RegioJet získal poslední povolení pro vstup na polskou železnici, start plánuje na jaro

Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na polsko-ukrajinské hranici bude návazné spojení do Lvova.

Společnost RegioJet získala tento týden poslední důležité razítko pro vstup na polskou železnici. Polský Úřad železniční dopravy UTK udělil povolení pro provoz nové linky z Prahy do Krakova a Přemyšle.

Povolení platí do konce roku 2025, RegioJet chce zahájit provoz na jaře příštího roku. Po Leo Express bude RegioJet druhým českým soukromým dopravcem, který začne jezdit v Polsku. Povolení neplatí pro vnitrostátní dopravu v rámci Polska.

Vstup na polský trh byl delší dobu v našich plánech. Od jara 2021 nabídneme denně v každém směru spojení Krakova, Przemysle a Lvova s Prahou, Olomoucí a dalšími městy v České republice. Cestující budou mít na palubě k dispozici plný rozsah služeb tak, jak jej znají z ostatních spojů RegioJet včetně kávy zdarma, připojení k internetu a dalších služeb,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet.

Přemyšl leží na polsko-ukrajinské hranici. RegioJet bude mít na konečné garantovaný přestup ukrajinského partnerského dopravce do Lvova. Přesné datum zahájení provozu bude stanoven v návaznosti na zrušení omezení cestování spojená s Covid-19. Předběžně se RegioJet připravuje na zahájení provozu na přelomu března a dubna 2021.

Noční spojení

Vlak pojede přes noc, v Česku bude zastavovat ve všech stanicích, jako dosud zastavují spoje RegioJetu z Prahy na Ostravsko. V Polsku bude zastavovat v Krakově a Přemyšli. RegioJet na trasu nasadí jak své lehátkové vozy, tak běžné vozy se sedačkami. Na rozdíl od sezónní linky do Chorvatska by měla vlak táhnout celou cestu lokomotiva RegioJetu. Do Přemyšle nabízí z Česka přímé spojení České dráhy ve spolupráci s PKP Intercity, ten jezdí přes den.

Rozšiřování nočních spojů RegioJet přichází v době, kdy evropští železniční dopravci a také Evropská unie rozsáhle diskutují nad další vizí rozvoje nočních vlakových spojů na evropském kontinentu coby lepší a ekologičtější alternativy cestování, než jsou letecká a silniční doprava. „RegioJet se k této iniciativě také hlásí s tím, že určitě musí jít o společný projekt napříč všemi dopravci – státními i soukromými. Například RegioJet ročně svými nočními vlaky přepraví přibližně čtvrtmilionu cestujících a jejich počet dále poroste,“ dodal mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Tagy Polsko Praha - Přemyšl RegioJet UTK
60 komentářů