RegioJet začal prodávat vlakové jízdenky na vídeňské letiště. Poprvé se spojil i s ÖBB
Souprava RegioJetu poprvé na vídeňském hlavním nádraží. Foto: RegioJet
Vlak na letiště bude rychlejší i levnější než autobus.
Vlak na letiště bude rychlejší i levnější než autobus.
Regiojet nedokáže vypravit vlak do Ostravy včas, je už na odjezdu zpožděn o 40 minut, tak si neumím představit, jak s touto společností stíháte letadlo ve Vídni…
Tak hlavně že ČekejDlouho jezdí včas
Koukám do rezervačního systému a k vlakové jízdence se (na rozdíl od autobusové) nedá dokoupit služba „záruka odletu“, což vidím jako velkou nevýhodu.
Jízdenka za 4,30 € vychází levněji … (při kurzu 25 Kč jen 108 Kč)
Komu nevadí přestup navíc a nevadí mu, že cesta z vídeňského hlavního nádraží na letiště nebude trvat 15 ale 30 minut, dá se na přestupu ve Vídni ušetřit.
Jízdenka na rychlý RailJet i na pomalejší osobák stojí pro jednu osobu 4,30 EUR, když ale pojedeme dva, jízdenka na osobák s jedním bezproblémovým přestupem hrana hrana na Rennweg vyjde pro oba na 4,60 EUR, a za každou další osobu se připočítává jen 2,30 EUR. Prakticky je to o polovinu levnější.
Osobně bych doporučil přestup spíš ja Praterstern – výhled na Riesenrad je mnohem příjemnější než podzemní Rennweg 😉
Záleží, jestli stihnete přestup, mi to na Rennwegu vždycky vycházelo, že jsem čekal jen chvíli
Časově je to úplně jedno. Oba vlaky mají mezi Floridsdorfem a Rennwegem stejné zástavy a a nikde se nic nepředjíždí.
Není, Praterstern je od Rennwegu na opačnou stranu než letiště
Řeč byla o osobácích z Břeclavi. Tam je úplně jedno, jestli přestoupíte na Floridsdorfu, Pratersternu nebo Rennwegu. Ve všech případech vám S7 na letiště pojede ca. 25min poté, co vystoupíte z REX1 z Břeclavi.
Ono to letiště bude hlavně asi zástupný problém za to, že nabídka spojení Brno – Vídeň je vlastně dost tragická. Dvouhodina je na takovou relaci málo, a k tomu totální absence spojení v okrajové časy. Zrovna tady tenhle vztah mi přijde, že by si snad zasloužil dokonce i 1-2 pár(y) během noci.
Pokud by to bylo tak, potom bych klidně věřil, že ten samotný přestup na HBf by až taková překážka nebyla.
To ale, buhvi proc, pocitate jen primy railjety. Do toho je Regiojet, spoje s prestupem a autobusy a ve vysledku furt neco jezdi. Ty busy i v noci.
Metropolitany s přestupem na polské EC jsou trochu loterie. Já osobně bych měl strach, aby mě kvůli ujetému přípoji neuletělo letadlo. Zato Moravan s kombinací osobáku do Vídně jsou velmi spolehlivé a jako bonus i nízkopodlažní. Bohužel to navazuje pěkně jen ve všední dny.
Zjevně v Cedopu fasují režimky In-Business a ne SJT od Cendisu. A Dr. ZáHuba platit za vlak nebude
Z hlavního nádraží je to na letiště za pakatel, pravidelné a rychlé spoje. Chybí ale noční vlakové spojení s Českem. V únoru jsme přiletěli před půlnocí z Jordánska (klasický low cost let). Jelikož jel vlak až v 5h ráno, spali jsme na letišti a někdo mi tu noc ukradl klíče od auta. Když se podíváte kdo tam takto nocuje, samí češi.
ve Vidni neexistují hotely?
Místo pětihodinového čekání shánět a platit hotel? Možná by se za ty prachy dalo dojet do hotelu, a z hotelu na nádraží – a čím dojet, a za kolik …
Přímo na letišti jsou 3 možnosti kde přespat. Ale osobně jsem použil jen 1x, kdy mi ráno letělo letadlo do USA a já nechtěl vstávat buď ve 2 ráno nebo riskovat, že zůstanu viset v zácpě na tangentě ve Vídni. Jen pro představu jejich červencové ceny pro 2 osoby:
NH Vienna Airport Conference Center – 5400 kč za noc
Moxy Vienna Airport – 4.500 kč za noc
Zzzleepandgo – 1300 kč za noc, ale otázkou je jestli už není rovnou lepší přespat pár hodin na terminálu než v těchto kabinkách…
Samozřejmě nejrozumnější je přespat na hotelu v okolí hlavního nádraží, kde vyjde pokoj na noc výrazně levněji. Jezdí sem mezi 6-24 hod. z letiště vlaky v půlhodinovém taktu a přes noc navíc ještě pár letištních busů…
To by přece musel Václav zaplatit….
Ale o zaplacení nejde, ale o dobu, jakou v tom hotelu budete …zvláště když chcet jet zpátky do tuzemska „prvním“ vlakem …
Existují, ale musíte se do centra „nějak dostat“, vlaky na HBF nejedou S-Bahn končí ve Floridsdorfu … A než se eventuálně do hotelu dostanete je to minimálně na hodinu, takže spaní o ničem ….
Taky nemusí jet prvním vlakem, klidně se může za své peníze vyspat.
cesi jsou divni
Ano, takto tam nocuje jistá sorta nejen Čechů… Každý normální si totiž při večerním příletu mimo své domovské město vezme hotel a dále pokračuje až ráno…
Václav nepíše o večerním, ale pozdně nočním příletu.
Přesně tak, v Praze je fajn v tomto směru např. Hotel Krystal
Rizikem je jednak zpoždění letu, takže pak je vám rezervovaný hotel celkem k ničemu, zejména když chcete jet do tuzemska co nejdříve – první vlak jede v 5.03 ….
To znamená vstávat někdy kolem 4.00 a v té době vám snídani v ceně nikdo nepodá …
No tak si zarezervuju jen ubytování bez snídaně?
A kdyz Vam nekdo ukradl klice od auta, proc jste radeji auto nevyuzil a nezaparkoval napr. na Panda Parken (tam parkuje spousta cechu, misto vyspavani na letisti). Clovek se snazi usetrit a nakonec to “setreni” vyjde pekne draho.
Na letiste 2 spoje denne, z letiste jeden. Nebudou se mu nekde hromadit hornici?
Nebudou. Ten vlak totiž nocuje ve Vidni, aby ráno obsloužil spoj co odjíždí z Vídně hlavního nádraží v 6:39 a příjezdem do Brna v 8:07 respektive Prahy v 11:14. Ony se totiž na tento spoj docela dobře prodávají Regiojetu lístky…
Při pohledu na letový řád letadla lítají do přímořských letovisek časně ráno, takže co tam od 23h do 5h ráno? Nocovat? To radši pojedu dražším dopravcem co tam je v 3.50h z Brna ve 2h
tak ono to jaksi neni pro kazdeho.
nekomu tyto casy budou vyhovovat lepe, nekomu hure.
Neni pravda, lety jsou pres cely den. Jen souhlas, ze ranem to zacina. Ale s prestupem na hl. nadr. Viden, to jezdi nekolikrat za den.
Nebyl by noční spoj z Prahy do Vídně na letiště? Přeci jenom atraktivni lety jsou většinou dopoledne… Takhle přijedete před půlnocí na letiště a dál?
Z Prahy do Vídně je to vzdálenost, která už se vyplatí letět
Vyplatí sa letieť biznis cestujúcim, bežným ľudom rozhodne nie nezbytně..
Jenže evropské trendy jsou jinde – například Berlín a Paříž (cca 1000km) má spojit od prosince přímý noční rychlovlak co má tuto vzdálenost urazit za 7 hodin. To, že dnes Vídeň – Praha (cca 300km) jezdí nejrychlejší vlaky za 5 hodin, za to může jednoznačně česká strana…
Jistě, pokud to zacáluje zaměstnavatel, který neví co penězi. Ten co ví co s penězi tam „manažera“ nechá odvézt autem, protože ho to přijde levněji …
Nač dotovat něco o co se trh postará.
Ale to nebude ani ta dotovana. Mám takové tušení že na odlety v 6 ráno se vůbec nemysli. A že jich ráno je. Skoro všechny lowcosty.
Odjezdy od Grandu: 2:20, 3:30, 3:35
Dále Gepard nabízí spoje i mimo jízdní řád. Dále se nabízí také Blablacar, spolujízda… ale není to v Idosu.
A budete se divit. V Březnu Flix vyprodán, gepard též. Spoj mimo rád nelze a to jsme byly 4. Takže by to asi už auto zaplatilo nebo zaplatil já. A student už pozdě.. VARIANTA BYT NA LETIŠTI NĚKDY KOLEM půlnoci a do rána čekat. Takže využita Panda. Je to řešení taky není drahé a je komfortní. Takže dopurucuji. Ale jen říkám v 6 ráno se začíná. Pokud něco dotovat tak v době kdy to je potřeba. Během dne se jezdí normálně. Na o rotovat něco co už je a funguje. Přestup ve Vídni je úplně super a bezproblémove
Proč by nebyl vyprodán, kapacita vozidla v řádu desítek cestujících …
Co už jste nenašel je fakt, že tyto spoje bývají dlouho předem vyprodané. Proč asi ? A to Gepard často vypravuje své minibusy ve 2:20 i dva, někdy i tři…
Ono taky především je otázka, jestli doprava na Vídeňské letiště je základní dopravní obslužností. Řekl bych, že ne.
Flixbus i Regiojet to dávají za 1:50-2:20 h, za 2:40 jedině, když se sekne v zácpě.
Vycházím z jízdního řádu.
Předpokládám, že jízdenky budou prodávat bez garance přestupu na vlak do ČR. Tedy když vlak ujede, sorry zákazníku, kup si novou jízdenku.
Takhle jsme cestovali nočním vlakem z Milána, vlak měl zpoždění, u Wr. Neustadtu bylo jasné, že žlutý připoj nestíháme, jízdenku jsem naprosto bez problému stornoval. Akorát jsme tenkrát docela dlouze čekali na další žlutý spoj (cena, kterou nabízeli červení s modrými, byla do Brna na úrovni taxíku).