Doufám že to bude podobné také v Polsku. Hlavně mezi dvěma největšími a nejdůležitějšími městy Polska. Mezi Krakovem a Varšavou. PkP potřebuje konkurenci. Navíc když vezmeme v potaz to, že v Krakově reálně bydlí milion obyvatel,(oficiálně podle GUS 800 tisíc, avšak podle městských vodáren, magistrátu zde bydlí bezmála 300 tisíc obyvatel kteří zde nemají trvalý pobyt). Ve Varšavě bydlí přes 2 miliony obyvatel, tak je jasné kde investovat.
Beny
2 let
Bez ohledu jakého dopravce u nás zrovna kdo preferuje, RegioJet je v osobní dopravě jediný, který o expanzi v zahraničí jen nemluví. Jsem rád že také jednou Česká firma ve středoevropském prostoru něco dokáže.
Bob
2 let
Prosím spojení Praha – Salzburg přes ČB a Linz. Současné vlaky ČD do Lince jsou předražené.
přesně, nejhorší vozy, všude prach.. nato, že zde před lety histericky řval /jako vždy/ o špatných službách ČD, což byla tenkrát pravda, dost zaspal… dneska už zas jezdím radši ČD. Tam nejezdí tolik socek /srovnávám jen relace, kde jezdí oba dopravci/
aldik
2 let
Ale že si teda věří v době kdy se všechno zdražuje a bůh ví jaký to bude mít dopad na trh práce 😉
Jestliže pojede český strojvedoucí s papíry pro rakousko a česká vlakvedoucí, tak to pro ně bude levnější. Nemusí platit Westbahnu a ušetří na platech strojvůdcí a vlakvedoucích, protože rakouské mzdy jsou vyšší. Navíc i oni budou mít turnusy podobné jako stevardi ve vlaku.
(Dlouhodobé pravděpodobné) zdražení paliv dopadne v první řadě na nejchudší lidi. Ti kvůli tomu možná změní způsob dojíždění do práce, omezí auto-návštěvy příbuzných, výlety atd. Ale určitě nezačnou jezdit na lyže do Rakouska vlakem místo autem. Protože na lyže do Rakouska nikdy nejezdili.
Čímž neříkám, že si ty vlaky nenajdou svou klientelu. Ale budou to spíš party kamarádů, studenti, páry, než ti, co by neměli na benzín (a tím pádem ani na ostatní náklady spojené s dovolenou v Rakousku).
Kubrte prosím, jsou lidi, kteří tu plechovku prostě úplně k životu nepotřebují a tak do Lidlu chodí třeba pěšky. A vůbec nemusí být chudí.
Jde o to jak tu chudobu posuzujete, jestli poměrem chudak nemá auto, boháč má auto tak Tě bůh. 🙁
Nebavíme se o lidech, kteří mají kolo v ceně 20 (slovy: dvaceti) vylítaných Fabií.
Bavíme se o lidech, kteří to mají do Lidlu 2 hodiny pěšky, autem jezdí v pátek a berou nákup pro 4 a více lidí. Po zbytek týdne jezdí do práce autobusem, sic je to na autobus kilometr po svých. Protože benzín je pro ně drahý. Ale mají vlastní bydlení, které si svépomocí udržují, což znamená občas do auta naložit stavební materiál. Noste pěšky pytel cementu … od autobusu.
Tak to jsou přesně ti lidé, co auto vůbec nepotřebují. Potřebují čas od času taxík nebo autopůjčovnu. To by pro ně bylo o dost levnější, kdyby to ale věděli a uměli si spočítat.
Záleží koho myslíte tím nejchudším. Co to je ta chudoba. A pak taky pokud někdo pracuje někde kde autobus jezdí akorát v úterý a v dubnu, tak mu nic jiného než auto nezbývá (ojetá felda za 5 tis).
To se nevylučuje s poznámkou kolegy Kubrta. Kdo má sotva jedoucí Felinu a v Lidlu odpočítává rohlíky, tak na těch Green Deal, ve smyslu omezení využívání vozidel na uhlovodíková paliva při cestách za zábavou, v zimě Alpy a v létě Itálie, nevystavíme.
Jaké „tyto dopravce“? Když už, tak pro všechny dopravce. A i oni nakupují elektrinu/naftu.
D.S.
2 let
Jak RJ na běžných linkách z více důvodů moc nemusím, tak v tomto mu fandím. Z ČR by se kromě Chorvatska dalo najít více míst kam existuje velká poptávka, přesto cesta vlakem tam není žádná sláva.
Uvidíme co z toho nakonec bude, ideální by bylo vlak neukončit v Innsbrucku, ale protáhnout až do Bolzana, což by mohlo mít i celoroční potenciál. Zřejmě to bude ale narážet na italskou licenci.
Potom si také vzpomínám, že měl v plánu i spojení do Slovinska, to by bylo také super.
Obojí jsou velice populární destinace, kam je spojení jinak než autem poměrně komplikované.
Cesta vlakem z Rakouska do Chorvatska není žádná sláva především kvůli infrastruktuře, viz úsek Graz – Zagreb, kde je to hodinu po dálnici, ale vlakem 3 hodiny částečně jednokolejkou přes Slovinsko. Tohle RJ fakt nespasí 🙂
Grazu do Zagrebu je to nejrychlejším vlakem EC Croatia 4 hodiny, autobusem 3 a autem 2 (počítáno od nádraží k nádraží). Přitom u auta není započítán vliv přejezdu 2 hranic…
To by se dalo ošetřit tím, že pojede na licenci italského dopravce, leč v INN je fekální zázemí, což může být v Bolzanu problém …
noerf
2 let
Nemá náhahodou Ep Cargo díky spojení se slovinským nákladním dopravcem osvědčení pro Rakousko také?
A když jsme u Regiojetu a Rakouska, jak to vypadá se schválením provozu lokomotiv Traxx MS3 na tamní železnici?
On asi narážal na vlaky, ktoré sú v Rakúsku vedené rušňami SŽTP. Tieto vlaky jazdia na licenciu RTB Cargo vrátane ich personálu. Iba rušeň je nasadený vlastný.
Doufám že to bude podobné také v Polsku. Hlavně mezi dvěma největšími a nejdůležitějšími městy Polska. Mezi Krakovem a Varšavou. PkP potřebuje konkurenci. Navíc když vezmeme v potaz to, že v Krakově reálně bydlí milion obyvatel,(oficiálně podle GUS 800 tisíc, avšak podle městských vodáren, magistrátu zde bydlí bezmála 300 tisíc obyvatel kteří zde nemají trvalý pobyt). Ve Varšavě bydlí přes 2 miliony obyvatel, tak je jasné kde investovat.
Bez ohledu jakého dopravce u nás zrovna kdo preferuje, RegioJet je v osobní dopravě jediný, který o expanzi v zahraničí jen nemluví. Jsem rád že také jednou Česká firma ve středoevropském prostoru něco dokáže.
Prosím spojení Praha – Salzburg přes ČB a Linz. Současné vlaky ČD do Lince jsou předražené.
Praha – Linec s ČD v druhé třídě bez In karty 227 Kč za 294 km. Co je na tom proboha předraženého?
Jen se musíš rozhodnout pár dní dopředu…
Asi by bol najradšej keby to jazdilo zadarmo…
S tím bych nesouhlasil, je tam, ale , příliš mnoho mezizastávek. Např. Velešín, Kaplice, Summerau, Pregarten.
Tady je zase příliš mnoho čárek ve větě 😛
Jste vtipný, a proto Vám dávám hlas! 😀 A tři čárky : ,,,
Rakušáci prostě chtějí, aby to přes kopečky jelo jako spěšňák. Je to pro ně příhraniční doprava.
Stacilo by protahnout nektere autobusove spoje z Krumlova
Neškodilo by, kdyby žlutá slibotechna udržovala v patřičné kvalitě to, co slibovala. U nás v ČR. Pak ať se roztahuje kde chce.
nad propastí!
Co tam děláš?
Čeká na švestky.
přesně, nejhorší vozy, všude prach.. nato, že zde před lety histericky řval /jako vždy/ o špatných službách ČD, což byla tenkrát pravda, dost zaspal… dneska už zas jezdím radši ČD. Tam nejezdí tolik socek /srovnávám jen relace, kde jezdí oba dopravci/
Ale že si teda věří v době kdy se všechno zdražuje a bůh ví jaký to bude mít dopad na trh práce 😉
Dopad na trh práce bude naprosto zanedbatelný. Ani v ČR by jeho případný krach statisticky nepřekročil okresní úroveň.
Jestliže pojede český strojvedoucí s papíry pro rakousko a česká vlakvedoucí, tak to pro ně bude levnější. Nemusí platit Westbahnu a ušetří na platech strojvůdcí a vlakvedoucích, protože rakouské mzdy jsou vyšší. Navíc i oni budou mít turnusy podobné jako stevardi ve vlaku.
Pochybuju že si strojvedoucí s Rakouskými papíry v Rakousku nechá zaplatit méně jen kvůli tomu, že má úvazek s úředně Českou firmou.
Jako ze nebudou lidi? Nebudou no
https://infrastruktur.oebb.at/de/geschaeftspartner/schienennetz/zugang-zum-oebb-netz/evu-auf-dem-oebb-netz
No řekněme to tak. Zdražení benzínu je asi pozitivní pro tyto dopravce.
(Dlouhodobé pravděpodobné) zdražení paliv dopadne v první řadě na nejchudší lidi. Ti kvůli tomu možná změní způsob dojíždění do práce, omezí auto-návštěvy příbuzných, výlety atd. Ale určitě nezačnou jezdit na lyže do Rakouska vlakem místo autem. Protože na lyže do Rakouska nikdy nejezdili.
Čímž neříkám, že si ty vlaky nenajdou svou klientelu. Ale budou to spíš party kamarádů, studenti, páry, než ti, co by neměli na benzín (a tím pádem ani na ostatní náklady spojené s dovolenou v Rakousku).
Ale no tak, ti nejchudší se přece nevozí autem
Nejchudší z těch, co to auto mají. Ti, co nedosáhnou ani na plechovku pro cesty do Lidlu, vlaky RJ do Rakouska nenaplněj.
Kubrte prosím, jsou lidi, kteří tu plechovku prostě úplně k životu nepotřebují a tak do Lidlu chodí třeba pěšky. A vůbec nemusí být chudí.
Jde o to jak tu chudobu posuzujete, jestli poměrem chudak nemá auto, boháč má auto tak Tě bůh. 🙁
Naprosté nepochopení mého příspěvku.
Nebavíme se o lidech, kteří mají kolo v ceně 20 (slovy: dvaceti) vylítaných Fabií.
Bavíme se o lidech, kteří to mají do Lidlu 2 hodiny pěšky, autem jezdí v pátek a berou nákup pro 4 a více lidí. Po zbytek týdne jezdí do práce autobusem, sic je to na autobus kilometr po svých. Protože benzín je pro ně drahý. Ale mají vlastní bydlení, které si svépomocí udržují, což znamená občas do auta naložit stavební materiál. Noste pěšky pytel cementu … od autobusu.
Tak to jsou přesně ti lidé, co auto vůbec nepotřebují. Potřebují čas od času taxík nebo autopůjčovnu. To by pro ně bylo o dost levnější, kdyby to ale věděli a uměli si spočítat.
Záleží koho myslíte tím nejchudším. Co to je ta chudoba. A pak taky pokud někdo pracuje někde kde autobus jezdí akorát v úterý a v dubnu, tak mu nic jiného než auto nezbývá (ojetá felda za 5 tis).
To se nevylučuje s poznámkou kolegy Kubrta. Kdo má sotva jedoucí Felinu a v Lidlu odpočítává rohlíky, tak na těch Green Deal, ve smyslu omezení využívání vozidel na uhlovodíková paliva při cestách za zábavou, v zimě Alpy a v létě Itálie, nevystavíme.
Doplněk: Ti ani většinou nejezdí rychlíky od RJ…
Jaké „tyto dopravce“? Když už, tak pro všechny dopravce. A i oni nakupují elektrinu/naftu.
Jak RJ na běžných linkách z více důvodů moc nemusím, tak v tomto mu fandím. Z ČR by se kromě Chorvatska dalo najít více míst kam existuje velká poptávka, přesto cesta vlakem tam není žádná sláva.
Uvidíme co z toho nakonec bude, ideální by bylo vlak neukončit v Innsbrucku, ale protáhnout až do Bolzana, což by mohlo mít i celoroční potenciál. Zřejmě to bude ale narážet na italskou licenci.
Potom si také vzpomínám, že měl v plánu i spojení do Slovinska, to by bylo také super.
Obojí jsou velice populární destinace, kam je spojení jinak než autem poměrně komplikované.
Cesta vlakem z Rakouska do Chorvatska není žádná sláva především kvůli infrastruktuře, viz úsek Graz – Zagreb, kde je to hodinu po dálnici, ale vlakem 3 hodiny částečně jednokolejkou přes Slovinsko. Tohle RJ fakt nespasí 🙂
Grazu do Zagrebu je to nejrychlejším vlakem EC Croatia 4 hodiny, autobusem 3 a autem 2 (počítáno od nádraží k nádraží). Přitom u auta není započítán vliv přejezdu 2 hranic…
Ono o tom přejezdu hranic v podstatě nevíte. Půl kilometru padesátkou…
Ona je tam ještě hranice do Chorvatska, které není v Schengenu, takže bez pasové kontroly to opravdu nepůjde.
To by se dalo ošetřit tím, že pojede na licenci italského dopravce, leč v INN je fekální zázemí, což může být v Bolzanu problém …
Nemá náhahodou Ep Cargo díky spojení se slovinským nákladním dopravcem osvědčení pro Rakousko také?
A když jsme u Regiojetu a Rakouska, jak to vypadá se schválením provozu lokomotiv Traxx MS3 na tamní železnici?
SŽ Cargo zatím nesmí dál, než do Spielfeld-Straß, resp. do Retznei
On asi narážal na vlaky, ktoré sú v Rakúsku vedené rušňami SŽTP. Tieto vlaky jazdia na licenciu RTB Cargo vrátane ich personálu. Iba rušeň je nasadený vlastný.
EP Cargo tam osvědčení má prostřednictvím RM Lines.
Přesně RML je součástí EP Cargo, resp EPH, stejně jako Lokotrain, Spedica,….
METRANS jako český dopravce má také v Rakousku METRANS Rail Profi Austria.
Jako dcerinka ceskeho Metransu nebo MTR Rail Profi Austria patri primo pod HHLA?
METRANS Rail Profi Austria patří pod METRANS
METRANS Rail Profi Austria patří METRANS Danubia, ta patří METRANS a.s. a to celé patří HHLA 🙂