RegioJet z Běchovic, až 23 minut stání v Libni. Jak má přetížené hlavní nádraží omezit dálkové spoje

RegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Komerční dálkové spoje jsou první na řadě, které při přetížení dráhy může SŽ omezit.

Odebírat
Upozornit na
guest
382 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dušan

Když místa volná s kolejemi se zastavují barakama . Podle mně chybí koncepce práce , dopravy a bydlení v Praze .

sotous108

Penta chce stavět kancly i nad hlavákem, mám obavy že soukromému investorovi o kapacitu hlaváku moc nepůjde, železničáři už se museli přestěhovat do buněk………Kdo ví co bude dál….Doufám že to nedopadne jako vždycky, investor si prolobuje stavbu kanclů a bytů , budou se muset dělat nesmyslné kompromisy protože už v tom má dost peněz a kapacita hlaváku kde jezdí lidé s celé republiky a jde o veřejný zájem půjde do kopru…… 🙁

Výpravčí

Slyšeli dopravci o řídících vozech nebo jednotkách? Podívejte se na západ, jak moc se tam objíždí. Tady je to bohužel běžné v každé stanici. Eliminace častého posunu navíc umožní jednodušší automatizaci řízení provozu…

M19

A zase za to může někdo jiný… Jak typické. 😉

Výpravčí

? Nerozumím podstatě komentáře, kdo jiný, nebo kdo za co může. SŽ a dopravci si nemají co vyčítat a tento příklad to opět potvrzuje. Ono je někde ve vyspělých železnicích normální, aby u peronu stál vlak hodinu, protože musí objíždět + vyžírat kapacitu posunem? Můžeme přidat peron, to neuškodí, ale zhlaví nepřestavíme, to prostě není reálné, ať si šotoexperti říkají, co chtějí. Mnohem jednodušší, rychlejší a levnější je používat technologie a možnosti doby a stát u peronu maximálně pár minut.

M19

Bagazelizace jak vyšitá. Dopravci jsou zákazníci SŽ. Neházejte vinu na jiné. Dopravci dokonce mnohé spoje neukončují po dohodě s objednavateli na hlavním, co víc ještě chcete? Jestli někde stojí vlak hodinu u perónu, to je věcí SŽ, pokud nejde o poruchu. A ano viděl jsem to i v Rakousku například, ovšem to je podružnà věc. To, že SŽ nemyslí dopředu a schází absolutně prozákaznický přístup fakt není chyba nikoho jiného.

Výpravčí

Ano, stání u peronu hodinu je věcí SŽ, že tu kapacitu bohužel přidělí. Jak vidno, má to svou daň. Já vůbec právě nechci, aby se jezdilo mimo hlavák. Já chci, aby dopravci, SŽ a celá dráha konečně vstoupili do 21. století a začali používat tomu odpovídající techniku, technologie, myšlení a postupy, aby byly co nejefektivněji využity veškeré zdroje. A stavět z veřejných peněz, když to lze řešit levněji, rychleji a efektivněji, to je typická česká cesta. Ale já vím, za vše může SŽ. Nebýt SŽ, je na celém světě mír a klid. 🙂

M19

Á generalizace. 😁 Vaše dojmy mejsou pojmy. Prostě přiznejte si, že tohle je problém SŽ. A mám pro vás novinu. Vláčky nejsou celý svět, to jen pro šotouše. 😉😁😉

Výpravčí

Nejste schopen věcné diskuze o řešení problému, jen máte zvláštní potřebu slyšet, který subjekt za problémem podle vás stojí (ačkoliv je to prostě dráha jako taková). Pravděpodobně trpíte bludy, že je na železnici jeden záporný subjekt a ostatní jsou jen kladné, jako v pohádce. Buďto jste šotouš, ti tímto trpí velmi často, nebo zaměstnanec nějakého dopravce, který je stále ještě nadšený ze svého zaměstnavatele.

M19

😁 Zatím tu jen demagogicky shazujete vinu jinam. Takže vaše cena hodnocení mne, beru jako přiznání nedostatku věcných argumentů. Opravdu není věcí SŽ s čím jezdí dopravci. Věcí SŽ je funkční infrastruktura a ta zjevně moc není. A nejsem ani šotouš ani zaměstnanec dopravce či SŽ. Ale díky za ukázku předsudků.😉 Na hru s demagogií, opravdu nepřistoupím. 😉

Výpravčí

Někdo poukazuje na reálné řešení a někdo jen brečí nad SŽ… 🙂 A prosil bych texty více srozumitelné.

M19

Bohužel, úroveň pro MŠ neumím. 😁😉

Výpravčí

…a když už teda modré gumy zjistí, že něco jako řídící vůz existuje, objednají si ho tak, aby komunikoval jen s jedním typem HV. Zatímco v Německu komunikuje vše se vším už 30 let.

M19

Takže chyba zase jinde. A když tak si vypomůžete lží. SŽ jsou také modré gumy, tedy železničáři, že? 😉

Výpravčí

V SŽ je modrých gum taky hromada, bohužel. Ale jo, chyba dopravce samozřejmě je, že si něco objedná a pak zjistí, že to není úplně použitelné. Výrobce jen plní zadání zakázky.

M19

A jakou to má souvislost s nekvalitních prací SŽ? Krom tedy odvádění pozornosti jinam. 😁 Prostě za problémem je jednání SŽ. 😉

No comment

Jaké řídicí vozy komunikují jen s jedním typem HV? Jakože WTB se umí bavit (překvapivě) jen s WTB, NVL jen s NVL? Fakt nevím, na co se naráží.

Petr

Však už se docela dlouho objednává v jednotkách úplně všechno, ne?
Kolik souprav za hodinu se tam vlastně objíždí, že je to takovej problém? Nejsou to třeba jen 3? Určitě to problém s kapacitou vyřeší?

2101

Něco objíždí, u něčeho se jen prohazují HV, ale i tak ten posun docela blokuje zhlaví, a takové Děčínské rychlíky co stojí u nástupiště snad hodinu mezi obratem tu kapacitu snižují opravdu citelně

Výpravčí

Děčínské, Karlovarské, Budějovické, Chebské… Objíždění a hodina na obrat, mantra modrých gum. 😀

Výpravčí

V jednotkách je leda příměstská doprava. Dálková je pořád objížděcí skanzen a že nemají ani interjety řídící vůz, to je docela tragikomické. Tam by se to hodilo tuplem, kvůli Ústí. A argumentace posilovýma vozama – to se taky moc nepovedlo, nějaká ta Bmz navíc jede tak v jednom z 500 případů. 😀

M19

Jasně Svitava je příměstská linka například. 😁

Výpravčí

Tak pokud tam zrovna nejede východoněmecká historická souprava…

M19

Nesnažte se házet vinu na dopravce. To není starostí SŽ s čím kdo jezdí. Její starostí je, aby byla kapacita a udržované koleje. Místo toho se tam každý jen vymlouvá. 😁😉

Bram

Jenže řídících vozů mají ČD zoufale málo a Regiojet by už si také měl nějaké pořídit, jiných dopravců se tato problematika netýká. Všechny linky R a Ex by měly buď mít soupravu s řídícím vozem, nebo elektrickou (případně motorovou) jednotku. Když si před lety ČD kupovaly soupravy Interjet bez řídícího vozu, tak mi přišlo, že se asi někdo zbláznil. Nakonec se to ve své nahotě projevilo například v pátek, kdy byly problémy s trakčním vedením na trati Praha – Děčín. Soupravy Ex a R bez řídícího vozu, takže na pražském hlavním nádraží to hezky zdržovalo, než se soupravy lokomotivou objely… Číst vice »

Výpravčí

Já vím. Proto píšu, že je to špatně a že by dopravci měli začít přemýšlet, jak i sami sobě ušetřit práci, zefektivnit provoz a kouknou za hranice ČR. Interjety bez ŘV jsou prostě chyba.

Y.K.

Řídicí vůz není nijak zásadně potřeba u souprav, které po výstupu odjedou na ONJ nebo v případě žlutejch do Malešic. Tam ať si šíbují jak jim libo. Problém jsou pendlující soupravy rychlíků, co dělají obraty u peronu.

medical_examiner

Bravo!
Není problém šíbování…ale že to probíhá na nádraží…

Tomáš Záruba

Ano i ne. Pořád je tam to zatěžování i druhého zhlaví, navazující tratě a u krátkých vlaků i nevyužití možnosti vystačit si jen s půlkou koleje.

jkk

Pokud je problém s kapacitou zhlaví, tak je opravdu smutné, jak špatně využíváme jednotky. Aktuálně ČD (v objednávce ministerstva) provozují jednotky na R19 (Praha – Č Třebová – Brno) tak, že dle jízdního řádu mají na obou koncích na obrat 2 hodiny. Takže stejně se jede na odstavné nádraží, kde by bylo času na obrat lokomotivy dost. U railjetů je to standardně momentálně hodina a půl (i když ty se dnes díky ETCS také objíždí). ComfortJety také stále objíždí, takže jiné jednotky tu na spojích R a výše nemáme (až na LE, který to skutečně využívá obratem na 1b). Pokud… Číst vice »

M19

Jasně, když tak se vlak zruší… 😁 Antizákaznický přístup v plné nahotě. Prozradím vám sladké tajemství. 😉 Železnice je tu pro cestující, ne opačně. 😉

vrjos

Hm, a co snizit dotace na duchodcovske a studentske jizdne? Pro pripad studentskeho jizdneho by jeho omezeni vyrazne snizilo poptavku po dalkovem cestovani.

Michal

A co tak srušit soukromé dopravce.

medical_examiner

To bude najednou kapacity přebytek…
A ještě by se dalo ušetřit obrovské množství peněz za výplaty různých kancelářských příživníků…

M19

Jasně, studenti přestanou jezdit do škol… 😁 Jen přemýšlím zda se tak projevuje závist či hloupost. Nebo obojí? 😉

factory

Se zavedením studentského jízdného úplně zmizela poptávka po spolujízdě. Předtím jsem byl schopen naplnit celé auto na jízdu Praha Brno zveřejněním den předem na Fb skupině spolujizdy, dnes ty skupiny snad ani neexistují.

DavidK

Ono… To, že poptávka je menší nepopírám. Sám nevím, ale když se nad tím zamyslím, tak tomu tak asi bude. Na stranu druhou… Když už, tak dnes se na to dneska opravdu nepoužívá Facebook. Fb dnes mladí už moc ani nepoužívají. Dnes máte na podobné věci různé appky třetích stran a podobně.

levap

FB je sociální síť pro nás čtyřicetiletý

původní_gp

Nepřestanou, ale přestane se jim vyplácet pendlovat denně mezi Prahou, Plzní, Ústím, Libercem, Budějkama, Pardubicema a Hradcem.

Pavel

To se jim nevyplácí i teď, ale bydlení v cizím městě je pro studenta ještě dražší. Pokud by měli bydlet v nájmech kvůli studiu na úkor dojíždění, nájmy vlivem růstu poptávky stoupnou a zase bude výhodnější dojíždění s tím výsledkem, že celkově náklady na studium vzrostou. Myslím, že je ekonomické podporovat spíš vzdělání.

M19

Takže je zatím jen závist, aby se jim studium ještě víc prodražilo? 😉

Pavel

Jste asi dlouho nejel vlakem. Kolik procent cestujících jsou tam důchodci? Odhaduji max 7%. A čím mají jezdit, když o řidičák přijdou vlivem stáří? Neznám důchodce, který se jen tak z dlouhé chvíle chodí vozit vlakem sem a tam. Oni jsou rádi, když na ten vlak dojdou bez újmy.

Ondra K.

Představa, že by nadcházející parlamentní volby něco změnily v přístupu státu k železnici je dost naivní. Svoboda je v nejvyšším vedení ČD/SŽ posledních 20 let a do pozice GŘ SŽ byl jmenován za druhé vlády ANO. Těžko lze čekat, že by ho pravděpodobná další vláda ANO sesadila z funkce.

Gajda

Na nádraží mají billboardy, jak tam jednou bude jezdit 3x tolik vlaků jak dnes. A to jim tam ta ⅓ už nevleze, to se postaví ještě jedno podzemní a dvě nadzemní patra se 7 nástupištěma?
A chtěj dostat lidi z aut do vlaku, ale zařídí jim komplikovanější cestu.
Místa je tam dost, jen tam nesmí ty vlaky moc dlouho stát tako jako dnes. Pak se vlezou.

Adam Ř

Problém Hlaváku je myslím spíš v kapacitě zhlaví a v obratech. Samo o sobě zastavování kapacity opravdu moc nežere. Tedy věřím tomu že ony plánované dva páry podzemních nástupišť opravdu můžou kapacitu Hlaváku znásobit (na každém párů jednohranových nástupišt má stavět 16 párů vlaků za hodinu), zvláště ve spodní s novými obratišti (Přesmyk do ONJ, obratiště někde cca u Krejcárku). Teď už to jen postavit 😛

medical_examiner

A nezapomenout napojit rakovnickou trať, aby se konečně po cca. 55 letech mohl zrušit Fleisch-Krawall…

Ondra L.

No tak mozna by pan Borecky ze stredoceskeho misto „vylepsovani“ tarifu mohl zauvazovat o tom, jestli to navyseni poctu vlaku na nymburk/milovice trochu neprehnal. Je hezke, ze nam tu jezdi na prahu 5 vlaku za hodinu, ale kdyz vidim, ze nas ve zdvojenem cityelefantu jede 20, tak si rikam, o jake udrzitelnosti financovani to vlastne mluvi. A ten jizdni rad, kdy ty vlaky stoji 8 minut v lyse nebo 6 minut v celakovich, to bych teda rekl, ze taky neni idealni.

Jataky

Ale to jezdíte asi z/do Milovic mimo špičku, že je vás tam 20. Ostatní spoje jede jen 1 souprava, vždy úplně plná. V Čelákovicích si už lidé stojí na 1 nože a ještě ne na své.

Daniel Jablonecký

Čekal jsem, kdy se tady objeví jako viník všech problémů Borecký. Vy fakt máte dost, člověče.

Flek

Já si říkal, že ty nápady končit vlaky na budoucí zastávce letiště je uhozený nápad, ale ono to asi bude mít co i dělat s kapacitou hlavaku. Pro Leoše tam není místo proč, stojí u toho neprujezdneho nástupiště, kam jinam se nikdo nevejde, ne?

Rakusak

Jeste dotaz – proc v cesku nejezdi spojene vlaky? Napr EC/IC Praha – Ostrava – Zilina? Rozpojim v Olomouci a usetrim vlakovou cestu..

Marek

Proč rozpojovat v Olomouci? To jednak, další věc, to ten vlak bude mít navíc lokomotivu „uptostřed“? Pokud by u nás byly dálkový vlaky vedený pro ten účel uzpůsobenýma EMU, tak asi by to spojování nebylo problém. V minulosti sice jezdil spojenej R Brno – Jeseník se Sp Brno- Kojetín – ValMez – Ostrava, oboje klasický soupravy, rozpojovalo se v Nezamyslicích. Jak dlouho to takhle jezdilo si už nepamatuju.

percula

Ta lokomotiva se může připojit v Olomouci, viz 609 v 80 letech, ta se dělila v Ústí apak zas ve Trebove. Horší je to při spojení, to by byl v Olomouci potřeba posun. EMu zase neumožňují přidat vozy když je potřeba.

Flek

To by částečně mohlo fungovat na cestu z Prahy a jen když by se to veslo k nástupišti. Při cestě do Prahy by se to ale rozhodilo kvůli zpožděním. A vlaky do Žiliny by se spojené nevešli k nástupištím. Ale možná se něco takového bude praktikovat, až se bude mezi chocni a Kolínem jezdit jednokolejné, nicméně to nijak neřeší kapacitu hlavního nádraží.

Radomír Horeček

Benešáky ukončit ve Vršovocích,
Ústečáky na Bubnech,
Plzeňáky na Smíchově.
Jančuráky ukončit v Kolíně

No a bude

Kulajda

Kolejové kapacity na uvedených nádražích máme?

G....

Proč až Kolín?!

Noname

Asi aby museli do Prahy využít ČD 😀 Nebo nevím, jak autor uvažoval

Litovel

Mně by stačila Olomouc

percula

A kam strčit Vás?

petr

Nojo,každé chce jezdit,ale nádraží taky nejsou nafukovací

David

Sž není schopna zajistit průjezdy vlaků hlavním nádražím (neb není schopná postavit výlukové jízdní řády) a tak jsou objednavatelé nuceni ty spoje v centru rozdělovat což pak vede k tomu že tam ty spoje dlouho čekají či se obrací. Ne hlavní nádraží opravdu nemá nízký počet hran na těch počet vlaku co tam jezdí. Jen to SZ není schopná řídit. Zahraniční nádraží o menším počtu kolejí jsou schopna odbavit více vlaku za hodinu.

David

Podívejte se kolik vlaku zvladnou za hodinu odbavit v Bernu, přes 50 vlaků. Ten má podobný počet nástupních hran a většina dálkových vlaků má téměř 400m. (Pro všímavé vlaky RBS a jejich nástupiště jsem z porovnání odstranil). Navíc počet směrů které tyto vlaky obsluhují je ještě vyšší neboť S5, RE1 a S44 se v průběhu trasy rozpojuji.

Petr

Dobře no, ale to že švýcarská železnice je lepší než ta naše asi víme všichni. Stejně tak víme, že Argentina hraje lepší fotbal než my. Ale ono bohužel nestačí říct si „tak to pojďme dělat jako oni“.

Tomáš Veselý

Aha, takže nebedeme dělat raději nic? Švýcaři mají lepší železnici, protože do ní a neruší si koleje v centrech měst. My investujeme miliardy do silnic a s dopraviu je to čím dál horší. U nás by stačilo pro prújezdnost vlaků Prahou pouze udržovat to co nám postavili předci, ale ani to nejsou schopni.

Zapa

Myslíte třeba most na Výtoni? Tak ten už měl být dávno ve šrotu a místo něj se touhle dobou mohl stavit most nový. Vybudovalo se například Nové spojení a na hl.n. se už nejezdí po dvou jednokolejných tratích.
Udržovat všechno po předcích není řešením. Těch vlaků jezdí do centra o dost víc, než za dob našich předků.

Kulajda

Aha, takže k vyšší průjezdnosti trháním kolejí, když nemá cenu udržovat kolejové kapacity po předcích? Spadlo asi něco na hlavičku ne?

old

Kde Zapa mluví o trhání kolejí?

Jataky

Ano, ale to řekněte aktivistům, co blokují Libeňský přesmyk a nový most na Výtoni.

Kulajda

Dominik Halásek. Idiot obecný

Petr

No „něco“ bysme dělat asi měli, ale otázka je co. A David ve svým příspěvku žádný řešení nenabízí.

vlachjan

Já vám nevím, ale myslím si, že bez Nového spojení bychom asi ten problém s nedostatečnou kapacitou na Hlaváku řešili již o něco dříve.

Tomáš Záruba

A oni mají v Bernu taky tak blbě udělané zhlaví, ze je tam sice spousta výhybek, ale současně jízdní cesty jinak než “skoro rovně” jsou v podstatě vzácnost? A určitě tam nemají třeba hodně krátké oddíly v navazujících usecich?

Výpravčí

A možná taky ve Švýcarsku dopravci znají řídící vozy a jednotky. 🙂

Jiří

Já si osobně myslím že cílem SŽ je přesvědčit občany aby přestali jezdit vlakem a pak by se jim určitě lépe pracovalo.

Y.K.

Popravdě mi tady zcela uniká logika. Klasický byrokratický postup (můžeme, tak to uděláme) Jako první opatření bych omezil obraty klasických souprav na hl. n. Stojí na koleji dlouho a posuny lokomotiv se šudlají přes obě zhlaví. Prostě v časech kdy není kapacita soupravu po výstupu dovézt a „otočit“ v Libni nebo Vršovicích. Dále je Regionova na pacifik opravdu lepší využití dráhy než 8 nebo vícevozový expres který není v objednávce? Nějak nám tady hapruje hodnotový žebříček, protože to že něco objednal stát / město ještě neznamená, že to poskytuje větší službu. A to ten expres často na hlavním nestráví více… Číst vice »

Petr

Já nevím jestli by to omezení obratů tak moc pomohlo. To objetí soupravy bude asi vytěžovat prostředky míň než odjezd a příjezd celý soupravy. Ale jasně, nějakej čas u nástupiště by se ušetřil.
Dovedu si představit, že by tam šlo odbavit víc vlaků, ale jen za předpokladu, že budou jezdit přesně. To dobrá polovina vlaků nesplňuje (ne, tady už nestačí předstírat, že zpoždění do 5 minut je vlastně včas).

tarten

Vytěžuje to zhlaví o hodně víc.

Petr

No dobře, klidně dělejme obraty v Libni/Vršovicích. A tam na to kapacita ve špičce je? A o kolik víc vlaků se díky tomu vejde na hlavák?

tarten

Takže navíc průjezd dál a po obratu zase zpátky? To zatíží zhlaví podobně jako objezd lokomotivou.

Takže už je snad vidět, proč je tlak při soutěžích přehodit rychlíky kolem 2029 na jednotky.

Gwann

Super, kvuli debilnim vlakum co Praha objednala a nezvladla pripravit zastavky, takze vyziraji kapacitu hlavaku, se dalkovy nocni vlak ukonci na periferii. Cili se muze rovnou zrusit. Ty 4 RJ z Bechovic jsou taky super – na zruseni.

Opravdu mi je na zvraceni.

petr

Každej che jezdit ale nádraží taky není nafukovaci

Adam Ř

Opravdu je stavba zastávek na železnici věcí samosprávy a nikoliv SŽ?

Jataky

Jo, vymyslela si to Praha.

libor

trochu stupidita, ne? kde problém, aby vlaky hlavním jen projeli, popř. nějaké regionální ukončili jinde než na hlavním (Vysočany, Holešovice, Smíchov). Naopak dálkové vlaky i když nejsou pod objednáním MD/krajů patří na jet přes Hlavní. SŽ = Stupidní Železničáři

Kulajda

Vysočany – Redukce kolejí z 11 na 6, Smíchov – redukce kolejí z 18 kolejí + severní nástupiště na pouhých 10kolejí. Smíchovské nádraží se zmenší asi o 3/4 rozlohy, kromě toho bylo zredukované nádraží Praha bubny (další odstavná kapacita) na nějaké 4 koleje. A do toho vystoupí samotný šéf SŽ, že nemá v uzlu dost kolejí a bude muset redukovat vlaky. Opravdu toto není ve 21. století možné. Tu dopravu má nastarosti asi parta duševně nemocných jedinců, kteří si neuvědomí, že redukce kolejí zákonitě vede ke snížení kapacity. Naopak na silnicích se kapacita pomocí nových silnic zvyšuje. K tomu nelze… Číst vice »

Sumeček

Bubny = 0 kolejí. To už nebude stanice ale odbočka s dvojzastávkou.

percula

Když je Praha tak strašná , tak proč v ni bydlí tolik lidí? Já osobně jsem se z ní před skoro 30 lety odstěhoval a nelituji. Když se Vám v ni nelíbí, udělejte to jako já a odstěhuje se.
Jinak jako už jen návštěvník si myslím že se MHD v Praze od r 2000 hodně zlepšila.

Petr

Tak já to chápu tak, že „je na to předpis“ (zákon) – dotovanej šukafon má přednost před nedotovaným osmivozovým regiojetem – a SŽ o tom vlastně nerozhoduje. Proto možná taky SŽ nadhodila ten absurdní scénář, aby se dopravci s objednateli domluvili na stažením nějakejch couráků na jiný nádraží.

libor

pak ten zákon (předpis) je blbě. Vždy by měla zvítězit větší užitek a ne 810 s 5ti lidma na palubě bude víc než x-vozový vlak s 250lidma

55p

Plakát SŽ v čele jednoho z podchodů na hl.n. hlásí, že v roce 2050 tam bude jezdit 3x více vlaků, než dnes. Tak snad.

Ruzian1

Tak když to postupem času trojnásobně omezí, tak by to po dostavbě podzemky mohlo odpovídat. 😁

Zapa

Pokud se postaví “NS 2”, tak to zvýšení možné bude(jste si jistý, že tam není 3x víc cestujících?), za současné situace asi dost těžko.

Lukáš Chytil

Je tam opravdu více vlaků. Vídám to skoro denně, je to u jezdících pásů ve středu haly.
Ten počet je samozřejmě nesmysl, to by tam ty podzemní nádraží museli udělat 3.

Adam Ř

Ani ne. Vzhledem k tomu že se nebude muset obracet mi přijde docela reálné že do obou zastávek narvou po 16 párech za hodinu. K tomu drobná zlepšení nahoře (8. nástupiště, méně objíždění díky EMU, bezkolizní zaústění obratišť) a nezní mi to úplně nemožně

J.K.

Jinak tedy až budou VRT, tak dva perony v podzemí hlaváku to moc nevytrhnou, nebo jo?

tarten

Pokud to stáhne všechno příměsto do podzemí s intervalem 3:45 tak vytrhne.

J.K.

No ale skoro všechny dálkové linky zůstanou a vzniknou nové, to se vejde na uvolněné možná dva perony?

tarten

Je nutné udělat všechno to, o čem jsem psal dřív.

Zdrasa

Jste si jistý tím zachováním dálkových linek? Jakmile bude VRT třeba mezi Ústím a Prahou, jsem si jistý, že klasických rychlíků dost ubyde.

Lukáš Chytil

Jakože lidi do Hněvic nebo Roudnice pojedou osobákem, nebo po VRT do zastávky uprostřed polí?

Adam Ř

Vzhledem k lepší spolehlivosti celého systému snad půjde tu dálku trochu pospojovat/zkrátit obraty. Navíc bude snazší vlaku obracet mimo Hlavák díky mimoúrovňovému zaústění ONJ a novému obratišti někde za Vítkovem.

Příměsto sice zabere málo perónů díky krátkým obratům, ale kapacitu zhlaví docela žere

Tomáš Záruba

Tak na to se vyloženě těším. No teda ani vlastně ne…

2101

Pokud jsme v této situaci už teď, tak si vůbec nechci představit co za omezení přinese v budoucnu rekonstrukce Vinohradských tunelů…

tarten

Nebo reforma jižního zhlaví, a výměna staničního zabezpečovače, kopání tunelu pod 2. nástupištěm a kolejemi kolem, kopání příčné chodby, kopání 4. podchodu…

Michal Tvrdý

Tu je asi predpoklad, že sa s tým začne až bude Smíchov a Masarykovo hotové. A teda dosť vlakov asi bude ukončených na Smíchove, resp. na Vysočanoch. Detto bude možné časť diaľkovej dopravy (z východu ČR) presmerovať na Masarykovo …

J.K.

Tak asi by pomohlo udělat na hlavním rychle ten 8. perón dočasně pro regionálku jako jazykový / dvě kusé koleje?

Jinak jediné co se časem změní bude hotová Masaryčka (a spadlý most na Smíchov)…

Jura

Diskutujete o kde čem, ale nikomu nepřipadá divné, že Praze nestačí 13 hran, zatímco Vídni 12 stačí?

tarten

Staniční zabezpečení.

M19

A to je chyba koho? Objednavatelů? Provozovatelů vlaků? Cestujících? SŽ to asi nebude, že? Nebo, že by snad… 😉

tarten

Ovšemže SŽ, koho jiného. Možná ještě MD.

Výpravčí

Aha. 😀 Takže elektronické stavědlo nestíhá, nebo jak? 😀 Když už, tak uspořádání zhlaví, návazných úseků apod.

Tomáš Záruba

Kolik nim tam toho jezdí křížem přes jine směry? Oni tam mají taky tak blbě nápady s postupným chodem výměn…?

Ketchup1970

Nákladové nádraží Žižkov mohlo být takové Gare d’Est v Praze. Mohly tam končit příměstské vlaky. Ale ne, musely se vytrhat koleje. Přitom zakomponovat pár kolejí do architektury by šlo. Svršek snad není ještě celý stržen. A ulevilo by se hl.n.

Kulajda

Ale to by nezapadalo do pokoutné koncepce systematické likvidaci kolejí/železnice v Praze za posledních 40 let.

MartinS.

Z kterého směru byste na ten Žižkov chtěl jezdit? A jak byste ty cestující z toho Žižkova dostával? Už teď přetíženou devítkou do centra?

Kulajda

Nevím jaké máte mapy vy, ale dle mých je Žižkov centru mnohem blíže než Běchovice.

M19

Pro mě jako cestujícího je to jedno. Oboje je periferie.

tarten

Je blíž o pár minut, není mnohem blíž. Elefantem z Běchovic na Hlavák dojedete poměrně snadno, bez zdlouhavých přestupů na tramvaj. Spousta lidí na Hlaváku přestupuje z vlaku na vlak. Samozřejmě zrovna lákavé není ani jedno.

MartinS.

Já jsem nenapsal nic o tom, co je blíž. Ale nechat vystoupit ve špičce jednou za čtvrt hodiny třeba 600 lidí z elefantu na Žižkově znamená, že je také musíte nějak dopravit dál a to tramvajová síť na Žižkově nezvládne.

Lukáš Chytil

Zrovna kolem nákladového nádraží Žižkov jede 5 nebo 6 linek tramvají, což je víc, než kolem hlaváku (4 linky), navíc t jezdí ještě autobusy.

MartinS.

Jenže hlavní nádraží je na metru a v centru a s přestupem na další vlaky. Já bych to nesrovnával.

Kulajda

Dominik Halásek. Idiot obecný

Gwann

Metro zelivskeho?

MartinS.

Přestupní vazba 600 metrů? To je velmi lákavá představa.

Gwann

Tramvaji na metro? Ja vim, neni to idealni

Juraj

Jo tak v Běchovicích, předpokládám u vnější hrany, kolej č. 3? To znamená, že souprava RJ minimálně jednou protne všechny traťové koleje nízkou rychlostí, to bude teprve úleva pro kapacitu koridoru!

Ne, vážně. To byly v kantýně SŽ nějaké divné houby, nebo je to jen uměle katastrofický scénář, aby pak mohli být hrdinové za to, že to nějak vyřešili?

Ještě mi tam chybí pendolino začínající v Horních Počernicích a Ostravan z Dejvic úvratí přes Masaryčku. Když už trestáme open access, tak spravedlivě.

javr

V Běchovicích by nemusel křížem přes všechny traťové koleje, může jet přesmykem.

XXXD

Na třetí kolej se ve směru od Kolína dá teoreticky dostat přes nákladní podsmyk, dále to bude asi pokračovat do Malešic, takže to takový problém nebude. Spíš mě překvapuje, že je údajně problém s nedostatkem hran na hlaváku, ale v Libni je asi tolik hran, že tam vlak jednu může blokovat klidně přes 20 minut.

Michal

Ukončil bych je v Libni a nebo poslal do Holešovic. Jenže za Libni nestíhá Balabenka

Michal

Od Kolína projede nákladní spojkou k prvnímu nástupišti ( od staniční budovy). Tam přes „nákladní koleje “ v klidu „otočí “ mašinu do opačného směru. Spíš mne zaráží, že to nenatahnou buď jen do libne , nebo Holešovic.

SpitiPater

Tak to jste vystihl krásně!

Pavel

Pendolino to být nemusí, ale rychlík z Horních Počernic beru:-)

Jan Severa

A co prodloužit (alespoň některá) nástupiště, aby se tam ty dva (nejen) comfortjety za sebe vlezly? Víme o kolika metrech je řeč a jestli by to stavebně šlo provést?

XXXD

No ve směru na jih by se některá nástupiště ještě měla prodloužit v rámci rekonstrukce Vinohradských tunelů a jižního zhlaví hlaváku, na sever se mi prodloužení nástupišť moc reálné nezdá, to by se asi muselo předělat celé (ne zase tak staré) severní zhlaví a asi by to ve výsledku přidalo maximálně v řádu nízkých desítek metrů (třeba tak 20). ComfortJety mají sami o sobě přes 230 metrů, s loko reálně spíš ke 260 metrům, takže pokud by neměli zabírat celou jednu nástupní hranu, tak by se nástupiště asi muselo účelově rozdělit přesunutím cestových návěstidel, tak aby vznikla delší (pro ComfortJety)… Číst vice »

tarten

ComfortJet s Vectronem 258 m, je to nešikovná délka. I při posunu návěstidel při zachování regulí se k 400m hraně za něj vejde tak čtyřvozovka. Po prodloužení nástupiště snad někdy šestivozovka, se kterou možná bude jezdit Arriva na západ.

Desper

Tak to může Regiojet protáhnout busy z Liberce do Běchovic a vytvořit uzel

Vojtěch

Nejhorší na tom je, že teprve až teď v posledních letech SŽ plánuje nebo aspoň dělá, že plánuje nějaká kapacitní řešení – VRT Polabí, VRT Praha a nebo teď NS 2. Problém ale je, že první stavby z tohoto budou nejdříve za 10 let (rok 35!!!). Při tom obliba vlaků a hlavně více spojů přibývá kolik? 10-15 let? Za tu dobu šlo udělat třeba 8. nástupiště, 4. kolej s Libně (do Úval, do Brodu?) nebo 3. kolej z Poříčan do Kolína. Tohle všechno by bylo nepoměrně levnější než VRT, která možná bude za 10 let a mělo by to alespoň… Číst vice »

Lukáš Kníže

No původní termín zahájení VRT Polabí byl 2026, nebo 2027. Bohužel se upřednostňují tratě s menším odporem (Moravská Brána) a přetíženější tahy se nepřipravují s takovým důrazem, jako by si podle kritické situace zasloužily.

Michal

Toto je výsledek toho,že se několik let nerozšiřovala kapacita železničních uzlů a jen se vymýšlely desítky studií proveditelnosti, které stejně skončily jen na papíře A hlavně se nic nedělalo (a zatím ani nedělá tolik kolik by mělo).A dopravce typu RJ a LE?Ve většině případů jen zpoždění a zvláště u RJ udržování pojízdného šrotu v provozu.

Tomáš Cejp

Už jsem se zamýšlel, jak to rozumně vyřešit a napadlo mně, že by se daly spojit expresní linky z Břeclavi na Děčín, které by v Praze stavěli v Libni a Holešovicích. Stačí správně nastavit oběhy Comfortjetů a Railjetů. A vynecháním hlavního nádraží vzniknou 2 volné koleje dvakrát do hodiny. Sice je to omezení spojů v objednávce státu, ale pokud lidé přestupují, tak mohou z Libně použít jiné spoje, kdy to na hlavní jezdí každou chvíli. Když v Libni začne zastavovat víc vlaků, s tím, že mohou ihned pokračovat, tak bude přestup příjemný, hlavně pokud se bude ctít pravidlo hrana-hrana. Další… Číst vice »

Michal

V Libni by se rozpojovalo ?? Půlka „soupravy “ na hlavní, Půlka přímo Děčín ?? A lokomotiva uprostřed ??

Zapa

Nemyslel spíš spojení EC linek s vynecháním hlavního nádraží?

Gwann

Blbosti na kvadrat. Svitava ma skoro vsechny spoje vedene interpanterem, berounka jsou klasiky. A takto dlouhe rameno by prenaselo ruzna zpozdeni neakceptovatelnym zpusobem. Labe je par vozovy rychlik (ty vase Deciny), na viden a budapest jsou railjety a dlouhe klasiky s jidelaky na metropolitanech, navic casto se slovenskymi vozy. Spojeni s Berlinery by mozna slo, ale opet prenaseni zpozdeni + nevim, zda umi CD dat dohromady uceleny a jednotny jizdni park. A myslim ze Berlinery jsou jen ve 2hod taktu, oproti tomu viden je v v prokladu s budapesti, tedy kazdou hodinu. Pak by se treba railjety musely zkombinovat s… Číst vice »

Adam

Já jsem třeba nikdy nepochopil, proč s Masaryčky přestali jezdit rychlíky, trochu by tím ulevili ostatním vlakům.

Josef

protože přestupy na celou republiku jsou na hlaváku?

Milan

Masaryčka je hlavně ještě na další období zredukovaná přestavbou, což vytváří ještě větší tlak na hlavák. Úvahy o tom, že by tu a tam jel i nějaký rychlík z Masaryčky, si nechte až na přes rok (nebo radši za dva), až se na jednotlivá nástupiště bude možné dostat kratší cestou z toho zastřešení bez obcházení celého nádraží. A hlavně až budou v provozu všechna nástupiště.

Kulajda

Velká výhoda vlaků byla, že zajely bez kolon rovnou do centra. Proto taky jimi lidi začaly jezdit a je přetlak poptávky nad nabídkou. Očividně si ale někdo řekl, nene. Vlaky nesmí mít oproti autům žádné výhody, takže je hezky ukončíme na hranici města a kaštanstvo pošleme zase hezky zpět do jediné správné dopravy – dopravy automobiliní. To by bylo aby tento prehistorický dopravní šotoprostředek byl lepší než auta. Zdraví ministerstvo dopravy.

Kulajda

Aneb Česko je aktuálně země, jejíž vládu nezajímá, že přeprava je důležitá pro chod ekonomiky a dopravu občanů. Na dálnicích kolony, bouračky, one more line nefunguje a na alternativní dopravní infrastruktuře fanaticky trhají koleje a hází železničním dopravcům klacky pod nohy. Nové koleje odmítají stavět, vládne byrokratická mašinerie. Kdysi se za sabotáže železnice a vlaků popravovalo, ale dnes zodpovědní sabotují vlaky za bílého dne a přitom berou stamiliony. Měl by být znovu zaveden trest za sabotování Republiky a systémů ve veřejném zájmu.

Zapa

Hele sorry, ale z vašich příspěvků začínám cítit ultrašotoušství. Nebudeme si zastírat, že většinu voličů zajímají spíš ty silnice a dálnice a od toho se to bohužel odvíjí. Osobně jsem taky pro železnici, ale asi by to chtělo trochu střízlivý pohled.

Kulajda

Zájmu o funkční dopravní kolejovou infastrukturu se v Newspeaku Neschopů říká ultrašotoušství? Tak to jo. Teď už jen zbývá vymyslet nějaký ironický název pro lidi, co dělají práci, aby vydělali peníze. Když máme ten postsocialismus.

Stráťa

Spíš zdraví Správa železnic.

marek hudec

to je celkem dost na palici – pojedete sedm hodin nocnim vlakem, aby vas pak ctvrthodiny pred planovanym prestupem na hlavaku SZ odmenila nucenym vystupem v bechovickych polich a naslednymi DIY snahami o dosazeni hlavaku MHD
je nacase, aby byla na SZ provedena mezi tamnimi manazerskymi primitivy a krupany nekolika vrstva osveta na tema Jak se to resi (uspesne) jinde a proc jsou tam s temito navrhy zadarmo drazi

Panoramix

Nebojte, to je jenom politicky nátlaková akce, kdy chce Solidně Žvatlající instituce vytřískat trochu pozornosti v předvolebním období. Pokud by nějakou takovou šílenost opravdu zavedli, byl by to počin hodný defenestrace. To snad riskovat nebudou.

Igelkott

Běchovice jsou úplně mimo. Jediné s čím by se snad dalo trochu pracovat, je místní zcela nevyužité P+R. Pokud by někdo chtěl jet autem k vlaku a mohl si např. rezervovat místo na parkování, tak dobré. Jinak je to samozřejmě nesmysl.

Stráťa

P+R je řešením pro výchozí část cesty, ne pro konečnou. Třeba Ostravák občas jezdící do Prahy asi nebude mít na P+R v Běchovicích trvale zaparkované auto.

Stráťa

Auta jedou, vlaky…už nejsou?

Kulajda

Vlakům jsou tak urputně házeny klacky pod nohy a naschvál se nebuduje infrastruktura, aby už ty vlaky po 200letech konečně zmizely a nebraly silnici přepravy. A pořád se to nedaří.

Šamot

Jj

Petr

Vida, tak to budou odsouvači UAN na periferie nadšeni. Pěkně z Běchovic v MHD. Prej je to tak lepší.

tarten

Tím MHD myslíte elefanty, nebo slavnou Jančurovu S61? 😀

pacifik

Podle mého názoru to vypovídá o špatné práci výpravčích, dispečerů a i těch, co na ně při kreslení JŘ dají. Není tajemstvím, že někteří berou svou práci jako oblíbené hry pana Konráda. Jízdní doby na trati 011 jsou natažené jako králíci po zapařené trávě a jízdní doba a rychlost je jako z éry parních lokomotiv. Je zajímavé sledovat GRAPP, když můj R stojí. Dvě koleje prázdné, my poskakujeme za osobákem. V Libni standardně se pouští městská linka křížem. Takže rozjetý rychlík se zastaví na vjezdu, pustí se městská linka, čeká se, než ta se vyvln,í a se zpožděním dojíždí rychlík… Číst vice »

roman

Placas a nic nevis.Ridim trat Praha Kolin a hlupaci z kancelari holt kyvnou na cokoliv od dopravcu apod.Ta trat je absolutne pretizena.Ale proc ne kdyz Svoboda ma rocne 7 mil a to je jedine co ho zajima.Jeste nejaky dotaz?

Výpravčí

Podle mého názoru jsi neřídil ani modelové kolejiště. Ale je samozřejmě pravda, že se za směnu pár věcí nepovede, zvlášť v exponovaných stanicích / úsecích. To je asi nevyhnutelné a jediné, co to vyřeší, bude kompletní automatizace řízení provozu a řízení hnacích vozidel – tedy žádný člověk na jedné nebo druhé straně. Samozřejmě by bylo od tebe fér uvést i ty situace, které se povedou (často i nad očekávání výpravčího 😀 ) a nebo teda při kritice provozních zaměstnanců – se zaměřit na dlouhé úkony dopravce před odjezdem (už se je daří zkracovat) nebo na styl jízdy některých taktizantů strojvedoucích,… Číst vice »

Tomáš Záruba

3 km MA je bohužel pro některé těžší náklady potřeba zcela reálná. Ja za to nemůžu, ze ty brzdné křivky vymyslel nejspíš nějaký sbor právníků-alibistů. Nedávno Uhersko 60 km/h, no a z 90 km/h to chtělo brzdit asi kilometr. No comment.

Výpravčí

Pro náklady jo. Tam se s tím tak nějak počítá, ale když si to drží rychlík, expres, to je pak bída.

původní_gp

Proč sbor právníků-alibistů? V klasické době byla výstraha na hlavní trati, kde jezdily rychlíky, vidět na skoro kilometr a půl před stůj i z pomalýho nákladního vlaku(předvěst byla na kilometr a musí být vidět na 400 m i se čtvrt dioptrií) a mašinfíra mohl začít brzdit podle toho, jaký bylo počasí a jak mu to brzdilo. To ale ten zabezpečovač neví, takže křivka je nastavená, aby to ubrzdilo i s houby brzdícím vlakem na listí.

Tomáš Záruba

Tak se na ty křivky podívejte a ukažte mi tam to zastavení ze 100 km/h na jednom kilometru (typický vlak v P cca 70 %, 500 m, spád 5 promile). Dobu na sundání z výkonu a dejme tomu i náskok brzdy možno odečíst, to se „dříve“ vešlo do té viditelnosti návěstidla.

Noname

A jak jinak než křížem chcete tu městskou linku v Libni brát?

Řiditel

Bohužel tato situace souvisí také s tím, že dopravci si často podávají žádosti o trasy, které nakonec nevyjedou.
Viz Regiojet do Berlína, Leo Express do Blavy apod.
Takže SŽ musí zkonstruovat trasu a přidělit kapacitu něčemu, o čem všichni tuší, že to nikdy nevyjede. A pak to tu kapacitu dráhy blokuje.

Josef

řešení je jednoduché, každý den co nebude slot dopravcem využit tučnou pokotu v řádů sto tisíců, pokud do tří měsíců dopravce vyjede v daném slot, tak ho zrušit. Problém vyřešen

MartinS.

Tak zrovna Regiojet nejezdí do Berlína, protože nedostal kapacitu v Německu. Ale pokud se vlaky na tratě nevejdou, neměla by se přidělovat kapacita na nové spoje. Pokud byla u nás kapacita přidělena, asi nebyl problém?

Míša

LEO Express do Bratislavy 😀 😀 😀 😀 😀 to jsem se dlouho tak nezasmál ….ten toho už nakecal 😀 😀 😀

Bram

Někdo se diví této situaci?!? Už patnáct let je jasné, že tratě jsou přetížené, ale nic se nedělalo. To, že byly zavedeny dálkové vlaky LE a RegioJetu, neznamenalo nic jiného, než že nabídka konečně uspokojila poptávku, což stát neměl zájem řešit. Tak to vyřešila soukromá sféra za něj. Po státu se chce jen přizpůsobit infrastrukturu, na čemž stát nepracoval, úředníci vymýšleli, že by vlaky zřeďovali a vymýšleli i další další pytloviny. To, že bude postupně narůstat objednávka osobní dopravy od krajských objednatelů, bylo více než zřejmé také. Mezitím se zavedlo ETCS L2, což by bylo vhodnější, kdyby se zavádělo na… Číst vice »

Ados

Ten čtyřkolejný úsek by měl spíš pokračovat dál za Úvaly, alespoň do těch běchovic.

Bram

To bych si přál také, ale v lese v Klánovicích se vyskytují podél trati přírodní rezervace, takže to nejde. Dále je nereálný průtah čtyř kolejí přes jižní zhlaví Úval.

Y.K.

Zapomeňte na čtyřkolejný úsek. Zní to hezky a logicky, ale projednání by trvalo mnoho a mnoho let, mnohde (přes obce) by stejně asi neprošlo a stavba by kapacitu zase nemnoho let zabila. Náklady by byly vyšší než novostavba. Spíše by se měla priorita hodit na VRT v tomto přípražském úseku a nový výjezd z města, což je jednak v plánu v rámci VRT, nenaruší to stávající provoz a umožní to na dokončených částech ihned odklonit rychlíkový provoz a uvolnit tak kapacitu na dnešním koridoru. Na stávající trati bych řešil úpravy relativně investičně snesitelnými akcemi jako značným zahuštěním oddílů, vložení více… Číst vice »

Lysimachia

Třeba dát jednu předjízdnou kolej do Tuklat (T) a jednu do Rostoklat (Z)?

Gouba

Mně se nelíbí ten systém určování priorit. První na odstřel by měly jít spoje které jsou na hl.n. odkloněné a tudíž tam normálně nemají co dělat. Jinými slovy všechny S1 a R41 přesunout Holešovic.

FR 8519

R41 jezdí na hlavák už bezmála 10 let a S1, těch pár vlaků někdy v noci v době uzavření Masaryčky to nevytrhne. Co dál?

Josef

Spíš S2/S22 ukončit ve Vysočanech, jako jo je to blbý, ale je to na metru a dojet do centra už není tak bolestivé.

Michal²

Jděte to těm dvaceti tisícům cestujících vysvětlit

Gouba

Mně se nelíbí ten systém určování priorit. První na odstřel by měly jít spoje které jsou na hl.n. odkloněné a tudíž tam normálně nemají co dělat. Jinými slovy všechny S1 a R41 přesunout Holešovic.

Zoffrey

To je tak když si tu stát zastoupený ministerstvem dopravy objednává vlaky jak se mu zachce, kraj objednává vlaky jak se mu zachce a dopravci stejně tak a zcela chybí regulátor dopravy, který by tomu dal celému smysl. Zcela tu tak chybí nějaký výhled dopravy – jak bude vypadat železniční doprava za 5, 10, 30 a 50 let. SŽ od toho dává ruce pryč se slovy že je jen údržbář a že všechno vyřeší VRT ….

Stráťa

Ne, chybí tu správce infrastruktury ochotný něco dělat…ale čemu se divit když má nesmyslnou pravomoc jednostranně omezit dopravu takže ho nic nenutí navyšovat kapacitu.

Sumeček

Jenže SŽ jako správce infrastruktury není suverénní. Cokoli se má udělat musí schválit vláda resp. MD. Ano, také by se mi víc líbilo kdyby SŽ dostala balík peněz a s tím už mohla hospodařit a budovat dle svého, ale bohužel to tak není.

Výpravčí

Pozor, to tady v šotodiskuzích není dovoleno říkat. Za vše může SŽ, MD je jen mýtus, centrální komise nebo třeba CBA jsou jen výmysly. SŽ je nejvyšší. Kdyby SŽ chtěla, může klidně zastavit všechny konflikty na světě! 😀

JAJV

Jo, mě se líbí směna, ve které přijedou na hlavní a jedou soupravově do Edenu, tam mám asi 15 minut a jedu soupravově zpět na hlavní a za 4 minuty odjezd. Když mě zaseká něco na jednokolejce do Prahy, běžně i 10 minut, tak jedu úplně zbytečně obrátit si do Edenu, místo přestávky a možnosti si na hlavním nakoupit na večeři před dělením, tak absolvuji úplně zbytečný obrat přes Eden, v 18h večer, kdy hlavák je poloprázdný

Arnošt

Co si nakoupit a udělat svačinu před prací? než tu brečet že musíte v práci vlastně pracovat?

Vojtěch Valeš

V 18h večer hlavák určitě poloprázdný není. V tu dobu je stále odpolední špička a počet vlaků tomu odpovídá.

Leinad

Když má zpoždění osobní vlak, je běžné točit dřív (dvě S7 na blok do Berouna? První točí v Karlštejně).
Jaký má smysl totéž neudělat u Sv, ale přenášet zpoždění na obracák?

Jozef

Železnica je tu pre ľudí, alebo ľudia pre železnicu? (ako to bolo za starého ČSSR režimu).
Pri takomto postoji by Vás od napr. OeBB vyrazili do týždňa.

František

Hlavní nádraží má být jen a pouze pro dálkovou dopravu. Cokoliv regionálního ukončit ve Vršovicích/Masaryčce/Smíchově, maximálně zajistit pendl mezi těmito nádražími a Hlavákem. Všichni ví, jak to dopadne kdyby se dálkáče odklonily jinam. Lidi v tom začnou mít bordel a přestanou radši jezdit vlakem. Nemluvě o tom, že Hlavní nádraží je narozdíl od regionální dopravy, co se týče služeb a obchodů, na dálkovou dopravu mnohem více uzpůsobené – než díry jako Čelákovice a Holešovice.

55p

Rekonstrukce Masaryčky, není kapacita.

frank

a to se ještě před pár roky drze hlásalo, že Masaryčka je úplně zbytečná a nejlíp by bylo se jí zbavit. V roce 2008 to bylo navrženo naposled a pokud si pamatuji tak jeden z těch kdo ho zachránili, po protestech obcí odkud se dojíždí z těch větších třeba z Kralup a Kolína , byl tehdejší primátor Bém který tak naštěstí zatnul tipec návrhům ze stejné strany ( pánové Burgemeister a Langmajer) . Teď je Masaryčka částečně v rekonstrukci a už se to celé sype, kdyby byla zrušena tak by to byla katastrofa…

V. K.

Tohle je naprosté šílenství. Naprostá devastace dálkové dopravy, ze které se bude vzpamatovávat roky. Nechápu, proč se obraty osobáku jezdícího co patnáct minut upřednostňují před spoji středoevropského významu. To je celé postavené úplně na hlavu.

Frantisek X

Středoevropský význam = tři závodící dopravci z Prahy do Ostravy v podobných časech s krátkými soupravami? No… Navíc Regiojet tam má ty přeložené spoje do Úval, že? Neříkám, že je tramvajový interval příměstské dopravy něco nedotknutelného, ale v tomto si mohou podat spřáhla.

Bram

Žádní tři závodící dopravci se nekonají, stačí se podívat na obsazenost vlaků mezi Prahou a Ostravou a je vidět, že nabídka a poptávka jsou nyní jakž takž v rovnováze, kdežto za éry ČD nabídka vůbec neodpovídala poptávce, která byla oproti nabídce minimálně dvojnásobná…

MartinS.

Regiojet si ty přeložené spoje do Úval nevymyslel. Regiojet vysoutěžil úplně jiné spoje, ale protože mu je objednavatel nedovolil provozovat, přesunul objednavatel kapacitu na Úvaly a správce infrastruktury to nezatípnul. Tohle by se stalo komukoliv, kdo by to vysoutěžil, ať by byl žlutý, modrý, tyrkysový nebo jinak barevný.
Regiojety jezdí na Ostravu se 7-8 vozy a jsou některé už teď na příští úterý vyprodané. To nejsou zrovna krátké vlaky.

Jozef

OeBB RailJety Wien Hbf. – Linz (a často aj ďalej) jazdia aj zdvojené, to je kapacitný vlak.
Súčasný systém veľa krátkych vlakov na trati Praha – Č. Třebová – Olomouc je naozaj veľmi zlý model prevádzky.

55p

Protože v tej 2x 471 jede víc lidí, jak v Leošalině? 😉

Sebastian

I přepočteno na osobokilometry?

TnM

Takze od pristiho roku do Prahy z Moravy jen autem.

Frantisek X

A to sem jezdíte denně, že si nevyberete spoj jedoucí o 20 minut dříve/později?

Herold

Třeba Slovácky expres jezdí každé dvě hodiny, ne každých 20 minut…

Tomariero

Těch 20 minut mají maximálně tak Pardubice a Kolín, zbytek dal od Prahy už to je cca 30 minut.

Ketchup1970

Postát si na D1 nebo D35 ?

Antonín Maňas

Však na hlaváku je dost místa i na vybudování 8. nástupiště… A zavedl bych více průjezdných modelů (jako nově S9), ale aby na hlaváku stáli jen cca 1-3 minuty. A co se Běchovic týče, tak bych (jestli by hrozilo vlaky tam ukončit) je vedl z Dolních počernic přes Malešice a Zahradní Město. Není to nejlepší, ale lepší než Běchovice to je.

Ivan_pha

Jenže to by ho CD nesměly prodat pozemky za 7. nástupištěm Pentě, která tam začne brzy stavět. Pozemky na hlavním ani nejsou určené pro převod na SŽ. Prostě podvod , peníze až na prvním místě.

MP22

Pozemky na 8. nástupiště ani náhodou pentě prodané nejsou, nadále se s ním počítá, ale až s rekonstrukcí nástupišť 5-7, nelžete

Jan

Když se dělal severní podchod na Žižkov, vznikla betonáž pro rampy pro budoucí 8. nástupiště. Jo a někdy v devadesátých letech byly nějaké výkopové práce v pokračování všech podchodů. Mezi kolejí 32 a 34 byly tři šachty. Podchody končí nenápadnými dveřmi. A asi je něco za nimi. Jinak… Nová nástupiště 5 až 7 mají na obou koncích výtahy a na severu to je minimálně k druhému nástupišti. A na druhou stranu byl takto provizorní podchod na Žižkov až za koleje před zprovozněním toho finálního severního. Tuším ze je to tak i na jihu. No a ku kompletaci podchodů je nutno… Číst vice »

původní_gp

A co byla ta nudlička u třetího, od který občas odjížděly hydry na Turnov?

sotous108

Jestli by se tam vešlo 8 nástupiště a čd to radši prodâ miliardáři, na kacly, tak za to by měl někdo sedět v base!!!

Jozef

ČD asi ťažko

Kamil Novotný

Tak to už je opravdu komedie, ukončit plné vlaky v poli u Prahy a nechat na hlavní jezdit zbytečnou Dobříš a Čerčany, které projíždí přes Kačerov na Céčku a veze z Vršovic půl vagónu Rychlíku. To už bych raději Turnovy nechal na Masaryčku a Boleslav taky, Čerčany ukončil ve Vršovicích a R20 točil v Edenu. A dálkovou dal kam patří. Jenže to z ROPID nepřežil.

Mirlav

To je věčný spor názorů kdo a co má vlastně právo na kolejích předost a preference?
Regionální doprava, dálková nebo nákladní doprava, co člověk to názor a shoda se hledá těžko….

Frantisek X

Ty plné dálkové vlaky jsou pořád zbytečně málo kapacitní a ve zbytečně krátkých intervalech. Kačerov je fajn, ale do C už ve špičce ráno do města nic moc navíc nenarvete; naopak by mu měl ten vlak pomáhat, kdyby ovšem měl aspoň od Modřan dvě koleje. A klidně by mohl být průjezdný do Čakovic. Z těch Vršovic a Edenu byste to cpal kam, když nás zatím ani nenapadlo prodloužit kmenovou trasu A od Starostrašnické k Zahradnímu městu (Skalka je na odbočce do depa)? Nemluvě o D, jemuž se zatím vymýšlejí fantasmagorická zakončení v centru…

Nikdo

No máte pravdu to že S8 a S88 jezdí na hlavák je sice hezké ale mnohem lepší bude když skončí se Vršovicích a RJ bude moct na hl n , na druhou stranu S8 a s88 jezdí na hlavním ke kusému 1A.( Ano trochu si protiřečím)

Leinad

K 1A nedojede pokud tam stojí něco od Smíchova (S65, vlastně se vleze i solo Elefant S7). Často je S8/S80 na čtvrtém nástupišti.

jkk

Jenže na Kačerově je ten přestup takový nic moc, například pro osoby s omezenou schopností pohybu naprosto nezvládnutelný (schody nahoru z podchodu pod silnici a pak ještě druhé do metra). Stejná komplikace např. při cestě s objemným zavazadlem.

Rakusak

Proc nemohou vytlacit z hlavniho nadrazi osobni a spesne vlaky? Hlavni nadrazi ma byt pro mezinarodni spoje a ne pro mistni linky..kazdy at si dojede metrem. Jsem OK s tim, ze SC by mohlo zacinat z Holesovic napr..

Adam Ř

„má být“ podle čeho? Ty městské linky vozí docela hodně lidí a čerpají docela málo kapacity (rychlé obraty), dává mi smysl jim tu kapacitu dát

Roman

Třeba S61 je fakt navíc… to jde řešit soupravou slonů na všech S1.

Franta

Souprava 2 slonů na S1 jezdí a ve špičce ráno to je na celkem husté stání. Když přijede jeden slon, tak už od Běchovic nebo Dolních Počernic se tam narvou jen lidi, kterým nevadí násilně nacpat ostatní cestující dál dovnitř. Nová linka S61 se chytla a je to oproti S1 komfortnější. Mimochodem to může být trochu reputační problém pro ČD pro soutěže v Praze, protože právě na porovnání S1 (ČD) a S61 (RegioJet) na jedné lince je vidět, že oba umí bez problémů provozovat PID dopravu, ale ČD vychází hůř. Má staré vlaky, které jezdí přecpané, občas to nechladí, teď… Číst vice »

Ketchup1970

Poprvé totiž pan Radim koupil opravdu nové vozidla. ČD když koupí nové vozy tak to je taky znát. a že naštěstí se komerčně rozběhlo nakupování, nebo kd eje vůle tam je i cesta.

Tomariero

Poprvé ne, na Ústecku z Novými vlaky jezdí už třetím rokem.

Karel

To si prave pletete. je hromada nádraží tak ať hlavní slouží svému účelů.na ostatní vlaky se někde potkají po cestě. Ale problém není ať se všichni potkají na hlavním

Lysimachia

Protože Dobrá správa maluje a vizualizuje, o záměru „metra S“ se mluvilo již před 10 lety a co se za tu dobu udělalo…?

Lysimachia

Neříkám, že bych čekal, že se bude dneska stavět, takový optimista nejsem. Ale za 10 let se u silnic obvykle dotáhne záměr, EIA, ÚR, SP i soutěž.

Adam Ř

Poměrně přesně se snad zafixoval provozní koncept (ukončily se úvahy o podzemním VRT nádraží) a snad i trasování

Frantisek X

No, teď ještě prosadit a uskutečnit to mega vrtání v nepříliš vhodném podloží pod centrem, zpola souběžně s již existujícím metrem…

N.N.

A každému jede na hlavní nádraží metro. Z těch Běchovic například, nebo z Uhříněvsi.

Franta

To jste psal jako vtip? Z Běchovic ani z Uhříněvsi metro nejezdí a jsou to obce závislé na linkách vlaku S.
Ano, historicky jezdily spoje na konečné metra. Z Běchovic na Černý Most nebo Depo Hostivař. Nebo z Uhříněvsi na Háje nebo Depo Hostivař.
To jsou ale většinou ve směru do centra pomalejší alternativy.

M19

Ironie se tomu říká. 😉

Lopid

Že jsem v Uhříněvsi ani v Běchovicích vstup do metra neviděl

2101

Myslíte tím metrem co je taky přetížené?

Zdrasa

To je teda dobrá šílenost. Pokud by opravdu přesměrovali ty RegioJety do Běchovic, tak ty spoje může rovnou Jančura škrtnout. V zásadě souhlasím s tím, že objednávané spoje mají mít přednost. Ale v takovéhle situaci myslím, že by třeba pár spojů R20 končících na Holešovicích uškodilo železnici jako celku výrazně méně. Obecně bych čekal hlavně snahu v téhle situaci nacpat co nejvíce spojů (všech typů) na tyhle vedlejší nádraží na metru, kde to bude „bolet“ nejméně.

Vadym

+ např. pár R16 ukončit na Smíchově

DuDr.

Až bude hotová přestavba, klidně. Nyní a dosud to byla a je katastrofa. Připomínám, že Smíchov je plně bariérový.

2101

Na Smíchově není a ještě dlouho nebude na obraty R16 prostor, to tak v Radotíně s přestupem na S7

Vadym

Proč není prostor na Smíchově? Jsou tam teď 4 kusé koleje (1A/13, 1A/15, 2/1 a 3A/4) a budou 4 linky které tam končí (S7 z Řevnic, R16, S6 a S65). Každá bude mít svou kolej. 1A/15 pro S7, která jí obvykle využívá; 1A/13 pro R16, které tam už obracely minulý rok s využitím koleje mezi 13. a 9. koleji; 2/1 pro S6 a 3A/4 pro S65.

Jan

Rychlíky a expresy z Budějovic stojí na hlaváku 36, resp. 41 minut. Jízdní doba do Vysočan je 6 minut, do Holešovic 10 minut, do Libně 6 minut – na jízdu i obrat tedy času dostatek. V Libni lze navíc objíždět v nákladním obvodu v případě nedostatku volných hran – tato technologie fungovala bratru 8 let zpátky u spojů z Chebu. Budějovičáci zase během rekonstrukce střechy jezdili do Holešovic. Z Tábora se do Vysočan taktéž jezdí. Takže se zeptám: Zaměstnanci SŽ toto dělají naschvál nebo jsou tak hloupí? Konstruktéři GVD museli před vstupem do firmy vyplnit IQ test a kdo měl… Číst vice »

Air Traveller

a otazka za dva bludistaky – mate potvrzeno, ze v te libni/holesovicich je take volna kapacita?

Jan

V Libni od hlaváku leží 9 kolejí v ranžíru. Zejména v době upadající osobní dopravy tam místo bude zcela určitě. Případě bude státní Cargo zbůhdarma postávat někde jinde. Třeba v poslední dobou prázdných Běchovicích.

Air Traveller

no, skoly nemam, zeleznicar take nejsem, ale vsude tu ctu o obrovskych problemech na zhlavich libne, kdy kvuli provozu na koridoru je celkem problematicke prekrizit koridor.

takze posun na tom nebude o moc lip.

Ivan_pha

Mate pravdu, v Libni jsou teď problém městské linky, které křižují hlavní tah. A slibovala stavba přesmyku na Hostivaři stále nic.

František Plášek

Zkuste si v denní době projet s nákladním vlakem od Ústí na Benešov….kvůli neexistujícímu přesmyku tam „vystojíte důlek“.

Vojtěch Valeš

Kapacita v Libeňském ranžíru by asi byla. Ale trať Hlavní – Libeň už je taky na hraně, hlavně když vezmete v potaz, že v Libni je potřeba jet “křížem”
Stačí že to tam občas umí docela zazdít soupravy jedoucí “křížem” z/do Libeňského depa

Vadym

Já nerozumím, odkud na Libni je kapacita, aby tam vlak stal 23 minuty. Tam teď S1 směrem z Prahy stojí 4-5 minut a už to je problém.

Air Traveller

nebude stat nekde na ranziru, misto ve stanici?

s61 ve smeru do prahy ma taky v JR namalovanou 6 minutovou vatu (liben – hlavni 12 minut) zatimco normalni jizdni doba je 6 minut 🙂

Noname

Jojo, vatu namalovanou má, ale to pro případ, že je potřeba předjetí nějakým rychlejším vlakem, tak může S61 stát mimo perón. Když není důvod S61 brzdit, může jet rovnou a dojet na hlavní s náskokem

Jan

Dvě věci k obratům:
Musíte někde naskladnit a aspoň trochu uklidit vlak, když nezajíždí do depa. Čím více máte tyto místa víc rozeseté, tím je to dražší.
Garantuje SŽ včasný příjezd, aby byl dodržen jízdní řád obratu?

Vtipná věc: Po pádu ETCS, byly všechny obratové vlaky zpožděny z důvodů na straně dopravce a SŽ si nad tím umylo ruce.

Mirlav

Holešovice v pohodě, je tam na metro a před lety to byla běžná stanice pro vlaky EC co na hlavní vůbec nesjížděli. Ale Běchovice?
To je pražský venkov s jednou přetíženou silnicí, kde je neustále zácpa.

Ferda Vomáčka

Jako Holešovice OK, ukončení na Libni ci v Zahraďáku vzhledem k intervalu S-Bahnu taky OK. Ale Běchovice? Díra na kraji Prahy? Co třeba rovnou Kolín?

Vadym

Když mluvíme o RJ, tak už rovnou Pardubice a NAD do Prahy.

Roman

Jenže S bahn = další jízdenka minimálně za 40Kč…

Frantík

No to je problém nekompatibility tarifu dopravců.

Jan

Fantazie, nová zastávka u Depa Hostivař, metro A, Vršovice, Smíchov, metro B, konec Radotín

Lopid

Proč zápaďáky prodlouží až do Vysočan? A vlaky od Pardubic regiojetu budou končit v Běchovicích? Nechtěli by spíš omezit ty regiojet Os do Úval? Jako na Ostravsko toho moc nejezdí hlavně do Ostravy se nedostanete dřív jak v devět a z Ostravy musíte jet po 18 hodině, protože do Prahy nic déle nejede. Myslím si, že by mohl jet rychlík v 20 hodin z Ostravy, s přípojemi po cestě třeba v Suchdole od Nového Jičína…. v Hranicích od Vsetína popř ve Studénce od Kopřivnice, a v Olomouci od Přerova v Zábřehu od Šumperka apod. s tím že by po 22… Číst vice »

Mirlav

Poslední možný večerní vlak 19:34 Ostrava – Praha je jasný důkaz toho jaká komerční neregulovaná doprava je pouze vyzobávač rozinek, ale okrajové časy nikoho nezajímají.
Zatímco z Brna do Prahy jede ještě státem dotovaný vlak 21:39.
A všichni jsou za něj rádi.

MartinS.

On někdo brání státu ty vlaky v okrajových časech objednat?
Komerční doprava si na sebe musí vydělat, to je její princip, málo obsazený večerní vlak si na sebe nevydělá.

Frantisek X

Jenže to jsou dva různé problémy. Přidat spoje v okrajových časech by šlo asi i na hlavní; naopak ve špičkách jezdí Ostrav až až – jo, proti srsti méně, ale to pořád není problém těch přetížených časů.

VojtaCB

Doporučuji zavřít výtoňský most a hned přibude volných hran!

/sarcasm/

Vendelin

Tohle přání se vám brzy splní.

Matyáš

Je to – tak říkajíc – na spadnutí 🙂

MajsterN

Na mostě vybudovat Praha-smíchov zast.

Pán jeskyně

Jestli je řešením průjezdný model vlaků dálkové dopravy (západní expresy do Vysočan), pak by o něčem takovém mělo uvažovat Ministerstvo dopravy formou spojení linek (např. děčínských rychlíků s něčím na jih).
Ale stejně má člověk má stále skvělejší pocit z nové linky mezi Úvaly a Hlavním nádražím, nebo kolínských spěšňáků zajíždějících na hlavák.

Sumeček

To se nějak udělá, na tohle nedojde. Je to politicky nepřijatelné.

Pavel P.

Čistě teoreticky, od Nového spojení jsou 4 koleje a 14 hran, aby se to lépe počítalo tak řeknu 12, tzn. 3 hrany na 1 kolej. Pokud by vlak dojel, stál 5 minut a k tomu přidám po 2 minutách blokování hrany při příjezdu a odjezdu, tak obsadí hranu na 9 minut. Při třech hranách na traťovou kolej mi vychází, že jde zvládnout vlak co 3 minuty na každou kolej Nového spojení. Přitom ignoruji možnost dostat na jednu kolej dva vlaky.
Proč kapacita nevychází? Asi (zbytečně) dlouhé pobyty vlaků a objíždění souprav ve stanici.

Air Traveller

co treba nejaka rezerva pro pripady zpozdeni, aby 2 vlaky, ktere prijedou o deset minut pozdeji, nez maji namalovano, nebo jine dva vlaky, ktere naopak vcas neodjedou, nezpusobily, ze se to cele sesype jak domek z karet?

Frantisek X

A jsme zase u neschopnosti jezdit aspoň trochu včas, resp. mít reálné výlukové jízdní řády. To se pak těch dalších kolejí nedostavíme. Přitom by to řešilo mnohem více věcí. Škoda.

Air Traveller

jake vyluky zas? o vylukach nikdo nemluvi

JirkaV

Všechny výluky. Například aktuální zkušenost z R10 a S2 výluka mezi Nymburkem a Poděbrady popsána jako zvýšení zpoždění až o 5 minut. Tadá dochází k naprostému sesypání S2 zpoždění od Nymburka až k 25 minutám na obrat v Kolíně 7 minut a jede hodit vydle do té výluky. Řešení: R22 a R23 ukončit v Nymburce, Některé vlaky R42 nebo S2 ukončit ve Velkém Oseku/zrušit rychlí obrat v Kolíně. Ve stejnou dobu jezdí NAD Kolín – Velký Osek nebo linka V41, samozřejmě že by dopravce měl od správce infrastruktury dostávat kompenzaci za tato řešení. Místo toho se jezdí vším a ničí… Číst vice »

Leinad

Výluky bez výukového jízdního řádu(nebo se záporným pobytem ve stanici za výlukou).
Častá příčina zpoždění.

Pedestrian

Ja nevím, ale když jsem na hl.n. tak jsou plné obsazená jen dvě nástupiště, třetí je jen z poloviny a zbytek je prázdný a to i ve špičce. Problém je, že spousty vlaků, de facto všechny dálkové spoje končí v Praze. Do toho co chvíli regionální spoje, těch spojů je až moc. Mělo se to řešit obdobně jak v Polsku.
Zejména TLK jezdí trasy tak, jak lid potřebuje. Neexistují tam u dálkových vlaků pravidelné takty na daný úsek.
U nás jezdí vlaky asi jako MHD ve městě. Pravidelně, i kdyby jel prázdný. Řeší se jen řazení (posily).

javr

Dávat Polsko jako vzor veřejné dopravy je…zajímavé.

Pavel P.

Náhodné výstřely prosím ne. Představte si, že jste třeba doletěl do Prahy z dovolené, ale let měl zpoždění, takže jste plánovaný spoj nestihl. Dnes už další spoj „lid“ nepotřeboval, takže si počkáte na další spoj do zítra. Po takové zkušenosti příště vezme cestující auto a z vlaku ho spolehlivě vyženete. Druhá věc jsou přestupy na návazné spoje. Pokud budou dálkové spoje nepravidelné, tak stejně nepravidelné budou i ty regionální, nebo si člověk počká při přestupu jednou 10 minut, jindy 50. Třetí věc je infrastruktura, pokud máte taktový jízdní řád, tak předjíždění a křižování vlaků vycházejí pořád na stejné místo. Díky… Číst vice »

Boris

Hah, tak to povedzte aj Švajčiarom, že nevedia ako sa organizuje vlaková verejná doprava ale viete ako im poradiť.

János Kadár

Piš sem česky. 😔

Tomáš Záruba

A vy raději nepište vůbec.

Ketchup1970

Igen

Air Traveller

takze vy byste si predstavoval co? nalajnovane vyuziti nastupist tak, ze prodleva mezi vlaky bude minuta a kdyz nektery z vlaku bude mit 5 minut zpozdeni, tak se to cele rozsype jako domecek z karet? asi mate kratkou pamet (a nebo jen vubec nevite o cem pisete), ale v podobne situaci byla masarycka par let zpatky. grafikon nalajnovany tak, ze stacilo aby rano mel jeden esus od kolina zpozdeni, a vlaky staly dlouhe minuty pred nadrazim a cekaly az se uvolni nastupiste. letecti cestujici v americe, kde jsou take gejty na velkych letistich vytezovany na 100%, vam take radi vysvetli,… Číst vice »

libcha

Nápad: a nešlo by spíš na hlaváku v první řadě zakázat / omezit manipulaci, posuny, objíždění souprav apod.? A k tomu délku doby stání soupravy u perónu?

Iss

A kde bys chtěl odjíždět?

javr

Libeň/Vysočany/Holešovice/Vršovice/Smíchov (po vyřešení jisté hromady šrotu)? Prostě aby vlaky na hlavním trávily co nejméně času, pokud by to mohlo, když je problém i s kapacitou zhlaví.

Adam Ř

Tak ono vzhledem k tomu že ta hromada šrotu omezuje trať na jednokolejku na kterou poté navazuje tříkolejka, tak by snad (po vhodném doplnění spojek) šlo objíždět v Nuslích

M.Z.

Gesundbrunnen!

Qěcy

Nikde. Řídicí vozy byly vynalezeny už dávno.

Leinad

Problém dopravce, první trasa pro posun na konci špičky.
Řídící vozy byly vynalezeny, linky se daj spojovat.

Josef

V případě zajíždění dálkoviny ze západu bude stačit bohatě čas na obrat, který bude zajížděním ukrácený?

Tom

Momentálně „nefunkční“ Smíchov tomu taky dvakrát nepomáhá.

Tomáš Veselý

Jo, na smíchově se pilně pracuje na nástupních hranách a na zrušení odstavných kapacit. Mají přetížený uzel a redukují koleje, to nevymyslíš.

Adam Ř

pokud se nepletu tak neměli úplně na výběr, ty pozmky prodali už dávno

Leinad

Jak „neměli na výběr,“ kdo je nutil do prodeje pozemků?

Adam Ř

Opravdu ne? Přeci jen se snížil počet spojů co na Hlavák jede

Frantisek X

Jenže na tom Smíchově není kde odstavit, i kdyby to tam nakrásně při současném omezení na jednu kolej (vlivem přestavby navazujících mostů) dojelo.

Error

Tak si vsichni prestoupime na osobak z Uval, v pohode…

Air Traveller

me “bavi” jak si vsichni musi kopnout do osobaku z uval, i kdyz ten za to zrovna tak uplne nemuze.

Vendelin

S61 je ve stávajicí podobě naprosto zbyrečná linka..

Air Traveller

zbytecna proc? v cem?

reknete tem lidem, kteri se s ni jiz naucili jezdit a je (hlavne rano) plna, ze je ta linka zbytecna, do oci?

ale jo, obyvakovi experti, co koukaj jen na cislicka v jizdnim radu, ale jinak vubec netusi nic o realite, maj vzdycky hned jasno.

Vendelin

Přeťežuje koridor kratkou soupravou. Ty lidi odveze S1. S61 měla jezdit původně jinudy, ale jaksik to někdo zapomněl postavit.

Air Traveller

ty lidi S1 neodveze, protoze se tam nevejdou.

nevim jestli jsi to stihl zaregistrovat, ale v clanku popisovany problem se netyka kapacity koridoru, šale kapacity hlavniho.

S61 vetsinou jehdi k nastupisti 1b. to je, pro vasi informaci, kratke kuse nastupiste na severu hl.n.

ktery z tech vlaku, zminovanych v dokumentu, by nastupiste 1b mohl vyuzit?

jediny, kdo ho vyuzije a vuziva, jsou tramvaje od Leo a prave S61.

Eman

Už jsme si psali – jezdím ráno z Počernic a až na mimořádnosti v řazení si vždycky sednu. A opoledne v opačném směru mám obvykle pro sebe celou čtyřku. Ale jsem ochotný připustit, že možná existují dva ranní spoje S61, bez kterých by byla S1 poněkud nekomfortní. Po zbytek dne je S61, pokud argumentujete kapacitou S1, úplně zbytečná.

Air Traveller

no, a ja jezdim z bechovic, a rano si nesednu nikdy, bo neni kam.

Noname

Možná by stálo za to se někdy ve špičce podívat na to, jak je S1 plná

M.Z.

No tak pojedete o hodinku dřív tam i zpět. Třeba Hradecké rychlíky ve 4:08 a 5:08 jsou celkem prázdné. Metro před šestou také a Thomayerka průjezdná ve dvě odpoledne též… Možná je to zpočátku nepohodlné, ale ušetří to denně hodinu i víc…

Air Traveller

rychliky z hradce v 5:08 a 4:08 zastavuji v bechovicich?

a i kdyby stavely – proc bych do prace jezdil v pet rano?

RS Zero

To je divný, že jezdí plná. Na všech koridorech „krátkého s bahnu“ je to zralé na takt 7,5 minuty celodenně. Ty linky vozí násobky cestujících, než dálkovka.

Vendelin

Neni na ně kapacita. Stejně jako na přemnoženou komerci na Ostravu. Úbalům musí stačit S1…

Air Traveller

no, uvalum s1 nestaci.

Vadym

Úvalům S1 možná stačí, ale Klánovicím už ne.

N.N.

Najednou by vlaky rušili, dokonce vyprodané vlaky. Ale běda, když jde o lokálku s jednou Regionovou (nejen) na Masaryčku. To jim pomalu nestačí ruce, jak ukazují na všecky okolo.

RS Zero

Řekněte těm lidem uvnitř, že mají jet na střeše elefantu o čtvrt hodiny později. Naopak mezi Ostravou a Prahou není problém vozit čtrnáctidílné flirty místo sedmidílných. Jenže to by vyžadovalo koncesní model Ex dopravy.

Frantisek X

A co takhle je zkrátit na tři vozy a požadovat 3,75 min. interval? 😉 Cestující jistě ocení, že nebudou muset už prakticky vůbec čekat…

Leinad

Pokud fakt express skončí v Běchovicích, co tam jiného? „Přestoupit na autobus z Rohožníku“ taky není kopání do 250, ale reálná možnost, co bych tak v Běchovicích mohl dělat kdybych chtěl „do Prahy“

v

To těch pár. Osobáku Arivy způsobí kalamitu v celé republice? Není lesi zrušit spoj pro 50 cestujícíh, aby jich tisíce jezdili normálně? A za to ještě vyhazuji prachy z daní?

jkk

Můžete prosím upřesnit, jaké osobáky Arrivy máte na mysli?

Tom

Věřím ale, že jste do toho dal maximum

Adam Ř

Který spoj pro 50 cestujících způsobuje kalamitu?

javr

A bude jezdit skutečně ten RJ do Hodonína, nebo LE do Bratislavy (čím vůbec?), nebo to zase budou vlaky co reálně nevyjedou a jenom budou zabírat kapacitu v GVD?

Kolejový doktor

Pokud LE do konce roku neskončí, tak to budou jezdit lokomotiva s vozy

Martin

LE ma končit?

Vadym

Možná, pan myslel na skončení dualizace Flirtu?

Kolejový doktor

Ano nejde ten příspěvek opravit, pokud nedokončí dualizace do konce roku 2027-28 tak bych to viděl na vozy. Proč by jinak zajížděl LE do Holešovic.

vladki

Přesměrování na Holešovice je celkem v pohodě ale ty Běchovice to někdo upad na hlavu? To už radši na Kačerov k metru.

Pájin

Když se vejdou k perónu tak ideální stav. Ale otočit je tam nepůjde.

Marťas

Spíš z Libně vpravo na Vysočany, taky metro a tři perony

Mosquit

A polookružně přes Lysou zpátky na Kolín 🙂

N.N.

Vysočiny začínají ve Vršovicích. Taky způsob jak nezavazet na Hlavním.

Vojtěch Valeš

Předpokládám, že SŽ nadhodila RegioJetu Běchovice, kvůli tomu, že ten vlak stejně potom potřebují trasovat do Malešic.
Kdyby jel někam jinam (Holešovice, Vysočany, Kačerov) znamená to podruhé opět projíždět Prahou a tím další zabraná kapacita. Nemluvě o dost omezené kapacitě na zmíněném Kačerově.

Vadym

Ok, není kapacita na koridoru. On může od Bechovic přes Malešice ukončit na Zahradním Městě (co je ± ok, do metra 2 zastávky busem nebo je to možná dojít pěšky) a potom ujet zpět do Malešic. Pro objiždění na Zahradním Městě kapacita je.

Vojtech Albert

Takže přípoje v tahu. Jistě budou lidé, kteří nemusí, po takových úpravách vlakové spoje vyhledávat. A stát 20 a více minut v Libni, to také na pozitivní náladě nepřidá….

Vendelin

Ony v Praze stejně nefungují. Hodinová vata je nutností

N.N.

Pak ať to tedy zastavuje v Libni pravidelně a jeden může jít na Metro. Za 20 minut bude o kus dál.

Jiří

Přijde mi vtipné, že by RJ končil v Běchovicích. Ta představa, že se pak x stovek lidí tlačí někam do busu/vlaku, aby stejně dojeli do centra Prahy. Co si v SŽ myslí, že se tam jako stane?

Jako chápu, že teď je ještě průšvih s Masarykovým nádražím a že se pak část vlaků -S2,S22 atd. vrátí zpátky, ale fakt mi nejde na rozum, že se první omezují vlaky s kapacitou pro x set lidí, ale nezmění se třeba jiné linky. Např. S8, S88?

O tom, že prostě S61 neměla v současné podobě vůbec vyjet, se nemá cenu ani bavit..

Vojta

Já myslím, že se RegioJet s Prahou velice rád domluví, že se ty osobáky S61 dají jinam, kde nebudou překážet, aby si mohl na hlavák vést své komerční spoje.

M.Z.

…a přesně o to mezi řádky jde…

Air Traveller

a jak se vsechny ty vlaky, ktere jsou udajne (podle vas) ovlivneny S61, vejdou k nastupisti 1b, kam vetsinou S61 zajizdi?

Air Traveller

koukam, ze ta s61 lezi spouste lidi v zaludku.

nejak vam ublizila?

První Jiří

Leží mi v žaludku spíš to, že to tady je jak v kocourkově. Vysoutěžíme linku z bodu A do bodu B s tím, že město vybuduje zastávky (jinak linka nedává smysl). Pak před spuštěním se dojde k tomu, že nejsou zastávky a zároveň kapacita okolo hlaváku se blíží k limitní stavu. No a řešením je, že teda změníme trasu z A do C, čímž ještě víc zahustíme trať.

Není to nic proti RJ, ale proti fungování státu/města. A to ještě město mělo nějaký čas navíc, protože Pesa nestíhala vyrábět.

noerf

Protože ze strachu před konkurencí jakýsi nýmand vymyslel, že první budou vlaky v objednávce, pak nákladní doprava a pak osobni doprava mimo objednávku. Takže, když Ropid zaseká nádraží městskou a příměstkou dopravou vlaky, které budou jezdit prázdné, tak se cestující nedostanou z z Prahy do Ostravy či Brna. SŽ přijde o peníze, protože místo vlaků jedoucího 200 nebo 300 km, budou jezdit vlaky, které budou jezdit 50 km.

Air Traveller

to, ze vlaky v objednavce maji prednost, nema nic spolecneho se “strachem z konkurence”.

Vendelin

Příměsto má mít své zastavky a koleje v tak velkem městě jako je Praha. Z Prahy na všechny hlavní směry měly být 4 koleje.

Frantisek X

Nedostanou je silné slovo. Jezdí tam toho 3 *, možná stačí prodloužit některé dosud kratší soupravy, aby se vše vešlo (otázkou je jen, zda se to pak ještě vejde k půlce hrany, ale tak když to tam nebude dlouho stát…). Jinak, kolik těch lidí tím jede těch 250 km, a kolik se jich veze stejně jen do Kolína?

Richard Těhník

Vaše myšlenka je podle všeho společensky odpovědná, bohužel z pohledu přídělce kapacity naráží na ustanovení par. 34a, odst. 5 zákona o dráhách, který takový postup přídělce kapacity vylučuje. Správa železnic je povinna přidělit kapacitu podle žádosti dopravce, pokud je tato dostupná. Pokud dostupná není, dochází k harmonizaci žádostí tak, aby se dalo všem vyhovět (teoretický příklad: pokud si dva dopravci zažádají o vlak v 7:00 z A do B, SŽ navrhne, aby první jel v 6:58 a druhý v 7:02). Pokud oba souhlasí, harmonizace je úspěšná. Pokud ani poté není dosaženo shody (alespoň jeden z dopravců na takový kompromis nepřistoupí),… Číst vice »

První Jiří

Díky za vysvětlení. 🙂

Aleš Novotný

Prosím jde někde sehnat ten dokument?

Richard Těhník

Který? Návrh jízdního řádu včetně komentáře, o kterém se zmiňuje článek a který byl v pátek představen dopravcům, bude zveřejněn (veřejně) v pondělí.

Jarda

A co místo toho konečně začít zvyšovat kapacitu a ne na to stále kašlat. Ale chápu, to je práce. Ale jinak, co zavést více průjezdný model, aby tam zbytečně nestály soupravy. Šlo by časově propojit třeba rychlíky Hradec Králové – Budějovice nebo Plzen – Luhačovice, R od Děčína dále jako IC směr Budějovice atd. Pobyt do deseti minut a jede se dál. Toto je v západní Evropě běžné.

SYN

Jen aby se ta přidaná kapacita obratem ruky nezaplnila pražskou měststskou/příměstskou MHD!
Je potřeba konečně vybudovat ten rychlý výjezd z Prahy na východ (bez zastávek!!) a pak už děj se vůle boží…

Pedestrian

To kdysi dávno bylo, je už pryč. Aby se dodrželo řazení, úplně v pohodě máte spojení souprav (R10-R16), (R17-R18), (Ex1 a Ex3-Ex5), dále jinde v republice (R13-R19) a (R9-R12) s tím, že kdysi R12 jezdívala dále jako R19, když InterPanteři ještě nejezdily Brno-Pardubice-Praha a spojení R8-R9 Bohumín-Přerov-Brno-HavlBrod-Praha. Dnes jezdí aktuálně jedna z nejdelších R linek R11 Brno-Jihlava-Č.Budějovice-Plzeň. Ale Plzeň má zájem o hodinový takt R Plzeň-ČB čímž by v ČB vznikl přestup na Brno. Tím by se už i R11 začala drolit na více souprav, kdy dnes to všechno utáhne jedna souprava. Přímé vlaky Praha-Ž.Ruda taky ochabla a jezdí jen… Číst vice »

Vendelin

Dnes je naopak tendence ty linky drolit a drolit. Ideálně aby každou jezdil jiný dopravce s jiným typem souprav…

N.N.

Spojení R8-R9 by bylo fajn, kdyby na Vysočině nebylo rozkopáno a kdyby si vlaky mezi Brnem a Přerovem nepředávaly zpoždění místo žezla.
Celkem tedy 2x kdyby – zákon schválnosti říká, že to nevyjde.

Vendelin

To by stát a SŽ museli pracovat a to se jim nechce. Že je to průser se ví od roku 2014.

Butcoin Kupka

A proc na hlavnim nadrazi vlaky konci? Kde je problem aby SBahn centrem projizdel? Staci zastavit na minutu dve at se lidi vymeni jak v metru a odjezd.

M.Z.

Protoze hran je v porovnani s kalacitou tunelu na obou zhlavich jedte dost… Vyresilo by to ETCS s vice vlaky v jednom useku. Tedy vr variante, kterou jsme naschval nezavedli…

Peter

A proč např Leo nebo RailJety nepřesměrují na Masaryčku?

javr

Masaryčka je celá rozkopaná a není tam dostatek kapacity ani na osobáky, což je taky jeden z důvodů přetížení hl.n.

Kolejový doktor

Když bude mít LE vozy s lokomotivou, tak se na Masaryčce neotočí.

nadrazi

Dispečerům na CDP bych sebral režijky ČD a hned to bude jezdit bez problémů všem dopravcům.

Vendelin

Režijky sebrat všem. Ať si na ně nejprve vydělají.

Jen

Myslím si, že je spíše problém v lidech a plánování, než ve skutečné kapacitě.

Tomáš Veselý

Možná i v neschopnosti SŽ. Tolik let se o problému ví, ale místo kolejí se staví silnice.

Lysimachia

No SŽ hlavně opravuje již opravené nádraží, kde se proinvestují strašné peníze a reálný dopad na kvalitu spojení je spíš nula.

ŘSD samozřejmě může za to, že při stejné finanční dotaci udělá víc muziky a Bc. MBA Nejvyššího zesměšňuje.

Frantisek X

A on jim stát dává peníze, aniž by jim určil, co se má dělat? Asi ne, že. Ale proč hned vinit ty, kteří úkoly zadávají, když můžeme poplivat ty, kteří je jen (byť více či méně dobře) plní…

Frantisek X

To ale není rozhodnutím ani neschopností SŽ, nýbrž prioritami státní dopravní politiky zaštiťované MD. SŽ a ŘSD jsou tak jak tak jen státní správou úkolované organizace.

Kulajda

Ano, ale kritizovat diletantismus MD se na tomto plátku moc nepovoluje.

Milan Kasimír

K tomuhle by nedošlo, kdyby a) při poslední rekonstrukci Hlavního nádraží nezrusili první nástupiště u budovy (tam co jsou teď zbytečné sochy byla ještě jedna kolej) b) kdyby včas (vědělo se léta že pro budoucí rekonstrukci Masarykova nádraží bude nutné přesunout podstatnou část regionálních spojů na Hlavní nádraží) bylo vybudováno 8. nástupiště. Místo na to bylo. Cas také. Kdo bude za špatné rozhodnutí – tedy nekonani- potrestán? ? Hlavně že se fantaziruje o pergolach !

Ares

Manekýn vám to vysvětlí..

petrK

sorry ale manekýna si představuju úplně jinak

Juraj

No tak zrovna mít tam půlperon stylu Červenka nebo Hulín, to fakt ne. A další velké nástupiště tam už nevejde, zas tolik místa tam není.

Průvodce původní Aleš

Berlínské hlavní nádraží má 14 hran včetně S-bahnu. Pokud se nemýlím, má pražské 13 hran. Nástupiště jsou v Berlíně kratší než v Praze. Přesto v Berlíně, kde je vyšší provoz, není problém. Není náhodou hlavním důvodem pražských problémů paragraf 1? Prostě lpění na tom, že tam některé vlaky budou končit?

Pražák

problém je taky tvar zhlaví a nemožnost souběžných jízd. Na severním zhlaví připadá 14 nástupních hran (a ještě víc kolejí) na pouze 4 traťové koleje.

Pražák

horní patro Berlína má 6 nástupních hran na 4/6kolejí

M.Z.

S-bahn bych tam nepočítal… …je to oddělený systém, ačkoli až na Westend jedou vedle sebe. Tj. 8 hran dole (obraty na Gesundbrunnen) a 4 nahoře (obraty Ostbahnhof/Charlottenburg)

Pavel P.

Pokud by byl problém ve zhlaví, tak by byl problém v kapacitě Nového spojení, nikoliv „nedostatečný počet nástupních hran“. Takhle to spíš vypadá, že Správa železnic dovoluje zbytečně dlouhé prostoje u nástupišť.

MasterN

Já jsem teď chvíli stál na Wien Rennweg, a divil jsem se, kolik vlaku je možné odjezdit na dvou kolejích za čtvrt hodiny. Možná stejně jako Praha hl.n.

MajsterN

Já jsem teď chvíli stál na Wien Rennweg, a divil jsem se, kolik vlaku je možné odjezdit na dvou kolejích za čtvrt hodiny. Možná stejně jako Praha hl.n.

Air Traveller

v ranni spicce z rennwegu odjede kolem 25 vlaku, zadny z nich tam nezacina ani nekonci

na hlavaku ve stejnou dobu za hldinu odjede kolem 40 vlaku, z nichz nikoli zanedbatelna cast tam zacina.

MajsterN

No, takže stačí 4 nástupiště a škrtnout začátky/konce. Tudíž nástupišt je více než dostatek.

Air Traveller

jasne.

Adam Ř

To lpění není bezdůvodné. Pokud vy se měly spojovat linky, dojde k přenášení zpoždění a tím i k úbytku kapacity. Na obratové cesty na sousední nádraží chybí kapacita tratí