RegioJet začal prodávat jízdenky na vlak do Chorvatska, do Splitu pojede 21 hodin
Vlak RegioJetu ve stanici Rijeka. Pramen: RegioJet
RegioJet počítá do Chorvatska s patnáctivozovými soupravami, v červenci a srpnu pojedou vlaky každý den.
Mám rád vlaky, od loni vítám a uvažuji o téhle cestě (vlakem do Chorvatska). Uvítal jsem i delší trasu – ale když slyším 21hodin (v neklimatizovaném vagónu), tak mě napadá stejně jedině slovo „masochismus“. V podvečer nastoupit, a dopoledne vystoupit by šlo, ale 17 až 13h, to už je obávám se moc. To je tak po dojetí domu zahájit na den dva rekonvalescenci.
Ví někdo prosím, proč v Maďarsku v noci tak dlouho stojí? Tam se docela zbytečně naberou dvě hodiny
Působí to na mě jako vývozce Covidu, sousedé nám zavírají hranice,situace děsná a ale tady se plánuje dovolená na léto, dost dobrý vtip
Přijde slunce s UV zářením a bude po Čínské chřipce. Do září tedy, pak to zase přijde, protože očkovaní nebude mít ani 10% populace.
Je to celkem pochopitelně celý za podmínky, že to situace bude umožnovat. Pokud v té době nebude povoleno přes hranice jezdit, budou to muset zrušit a vracet peníze…
Maj sedět s rukama v klíně, nedělat nic a pokud se situace během sezóny zlepší natolik, aby to šlo, tak najednou říct sorry, nestíháme to připravit? RJ i ti lidi, co si kupujou lístky, do toho zkrátka jdou s rizikem, že se to nemusí uskutečnit.
Tak blbý je, že situace bude špatná dokud nebude dostatečně proočkovaná značná část veřejnosti, a to za předpokladu, že se neobjeví nějaké hnusné mutace.
Taková trošku off-topic otázečka: Na stránkách SŽ (potažmo v KJŘ) je tabelární JŘ 272 do Helu, Berlína, Katowic a Moskvy. Proč tam je zrovna tato ‚trať‘? To musí nějak dopravce oslovit SŽ, aby mu to zveřejnili, nebo jak to je?
Bude součástí i karanténní a chladírenský vůz?
Tak to bylo dost ubohé…
Jediné, co mi chybí je zastávka aspoň v Kolíně, takhle je to opravdu dělané pouze pro Pražáky a Brňáky, ale lidé z Východních Čech mají smůlu, kdyby se udělala zastávka v Kolíně, mohl by tam cestující dopravit nějaký vlak z Pce potažmo HK.
Kolín má krátké nástupiště.
A to nemůže být nástup dejme tomu do prvních 10 vozů s tím, že si do zbylých cestující prostě následně přejdou mezi vagony?
Do Židenic se také nevejde a zastavuje tam
mně tedy moc krátké nepřijde, jako je kratší než v Pce, ale pro 15 vagonu podle me je.
Myšleno 4. a 5. nástupiště odkud se jezdí přes HB do Brna.
Z třetího nástupiště by mělo jít přes seřaďovací n. přejet na K. Horu … někde jsem viděl plánek kolejiště a mělo by to jít. Nebo je jiný důvod proč nejde odjet z 3. nástupiště na K. Horu ?
Když se podíváte na mapy.cz a pojedete myší po mapě po kolejích, tak od třetího nástupiště se dostanete na pahrbek (kam osobní vozy pro svou délku nesmí a není tam e-trakce), a pahrbek stejně není zapojen do kutnohorské tratě.
Nikto to tu neporovnal s vlakom od OBB, ktory pojde v lete dvakrat tyzdenne z Bratislavy a Viedne do Splitu. Smer Chorvatsko: Regiojet rovno z Prahy 16:46, Bratislavy 21:17, prichod Zagreb 5:23 Rijeka 10:13 Split 13:44; OBB z Prahy railjet 12:23 s prestupom vo W, z Bratislavy 15:51, prichod Zagreb 0:56 Split 9:46; Zaujimavejsi je asi prichod rano, takze do Zagrebu a Rijeky Regiojet, do Splitu OBB Smer SK/CZ: zo splitu idu hned po sebe RJ a OBB, 15:51 a 16:40, zo Zagrebu 1:13 a 1:31, takze tam priestor na nejake strategizovanie neni. Prichod BA regiojet 8:43 ÖBB 10:49, Praha… Číst vice »
To máte pravdu. Do Splitu je výhodnější Split expres OBB z Vídně. I cenově Sparpreis za 59 EUR za lehátko, což odpovídá prázdninovým cenám RGJ. Pro většinu cílové klientely RGJ ale nebude přestup ve Vídni únosný.
Přiznejme si, že před lety a ve dvou v jednom kupé by nám ta cesta utekla až moooooc rychle 😀
Pokud si dobře pamatuji a vyjíždělo se ráno, s příjezdem třetí den ráno, alespoň mně se to kurevsky vleklo…
Fascinující – stejně všichni pojedete tak maximálně do Paďous, postarám se o to.
A že mi v tom svým chováním a názory parádně pomáháte za to vám dík.
Váš britskoafrickoamericko zmutovanbý Koroňáček
ten virus přišel odjinud kamaráde a víme všichni odkud
dyt píše zmutovaný…..
Škoda, že letos nepojedou přes Slovinsko. Za praktičtější bych považoval jezdit nějaké dny přes Lublaň do Rijeky a jiné dny přes Záhřeb do Splitu.
Problém je, že úsek Rijeka – Pivka není vhodný pro Vectron a stejně jako Zidani Most – Maribor. Vectronem se dá do Slovinska vjet jen přes Karawanky, ale tunel bude do prázdnin zavřený.
Ale i s výměnou lokomotivy a jízdou přes Rakousko by byla přes Rakousko pro pražáky rozumná jízdní doba.
Jízdní doba by byla rozumná, ale zas by to bolelo na peněžence….
Minule jsme jeli z východních čech a přestupovali v Pardubicích, letos ale v Pardubicích už nestaví… škoda 🙁
V Pardubicích nezastavuje kvůli výluce že pojede odklonem přes Havlíčkův Brod
Proto by bylo fajn zastavovat v Kolíně, kam by lidé z Pce za 20 minut dojeli – myslím, že by to vždy pár lidí přineslo.
Jako hodně dobrá alternativa jak se dostat k moři, ale k úplné dokonalosti tomu chybí (resp přebývá) pár hodin cestovní doby.
V 21 století se po železnici crcat někam 2x tak dlouho co by člověk jel autem mi přijde tragické a smutné.
Kdyby to trvalo 16 hodin, tak by to bylo perfektní.
Jenže ve vlaku se člověk vyspí, má více místa na nohy a nemusí se soustředit na řízení. Do Rijeky to je časově úplně v pohodě, to se člověk akorát nají, vyspí a nasnídá. Naopak ČH nebo Dubrovník v kuse je už jen pro sebevrahy.
Kdyby jen sebevrahy. Oběti dopravních nehod často řidiči nejsou.
O polovinu kratší doba autem se nekoná, protože, jak známe z minulosti, jsou kolony na hranicích tak velké, že lidi bivakují a dovolenkují na dálnici. 🙂 Čili ve vlaku je to sice delší, ale pořád méně stresu z toho, že budu stát na dálnici v mnohakilometrové koloně.
A ono je povinné jezdit přes ty nejucpanější hraniční přechody?
No nevím, autem se dá bejt v Rijece z Prahy pod osm hodin, když člověk nejede tehdy, co všichni. Ale pokud se jede vlakem, začíná party už v Praze a to pak na nějakejch pár hodinách nesejde…
Do Rijeky je člověk schopný dojet za 9 hodin, mám vyzkoušené z Kolína několikrát, Zahreb mimo loňského roku dávám za cca 7 hodin přes Maďarsko, přes Vídeň to bude obdobné, Istrie se dá jet i za 8 hodin přes Vídeň, jen zde je problém na hranicích SLovinsko Chorvatsko, kde jsem to jednou měl s 2 hod. čekačkou a zpět dokonce se 4 hodinovou – holt Němci, Francouzi měli prázdniny.
Jen si jeďte volové,pak zavřou hranice a akorát o vás uslyšíme ve zprávach😁nehlede moje matka s ním jela loni a byt to údajně pekný humus ve vlaku,tak si to užíjte😁
Jo vole, nezáviď, že mám rodinku zvyklou na budapešťský Adria Expres.
Závidět 21 hodin ve vlaku, co pořád máte lidi s tou závistí. Člověk má jiné existenční starosti, než se starat o jiné a něco jim závidět.
Jako závidět den dovolený ve vlaku tam a další den dovolený na cestu zpět a pak si vzít doma dovolenou na rekonvalescenci 🤣🤣🤣🤣
Jo, a spolu se mnou to udělá 650 platících cestujicich a dalších 650 zpátky každý den.
Že Vy se vždycky profláknete, USA
Tak si tam jeď a zůstaň si tam,když jsi na to zvyklý!!
Jel jsem loni Praha-Rijeka a Lublaň-Praha… a s ničím jsem teda neměl zásadní problém. Servis byl sice trošku slabší než na běžných spojích, ale jinak to bylo fajn… 🙂
Červenec, srpen Chorvatsko, září jednotka intenzivní péče, a konečně v říjnu zasloužený klid na hřbitově. Přeji pěkný odpočinek.
To jsou hrozný kecy. Už jsem kovid měl, a nakazil jsem se v kanclu. Nikoli v Chorvatsku, ani v Covid expresu.
Máš recht, taky jsem si tím dokonce letos prošel a taky z kanclu. A to jsem si tím vlakem loni taky docela často vyrazil. Opatření, neopatření, stejně devět z deseti přítomných lidí v kanclu lehlo. Ale už jsme zase v plné síle, naštěstí bez nějakých příliš těžkých průběhů. A na dovolenou se už těšíme…
Brzo už bude v ČR více jak 1 milion vyléčených. Ale ne. Každý nakažený zákonitě umře. Inkubační doba zhruba 1 týden. Ale ne. Ten COVID si přievzli 2 měsíce před nákazou. Soudnost šla kamsi.
Já nevím proč má někdo pořád tendenci psát tyhle hnusárny…
Kocourku a nechces na nas pockat na tom hrbitove? Tvuj zivot musi byt ubohy. Btw v zari jsem s tim jel a humus to nebyl
To záleží jak se budete v Chorvatsku chovat. Pokud normálně, tak v říjnu určitě na odpočinek nepůjdete. A na tyhle narážky začínám být alergického s to k moři nejezdím.
Zato fotbal na Slávii je bezpečnej. 🙂 A rolby s lanem pro 50 lidí jako náhrada vleku taky. Nebo ty plný letadla do Egypta a Dubaje.
Ono taková cesta autem až k moři je taky „chuťka“
No ty musíš být velká blbec. I ta čeština Ti jde skvěle
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tak už to mám koupené, lehátkové kupé pro celou rodinku.
Aaa tolik negativních připomínek jak je to zcela mimo a nanic, takže to bude ještě grandióznější úspěch než loni. 😀
Úspěch jen marketingový, žádný super bussines to nebyl.
Můžete, prosím, podložit Váš názor daty aneb čísly (náklady, tržby, zisk/ztráta)? Děkuji.
Jakákoliv ‚černá nula‘ asi lepší, než aby ty vozy stály v kopřivách, ne?
Tak na půl. Uděláte černou 0 (obchodně), jejich proběh budete muset řešit (provozně).
Ale ano, když necháte vozy stát, nikdo si vás nevšimne, když s nimi přejedete půl Evropy, uděláte marketing, je o vás slyšet. To se počítá.
Pro mne z Prahy je jízdní doba nesmyslná, pro odjezd okolo 17 bych si musel brát dovolenou. Pokud by zařadil ještě jeden vlak v trase Praha – Rijeka, ale rychlejší, tak by se o tom dalo uvažovat.
Časy jsou orientační
20:00 Praha
22:00 České Budějovice
0:00 Linz
4:00 projíždí okolo Villachu
5:30-6:00 Lublaň, úvrať a výměna lokomotivy za sloviskou
9:00 Rijeka
Možná někdo bude namítat, že v Rakousku se platí více za využijí kolejí, ale při plném vlaku a kratší vzdálenosti to nehraje moc velkou roli.
Přes Brno a Bratislavu může jet další vlak.
A třetí přes Ostravu a čtvrtej přes Liberec…
A z Ratíškovic přímá 010!
A nesmíme diskriminovat ani Mochov a Bochov!
Nový Bydžov
Aš
jako…spací sukafon expres? to zní dobře…kolik postelí tam najdete?
a bude přímá 010 i z Korycan, oficiálně z hodně dlouhé koleje stanice Nemotice?
Z Ratíškovic jezdila moje babička do Rohatce a děda do práce v Ratíškovicích – byl u Bati zubař. Jezdil tam „věžák“ . Dnes ty šlapací drezíny mají taky svoje, ale chce to jezdit až na nádraží 😀
Lokomotiva se do rijeky.menit nebude
V nové trase nebude, ale v té podle návrhu by se asi pořád měnit musela. Vectron snad stále nesmí na úseky Spielfeld – Zidani Most a Pivka – Rijeka.
V tom návrhu by se přijelo od Villachu přes Jesenici. Tam Vectron může. Úsek Pivka – Rijeka ale nemůže.
Jak to víte že se nebude lokomotiva do Rijeky měnit ?
Proč přes Linec? Co takhle:
20.00 Praha
22:30 Brno
0:00 Vídeň
2:30 Štýrský Hradec
3:30 Maribor
5:30 Lublaň (bez úvrati)
8:30 Rijeka
Jsou to větší města, čas stejný a není pořeba napojovat zvlášť Brno. Blavu lze případně napojit krátkým spojem do Vídně. Navíc by spoj alespoň v sezóně nahradil chybějící přímé spojení se Slovinskem.
To by taky šlo.
Tak jízdní řád máte, držím palce, ať se vám povede vyjet.
Lublaň sice bez úvrati, ale s výměnou lokomotivy už ve Spielfeldu.
A ještě úvrať do Rožmitálu a je to super
Kdyby šly i Kraslice, díky
To je moc dlouhá doba, jako oceňuji, ale aby se někam jezdilo.
21 hodin ve vlaku je masochismus, přitom letenky stojí stejné peníze.
Ne každej může letět, ne všichni letí až tam kde je letiště, ne každýmu stačí malej kufr, aby letenka stála stejný peníze a v sezonu stejně stát nebude ani náhodou a ne každej pojede z Prahy.
přesně tak, jedna z výhod vlaku je, že obslouží více měst než letadlo a pokud k letadlu připočtu cestu na letiště+cestu z letiště, už to najednou nemusí být tak tragické, jak to na první pohled může vypadat, každej nebydlí v Dejvicích, jako mi tu kdysi někdo tvrdil, že to má na Ruzyň 15 minut autem
To není pravda. Přímé lety do Chorvatska nejsou v sezóně nejlevnější.
Najděte přímou letenku do Splitu s kufrem pod 7000 Kč/os. Do Rijeky nenajdete žádné letenky od nás, do Puly také ne. Už asi ani do Dubrovniku a Zadar je zatím plánován 2x týdně kolem 4000 Kč/os, ale s příletem v 18:00, což není pro cestu jižněji (Split, Makarska) ideální čas.
Jezdit na turisticky exponovaná místa je masochismus. Doporučuji hadr na hlavu a následující video: https://www.youtube.com/watch?v=jtuTZgsHibg
Aby bylo vůbec kam jet ještě
Když bude nejhůř, tak aspoň z hlavního do Libně. To snad půjde.
Možná nepůjde. Je to jiný „okres“. Praha 1 a Praha 9.
Hlavní nádraží je Praha 2, ale přístup je jen z/přes Prahu 1 (nová odbavovací hala) nebo Prahu 3 …
😀
Trefná poznámka, člověka až mrazí Ine way trip v zinkovém obalu…
oneway – pardon za překlep
Možná už se někdo ptal, ale co je to „kompletní palubní servis“?
cesta kolem světa?
To jako ta cesta kolem světa z „Dědictví….“ ?? No tak to by své zákazníky našlo. Ale to by asi ani 15 vozů nestačilo za 590-890Kč s obsluhou. 😀
Ale stejně 15 vozů 3x týdně, prý snad plánují i někdy na příští rok připojovat i vozy na přepravu aut? To bude v Praze slušný štrůdl.
Že by šlapky na palubě ?
To jste si tu fotku špatně vyložil 😀
Nepochopil jsem některé dlouhé pauzy ve stanicích. 25 minut v Budapešti Kel… obrat soupravy? V Přerově to stíhali i za ani ne 15 minut… Gyekényes 38 minut… hraniční kontrola? Naco proboha, Chorvatsko je v EU ne?
Chorvatsko je sice v EU, ale ne v Schengenském prostoru. To znamená, že tam probíhá standardní pasová kontrola jak ze strany maďarských, tak chorvatských orgánů.
Tak za normálního stavu ta kontrola probíhala mávnutím ruky (alespoň na silnicích). No a za nenormálního stavu je nám celý Schengen stejně víte k čemu 🙂
Jenže ve vlaku celníci prochází všechny vagony a chtějí vidět doklady od každého osobně.
Tak záleží na relaci, než bylo Švýcarsko v Schengenu, tak nám dal průvodce ve Vídni vyplnit formulář, vybral pasy a ráno v Curychu nám je vrátil.
Na chorvatské straně ano, ale na slovinské/maďarské neprobíhala ani za normálního stavu rychle… na výstupu/vstupu ze/do schengenu se načítá každý pas…
Když se podíváte pozorně, tak dokonce to v Budapešti při zpáteční cestě stojí 3 hodiny. Ono celkově je tam natažená doba stání, aby se lidi lépe vyspali.
Jak moc pozorně se mám podívat abych viděl, že v Budapešti stojí 3 hodiny???
jo jasně v Budapešti stojí 3 hodiny a z Gyekenes do Budapešti pojede 8 minut 😀 zkuste se na ten jízdní řád podívat ještě jednou a zamyslet se 🙂 příjezd vs. odjezd ze stanice je uveden nad vs. pod čarou, nikoliv v jedné buňce
Trochu se divím, že trasa nevede přes Štúrovo. Nemuseli by řešit úvrať v Budapešti.
Okružní jízda kolem Budapešti je strašně pomalá.
Přehazování lokomotivy také stojí čas a navíc i práci.
Loko se ale neprehazuje
Chorvatsko je v EU, ale není v Schengenu, takže na hranicích bude pasová kontrola s celou parádou.
Na celou parádu se vždy počítaly 2 hodiny, a ještě se to někdy protáhlo ….
Si možná doplňte vzdělání, jaký je rozdíl mezi EU a Schengenským prostorem.
Jo nemám ho rád ,ale pokud vyjede tak do Splitu pojedu .Do 2500 kč za zpáteční jízdenku dobré ,jo sice starým šrotem ,ale já nepotřebuju být připlej na placku a někdy je lepší otevřené okno než klimoška.Jízda 21 hodin mě nevadí v noci spím tak co .Jinak k tomu JŘ ,vím ,že je to těžké to domluvit a procpat vlak např.na jednokolejce ,ale asi bych se pokusil vyjet z Prahy dříve a pokud jedu na Koprivnicu obsloužit Balaton ,jako Šiofok a Fonyod a být na hranici před půlnocí.Do Splitu by to přijelo dopoledne ,stihnou se trajekty na ostrovy a část… Číst vice »
Souhlas. Nechápu, proč ČD s tím problém má. Vy jste to nastínil. Ale ČD to nepotřebují přidělávat si práci, žijou z podstaty, občas se něco prodá, něco dostane, někdo odejde do důchodu ……….. a poslední zhasne a zamkne. Jen vydržať.
Co to tady melete za h….a?
Za 2 500 Kč koupíte zpáteční letenku, a cestu zkrátite minimálně o 12 h.
S jakou aerolinkou?
Trajekty na ostrovy plují celý den, první katamarány na rychlých linkách vyplouvají kolem 15:00, takže příjezd do Splitu je OK. Navíc to pojede vnitrozemím za světla, což je důvod, proč mne to i celkem láká. Trať ze Sarajeva přes Mostar k moři do Ploče je sice hezčí, ale ta za Zagrebu přes Knin do Splitu také stojí za to.
Do Ploče máš elektrizaci a cestou Sarajevo (atentát) pyramidy ve Visoko a další zajímavosti
V pohodě se vyspat ve vlaku? V kupéčku 2,2,5 metru, se záchodem na chodbě, bez sprchy, na úzkém lehátku v pohybujícím se vlaku? To si radši za 1500 zaplatím po cestě nějaký penzion.
Já jsem jel spacím vozem dvakrát, do Košic, vždycky singl lůžko (spaní na lehátku se čtyřmi cizími lidmi je úplně mimo toho, co jsem ochotný absolvovat) a jestli jsem v obou případech v noci souvisle spal dvě hodiny tak je to moc…do Košic jsem vždycky přijel polomrtvý a zralý na postel.
Cestou zpět tedy na Schengenské hranice moc času naplánováno není…
A ještě 2,5 hodiny Zagreb – Ogulin (110 km), to je schválně vata, nebo se tam něco kope/bude kopat? Podle openrailwaymap jsou tam rychlosti na cca dvojnásobný průměr než 44 km/h.
Přiznám se, že pro běžného člověka jsou dvě hodiny navíc do Rijeky oproti minulému roku docela opruz. To se moc lidem líbit nebude. Ale pokud mermomocí chtěl Regiojet zavést lidi do Splitu vlakem, tak jim měl část vlaku nechat pokračovat z Rijeky přes Ogulin do Splitu. Ale jak toto, tak současně navrženou trasu vlaků do Rijeky/Solitu považuji z mnoha důvodů za ekonomickou bejkárnu a zbytečným nasíráním lidí. Železnice v civilizované podobě bohužel končí na slovinskochorvatské hranici v Ilirské Bistrici, dále do Chorvatska je to svým stavem na úrovni dolního posázavského pacifiku před dvaceti lety – technickým stavem tratí (pomalé jízdy)… Číst vice »
Už i v minulém roce byl ten jízdní řád cárem papíru a zpoždění v řádu hodin byla běžná, takže je to jedno.
Právě, že to jedno vůbec není. Cestující tolerovali hodinu či dvě zpoždění, což byl případ i naší loňské cesty s Regiojetem cesty z Prahy do Rijeky (jela moje maličkost plus přítelkyně s dcerou). Ovšem nyní bude běžný stav, že krom o dvě hodiny delší pravidelné jízdní doby bude cestu běžně zpestřovat tří a více hodninová zpoždění. Ale co, já se svezu a přežiju to. Ale ostatní dva členové výpravy budou brblat, že je to už moc dlouhé a že mají hlad, tj. chtějí se najíst v restauraci a ne žrát nouzové jídlo ve vlaku. Nouzové jídlo se dá zvládnout na… Číst vice »
Tak je možnosť tú cestu niekde „roztrhnúť“, dať si pár hodín v Budapešti/Bratislave/Brne a odtiaľ už ísť bežnou linkou.
Jako je pravda ze Rijeku vyprodal, Split by byl mozna na dalsi vlak spis… Ale i tak mu preju uspech a snad to take vyuziju 🙂
Vy jste tady všichni tak skvělí plánovači, já jen koukám, že jste mu neporadili
No ale v Ilirské Bistrici končí civilizovaná železnice až několik posledních let… kdyby Slovinsko za posledních 10-12 let masivně neinvestovalo do infrastruktury, byl by konec civilizované železnice ve Spielfeldu nebo Rosenbachu. Ale Slovinci pochopili, že přístup po železnici k moři do Koperu/Terstu pro velkou část Balkánu i střední Evropy je zlaté vejce.
Úsek Ljubljana – Rijeka je tragický i nadále. Tam se zřejmě investice nedostaly.
Úsek Ljubljana – Pivka by měl být po rekonstrukci. Z Pivky na Rijeku to bude asi horší. Slovinci obecně nepodporují infrastrukturní projekty směrem k chorvatské hranici, ani železniční, ani silniční. Dodělat dálnici z Mariboru/Ptuje k hranici jim trvalo hodně dlouho, u Koperu a Ilisrske Bistrice s dálnicemi také nespěchají. A spojení mezi Ljubljanou a Zagrebem se postavilo ještě za Jugoslávie.
Mě by zajímalo, jak složité je v Maďarsku sehnat přetah v nezávislé trakci na cca 50 km mezi Zalasentivánem a Nagykanizsou? Bylo by to kratší o cca 200 km, Teď jen nevím, zda Chorvati jezdí až do Gyékényes, kam by je mohla nezávislá trakce rovnou dotáhnout k přepřahu.
Maďaři chtěli, aby to neobjelo jejich hlavní město
Z Prahy do Rijeky měl jezdit přes Linz. Z Prahy by dojel Vectronem do Ljublani a odtamtud stejně jako loni. Z Prahy by se tak dalo odjet o 3 hodiny později, hraniční kotrola by byla v 8 ráno a ne v půl čtvrté v noci.
Tím vynecháš Brno a Bratislavu..
hlavně by to přes Rakousko bylo poněkud za jiné peníze kvůli vyrazně vyšším poplatkům za dopravní cestu…
O kolik? Trasa je o mnoho kratší.
Ale bude to mít z Prahy lepší!!!
Tam by mohl jet druhý vlak. V sudé dny Praha – Rijeka přes Linz, v liché Praha – Split přes Bratislavu a Brno.
V sudé by to v tom případě mohlo začínat v Brně.
To asi né. I nějaký masochista by mohl jet z Prahy do Splitu.
A ceny od 1590,-
Kdyby nic jiného, tak trať mezi Villachem a Jesenicí je v dlouhodobé výluce…
O prázdninách už má být tunel opraven.
Rezervace pro kola tam ještě není, že? Plánuji Chorvatsko na kole a vlakem zpátky.
Už je, doporučuji koupit včas. Kolo je možné přepravit jak při nákupu jízdenky do spacího vozu, tak i do vozu k sezení.
Škoda, že ta hraniční kontrola na maďarsko-chorvatské hranici vyšla v obou směrech mezi třetí a čtvrtou hodinou ranní… To když se jezdilo do Rijeky trasou přes Šapjane, tak kontrola byla kolem osmé ranní.
Co vše dnes lidé řeší 😉 P.S. To není kritika, jen jsem mimoň a chápu to nedostatečně.
Co je na tom k nepochopení? Chorvatští celníni naskáčou do vlaku a chtěj od všech doklady. A co je lepší, ve 3 ráno nebo v 8?
Letos se nejede přes Pardubice bohužel, to asi stojí za zmínku a možná dotaz na RJ, zda jde o provozní důvod, nebo z Pardubic jelo minimum lidí.
Kvůli výlukovým pracím Choceň – Ústí nad Orlicí a u Adamova budou všechny vlaky Praha – Brno přes Havlíčkův Brod.
Nespletl jste si letopočet? Tohle je jízdní řád na 2021, nickolejný provoz na prvním koridoru má být 2022.
Málo sledujete výluky. Od dubna se dálkovka na Brno usadí na Brodskou.
Nespletl. Omezení v úseku Brandýs – Choceň budou velmi veliké, takže vše co může si zazpívá: „Skal a stepí, Vysočinou…“
Nebude na místě spíše „Přes spáleniště, přes krvavé řeky“ ?
https://zdopravy.cz/velka-vlna-vyluk-na-koridoru-zacne-uz-v-dubnu-do-brna-se-bude-jezdit-pres-vysocinu-pres-dva-roky-68118/
Tak by místo Pardubic mohli stavět v Kolíně :))) #mokrýsen
Nemohl. Nevejde se k nástupišti.
Ani ke třetímu?
Ze třetího na Kutnou Horu fakt neodjedete 🙂
Nejde to přes seřaďovací nádraží z 3. nástupiště přejet na trať do K.Hory ? Myslím, že tak náklady i někdy jezdí .
A to je takový problém?
v Kolíně jsou na trať směr KH napojena koleje u severního nástupiště. asi by to šlo i jinak, ale znamená to posun přes zhlavi stanice (takova dvojitá zvrat) a to jistě nikdo poradat nebude.
Odsunout! 😀
21 hodin do Splitu… docela masakr. Jak vypadají ty spací vagóny ? Mají alespoň klimatizaci ?
Nevím jestli klimatizaci, ale otevírající okno mají.
Mají klimu
A mají nějaký plán na případný servis při poruchách nebo zase vůz dolítá sezónu klima neklima?
Na cestu do Brna to stačí, ale do Splitu fakt ne.
Nema dava ty vagony co přitahl minuli rok ze šrotu a tam mas smulu jen klima okna se neorvira nedaji je to hruza ti lidi tam pochcipai jako v plynovi komoře💀💀💀💀
Mají klimatizaci.
Klimu mají, ale jsou to stará německá lehátka foto zde https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bvcmz.php a vůz pro přepravu kol je tento https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_BDcm.php
Jinak jedou ještě 2 Astry a 1 ABmz 😀
Odkud jste vylezl?
Je to stary šrot z 90let minuleho stoleti jde mu oto okradat cestujici nahrabat prach a na cestujici sere pes každi blbec vi ze Jančurak de jem o prach a řika si podnikatel zlodej to je 18 praha londin Maseaer vtech jeho autobusech potřebujes rovnou marnici
Za současného stavu je extrémně naivní si myslet že nás v červnu někam pustí. Jestli bude povinné očkování tak 2/3 lidí nemají šanci to do léta stihnout. Ale proč to nezkusit, když nic jiného bude reklama. Palec nahoru že to RJ riskne.
To už se říkalo loni touhle dobou, že se v červnu nikam nepojede. Zrovna jestli to udělá Chorvatsko, tak je to samozřejmě jejich právo, ale definitivně podřežou si tu nalomenou větev na který sedí a pak se tam budou moct jít klouzat.
Loni touhle dobou byl naprostý klid a Covid nebyl žádný problém. Letos se chystá další vysokohorský vrchol nakažených a mrtvých.
Letos je to taky mnohem větší ekonomický průser. To jen homeofficová sociální bublina a státní zaměstnanci si pořád myslí, že se nic neděje.
V Česku možno kľud bol, vo zvyšku Európy nie. Napriek tomu sa Chorváti otvorili všetkým, vrátane napr. úplne tragických USA. Absolútne nepochybujem že do Chorvátska sa ísť bude dať. Otázka je ako na tom budú tranzitné štáty a predovšetkým či vzhľadom na vnútroštátne obmedzenia bude mať zmysel tam ísť – ja som tam napr. plánoval stráviť zimu (v štáte kam som ušiel pred covidovou buzeráciou je počasie v zime o ničom), ale nakoniec som to zrušil nie preto že by som tam nemohol ísť (mohol som), ale preto že tam začali blbnúť s rúškami, zatvorenými reštauráciami a podobne. Tak uvidíme… Číst vice »
Loni bylo Chorvatsko hodně benevolentní, letos to může být stejné. Jim jde hlavně o peníze.
Chorvati jsou finančně úplně mimo a zbytek je tranzit . Při „standartním“ průběhu Chorvat bude vítat všechny dobrodruhy
Chorvatsko s tím loni v létě nemělo žádný problém. Sezóna byla na nějakých 25 %. Epidemická situace u moře během sezóny (až na pár diskotékových excesů) byla dobrá, ohniska měli hlavně ve vnitrozemí.
A lokomotivu bude mít svoji?
To asi neee, však do Splitu to přitáhne diesel 😀 jedině že by vzali s sebou toho svého hektora, ale ten by to asi neutáhl
Do Splitu tam tam bude diesel tamního dopravce
Na hranicích mezi Maďarskem a Chorvatskem nemá přestávku 40 minut pro nic za nic.
No to nemá no, ale hlavní důvod je hraniční kontrola Chorvatsko není v Schengenu.
Ale příjezd 3:07 a odjezd 2:49 jim nějak nesedí 😀
Vagón s kolama jede do Splitu, ne do Rijeky… Chtěl jsem si v létě projet na kole trasu Insbruck – Terst – Rijeka a vlakem zpátky, teď jedině to natáhnout až do Ogulinu…
Projet Bosnu na kole a skončit ve Splitu je ještě zajímavější než sterilní Rakousko a Italie. Předloni vlastní zkušenost. Jen je potřeba se vyhýbat hlavním tahům…
To jako fakt? 🙁 já jsem mel v planu s kolem do Rijeky a projet si vnitrozemi Istrie v cervnu
Dneska ráno mířil od Děčína na Prahu vlak „DB-šrotů“ v čele s regiojetí 162, tak už vím proč 🙂
Lehátka?
Viděl jsem to ze skály z druhého břehu, takže v tomto směru neposloužím, ale podle nátěru s tvaru střechy by to Bvcmbz DB Nachtzug být mohly.
další lehátka? mohl by zase vyhrát nějakou rychlikovou linku a začít tam jezdit. třeba Plzeň – Brno před CB. ale tam se ty lehátka dají zaradovat i v puvodni podobě. jen bych změnil logiku linky…odjezdy až kolem pulnoci
Lehátka potřebuje, ještě minimálně 10
Však teď je linka Kolin-U.n.L. ne? V soutěži
tak to by byla také hezká výměna šrot za šrot…
To je na vyspání krátké.
Jen prosím to ne. Na R8 je to taková katastrofa, že snad i ta Béčka, co tam jezdila dřív byla pohodlnější a lepší (a to bych sám dřív nevěřil, že tohle řeknu).
předpokládám že to bude materiál na další RJ dobrodružství směrem na PL-UK hranice, na to bude potřebovat dalších 16 vozů, předpokládá že 10 lehátek a 6 sedačkových.
Ani RJ ještě neví jaké vozy budou na Ukrajinu jezdit, ty co přimějí dnes, tak budou na to Chorvatsko ještě
aaaa, COVID import agency zahajuje provoz 🙂
Tak to určitě a třeba i ty modré vlaky nejsou Covid import agendcy ? Když jich jezdí polovina. Cestování takto je naopak bezpečné když jsou roušky / respirátory každý si kecne a sedí.
A že jsi to nenapsal svému šéfovi, když v rozhovoru uvedl, že ČD taky chystají covidexpres do Chorvatska.
není potřeba, nevyjedou! 🙂 ani do švestek.
po tisíci a prvé. dělám v bance…ne u CD.
jim je jedno, kde děláte, prostě jste se dotkl jejich vůdce a vzoru,
já vím, že jsem se dopustil urážky majestatu. jen si prostě nemůžu pomoct, a opakuju fakta, aby snad a možná si vymysleli nový výkřik…tenhle už je nezajímavý.
PS: plánovat toto léto v chorvatsku mi přijde pro CR bezbrehy optimismus. bez testu nás tam nikdo nepusti
A proč by měl být test problém? Chystáš se sedět 21 hodin ve vlaku, a přitom ti vadí půlhodina u doktora ? To je trochu mimo mísu…
No nevím, poslední dobou můžeme být spíše exportér s pozitivitou nejvyšší v Evropě. A kdo jak to bude vypadat v létě.
to máte pravdu, opravují, Covid export agency zní i lépe 🙂
v našem případě spíše COVID export agency
A za další: On si fakt vážně někdo myslí, že nadcházející letní sezóna bude normální?
andy zařídí. zase Covid odejde. jen nás tentokrát asi nepustí přes hranice… 🙂
Záleží, jak rychle a čím se bude očkovat, resp. jestli očkování zabere hodně , jak to vypadá podle některých ukazatelů(v rámci Evropy Izraele apd.), nebo to zase taková sláva nebude. Nezbývá, než se modlit za první variantu
Od začátku vědci tvrdili, že vakcína se vyvíjí s cílem zabránit úmrtím a hospitalizacím (a ne zabránit přenosu, to by byl jen příjemný vedlejší efekt), to jen nekompetentní politici malovali vzdušné zámky.
Problem Evropy je pomale ockovani. V okamziku, kdy bude naockovano kriticke mnozstvi lidi (60-70%), mela by se infekce sirit jen minimalne. Dnesni zprava z opacneho konce sveta:
https://news.google.com/articles/CCAiC2ttbHk0cmdRX19zmAEB?hl=en-US&gl=US&ceid=US%3Aen
No, nevím jestli modlení fakticky pomůže, ale nikdy neříkej nikdy!
Tak snad to nebudou hranice okresu.
Loni taky nebyla normální a Chorvatska se jezdilo. Do prázdnin ještě zvývají 4 měsíce a dá se čekat, že se bude hodně očkovat.
Očkovat se bude, ale v ČR těžko dost rychle, aby se to stihlo do léta dostatečně. Ostatně papaláši naočkovaní jsou, část zdravotníků taky, aby to tak nebilo do očí, tak ten zbytek už tak nespěchá. Uvidíme, spíš bych tipnul, že pro ČR budou pravidla o dost přísnější než loni, málokdo bude takovej sebevrah, aby si nás ve velkým počtu pustil do země. Chápu Regiojet, že nechtějí stát a čekat, ale radši se chystaj, kdyby nic, aspoň z toho bude PR a zaměstnanci budou mít co dělat, to samozřejmě dává smysl. Ale kdybych si měl tipnout, tak minimálně v první půlce… Číst vice »
tak tak vakcinybudou nejdřív v létě a ještě bude problém je vyockovat
Je úplne jedno ako rýchlo alebo pomaly bude očkovať Česko, rozhodujúce je ako budú očkovať Chorváti. V momente keď budú mať ochránené svoje rizikové skupiny, nebude záležať či návštevník očkovaný je alebo nie.
Přání otce myšlenky. V české lokalitě standartní „bordel“ a „lži“ + šmelina (obohacování vybraných jedinců). Čekat můžete, otázka čeho se dožijete či nedožijete…
Proč má v Budapešti pauzu 25 minut?
V Gyekényes by lokomotivu mohli vyměnit rychleji než za 40 minut.
Pauza ve Splitu 2 hodiny nemusí být při větším zpoždění dostatečná.
Z Prahy vyjede dříve než minule a i minule byl čas na hraně, kdy člověk stihne odejít z práce, nyní aby si bral dovolenou.
Každopádně cílovka je jasná. Lidi, kteří nemají auto nebo dříve jeli autobusem.
tak když někdo rád řídí 12+ hodin, tak ať si to užije.
ale jízdní doba fakt není dobrá, stejně tak doba odjezdu z prahy a příjezdu do prahy je těžce mimo, o příjezdu a odjezdu do/ze splitu nemluvě.
brno je cajk.
Do Rijeky se dá autem dostat z Prahy za 8 a půl hodiny. Za 10 s přestávkami. V 8 ráno se vyjede a v 18 je člověk na místě. Z Brna ještě o 2 hodiny dříve.
myšleno split. z brna
V Budapešti se v Keleföldu mění směr a je potřeba přepřáhnout. V Gyekényes probíhá schengenská pasová kontrola na výstupu i na vstupu.
Ale je fakt, že rychlost ze Zagrebu do Ogulinu a dále jak do Splitu, tak do Rijeky je tragická.
no vidíte a já jsem už několik let přesvědčen, že tahle linka je tahoun právě pro ty, kteří auto mají, dle mě je chyba, že nejezdí směr Rijeka autovlak (samozřejmě jsem rád, že RJ jezdí aspoň takhle), pokud by jel přes AT (vím vysoké poplatky) a rychleji, dojede někdy ráno do Rijeky, přesedne se do auta a máte celé HR pořeží před sebou jako na dlani……
Se SMARTWINGS jsem z Prahy ve Splitu za hodinu a půl. Proč bych měl trávit o dovolené 20 hodin ve vlaku, když se v práci vlakem najezdím ažaž.
A přímá letenka stojí trojnásobek co vlak do Splitu. Pro někoho je rozdíl 2000 Kč podstatný, pro někoho ne. A spousta lidí bere tu cestu vlakem jako součást dovolené, jako zážitek.
Jinak k té cestě letadlem pripocitejte dvě hodiny na letišti v Praze, takže reálně odjížděte z domu brzy dopoledne (jako Pražák), nebo brzy ráno jako neprazak.
Mimo to ne každý je z Prahy, lidé třeba z Olomouce nastoupí v devět večer v Brně.
Nemůžete cenu hledat na portálu pana Jančury, tam je pochopitelné, že si něco přirazí, aby nekonkuroval vlastnímu projektu a když někdo bude chtít stejně letět, tak si aspoň slušně zaplatí. Zkuste hledat na jiných portálech než je ten jeho. Mimochodem na kolik si ceníte svůj čas? Na 154 korun v čistém na hodinu? Není lepší si to před tou dovolenou odpracovat v práci, kde máte víc? A tudíž vám zbyde víc na radovánky na dovolené?
„A spousta lidí bere tu cestu vlakem jako součást dovolené, jako zážitek.“ – 21 hodin být zavřený ve vlaku je jako dovolenkový zážitek ??? To od 28. 5. klesnou tržby S/M salónům alespoň o dvě třetiny. „Pojď Máňo, skočíme na Wilzoňáku do vlaku, ve Splitu omrkneme nádraží a pojedeme zpátky, to bude super dovolená..“
Když by SW nabídly letenky tak za 3k/RT tak proč ne.
Protože je to každého volba
Z letadla si neudělám skvělé železniční fotky 😂
Vemte si prášek a žádný, opakuji žádný alkohol.
On tě někdo nutí?
Kapacita je omezena. Vaše rozhodnutí uvítají jiní, kteří z nějakého důvodu nechtějí až na letiště někam do Pr. , když trasu tohoto vlaku mají výrazně blíž 😉
ale jo, fandím mu, je to sice delší cesta než po silnici, ale zas ekologické a třeba díky vlaku umře na silnicích méně lidí…
Do Splitu je to pro dvě osoby ekonomicky na hraně a pro rodinu (3 a více) už to nevychází vůbec.
Tak nejde jen o cenu… Mně by se třeba do Splitu autem nechtělo řídit. I když vlakem asi taky ne, ale aspoň bez řízení. To spíš nějak nakombinovat nějakou letenku, ale kdo ví co bude.
Což o to, spací kupátko by bylo fajn, kdyby ovšem byla sleva pro rodiny. Bez toho cestu vlakem (a tím pádem i bez mobility po okolí cílového místa) prostě obhájit nelze.
Půjčovny aut neexistují?
Ono spíš nejde obhájit, proč mučit děti 21 hodinami ve vlaku (a to ještě teoreticky, bez běžného zpoždění). Dovolená a peklo (zpravidla) nejsou synonyma… Když se trochu snažíte, tak na super last minute se třeba Bulharsko pro čtyřčlennou rodinu s all inclusive ve čtyřhvězdičkovém hotelu dalo v hlavní sezóně sehnat už okolo 30 – 35.000,- Kč. Když od toho odečtu 10.320,- jen za „holé“ jízdenky do Splitu, tak není co řešit. A neztratím dva dny dovolené, bo let je tak na hodinu a půl…
a amortizaci vozů počítáte? 4000 Kč za tuším 2000 km cestu? jen za naftu byste dal 3000-3500…co dálniční poplatky a ojeté gumy, nemluvě o další údržbě?
Jestli je amortizace 2 Kč/km, tak jsem se za půl roku dostal s autem za 44 000 Kč do mínusu. 🙂
Když to budu takto počítat, tak pro čtyřčlennou rodinu mi vlak vyjde na min. 8700 Kč. Autem mi to z domu (jih Moravy) vyjde na 2700 za naftu, i když započítám vše kolem, budu výrazně v plusu. Navíc se mi nabízí možnost výletů kamkoliv.
V ceně jízdenek jsou kromě jiného i mzdy zaměstnanců, kteří Vás vezou a během cesty se starají. Vy nemusíte řídit, nemusíte se stresovat, můžete naopak cestou odpočívat. Zájem je veliký, takže asi část populace tahle varianta cesty oslovila a já jsem za tuto možnost rád. Už jen proto, že mám rád možnost výběru.
Pro mě je řízení rozhodně větší relax než 21hodinová cesta vlakem. Takže za tohle si fakt připlácet nechci. Samozřejmě chápu, že ne každý to má stejně, takže rozumím tomu, že ten vlak je plný.
A někteří jedou přes Transfagaraš na motorce. Lidi jsou různí a snažit se z nich udělat unifikované klony je blbost.
Přesně to mám na mysli – je dobré mít na výběr.
A co kdybyste nechal lidi, aby se rozhodli sami?
A co kdyby sis přečetl poslední větu mého příspěvku, kde přesně tohle píšu?
Můžu tě ujistit, že když lidé volí způsob dopravy, zvažují různé aspekty, ale amortizace vozidla mezi nimi není.
Lidi dělaj různý blbosti. Kéž by zapomínání na některé náklady, které budou muset platit, byla ta nejhorší z nich.
pocitat do toho amortizaci auta smysl moc nema – minimalne podle km.
auto si totiz nekupujes kvuli ceste do chorvatska a “proste to auto mas”.
takze amortizace auta pro
“normalniho cloveka” je spise casovy naklad.
Na druhou stranu má většinou člověk (tím spíš rodina) plánující jezdit autem dlouhý cesty do zahraničí na auto úplně jiný (a zpravidla dražšíí) nároky, než člověk, který autem jezdí hlavně po okolí a o dálkových cestách neuvažuje. Ať už jde o velikost, komfortní funkce a příslušenství nebo třeba stáří.
Znám případ, kdy dost jezdili, a pak se divili, že jim to auto dříve odešlo ….
náklady argumentuje Kalina. tak jsem si to dovolil spocitat. at napíše, že je líný jet vlakem a je to zcela v pořádku. na kecy, že autem se jezdí zadarmo jsem totiž alergický. hodně alergický. protože je pronáší ti stejní tupouni, kteří si jinak nechají vrtat koleno pro petikorunu
Pokud někomu jde jen o cenu, asi máte pravdu, ale co to mačkání se v autě, zastávky na pumpách na WC, nemožnost normálně spát a v neposlední řadě, ekologie? Jak píší ostatní, připočítejte si do kalkulace dále k PHM také amortizaci, poplatky za dopravní cestu a opotřebení dílů.
Právě, že nejde jen o cenu, ale časovou flexibilitu, možnost mobility kolem místa pobytu, přeprava zavazadel od domu až na místo. Pro vlak zas hraje relativně bezstarostná cesta, ale to je pro většinu málo.
Což jsou všechno věci, které řada lidí ocení, ale pro spoustu lidí mířících právě tam jde o zbytečnosti. A část těch věcí se dá řešit (do hotelu člověk moc zavazadel nepotřebuje. V mnoha místech mobilitu kolem místa pobytu slušně zajistí místní veřejná doprava – ostatně i když někam jedu autem, často ji potom používám, na mnoha místech je to šikovnější (nevím pravda, jaká je v tomto směru situace zrovna v Chorvatsku). Případně se dá auto na místě na den půjčit, když člověk chce změnu. Je jasný, že ten vlak nebude vhodná volba pro všechny. Pravděpodobně ani pro většinu. To nikdo… Číst vice »
Autem stojí trasa Praha – Split – Praha jen na PHM a dálničních poplatcích 7000-800 Kč. Podobná částka bude amortizace, pojištění, údržba. Při cestě na ostrovy je nutné připočítat 1100 – 2500 Kč za přepravu auta.
Pro porovnání přímá letenka s kufrem je za cca 7500 Kč/os.
Takže pokud tam někdo jede a nepotřebuje být mobilní a chce ušetřit, tak ten vlak není špatná volba, asi pohodlnější než autobus. Jen je to pomalé. Letadlo za hodinu a půl, auto za nějakých 11, autobus kolem 14-15, vlak 21 hodin.
Tady jsou poplatky pro různé trasy přehledně v článku https://www.top-pojisteni.cz/pojistovaci-poradna/novinky-ze-sveta-pojisteni/autem-do-chorvatska-kolik-stoji-cesta Co se týče amortizace, pojištění, údržby, jde o fixní náklady spojené s vlastnictvím auta.
Nejde. Respektive pojištění ano (pokud nepočítáme spíše hypotetickou možnost dostat u některých pojišťoven slevu za malý nájezd), amortizace i údržba maj fixní část a variabilní část. A ta variabilní rozhodně není nulová ani zanedbatelná.
Výměna oleje a servisní prohlídky jsou hlavně časově závislé, celkově auto ztrácí hodnotu v průběhu času bez ohledu zda jezdí nebo je odstavené. Drtivá většina lidí auto chce efektivně využívat, když už jej vlastní. Snad neexistuje člověk, který by nechal auto nevyužité doma a na dovolenou se vydal vlakem.
Záleží na intervalu, mě to u aktuálního auta vyjde nastejno (ale nemám nájezd nijak velký), u minulého s krátkým intervalem to bylo podle km dvakrát častěji než podle času. (A řada lidí, co se v tom vyznají, doporučuje nespoléhat na ty hodně dlouhé povolené intervaly u některých aut a jezdit raději častěji). Rovněž řada dražších dílů odejde spíš nájezdem než časem, vysoké nájezdy snižují cenu ojetin, atd. Ostatně omezení maximálního ročního počtu km ve smlouvách na operativní leasing (kvůli kterému se už stáčí i roční auta) asi nebude jen tak… Co se týče toho nechání auta doma a vydání se… Číst vice »
Split je sice 2. největší město Chorvatska, ale lokálka Ogulin – Split je Praha – Dobříš o větší délce. Navíc MHD Split je taky síla Chorvatsko nemá nikde trolejbusy a tramvaje akorát Osijek a Záhřeb je to prostě díra bez elektrické dopravy.
Ale jděte 😀
Jízdní doba se z Prahy do Splitu zkrátit dá, ale přes Rakousko je dražší dopravní cesta musela by se přidat souprava zvlášť z Prahy na České Budějovice – Linz – Lublan – Rijeka – Ogulin – Ploče a Brno , Bratislava by muselo přes Zagreb. Otázkou je zda by bylo dost cestujících na 2 vlaky?
Řešit jenom cenu je nesmysl. Navíc tento vlak využije stejně pouze zlomek těch, co do Chorvatska v létě cestuje. Přesto je skvělé, že tato možnost existuje.
Já taky nejsem proti tomuto vlaku a pro „singles“ nebo i dvojice to bude jistě zajímavé.
My zvažujeme se třemi dětmi celé kupé. Jednak je mi blbý někoho rušit, druhak je to více prostoru pro sebe. Jízdní doba sice není úplně dokonale, ale – nemusíme řídit, nemusíme se mačkat v autě nebo busu, jet na letiště o několik hodin dříve…
Pro děcka je výhodné, že nemusí být celou cestu pripoutane. Mohou si v klidu hrát hry u stolečku a povídat s rodiči.
Ještě pojízdnou knajpu pro tatínky a dětské kino s hernou pro prcky a je to dokonalý 👍
Horší bude puberťák, ale pro něj je opruz momentálně všechno, takže když tak dostane roubík