RegioJet z Běchovic, až 23 minut stání v Libni. Jak má přetížené hlavní nádraží omezit dálkové spoje

RegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Komerční dálkové spoje jsou první na řadě, které při přetížení dráhy může SŽ omezit.

Odebírat
Upozornit na
guest
233 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
55p

Plakát SŽ v čele jednoho z podchodů na hl.n. hlásí, že v roce 2050 tam bude jezdit 3x více vlaků, než dnes. Tak snad.

J.K.

Jinak tedy až budou VRT, tak dva perony v podzemí hlaváku to moc nevytrhnou, nebo jo?

2101

Pokud jsme v této situaci už teď, tak si vůbec nechci představit co za omezení přinese v budoucnu rekonstrukce Vinohradských tunelů…

J.K.

Tak asi by pomohlo udělat na hlavním rychle ten 8. perón dočasně pro regionálku jako jazykový / dvě kusé koleje?

Jinak jediné co se časem změní bude hotová Masaryčka (a spadlý most na Smíchov)…

Jura

Diskutujete o kde čem, ale nikomu nepřipadá divné, že Praze nestačí 13 hran, zatímco Vídni 12 stačí?

Ketchup1970

Nákladové nádraží Žižkov mohlo být takové Gare d’Est v Praze. Mohly tam končit příměstské vlaky. Ale ne, musely se vytrhat koleje. Přitom zakomponovat pár kolejí do architektury by šlo. Svršek snad není ještě celý stržen. A ulevilo by se hl.n.

Kulajda

Ale to by nezapadalo do pokoutné koncepce systematické likvidaci kolejí/železnice v Praze za posledních 40 let.

MartinS.

Z kterého směru byste na ten Žižkov chtěl jezdit? A jak byste ty cestující z toho Žižkova dostával? Už teď přetíženou devítkou do centra?

Kulajda

Nevím jaké máte mapy vy, ale dle mých je Žižkov centru mnohem blíže než Běchovice.

Juraj

Jo tak v Běchovicích, předpokládám u vnější hrany, kolej č. 3? To znamená, že souprava RJ minimálně jednou protne všechny traťové koleje nízkou rychlostí, to bude teprve úleva pro kapacitu koridoru!

Ne, vážně. To byly v kantýně SŽ nějaké divné houby, nebo je to jen uměle katastrofický scénář, aby pak mohli být hrdinové za to, že to nějak vyřešili?

Ještě mi tam chybí pendolino začínající v Horních Počernicích a Ostravan z Dejvic úvratí přes Masaryčku. Když už trestáme open access, tak spravedlivě.

javr

V Běchovicích by nemusel křížem přes všechny traťové koleje, může jet přesmykem.

XXXD

Na třetí kolej se ve směru od Kolína dá teoreticky dostat přes nákladní podsmyk, dále to bude asi pokračovat do Malešic, takže to takový problém nebude. Spíš mě překvapuje, že je údajně problém s nedostatkem hran na hlaváku, ale v Libni je asi tolik hran, že tam vlak jednu může blokovat klidně přes 20 minut.

Michal

Ukončil bych je v Libni a nebo poslal do Holešovic. Jenže za Libni nestíhá Balabenka

Michal

Od Kolína projede nákladní spojkou k prvnímu nástupišti ( od staniční budovy). Tam přes „nákladní koleje “ v klidu „otočí “ mašinu do opačného směru. Spíš mne zaráží, že to nenatahnou buď jen do libne , nebo Holešovic.

Jan Severa

A co prodloužit (alespoň některá) nástupiště, aby se tam ty dva (nejen) comfortjety za sebe vlezly? Víme o kolika metrech je řeč a jestli by to stavebně šlo provést?

XXXD

No ve směru na jih by se některá nástupiště ještě měla prodloužit v rámci rekonstrukce Vinohradských tunelů a jižního zhlaví hlaváku, na sever se mi prodloužení nástupišť moc reálné nezdá, to by se asi muselo předělat celé (ne zase tak staré) severní zhlaví a asi by to ve výsledku přidalo maximálně v řádu nízkých desítek metrů (třeba tak 20). ComfortJety mají sami o sobě přes 230 metrů, s loko reálně spíš ke 260 metrům, takže pokud by neměli zabírat celou jednu nástupní hranu, tak by se nástupiště asi muselo účelově rozdělit přesunutím cestových návěstidel, tak aby vznikla delší (pro ComfortJety)… Číst vice »

Desper

Tak to může Regiojet protáhnout busy z Liberce do Běchovic a vytvořit uzel

Vojtěch

Nejhorší na tom je, že teprve až teď v posledních letech SŽ plánuje nebo aspoň dělá, že plánuje nějaká kapacitní řešení – VRT Polabí, VRT Praha a nebo teď NS 2. Problém ale je, že první stavby z tohoto budou nejdříve za 10 let (rok 35!!!). Při tom obliba vlaků a hlavně více spojů přibývá kolik? 10-15 let? Za tu dobu šlo udělat třeba 8. nástupiště, 4. kolej s Libně (do Úval, do Brodu?) nebo 3. kolej z Poříčan do Kolína. Tohle všechno by bylo nepoměrně levnější než VRT, která možná bude za 10 let a mělo by to alespoň… Číst vice »

Michal

Toto je výsledek toho,že se několik let nerozšiřovala kapacita železničních uzlů a jen se vymýšlely desítky studií proveditelnosti, které stejně skončily jen na papíře A hlavně se nic nedělalo (a zatím ani nedělá tolik kolik by mělo).A dopravce typu RJ a LE?Ve většině případů jen zpoždění a zvláště u RJ udržování pojízdného šrotu v provozu.

Tomáš Cejp

Už jsem se zamýšlel, jak to rozumně vyřešit a napadlo mně, že by se daly spojit expresní linky z Břeclavi na Děčín, které by v Praze stavěli v Libni a Holešovicích. Stačí správně nastavit oběhy Comfortjetů a Railjetů. A vynecháním hlavního nádraží vzniknou 2 volné koleje dvakrát do hodiny. Sice je to omezení spojů v objednávce státu, ale pokud lidé přestupují, tak mohou z Libně použít jiné spoje, kdy to na hlavní jezdí každou chvíli. Když v Libni začne zastavovat víc vlaků, s tím, že mohou ihned pokračovat, tak bude přestup příjemný, hlavně pokud se bude ctít pravidlo hrana-hrana. Další… Číst vice »

Michal

V Libni by se rozpojovalo ?? Půlka „soupravy “ na hlavní, Půlka přímo Děčín ?? A lokomotiva uprostřed ??

Adam

Já jsem třeba nikdy nepochopil, proč s Masaryčky přestali jezdit rychlíky, trochu by tím ulevili ostatním vlakům.

Josef

protože přestupy na celou republiku jsou na hlaváku?

Kulajda

Velká výhoda vlaků byla, že zajely bez kolon rovnou do centra. Proto taky jimi lidi začaly jezdit a je přetlak poptávky nad nabídkou. Očividně si ale někdo řekl, nene. Vlaky nesmí mít oproti autům žádné výhody, takže je hezky ukončíme na hranici města a kaštanstvo pošleme zase hezky zpět do jediné správné dopravy – dopravy automobiliní. To by bylo aby tento prehistorický dopravní šotoprostředek byl lepší než auta. Zdraví ministerstvo dopravy.

Kulajda

Aneb Česko je aktuálně země, jejíž vládu nezajímá, že přeprava je důležitá pro chod ekonomiky a dopravu občanů. Na dálnicích kolony, bouračky, one more line nefunguje a na alternativní dopravní infrastruktuře fanaticky trhají koleje a hází železničním dopravcům klacky pod nohy. Nové koleje odmítají stavět, vládne byrokratická mašinerie. Kdysi se za sabotáže železnice a vlaků popravovalo, ale dnes zodpovědní sabotují vlaky za bílého dne a přitom berou stamiliony. Měl by být znovu zaveden trest za sabotování Republiky a systémů ve veřejném zájmu.

marek hudec

to je celkem dost na palici – pojedete sedm hodin nocnim vlakem, aby vas pak ctvrthodiny pred planovanym prestupem na hlavaku SZ odmenila nucenym vystupem v bechovickych polich a naslednymi DIY snahami o dosazeni hlavaku MHD
je nacase, aby byla na SZ provedena mezi tamnimi manazerskymi primitivy a krupany nekolika vrstva osveta na tema Jak se to resi (uspesne) jinde a proc jsou tam s temito navrhy zadarmo drazi

Panoramix

Nebojte, to je jenom politicky nátlaková akce, kdy chce Solidně Žvatlající instituce vytřískat trochu pozornosti v předvolebním období. Pokud by nějakou takovou šílenost opravdu zavedli, byl by to počin hodný defenestrace. To snad riskovat nebudou.

Igelkott

Běchovice jsou úplně mimo. Jediné s čím by se snad dalo trochu pracovat, je místní zcela nevyužité P+R. Pokud by někdo chtěl jet autem k vlaku a mohl si např. rezervovat místo na parkování, tak dobré. Jinak je to samozřejmě nesmysl.

Stráťa

Auta jedou, vlaky…už nejsou?

Kulajda

Vlakům jsou tak urputně házeny klacky pod nohy a naschvál se nebuduje infrastruktura, aby už ty vlaky po 200letech konečně zmizely a nebraly silnici přepravy. A pořád se to nedaří.

Šamot

Jj

Petr

Vida, tak to budou odsouvači UAN na periferie nadšeni. Pěkně z Běchovic v MHD. Prej je to tak lepší.

pacifik

Podle mého názoru to vypovídá o špatné práci výpravčích, dispečerů a i těch, co na ně při kreslení JŘ dají. Není tajemstvím, že někteří berou svou práci jako oblíbené hry pana Konráda. Jízdní doby na trati 011 jsou natažené jako králíci po zapařené trávě a jízdní doba a rychlost je jako z éry parních lokomotiv. Je zajímavé sledovat GRAPP, když můj R stojí. Dvě koleje prázdné, my poskakujeme za osobákem. V Libni standardně se pouští městská linka křížem. Takže rozjetý rychlík se zastaví na vjezdu, pustí se městská linka, čeká se, než ta se vyvln,í a se zpožděním dojíždí rychlík… Číst vice »

roman

Placas a nic nevis.Ridim trat Praha Kolin a hlupaci z kancelari holt kyvnou na cokoliv od dopravcu apod.Ta trat je absolutne pretizena.Ale proc ne kdyz Svoboda ma rocne 7 mil a to je jedine co ho zajima.Jeste nejaky dotaz?

Řiditel

Bohužel tato situace souvisí také s tím, že dopravci si často podávají žádosti o trasy, které nakonec nevyjedou.
Viz Regiojet do Berlína, Leo Express do Blavy apod.
Takže SŽ musí zkonstruovat trasu a přidělit kapacitu něčemu, o čem všichni tuší, že to nikdy nevyjede. A pak to tu kapacitu dráhy blokuje.

Josef

řešení je jednoduché, každý den co nebude slot dopravcem využit tučnou pokotu v řádů sto tisíců, pokud do tří měsíců dopravce vyjede v daném slot, tak ho zrušit. Problém vyřešen

MartinS.

Tak zrovna Regiojet nejezdí do Berlína, protože nedostal kapacitu v Německu. Ale pokud se vlaky na tratě nevejdou, neměla by se přidělovat kapacita na nové spoje. Pokud byla u nás kapacita přidělena, asi nebyl problém?

Bram

Někdo se diví této situaci?!? Už patnáct let je jasné, že tratě jsou přetížené, ale nic se nedělalo. To, že byly zavedeny dálkové vlaky LE a RegioJetu, neznamenalo nic jiného, než že nabídka konečně uspokojila poptávku, což stát neměl zájem řešit. Tak to vyřešila soukromá sféra za něj. Po státu se chce jen přizpůsobit infrastrukturu, na čemž stát nepracoval, úředníci vymýšleli, že by vlaky zřeďovali a vymýšleli i další další pytloviny. To, že bude postupně narůstat objednávka osobní dopravy od krajských objednatelů, bylo více než zřejmé také. Mezitím se zavedlo ETCS L2, což by bylo vhodnější, kdyby se zavádělo na… Číst vice »

Gouba

Mně se nelíbí ten systém určování priorit. První na odstřel by měly jít spoje které jsou na hl.n. odkloněné a tudíž tam normálně nemají co dělat. Jinými slovy všechny S1 a R41 přesunout Holešovic.

FR 8519

R41 jezdí na hlavák už bezmála 10 let a S1, těch pár vlaků někdy v noci v době uzavření Masaryčky to nevytrhne. Co dál?

Josef

Spíš S2/S22 ukončit ve Vysočanech, jako jo je to blbý, ale je to na metru a dojet do centra už není tak bolestivé.

Gouba

Mně se nelíbí ten systém určování priorit. První na odstřel by měly jít spoje které jsou na hl.n. odkloněné a tudíž tam normálně nemají co dělat. Jinými slovy všechny S1 a R41 přesunout Holešovic.

Zoffrey

To je tak když si tu stát zastoupený ministerstvem dopravy objednává vlaky jak se mu zachce, kraj objednává vlaky jak se mu zachce a dopravci stejně tak a zcela chybí regulátor dopravy, který by tomu dal celému smysl. Zcela tu tak chybí nějaký výhled dopravy – jak bude vypadat železniční doprava za 5, 10, 30 a 50 let. SŽ od toho dává ruce pryč se slovy že je jen údržbář a že všechno vyřeší VRT ….

Stráťa

Ne, chybí tu správce infrastruktury ochotný něco dělat…ale čemu se divit když má nesmyslnou pravomoc jednostranně omezit dopravu takže ho nic nenutí navyšovat kapacitu.

Sumeček

Jenže SŽ jako správce infrastruktury není suverénní. Cokoli se má udělat musí schválit vláda resp. MD. Ano, také by se mi víc líbilo kdyby SŽ dostala balík peněz a s tím už mohla hospodařit a budovat dle svého, ale bohužel to tak není.

JAJV

Jo, mě se líbí směna, ve které přijedou na hlavní a jedou soupravově do Edenu, tam mám asi 15 minut a jedu soupravově zpět na hlavní a za 4 minuty odjezd. Když mě zaseká něco na jednokolejce do Prahy, běžně i 10 minut, tak jedu úplně zbytečně obrátit si do Edenu, místo přestávky a možnosti si na hlavním nakoupit na večeři před dělením, tak absolvuji úplně zbytečný obrat přes Eden, v 18h večer, kdy hlavák je poloprázdný

Arnošt

Co si nakoupit a udělat svačinu před prací? než tu brečet že musíte v práci vlastně pracovat?

Vojtěch Valeš

V 18h večer hlavák určitě poloprázdný není. V tu dobu je stále odpolední špička a počet vlaků tomu odpovídá.

Leinad

Když má zpoždění osobní vlak, je běžné točit dřív (dvě S7 na blok do Berouna? První točí v Karlštejně).
Jaký má smysl totéž neudělat u Sv, ale přenášet zpoždění na obracák?

František

Hlavní nádraží má být jen a pouze pro dálkovou dopravu. Cokoliv regionálního ukončit ve Vršovicích/Masaryčce/Smíchově, maximálně zajistit pendl mezi těmito nádražími a Hlavákem. Všichni ví, jak to dopadne kdyby se dálkáče odklonily jinam. Lidi v tom začnou mít bordel a přestanou radši jezdit vlakem. Nemluvě o tom, že Hlavní nádraží je narozdíl od regionální dopravy, co se týče služeb a obchodů, na dálkovou dopravu mnohem více uzpůsobené – než díry jako Čelákovice a Holešovice.

55p

Rekonstrukce Masaryčky, není kapacita.

frank

a to se ještě před pár roky drze hlásalo, že Masaryčka je úplně zbytečná a nejlíp by bylo se jí zbavit. V roce 2008 to bylo navrženo naposled a pokud si pamatuji tak jeden z těch kdo ho zachránili, po protestech obcí odkud se dojíždí z těch větších třeba z Kralup a Kolína , byl tehdejší primátor Bém který tak naštěstí zatnul tipec návrhům ze stejné strany ( pánové Burgemeister a Langmajer) . Teď je Masaryčka částečně v rekonstrukci a už se to celé sype, kdyby byla zrušena tak by to byla katastrofa…

V. K.

Tohle je naprosté šílenství. Naprostá devastace dálkové dopravy, ze které se bude vzpamatovávat roky. Nechápu, proč se obraty osobáku jezdícího co patnáct minut upřednostňují před spoji středoevropského významu. To je celé postavené úplně na hlavu.

Frantisek X

Středoevropský význam = tři závodící dopravci z Prahy do Ostravy v podobných časech s krátkými soupravami? No… Navíc Regiojet tam má ty přeložené spoje do Úval, že? Neříkám, že je tramvajový interval příměstské dopravy něco nedotknutelného, ale v tomto si mohou podat spřáhla.

Bram

Žádní tři závodící dopravci se nekonají, stačí se podívat na obsazenost vlaků mezi Prahou a Ostravou a je vidět, že nabídka a poptávka jsou nyní jakž takž v rovnováze, kdežto za éry ČD nabídka vůbec neodpovídala poptávce, která byla oproti nabídce minimálně dvojnásobná…

MartinS.

Regiojet si ty přeložené spoje do Úval nevymyslel. Regiojet vysoutěžil úplně jiné spoje, ale protože mu je objednavatel nedovolil provozovat, přesunul objednavatel kapacitu na Úvaly a správce infrastruktury to nezatípnul. Tohle by se stalo komukoliv, kdo by to vysoutěžil, ať by byl žlutý, modrý, tyrkysový nebo jinak barevný.
Regiojety jezdí na Ostravu se 7-8 vozy a jsou některé už teď na příští úterý vyprodané. To nejsou zrovna krátké vlaky.

55p

Protože v tej 2x 471 jede víc lidí, jak v Leošalině? 😉

Sebastian

I přepočteno na osobokilometry?

TnM

Takze od pristiho roku do Prahy z Moravy jen autem.

Frantisek X

A to sem jezdíte denně, že si nevyberete spoj jedoucí o 20 minut dříve/později?

Herold

Třeba Slovácky expres jezdí každé dvě hodiny, ne každých 20 minut…

Tomariero

Těch 20 minut mají maximálně tak Pardubice a Kolín, zbytek dal od Prahy už to je cca 30 minut.

Ketchup1970

Postát si na D1 nebo D35 ?

Antonín Maňas

Však na hlaváku je dost místa i na vybudování 8. nástupiště… A zavedl bych více průjezdných modelů (jako nově S9), ale aby na hlaváku stáli jen cca 1-3 minuty. A co se Běchovic týče, tak bych (jestli by hrozilo vlaky tam ukončit) je vedl z Dolních počernic přes Malešice a Zahradní Město. Není to nejlepší, ale lepší než Běchovice to je.

Ivan_pha

Jenže to by ho CD nesměly prodat pozemky za 7. nástupištěm Pentě, která tam začne brzy stavět. Pozemky na hlavním ani nejsou určené pro převod na SŽ. Prostě podvod , peníze až na prvním místě.

MP22

Pozemky na 8. nástupiště ani náhodou pentě prodané nejsou, nadále se s ním počítá, ale až s rekonstrukcí nástupišť 5-7, nelžete

Jan

Když se dělal severní podchod na Žižkov, vznikla betonáž pro rampy pro budoucí 8. nástupiště. Jo a někdy v devadesátých letech byly nějaké výkopové práce v pokračování všech podchodů. Mezi kolejí 32 a 34 byly tři šachty. Podchody končí nenápadnými dveřmi. A asi je něco za nimi. Jinak… Nová nástupiště 5 až 7 mají na obou koncích výtahy a na severu to je minimálně k druhému nástupišti. A na druhou stranu byl takto provizorní podchod na Žižkov až za koleje před zprovozněním toho finálního severního. Tuším ze je to tak i na jihu. No a ku kompletaci podchodů je nutno… Číst vice »

sotous108

Jestli by se tam vešlo 8 nástupiště a čd to radši prodâ miliardáři, na kacly, tak za to by měl někdo sedět v base!!!

Kamil Novotný

Tak to už je opravdu komedie, ukončit plné vlaky v poli u Prahy a nechat na hlavní jezdit zbytečnou Dobříš a Čerčany, které projíždí přes Kačerov na Céčku a veze z Vršovic půl vagónu Rychlíku. To už bych raději Turnovy nechal na Masaryčku a Boleslav taky, Čerčany ukončil ve Vršovicích a R20 točil v Edenu. A dálkovou dal kam patří. Jenže to z ROPID nepřežil.

Mirlav

To je věčný spor názorů kdo a co má vlastně právo na kolejích předost a preference?
Regionální doprava, dálková nebo nákladní doprava, co člověk to názor a shoda se hledá těžko….

Frantisek X

Ty plné dálkové vlaky jsou pořád zbytečně málo kapacitní a ve zbytečně krátkých intervalech. Kačerov je fajn, ale do C už ve špičce ráno do města nic moc navíc nenarvete; naopak by mu měl ten vlak pomáhat, kdyby ovšem měl aspoň od Modřan dvě koleje. A klidně by mohl být průjezdný do Čakovic. Z těch Vršovic a Edenu byste to cpal kam, když nás zatím ani nenapadlo prodloužit kmenovou trasu A od Starostrašnické k Zahradnímu městu (Skalka je na odbočce do depa)? Nemluvě o D, jemuž se zatím vymýšlejí fantasmagorická zakončení v centru…

Nikdo

No máte pravdu to že S8 a S88 jezdí na hlavák je sice hezké ale mnohem lepší bude když skončí se Vršovicích a RJ bude moct na hl n , na druhou stranu S8 a s88 jezdí na hlavním ke kusému 1A.( Ano trochu si protiřečím)

Leinad

K 1A nedojede pokud tam stojí něco od Smíchova (S65, vlastně se vleze i solo Elefant S7). Často je S8/S80 na čtvrtém nástupišti.

jkk

Jenže na Kačerově je ten přestup takový nic moc, například pro osoby s omezenou schopností pohybu naprosto nezvládnutelný (schody nahoru z podchodu pod silnici a pak ještě druhé do metra). Stejná komplikace např. při cestě s objemným zavazadlem.

Rakusak

Proc nemohou vytlacit z hlavniho nadrazi osobni a spesne vlaky? Hlavni nadrazi ma byt pro mezinarodni spoje a ne pro mistni linky..kazdy at si dojede metrem. Jsem OK s tim, ze SC by mohlo zacinat z Holesovic napr..

Adam Ř

„má být“ podle čeho? Ty městské linky vozí docela hodně lidí a čerpají docela málo kapacity (rychlé obraty), dává mi smysl jim tu kapacitu dát

Roman

Třeba S61 je fakt navíc… to jde řešit soupravou slonů na všech S1.

Franta

Souprava 2 slonů na S1 jezdí a ve špičce ráno to je na celkem husté stání. Když přijede jeden slon, tak už od Běchovic nebo Dolních Počernic se tam narvou jen lidi, kterým nevadí násilně nacpat ostatní cestující dál dovnitř. Nová linka S61 se chytla a je to oproti S1 komfortnější. Mimochodem to může být trochu reputační problém pro ČD pro soutěže v Praze, protože právě na porovnání S1 (ČD) a S61 (RegioJet) na jedné lince je vidět, že oba umí bez problémů provozovat PID dopravu, ale ČD vychází hůř. Má staré vlaky, které jezdí přecpané, občas to nechladí, teď… Číst vice »

Ketchup1970

Poprvé totiž pan Radim koupil opravdu nové vozidla. ČD když koupí nové vozy tak to je taky znát. a že naštěstí se komerčně rozběhlo nakupování, nebo kd eje vůle tam je i cesta.

Tomariero

Poprvé ne, na Ústecku z Novými vlaky jezdí už třetím rokem.

Karel

To si prave pletete. je hromada nádraží tak ať hlavní slouží svému účelů.na ostatní vlaky se někde potkají po cestě. Ale problém není ať se všichni potkají na hlavním

Lysimachia

Protože Dobrá správa maluje a vizualizuje, o záměru „metra S“ se mluvilo již před 10 lety a co se za tu dobu udělalo…?

Lysimachia

Neříkám, že bych čekal, že se bude dneska stavět, takový optimista nejsem. Ale za 10 let se u silnic obvykle dotáhne záměr, EIA, ÚR, SP i soutěž.

Adam Ř

Poměrně přesně se snad zafixoval provozní koncept (ukončily se úvahy o podzemním VRT nádraží) a snad i trasování

Frantisek X

No, teď ještě prosadit a uskutečnit to mega vrtání v nepříliš vhodném podloží pod centrem, zpola souběžně s již existujícím metrem…

N.N.

A každému jede na hlavní nádraží metro. Z těch Běchovic například, nebo z Uhříněvsi.

Franta

To jste psal jako vtip? Z Běchovic ani z Uhříněvsi metro nejezdí a jsou to obce závislé na linkách vlaku S.
Ano, historicky jezdily spoje na konečné metra. Z Běchovic na Černý Most nebo Depo Hostivař. Nebo z Uhříněvsi na Háje nebo Depo Hostivař.
To jsou ale většinou ve směru do centra pomalejší alternativy.

M19

Ironie se tomu říká. 😉

2101

Myslíte tím metrem co je taky přetížené?

Zdrasa

To je teda dobrá šílenost. Pokud by opravdu přesměrovali ty RegioJety do Běchovic, tak ty spoje může rovnou Jančura škrtnout. V zásadě souhlasím s tím, že objednávané spoje mají mít přednost. Ale v takovéhle situaci myslím, že by třeba pár spojů R20 končících na Holešovicích uškodilo železnici jako celku výrazně méně. Obecně bych čekal hlavně snahu v téhle situaci nacpat co nejvíce spojů (všech typů) na tyhle vedlejší nádraží na metru, kde to bude „bolet“ nejméně.

Vadym

+ např. pár R16 ukončit na Smíchově

DuDr.

Až bude hotová přestavba, klidně. Nyní a dosud to byla a je katastrofa. Připomínám, že Smíchov je plně bariérový.

2101

Na Smíchově není a ještě dlouho nebude na obraty R16 prostor, to tak v Radotíně s přestupem na S7

Vadym

Proč není prostor na Smíchově? Jsou tam teď 4 kusé koleje (1A/13, 1A/15, 2/1 a 3A/4) a budou 4 linky které tam končí (S7 z Řevnic, R16, S6 a S65). Každá bude mít svou kolej. 1A/15 pro S7, která jí obvykle využívá; 1A/13 pro R16, které tam už obracely minulý rok s využitím koleje mezi 13. a 9. koleji; 2/1 pro S6 a 3A/4 pro S65.

Jan

Rychlíky a expresy z Budějovic stojí na hlaváku 36, resp. 41 minut. Jízdní doba do Vysočan je 6 minut, do Holešovic 10 minut, do Libně 6 minut – na jízdu i obrat tedy času dostatek. V Libni lze navíc objíždět v nákladním obvodu v případě nedostatku volných hran – tato technologie fungovala bratru 8 let zpátky u spojů z Chebu. Budějovičáci zase během rekonstrukce střechy jezdili do Holešovic. Z Tábora se do Vysočan taktéž jezdí. Takže se zeptám: Zaměstnanci SŽ toto dělají naschvál nebo jsou tak hloupí? Konstruktéři GVD museli před vstupem do firmy vyplnit IQ test a kdo měl… Číst vice »

Air Traveller

a otazka za dva bludistaky – mate potvrzeno, ze v te libni/holesovicich je take volna kapacita?

Jan

V Libni od hlaváku leží 9 kolejí v ranžíru. Zejména v době upadající osobní dopravy tam místo bude zcela určitě. Případě bude státní Cargo zbůhdarma postávat někde jinde. Třeba v poslední dobou prázdných Běchovicích.

Air Traveller

no, skoly nemam, zeleznicar take nejsem, ale vsude tu ctu o obrovskych problemech na zhlavich libne, kdy kvuli provozu na koridoru je celkem problematicke prekrizit koridor.

takze posun na tom nebude o moc lip.

Ivan_pha

Mate pravdu, v Libni jsou teď problém městské linky, které křižují hlavní tah. A slibovala stavba přesmyku na Hostivaři stále nic.

František Plášek

Zkuste si v denní době projet s nákladním vlakem od Ústí na Benešov….kvůli neexistujícímu přesmyku tam „vystojíte důlek“.

Vojtěch Valeš

Kapacita v Libeňském ranžíru by asi byla. Ale trať Hlavní – Libeň už je taky na hraně, hlavně když vezmete v potaz, že v Libni je potřeba jet “křížem”
Stačí že to tam občas umí docela zazdít soupravy jedoucí “křížem” z/do Libeňského depa

Vadym

Já nerozumím, odkud na Libni je kapacita, aby tam vlak stal 23 minuty. Tam teď S1 směrem z Prahy stojí 4-5 minut a už to je problém.

Air Traveller

nebude stat nekde na ranziru, misto ve stanici?

s61 ve smeru do prahy ma taky v JR namalovanou 6 minutovou vatu (liben – hlavni 12 minut) zatimco normalni jizdni doba je 6 minut 🙂

Noname

Jojo, vatu namalovanou má, ale to pro případ, že je potřeba předjetí nějakým rychlejším vlakem, tak může S61 stát mimo perón. Když není důvod S61 brzdit, může jet rovnou a dojet na hlavní s náskokem

Jan

Dvě věci k obratům:
Musíte někde naskladnit a aspoň trochu uklidit vlak, když nezajíždí do depa. Čím více máte tyto místa víc rozeseté, tím je to dražší.
Garantuje SŽ včasný příjezd, aby byl dodržen jízdní řád obratu?

Vtipná věc: Po pádu ETCS, byly všechny obratové vlaky zpožděny z důvodů na straně dopravce a SŽ si nad tím umylo ruce.

Mirlav

Holešovice v pohodě, je tam na metro a před lety to byla běžná stanice pro vlaky EC co na hlavní vůbec nesjížděli. Ale Běchovice?
To je pražský venkov s jednou přetíženou silnicí, kde je neustále zácpa.

Ferda Vomáčka

Jako Holešovice OK, ukončení na Libni ci v Zahraďáku vzhledem k intervalu S-Bahnu taky OK. Ale Běchovice? Díra na kraji Prahy? Co třeba rovnou Kolín?

Vadym

Když mluvíme o RJ, tak už rovnou Pardubice a NAD do Prahy.

Roman

Jenže S bahn = další jízdenka minimálně za 40Kč…

Jan

Fantazie, nová zastávka u Depa Hostivař, metro A, Vršovice, Smíchov, metro B, konec Radotín

Lopid

Proč zápaďáky prodlouží až do Vysočan? A vlaky od Pardubic regiojetu budou končit v Běchovicích? Nechtěli by spíš omezit ty regiojet Os do Úval? Jako na Ostravsko toho moc nejezdí hlavně do Ostravy se nedostanete dřív jak v devět a z Ostravy musíte jet po 18 hodině, protože do Prahy nic déle nejede. Myslím si, že by mohl jet rychlík v 20 hodin z Ostravy, s přípojemi po cestě třeba v Suchdole od Nového Jičína…. v Hranicích od Vsetína popř ve Studénce od Kopřivnice, a v Olomouci od Přerova v Zábřehu od Šumperka apod. s tím že by po 22… Číst vice »

Mirlav

Poslední možný večerní vlak 19:34 Ostrava – Praha je jasný důkaz toho jaká komerční neregulovaná doprava je pouze vyzobávač rozinek, ale okrajové časy nikoho nezajímají.
Zatímco z Brna do Prahy jede ještě státem dotovaný vlak 21:39.
A všichni jsou za něj rádi.

MartinS.

On někdo brání státu ty vlaky v okrajových časech objednat?
Komerční doprava si na sebe musí vydělat, to je její princip, málo obsazený večerní vlak si na sebe nevydělá.

Frantisek X

Jenže to jsou dva různé problémy. Přidat spoje v okrajových časech by šlo asi i na hlavní; naopak ve špičkách jezdí Ostrav až až – jo, proti srsti méně, ale to pořád není problém těch přetížených časů.

VojtaCB

Doporučuji zavřít výtoňský most a hned přibude volných hran!

/sarcasm/

Vendelin

Tohle přání se vám brzy splní.

Matyáš

Je to – tak říkajíc – na spadnutí 🙂

MajsterN

Na mostě vybudovat Praha-smíchov zast.

Pán jeskyně

Jestli je řešením průjezdný model vlaků dálkové dopravy (západní expresy do Vysočan), pak by o něčem takovém mělo uvažovat Ministerstvo dopravy formou spojení linek (např. děčínských rychlíků s něčím na jih).
Ale stejně má člověk má stále skvělejší pocit z nové linky mezi Úvaly a Hlavním nádražím, nebo kolínských spěšňáků zajíždějících na hlavák.

Sumeček

To se nějak udělá, na tohle nedojde. Je to politicky nepřijatelné.

Pavel P.

Čistě teoreticky, od Nového spojení jsou 4 koleje a 14 hran, aby se to lépe počítalo tak řeknu 12, tzn. 3 hrany na 1 kolej. Pokud by vlak dojel, stál 5 minut a k tomu přidám po 2 minutách blokování hrany při příjezdu a odjezdu, tak obsadí hranu na 9 minut. Při třech hranách na traťovou kolej mi vychází, že jde zvládnout vlak co 3 minuty na každou kolej Nového spojení. Přitom ignoruji možnost dostat na jednu kolej dva vlaky.
Proč kapacita nevychází? Asi (zbytečně) dlouhé pobyty vlaků a objíždění souprav ve stanici.

Air Traveller

co treba nejaka rezerva pro pripady zpozdeni, aby 2 vlaky, ktere prijedou o deset minut pozdeji, nez maji namalovano, nebo jine dva vlaky, ktere naopak vcas neodjedou, nezpusobily, ze se to cele sesype jak domek z karet?

Frantisek X

A jsme zase u neschopnosti jezdit aspoň trochu včas, resp. mít reálné výlukové jízdní řády. To se pak těch dalších kolejí nedostavíme. Přitom by to řešilo mnohem více věcí. Škoda.

Air Traveller

jake vyluky zas? o vylukach nikdo nemluvi

JirkaV

Všechny výluky. Například aktuální zkušenost z R10 a S2 výluka mezi Nymburkem a Poděbrady popsána jako zvýšení zpoždění až o 5 minut. Tadá dochází k naprostému sesypání S2 zpoždění od Nymburka až k 25 minutám na obrat v Kolíně 7 minut a jede hodit vydle do té výluky. Řešení: R22 a R23 ukončit v Nymburce, Některé vlaky R42 nebo S2 ukončit ve Velkém Oseku/zrušit rychlí obrat v Kolíně. Ve stejnou dobu jezdí NAD Kolín – Velký Osek nebo linka V41, samozřejmě že by dopravce měl od správce infrastruktury dostávat kompenzaci za tato řešení. Místo toho se jezdí vším a ničí… Číst vice »

Leinad

Výluky bez výukového jízdního řádu(nebo se záporným pobytem ve stanici za výlukou).
Častá příčina zpoždění.

Pedestrian

Ja nevím, ale když jsem na hl.n. tak jsou plné obsazená jen dvě nástupiště, třetí je jen z poloviny a zbytek je prázdný a to i ve špičce. Problém je, že spousty vlaků, de facto všechny dálkové spoje končí v Praze. Do toho co chvíli regionální spoje, těch spojů je až moc. Mělo se to řešit obdobně jak v Polsku.
Zejména TLK jezdí trasy tak, jak lid potřebuje. Neexistují tam u dálkových vlaků pravidelné takty na daný úsek.
U nás jezdí vlaky asi jako MHD ve městě. Pravidelně, i kdyby jel prázdný. Řeší se jen řazení (posily).

javr

Dávat Polsko jako vzor veřejné dopravy je…zajímavé.

Pavel P.

Náhodné výstřely prosím ne. Představte si, že jste třeba doletěl do Prahy z dovolené, ale let měl zpoždění, takže jste plánovaný spoj nestihl. Dnes už další spoj „lid“ nepotřeboval, takže si počkáte na další spoj do zítra. Po takové zkušenosti příště vezme cestující auto a z vlaku ho spolehlivě vyženete. Druhá věc jsou přestupy na návazné spoje. Pokud budou dálkové spoje nepravidelné, tak stejně nepravidelné budou i ty regionální, nebo si člověk počká při přestupu jednou 10 minut, jindy 50. Třetí věc je infrastruktura, pokud máte taktový jízdní řád, tak předjíždění a křižování vlaků vycházejí pořád na stejné místo. Díky… Číst vice »

Boris

Hah, tak to povedzte aj Švajčiarom, že nevedia ako sa organizuje vlaková verejná doprava ale viete ako im poradiť.

János Kadár

Piš sem česky. 😔

Tomáš Záruba

A vy raději nepište vůbec.

Ketchup1970

Igen

Air Traveller

takze vy byste si predstavoval co? nalajnovane vyuziti nastupist tak, ze prodleva mezi vlaky bude minuta a kdyz nektery z vlaku bude mit 5 minut zpozdeni, tak se to cele rozsype jako domecek z karet? asi mate kratkou pamet (a nebo jen vubec nevite o cem pisete), ale v podobne situaci byla masarycka par let zpatky. grafikon nalajnovany tak, ze stacilo aby rano mel jeden esus od kolina zpozdeni, a vlaky staly dlouhe minuty pred nadrazim a cekaly az se uvolni nastupiste. letecti cestujici v americe, kde jsou take gejty na velkych letistich vytezovany na 100%, vam take radi vysvetli,… Číst vice »

libcha

Nápad: a nešlo by spíš na hlaváku v první řadě zakázat / omezit manipulaci, posuny, objíždění souprav apod.? A k tomu délku doby stání soupravy u perónu?

Iss

A kde bys chtěl odjíždět?

javr

Libeň/Vysočany/Holešovice/Vršovice/Smíchov (po vyřešení jisté hromady šrotu)? Prostě aby vlaky na hlavním trávily co nejméně času, pokud by to mohlo, když je problém i s kapacitou zhlaví.

Adam Ř

Tak ono vzhledem k tomu že ta hromada šrotu omezuje trať na jednokolejku na kterou poté navazuje tříkolejka, tak by snad (po vhodném doplnění spojek) šlo objíždět v Nuslích

M.Z.

Gesundbrunnen!

Qěcy

Nikde. Řídicí vozy byly vynalezeny už dávno.

Leinad

Problém dopravce, první trasa pro posun na konci špičky.
Řídící vozy byly vynalezeny, linky se daj spojovat.

Josef

V případě zajíždění dálkoviny ze západu bude stačit bohatě čas na obrat, který bude zajížděním ukrácený?

Tom

Momentálně „nefunkční“ Smíchov tomu taky dvakrát nepomáhá.

Tomáš Veselý

Jo, na smíchově se pilně pracuje na nástupních hranách a na zrušení odstavných kapacit. Mají přetížený uzel a redukují koleje, to nevymyslíš.

Adam Ř

pokud se nepletu tak neměli úplně na výběr, ty pozmky prodali už dávno

Leinad

Jak „neměli na výběr,“ kdo je nutil do prodeje pozemků?

Adam Ř

Opravdu ne? Přeci jen se snížil počet spojů co na Hlavák jede

Frantisek X

Jenže na tom Smíchově není kde odstavit, i kdyby to tam nakrásně při současném omezení na jednu kolej (vlivem přestavby navazujících mostů) dojelo.

Error

Tak si vsichni prestoupime na osobak z Uval, v pohode…

Air Traveller

me “bavi” jak si vsichni musi kopnout do osobaku z uval, i kdyz ten za to zrovna tak uplne nemuze.

Vendelin

S61 je ve stávajicí podobě naprosto zbyrečná linka..

Air Traveller

zbytecna proc? v cem?

reknete tem lidem, kteri se s ni jiz naucili jezdit a je (hlavne rano) plna, ze je ta linka zbytecna, do oci?

ale jo, obyvakovi experti, co koukaj jen na cislicka v jizdnim radu, ale jinak vubec netusi nic o realite, maj vzdycky hned jasno.

Vendelin

Přeťežuje koridor kratkou soupravou. Ty lidi odveze S1. S61 měla jezdit původně jinudy, ale jaksik to někdo zapomněl postavit.

Air Traveller

ty lidi S1 neodveze, protoze se tam nevejdou.

nevim jestli jsi to stihl zaregistrovat, ale v clanku popisovany problem se netyka kapacity koridoru, šale kapacity hlavniho.

S61 vetsinou jehdi k nastupisti 1b. to je, pro vasi informaci, kratke kuse nastupiste na severu hl.n.

ktery z tech vlaku, zminovanych v dokumentu, by nastupiste 1b mohl vyuzit?

jediny, kdo ho vyuzije a vuziva, jsou tramvaje od Leo a prave S61.

Eman

Už jsme si psali – jezdím ráno z Počernic a až na mimořádnosti v řazení si vždycky sednu. A opoledne v opačném směru mám obvykle pro sebe celou čtyřku. Ale jsem ochotný připustit, že možná existují dva ranní spoje S61, bez kterých by byla S1 poněkud nekomfortní. Po zbytek dne je S61, pokud argumentujete kapacitou S1, úplně zbytečná.

Air Traveller

no, a ja jezdim z bechovic, a rano si nesednu nikdy, bo neni kam.

Noname

Možná by stálo za to se někdy ve špičce podívat na to, jak je S1 plná

M.Z.

No tak pojedete o hodinku dřív tam i zpět. Třeba Hradecké rychlíky ve 4:08 a 5:08 jsou celkem prázdné. Metro před šestou také a Thomayerka průjezdná ve dvě odpoledne též… Možná je to zpočátku nepohodlné, ale ušetří to denně hodinu i víc…

Air Traveller

rychliky z hradce v 5:08 a 4:08 zastavuji v bechovicich?

a i kdyby stavely – proc bych do prace jezdil v pet rano?

RS Zero

To je divný, že jezdí plná. Na všech koridorech „krátkého s bahnu“ je to zralé na takt 7,5 minuty celodenně. Ty linky vozí násobky cestujících, než dálkovka.

Vendelin

Neni na ně kapacita. Stejně jako na přemnoženou komerci na Ostravu. Úbalům musí stačit S1…

Air Traveller

no, uvalum s1 nestaci.

Vadym

Úvalům S1 možná stačí, ale Klánovicím už ne.

N.N.

Najednou by vlaky rušili, dokonce vyprodané vlaky. Ale běda, když jde o lokálku s jednou Regionovou (nejen) na Masaryčku. To jim pomalu nestačí ruce, jak ukazují na všecky okolo.

RS Zero

Řekněte těm lidem uvnitř, že mají jet na střeše elefantu o čtvrt hodiny později. Naopak mezi Ostravou a Prahou není problém vozit čtrnáctidílné flirty místo sedmidílných. Jenže to by vyžadovalo koncesní model Ex dopravy.

Frantisek X

A co takhle je zkrátit na tři vozy a požadovat 3,75 min. interval? 😉 Cestující jistě ocení, že nebudou muset už prakticky vůbec čekat…

v

To těch pár. Osobáku Arivy způsobí kalamitu v celé republice? Není lesi zrušit spoj pro 50 cestujícíh, aby jich tisíce jezdili normálně? A za to ještě vyhazuji prachy z daní?

jkk

Můžete prosím upřesnit, jaké osobáky Arrivy máte na mysli?

Tom

Věřím ale, že jste do toho dal maximum

Adam Ř

Který spoj pro 50 cestujících způsobuje kalamitu?

javr

A bude jezdit skutečně ten RJ do Hodonína, nebo LE do Bratislavy (čím vůbec?), nebo to zase budou vlaky co reálně nevyjedou a jenom budou zabírat kapacitu v GVD?

Kolejový doktor

Pokud LE do konce roku neskončí, tak to budou jezdit lokomotiva s vozy

Martin

LE ma končit?

Vadym

Možná, pan myslel na skončení dualizace Flirtu?

Kolejový doktor

Ano nejde ten příspěvek opravit, pokud nedokončí dualizace do konce roku 2027-28 tak bych to viděl na vozy. Proč by jinak zajížděl LE do Holešovic.

vladki

Přesměrování na Holešovice je celkem v pohodě ale ty Běchovice to někdo upad na hlavu? To už radši na Kačerov k metru.

Pájin

Když se vejdou k perónu tak ideální stav. Ale otočit je tam nepůjde.

Marťas

Spíš z Libně vpravo na Vysočany, taky metro a tři perony

Mosquit

A polookružně přes Lysou zpátky na Kolín 🙂

N.N.

Vysočiny začínají ve Vršovicích. Taky způsob jak nezavazet na Hlavním.

Vojtěch Valeš

Předpokládám, že SŽ nadhodila RegioJetu Běchovice, kvůli tomu, že ten vlak stejně potom potřebují trasovat do Malešic.
Kdyby jel někam jinam (Holešovice, Vysočany, Kačerov) znamená to podruhé opět projíždět Prahou a tím další zabraná kapacita. Nemluvě o dost omezené kapacitě na zmíněném Kačerově.

Vadym

Ok, není kapacita na koridoru. On může od Bechovic přes Malešice ukončit na Zahradním Městě (co je ± ok, do metra 2 zastávky busem nebo je to možná dojít pěšky) a potom ujet zpět do Malešic. Pro objiždění na Zahradním Městě kapacita je.

Vojtech Albert

Takže přípoje v tahu. Jistě budou lidé, kteří nemusí, po takových úpravách vlakové spoje vyhledávat. A stát 20 a více minut v Libni, to také na pozitivní náladě nepřidá….

Vendelin

Ony v Praze stejně nefungují. Hodinová vata je nutností

N.N.

Pak ať to tedy zastavuje v Libni pravidelně a jeden může jít na Metro. Za 20 minut bude o kus dál.

Jiří

Přijde mi vtipné, že by RJ končil v Běchovicích. Ta představa, že se pak x stovek lidí tlačí někam do busu/vlaku, aby stejně dojeli do centra Prahy. Co si v SŽ myslí, že se tam jako stane?

Jako chápu, že teď je ještě průšvih s Masarykovým nádražím a že se pak část vlaků -S2,S22 atd. vrátí zpátky, ale fakt mi nejde na rozum, že se první omezují vlaky s kapacitou pro x set lidí, ale nezmění se třeba jiné linky. Např. S8, S88?

O tom, že prostě S61 neměla v současné podobě vůbec vyjet, se nemá cenu ani bavit..

Vojta

Já myslím, že se RegioJet s Prahou velice rád domluví, že se ty osobáky S61 dají jinam, kde nebudou překážet, aby si mohl na hlavák vést své komerční spoje.

M.Z.

…a přesně o to mezi řádky jde…

Air Traveller

a jak se vsechny ty vlaky, ktere jsou udajne (podle vas) ovlivneny S61, vejdou k nastupisti 1b, kam vetsinou S61 zajizdi?

Air Traveller

koukam, ze ta s61 lezi spouste lidi v zaludku.

nejak vam ublizila?

První Jiří

Leží mi v žaludku spíš to, že to tady je jak v kocourkově. Vysoutěžíme linku z bodu A do bodu B s tím, že město vybuduje zastávky (jinak linka nedává smysl). Pak před spuštěním se dojde k tomu, že nejsou zastávky a zároveň kapacita okolo hlaváku se blíží k limitní stavu. No a řešením je, že teda změníme trasu z A do C, čímž ještě víc zahustíme trať.

Není to nic proti RJ, ale proti fungování státu/města. A to ještě město mělo nějaký čas navíc, protože Pesa nestíhala vyrábět.

noerf

Protože ze strachu před konkurencí jakýsi nýmand vymyslel, že první budou vlaky v objednávce, pak nákladní doprava a pak osobni doprava mimo objednávku. Takže, když Ropid zaseká nádraží městskou a příměstkou dopravou vlaky, které budou jezdit prázdné, tak se cestující nedostanou z z Prahy do Ostravy či Brna. SŽ přijde o peníze, protože místo vlaků jedoucího 200 nebo 300 km, budou jezdit vlaky, které budou jezdit 50 km.

Air Traveller

to, ze vlaky v objednavce maji prednost, nema nic spolecneho se “strachem z konkurence”.

Vendelin

Příměsto má mít své zastavky a koleje v tak velkem městě jako je Praha. Z Prahy na všechny hlavní směry měly být 4 koleje.

Frantisek X

Nedostanou je silné slovo. Jezdí tam toho 3 *, možná stačí prodloužit některé dosud kratší soupravy, aby se vše vešlo (otázkou je jen, zda se to pak ještě vejde k půlce hrany, ale tak když to tam nebude dlouho stát…). Jinak, kolik těch lidí tím jede těch 250 km, a kolik se jich veze stejně jen do Kolína?

Richard Těhník

Vaše myšlenka je podle všeho společensky odpovědná, bohužel z pohledu přídělce kapacity naráží na ustanovení par. 34a, odst. 5 zákona o dráhách, který takový postup přídělce kapacity vylučuje. Správa železnic je povinna přidělit kapacitu podle žádosti dopravce, pokud je tato dostupná. Pokud dostupná není, dochází k harmonizaci žádostí tak, aby se dalo všem vyhovět (teoretický příklad: pokud si dva dopravci zažádají o vlak v 7:00 z A do B, SŽ navrhne, aby první jel v 6:58 a druhý v 7:02). Pokud oba souhlasí, harmonizace je úspěšná. Pokud ani poté není dosaženo shody (alespoň jeden z dopravců na takový kompromis nepřistoupí),… Číst vice »

První Jiří

Díky za vysvětlení. 🙂

Aleš Novotný

Prosím jde někde sehnat ten dokument?

Richard Těhník

Který? Návrh jízdního řádu včetně komentáře, o kterém se zmiňuje článek a který byl v pátek představen dopravcům, bude zveřejněn (veřejně) v pondělí.

Jarda

A co místo toho konečně začít zvyšovat kapacitu a ne na to stále kašlat. Ale chápu, to je práce. Ale jinak, co zavést více průjezdný model, aby tam zbytečně nestály soupravy. Šlo by časově propojit třeba rychlíky Hradec Králové – Budějovice nebo Plzen – Luhačovice, R od Děčína dále jako IC směr Budějovice atd. Pobyt do deseti minut a jede se dál. Toto je v západní Evropě běžné.

SYN

Jen aby se ta přidaná kapacita obratem ruky nezaplnila pražskou měststskou/příměstskou MHD!
Je potřeba konečně vybudovat ten rychlý výjezd z Prahy na východ (bez zastávek!!) a pak už děj se vůle boží…

Pedestrian

To kdysi dávno bylo, je už pryč. Aby se dodrželo řazení, úplně v pohodě máte spojení souprav (R10-R16), (R17-R18), (Ex1 a Ex3-Ex5), dále jinde v republice (R13-R19) a (R9-R12) s tím, že kdysi R12 jezdívala dále jako R19, když InterPanteři ještě nejezdily Brno-Pardubice-Praha a spojení R8-R9 Bohumín-Přerov-Brno-HavlBrod-Praha. Dnes jezdí aktuálně jedna z nejdelších R linek R11 Brno-Jihlava-Č.Budějovice-Plzeň. Ale Plzeň má zájem o hodinový takt R Plzeň-ČB čímž by v ČB vznikl přestup na Brno. Tím by se už i R11 začala drolit na více souprav, kdy dnes to všechno utáhne jedna souprava. Přímé vlaky Praha-Ž.Ruda taky ochabla a jezdí jen… Číst vice »

Vendelin

Dnes je naopak tendence ty linky drolit a drolit. Ideálně aby každou jezdil jiný dopravce s jiným typem souprav…

N.N.

Spojení R8-R9 by bylo fajn, kdyby na Vysočině nebylo rozkopáno a kdyby si vlaky mezi Brnem a Přerovem nepředávaly zpoždění místo žezla.
Celkem tedy 2x kdyby – zákon schválnosti říká, že to nevyjde.

Vendelin

To by stát a SŽ museli pracovat a to se jim nechce. Že je to průser se ví od roku 2014.

Butcoin Kupka

A proc na hlavnim nadrazi vlaky konci? Kde je problem aby SBahn centrem projizdel? Staci zastavit na minutu dve at se lidi vymeni jak v metru a odjezd.

M.Z.

Protoze hran je v porovnani s kalacitou tunelu na obou zhlavich jedte dost… Vyresilo by to ETCS s vice vlaky v jednom useku. Tedy vr variante, kterou jsme naschval nezavedli…

Peter

A proč např Leo nebo RailJety nepřesměrují na Masaryčku?

javr

Masaryčka je celá rozkopaná a není tam dostatek kapacity ani na osobáky, což je taky jeden z důvodů přetížení hl.n.

Kolejový doktor

Když bude mít LE vozy s lokomotivou, tak se na Masaryčce neotočí.

nadrazi

Dispečerům na CDP bych sebral režijky ČD a hned to bude jezdit bez problémů všem dopravcům.

Vendelin

Režijky sebrat všem. Ať si na ně nejprve vydělají.

Jen

Myslím si, že je spíše problém v lidech a plánování, než ve skutečné kapacitě.

Tomáš Veselý

Možná i v neschopnosti SŽ. Tolik let se o problému ví, ale místo kolejí se staví silnice.

Lysimachia

No SŽ hlavně opravuje již opravené nádraží, kde se proinvestují strašné peníze a reálný dopad na kvalitu spojení je spíš nula.

ŘSD samozřejmě může za to, že při stejné finanční dotaci udělá víc muziky a Bc. MBA Nejvyššího zesměšňuje.

Frantisek X

A on jim stát dává peníze, aniž by jim určil, co se má dělat? Asi ne, že. Ale proč hned vinit ty, kteří úkoly zadávají, když můžeme poplivat ty, kteří je jen (byť více či méně dobře) plní…

Frantisek X

To ale není rozhodnutím ani neschopností SŽ, nýbrž prioritami státní dopravní politiky zaštiťované MD. SŽ a ŘSD jsou tak jak tak jen státní správou úkolované organizace.

Kulajda

Ano, ale kritizovat diletantismus MD se na tomto plátku moc nepovoluje.

Milan Kasimír

K tomuhle by nedošlo, kdyby a) při poslední rekonstrukci Hlavního nádraží nezrusili první nástupiště u budovy (tam co jsou teď zbytečné sochy byla ještě jedna kolej) b) kdyby včas (vědělo se léta že pro budoucí rekonstrukci Masarykova nádraží bude nutné přesunout podstatnou část regionálních spojů na Hlavní nádraží) bylo vybudováno 8. nástupiště. Místo na to bylo. Cas také. Kdo bude za špatné rozhodnutí – tedy nekonani- potrestán? ? Hlavně že se fantaziruje o pergolach !

Ares

Manekýn vám to vysvětlí..

petrK

sorry ale manekýna si představuju úplně jinak

Juraj

No tak zrovna mít tam půlperon stylu Červenka nebo Hulín, to fakt ne. A další velké nástupiště tam už nevejde, zas tolik místa tam není.

Průvodce původní Aleš

Berlínské hlavní nádraží má 14 hran včetně S-bahnu. Pokud se nemýlím, má pražské 13 hran. Nástupiště jsou v Berlíně kratší než v Praze. Přesto v Berlíně, kde je vyšší provoz, není problém. Není náhodou hlavním důvodem pražských problémů paragraf 1? Prostě lpění na tom, že tam některé vlaky budou končit?

Pražák

problém je taky tvar zhlaví a nemožnost souběžných jízd. Na severním zhlaví připadá 14 nástupních hran (a ještě víc kolejí) na pouze 4 traťové koleje.

Pražák

horní patro Berlína má 6 nástupních hran na 4/6kolejí

M.Z.

S-bahn bych tam nepočítal… …je to oddělený systém, ačkoli až na Westend jedou vedle sebe. Tj. 8 hran dole (obraty na Gesundbrunnen) a 4 nahoře (obraty Ostbahnhof/Charlottenburg)

Pavel P.

Pokud by byl problém ve zhlaví, tak by byl problém v kapacitě Nového spojení, nikoliv „nedostatečný počet nástupních hran“. Takhle to spíš vypadá, že Správa železnic dovoluje zbytečně dlouhé prostoje u nástupišť.

MasterN

Já jsem teď chvíli stál na Wien Rennweg, a divil jsem se, kolik vlaku je možné odjezdit na dvou kolejích za čtvrt hodiny. Možná stejně jako Praha hl.n.

MajsterN

Já jsem teď chvíli stál na Wien Rennweg, a divil jsem se, kolik vlaku je možné odjezdit na dvou kolejích za čtvrt hodiny. Možná stejně jako Praha hl.n.

Air Traveller

v ranni spicce z rennwegu odjede kolem 25 vlaku, zadny z nich tam nezacina ani nekonci

na hlavaku ve stejnou dobu za hldinu odjede kolem 40 vlaku, z nichz nikoli zanedbatelna cast tam zacina.

MajsterN

No, takže stačí 4 nástupiště a škrtnout začátky/konce. Tudíž nástupišt je více než dostatek.

Air Traveller

jasne.

Adam Ř

To lpění není bezdůvodné. Pokud vy se měly spojovat linky, dojde k přenášení zpoždění a tím i k úbytku kapacity. Na obratové cesty na sousední nádraží chybí kapacita tratí