mohl sedět ….
A jak to víte, že se nechci válet i přes den? 😉