dkv_obrazok

RegioJet výrazně zlevnil na polském trhu, připravuje se na další expanzi

Vlak dopravce RegioJet. Zdroj: RegioJetVlak dopravce RegioJet. Zdroj: RegioJet

Dopravce láká na jízdenky mezi Krakovem a Varšavou za ceny od 50 korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jen

Jezdí to téměř prázdné. Otázkou je ale proč – většina Poláků ani netuší, že něco takového jezdí.

Kubrt

To se u nových produktů (zde ještě ve zkušební režimu) stává, ne?

Zbyněk

Bohumín/Rybnik/Gliwice – Gdyně budou 3 samostatné linky? Přijde mi to spíš jako nácestné stanice z linky Praha/Vídeň – Gdyně, ale seznam tak vypadá delší.

Juraj

Bral bych to jako tři různé výchozí body pro ranní spoje, které se pak napojí do kmenové linky. Asi jako když dneska jeden ranní spoj Bratislava-Praha začíná už v Žilině.

Marťas

Jakmile toto udělaly ČD u Pendolin (byť v podstatně jiné výši), žlutému pánovi nabíhaly žíly i tam, kde nejsou a hlasitě brečel, že se jedná o dumping a hnal to přes soudy, ovšem jakmile si např. kdysi Asiana troufla jet s jedním autobusem do Brna, hned nasadil totálně nesmyslnou cenu, aby je vyštípal, totéž u ČSAD Liberec z Prahy do Liberce, no a teď to zkouší i u sousedů… Naprosto nevěřím tomu, že by tuto cenu dokázal obhájit a doufám, že se PKP budou silně bránit… Byť na druhou stranu musím uznat, že konkurence je nutně třeba… Ovšem toto je… Číst vice »

Kicruj

tam je důležité, že čd měly v té době významnou pozici na trhu, a to regiojet nemá, proto si to mohou dovolit a s velkou pravděpodobností jim to projde.

PetrM

Hlavně se stálel zapomíná na to, že RJ nasasil od začátku na trase Praha – Ostrava nízké ceny jen při nákup přes internet, na pokladnách byla cena jen asi o 10 Kč pod ČD. Ale ČD tehdy zcela nepochopitelně nastavily maximální cenu pro relaci Praha – Ostrava na 295 Kč i pro nákup na poklaldně, bez ohledu na včasnost nákupu, šipčku/sedlo, … a to bez IN karty. A tu cenu takhle držely několik let.

Juraj

Marťasi, dumping se totiž posuzuje vždy v kontextu zneužití dominantního postavení na trhu.

Pokud si otevřeš stánek s ovocem vedle Tesca a budeš ho prodávat levněji, tak tím Tescu nijak moc neublížíš. Maximálně udělají nějakou konkrétní cenovou akci jako trolling, ale nejspíš jim to ani nestojí za námahu. Můžeš to klidně dotovat ze svého a nic se nestane.

Ovšem když by Tesco šlo pod náklady, aby vyštípalo nový farmářský obchod, pak je to zneužití dominantního postavení na trhu, a to je na většině míst trestné.

Regulátor vždy posuzuje, co je relevantní trh a v jakém vztahu jsou jednotliví účastníci.

Marťas

Jo, beru, dumping je třeba moc silné slovo, ovšem k tomu stánku se zeleninou – tady jde o to, že on se nechce nacpat jen do segmentu zeleniny, ale do kompletního sortimentu (viz jeho zveřejněné plány), a to ne z pozice zelináře Marťase, ale z pozice největšího soukromého železničního dopravce… To už by na téma k diskusi být mohlo… A co se tě Asiany a ČSAD Liberec týče – Asianu zcela sprostě vyštípal (jezdila Praha – Vary za 130 a on to dal za 50, když skončila, zdražil kolem původní ceny) a s tím Libercem postupoval obdobně… Pojmenovávat to už… Číst vice »

zemko

Proc vlastne RJ nejezdi Praha-Berlin? v te budouci expanzi z Polska by to davalo smysl napojit i takto

vlachjan

Nedostatek kapacity na přeshraniční části a nekonkurenceschopnost spoji, který jede v závazku objednavatele.

Daniel Jablonecký

Jezdí, ale busy. A docela úspěšně. Sám jsem je párkrát využil.