RegioJet získal povolení pro provoz vlaků v Německu, může s nákladními vlaky do Rakouska
Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Osvědčení v Německu má dopravci umožnit expanzi směrem na západ.
Za mne palec nahoru, Německo je zajímavá destinace a těším se na nějakou pravidelnou linku.
Ale bude to chtít nakoupit modernější vozy s tím co teď RegioJet má za vozy tam moc jezdit nebude, moc dobře víme jaké jsou problémy v Rakousku a Německo mi přijde přísnější co se týče kontroly vozů které si pustí a nepustí na své území, viz. ČD.
Má Regiojet povolenie na osobnú dopravu v Maďarsku?
Nemá, jazdia na licenciu Continental Railways.
A personal je od MAV
MÁV požičiava personál konkurentovi?
Ano, jak jsme jezdili minulý rok v létě do Chorvatska strojvůdce i vlakvedoucí byl od MÁvu
CONGRATS. Věříme Vám a jezdíme (i) s Vámi!
Těšíme se na nové zajímavé linky a pro nás dostupnější ceny do dalších zemí.
Jak může osobní dopravce provozovat i nákladní dopravu? Kvůli tomu se tenkrát muselo CD rozdělit. A velkým bojovníkem byl zrovna Jančura. Dnes už mu to nevadí? Je to velký pokrytec.
Čo bolo, to bolo, terazky to ide. Teď vážně: S tím povinným dělením to bylo přeci jen drobátko jinak.
Příště se snaž spadnout na zadek, na hlavu už ne. Ale ten Jančura je fakt machr a má ohromný vliv 🙂 Hlavně aby nechtěl ČD dělit ještě dál 🙂
ČD se dělilo že zcela jiných důvodů. O věci evidentně nic nevíte a věšíte nám bulíky na nos.
Povinné bylo odštěpení správy dopravní cesty do SŽ. Odštěpení ČD Cargo bylo kvůli oddělení fungování z důvodu křížového financování, kdy nákladní doprava „dotovala“ osobní.
To by byla paráda, věřím že Vaše podnikatelské schopnosti by promptně zaplnily takto vzniklou díru na trhu.
A co takhle si dát dohromady to co teď jezdí. Dnes na R23 opět jen dva vozy a 1. třída jaksi chybí!
A komu to vadí? Bohužel asi jen cestujícím. MD je ro asi jedno.
Když oni ten vagón nasadili! Jen prostě stojí v Kolíně u šturcu. Kouknou z dálky stačí. 😀 (ráno tam teda ještě Avmz bylo, a stojí tam asi od pondělí)
Doporučím posta@mdcr.cz…
A rovnou tam i dopsat, jak je možný, že na R976 se jezdilo čtyřvozově místo sedmi.
Osobně nepředpokládám, že by tam měl ambici posílat svůj vlak. Možná tak lokomotivu a jednu Astru, zbytek už mu někdo dá a všechno to i zaplatí, protože on bude mít licenci. I na ty noční vlaky se mu ta licence bude hodit.
Nevsiml jste si ze licence je papir a vagon je stroj
Chcete mi říct ze lidi z kanclu pošlete do dílny ???
Trochu nereálné. Ne?
Tak 4h z Prahy do Berlína je možná příjemnější cesta nez kolikrát do Ostravy, kde je jízdní doba „jen o 20minut kratší“ ale jen ve výjimečných pripadech. Já tomu fandím, ale spíše očekávám nějaký „hurá REX“ na Mnichov bez nutnosti přepřahu v Plzni, Schwandorfu a Regensburgu, takže nějaké Desiro v dálkovém tuningu.
Zhruba stejná vzdálenost, zhruba stejná doba jízdy.
Kdyby se to tam vešlo tak už to Arriva dávno jezdí
Veliká gratulace RJ!!!!
Další argument pro soudní jednání v Polsku – v Německu to jde a tady to nejde?? Jak nám to chcete vysvětlit, Poláci???
„Nám“jako komu? Aby RJ jezdil v Polsku není žádný veřejný zájem ale individuální zájem RJ.
A to se má na hranicích ČR… přesedat? Železná opona už dávno padla.
Verejným záujmom je / mala by byť konkurencia na železnici.
A finančná úspora obyvateľov na cestovnom.
Leoš to ale v Německu zapíchl.., je tak?
Podle toho, co se tu psalo, tak jezdí stále, akorát zezelenal na FlixTrain… Nebo je to (už) jinak??
Myslím si že ukončili spolupráci někdy v roce 2020.
Ale licenci pořád má. A spolupráce a Flixtrain, který v roce 2020 kompletně zastavil dopravu na železnici, tím skončila.
Regiojet by mohl mít výhodu, že pojede na vlastní triko, díky provozovaným autobusům je tam známý a má nějaký přehled o tom, kam by chtěl jezdit.
Na druhou stranu je otázka, kdy dorazí další lokomotivy traxx MS3 a kdy bude mít dostatek kvalitních vagónů, aby zvládl současný provoz a mohl rozvíjet další linky.
A prečo by mala byť expanzia závislá na TRAXXoch? Pokojne si môže požičať mašiny inde. Ďalšie Traxxy majú byť dodávané až po 2025 s novým ETCS od Alstomu, nie tým problémovým od Bombardieru. Detto aj pre ČDC.
Mužů jenom zdroj ze až po 2025?
Já četl ze ETCS do Rakouska nejdříve 2024, ale to o dalších dodávkách nikde
Tak to potěš koště. Já být Jančurou, tak bych se styděl, posílat tam ty staré vagóny z Rakouska, když ČD za nějakou dobu nasadí ComfortJety, které pochopitelně celý RJ strčí do kapsy. Bude tam dělat jen ostudu. Snad tam aspoň budou potahy relativně čisté a ne jak doteď.
1) posílal do Německa ty staré vagóny?
2) stejne vagóny používá DB
3) je smlouva na 300 nových vozu
(Kdyby někdo chtel namítnout ze to nedopadne, tak už v 2022 se měla podepisovat, ale mění se konfigurace, takže se to odložilo na tento rok)
Nových vagónů od astry co .zase předělané staré francouzské vozy
Pořád nikdo nedokázal přijít s dákazem, ze kterých vozů to Astra předělala.
Zato se přišlo s důkazem, že byly vyrobené původně pro Italy, ale těm projekt zkrachoval, takže pár roků stály nevyužité.
Kolovaly fotky
Na fírcimře?
Ne po internetu
Tak rychle , než to smažou 🙂
Žádné vagóny od astry jsem nepsal, RJ už neplánuje spolupráci s astrou
V roce 22 pan Ondrůj na dotaz Zeleznicniho magazínu tvrdil, ze nove vagóny pro nove TSI se nevyrábí a proto je RGJ nekupuje. A když to říkal pan Ondrůj tak to.musí být pravda.
V 2022 ondruj už v RJ nebyl takže to asi netvrdil
Ten rok si si pomýlil. Doporučujem si prečítať 10 alebo 11/2022. RJ bude objednávať vagóny u PESA.
Ty nové vozy mají být Astry? Mě teda přijdou taky jako pěkně šunty.
Ne mají byt od Pesy
Nie, od PESA
V jakém čísle Železničního magazínu je o tom zmínka?
Za to ČD tam posílají hypermoderní vozy, jen občas ten vlak dojede jen do Děčína a tam ho Němci odmítnou převzít.
Regiojet má výhodu, nikdo od něj vlak přebírat nebude, odpadne problém s mezinárodním tarifem, ono si to v porovnání s těmi cenami ČD své cestující najde.
Aby se posléze ukázalo, že vozy byly v naprostém pořádku, chtělo by to dodat.
Jednou byly v pořádku… mnohokrát v pořádku nebyly. Nefunkční klimatizace, obutá kola, atd.
Nepleťte si hungarii s EC CD. Klimosky opravujeme filtry opravdu měníme , měníme i destičky na brzdach a uklizime je. Mokré vysavani okna všechno. Mám vám poslat fotky ?
Ano, prosím
Každý rok? Tomu se nechce ani věřit 🙂
Nezapomínal bych na to, že na rozdíl od ČR v Německu v dálkovce (!) existuje značný potenciál skutečně low-cost profilování (model „staré vagóny s občas nějakým defektem, ale za třetinu běžné sazby“) v kombinaci s exkluzivní nabídkou přímých spojení ve významných směrech. Plus totální přeplněnost mnoha ICE.
Ano popelnice regiojetu na západ
Přesně tak, Regiojet má v Německu velkou šanci se prosadit v dálkové dopravě. Už jen z toho důvodu že DB v dálkové dopravě silně nestíhají a přitom jsou dost drahé.
A v com bude rozdiel medzi Jancurom a Flixtrainom? Pripadne nizsimi kategoriami DB, tam je tych suniek tiez stale dost.
Podle mého názoru je přeci jen RJ situovaný někde mezi Flixem a DB, minimálně nabízenými službami občerstvení a částečně i vagóny, Flix nemá nic jako Astra od RJ.
Hlavně si u Regiojetu narozdíl od Flixu již před mnoha lety uvědomili, že jak v autobusové, tak ve vlakové dopravě nemá smysl náhodný výstřel v podobě jednoho páru spojů denně, ale je třeba jezdit alespoň ve dvouhodinovém taktu. Čili pravidelné a dostatečně čestné spojení mezi městy. Například ani mezi Drážďany a Berlínem dodnes není vlakové spojení takové, na jaké jsme zvyklí u menších měst u nás, tj. že každou půlhodinu ve špičce něco jede a mimo špičku nečekáme déle než hodinu.
Milí Jančurohateři, on se ještě dlouho ve srovnání s ČD za nic stydět nemusí…
Můžete své výpady vyblitky nějak dokázat? Nějaká statistika poruchovosti ? Vagóny nám do haly naopak z Hamburku když hraje Herta a podobne přijedou dost zdevastované. Stáhnutí gumy u okna v nestahovacim kupe je to nejmenší. Smlouva s DB je dost dobra a nikdo o ni nechce přijít , od uklízečky z Ukrajiny po vedoucího osobní přepravy na nábřeží. A máme svoji cest. Občas si Německa posádka honí triko na náš účet . Jako by ty součástky nebyly od siemense .
A co ten hnus na R8
Ano, nic moc. Ale i tam cestování pozvedl ačkoli ne o moc, státu slevil
To, co posílá Jančura je ještě zlaté. Dnes EC 143 v podání „Národního dopravce“ 2. třída kompletně B249. V jednom z těch B249 jsem seděl. Hrůza, strávit v tomhle jízdu Praha – Třinec je opravdu zážitek. K tomu zastávky na místech jako Ústí nad Orlicí město apod. Jak takové dobytčáky obhájí modrogumní moloch? Příště radši Regiojet…
Furt lepší než kdyby nepřijelo nic mohlo se třeba něco posrat by mě zajímalo jestli ostatní dopravci by měli aspoň nějakou nahradu
To, že by nepřijelo nic ani nežertujte, protože se mi už stalo, že mi ČD odřekly poslední večerní spoj. Jednalo se tehdy o poslední sezónu, kdy jezdil EC 140 Beskyd do Prahy na cca 23:50 ještě denně. Nevzpomenu si, který to byl GVD. Z Bohumína tehdy vyjela náhradní souprava, takže všichni, kteří čekali před Bohumínem zjistili, že je někdo hodil přes palubu. Já jsem se vrátil domů a jel další den.
A jestlipak si soudruzi myslíte, že tu jízdu Nádražní vrabec přežil?
Přežil, protože mu to politicky myslelo!
I „zápaďák“ si „rád“ sedne za mnohem nižší cenu, do slušných ale starších vozů, když vlak pojede v přijatelném čase, trase, a znovu-komfortu. Ten nezajišťují jen nové vagóny.