dkv_obrazok

RegioJet výrazně zlevnil na polském trhu, připravuje se na další expanzi

Vlak dopravce RegioJet. Zdroj: RegioJetVlak dopravce RegioJet. Zdroj: RegioJet

Dopravce láká na jízdenky mezi Krakovem a Varšavou za ceny od 50 korun.

Dopravce RegioJet výrazně zlevnil jízdenky na spojení Krakov – Varšava. Zatímco dosud stála cesta mezi dvěma největšími polskými městy v nejlevnějším tarifu asi 220 korun, momentálně jsou jízdenky k dispozici už od 50 korun. Mluvčí dopravce Lukáš Kubát to zdůvodnil snahou přilákat co nejvíce cestujících a zároveň možností školit posádky v provozu s více zaplněnými vozy.

Vstup RegioJetu na polský trh se navíc blíží do další fáze. Od 14. prosince vyjedou žluté vlaky na spojení Varšava – Poznaň, Krakov – Varšava – Gdyně a Varšava – Ostrava – Praha. Soukromý dopravce o tom informoval v tiskové zprávě.

Jízdní řády RegioJetu.
Zdroj: RegioJetJízdní řády RegioJetu.
Zdroj: RegioJetJízdní řády RegioJetu.
Zdroj: RegioJet

Právě od 14. prosince pojedou vlaky Radima Jančury podle plánovaného jízdního řádu, dosud to bylo kvůli pozdní žádosti o volnou kapacitu tzv. ad hoc. Pro cestující to znamená, že poprvé dosáhnou polské spoje RegioJetu doby jízdy mezi Krakovem a Varšavou srovnatelné s polským Pendolinem.

Zatímco dnes zvládnou žluté vlaky trasu Krakov – Varšava za 3 hodiny a 5 minut, s nástupem nového jízdního řádu to bude za pouhé 2 hodiny a 25 minut. Dopravce i nadále prosí o shovívavost, až do 31. března hodlá jezdit v pilotním režimu, během kterého bude pokračovat ve školení polských posádek.

„Co jiným dopravcům trvá desetiletí, my musíme zvládnout za pouhých sedm měsíců,“ připomněl RegioJet s tím, že v prosinci také otevře pokladny v Krakově, Varšavě a Poznani. Na všech obsluhovaných nádražích by měl rovněž nabídnout prodej jízdenek prostřednictvím automatů. Prodej jízdenek na nový jízdní řád spustí dopravce 4. listopadu.

Další fáze expanze RegioJetu na polském trhu má následovat v prosinci 2026. Dopravce pak hodlá přidat hned několik nových spojení, včetně například linky do Berlína konkrétně půjde o spoje:

  • Varšava – Poznaň – Wrocław
  • Varšava – Poznaň – Berlín
  • Varšava – Poznaň – Štětín
  • Gdyně – Gdaňsk – Varšava – Katovice – Ostrava –Břeclav – Vídeň
  • Gdyně – Gdaňsk – Varšava – Katovice – Ostrava – Praha
  • Przemyśl – Kraków – Ostrava – Břeclav – Vídeň
  • Krakov – Varšava – Gdaňsk – Gdyně
  • Gliwice – Varšava – Gdaňsk – Gdyně
  • Rybnik – Varšava – Gdaňsk – Gdyně
  • Bohumín – Varšava – Gdaňsk – Gdyně.

„Jsme připraveni cestovat i do dalších měst v Polsku,“ uvedl RegioJet, který na polský trh vstoupil 18. září.

Plány RegioJetu pro JŘ 2026/2027Zdroj: RegioJet

Plány RegioJetu pro JŘ 2026/2027
Zdroj: RegioJet

Jak již dříve řekl šéf RegioJetu Radim Jančura deníku Zdopravy.cz, pro provoz v Polsku má již pořízeno celkem 195 vozů. Ve většině jde o starší vozy, které chce dopravce postupně rekonstruovat. Starší vozy jsou podle něj ideální pro vstup na trh s minimalizací rizika.

Pro grafikon 2025/26 hodlá RegioJet postupně připravit do provozu 90 až 100 vozů. Zbytek má projít rekonstrukcí pro rozšíření provozu v Polsku od prosince 2026, kde dopravce cílí celkem na 23 souprav.

Jančura: Pro Polsko jsme pořídili téměř 200 vozů, cílíme na 23 souprav

Tagy Polsko RegioJet rj
10 komentářů