RegioJet jedná o lokomotivách z Číny
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier
Důvodem jednání s čínským výrobcem je nespokojenost s dodávkami od Alstomu.
Důvodem jednání s čínským výrobcem je nespokojenost s dodávkami od Alstomu.
A platí Jančura včas? Ona Alstom je velká firma, která ty lokomotivy vyrábí na běžícím páse, takže jestli firma pořádně neplatí, má možnost ty lokomotivy poslat jinam.
Odporná kolaborace s vrahounským rudokorporátněfašistickýmn režimem. Čínský zločinecký režim popravuje politické odpůrce, když nalezne dostatečně solventního a straně oddaného příjemce orgánu, mučí lidi v koncentrácích a vyhrožuje sousedním zemím. Obchod se zrůdnými režimy musí skončit!
Alstom dodává blbě. Radši koupí od CRRC, který Leu vůbec nedodal. A Leo před krachem byl zachráněn vstupem Refne.
Kvuli CRRc skoro LE zkrachoval jo
Přitom stačí objednat či odkoupit ucelené soupravy v zahranici a je klid
To by chtělo uvést příklad.
IC2/IC4 z Dánska … dieslové a problémové
IC4 měly pod RJ jezdit
Ne v ČR šle měly
Hlavni příčinou skorobankrotu LEO ( a jeho rozprodej či vstup “strategických investorů” ) byl ten čínský nesmysl Sirius, protože v excelu vyšel dráž, než KISS. Radime, pokud to není jen taktika na ostatní výrobce, tak bacha na to. Kdyby totiž Leo měl cca 5 let další 3 KISSy, tak doprava Praha – Bratislava vypadá jinak a to hodně v neprospěch CD , regiojet a hodně ve prospěch LEO a především cestujících
LEO byly především velké mašinky na hraní pro juniora, do kterých musel fotřík z jiných zdrojů dosypávat skoro každý rok.
V neprospěch ČD, no to určitě.
Tramvají do Bratislavy fakt nepojedu …
Na dálkových rychlících má jezdit klasická souprava se žracákem a spacákem, ne motorová tramvaj ,dobytčák se sedačkami z autobusu a kafem z automatu
No tak to vypadá, když někdo něco slíbí a pak to má problémy dodržet. Myslím, že v tomdle se RegioJetu jen malinko vrací jeho vlastní solidnost.
Aby to nedopadlo jako se Siriusem…Leo vlastně otevřel čínským jednotkám hranice Evropy..a teď RegioJet zase čínským lokomotivám ! ! !
Hm… BR 1004 pro DB Regio.
Nebo DB Cargo a https://twitter.com/crrc_global/status/1498680118985863185
Co je na čínských lokomotivách popř. jednotkách špatného kromě toho, že jsou čínské?
Že v číně dodnes používají páru ze Škodovky. Obráceně to ale skončí čína elektrik ve šrotu dříve.
Na to už bylo v této diskusi odpovězeno dříve: Problém nejsou čínské výrobky, ale čínské podniky působící v Evropě, které představují bezpečnostní riziko.
To vám sdělil sám Koudelka z bis?
Možná sis toho nevšiml, ale i Čína je na mapě světa a i Čína něco občas zase koupí tady. Navíc tradiční evropští výrobci toho mají nad hlavu, takže pokud něco chceš, musíš čekat a je to ještě dražší. Takže tu cestu do Evropy jim někdo otevře. A Sirius je jen okrajovka, daleko větší zviditelnění jsou ty patrový jednotky pro WestBahn.
PrdlajS…. Do Činy se exportuje jen jednou… siemens s ICE 3 generace by mohl vyprávět. Nakonec se před asi 15 lety dohodli a kritické komponenty jako podvozky, pohon trafo či elektronika jsou převážně z Německa. O kopiích či v Číně vyráběných rychlovlacich z Japonska je to na 10 článku.
Jančura chtěl ušetřit a nekupovat dražší, ale kvalitnější a dostupnější Vectrony, tak si u Alstomu naběhl, a teď si naběhne ještě jednou s Číňany. Alespoň se vyčistí prostředí pro dopravce u nás, když nebude mít čím jezdit.
Naběhli si i u ČD Cargo.
RegioJet na rozdiel od ČD Cargo ale mal možnosť výberu. ČD Cargo muselo brať od toho, čo vyhral súťaž.
A na Vectrony 009-012 dělali VŘ? Nedělali. ČD Cargo je komerční firma a může nakupovat přímo.
Ale naopak, robili. U Alstomu majú otvorené dve zmluvy s opciami, to tvrdenie o komerčnej firme je absolútne nesprávne.
Pôvodne som myslel, že hovoríme o Traxxoch, neuvedomil som si že o Vectronoch. Na tie bola rovnako v zmluve definovaná opcia, ktorá bola využitá: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/hlavni-zpravy/cd-cargo-rozsiri-flotilu-lokomotiv-o-dalsi-vectrony-/-14820/17,0,,/
Ty bys taky asi potřeboval vyčistit. Neznám nikoho, kdo by dobrovolně jel s ČD, pokud je na trase alternativa v podobě RJ nebo LE.
Ano máš pravdu, ale když soukromník nejede, tak se dobrovolně cpe do vlaku Českých drah…
Já to dělám běžné , kvalita občerstvení a servisu je jednoznačně pro CD. A to nemám režimku a jízdné si platim ze svého
Já ano. A ne, nejsem ani šotouš ani drážní důchodce s režijkou…
Praha-Vídeň jednoznačně ČD, zkoušel jsem i RJ, ale jejich pravidelná zpoždění už z Prahy mě vrátilo zpět k ČD.
No vidíte. A já zase neznám nikoho, kdo zkusil žlutomor a chtěl si podobně odporný zážitek zopakovat. EGOexpres má oproti ČD jisté přednosti, ale bývá vyprodán nebo násobně dražší, než ČD.
Může mi někdo vysvětlit, proč Regiojet nejedná o nových lokomotivách v Allachu? Dodací lhůta solidní, mašinka může ihned dělat to, k čemu ji vyrobili a náhradní díly, kdykoliv si vzpomenete. Ještě jsem nezapomněl, jak R. Jančura vychvaloval Vectrona. Pak došlo ke zlomu a začali vychvalovat Traxxe, nejprve MS2, kterého původně chtěli v množství podstatně větším nežli 4 kusy. Pak přišlo vychvalování Traxxe MS3.
Ano vectron je elita parku RJ doteď bohužel cena je o dost vyšší
Jestli koupím 3 vectrony nebo 4 MS3 je opravdu rozdíl
Ale lokomotivu přece nekupuji na 5 let a podle mého názoru je lepší za bezproblémovost připlatit. Nebo mám poradit svým nadřízeným, že s Traxxem to bude levnější?
Jenže kdo kupuje lokomotivy po kusech, dostane cenu za kus. U Regiojetu se bavíme o sérii o 30 kusech a u Carga o 20.
3 pořádný nebo 4 krámy…to je oč tu běží
nechci slevu zadarmo
Toto vystihuje dobre jedno príslovie. Nie som tak bohatý, aby som kupoval lacné veci. Keď si spočítaš, čo ťa stojí neschopná mašina tak prídeš na to, že je efektívnejšie kúpiť drahšiu, ale za to spoľahlivú variantu.
Mohu se dozvědět, jak do Vaší teorie zapadá lokomotiva 380? Díky.
Tak ještě tohle všecko vědět dva roky před tím, než se to stane.
Problém byl, že u MS2 v době objednávky od RJ už jen dobíhala výroba a pokud se nemýlím, tak 4ks RJ MS2 byli přesměrované 4ks z původní objednávky od Veolie a v té době již jich nešlo objednat více. Nicméně se mohu mýlit, už je to celkem dlouho.
Poslední kusy Traxxe MS2 mají rok výroby 2020. Spíš si myslím, že RJ byla slíbena nová moderní lokomotiva za super prachy ( nebo všechny drobné).
Ano ale rok výroby nesouvisí s rokem objednávky a katalogem výrobce. Přeci jen výroba nějakou dobu dobíhá…
Ano, tiskový mluvčí Regiojetu.
Každý Evropan by si měl uvědomit, jak Čína přistupuje k patentům. Pro ni je legální krádež a kopírování.
Já bych tedy silné nedoporučoval kupovat cokoliv od firem vlastněných Číňany a Čínou.
Bývalo, ale v některých oblastech viz IT je Čína trendsetter.
Čína, jejíž totalitní vláda má vliv, nebo vlastní mnoho rozhodujících firem, má k mezinárodnímu právu dosti jiný přístup, než tzv. Západ. Nestojím vůbec o čínský vliv.
V letech 2016 – 21 se v médiích čas od času objevovaly zprávy o zájmu CRRC o převzetí Škody Transportation, čímž CRRC chtěla získat EU-homologovanou firmu s výrobou přímo v Evropě. Zřejmě se tehdy čínská strana neomylně zaměřila na subjekt, který si v té věci vyhodnotila jako nejslabší článek… Změnilo se mezitím něco? Myslím tím ve věci schvalování čínských vozidel pro provoz na tratích v EU nebo dokonce při pokusech o získání příslušných certifikátů pro CRRC jiným způsobem? Jinak CRRC je čínský státní podnik, takže předběžná opatrnost při jednání s ním je více než nutná. Každá organizační složka jakéhokoli čínského… Číst vice »
CRRC v Evropě viz Vossloh (Německo) a Astra (Rumunsko) a mimo EU viz spousta aktivit např. v Turecku
Děkuji. Teď koukám, že se o tom psalo už i ve zdejší diskusi.
Hmmm… Jak jsou Němci v něčem chytří, tak jsou v jiných věcech úplně blbí…
Astra nevlastní Číňani, ale společnost The Greenbrier Companies z USA, která se zabývá primárně výrobou nákladních vozů.
To je jiná Astra = ta co dělala Astry pro RGJ
Jenže tenhle problém jsme si způsobili sami (myslím evropské státy plus USA a Kanada), když jsme před cca třiceti lety viděli jen velký trh, levnou pracovní sílu a velké zisky… A jak se nám „vyspělým“ dost často stává, stvořili jsme monstrum a najednou nevíme, jak z toho ven. Málokdo byl ochoten vidět, jak se Čína stává vůči nám čím dál tím asertivnější, což bylo zřetelné již v půlce první dekády nového tisíciletí…ale nikdo na ti nereagoval, nikdo nebyl ochoten odmítnou podmínky, které si již tehdy diktovala. Dnes, když ovládá nejdůležitější surovinové zdroje, zejména v Africe a technologie, které jsme jim… Číst vice »
Máte pravdu , jenže co má RJ dělat když dodavatel neplní sliby . Zrovna jsem v situaci kdy dodavatel nekoná , nereaguje , posouvá termíny . Páky na ně nejsou , alternativa take ne. Beznaděj , frustrace , a pokud zákazníci vyžaduji slíbené služby , nelze donekonečna omlouvat nějakými druhotnými problémi. Je to logický a pravděpodobně nechtěný krok , ktery z dlohodobého hlediska poškodí právě Alstom
Alstom má poslední dobou dost problémů. FV-Dosto (několik let zpoždění, nespolehlivost, a nakonec vypnutí pasivního naklápění), Talenty pro OBB (několik let zpoždění, nespolehlivost) a i ty Traxx MS3.
A ty se divíš, já četl pár článků o tom, že Alston koupila Škoda Transportation, takže jsme zase doma, doporučil bych Radimovi jet do Plzně
> četl pár článků o tom, že Alston koupila Škoda Transportation,
Pokud berete za relevantní řlánky, které vyšly 1. dubna, tak můžete doporučovat horem dolem 🙂
Nemíchejme hrušky s jablkama, talenty dělal bombardier, tak stejně prvních 15 MS3 (MS3 přišli jen se zanedbatelným zpožděním )
Jakmile to převzal alstom tak začal být problém i u MS3
Myslím, že to tu je úplne jedno, Alstom to voláme preto, že už sa tak volá celá firma po prevzatí. Či to budeme volať tak alebo onak nič nezmení. Divízia zostala rovnaká aj pod novým vlastníkom. Zaujímavé ale je, že napríklad závod vo Vago Ligure si svoje objednávky plní vcelku načas a taliani sú s AC3 spokojní.
Urcite to bude za hodne minusu, ale proc je casto plech z boku i novych novych vagonu viditelne vrascity/nerovny (viz treba tady https://zdopravy.cz/v-cesku-zacinaji-zkousky-prvni-cinske-lokomotivy-pro-provoz-v-evropske-unii-76657/, ale mam dojem, ze presne to same jsem videl treba na interjetech) , kdyz treba tady na te fotce Alstomu maji bocni plech krasne rovny? Je to tloustkou plechu, nebo na to nekteri vyrobci nemaji technologii (to se mi moc nezda:)). Diky!
Taky jsem si toho u těch InterJetu všimnul – je to strašný….
To je jednoduchý. Traxx má pod tím pěkně rovným plechem schovaný bočnice s prolisama.
https://live.staticflickr.com/7819/47115584931_a87398c911_b.jpg
Jak asi bude vypadat zkušební provoz Siriuse v podání RJ?
no hlavně aby to bylo žlutý… :))
Což ve žluté z toho bude pěknej šršeň
Národní dopravce nabízí k odprodeji evropskou lokomotivu ř. 380 a to v dostatečném počtu a investice nebude tak velká v podobě koupě nových lokomotiv.
Investice by to byla obrovská, vzhledem k nutnosti instalace ETCS, což se ani samotným ČD nevyplatí.
RJ může zkusit poptat čínského dodavatele, třeba jim to tam namontuje levněji 🙂
jasan, a nebo bude na každou lokomotivu Číňan zdarma a ten bude mít místo terminálu ETCS – zapnutý mobil s GSMR a GPS… a bude hlásit volno, stuj, volno…
Když oni asi budou chtít spíš to ETCS než nějaké CTCS… 🙂
Technická:
CRRC má ETCS homologované již několik let…
Dost pochybuju že ČD by ignorovalo možnost instalace ETCS číňany za levno, pokud by taková existovala…
Zkuste se podívat na metodu nákupu nových vlaků u rakouského WestBahnu. Kdo financuje nové KISSy a nové dvoupatraky od CRRC?
Připomenu vyjádření pana Jančury, že za čínského víru jeho firmy Prodělal víc než kolik vydělaly za celé předchozí období.
Dnešní úrokové sazby si dohledáte sám. Úroky z dluhopisů RGJ+SA jsou přes 10%
Je schopný, čili doufám, že RGJ to zvládne, ale na nákup loko 380 za plnou cenu to nevypadá.
Ty vraky nechce pomalu ani kovošrot..
První zkušenost Škodovky, co BR 102, někde jsem četl, že Mnichváci si ji nemohou vynachválit, říkají: Škoda je první kdo se přiblížil jednotkám ICE od Siemensu, nevím co je na tom pravdy, ale četl jsem jí u více internetových médií
Nechť to Mnichováci prozradí i v Berlíně na Potsdammerplatz. Ať si klidně pořídí další kousky na RExy Nürnberg-Erfurt a Stuttgart Ulm místo Vectronů.
Když je něco oblíbené a je s tím spokojenost, proč to neobjednat znovu?
380 a BR102 jsou si podobný jen zvnějšku ..
Akorát řada 380 a BR102 mají společného typ a vzhled. Jinak lokomotivy pro DB jsou jinde. Druhá věc je, že Škoda zatím nemá zájem vyrábět lokomotivy.
100 lokomotiv je zajímavá zakázka. U CRRC je problém, že typové schválení bude ta pět let (vývoj, výroba, schvalovací proces).
To je hned vidět, že pán je odborník…
Jsem překvapen úspěchem lokomotivy Stadler Eurodual v Německu.a spokojeností uživatelů. Potěšilo by mě, kdyby to výrobce zkusil se čtyřnápravovou čistě elektrickou variantou, pokud se vytvoří poptávka.
Máte naprostou pravdu. Základ mají v podobě platformy Eurolight.
Jen lokomotivy se prodávají tak, že náklady na vývoj a schválení se rozpocitaji na počet kusů, který není hned objednán. Aneb kdyby měl první zákazník s 10-ti kusy vse zaplatit, nikdy to neobjedna.
Vyvstává tedy otázka, jestli je už potřebný počet Eurodualu prodán, vývoj zaplacen a mohli se tak pustit do dalšího vývoje vyžadující investice. Např do loko konkurujici dvěma hlavním výrobcům.
Tak teda hodně štěstí…🤪🤪🤪
no a ty jednotky pův. LE budou spokojeně rezivět nebo jaký je výhled?
Každý kdo nejde panu Jančurovi na ruku je zlý.
Bez ohledu na to co si myslím o Jančurovi, tak ohledně Alstomu má asi dost pravdu. A Siemens se chová podobně. Máte pocit, že je v pořádku objednat si zboží za miliardu a čekat na dodání až se bude výrobci chtít bez ohledu na smlouvy a v nich uvedené termíny?
A proč si nepřevezme (=RJ) ty TRAXXy, které jsou již skoro rok vyrobené a v jeho barvách? Prý jeho platební morálka je bídná…
Ty 3 traxxy jsou řádně zaplacené, právě o tom se Jančura vyjádřil už rok se čeká na lokomotiv které jsou vyrobené
Jediné co je v procesu platby je těch 12 kusů, ale tam je to mimo jiné způsobené dotaci ze strany Rakouska
Poprosím o zdroj k Vašemu: „Ty 3 traxxy jsou řádně zaplacené“
Předpokládám že, mluvíte je o TRAXXech MS3, objednaných v pořadí č. 16 až 18.
A také uvítám, jestli máte zdroj, že RGJ zaplatil plnou kupní cenu za TRAXXy MS3 objednaných v pořadí č. 1 až 15.
Díky
Interní zdroj 🙂
Stejný zdroj, jakoze na R8 bude nová první třida
Ze zdrojů že kterých jsem vycházel – viz níže – tuto informaci nelze potvrdit.
Jste si fakt jistý, že Váš zdroj má pravdu?
Hlavně že ty Traxxy vychvalovali do nebes. Zatímco všichni kdo se v oboru pohybuje jen kroutili hlavou.
Občas si položím otázku, jestli mělo smysl ukončit výrobu Traxxe MS2.
Nejste sám. S MS2 nemá nikdo problém. Ale ježdění s MS3 je fakt zážitek. Zlatý Vectron.
U MS2 záleží kus od kusu. Jsou kusy, které jsou relativně spolehlivé, naopak některé jsou těžká lobotomie. O MS3 se nemá cenu ani bavit, tenhle šmejd si zaslouží jediné. Odvoz do Metalšrotu Tlumačov.
386 2xx patří k těm méně poruchovým 386.
Srovnávat už několikátý VR na Vectronu s prvním VR, který je v současnosti na Traxxu MS3 je mimo mísu.
V Rakousku jezdí čínské el. vlaky už několik let a nově mají i tramvaje z Číny v Portugalsku. Možná je toho i více..
Mám jen dotaz kde v Rakousku jezdí čínské el. vlaky? Tramvaje z Číny do Porta souhlas.
Na kolejišti Horsta Fuchse.
😀
Natřené ochranným přípravkem WS Platinum 3000 paint protector.
No jo, na Horsta jsem si nevzpomněl. 😀
Taky by mě zajímalo…
Nesolidnost alstomu.. jako by žlutý byl solidní. Ale těžký podnikavec světových rozměrů to je, když už bude projektovat novou lokomotivu s Číňany. Až bude stát několik let na vúž, tak ho to přejde. A k těm novým lokomotivám a starých vozů, jak tu někdo psal, spousta českých dopravců má nové kamiony a tahá za nimi staré šroty. On to jen převedl na koleje.
.
Už se zjistilo, kde ty jeho Astry „dlouhé destítky let“ jezdily?
Nový typ vozidla se schvaluje dva roky. Vzhledem k tomu, že byl covid a technici výrobce tady nebyli přes rok, tak se doba o tento čas protáhla.
Regiojetu budou chybět lokomotivy díky zpožděné dodávce Traxxů MS3, tak může například na R8 nasadit dvě jednotky Sirius od CRRC, čímž ušetří dvě lokomotivy a zvýší komfort cestujících.
Za covidu se nesměly schvalovat lokomotivy?
To sice směly, ale jednak během lockdownů nefungovaly mnohé úřady a instituce, ale hlavně fyzicky nebylo možné dopravit sem techniky z Číny. Doteď je s tím problém kvůli čínské Zero Covid politice.
Zároveň na VUZ nesedí se založenýma rukama, až zákazník zrovna bude moct. Časové sloty jsou rezervované na měsíce/roky dopředu, takže když se propásne termín, další se nemusí objevit hodně dlouhou dobu.
Technici z CRRC testovali i po dobu Covidu. Na jaře 2020 jejich jednotka jezdila skoro každý den.
Covid opravdu nemůže za to, že Sirius se nedostal na velký okruh za těch prvních 5 měsíců, co byl ve Velimi.
A co třeba něco z Polska ?
Polák zatím nemá nic výcesystémového krom Dragona MS2 a to co má na osobku stojí za prd…
A co pesa Gama
To je těžké rozhodování.
RegioJet a loko z Číny je jedna věc. Ale druhá a závažnější je fakt, že pohlcením jedné firmy druhou nám jaksi v podstatě tiše a nenápadně zanikla konkurence a ti dva, tři Evropští, či světoví hráči se vždy nějak mezi sebou domluví. A zákazník až na posledním místě. Ber, nebo neber , jinak nech být. Arogantní a naprosto nesolidní jednání gigantů se již jaksi stalo standardem. Proč by se taky takovy výrobce měl s každým zákazníkem bavit individuálně, když zákazník beztak v podstatě nemá kde jinde brát. Viz Siemens vs Alstom . A na nebi je to podobné. Boeing vs… Číst vice »
Ano, dva hlavní výrobci lokomotiv mají plno, jim o další zakázky moc nejde. Ale třeba se hozene rukavice chytí jiní: ať už zmíněný CRRC, nebo Pesa, Newag, Stadler. Čas ukáže….
Přestaňte Regiojetu kazit stejnou taktiku, kterou používal Ryanair vůči Boeingu po pádu Maxů a neschopností dodávat letadla, že bude kupovat Airbusy.
#sorryjako
Takže vymyslet, vyrobit lokomotivu a nechat schválit v EU je rychlejší, než opožděné dodávky od Alstomu? OK.
Pokud to bude stejný paskvil jako Sirius, který má různé kohouty umístěné pod soupravou tudíž při nutnosti manipulace (např. odtah) se má strojvedoucí na co těšit až pod to poleze.
Regiojet má stále u Alstromu objednaných 10+ lokomotiv a čeká na dodání, v článku se píše, že zvažovali objednání dalších, ale radši s CRRC budou vyvíjet novou, než aby se dohadovali s Alstromem, takže ne nebude to rychlejší.
Vidina nižší ceny je asi lákavá… poučení z Leo asi není dostatečné. Tož dříve, nebo později tady nějaké čínské stroje jezdit budou…
Tipnu si, že důležitější je platební stránka věci
Zajímavější bude cena za údržbu, poruchovost, dostupnost náhradních dílů, lhůta záručních oprav, řešení případných sankcí pro Čínu a další chuťovky.
To taky, ale cashová otázka je IMHO primární. A předpokládám, že ještě několik let bude.
RGJ má patrně dost vlastních info o MRO lokomotiv, které jsou dnes na trhu. RGJ chtěl stavět garáž/servis pro Vectrony (Bratislava) a předpokládám, že i servis TRAXXů MS2/MS3 ve vlastní režii.
https://www.lidovky.cz/byznys/jancura-posili-slovensky-byznys-v-bratislave-stavi-depo-pro-zlute-vlaky.A150326_160826_ln-doprava_pave
Tak nejspíš nebude mít tak špatnou smlouvu jako ČD na řadu 380
Ale už vidím, jak sankce že smlouvy vymáhate v Číně. To jako good luck
Co konkrétně znamená „poučení z Leo“? Děkuji.
To, že tie ich zázraky mali už dávno jazdiť a nemajú ešte ani schválenie.
Pak zajisté taky víte o jistých legislativních překážkách, které znemožnily přítomnost techniků výrobce v ČR.
A že by si CRRC domluvil místní obyvatele, zařídil jim výjezdní doložku za hranice okresu, to nepřipadá v úvahu – nebudou ten stroj znát.
Súhlas, ja som len odpovedal na otázku.
Zpoždění při schvalování siriuse?
Že si to Číňan stejně udělá po svém.
Hlavně aby si pořídil i vozy k tomu, ať ty epesní, zbrusu nové lokomotivy netahají jen stárnoucí emzety a další ojetiny. 🤨
Aspoň na EC nenasazuje B, kterými do vlaku sněží.
A nebude to náhodou tím, že RJ neprovozuju jediný EC? Nebo ano?
A tvrdím snad někde, že B na EC v roce 2022 jsou ok? Protože to bych v životě neřekl vzhledem k tomu, že B a Bdmtee na EC jsou opravdu otřes. Ale článek je o RJ, ne o ČD a jejich EC. 😀
Radimek radši nenasadi nic… Viz R8…posilové vozy kde nic tu nic
Už raz objednal neschválené mašiny a napriek tomu, že vidí ako to dopadlo sa chce pustiť do ešte väčšieho bahna? To mi nevychádza.
A proč myslíte, že nákup Traxxů MS3 nedopadl celkově pozitivně pro RGJ? Zdůrazňují celkový pohled.
Protože Traxx sice umí 160 ale není stavěný na to aby to dával trvale . Odcházejí prý trkčáky .A ani softwarově není úplně vypiplany . Vectron jej předčí podle mých informací.
Díky
Trakčáky neodchází. Za to už každá si vypálila oba hlavní vypinače. Stykače topení už zahořely taky snad na každé. Podvozky – katastrofa, převzatý koncept z Ms2, čili tlapy. Ve 160 to s vámi háže jak na kolotoči. Adhezní schopnosti toho šrotu nulové. Software katastrofální, poruchový. Co taky čekat, když ho vyvíjeli indové. Přístup k závadám Alstomu tristní.
Vectron má taký své mouchy, ale dnes je to velmi spolehlivý stroj s poměrně dobrým přístupem výrobce.
To je tak, když se zákazník rozhoduje pouze podle pořizovací ceny stroje.
a proto půjde do ještě levnější Číny? 😀
Kde jste vzal info že odcházejí trakcaky? Jedna baba povídala…
Nevidno to na celkovom stave rušňového parku? Diery lepili kade tade (Metrans, LTE, ČD…) Teraz na konci roka majú vrátiť ELL Vectrony, počítali s tým, že Traxxy budú. V súčasnej situácii tie mašiny už majú isto nájomcov, to situáciu ešte zhorší. Myslíš, že vládne v RJ spokojnosť? A to nehovorím o spoľahlivosti tých mašín, už sa to tu nejeden krát rozoberalo.
O tom není sporu. Ale já mluvím o celkovém pohledu…dle situace na začátku letoška:
-chápu-li spravne tak RGJ za lokomotivy nedoplatil kompletní kupní cenu
-v kombinaci s tím že RGJ nedodržuje některé podmínky smluv o bankovních úvěrech… čili win-win
Já obdivuji Váš rozhled v ekonomických věcech. Někdy to vypadá, že máte v malíčku hospodaření krajů, jindy státu, pak dokážete zasvěceně vyprávět o financích ČD nebo SŽDC a teď to vypadá, že jste si k tomu přibral i ekonomiku RJ. Nebo jak jste se dostal k tvrzení, že nedodržuje podmnky smlu o úvěrech – pochybuju, že by to byla veřejná informace (pokud by s tím banka nešla k soudu, což se, pokud vím, nestalo)?
Výroční zprávy, registr smluv a tiskové zprávy a zdejší články.
Jestli vidíte ve vyrockach, že RGJ zaplatil cca 100 milionů/jeden Traxx MS3, tak jste lepší než než já. To je dost možné, neboť jsem omylný.
Výročka Regiojet a. s. k 31.12.2021 zejm str. 25, bod e) Úvěry, bod o) a Zpráva o vztazich
Měl by kandidovat na prezidenta , myslím ze v suoerdebatebby utrel Pavel v přehledu o vijenstvin, Stredula odborech a i Rychetskeho by utloukl v znalosti Ústavy yyy
Kdepak. Protože rád cestuji vlakem (zejména na delší vzdálenosti), tak akorát mě zajímá jestli za 5 či 10 let se dálkovým vlakem dostanu do většiny regionů ČR (a pak přestup na regionální bus nebo ještě lépe na regionální rychlý vlak).
Kdyby záleželo na zdejších diskutujících, tak lze očekávat tak dlouhé prodlužování agonie, že výsledkem bude prudká redukce železniční sítě – zbyde cca tři dálkové linky a příměstská síť u některých krajských měst. Zbytek fuč.
Alstom mi přijde jako mnohem serióznější výrobce, než RJ dopravce. Po přečtění článku zas o něco více.
Nad propastí!
Jasně, zdržení u výrobce je důkazem toho, že Jančura je neseriózní. A jinak zdravý?
No, přece kdyby byl seriózní, tak si to k němu výrobce nedovolí!
Tak o neschopnosti Alstomu by vedeli rozprávať aj iní hráči (ČD Cargo, TX Logistik, ÖBB)…
A ČD o Škodovce, s řadou 380. Má tohle být důkazem neserióznosti ČD?
Jenže Škodovka je „naše“, to spoustě lidem stačí.
Právě proto, že Škoda je vždy špatně, se požaduje koupit vozidla od jakéhokoliv jiného výrobce.
Ta velí jeden ze šotouších zákonů.
Bohužel ano. Nechápu logiku, podle které je „naše“ firma utajovaných vlastníků se sídlem na Kypru…
Pravda ..s Traxy u Cdc ..víme své ..hrozná lokomotiva.zlate eso a vectron
Prodat Jančurovi 😁
Hmm, váš výrok má podobnou logiku, jako následující text:
„Vrána má obě nohy stejně dlouhé, zvláště tu levou“.