RegioJet zdražil dálkové vlaky o 15 %, čeká na reakci konkurence
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Autobusy čeká v příštích dnech zdražení o desetinu.
Autobusy čeká v příštích dnech zdražení o desetinu.
Tak zdrazuje vsechno – je prirozeny ze zdrazi i RJ
Zdražil už v lednu, a to cca o 10 procent. Jel jsem ještě na začátku ledna z Hranic n.M. za 399, za 3 týdny už to bylo za 440 a teď už je jízdenka kategorie “Relax” za krásných 520,-.
Těžko posoudit. Vůbec nepíšete kam jste jel.
Z Hranic na Moravě do Prahy
hmmm, tak to je fajná cenovka….
Není to rozdíl špička/mimo špičku, nákup dopředu/těsně před odjezdem, vlak téměř vyprodán/vzduchovozič?
Našel jsem Relax i za 579,-
Přesně tak, je úplný nesmysl, že nezdražil 3 roky, naopak jen v poslední době zdražil hned několikrát a citelně. Jen o tom nemluvili. Tím neříkám, zda je/byl/nebyl důvod zdražovat, jen nejsme hlupáci, aby je z nás někdo dělal. Pokud u komerčních dopravců v podstatě neexistje ceník (každý spoj stává jinak a v čase se to mění), pak nám můžou skutečně tvrdit cokoliv, ale kdo jezdíme určité trasy opakovaně, víme, že před covidem byly nějaké ceny a během něj opakovaně rostly. A teď ne že by polevily – naopak ofiko se ohlásilo zdražení. Možná i proto, že by se neutajilo a… Číst vice »
Tak otázkou je, zda kovidioti vynahradí i zbytek lidí. Které ostatní tím blokují. Ono, kdyby tady nebyl chcíplpes bordel. Při vstupu do části, vagonu se třeba využil test z práce. K tomu se měřila teplota. Jako v Číně. Smrkáči se hodili ke kovidiotům. Tak by tím třeba ta část lidí zase jezdila. Ty 2 roky.
Jinými slovi, zda kovidioti budou jezdit 1,3*. Pít v hospodách 1,3* víc piva atd.
Jestli jste z Číny, tak chápu, proč je vaše čeština tak špatná. Ale nechápu: Jestli jste z Číny, tak proč nejste v Číně, když tam mají všecko podle vás.
Tolik vět a smysl žádný – Babiš styl
Zajímalo by mne, jak to dopadne s loňským avizem o spolupráci RJ s ES na letních nočních spojích 2022 z Prahy do Bruselu.
Je to v plánu, vozy jsou již na to koupené
nejake detaily? kolko? od koho? budu aj WLA/B?
jízdní řád je na europeansleeper.eu
víte vůbec o čem je ten článek a tenhle deník?
tak s tím běžte do zádele a neopruzujte tu těmi kecy…
Zločinecká ODS si to zaslouží! Pak čert Šilerku, ale ODS si všecko rozkrade pro kmotry a nám obyčejným lidem zase vezme. Proč jste ty zloděje zase volili, to už máte Alzheimera???
V čem vás chudáku konkrétně ODS okradla. Bureš vám sypal samé dávky a makat se vám nechce. Vem si raději koblihu.
Klidně ať je smaží a prodává. Ikdyž… všimli jste si, že na pultech je místo pro koblihy menší?
boze muj…tady 8 let čerpal Andrejko. ale vše zapomenuto, teď už dva měsíce krade ODS a nezapomeňte na tuneldedka Klause.
jenže to byste si musel vzpomenout taky s kým a co prováděl hradní invalida…a jak vás idol andrej hezky se socany a ODS spolupracoval na rozkrádání státu až tak do roku 2010.
podobně myslitele jako vy by měli být zbavení správnosti
Koukám že na některých úsecích je dražší než SJT…
Na kterých?
To by bylo poprvé, kdy se SJT cenově vyplatí 😁
A já si myslel, že SJT je garance nejdražší jízdenky…
SJT bude bez místenky. Takže pravděpodobně pojedete nastojáka. A to se vyplatí, Horste!
S panem Jančurou máme skvěle fungující nepsanou dohodu: On provozuje své vlaky, já jimi jezdím jen v Ústeckém kraji (děkuji, pane Komínku), jinak absolutně ne. Spokojeni jsme oba…tedy, aspoň doufám. 😂
Prorok Axel měl pravdu, vlak bude jen pro solventní cestující!!!
jen aby jich bylo dost, musi se pasažéřsti nadrazaci snažit je nalákat.
On psal vláček, ne vlak 😉. Co s ním vůbec je? Ban?
Mne chybi. Bez ironie.
Jako klaun pro obveselení byl fajn. Horší bylo, když zaplevelil diskuzi 50 komentáři.
Chlapi, nerouhejte se! Sice to byl fajn komik, ale když zaspamoval diskuzi třiceti příspěvky, bylo to značně otravné.
asi v té památkově chráněné budově v Kroměříži mu vypnuli wifi
Až si zdraží co chtějí já jel s rodinou v létě s nimi do Chorvatska a takovou hrůzu jsem snad nikdy nezažil.ja s nima totiž už nikam nikdy nepojedu.
U Krause to bylo super…Zlonín? 😂
https://youtu.be/w5L426mft-s?t=2005
Tak možná jestli nebyla trochu chyba v neadekvátně nastaveném očekávání, přecejen cesta lowcostem na Balkán je už z povahy věci trochu punk. Já jezdím se žluťákem s Brna do Vídně i Prahy a nezaznamenal jsem zatím žádný větší problém, právě díky Žlutému jedu do Vídně občas i s Modrými, když už se teď nemusí platit osmnáct set za zpáteční lístek.
Nejsem si jistý, jestli např. chtít fungující záchod alespoň jeden na vůz je „přehnané očekávání“… také jsem se svezl a nikdy více.
V létě bych se rád vypravil vlakem do Sofie. Na dané relaci ve vlacích fungující záchody neočekávám ani v počtu jeden na soupravu, natož na vůz. Rodinu bych s sebou na takové dobrodrůžo určitě nevzal, tak maximálně staršího syna, páč je stejnej magor jak já. Pokud jsem chtěl jet s celou rodinou a čekal nějaký service level, tak jsme jeli ÖBB Nachtzug. Když to dokážete koupit tři měsíce dopředu, tak to ani není moc drahé.
My jsme jeli vlakem z Nis v Srbsku do Sofie s čtyřletou dcerou a není se čeho bát.
Kdo by tím ještě jezdil,při těch cenách
On s nima ještě někdo jezdí??Zdražováním cestující nezískají a jejich staré repas vozy
Já s nimi jezdím a jsem spokojen, jsou levnejsi než CD a služby mají mnohdy taky lepší-internet, zásuvky, noviny, voda zdarma jsou samozřejmostí, k tomu bohatá nabídka občerstvení… Neříkám, že to je nutnost, ale proč bych měl jezdit s CD, když mají dražší jízdenky a ještě nic z toho nenabízejí? A vozy mají úplně stejne, ojeté rakouské Bmz, navíc ani není hrozba, že narážím na Béčko.
Ano, lidi s nimi jezdí a mají spoje výrazně obsazenejsi, než cd.
Pendolino za 300 Kč Praha – Ostrava zas tak drahé nepřijde…
Jo? Na IN50 ne? 😂
Právě že vůbec ne, viz vyhledávač spojení. Tři dny dopředu by se měla dát sehnat na okrajové spoje, týden dopředu by to snad mělo být tuplem bez problémů 🙂
Máte pravdu. V předprodeji 8 dnů dopředu se taková cena objevila.
Kdy se dá jet, podotýkám bez slevy, pendolinem za 300?? Pokud ano, tak někdy ve středu v 1 odpoledne, to fakt použitelné příliš není. Ve špičkách je to úplně mimo.
A díky, všem co dali minus, za argumenty, kterými se to tu „jen hemží“…
Jen je potreba taky dodat, ze pendolino stoji 300 prave proto, ze tu je Jancura.
No ale Pendolino není žádný zázrak…. Já osobně ho beru až jako poslední možnost (už po rekonstrukci). Uvnitř je strašně málo místa, naklápění souprav nic moc a v některých vozech nepříjemné brumy.
Nejraději volím IC (mám režijku), pak RJ a nakonec až teprve Pendolino….
Railjet nejvíce místa ale doba jízdy nic moc
Vy si neumíte koupit občerstvení na cestu v běžné obchodní síti a musíte čekat na vlak …
A to jako v předraženém ČD Pontu a ještě se s tím tahat do vlaku? V RJ to je za polovinu a s donáškou na místo.
Jak kde. Brno má nedlouho přímo na nádraží Billu.
Tak socky si koupí v Bille v Brně vlašáček a petku Braníku, normální lidi si to nechají donést.
jasně a ten low cost suši set z plastu, to je pro labužníky, že?
fakt tu rád akorát trollíte a urážíte nebo musíte být strašně naštvaný na svět, že takhle furt plivete
ČD Pont? fakt ČD? nemáte nějakou modrou mlhu?
patří to JLV, které je jen lehce namodralé
Já osobně při a po jízdě RJ opakovaně dostávám záchvat kašle. Dokonce jsem si už raději přestoupil do autobusu ČSAD Vsetín, kde kašel nemám. Radši nechci vědět, jak „kvalitní“ je údržba vzduchotechniky.
Já žel vím . To přijde zámečník k vozu , otevře krovku Bmz, otevře dveře klimatizace, vytáhne ten hřeben s fironem černým jak komín a bouchne s nim o podlahu . Z hadru se oddělí oblak usazeného prachu . Hřeben se vrátí do klimošky a jede se dal …
A to vite, nebo si to myslite? A je to pravidlem, nebo to nekdy nekdo jednou videl? Opravdu by me to zajimalo, nemyslim to sarkasticky.
To mám z první ruky…
Bohužel, klimatizace je značně riziková, protože vyžaduje skutečně perfektní údržbu a čistění. A to skutečně se děje ne moc často. Třeba i proto já odmítám být v klimatizovaných prostorech a nejsme nadšený z klimatizace ve vlaku.. Bohužel i proto, že o tom vím své. Takže se ani tomu, co tu bylo napsané, nedivím.
Takže tajemství kašle a červených očí po každé cestě odhaleno. Ach jo, hlavně že Radim ušetří 😯
Umím, ale mám v nabídce dražší vlak CD, který mi nic nenabídne, a levnější vlak RJ, který mi občerstvení nabídne… Jakou variantu si ekonomický člověk vybere? Otázka základu ekonomie, 5 třída ZŠ cca 🙂
Já ty modré gumy miluju, argument nemají žádný, tak tu aspoň stane nachází disliky každému, kdo má argument proti CD 😂👏
Bohužel. Jezdím s ním jen ráno, protože má vhodnější časovou polohu. Je drahý, ČD jsou pro mě levnější.
vozy vypadají vizuálně stále zanedbaněji a odrbaněji…tudíž je jasné, že musel škudlit…a zvýšení cen je logické
Též jsem si toho povšimnul, ale to i u Lea (i v nejvyšší třídě) – na druhou stranu, zájem cestující veřejnosti se ustálil, PR netřeba budovat dále, a ty vozy už mají pár let provozu za sebou… Asi bych to, jako dopravce, neřešil jinak.
jako …je to racionální… ale občas jsou kastani poněkud prekvapeni. a někteří zcela znechuceni. když zjistí, že je to vyzilejsi než nějaká lepší modrá souprava a jediná výhoda je kafe zdarma a dortik za pětku. pokud dojde vlakuska.
Mmch, kdy jste se žlutým naposled jel? Vaše příspěvky jsou tak roztomile tendenční, že mi skoro až nostalgicky připomínají televizní noviny řekněme někdy z roku 1985. Pokud se nějaké západní zemi podařil jakýkoliv úspěch, bylo potřeba zdůraznit, že jejich politika je protilidová a protisocialistická, a že je potřeba se před štváči z Vólstrýtu mít na pozoru, a nesednout na lep. No a běda, když se v nepřátelské zemi něco o 15 % zdražilo…
kdy? na R8 v létě. stačilo.
Brno-Praha kamarádka o víkendu, byla hodně rozladěná.
kolega z Olomouce, co jezdí normálně pendolinem, se vyjádřil o návratu o 15let zpět po cestě s RJ a že nikdy více (a to on rozhodně modrý mozek není, o Leo se vyjadřoval o poznání lépe)
tudíž pokles tu prostě je.
za tyhle prachy v kombinaci s vysokými úroky z bondů a COVIDem úplně není na eňo ňúňo reko. taky ty vozy jezdí mnohdy už 10 let bez větší repase….a to musí být vidět
Tak R8 není asi úplně férové srovnání, já třeba jel naposledy s ČD Pardubice – Brno (teď je to takt zážitek), a nenapadlo by mě tuto jízdu použít pro argumentaci, že Čédé jsou hnůj jako celek. R8 se žlutým jsem jel v létě taky, a byl to menší průser, než ten vymeták z PA do BM.
‚Kamarádka byla rozladěná‘ – no to je zas takové tvrzení, jak od té kočky z infolinky, když jsem se jí ptal, v čem jsou lepší, než konkurence, odvětila ‚oni mají teď velké problémy‘. Ale chápu, že někomu to stačí.
Bohužel, nejen jízdné reálně zdražil (za poslední cca 2 roky) X-krát a fest, některé relace stojí v podstatě o 100% více a pod to se podepíšu..
a dortík za 10? Cha! Už taky ne, nejdřív šel z 9 Kč na 10, pak tuším na dvacku a nyní už myslím stojí 25 nebo 30, malá kofola jakbysmet. Láce je v RJ pryč! 🙁 A to je blbě..
Čím se liší „nový“ vůz Bmz a 30 let stará „ojetina“ po generálce a modernizaci úroveň té novostavby …
Inu, erár na něj žádné budovy, které by mohl prodat, nepředvedl, tak zdražil. O lehce nadinflačních patnáct procent.
podívejte, on zlutak má či spíš měl vlaky v mínusu. a to ze si na to vydělal letenkama či busy…to jsou ty budovy CD co prodaly dobre správě…. fakt už s timhle přestante, protože za to, jakou techniku měly dráhy, můžou komanci a pak nezájem o železnici v 90.letech. vemte kdy končily poslední rybaky… a motoraky rád 820, 830…. kdyby se drahám po roce 2005 nepomohlo, nepreziji. a bylo by to špatně, protože by zanikla velká část železniční dopravy. před vstupem do EU se na to sralo, a po vstupu překvapení…ze se musí dodržovat nějaká pravidla ohledně státních podniků…s čímž… Číst vice »
Ani nezkusil poslat na ministerstvo fakturu za tři miliardy?
Pořád méně než ČD na ešusech, protože to je už pojízdné hnojiště, neumyté, odrbané, počmárané všechno možné, že člověk ani neví s jakým dopravcem jede…prostě hrůza.
Ony porad nekde jezdi??? Omg, to bych se rad jel podivat, nostalgicka retro jizda
Desítky souprav
Počmáral a zašpinil to vlakvedouci a strojvedouci, ze?
Ono odstranit tu špínu a cmaranice taky něco stojí. Všichni křičí, ale ani není snaha hodit obal od opatky do koše.
A to někdo říkal?
Tak odstranit špínu má být základ a ne tady kvičet, že u RJ je to vina dopravce u ČD je to vina zákazníků.
když jste tak chytrej, podívejte se na čistotu a stav laku průměrného rychlíkového vozu ČD a RJ. tu špínu a vyšisované polepy/lak žluťákovi zařídil kdo?
zkuste připustit, že váš idol není bezchybný….
je ešus a ešus.
jeden dobrý, jiný hnusný.
ono to je i o charakteru dopravních výkonů – soupravy na dálkových linkách bývají méně zdemolované než příměsto. všude.
prostě když začnete rýt do okna ve vozu, co staví u každé vrby a to v noci, nechytí vás. zkuste to v rychlíku, co staví jednou za hodinu…
Taky je bohužel vidět, že jste zcela zaujatý antimodrý fanatik. Tudíž diskuze se slepým…
Jo, tak hlavně je potřeba si to umět zdůvodnit. Koukám, že z vás ta objektivita přímo stříká 🙂
Prej nezdražovaly tři roky. Tak to není pravda. Před Covidem Praha -Brno 99kč a teď to bylo na podzim 169kc.
cenově už to není zajímave s tímto dopravcem cestovat,možná nalákají pár zoufalců na to Chorvadsko,možná
Wau, až se naučíte psát bez chyb, možná mi budete stát za debatu o těch vašich zoufalcích.
Ty Chorvadsko jedno, nauč se psát!!
Za 99 to bude mít i tuhle neděli.
Prostě má dynamický tarif (špička/mimo špičku, čas před odjezdem, obsazenost místenek)
https://ibb.co/QpqPwB6
Má a nemá – každý vlak/čas stojí jinak, ale ještě nikdy jsem neviděl aby se cena na jeden a ten samý vlak vyvíjela/měnila. U LEO ano, tady říkám že ne.
A zdražoval v poedních cca 2 letech fest několikrát, za mě je rozdíl zhruba +100% (a to nepřeháním, beru stejnou relaci a sledováno na opakovaných jízdách).
A pohled do ceníku základního (a mnohem hůře dostupného) občerstvení je až +150%.
Tj síla, bohužel 🙁
Přesně tak, je úplný nesmysl, že nezdražil 3 roky, naopak jen v poslední době zdražil hned několikrát a citelně. Jen o tom nemluvili. Tím neříkám, zda je/byl/nebyl důvod zdražovat, jen nejsme hlupáci, aby je z nás někdo dělal. Pokud u komerčních dopravců v podstatě neexistje ceník (každý spoj stává jinak a v čase se to mění), pak nám můžou skutečně tvrdit cokoliv, ale kdo jezdíme určité trasy opakovaně, víme, že před covidem byly nějaké ceny a během něj opakovaně rostly. A teď ne že by polevily – naopak ofiko se ohlásilo zdražení. Možná i proto, že by se neutajilo a… Číst vice »
U SA se zvyšovali mzdy?Že o tom nevím!!!!Minimálně 5 let se mzdy nenavyšovali.Tak co lže???Naopak nám bylo řečeno, že jestli se nám mzdy nelíbí, tak máme odejít. Tak si váží zaměstnanců u SA!!!!
Student Agency snad dávno neexistuje… Teď je to RJ, možná ten navyšuje mzdy
Pracuji u firmy Student Agency k.s.,tak mi neříkejte,že neexistuje.Jaký je rozdíl mezi SA a RJ si zjistěte jinde.Nejsem kompetentní vám to vysvětlovat.
Nelíbí, odejdi fungovalo, funguje a bude dále fungovat v 95% firem. Čest výjimkám. Toto není obhajoba RJ, ale smutné konstatování stavu.
a deset čeká před bránou….
obvykle se firma pak diví.
Chtěl bych jezdit za stejné ceny i u nás. Cca 350km za necelé tři stovky? Já jezdím obcas vlakem do práce a podle tarifu TR10 je to za 23km 47Kc a jste k tomu něco doplácí MD nebo kraj. Z toho my vychází Praha Brno někde na 400Kc a do Ostravy přes 700.
A já když popojedu jednu zastávku, tak to mám 300 metrů za 16 Kč. Z toho mi vychází, že byste za svých 23 km měl platit přes tisícovku.
Těžko můžete srovnávat jednotné jízdné MHD, kde se na vzdálenost nehraje a za 16 Kč také můžete ujet kilometry s kilometrickými a relačními tarify na dráze.
Stejně tak nemůžete očekávat, že za 23 km zaplatíte stejnou jednotkovou cenu jako za 350 km.
Však takové ceny do Ostravy byly před rokem 2011 také ještě na všechny vlaky kromě pendolina brali ČD dotace. Pendolino bylo do roku 2011 ztrátové. Po roce 2011 došlo u ČD k ekonomickému zázraku, kdy ceny jízdenek spadli na polovinu až třetinu, skončili dotace z rozpočtu a dokonce jsou od té doby všechny vlaky vč. pendolina ziskové.
Před 40 lety stál rychlík z Prahy do Pardubic 32 Kčs, to je ekvivalent dnešních cca 400 Kč. Jelo se přeplněným špinavým béčkem, často na stojáka a cesta trvala cca hodinu a půl. Dneska si proti tomu žijeme jak prasata v žitě.
Ale to byl svět ještě v pořádku – unitární všeobjímající matka ČSD a žádný fuj, fuj soukromníci.
Na jízdě z Pardubic do Prahy mě tehdy nejvíc deprimoval počet pomalých jízd a snížených rychlostí ve stanicích. Než se krysa s dvanáctivozovým rychlíkem stihla z Pardubic pořádně rozjet, už brzdila před Valy u Přelouče, kde byla mnoho let pomalá na rozpadajícím se mostku. Pak trochu rozjezdu a brzda na zhlaví v Přelouči. Za Přeloučí rozjezd a záhy brždění u Řečan. A tak dále a tak dále až do Prahy.
Dnes zastavuje rychlí i v Přelouči
To je bohužel chyba naštěstí tam staví jen rychlíku několik….
Jo, ale konkurence toho vlaku byla Škoda 105
Ano. A litr benzínu do té Škodovky za 8 Kčs – to je pocitově jako dnešní rovná stovka.
doba jízdy,žádný pokrok
Přesně. Než se v devadesátkách začali vrtat v koridoru, jezdilo se z Kolína do Libně za 34 minut. To už začíná být vážný problém. Např. Vysočina má na Hlavní – Kolín 48 minut (asi to Nové Spojení taky trochu zpomalilo). Fakt by mě zajímalo, co v těch devadesátkách vlastně vybudovali. Hlavně že jsme jezdili 3 roky přes Nymburk.
32 Kč včetně rychlíkového příplatku?
Ano. 16 Kčs tarif za 101-120 km, 16 Kčs rychlíkový příplatek a pokud by někdo chtěl místenku tak za 4 Kčs.
Místenka z Aresu bývala za 10.
Až někdy v průběhu devadesatek. Mezitím to bylo 6 korun. Ale v době, o které se tu píše, to byly 4 koruny.
A za I. třídu se připlácelo 24,- Kčs.
S takovou cenou končí jakákoliv hra na konkurenci autu. Je to víc jak dvojnásobek. Jen konstatuji.
lidé se budou z aut do vlaků vracet velmi pomalu
Bohužel velký vliv udělá nástupní sazba, navíc obecně platí, že čím více, tím výhodnější. V TR10 stojí Praha – Ostrava necelých 500 Kč… A konkurence se začne na ceně projevovat od 150 km vejš…
Posledních několik let šel RJ strašně s kvalitou do p*dele, v době covidu ještě více. Teď člověk jede z Ovy do Brna za tři kila a pomalu nedostane ani tu blbou vodu. No, čas ohlížet se po jiných spojích za lepší peníze. Do Prahy jakbysmet.
(btw. chci jen říct, že bych zdražení u Jančury ani nekritizoval, kdyby za to člověk dostal to, co má dostat – třeba personál, co nepřijde jen 1x za celou jízdu vlakem, obrácené vagony, nefunkční wifi/objednávka občerstvení atp. Ať zlepší služby, pak ať si rýžuje.)
Ono to asi zatím nebude rýžování, ale přežívání – díky tomu, co způsobil covid.
Na covid se vymlouvají český podnikatelé. Proč to jinde jde, když se chce a lidi jsou tam šikovný a pracovitý a nekradou? 🙂
tak zrovna u těch dopravců to je fakt blbý.
že brečí jakýkoliv jouda, co třeba do hospod dodal 10 ubrusů ročně, že je kvůli tomu v koncích, to už je bohužel český kolorit
Blbá voda… Víte kolik cestujích ji v tom vlaku nechá?
Souhlasím, kvalita servisu, dostupnost jídla, šly do háje šíleným způsobem. Ano, kousek se to už zase navrátilo k lepšímu, ale doby před covidem to rozhodně nedosahuje! A o nezdražování 3 roky? Pchá! Je úplný nesmysl, že nezdražil 3 roky, naopak jen v poslední době zdražil hned několikrát a citelně. Jen o tom nemluvili. Jezdil jsem téměř denně určité relace s RJ a před covidem a nyní před (jediným?????) avizovaným zdražením říkám že je průměrný rozdíl +100% (ano jde o kratší trasy cca 100-160km a některé spoje). Je úplný nesmysl, že nezdražovali, to je absolutní PR blábol. A teď chtějí zdražit,… Číst vice »
Když si koupím vyřazené vozy před rekonstrukcí s poruchovou elektronikou.Různé typy,musim sehnat peníze na rekonstrukce nebo na nové vozy.Nemůžete doufat že vám ty vraky vydrží sto let.Docela by mě zajímalo jak na nástup Rj reagovali pravidelně cestující zákazníci kteří každý den dojíždí do práce.Na dotovaných linkách.Jestli jim to opravdu přineslo kvalitu za levnější peníz.A oni ti stevardi za ty prachy tam moc dlouho nevydrží.Co dělá Rj dobře jsou nové nákupy lokomotiv.Ale s poruchovými vozy to nebude nikdy dobře.Toto se dalo předpokládat.A ještě když padne dojení za slevy od 1.4.
Ano, děkuji za lepší vozy, služby i cenu. Jezdím pravidelně r8 a je to trochu jinde. Nejčastější Hranice – Přerov. Pro cenu ids Oc kraje je jedno, jestli žlutým nebo tím úžasným tornádem ČD či některý spoj os Bohumín -Přerov v Bdt. Za mě nejčastěji 1.třída a rozdíl je i s kreditovou jízdenkou. Změna ceny se netýká této linky, naštěstí
Jinými slovy pan Jančura záměrně hlasitě říká… já jsem zdražil, konkurenti, pojďte zdražit taky.
Protože jinak zpravidla ani jedna ze tří společností zdražení akčního jízdného na této trase nijak nekomentuje…
Leo nemá důvod zdražovat
Proč myslíte?
Už je až na výjimka drehej fest! Nedávno jsem zíral na relaci ranního vlaku Pardubice-Praha a jízdenka byla za lidových > 400 Kč economy, a > 1400 v Business, jako za 100km? No do háje! Taxi by vyšlo líp..
Agentura Entefax už je v obraze:
Za případné zdražení TR10 bude moct Jančura!
A jak to vypada s jeho slavnými vlaky do Chorvatska, bude jezdit i letos? Zatím mi přijde, že ještě neví. Loni v Únoru snad prodaval jizdenky.
Do švestek!
To už je dost trapné…
Jak to vypadá se zoufalým rychlikem Jadran, který nevydržel ani 1 sezónu? 🤦♀️
Rychlíky do Chorvatska potvrdil uz dávno loni, včetně úpravy trasy, to o tom má mluvit každý den?
Už jste s tou nenávisti vůči CD trapnej, mě by třeba taky zajímalo jak to bude, protože bacha rád, aby vyjeli a zatím nic ofico neni, výkřik o Jadranu mi fakt nic nepřinese…..
Když vás to zajímá, tak hledejte, stačí pár kliknutí, a info najdete jak na tomto webu, tak kdekoli jinde. Vy nechcete info, vy jste si chtěl jen kopnout
Já bych naopak chtěl info, ale aktuální ne z loňska…
Naopak kdo neustále kope jste vy, já to zapotřebí nemám
Asi nějaké zoufalej propustenec od národního dopravce:-(
Ale minuly rok naozaj predavali uz od 18.2., (a vtedy aj zverejnili trasu a casy cez Madarsko). Ale okrem Chorvatska mlcia aj o Polsku a Belgicku, takze tam vznika nejaky priestor na otazky.
Linka k Baltu bude,ale s PKP a moderní Polské jednotky PESA
Dart je čistě stejnosměrný a Pendolíno zase od Alstomu.
Berušku? https://pesa.pl/en/produkty/elektryczne-zespoly-trakcyjne/sundeck/
Do Chorvatska má jezdit jak z Prahy, tak z Varšavy. Vynechá Budapešť, takže trasa přes Maďarsko bude totožná jako v roce 2020.
Myslím že druhá sezona se hodně nepovedla stran kvality cestování, hodně pod evropskou úroveň. Stejně tak „servis“ v tuzemsku v době covidu hodil na komerční firmu oprávněně hodně velkou špínu. Jasně, nebyli lidi (jak pracovníci/stevardi, tak cestující), ale tak jak obojí dopadlo, bych si za rámeček jako podnikatel vystavit určitě NECHTĚL. A teď se poprvé za 3 roky zdražuje? Ale kdež! Některé relace jsou během covidu dražší za mě v průměru o 100%! A pod to se podepíšu (Pardubice/Praha či Třebová, Brno..) Neříkám že každý spoj, ty jsou třeba jen“ o +50%, ale ať nám někdo nelže, že se 3… Číst vice »
Trochu mimo diskusi, ale už delší dobu mi to vrtá hlavou. Nejsou nějaké informace k letním vlakům do Chorvatska? Loni se touto dobou pomalu začínaly prodávat jízdenky, letos zatím ani není informace, jestli vůbec a kam se bude jezdit.
No hlavně se asi nebude jezdit do Lvova (narážka na krizi v UA).
Ohledně Chorvatska by to chtělo ovšem byjet se zcela jinak fungujícími soupravami, to bylo hodně špatn self PR, a zaslouženě.
Podobně neexistující servis v tuzemských vlacích v době covidu (postupně se navrací, ale kvality před covidem to rozhodně nedosahuje).
Brno – Praha s ČD bez ničeho nabízí web za 255,- Kč nejlevnější tím, že kdo si koupí lupen už teď na začátek dubna tak dostane cca. 15 % slevu za včasný nákup. Uvidíme….
Kdo chce jet do Prahy z Ostravy, může si koupit včasnou jízdenku Čadca->Praha a jet za krásných 225 Kč 🙂
A proč mu to národní dopravce nenabídne rovnou, proč musí cestující hledat a smelit s jízdenkou do Cadci? 🤦♀️
Takových destinaci a kouzel s cenou je plny internet . Včetně letecké dopravy.
Zdražení je naprosto logické. Ať je jaký chce i on zaměstnává lidí a ty lidi mají své potřeby a v dnešní době i oni chtějí mzdy relevantní této době. Pro všechny dopravce nikoho nevyjímaje zdražuje nafta, trakční energie atd, tudíž logický krok.
A Jančura už tedy začal relevantně odměňovat zaměstnance?
Děláš u něj? Tak se pochlub. Strojvedoucí se tam mají víc než dobře na dnešní poměry.
Jančurovi nikdy neodpustím, jak jezdil do Reichenbergu za korunu. Vytlačil konkurenci a od té doby jen škrtá postupně služby, naposledy seškrtal spoje a teď i zvedá ceny. A nikdo s tím nic ne(u)dělá. Smutné.
Za to před tím na stojáka v Karosa ta kilo bylo super. Při inflaci od té doby by to dnes bylo na stojáka tak 140.
Jezdil tam dvoupatrový neoplan a já osobně jel s Boleslavskou Novou, takže tak ubohé to nebylo….
Pardon Bovou, ach ten slovník…
No vidíte a já jel karosou
Pokud nemůžete odpustit, tak jezděte konkurenční linkou PID 345 a máte to.
Pokud to porovnáte s Pendolinem, Flixbusem nebo Leo Ex, tzn. s konkurenčními komerčními projekty – nedělají to samé? Tzn. dumpingové ceny (Leo vozil studenty zadarmo, Flix všechny za 19,-), nestabilní ceny (Pendolino za 600,-, pak i za třetinu…) a náhlé rušení spojů? Dokonce se mi zdá, že Regiojet měl nabídku při posledních COVID vlnách nejstabilnější…
A ono dnes někomu něco brání, když je tam dle vás tak obrovská poptávka. začít tam jezdit taky, když to Jančura nepobírá? To, že před 15 nebo kolika lety vytlačil nějaký to tehdejší ČSAD, či koho, přece nemá naprosto žádný vliv na to, kdyby tam dnes chtěl někdo jezdit na vlastní riziko…
Pokud se nepletu, tak pokutu prý zaplatil (kdyžtak mě oprav odkazem na rozsudek „nevinen“) Nicméně „důvod“ k tomu SA měl, právní naschvály aby jezdit nemohl. A taky SA měl zákaz vjezdu na terminál, to jízdné za Korunu nebylo Liberec – Praha, ale pole za Libercem – Černák.
Jinak po započtení „běžné inflace“ je to RJ pořád levnější než bylo ČSAD Liberec. Pokud se započte že doprava zdražovala víc (mýto, nafta, nedostatek řidičů) tak je rozdíl výraznější.
Žádnou pokutu nezaplatil, protože ani žádnou nedostal, jen mu to soud asi po třech týdnech zatrhl, což respektoval.
Pokutu naopak dostalo ČSAD Liberec za bránění vjezdu na nádraží. Mimochodem to bylo v roce 2005 a ČSAD jezdilo na lince až do roku 2007.
Za ty obstrukce si mohl sám, svoji vlastní hloupostí, mohl vědět, že v Liberci licenci nedostane, a rovnou požádat v Praze (tehdy ještě vydával každý úřad licence o vlastní vůli), kde by ji dostal hned, a když to věděl takový gaucovy odborník jako já, jak to že to nevěděl on?
Chvíli před ním stejnou zkušenost udělal jiný dopravce……
Viz např. zde https://www.busportal.cz/clanek/mercedesy-hotliner-na-lince-praha-liberec-956
Myslím, že mu tam bránili ve vjezdu na autobusák, ne?
To je nějaká úchylka nazývat Liberec Reichenberg? Smutné.
Předpokládám, že taky od té doby nenávidíte Enyu 😀
Ještě než se tu začnou modrásci rozčilovat: vaše režijky tam nikdy neplatili a vy byste s ním stejně nikdy nejeli. Tak o co jde?
Jinak ano, i doprava musí v současné době zdražit, tak to bohužel je.
Jen poznámka – ona už ale i za poslední 2 roky v reálu zdražila fest a několikrát (mluvím o RJ), a vždy bych řekl to přesáhlo 15% (za mě odsledováno zdražení v podstatě až o +100%) u RJ.
Ceny u LEO to je exotika a šílenost sama.
Pořád o dost levnější, než TR 10 🙂
Zakladni jizdne v TR10 vsak vymeruje Ministerstvo financi – muzete nadavat tam. 🙂
Já ale nepsal nic o tom, kdo za to muze, jen, že je to dražší, než TR 10.potrefena husa se ale zřejmě ozvala 🙂
Pardon, levnější, samozřejmě…
Takže vy vynecháte podstatnou informaci a když vás na to někdo upozorní, tak ho označíte za potrefenou husu? A v čem to jako spočívá, že je potrefená husa?
Ještě máme Jednu jízdenku s tarifem SJT. Ta jde u spojů ČD použít. Jak je to u RJ nevím.
Na objednávaných linkách samozřejmě ano.
Už to vidím České dráhy si dovolí nezdražit a RJ hned bude vykřikovat o nedovolené státní podpoře, podnákladových cenách a vyhrožovat soudem. A když České dráhy zdraží stejně hned přijde někdo jiný a obviní dopravce z kartelu.
A teď vážně, náklady rostou, to je prostý fakt, ale oznámení tímto stylem zní jako domlouvání se s konkurencí aby taky zdražila.
Prášky rychle!
Moc to prožíváte. Jsou to jenom vlaky a jenom peníze. O život nejde.
A nějak Vás to ovlivňuje v soukromém životě?
Nechci s vámi zabředváat do diskuse, jen upozorňuju na to, že vám asi v tom rozčilení vypadlo to nejpodstatnější slovo ve vačem nicku, tedy „kulový“.
A když to neudělá, tak se najde nějaká jiná smyšlená budoucí věc, která se mu přišije na triko, že ji určitě udělá. A bude zase na co nadávat.
Kecaji ..zdražují pořád.
Přesně tak, je úplný nesmysl, že nezdražil 3 roky, naopak jen v poslední době zdražil hned několikrát a citelně. Jen o tom nemluvili. Tím neříkám, zda je/byl/nebyl důvod zdražovat, jen nejsme hlupáci, aby je z nás někdo dělal. Pokud u komerčních dopravců v podstatě neexistje ceník (každý spoj stává jinak a v čase se to mění), pak nám můžou skutečně tvrdit cokoliv, ale kdo jezdíme určité trasy opakovaně, víme, že před covidem byly nějaké ceny a během něj opakovaně rostly. A teď ne že by polevily – naopak ofiko se ohlásilo zdražení. Možná i proto, že by se neutajilo a… Číst vice »