Autobusy

RegioJet zdvojnásobí počty spojů do Chorvatska, díky dálnici zrychlí do Vídně

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Společnost Student Agency navýší přes léto na dvojnásobek počet autobusových linek, které vypraví pod značkou RegioJet mezi Prahou a Splitem. Kromě toho přidá další spoje na linkách do Švýcarska a Německa.

První změny v mezinárodních jízdních řádech už firma oznámila v centrálním informačním systému jízdních řádů. „Dojde k velkému posílení na mezinárodních linkách,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Expanze přichází poté, co firma na přelomu roku opustila některé dálkové mezinárodní trasy, například skončila s linkou do Osla nebo Pasova.

Loni spuštěná linka do Chorvatska bude jezdit nově namísto jednou týdně dvakrát týdně. K odjezdu v pátek z Česka přibude ještě úterní odjezd se středečním návratem. Jde o linku z Prahy do Splitu, která zastavuje u většiny významných letovisek u Jadranu. „Současně počítáme s posilováním spojení. Stejně jako v loňském roce, kdy na lince jezdily dva autobusy,“ dodal Ondrůj.

Oproti loňskému létu se navýší o jeden pár spojů na třikrát týdně linka do Ženevy, třikrát týdně budou autobusy pokračovat do francouzského Lyonu.

Největší expanzi firma chystá s autobusy na trase, kde už dnes je velká konkurence: mezi Prahou a Berlínem. Konkrétní jízdní řád ale ještě neprozradila. „Na trase do Berlína a Hamburku plánujeme výrazné rozšíření počtu spojů. Důvodem je rozšíření vnitrostátního provozu v rámci Německa,“ upřesnil Ondrůj. RegioJet už loni ohlásil v reakci na vstup FlixBusu na český trh, že půjde do Německa, kde má FlixBus už téměř monopol v dálkové autobusové dopravě.

Jednou ze změn je i kratší jízdní doba z Brna do Vídně u autobusů. Důvodem je dokončení dálnice na rakouské straně k hranicím. Od 26. března mění RegioJet jízdní řád tak, že ve své konečné stanici na vídeňském letišti bude o deset minut dříve. Výjimkou je pouze první ranní spoj z Prahy, kde si firma nechala stále stejnou dobu jízdy kvůli ranní špičce ve Vídni.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Josef
Host
Josef

Před náborovou kanceláří RJ stojí zástupy řidičů autobusu a čekají na práci. Každý s mnohadenní praxí a někteří najeli i 5000 km busem nebe náklaním autem v životě. Radim jim slibuje velké peníze. A pánové zvyklí max. na sorku jsou chloubou RJ. Autobusy budou rychle přestavěny, wi-fi rychlejší , jsme před nejlepší. A to vynikajicí kafe. Hadice na vodu se válí na Florencii ve….. Pak šup a ní do barelu. To potom chutná kapučíno.

jančurobijci
Host
jančurobijci

To má být pro zamání, nebo okolika?

petr.r
Host
petr.r

Pepa-čsad?

Kulhán
Host
Kulhán

Komicky je ze jim teď vyměňují ty barely za čistý, ale tu vodu do nich nosi spinavejma konvema a hadici. Hygienu na ně!!!

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Byl jsem ve Florencii v Toskánsku Regiojetem ale hadice se nikde nevalela 😂

aldik
Host
aldik

Jakože vnitrostátní spoje a celé linky ruší, a zavádějí mezinárodní? Ajo, Flixbus..

Jan
Host
Jan

Já bych celkem rád jezdil autobusem na takové vzdálenosti, ale ne na takových sedačkách.

Milan
Host
Milan

Ještě lépe by se cestovalo v komfortním Bmz vagonu, pokud by mezinárodní jízdenky klesly na přijatelnou úroveň, jak se právě děje v tuzemsku. Na dálkové cesty po Evropě je vlak ideální, jen jízdné je mimo realitu, obvykle dražší než letadlo:(

redakce
Člen

„Na dálkové cesty po Evropě je vlak ideální, jen jízdné je mimo realitu, obvykle dražší než letadlo:(“ V případě Vídně (a Rakouska vůbec) je důvod zřejmý: protože Rakušák … On je na bývalé „železné oponě a v bývalém „východním bloku“ jeden zásadní problém zvýrazňující dost velký rozdíl mezi vnitrostátními tarify „východních“ zemí (obvykle navíc poskytujícími různé slevy ve vnitrostátní dopravě) a mezinárodním tarifem: zatímco v západní Evropě je běžné, že vnitrostátní tarif „nekončí“ přímo na hranici a oba sousední státy mají společnou pohraniční přechodovou stanici (PPS) na území jednoho z nich, do níž platí vnitrostátní tarify obou zemí (např. do… Číst vice »

Milan
Host
Milan

ČD komplikují mezinárodní cestování o to víc, že nelze v e-shopu ani zjistit cenu, např. Praha-Split zjistí Můj vlak pouze jedno spojení za den, ale jízdenku koupit nelze, neukáže ani počet km celkem:/

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Jako sorry ale zrovna RegioJet má v irizaru Pb ty nejlepší sedačky co jsem v busu kdy viděl