RegioJet výrazně zlevnil na polském trhu, připravuje se na další expanzi

Vlak dopravce RegioJet. Zdroj: RegioJetVlak dopravce RegioJet. Zdroj: RegioJet

Dopravce láká na jízdenky mezi Krakovem a Varšavou za ceny od 50 korun.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honon

To jsem zvědavý, kdo na něho podá stížnost za nepřiměřeně nízkou cenu, jak má on sám ve zvyku. Nebo pan Jančura… může cokoliv???

PetrM

On má dominantní postavení na železničním trhu v Polsku? To jsou ale novinky.

noerf

Pokud jsem to dobře spočítal bude potřebovat od prosince o sedm provoznich lokomotiv více než nyní. Znamená to, že na R8 budou nasazeny dvojkové traxxy a esa s ETCS nebo si pronajme nějaké lokomotivy a esa bude pronajímat nákladní dopravě?

Lukáš Chytil

Zase bude zavřeno Přerov – Brno (Nezamyslice), takže ušetří lokomotivy tam.

a8n

Nebude, 2026 se má až na pár kratších výluk normálně jezdit.

Tom

Nebude snadné tam prorazit PKP má spoustu slev od 30 do skoro 100 procent a za plné jízdné tam moc cestujících nejezdí

MHD

Evidentně expandovat umí i bez ojetin z Rakouska. To jen k té žalobě na ČD a OBB.

Jan Sůra

Všiml jste si, kdy došlo k zakázané dohodě ČD a OBB a jaký je rok nyní? Vy si fakt myslíte, že po té obří pokutě by někdo ze státních dopravců zkusil něco podobného?

Jen

Jezdí to téměř prázdné. Otázkou je ale proč – většina Poláků ani netuší, že něco takového jezdí.

Kubrt

To se u nových produktů (zde ještě ve zkušební režimu) stává, ne?

Hasler

Máme v práci pár Polských kolegů a světe div se, vědí o tom a zatím si to pochvalují, že je kvalita lepší jak u PKP a zároveň je RJ levnější.

Rychle se to rozkřikne a dovedu si představit podobný vývoj jako dříve u nás… Rychlý náběh, stížnosti PKP, snaha o nějakou žalobu, snížení cen PKP a následně zlepšení služeb i u PKP.

Mlok

Kvalita lepší? 😀 to nemohli být při smyslech 😀

noerf

Obvykle trvá tři měsíce než si cestující zvyknou na nového dopravce. Navíc nyní jezdi jen jeden pár spojů, od prosince kdy bude jezdit častěji to začne být pro pravidelné cestující zajímavější.

Juraj

Stačí zavzpomínat na začátky RJ v trase Praha-Ostrava. Ten nástup byl velice pozvolný, prapůvodně tři vozy a jediná třída. Skutečně masovka se z toho stala až s odstupem několika let.

Lukáš Chytil

Taky si tehdy z toho dělali všichni srandu a v odborářských plátcích byly články o tom, že vyzobává rozinky a ať jde jezdit na lokálky.

Po několika letech k tomu došlo a spoustě lidem se to nelíbí do dneška.

Musím říct, že osobu majitele vzhledem k jeho prohlášení moc nemusím, ale co z té firmy udělal a kam firmu dostal, tak klobouk dolů.

Sycek

On někde jezdí lokalky?

Marek Janík

Samozřejmě. Ale pochopitelně to nejsou komerční spoje.

Zbyněk

Bohumín/Rybnik/Gliwice – Gdyně budou 3 samostatné linky? Přijde mi to spíš jako nácestné stanice z linky Praha/Vídeň – Gdyně, ale seznam tak vypadá delší.

Juraj

Bral bych to jako tři různé výchozí body pro ranní spoje, které se pak napojí do kmenové linky. Asi jako když dneska jeden ranní spoj Bratislava-Praha začíná už v Žilině.

Marťas

Jakmile toto udělaly ČD u Pendolin (byť v podstatně jiné výši), žlutému pánovi nabíhaly žíly i tam, kde nejsou a hlasitě brečel, že se jedná o dumping a hnal to přes soudy, ovšem jakmile si např. kdysi Asiana troufla jet s jedním autobusem do Brna, hned nasadil totálně nesmyslnou cenu, aby je vyštípal, totéž u ČSAD Liberec z Prahy do Liberce, no a teď to zkouší i u sousedů… Naprosto nevěřím tomu, že by tuto cenu dokázal obhájit a doufám, že se PKP budou silně bránit… Byť na druhou stranu musím uznat, že konkurence je nutně třeba… Ovšem toto je… Číst vice »

Kicruj

tam je důležité, že čd měly v té době významnou pozici na trhu, a to regiojet nemá, proto si to mohou dovolit a s velkou pravděpodobností jim to projde.

PetrM

Hlavně se stálel zapomíná na to, že RJ nasasil od začátku na trase Praha – Ostrava nízké ceny jen při nákup přes internet, na pokladnách byla cena jen asi o 10 Kč pod ČD. Ale ČD tehdy zcela nepochopitelně nastavily maximální cenu pro relaci Praha – Ostrava na 295 Kč i pro nákup na poklaldně, bez ohledu na včasnost nákupu, šipčku/sedlo, … a to bez IN karty. A tu cenu takhle držely několik let.

Mlok

Jim prochází vždycky všechno… ale na každého vychcánka jednou dojde

Juraj

Marťasi, dumping se totiž posuzuje vždy v kontextu zneužití dominantního postavení na trhu.

Pokud si otevřeš stánek s ovocem vedle Tesca a budeš ho prodávat levněji, tak tím Tescu nijak moc neublížíš. Maximálně udělají nějakou konkrétní cenovou akci jako trolling, ale nejspíš jim to ani nestojí za námahu. Můžeš to klidně dotovat ze svého a nic se nestane.

Ovšem když by Tesco šlo pod náklady, aby vyštípalo nový farmářský obchod, pak je to zneužití dominantního postavení na trhu, a to je na většině míst trestné.

Regulátor vždy posuzuje, co je relevantní trh a v jakém vztahu jsou jednotliví účastníci.

Marťas

Jo, beru, dumping je třeba moc silné slovo, ovšem k tomu stánku se zeleninou – tady jde o to, že on se nechce nacpat jen do segmentu zeleniny, ale do kompletního sortimentu (viz jeho zveřejněné plány), a to ne z pozice zelináře Marťase, ale z pozice největšího soukromého železničního dopravce… To už by na téma k diskusi být mohlo… A co se tě Asiany a ČSAD Liberec týče – Asianu zcela sprostě vyštípal (jezdila Praha – Vary za 130 a on to dal za 50, když skončila, zdražil kolem původní ceny) a s tím Libercem postupoval obdobně… Pojmenovávat to už… Číst vice »

Juraj

Přesně protože u nového konkurenta se toleruje, že využívá veškeré dostupné cesty, aby na trh pronikl. V opačném případě bychom v podstatě znemožnili konkurenci. Platí to až do chvíle, kdy získá významný tržní podíl, a s tím i moc trh zásadněji ovlivňovat.

Zajímavější byl spíš spor SA (busy) a ČD (vlaky) na lince Praha-Brno, kde ČD nasadily akční jízdenky od 35 Kč. ÚOHS tehdy rozhodl ve prospěch ČD s tím, že vlaky a autobusy si vzájemně nekonkurují, což je velmi sporné, ale tak to dopadlo.

korči

Za tu Asianu zaplatil Regiojet pokutu 21 milionů, tak nechápu, proč to tady řešíte.

Mlok

Ale směšnou a po x-letech…

zemko

Proc vlastne RJ nejezdi Praha-Berlin? v te budouci expanzi z Polska by to davalo smysl napojit i takto

vlachjan

Nedostatek kapacity na přeshraniční části a nekonkurenceschopnost spoji, který jede v závazku objednavatele.

Daniel Jablonecký

Jezdí, ale busy. A docela úspěšně. Sám jsem je párkrát využil.

LCP

Ceny busů jak kdy, ale to i vlaků, ale překvapilo mě, že nejezdí nijak do centra města.

Twix

Do centra Berlína? Tak staví tam na letišti, na Südkreuz a ZOB, kam by měl víc do centra jezdit, aby to něco zlepšilo? Zrovna ze Südkreuz se dojede do různých částí centra za pár minut.