RegioJet začal nabízet v Maďarsku vnitrostátní spojení, prohloubil spolupráci s Westbahn
Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet
Český dopravce bude proti maďarskému státnímu na vnitrostátních relacích levnější.
Maďaři nám WizzAir, my jim RegioJet!
To je smutné, že nově u takového dopravce je někde možné koupit jízdenku na spojení s přestupem (navíc v rámci téhož dopravce). To by měl být automaticky standard hned.
Začíná mi připomínat polské kamionové firmy.
Přemýšlím…proč chce jezdit venku…
A vychází mi jediné…doma nemá už moc kde. Prostě CD nakonec to politické krytí má…
Osobně by mne zajímalo čím to vše chce financovat…že by další bondy?
Tak se podívejte, ty stanice má po trase a vlaky mezi Vídni a Budapešťská jsou poloprázdné, tak toho dobře využil
tak zastavky chápu. Na to se neptam.
Spíš ty další linky jako celek
V byznysu hranice neexistují a v železniční dopravě dneska taky čím dál tím míň. Tady vůbec nejde o nějaké doma/venku. Je to středoevropský dopravce a taky se tak chová. A to je jedině dobře.
Tak to dělá nějaký jinačí dopravce , RJ dostane prachy za to že tomu jinému dopravci dává do vlaku cestujici
Města, každé s počtem obyvatel skoro 2 miliony – to už je slušný potenciál. To se spíš divím, že to napadlo někoho až teď. V každém případě bod pro RegioJet.
Podívejte se, co jezdí komerčně ČD – jen Praha – Ostrava/Opava
Je velký rozdíl mezi jízdou za vlastní a v závazku
Preji hodne uspechu, jsem hrdy na to, ze ceska firma ma tolik uspechu v Evrope
Ano, je to super. V té souvislosti mě napadá, jak bychom se tvářili, kdyby (např.) na trati Praha – Brno jezdily dva páry vlaků soukromého maďarského dopravce. Vůbec bych nebyl proti, ale toho se asi jen tak nedočkáme. S tou hrdostí je to pravda. Zejména když si člověk přečte nadšené recenze zahraničních cestujících, kteří nešetří superlativy.
Pokud to funguje v autobusech, není velký důvod, aby nefungovalo i ve vlacích. Treba to bude fungovat i v letadlech =) =) =) Kdo ví, čeho se ještě dočkáme…
Radim Jančura opakovaně prohlásil, že v železnici je budoucnost, je to jeho cíl a že do letadel nepůjde. Jistě, může změnit názor, ale myslím, že právě na železnici je potenciál větší, než ve vzduchu.
Byla to jen otázka času, že začne nabízet i vnitrostátní jízdenky..
Přeju mu úspěch, přeju mu další expanzi z Budapešti na všechny strany.
Tadyse o tom konkrétně píše:
http://www.regionalbahn.hu/2020/08/RGJ-HU.html
Tady se o tom taky pěkně píše:
https://iho.hu/hirek/ot-euroert-a-regiojet-elviszi-gyorbe
Spíš je smutné, že s takovou expanzí nezačal cestující na vnitru přepravovat hned od startu. Ale asi moc Čechů mu ty vlaky nezaplnilo…
Nechápu. Hned od startu má na všech linkách vnitro přepravu. Nebo máte namysli, že na trase Praha Ostrava má mít 60 zastávek????
Nicméně by mě zajímalo, pokud přidá zastávky, tak bude delší jízdní doba a rychlejší obraty, už teď jsou obraty na Smíchově cca 30 minut zajímalo by mě jak to chce vyřešit? (Údržba soupravy atd)
On už v Gyoru stavěl, ale jen pro výstup/nástup dle směru, takže se nic neprodlouží.
Kde vezme vagóny a lokomotivy? (Traxxy tu budou nejspíš až v říjnu)
No prý se mu linka R8 nevyplácí ,tak z tama.
To víte od kuď? Navic to potřebuje do zaří
Aha už jsem zjistil, že jen přidá na svém spojí zastávky zbytek udělá partnerský dopravce
Byla to agentura Luďa ,ale dvě a dvě dohromady ,to musí být ekonomicka sebevražda ..provozovat vectrony na rychlíky + moc vytížené to nejezdí.i když Jančura zas šetří na vozech a revize jsou u jeho firmy sprosté slovo .
Tak revize čeho?
Tak ty vectrony půjdou do konce roku pryč, zbydou mu že 13 co teď má jen 5 co má na leasing
Ze*
Vozů
Tak jistě lopato, už o minulých švestkách zbankrotoval a psali to v Obzoru (hned pod článkem, že s. Gustáv Husák navštívil žst. Plzeň G.n.), tak to musí být pravda!
Jerry tuhle dobu nepochopí. Už nikdy. Ten zamrznul v ČSSR.
Agentura JPP?
Jak se mu může linka R8 nevyplácet, když to je pro něj zlatý důl. Platby za závazkovou dopravu královské a náklady na minimum. Navíc ministerstvo na nějaký dohled kašle, takže si tam doslova dělá, co chce. Je fakt, že cestujících markantně ubylo, ale to dožene na zvýšeném jízdném a na nařízených slevách. Ostatně už nyní se začínají vozy původně dislokované pouze pro R8 objevovat na komerčních spojích.
Na lince R8 začal (náklady související se zahájením provozu), pak přišla korona, takže od půlky března do května mrtvo. Takže ty výsledky budou za první pololetí ztrátové.
Ve Wien hbf RegioJet mají vlaky na displeji logo Westbahn a pokladna je Westbahn + RegioJet.
Pro mě je stejný problém s RegioJet jako před 2 lety – nefungující toalety!
Regiojet totiž nemá v Rakousku licenci ani personál (strojvedoucí a vlakový doprovod s rakouskou zkouškou). Vše zajišťuje Westbahn, jejichž zaměstnanci nastupují a vystupují v Břeclavi. Na síti ÖBB to jede papírově jako vlak Westbahn a podle toho se to ukazuje na monitorech. Dříve jim to zajišťovali GKB, ale ti z nezveřejněných důvodu ukončili smouvu a pak to musel velmi narychlo přebírat Westbahn.
No už jedu z Ostravy do Budapešti přes Brno a Vídeň.To nevymyslíš.Ale co udělá velký žlutý č…..,tak je přínosem.
je to jedna z moznosti. nikdo vas nenuti ji vyuzit. jsou i jine alternativy, ne?
Jó,třeba Ostrava,Praha,Vídeň,Budapešť😁
Až něco dokážeš, tak až pak si můžeš dovolit někoho kritizovat…
Ale podle tvého slovníku usuzuju, že to v tvém případě absolutně nehrozí – byť ani v 5% – co k dnešku dokázal „pan Žlutý“…
A co dokázal žlutý ?
Jestli jsi to nepochopil,tak NORMÁLNÍ člověk pojede přímo a ne kolem Evropy.Čas jsou peníze.Ale co budu vykládat žlutým mozkům.
Souhlas,čas sou peníze ..
Tak především, pokud si teď večer zadáme spojení Ostrava – Budapešť, tak žlutý s jedním přestupem za 358 korun, příjezd do Budapešti 12:06.
Modrý opět s jedním přestupem, za 670 korun a příjezd do Budapešti 12:20.
Takže dřív se do Budapešti dostanu se žlutým a o polovinu levněji, ale to lopata Jerry nepochopí.
Hele, ty taky lopato (žlutá…) – někdy je levnější ten, jindy onen.
Přítelkyně se synem jela zpáteční do Vídně z Brna s railjetem za 590 za oba. Se zlutakem by sama zaplatila 319 za jednu cestu.
Takže…
njn.. si zas jednou vychytal akci 60 let před odjezdem…
tady se ale řeší že když tedzajdu na hlavák s tim, že chci ject do Budky – tak Žluťák mě tam sveze is filmama normálně za cca 19 EUR do Astry v pohodlný kožený sedač ce- kdežto ČD zhruba za 70 EUR – tedy za 1750 Kč… a bez filmů a na tvrdý hadrový sedačče
Jela dnes, kupovala v nedeli večer.
ABudapešť nevim, nebavim se zkusmym zadáváním tras, jen nemám rád zjevně lži a nepravdy.
Cena byla dle webu RJ / ČD v danou chvíli, takže žádná lež, i když se to snažíš převrítit.
PS: Lopata je označení Jerryho, který se tu v různých diskuzích vyjadřuje jako neandrtálec.
Přesně na vašem srovnání sedaček je vidět, jak máte žlutou gumou vygumovanou hlavu… PS: A mají všechny filmy? Já vždy raději volím internet, tam toho najdu mnohem víc a WiFi u ČD taky je. No a nejlepší je film si stáhnout, protože mě neotravují reklamy na začátku cesty a když ho náhodou nestihnu dokoukat, tak si ho pustím později ještě.
Dostat se můžete dříve o 14 minut, ale za cenu toho, že budete vstávat o 2 hodiny a 18 minut dříve. O tolik je delší jízdní doba žlutým.
Zkuste vycenit svůj čas na nějakou hodnotu. Ale to asi lopata švestka nedovede.
Ten pro koho jsou čas peníze, pojede autem. Ale to lopata Hynek nepochopí, protože potřebuje dojet přesně v tom čase, kdy jede něco na režijku.
Zejména režimka jsou peníze!!!
1.)Kudy kdo pojede a čím je čistě každýho věc – já reagoval na Trondový sprostý nadávky.
2.) Z krakova přímý vlakový spojení neexistuje – v Polsku vlak končí v Zakopanym a na Slovensku v Trstený… Jezdí ale přímej autobus Kraków – Budapest po obcvatu Banský Bystrice ale nestaví tam – na Slovensku staví jenom na čůrací pauze a pivo v jednom Známym horskym středisku který je po cestě..
Rozhlédněte se..
Tak nějak si nejsem vědom toho, že by v Budapešti chtěli vítat zrovna davy chacharů. Takže buďte v klidu a udělejte si výlet do Beskyd.
Navíc do Beskyd jezdí ty nejmodernější vozy řady Bt, vybavené mexickou klimatizací a nadčasovým WC typu hnojič kolejí – tam je svět ještě v pořádku.
Jenom se divím, že taky nezastaví v Tatabányi
Ještě zařadit do provozu nové lokomotivy (otázka zní: kolik bude požadovat za pozdní dodání po dodavateli). Příští rok se mohou těšit v ústeckém kraji na nové elektrické jednotky. A dále může začít vymýšlet, kam poveze Čechy na dovolenou příští léto.
Kdyby mu dali navíc jednu lokomotivu tak by ji hned sužitkoval
Už takhle mu těch 15 traxu bude stačit jen do konce příštího roku (pokud tedy nebude ještě více expandovat) pak si bude muset půjčit nebo čerpat opci
Jsem hlavně zvědav, kolik jich vlastně Regiojet dostane do konce roku, respektive do nového jízdního řádu, kdy bude potřebovat dvě lokomotivy navíc.
No potřebuje je 4+ ideálně zalohu, ale ty má teď 4 takže to nějak zvládne
Potřebuje 2 na linku Praha- Ukrajina
A 2 na linku Vídeň- Waršava (sice se budou soupravy mezi sebou dělit, ale to nemění nic na tom že 4 lokomotivy budou potřeba)
Avlaky: Na Ukrajinu zřejmě pojede lokomotiva, která přijede večer z Bratislavy a ráno se vrátí tak, aby mohl za cca dvě hodiny odjet do Bratislavy. Z Vídně to bude podobné, tam má také přes noc jednu lokomotivu.
Potřebuje tu soupravu nějak vyhřát takže spíše budou mít na to samostatně lokomotivy,
Také nevím jestli traxxy mohou už jezdit do Polska
Poveze je Splitu – o tom už mluvil..
Otázka je, jestli jenom přes Rijeku, nebo něco podobné spustí příští rok i z Budapešti
– v rozhovorech pro maďarský tisk naznačoval, že Budapešť je ideální jako HUB pro další expanzi…
Ve srovnání s navýšením cen na R8 zajímavé cenové srovnání… hlavně na kratších úsecích.
R8 je regulována státem. Srovnávat jablka s hruškami je trošku mimo.
Já nemyslím, že má max.cenu za lupen na R8 ve smlouvě.
Reálné to bude zastropovano do budoucna asi státním tarifem…ale ten ještě není. A k němu zase bude asi problém s mistenkama, koupíš si SJT a pojedeš v dobytcaku a lepší vozy jen za žlutý dynamický tarif…si myslím.
nevím jak dnes, ale dříve (cca 15 let zpátky) vyhlašovalo ministerstvo maximální cenu za jízdné, myslím, že u objednané dopravy to bude stále
Samozřejmě že je cena zastropovaná! Bez toho by to stát jezdit nenechal. Jenom si nesmíte jako strop představovat cenu vázané jízdenky ČD s IN25/50 v jiné relaci a na jiné trati.
A kolik je ten strop?
Přesně tak, byť to je vše vyhlašováno jako stejná třída a stejně se to tváří zejména pro účely vykazování státních slev.
Silně pochybuju, že stát ve smlouvě odstupňoval, jak má RegioJet po měsících zvedat cenu. Takže nemáte pravdu. Nějaký velkorysý strop tam jistě je, nicméně Radim má ruce poměrně volné.
Tak například nejnižší cena („od XXX Kč“) je celkem srovnatelná – Brno-Ostrava je od 119 Kč za mírně delší trasu.
Tak ta je hlavně v závazku . Takže blbost
Ale zdražení tam je a nemalé.. jezdil jsem to za max. 290 Kč zpáteční s ČD, teď 478 Kč. A to se vyplatí…
Blbost, s RJ je to tam a zpět 228 Kč, to co blábolíte nevyjde ani pokud srovnáváte druhou třídu ČD a první RJ.
Standard 2. třída RJ odjezd 6:44 stojí 219 Kč jedna cesta. Totéž odjezd 14:02 z Brna. Prostě pokud chci jet v hlavním čase a ne zbytečně brzy nebo pozdě, platím o hodně více, než s ČD. Takže žádná blbost, je to o kus dražší.
Což je chyba smlouvy, že nedává max.cenu pro kaštana…Což by v ZDO dle mělo mělo být…
A bacha, přehlédl jsem se, 219 jedna cesta je low cost. Standard je 239 Kč. Ano, je to evidentně chyba smlouvy. A taky to svědčí o přístupu soukromého dopravce k zákazníkům. Nemá na té trase konkurenci, tak zvedne ceny a nerozpakuje se zdražit ani takto brutálně. Stát ušetřil, lidi si připlatí… mě teď dokonce vyjde levněji cesta přes Břeclav, než s RJ přímo…akorát těch použitelných spojů je malinko a riziko, že se přestup nepovede, je vysoké.
Samozřejmě, že ta cena regulovaná je a pro 172 km (Brno hl.n. – Ostrava hl.n.) činí ve 2. třídě 238 Kč.
Až mi zase bude někdo tvrdit, jak ta naše železnice stojí za… nic, tak mu ukážu tenhle článek, který jen tak mimochodem zmiňuje základní cenu jízdenky Györ – Budapešť 186 Kč. A to MÁV, co se týče kvality, skutečně nejsou žádná hitparáda a průměrný maďarský plat je menší, než ten český.
No – nestojí za mnoho… To je složitá otázka. Určitě je nejlevnější široko daleko, díky kombinaci poměrně rozvinuté konkurence a státních slev navrch.
Takže si pak dopravci nemůžou moc vyskakovat protože v systému prostě nejsou peníze, ale zase po vstupu na jakýkoliv zahraniční trh budou příjemně překvapeni. ..
To je zajímavé, že univerzální platnost jízdenky umí i soukromí dopravci; tady se nám furt tvrdí, že je to zlo…
základní cenu jízdenky Györ – Budapešť 186 Kč
———
U ČD je základní cena za takovou vzdálenost asi 195 Kč.
Ovšem ČD mají relační slevy, MÁV téměř ne, za to mají více slev státem nařízených.
Regiojetu v tomhle fandím…Státní předražené molochy potřebují konkurenci jako sůl. Své už o tom poznaly ČD a snad se zlepšení dočkají i Madaři.
Zlutaka nemám rád od doby, co jsem si musel kupovat lístky víc než týden dopředu na linku Brno-Praha (bus).
Nechci totéž (a dynamicky tarif k tomu) na vlaku…
Takže jim fakt nefandim. A nejezdím tím…
Takto jsme rádi, že to víme. Good luck.
Musel? Mohl jsi jezdit s ČD za fixní cenu.
A přestup Westbhn/Regiojet bude podle tarifního modelu Westbahnu (jízdenka platí v kterémkoliv spoji 365 dní od nákupu), nebo Regiojetu (jízdenka platí jen a pouze na konkrétní sedadlo v konkrétním spoji)?
Jak tam tohle funguje ?Co se týče platnosti jízdenky ? Když nepřijde průvodčí, tak mužu jezdit kolikrát chci ? A jak se vůbec zneplatnuje elektronická jízdenka ? Načtením kodu do systému pruvodčím ? Nebo tam pořád všichni fungují analogově a jediná možnost nákupu jízdenky je u fronty u okýnka a označení kleštičkama, zatímco hledám místo k sezení, protože místenka je samozřejmě za příplatek ? 😀
Pokud vám průvodčí nestihne načíst jízdenku a nejste čestný, tak ano, teoreticky můžete jet znovu… Stejně jako na flexi jízdenku ČD z Prahy do Kolína můžete jet teoreticky ráno, odpoledne i večer, když vás nikdo ani jednou nezkontroluje, nebude vás tížit svědomí a bude vám to stát za to.
To je zajímavé, že univerzální platnost jízdenky umí i soukromí dopravci; tady se nám furt tvrdí, že je to zlo…
Tak jsem na to koukal. Dostanete univerzální jízdenku do Westbahnu a jízdenku s místenkou v Regiojetu s příplatkem za vyšší třídu dle výběru.
szilvákba
ége segyedre 😀 😀
„S Westbahnem RegioJet spolupracuje od svého vstupu na rakouský trh.“
Nespolupracoval RegioJet nejdříve s Graz-Köflacher Bahn (GKB)? Minimálně na jejich licenci jezdil do prosince 2019 mezi Břeclaví a Vídní.
Co se licence týče, tak ano. Nicméně od začátku spolupracuje i s WB ohledně prodeje jízdenek.
Aha, to jsem netušil. Díky za odpověď. 🙂
Už ne. GKB docela nečekaně ukončili spolupráci a pak to přešlo pod Westbahn. Cestujícím to ale může být úplně jedno.
Zatracenej Jan Čurák. Musím se přiznat: nevěřil jsem mu, ale on to dokázal. Za mě respekt.
P.S. První člověk co napíše „do švestek“ je idiot 🙂
Ty co píšou „do švestek“ Jancurovi taky fandej 🙂
To je mi jasný. Ale je to neuvěřitelně otravné
A co jste nevěřil? Že bude nabízet vnitrostátní spojení v Maďarsku? Jako je to určitě dobré, ale že by to bylo něco nemožného…
Tohle vsechno zarizuji manažeři apod. Radim je neco jako Colonel v KFC …..
Ovšem velmi důležitý Colonel.
Zrovna u struktury Regiojetu to tak opravdu není. Tam platí Radim řekne, manažeři provedou.
I když se to tak nikdy nedělalo a cestující by to zneužívali?
A dopadne to třeba tak jak jeho taxiky.
A v čem podnikáte vy?
V nicem. Jen pak řeším problémy těch, co jim to podnikání nevyšlo….a je to mnohdy hodně smutné…